Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #93 üzenetére

    Kicsit elkanyarodtunk: szerintem senki nem akar meggyőzni arról, hogy sajnálni kellene a konzolgyártókat és/vagy a játékkészítőket. Annak is mindenki jobban örülne ha minőségi, átgondolt, jól összerakott, tartalmas és hangulatos játékokkal jönnének ki az új konzolokhoz (ámen). Ehhez egy kis (valóban nem döntő, de nem is elhanyagolható) hozzájárulás hogy elvileg egyszerűbb en programozható lesz a rendszer, vannak új szolgáltatások a sebesség szolgálatában, és mivel hasonlók az alapok, talán a portolás is könnyebb. Ezt tényleg csak a gyakorlat fogja igazolni (vagy nem)

    Ez miind viszont csaknem független a hardver erejétől. Ott tartottunk, hogy többen úgy gondoljuk: a beharangozott vas elég lesz arra amire kell. Nem, nem lesz erőmű. Igen, a PC le fogja nyomni nyers erőben (ami nem egyenő a sebességgel) mint a bélyeget (nem is kell 5 év, a jobb konfigok már most is erősebbek, 2 év múlva már valószínűleg fölényesen lesznek azok). Csak nem látjuk miért lenne ennek jelentősége: te is fejtegetted (jogosan), hogy a jó játékhoz mi minden kell (az erős vas nem volt ezek között), és nincs is ebben vita, viszont szerintem behimbált kpomponensek is elegendők lesznek (sok évig) ahhoz hogy a jó játékélmény ne a vas korlátozott tudása miatt essen kútba. A többi meg tényleg a fejlesztőkön múlik.

    Egyszóval: szóval csilivili effekteken kívül nem látom a sokkal nagyobb vas előnyeit, a hátrányait annál inkább (fogyasztás, melegedés, ár).

    PS3 történelem: A Cell programozhatósága mindig is egy komoly, ismert és beharangozott bökkenő volt, csak egyrészt azt hitték hogy hamarabb belerázódnak a fejlesztő skacok, másrészt azt feltételezték hogy soksoksok előnye lesz a macerásabb kódolásnak. Az élet ezt nem igazolta, de az architektúra ereje azért idővel szépen előjött (és villan még ma is néha olyat hogy csak lesek). Emlékeim szerint sosem volt a marketing része hogy milyen könnyű lesz fejleszteni hozzá...éppen ellenkezőleg.

  • Peter13

    senior tag

    válasz ukornel #69 üzenetére

    Hmm, hát akkor meg kell hajolnom az érvek mega tények előtt...úgy látszik az emlékek megszépítik a teljesítményt :)

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #66 üzenetére

    OK, a revizionált teljesítményt (a felvettet kell, merthogy minden hővé alakul, meg minimális jelerősségű impulzusokká a HDMI kábelben) persze hogy le lehet halkan hűteni, de továbbra is ott a kérdés hogy minek kell annyi plusz? Mi az ami miatt megérné a sokkal nagyobb lapka, sokkal nagyobb hűtés (a doboz nem kéne hogy sokat nőjön szóval az mindegy), sokkal nagyobb ár?

    Bár egyikünknek sincs kristálygömbje, nagy valószínűséggel neked lesz igazad, és 5 év múlva egy középkategóriás PC simán lenyomja erőben oda vissza elölről hátulról mindenhogyan. ÉS?
    Egyrészt 5 évig egy kanyi vasat sem költöttem hardverre (ezt nekem különösen nehéz elképzelni, mert ha jön valami izgi, pl egy új GPU vagy processzorcsalád vagy SSD generáció vagy akármi, akkor elkezd viszketni a tenyerem hogy nekem azt ki kell próbálni...ha végignézek azon hogy mi minden volt a dobozban ez elmúlt 5 évben...hajjaj!....). Ezt szerintem a célközönség hatalmas pluszként éli meg.

    Másrészt ha 5 év múlve is elég a vas arra hogy szép játékokat futtasson full HD-ban (tehát nem arról beszélünk hogy a kék kocka üldözi a pirosat), akkor nem mindegy hogy nem tudok minden (ma még nem is létező, de addig kitalált) vackot maxra húzni? Egy gondolat ezzel kapcsolatban: én néha ma is alkalmazom a "barátnő-tesztet". Ez egyszerű: végy egy átlagos (nem kocka) barátnőt. Ültetsd le a gép elé, és mutass neki különféle baállításokat. Amiket nem vesz észre pár perc játék után sem, az kb annyit is ér....és (szigorúan egyéni) tapasztalatom szerint a számításigényes vackok 90%-a ebbe a kategórába esik: észre se vette hogy nem volt rajta (egyébként a borda végigtolta a SCII-őt oda-vissza x-szer, az utóbbi időben meg RIFT őrületet tart, tehát azt sem lehet mondani hogy nem érdekli a PC-s játék téma, mert de, csak felhasználói, és nem elméleti szempontból).

    Az árral kapcsolatban: a "kelléskész" réteg szerintem nagyon vékony ahhoz, hogy arra üzleti modellt lehessen alapozni: szélesebb köröket kell megcélozni, ott pedig nyugaton is megjelenik az árérzékenység...

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    Az a baj hogy a teljesítmény nem minden. 2005-ben ilyentájt konkrétan egy X800GT-t nyúztam, és messze nem volt csúcs. X800XT, 16 pipe, 250 bites busz, minden lenne most csak lassú nem. Tudod mi lenne a legnagyobb limitáló tényező? Az API. Egyszerűen túlhaladott a tudása, meg nem lelnál rá drivert...a nyers erővel nem lenne akkora gond. És szerintem egy konzol nem 8-10 év, hanem 6-7, ami azért nem mindegy (és 2006-ban pl már volt GTX8800, ami ma sem használhatatlan, távolról sem).
    Egy konzol esetén nem lesz gond a driverekkel (merthogy ugye mi az), nem lesz gond az API-val (mert állandó), maximum az optimalizáűció fog javulni éveken át amíg al nem erik a kifacsarási pontot (Ezt én találtam ki, azt jelzi hogy mindent kihasználnak amit a vas tud). Ha a hardver tudja most az 1080p folyamatos 30 (+áfa) FPS-t, akkor azt tudni fogja 5 év múlva is (csak max könnyebben, mert addigra ismernek majd minen trükköt), ez pedig bőven elég. Ha pedig ez a grafikai szint teljesül akkor az bőven elég lesz arra hogy ne fogja vissza a játékélményt, hangulatot meg háromszor annyi FPS 4k full AA akármivel sem lehet teremteni.

    Én speciel örülök hogy nem egy radiátort akartak beleerőszakolni a next gen konzolokba...és bár PC-s kocka vagyok, erősen gondolkozom hogy karácsonyra veszek egyet... :K

  • Peter13

    senior tag

    válasz Lacccca87 #54 üzenetére

    A legutolsó mondatod nagyon találó, és összegzi azt ahogyan én is látom. Ebből pedig nem következik hogy rosszul járna akár a Sony, akár a Microsoft: most éppen JÓL jártak, mert nem kell(ett) sokat kipengetniük, később meg majd meglátjuk hogy merre billen a mérleg nyelve, azt hiszem a hosszú távú üzleti modell egy nagyon sokismeretlenes egyenlet (ha olyan egyszerű lenne hogy még én is meg tudnám oldani, az gyanús lenne :) ), de egyáltalán nem biztos hogy rosszul járnak.

    Szóval továbbra sem értem miért ezt az alcímet választották a cikkhez...

  • Peter13

    senior tag

    Kicsit nem értem hogy ebből hogy jön ki az hogy a Sony és Microsoft "rosszul járnak". Az egy dolog hogy állítólag (nem, nem vagyok guru, és nem tudok linket sem prezentálni) a konzolforgalmazók nem magán a konzolon kaszálnak, hanem az eladott játékokon (meg kiegészítőkön, meg kapcsolt szolgáltatásokon, meg mittudoménmin), de itt még erről sincs feltétlenül szó, csak azt tudjuk, hogy változott akoncepció. Nem ők gyártják és fejlesztik a vasat, hanem az AMD...én pedig egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy ez rosszabb megtérülést jelent mint ha ők licenszelnek, fejlesztenek és gyártanak.
    Ráadásul a "bérgyártás" meglátásom szerint sokkal kisebb befektetett tőkét igényel, ami szintén nem elhanyagolható szempont (és független a megtérülési görbétől), szóval miért is járna a Sony és a Microsoft rosszul? (még csak nem is "rosszabbul", hanem egyenesen "rosszul"). Szerintem egyenesen jobban járnak :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés