Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pakriksz

    őstag

    válasz SaGaIn #110 üzenetére

    A konzol játékra való. Vicces képes összeállítások és powerpointról amúgy is le kéne szokni, de a szövegszerkesztést, a 10 éves gépen meg lehet csinálni, sőt egy 15 ezer forintos hangtalan ARM kispc-n is.
    Filmeket és sorozatokat már a jelenlegi konzol generáción is lehetett nézni, sőt az XBMC eredetileg meglepő módon a még azelőtti xbox1-re készült, mellesleg egy modern tv erre önmagában képes, semiféle egyéb gépet nem kell rá kötni, csak beletolni valami adathordozót, esetleg egy NAS-ról DLNA-n keresztül megoldani.

    A hiányzó játékstílusoknál egyet értek, bár ez mind megoldható lenne a jelenlegi generáción is, nemhogy az újon, ha nem lenne diktatórikusan megszabva hogy CSAKIS gamepad, ugyanis a jelenlegi konzolok is támogatják a billentyűzet egér használatát, ezt azonban bizonyos begyepesedett, retardált réteg nem nézi jó szemmel(felhasználóknál is van egy ilyen réteg, és a döntéshozó cégekben is), így kevés ezeket használó konzolos játék van.

  • Depression

    veterán

    válasz SaGaIn #66 üzenetére

    Én azon gondolkozom, hogy Te akkor miért nem rakod félre a konzol árát, és veszel 5 év múlva egy pc-t abból a pénzből? :DDD

    Egy új konzol árából 5 év alatt Buksz kb. 100k-et. Egy mostani PC 5 év múlva semmit nem fog érni, folyamatosan költenek kell rá.

  • polika

    senior tag

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    Az a baj hogy 2-300W-al te nem fogsz 2-3x annyi teljesítményt kihozni. Az hogy egy I5 lenyomja vagy sem az kérdéses, ha gdr5 memóriával ill MS részéről egy brutál gyors speci cachével megspékelt megoldásról beszélünk, de ha le is nyomja az grafika szempontjából lényegtelen, a 4k felbontás amiről álmodozol, de egyébként is a magas felbontás + minden extra bekapcsolva játék opciók nem CPU hanem GPU limitáltak.

    Egyébként meg szerintem ezzel az architektúrával mindkét cégnek iszonyú egyszerű lesz a köv generációs konzolját összedobni, 3 év múlva egyszerűen fogják az akkori csíkszélességnél létező APU dizájnt, beletolják a közben kiokoskodott extrákat (a mostani konzolok tesztelése során kiderülnek a szűk keresztmetszetek/igények), felturbózzák hogy a PR is elmondhassa a tuttit, és megvan a visszafelé full kompatibilis, de ütősebb cucc ami 3 év múlva tudja esetleg már a 4k-t is ha épp az a piac annyira kifutja magát hogy mainstream lesz, nem csak technológiai lehetőség.

  • alevan

    őstag

    válasz SaGaIn #81 üzenetére

    Javaslom neked (és mindenknek, aki úgy érzi, hogy jobban tudja, mint a nagy játékfelesztő cégek) vedd meg a Game Dev Tycoon-t (ha Win8-ad van akkor a Store-ból, ha nem akkor innen).

    Igaz, hogy csak egy végletekig leegyszerűsített Tycoon, de megnézném, milyen céget hozol benne létre.

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz SaGaIn #93 üzenetére

    Ki nézi a cégek érdekeit? Leírjuk mi a helyzet. A jelenlegi tendencia, ha azt szeretnénk, hogy a nagy kiadókon és az évenkénti szériákon kívül más is létezzen videojátékos fronton az nem tartható. Az indie meg a AAA között mi lesz?
    Az éttermes analógiád meg nagyon sántít. Teljesen másról van szó. Ha nem lenne DLC lehet az összes kiadó az Xbone 1.0-a mögé állt volna. Szép világ jönne. Activision például ezért is tesz a használt játék bizniszre. A DLC-ket a használt játékot megvevő is letölti. Tény, hogy vannak lehúzások, tény hogy elszáll velük a ló (első napos DLC-k pl.). De nem is véletlenül létezik.
    Rengeteg sikeres játék van, de nagyon sok bukta is. Sajnos egy közepes kiadó sokáig nem bukhat mert, akkor pápá. 10+ milliókról beszélünk. Nincs budget játék. Ami dobozosan megjelenik abból közel egy milliót el kell adnod, hogy visszajöjjön a pénz. Nem hangzik soknak, de egy Bizzare Creatonst kérdezz csak meg mennyire könnyű ezt elérni jó minőség ide vagy oda. Szépen bezártak ők is.Tényekről van szó. Két lábbal a földön dolgokról. Lehet verni az asztalt, de a Sony sem fog neked a mostaninál több veszteséget bevállalni a PS4-en, csak mert szerinted kapzsik és leszarod. Senki sem tenné meg ezt. És nem is fogja. Bayonetta 2 sem kellett a kutyának sem hiába az elmúlt évek legjobbja a műfajában az első rész. Lehet álmodozni és lehet reálisan nézni a dolgokat. Sine Mora esete? Pedig az minőség! Kétszer is megvettem...
    Itt nem arról van szó, hogy mit lehetne hanem hogy
    1. nincs értelme egy baszom nagy háznak, nagy TDP-vel. Hiába a TFlopsok. Én is örülnék egy erősebb gépnek. De a nagy többségnek nem is kell.
    2. működő dolgokkal elő állni. És dughatod homokba a fejed, de 2 forintból nem lehet már egy PS3/X360-ra sem dobozos játékot fejleszteni. Nemhogy a nextgenre. Érezheted bármennyire gyengének őket. És az indie fejlesztőkről nem is beszéltünk.

    Az a baj, hogy kiragadsz pár dolgot. Pár estet, ami működik és sikeres, de az egész képet nem nézed.

    Mindenki tudja mi lesz pówában. Ami eddig is. Csak most lehet gyorsabban. És? Most komolyan. Ha David Cage új játékával akarok játszani attól még konzolt kell majd vennem. Míg mások az új BF-et fogják 8K-ban tolni. Mindenki boldog.

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #93 üzenetére

    Kicsit elkanyarodtunk: szerintem senki nem akar meggyőzni arról, hogy sajnálni kellene a konzolgyártókat és/vagy a játékkészítőket. Annak is mindenki jobban örülne ha minőségi, átgondolt, jól összerakott, tartalmas és hangulatos játékokkal jönnének ki az új konzolokhoz (ámen). Ehhez egy kis (valóban nem döntő, de nem is elhanyagolható) hozzájárulás hogy elvileg egyszerűbb en programozható lesz a rendszer, vannak új szolgáltatások a sebesség szolgálatában, és mivel hasonlók az alapok, talán a portolás is könnyebb. Ezt tényleg csak a gyakorlat fogja igazolni (vagy nem)

    Ez miind viszont csaknem független a hardver erejétől. Ott tartottunk, hogy többen úgy gondoljuk: a beharangozott vas elég lesz arra amire kell. Nem, nem lesz erőmű. Igen, a PC le fogja nyomni nyers erőben (ami nem egyenő a sebességgel) mint a bélyeget (nem is kell 5 év, a jobb konfigok már most is erősebbek, 2 év múlva már valószínűleg fölényesen lesznek azok). Csak nem látjuk miért lenne ennek jelentősége: te is fejtegetted (jogosan), hogy a jó játékhoz mi minden kell (az erős vas nem volt ezek között), és nincs is ebben vita, viszont szerintem behimbált kpomponensek is elegendők lesznek (sok évig) ahhoz hogy a jó játékélmény ne a vas korlátozott tudása miatt essen kútba. A többi meg tényleg a fejlesztőkön múlik.

    Egyszóval: szóval csilivili effekteken kívül nem látom a sokkal nagyobb vas előnyeit, a hátrányait annál inkább (fogyasztás, melegedés, ár).

    PS3 történelem: A Cell programozhatósága mindig is egy komoly, ismert és beharangozott bökkenő volt, csak egyrészt azt hitték hogy hamarabb belerázódnak a fejlesztő skacok, másrészt azt feltételezték hogy soksoksok előnye lesz a macerásabb kódolásnak. Az élet ezt nem igazolta, de az architektúra ereje azért idővel szépen előjött (és villan még ma is néha olyat hogy csak lesek). Emlékeim szerint sosem volt a marketing része hogy milyen könnyű lesz fejleszteni hozzá...éppen ellenkezőleg.

  • egyedülülő

    őstag

    válasz SaGaIn #92 üzenetére

    Nem igazán mozoghatsz konzolos körökben és aktív konzolos fórumokon, hogy ilyen hozzászólásokat gyártasz.

  • GeneraL_XTX

    veterán

    válasz SaGaIn #92 üzenetére

    A Beyond: Two Souls az egy játék, és most jelent meg a napokban PS3-ra. És végig is játszottam, nem csak egy trailert láttam:)

  • GeneraL_XTX

    veterán

    válasz SaGaIn #61 üzenetére

    Öreg nézz meg egy Beyond-ot a PS3-on, hol látsz Te ilyet most PC-n? :F És az egy 8 éves hw. Azthiszem erről többet nem is érdemes beszélni.... :U

  • pakriksz

    őstag

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    Nem igazán értesz hozzá úgy látom. A fogyasztás nem egyenesen arányos a teljesítménnyel, hanem egy bizonyos szint fölött a fogyasztás elhúz, a teljesítmény pedig alig nől...

    "a 8 Jaguár magot bármelyik mostani i5 kiröhögi akkor mire számítotok 4-5 év múlva? nem beszélve 8-10 évről mikor már avégét fogja járni az idejének"

    Értsd már meg hogy itt nem kell 10 éves beragadt dolgokhoz, és kompatibilitáshoz ragaszkodni. Itt a munkát nem a cpu fogja végezni hanem a GPU, ugyanis sokszor jobb teljesítmény/watt aránnyal rendelkezik, mint a kedvenc i5-öd... itt a cpu gyakorlatilag csak háttérfeladatokra, és a gpu magok ütemezésére lesz használva, meg gyors portolású indie játékokhoz. Valószínűleg nem véletlen hogy az ultra alacsony fogasztású jaguart válaszották, holott az amd-nek házon belül is van erősebb. Valószínűleg ők jobban értenek hozzá mint te, aki az elavult kompatibilitáshoz, láncolt borzasztó hatásfokú pc-ből indul ki, hanem tudják hogy még ez is bőven sok lesz. Csak a pc van leragadva a cpu-n számolgatásnál, a kompatibilitás miatt.

    "Az a programozási hókuszpókusz" amire pc-nél szükség van, itt meg nincs olyan 90%-al kisebb cpu igényt jelent, és azt hogy a gpu-t sem fogja visszafogni semmi, és annak képességei is 100%-ban kihasználhatóak lesznek. Mint mondtam a PC az olyan mint egy bugatti veyron egy trabant váltóval, papíron erős, de gyakorlatban nagyon gyenge ;)

  • letepem

    aktív tag

    válasz SaGaIn #81 üzenetére

    Meg mindigg joval kevesebb a meddő telj általában töredéke a hatásos zeljesítménynek. Felvett telj= hatasos+meddo!

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz SaGaIn #79 üzenetére

    A GTA5 egy játék! Egy. Még évente sem lehet ilyet ellőni nem hogy sűrűbben.
    A COD meg rossz példa. A legjobban fogyó multiplatform játék. Tavaly is rekord bevételt hozott. Ennél többen egy military shootert nem igazán fognak venni. Úgy érzem az elmúlt években nem igazán követted ezt a piacot. Legutóbb egy THQ harapott fűbe...
    Rengeteg meló egy játék. Rengeteg. Sokat csinálnak, kevesen kapják meg azt a tényleges hátteret ami szükséges egy AAA játék szintjéhez és nem is minden csapat képes ilyenre.
    Hosszabb távon gondolkoznak. A gyártók és a kiadók is. Máshogy nem is megy. Egy példa a 2K sportsnál évekre előre lefektetik az NBA esetében mi merre hány méter. Lesz. Ahogy a többi kiadó és fejlesztő is ezt teszi.
    Profit. Nanáhogy! Mint máshol. Neked sem elég, ha éppen hogy kijössz a fizetésedből. Bugok. De erre a modellre nagyon nem a 400W-os ezerdolláros konzol a megoldás.
    A DLC a szükséges rossz sajnos. Én sem szeretem és sokszor már pofátlanság. De egy 60 eurós dobozos megjelenés manapság nem garancia a sikerre. Nem egy-két megjelenésben kell gondolkozni. A piac egészét nézzed.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz SaGaIn #66 üzenetére

    "Jó ne legyen 650mm2 de legyen 400-450 és tessék telepakolni minden szép jóval. A nagy eladásokat úgysem Mo fogja termelni mert ninsc meg hozzáa vásárló erő mert sok embernek aza gondja hpyg fizeti ki hónap végéna zsámlát nem hoyg milyen konzolt vegyen. Nyugaton ellenben simán kifizetnek cuccokra 700-1000 Dollárt is szemrebbenés nélkül."

    A 400-450 mm2-es csip már masszívan a Hawaii, Ivy-EE méret, ami iszonyat pénz, jelentősen hosszabb tervezési idő és gyengébb kihozatal. Ne feledd, hogy ilyen csip célhardver, ezért itt nincs az, hogy letiltok néhány blokkot, és eladom más néven; vagy alacsonyabb órajelekkel kiadom olcsóbban.
    Azt, hogy nyugaton mit engedhetnek meg maguknak, biztosan jobban tudja nálunk a MS és a Sony, egyrészt kiterjedt piackutatások, másrészt az előző konzolgenerációk tapasztalata révén. Ha megérné nekik gigacsipbe fektetni, biztosan megtennék!
    A másik, hogy nem csak a fejlett nyugati országokra építenek, hanem az egész világra: K-Európára, Oroszországra, Latin-Amerikára, sőt, Indiára, és Kínára is! Ez utóbbiban úgy tudom nem csak szürke import lesz, hanem engedélyezik az új konzolokat hivatalosan is. Ez óriási biznisz, értelmetlen lenne luxustermékkel elpuskázni ezeket a piacokat.

    "Hallottál már hatásfokról? meg arról hogy nem csak a azaz egy pici szilicium lapka melegszik? Én a 300 wattot az egész kócerájra értettem meg van abba winyó meg bluray stb stb"

    Mivel itt nincs dVGA, a fogyasztás döntő részét egy csip viszi. A merevlemezes és optikai meghajtók, SSD-k stb fogyasztása nem jelentős, rendszerint egy számjegyű (wattokban mérve). A PS4 tápegységét a házba integrálták, a hatásfokát nem tudom - de ma már általános a 82% fölötti hatásfok (a 85-90% sem ritka, vagy megfizethetetlen). 80% hatásfokú táp 20%ot disszipál el, vagyis, ha 300W-ot szív a konnektorból, akkor 54 W hőt termel a táp, marad 246 W a procinak, vinyónak, memóriának, csipkészletnek, stb.

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #66 üzenetére

    OK, a revizionált teljesítményt (a felvettet kell, merthogy minden hővé alakul, meg minimális jelerősségű impulzusokká a HDMI kábelben) persze hogy le lehet halkan hűteni, de továbbra is ott a kérdés hogy minek kell annyi plusz? Mi az ami miatt megérné a sokkal nagyobb lapka, sokkal nagyobb hűtés (a doboz nem kéne hogy sokat nőjön szóval az mindegy), sokkal nagyobb ár?

    Bár egyikünknek sincs kristálygömbje, nagy valószínűséggel neked lesz igazad, és 5 év múlva egy középkategóriás PC simán lenyomja erőben oda vissza elölről hátulról mindenhogyan. ÉS?
    Egyrészt 5 évig egy kanyi vasat sem költöttem hardverre (ezt nekem különösen nehéz elképzelni, mert ha jön valami izgi, pl egy új GPU vagy processzorcsalád vagy SSD generáció vagy akármi, akkor elkezd viszketni a tenyerem hogy nekem azt ki kell próbálni...ha végignézek azon hogy mi minden volt a dobozban ez elmúlt 5 évben...hajjaj!....). Ezt szerintem a célközönség hatalmas pluszként éli meg.

    Másrészt ha 5 év múlve is elég a vas arra hogy szép játékokat futtasson full HD-ban (tehát nem arról beszélünk hogy a kék kocka üldözi a pirosat), akkor nem mindegy hogy nem tudok minden (ma még nem is létező, de addig kitalált) vackot maxra húzni? Egy gondolat ezzel kapcsolatban: én néha ma is alkalmazom a "barátnő-tesztet". Ez egyszerű: végy egy átlagos (nem kocka) barátnőt. Ültetsd le a gép elé, és mutass neki különféle baállításokat. Amiket nem vesz észre pár perc játék után sem, az kb annyit is ér....és (szigorúan egyéni) tapasztalatom szerint a számításigényes vackok 90%-a ebbe a kategórába esik: észre se vette hogy nem volt rajta (egyébként a borda végigtolta a SCII-őt oda-vissza x-szer, az utóbbi időben meg RIFT őrületet tart, tehát azt sem lehet mondani hogy nem érdekli a PC-s játék téma, mert de, csak felhasználói, és nem elméleti szempontból).

    Az árral kapcsolatban: a "kelléskész" réteg szerintem nagyon vékony ahhoz, hogy arra üzleti modellt lehessen alapozni: szélesebb köröket kell megcélozni, ott pedig nyugaton is megjelenik az árérzékenység...

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz SaGaIn #70 üzenetére

    Senki sem sajnálja őket. De tovább kéne látni attól a bizonyos fától. A Sonynak nem fér bele még egy veszteséges generáció. Ennyi. Ha a PS4 befuccsol a bulinak könnyen vége lehet. Az MS meg szeretné annak a 4-6 milliárd dollárnak legalább egy jelentősebb részét visszahozni, amit 2000 óta az XBOX bizniszbe toltak bele. Ezek cégek. Nem fognak olyan modellel előállni neked, hogy nullszaldóval kijöjjenek. Ahogy a kiadók sem azért pénzelnek egy-egy projektet, hogy éppen csak meglegyen a fejlesztői költség.
    A trágya bug az pont a határidők miatt van. Túl sok szürkeállomány megy el az eye candy-re és kevesebb a többi tartalomra. Az assetek legyártását sem egy kis manó fogja elvégezni.Nem olyan bonyolult ez. Meg van a fejlesztéseknek a pályája, határidőkkel és pontos időzítésekkel. Egy-egy késés komoly összegeket visz el. Nem szarral gurigáznak. A 360-PS3 párosra alsó hangon 10+ millió dollár volt egy piacképes dobozos játék elkészítése. Meg is lehet nézni hány kiadó és fejlesztő gárda húzta le végleg a rolót. Nem tartható az az út ami eddig ment.
    A méret számít. Nem lehet egy AV erősítő méretű tárgyat bedobni a piacra. Sokunknak nem lenne ellene kifogása, de a többségnek nem ez kell. Még amerikában sem. Japánban meg főleg.
    Nem véletlenül lettek ilyenek az új generációs konzolok.

    Ha ennyire komoly összefonódás lenne a konzolgyártók között, akkor nem láttuk volna a legutóbbi E3-as Sony konferenciát :D

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz SaGaIn #66 üzenetére

    1000 dolcsi? Egy konzol? Ott nyírná ki magát a piacon. Vagy, ha a cégnek lenne 1000 dollár, akkor az roppanna bele. Kérdezd meg a Sony-t milyen volt a 600 dolláros PS3-at évekig masszív veszteséggel árulni.
    Ez nem megy. Ahogy az sem, hogy egy 300-400W-ot zabáló nagyobb dobozt dobunk be a nappaliba. Ez nappaliba megy. Mindenkinek. Itt 50-60 milliós eladásra törekednek minimum 4-5 év alatt.
    Ha valaki megnéz egy Cerny beszélgetést vagy a legtöbb fejlesztőt az látja, hogy a nextgen konzol erőnél is a legnagyobb probléma, hogy nagyon magas a teljesítmény. Lehet hülyén hangzik, de a magasabb grafikus részletesség és a következő generációs játékok színvonala tradicionális írányt tartva a fejlesztőknek és kiadóknak nem volt járható út. Rengetek pénzbe került volna egy-egy játék legyártása. MS is nagyott dobott a fejlesztő barátabb 360-nal pedig az hurka ma már. Cerny hozott is egy táblázatot, hogy nőt generációról-generációra magának a játék motorjának (kis túlzással) elkészítése. PS1-en 3 hónap, PS2-n volt hogy fél év, míg PS3-on belenyaldosott az egy évbe is! Ez tarthatatlan. PS4-nél az alapvető irány, hogy azt a pár hónapot hozzák vissza. Még a jelenlegi gépekre is rengeteg pénzbe és erőforrásba kerül egy projekt. Ezekre az elméletileg gyenge gépekre meg még több lesz.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz SaGaIn #61 üzenetére

    "300 watt a felvett teljesítmény nem az amit eldisszipál
    az kb 150-200 lehet
    "

    Uramisten... :F Akkor áruld már el, hova lesz a különbözet??? Vizet bont, kistraktort hajt, vagy mi?!
    (Megsúgom, eldisszipál az egész)

  • ukornel

    aktív tag

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    "Ne gondold hogy a 300-400w os teljesítménnyel nem lehett volna 3-4szer gyorsabb hardvert kihozni."
    Ha APUban gondolkodunk, akkor a 300-400 W-os fogyasztás döntő része egy csipre hárul, ami nonszensz.
    A 3-4szeres sebességet egy csipből kihozni szerintem ma reménytelen vállalkozás.
    Az új konzolok fő erejét a GCN adja; a PS4 IGP-jének számítási teljesítménye 1,8 TFLOPS. Az R9 290x nyers teljesítménye ennek kb épp a 3x-osa lesz (5,6 TFLOPS) - de ehhez egy 424 mm2-es Hawaii csip kell! Abban még nincs benne a CPU, nosza, dobjunk mellé 8 Steamroller modult, máris 600-650 mm2-es csipméretnél járunk, ami irgalmatlan drága lenne. :Y Vélhetően a kihozatala sem lenne olyan jó, így az ára simán belekóstolna a 300+ ezer forintos tartományba. Így esélye sem lenne a tömeges elterjedésre - ami a gyártóknak elemi érdeke lenne.
    Amúgy meg öt év múlva nyers teljesítményben ugyanúgy lehagynák a csúcs PC-k.

    "A xbox Graf teljesítmény szintjén sics egy 7950 szintjén mit fog az érni 5-7 év múlva?"
    Az XB1 nyers grafikus teljesítményben kb a HD7770 szintje, a PS4 pedig kb a HD7790-HD7850 szintje - ez az erős középkategória.
    Tudomásul kell venni, hogy a konzol tömegtermék, ez a lényege. Egy tömegtermékbe pedig nem építhetik a legdrágább csúcskategóriás megoldásokat. Nem fér bele a keretbe.

    "a 8 Jaguár magot bármelyik mostani i5 kiröhögi"
    Ezért segít be a GCN a magoknak. Az pedig lebegőpontos teljesítményben kiröhögi az i5-öt. Nem kizárt, hogy ez még több év múlva is így lesz!

  • lenox

    veterán

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    Szerintem ez nem igy van, egy mai egy gpus gep jon ki max 3-400 wattbol, az meg ha nagyon belehuzol akkor lesz max dupla olyan eros. 10 ev mulva nyilvan elavult lesz, viszont annyi elonye van, hogy ez jol skalazodik, tehat ha akarnak tudnak 3 ev mulva dupla ilyen eroset csinalni, ami teljesen kompatibilis.

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    Az a baj hogy a teljesítmény nem minden. 2005-ben ilyentájt konkrétan egy X800GT-t nyúztam, és messze nem volt csúcs. X800XT, 16 pipe, 250 bites busz, minden lenne most csak lassú nem. Tudod mi lenne a legnagyobb limitáló tényező? Az API. Egyszerűen túlhaladott a tudása, meg nem lelnál rá drivert...a nyers erővel nem lenne akkora gond. És szerintem egy konzol nem 8-10 év, hanem 6-7, ami azért nem mindegy (és 2006-ban pl már volt GTX8800, ami ma sem használhatatlan, távolról sem).
    Egy konzol esetén nem lesz gond a driverekkel (merthogy ugye mi az), nem lesz gond az API-val (mert állandó), maximum az optimalizáűció fog javulni éveken át amíg al nem erik a kifacsarási pontot (Ezt én találtam ki, azt jelzi hogy mindent kihasználnak amit a vas tud). Ha a hardver tudja most az 1080p folyamatos 30 (+áfa) FPS-t, akkor azt tudni fogja 5 év múlva is (csak max könnyebben, mert addigra ismernek majd minen trükköt), ez pedig bőven elég. Ha pedig ez a grafikai szint teljesül akkor az bőven elég lesz arra hogy ne fogja vissza a játékélményt, hangulatot meg háromszor annyi FPS 4k full AA akármivel sem lehet teremteni.

    Én speciel örülök hogy nem egy radiátort akartak beleerőszakolni a next gen konzolokba...és bár PC-s kocka vagyok, erősen gondolkozom hogy karácsonyra veszek egyet... :K

  • Dilikutya

    félisten

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    Szerintem ma senki nem akar 400W-os szörnyetegeket a nappalijába, mikor minden a fogyasztáscsökkentésről szól. 200-250W-ból pedig már most is szépen eléldegél egy éhesebb felsős PC is, ide pedig még annyi se kell, hisz APU-król van eleve szó.

  • polika

    senior tag

    válasz SaGaIn #7 üzenetére

    Ha egy ilyen bika erőmű amiben gdr5 a rendszer memória is, koherens címzés van minden legmodernebb utasításkészlet ott van és 30fps-el megy 920pn akkor ott valami brutális szoftveres gebasz van. Fogjuk már fel hogy olyan über brutál számítási kapacitások vannak ezekben a masinákban hogy ha nem 4k felbontásról, hanem mainstream TV-n játszható felbontásokról akkor azt vinnie kell a gépnek...

    A fejlesztői környezet a gyerekbetegségeit kezdi kinőni és tényleg nagyon magas szintű script jellegű programozással is jó dolgokat meg lehet oldani benne, mert a keretrendszer aztán delegálja a megfelelő részeket a megfelelő alacsony szintű kis latenciájú specifikus szoftver/hardver utakhoz, szóval ha valami nem megy ezeken a masinákon az általában nem amiatt nem megy mert 10-20%-nyi hiányzik, hanem azért mert konepcionális hiba van az elképzelésekben vagy a megvalósításban és 2-3x annyi kakaóval menne csak esetleg.

    Összegezve, nem látom be azt hogy a 300-400-wattos keret miatt kb 20-30%os teljesítmény töblet megérné azt hogy zajos, forrólevegős, megoldást választva néhány játék ugyanolyan szarul menjen rajta...azok a játékok amik nem mennek azoknál véleményem szerint a nem jól megírt, vagy profájlozott szoftver a szűk keresztmetszet és nem a hardver.

  • kispecek

    aktív tag

    válasz SaGaIn #4 üzenetére

    Én helyükben lennék kb 300-400W -a lőném be konzol teljesítményigényét

    Még szerencse, hogy nem vagy a helyükben... :W

  • Lacccca87

    addikt

    válasz SaGaIn #7 üzenetére

    Gondolom azt vágod hogy manapság 8 mag bőven elég mindenre főleg ha játékról van szó. Ahhoz hogy több fps-ed legye meg magasabb felbontás is pöpecül menjen inkább erősebb GPU rész kellene.

  • Zeratul

    addikt

    válasz SaGaIn #4 üzenetére

    Csak egy zajos forrólevegőt fújó kockát nehezen tudsz utána vevőknek eladni, ami ráadásúl tekeri is a villanyórát.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés