Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ukornel

    aktív tag

    válasz pakriksz #117 üzenetére

    A 64 bites procit ezért írtam. A ARMv8-nak nyilván lesznek nagy teljesítményű implementációi is.
    Végül is, ha Jaguar magokról beszélünk, amitől már a Cortex-A15 sincs olyan őrületesen lemaradva.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz Lomha 8V #113 üzenetére

    Ha jól értem, a következők kellettek az XBO SOC-hoz:
    1 64 bites processzor
    2 a hozzá való, GPGPU-re is jól használható grafikus architektúra
    3 a kettő kellően mély integrációja
    Ha jól tudom, ebből ebben az évben az ARM hozta az 1,2 pontokat, de a 3-ast nem. A Qualcom és az nVidia még ennyit sem (mondjuk, a 2-est). Csak az AMD tudta beikszelni mindhármat.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz arty #104 üzenetére

    Az "assumption" pontok szerintem eléggé támadhatók a cikkben. Az, hogy a "mainstream console gamer"-eket nagyon határozottan célba vették , még nem jelenti azt, hogy a mobilon futó játékokért annyit kiadnának a játékosok, mint egy konzolon futó játékért. Ha pedig árban (és minőségben is) elkülönül a piac, akkor megélnek egymás mellett. Akinek okostelefonja van, attól még vesz konzolt.
    Szerintem

  • ukornel

    aktív tag

    válasz #90933760 #90 üzenetére

    Lehet, hogy az AMD sem teljesen ilyen irányban fejlesztette volna a GPU architektúráját, és az integrációt sem hajtotta volna annyira, hogy mindenkit megelőzzön.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz letepem #80 üzenetére

    OK, ott még nem volt számomra világos, hogy a konzol által felvett teljesítménybe a tápot beleszámítsuk-e.
    A tápnál van értelme beszélni hatásfokról, de a procinál, memóriánál, egyéb alaplapi csipeknél, merevlemeznél, stb. nincs. Energetikai szempontból ezek az egységek majdnem teljesen eldisszipálják a fölvett teljesítményt.
    Egyébként végső soron majdnem minden fölvett watt hővé alakul, vagy még a tápban, vagy később a lemezek mozgatásakor, de főleg a csipek működése közben.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz SaGaIn #66 üzenetére

    "Jó ne legyen 650mm2 de legyen 400-450 és tessék telepakolni minden szép jóval. A nagy eladásokat úgysem Mo fogja termelni mert ninsc meg hozzáa vásárló erő mert sok embernek aza gondja hpyg fizeti ki hónap végéna zsámlát nem hoyg milyen konzolt vegyen. Nyugaton ellenben simán kifizetnek cuccokra 700-1000 Dollárt is szemrebbenés nélkül."

    A 400-450 mm2-es csip már masszívan a Hawaii, Ivy-EE méret, ami iszonyat pénz, jelentősen hosszabb tervezési idő és gyengébb kihozatal. Ne feledd, hogy ilyen csip célhardver, ezért itt nincs az, hogy letiltok néhány blokkot, és eladom más néven; vagy alacsonyabb órajelekkel kiadom olcsóbban.
    Azt, hogy nyugaton mit engedhetnek meg maguknak, biztosan jobban tudja nálunk a MS és a Sony, egyrészt kiterjedt piackutatások, másrészt az előző konzolgenerációk tapasztalata révén. Ha megérné nekik gigacsipbe fektetni, biztosan megtennék!
    A másik, hogy nem csak a fejlett nyugati országokra építenek, hanem az egész világra: K-Európára, Oroszországra, Latin-Amerikára, sőt, Indiára, és Kínára is! Ez utóbbiban úgy tudom nem csak szürke import lesz, hanem engedélyezik az új konzolokat hivatalosan is. Ez óriási biznisz, értelmetlen lenne luxustermékkel elpuskázni ezeket a piacokat.

    "Hallottál már hatásfokról? meg arról hogy nem csak a azaz egy pici szilicium lapka melegszik? Én a 300 wattot az egész kócerájra értettem meg van abba winyó meg bluray stb stb"

    Mivel itt nincs dVGA, a fogyasztás döntő részét egy csip viszi. A merevlemezes és optikai meghajtók, SSD-k stb fogyasztása nem jelentős, rendszerint egy számjegyű (wattokban mérve). A PS4 tápegységét a házba integrálták, a hatásfokát nem tudom - de ma már általános a 82% fölötti hatásfok (a 85-90% sem ritka, vagy megfizethetetlen). 80% hatásfokú táp 20%ot disszipál el, vagyis, ha 300W-ot szív a konnektorból, akkor 54 W hőt termel a táp, marad 246 W a procinak, vinyónak, memóriának, csipkészletnek, stb.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz Peter13 #59 üzenetére

    "2005-ben ilyentájt konkrétan egy X800GT-t nyúztam, és messze nem volt csúcs. X800XT, 16 pipe, 250 bites busz, minden lenne most csak lassú nem. Tudod mi lenne a legnagyobb limitáló tényező? Az API. Egyszerűen túlhaladott a tudása, meg nem lelnál rá drivert...a nyers erővel nem lenne akkora gond"

    Az X800XT a maga idején csúcskategóriásnak számított, de nyers ereje ma legfeljebb csak a miskolci kocsonyáéval vetekszik, pislogó békával a közepén. Texture fillrate-je 8 GT/s, memóriasávszéle 32 GB/s, ami összehasonlításban igencsak elmaradnak a GDDR5-ös HD7730 szintjétől (19,2 GT/s, 72 GB/s). Azt hiszem, az X800XT mégsem dúskál annyira nyers erőben.
    A Logouton GAI mester készített egy tesztet egy rakás régi kártyával. Olyan tesztkörnyezetet használt, hogy a régi kártyákat a lehetőségekhez képest ne korlátozza kisebb tudásuk. Ezen a listán összesítésben az X800XT 144,75 pontot harcolt ki magának, a HD7750 pedig kb 7x többet, 1024,84-et. Bizony, az előbbi ma már múzeumi vas. Ugyanez igaz a GTX 8800-re (866,15 pont) is. Sic transit gloria mundi.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz SaGaIn #61 üzenetére

    "300 watt a felvett teljesítmény nem az amit eldisszipál
    az kb 150-200 lehet
    "

    Uramisten... :F Akkor áruld már el, hova lesz a különbözet??? Vizet bont, kistraktort hajt, vagy mi?!
    (Megsúgom, eldisszipál az egész)

  • ukornel

    aktív tag

    válasz SaGaIn #55 üzenetére

    "Ne gondold hogy a 300-400w os teljesítménnyel nem lehett volna 3-4szer gyorsabb hardvert kihozni."
    Ha APUban gondolkodunk, akkor a 300-400 W-os fogyasztás döntő része egy csipre hárul, ami nonszensz.
    A 3-4szeres sebességet egy csipből kihozni szerintem ma reménytelen vállalkozás.
    Az új konzolok fő erejét a GCN adja; a PS4 IGP-jének számítási teljesítménye 1,8 TFLOPS. Az R9 290x nyers teljesítménye ennek kb épp a 3x-osa lesz (5,6 TFLOPS) - de ehhez egy 424 mm2-es Hawaii csip kell! Abban még nincs benne a CPU, nosza, dobjunk mellé 8 Steamroller modult, máris 600-650 mm2-es csipméretnél járunk, ami irgalmatlan drága lenne. :Y Vélhetően a kihozatala sem lenne olyan jó, így az ára simán belekóstolna a 300+ ezer forintos tartományba. Így esélye sem lenne a tömeges elterjedésre - ami a gyártóknak elemi érdeke lenne.
    Amúgy meg öt év múlva nyers teljesítményben ugyanúgy lehagynák a csúcs PC-k.

    "A xbox Graf teljesítmény szintjén sics egy 7950 szintjén mit fog az érni 5-7 év múlva?"
    Az XB1 nyers grafikus teljesítményben kb a HD7770 szintje, a PS4 pedig kb a HD7790-HD7850 szintje - ez az erős középkategória.
    Tudomásul kell venni, hogy a konzol tömegtermék, ez a lényege. Egy tömegtermékbe pedig nem építhetik a legdrágább csúcskategóriás megoldásokat. Nem fér bele a keretbe.

    "a 8 Jaguár magot bármelyik mostani i5 kiröhögi"
    Ezért segít be a GCN a magoknak. Az pedig lebegőpontos teljesítményben kiröhögi az i5-öt. Nem kizárt, hogy ez még több év múlva is így lesz!

  • ukornel

    aktív tag

    válasz alevan #44 üzenetére

    "az elkövetkezőkben a trend (mert elvileg a csíkszélességet már ne nagyon érdemes csökkenteni) esetleg nanométerről áttérünk femtométerre (vagy még kisebb csíkszélességre)"

    Nem tudom, ezt csak poénból írtad-e... de szólok, hogy a nano- (10^-9) után a piko- jön (10^-12), csak utána a femto (10^-15). De még a pikométeres csíkszélességre sem igen fogják áttenni a jelenlegi gyártástechnológiákat, hiszen a nm-es mérettartomány már igen közel esik az atomi skálához. :(
    A szilíciumkristály rácsállandója ~fél nanométer, tehát ilyen közel vannak benne egymáshoz a szilíciumatomok. A femtométeres tartomány pedig már az atommagok skálája.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés