Új hozzászólás Aktív témák
-
-
atike
nagyúr
Na ha majd lesz ennyi pénzem autóra akkor a legnagyobb örömmel venném meg. Csak kb 200 évet kell még dolgoznom hozzá...
-
Uzi74
senior tag
Németeknél is van egy kontingens, ahol 7000 EUR-t engednek az i-pace árból (teslatól függetlenül), amire a leasinget számolják.. Mondjuk azt jól látják hogy a Model 3 a direkt ellenfele, be is mentek alá leasingkondíciókkal. Valószínűleg a modellév-váltás miatt ki akarják szórni a maradékot, ahol valószínűleg jön a több fázisú töltő...
Én is e két autó között vacilálok-
-a model 3 technikailag jobb, hosszabb utakra jobban megoldott a töltés, a szervízhattér viszont ha problémad van általában gyalázatos
-i-pace nem néz ki geek autónak, könnyebb a nőket rábeszélni, zajszint alacsonyabb belül, de bénább a szórakoztató-önvezető elektronika, az 1 fázisú AC töltés a legfájobb pontja, ha DC töltő nem lenne a közelben (abból is a Ionity szinte ami nem szokott problémát okozni)....
-
Mateosz
aktív tag
Tényleg nem fogy nagyon az USA-ban, de a durva az, hogy a Tesla tulajokat akarják átcsábítani, és nem a fosszilis autóban ülőket szólítják meg!
https://villanyautosok.hu/2019/08/16/kedvezmenyekkel-csabitja-a-jaguar-a-tesla-vasarlokat/ -
cucka
addikt
Oké, amikor megvették őket a Fordtól, kb. egy lépésre voltak a megszűnéstől, ahhoz képest tényleg jó helyzetben vannak. De a jövő nem valami fényes számukra, az iPace volt a nagy dobásuk, szerintem a sokmilliárd veszteség is úgy lett, hogy ennek a fejlesztésére locsolták el. Szóval ha ez bebukik a piacon, akkor bajban vannak.
-
vicze
félisten
-
cucka
addikt
Mióta a Tata átvette őket kifejezetten helyre rakták a Jaguárt és jó ideje nyereségesen működnek
Ez azért barokkos túlzás, a Jaguar-Land Rover tavaly 3.6 milliárd GBP mínuszban zárt. Ebből is a Land Rover amely szépíti az eredményeket, a Jaguar a béka segge alatt van mindenhol.
Szóval az, hogy kijöttek az elektromos autójukkal, ez sokkal inkább küzdelem a túlélésért, mintsem hobbi projekt, amit azért csinálnak mert úsznak a pénzben.(Az okokat nem tudom igazából, lehet rájöttek az emberek, hogy ezek illatos bőrbe varrt, gyönörű fával dekorált fostalicskák.)
-
vicze
félisten
US-ben kötelezően kereskedőtől kell venned, mert sikerült a kereskedőknek eleget kenni a politikusokat. Tesla ellen a direct sale miatt több per is volt.
Ebből ered amit írtál. A másik, hogy mocsok drága, drágább mint a Model S, így egyszerűen nem éri meg. Harmadrészt a Jaguár jelenleg nem márka US-ben és ez sokat számít. Tata nem marketingeli eléggé ott.
Mióta a Tata átvette őket kifejezetten helyre rakták a Jaguárt és jó ideje nyereségesen működnek ezért is engedhetnek meg maguknak egy egyértelműen veszteséges elektromos próbálkozást. -
cucka
addikt
válasz
#06658560 #71 üzenetére
Létezik olyan, hogy "dealer stock", tehát ha bemész a szalonba, akkor vannak autóik amiket azonnal el tudsz vinni. Ugyan ezek elvileg nem raktárra lettek gyártva, a Jaguar eladásai évek óta csökkennek Amerikában, szóval attól még nem tudják eladni, vagy csak nagy bukóval.
(Persze, ilyen gyártóknál lehet mindent egyedileg rendelni, de hidd el, Amerikában sokan úgy vesznek autót, ahogy mi mosógépet - bemész a boltba és elhozod amelyik tetszik. Szóval ezért kellenek a raktárkészletek az autószalonoknál)
-
cucka
addikt
Ma jött szembe egy hír ezzel az autóval kapcsolatban, ami érdekes. Amerikában a kutya se veszi, rárohad a kereskedőkre a készlet. Amíg a legtöbb villanyautóra előjegyzést kell leadni, ebből fél évre elég készlet halmozódott fel a kereskedőknél.
Az okokat nem tudom, azon túl, hogy a Jaguar nincs jó bőrben, senki se veszi az autóikat. Ami különféle tesztekből lejött, hogy a Jaguar szoftverei ijesztően gyatrák, teljesen hétköznapi, hogy lefagy a klímavezérlő vagy az infotainment. Ha így folytatják, 10 év múlva múzeumban lesz a márka.
-
.DLL
veterán
Igen, annyi a különbség, hogy hol van az AC-DC áram átalakító, mivel az akkuba végső soron mindenképp DC megy. Az AC oszlopban ilyen nincs, ezért olcsó, akkor is ha bika áramokat tud, viszont akkor az autóba kell a megfelelő teljesítményű konverter, ami nem olcsó (nem véletlenül feláras a 43kW-os Zoe). A DC fogadásnak viszont az autón belül nincs nagy felára, kell egy protokoll elektronika és egy megfelelő relé, így inkább ezt választják a gyártók. Remélem azért a "csirke* 50kW-os" DC töltőoszlopok ára lejjebb megy annyival hogy ezekből is több legyen minden felé.
*Vicces, hogy pár éve még ez volt A villámtöltő, ma meg már a 150-300kW-os egységek és nagyobb akkupakkok mellett nem olyan hűha. -
Bog
HÁZIGAZDA
Én ezt annyiban másképp látom, hogy AC-s töltőket sokkal olcsóbban és gyorsabban lehet lerakni, tele is van velük az ország (Mobiliti, e-mobi), a legtöbb 22 kW-os, de vannak 43 kW-osak is, plusz amíg a DC-s töltőkön lóg egy Tesla, akkor a másik DC-s csatlakozón nincs ám gyorstöltés, AC-n viszont továbbra is adott a minimum 22 kW. Ezért egy Smart, vagy egy Zoe sokkal gyorsabban talál magának olyan helyet most már szinte bárhol, ahol hamar fel lehet tölteni.
Abban egyetértünk, hogy autópályák mellett a 100-150-300 kW-os villámtöltés biztosítja, hogy vállalható időn belül nagy távolságra elég naftát kapjon egy autó, de ha én a városban rohangálok, akkor baromi király, hogy akármelyik AC-s töltőnél az ebédidőmben majdnem fullra tudok rakni egy Zoe-t. -
Uzi74
senior tag
A 7Kw-al 1 fázison otthon nem nagyon fog menni, mert ha a 32 Amperes 3 fázisú CEE csatiról csak 1 fázis van használva általában max 20 ampert engedélyeznek, mert a hálózat szinkronja nem szereti.
Tipikusan inkább 3,6KW ami egy otthoni CEE 16A-ből kihozható
Normál 16A-es konnektorból 13A-t illik max kivenni, az meg 3 KW, szóval 10 óra alatt 100Km-et lehet kb. tölteni, ami a legtöbb embernek elég a napi ingázáshoz - itt lehet cserélni "kemping" csatlakozóra és akkor bírja a 16A-t is. -
.DLL
veterán
A nagyon nagy teljesítményű AC töltést nem erőltetném, legalábbis az autó szempontjából olcsóbb és könnyebb lenne, ha nem egy nagy és nehéz töltő modul van benne, helyette inkább DC fogadási lehetőség. A nagy és nehéz áramátalakító legyen csak az oszlopon. Egy normál "kis"teljesítményű mondjuk 7kW "otthoni" töltő bőven elég lenne a fedélzetre, a többi legyen az oszlopon és jöjjön közvetlen az akku számára fogadható DC formájában.
A Zoé 43kW-os AC töltőjét sose értettem, városba minek, autópályák, országutak mentén meg DC villámtöltő kell úgyis, szerencsére ezt ők is belátták, és az új Zoén már CCS csatlakozó lesz (de azért megmarad egy relatív erős 22kW-os on-boart töltő is).(#54) Bog :
Csak a megfogalmazással volt némi probléma, ami azt sugallja, mintha a gyártó nem mellékelt volna egy CCS kábelt a csomagtartóba. . .Amit nyilván nem is tud, mert azok a töltőoszlopokon vannak fixen, és volt is aki félreértette, hogy hádde ennyiért miért nem mellékelik.Szerencsés lenne átfogalmazni.
-
Uzi74
senior tag
@pilóta
Egyeztettek az EU-ban, hivatalosan a Type 2 es annak bővítése a CCS a hivatalos töltőcsatlakozók. (az autón ez 1 aljzat, csak AC esetén nem az összes tű van használva.
Kicsit későn született a döntés, ezért van a Tesla supercharges szabvány, Chademo meg Ázsia..
Azért már van 2x4 Ionity töltőállomás 150 KW-al Magyarországon is. Az i-pace ezeken az oszlopokon az ígért 100 Kwh-t nem hozza, csak 84-et max a tesztek szerint (lehet majd jön valami update)A 2020-es modellévtől az AC töltés több fázisos lesz állítólag (a januári gyártástól).
@noPublicFG: Az I-pace nagyon is megvehető, 3-5 hónapon belül a tied ha rendelsz... Leasingelve jelenleg olcsóbb mint a Tesla 3-nál is (a német ajánlatokat nézve).....
-
Hallosz
senior tag
Erőforrástól függetlenül is, betyár jól néz ki a masina. Az akkumulátoros hajtás, szerintem csak a kezdeti próbálkozás.
-
Bog
HÁZIGAZDA
De hát én is ezt írtam a cikkben, mivel nem volt DC töltő, csak a klasszik Type-2, ezért csak 7,2-vel jött a nafta AC-n. Abban viszont igazad van, hogy maga a töltő (most megnéztem) nem is tud DC-t, csak AC-n ad ki 22 kW-ot, ha és amennyiben az autóban levő fedélzeti töltő ezt támogatja, de igen, AC-n a Reanult megoldása a nyerő (Zoe, Kangoo, Smart).
-
WiZARD
addikt
Ezt is, mint a legtöbb elektromos autót 2 módon lehet tölteni: AC vagy DC töltő.
AC "töltő" esetén jellemzően az autó tartozékaként lévő Type2 kábelt kell használni, és az autóban lévő fedélzeti töltő van használva. Márka és típus függően általában vagy 1 fázisről 3,6/7,2 kW teljesítménnyel, vagy amik 3 fázisról tudnak tölteni, ott 11/16/22 kW teljesítmény szokott lenni.
Tehát a 22 kW AC oszlopokról autó függő, hogy mennyivel tudsz tölteni. I-Pace max 7,2 kW (1 fázis, 32A)
(egyes Zoe modelleknél van 43kW AC töltés)DC töltők esetében a töltő része a fix kábel. CCS/Chademo csatlakozóval (illetve a Tesla sajátja)
Így ezt nyilván egyik autóhoz se adják.(AC töltő az igazából egy EVSE, és a töltő az nem pontos megnevezés, hisz a töltő a kocsiban van...)
-
hemaka
nagyúr
válasz
noPublicFG #49 üzenetére
Amikor a motorháztető belső hangszigetelésén is folyamatosan spórolnak, minden kisebb frissítés után, ez már nem is annyira meglepő dolog szerintem.
-
WiZARD
addikt
Legalább olyan írna cikket, akinek minimális fogalma van a dolgokról.
Az tuti nem írna le ilyen hülyeséget: " És az sem mindegy, hogy milyen a kábelünk, a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem, pedig ez utóbbi kell a gyorsabb töltéshez, ezért AC-n jött a nafta 7,2 kW-tal az NKM által üzemeltetett tapolcai pontnál is, pedig CCS csatlakozóval kaphattam volna 22 kW-tal is az áramot, úgy pedig 4 óra alatt meg is lettem volna. "
-
"a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem"
Hogy? Közel 100 ezer euróért ezen spórolnak?
Az én meglátásom ezzel a kocsival ugyanaz, mint az Audi e-tron esetén: Örülök, mert szép, és használhatónak tűnik, de megvenni már nem lehet. Legyártottak százat a sajtósok és a reklámok kedvéért, és most mindenki vár.
Köszönöm a tesztet! Tetszett!
-
hemaka
nagyúr
En is inkabb a hazra tennem le a voksom.
-
DjFlanker
aktív tag
Jó cikk
Erősen kéne az autó, csak nem ebben a színben. -
ORCA58
addikt
válasz
#06658560 #33 üzenetére
Azt tudod, hogy a benzines és dieseles autók közöl arányosan lényegesen több gyullad ki? De az emberek szeretnek minden újat ördögtől valónak feltüntetni, és a bolhából elefántot csinálni..
holozis_HUN
"Szóval ha 50 év alatt el is fogy az aksi alapanyag"
Ez nem azt jeleni, hogy elfogy? Egyébként nem fogy el, mert az elfáradt akkuból nagy része újra kinyerhető. -
cucka
addikt
milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést
Ez fejlődni fog az elektromos autózás terjedésével. Az áramtermelési kapacitás lesz a szűk keresztmetszet, ezt nyilván fejleszteni fogják.
Ha van igény és fizetőképes kereslet, akkor az infrastruktúra kiépül. A benzines autók elterjedése előtt se volt egyetlen benzinkút se. -
holozis_HUN
addikt
Pont ezt irtam, hogy rossz hasonlat az olaj, mert az olajat (benzin, diesel) megeszi az auto, mig a lítium ion aksik 5-10 évig jók, mármint ennyi idő után vesztenek annyit az energiatárolásból, hogy értelme legyen lecserélni. Emellett még újra is hasznosítható. Olvasd át mégegyszer 😂
-
vicze
félisten
Más kérdés, hogy túléli-e az emberi faj, ha mind elégetjük.
Persze lehet műanyagot is csinálni belőle, és az óceánokba teríteni minél többet belőle.Mivel a a fosszilis energia hordozókkal könnyű és olcsó az energia előállítása, így elég utópisztikus, hogy bármilyen rövid időn belül visszaszorulna. Viszont felveti az első bekezdés kérdését.
Hosszútávon még így se 50év lesz mire légi közlekedésben lecserélik, vagy lesz bármi új. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
voyager4.4 #36 üzenetére
15 éve így írok
Nem reklám, egyik teszt sem reklám -
voyager4.4
senior tag
Ja, hogy ez egy reklám, úgy nincsen vele semmi baj.
headhunter:
Nem fóbia én is nézem, mert érdekel (mint ahogy Motion_Blur is írta), de maga a stílus, ami youtube-on elfér írásban már kevés. (a vlognak egyébként is van egy beszélgetést imitáló feelingje, ami miatt sok mindent megbocsájt az ember). -
vicze
félisten
Grafén capacitor. Nem épp en gyerekcipő. Még Alibabán is vehetsz, ha akarsz
-
.DLL
veterán
Szerintem nem azt kéne nézni, hogy adott idő alatt hány százalék töltődött az akkukba, vagy hogy mindig a 80%-ot nézzük, és az elérhető 30-40 perc alatt, mert ez autónként változik... Ezt az átlagfogyasztásunkkal sztenderdizálni kéne kilométerre. Meg így látszólag nem is történt fejlődés az évek során, mert minden egyes elektromos autó kábé 30-40 perc alatt feltölthető kábé 80%-ig.
Csak az 1. gen Nissan leaf-nek például 24kWh akkuhoz állt rendelkezésére 50kW-os DC töltés, de mégiscsk az itt elérhető 100, E-tron SUV-nál 150 kW-os töltési kapacitás km/órában sokkal gyorsabb. Nyilván a lassú AC töltő az nem ideális és bármilyen autóval csak 20-50 km-t tölt bele egy óra alatt, de az nem is a nagy utazásokhoz és ebédekhez van, hanem amikor ott hagyod a parkolóban.
Ez a rész pedig:
És az sem mindegy, hogy milyen a kábelünk, a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem, pedig ez utóbbi kell a gyorsabb töltéshez
Az autóban/autóhoz nem is lesz CCS kábel mellékelve, mert a villámtöltés olyan teljesítményű, hogy azt a kábel inkább fixen bekötik a töltőoszlopba, plusz az nagyon vastag, nehéz és drága; de nem is kell, mert a fentiekből kifolyólag amelyik töltőoszlop tud DC-t, azon rajta lesz a kábel, neked nem kell a csomagtartóban legyen. -
Motion_Blur
félisten
válasz
headhunter #27 üzenetére
Én nézem a videóit, mert érdekel a téma de a manustól viszket a tenyerem...
-
Azie
őstag
válasz
voyager4.4 #15 üzenetére
az ugye megvan, hogy nem erőltette, hanem leírta a véleményét, ha már kapott kipróbálásra egy 30M autót - gondolom ez egy nem túl nagy elvárás volt cserébe a kipróbálásért
-
vidotom
kezdő
Feltételezem, hogy ez a #24 bejegyzésemre akart válaszolni. Amennyiben igen, akkor olvasd el még egyszer, a grafénról szólt a gyerekcipő. Azt hiszem abban nem lesz vita köztünk.
Járművekkel pontatlanul fogalmaztam. Igen, nagy testű járműveknél már használják jó ideje. Én személygépkocsi méretű járművekre céloztam. Személygépkocsikban tudtommal elvétve alkalmazzák őket rekuperációs energia felvételére nagyobb akkumulátorok helyett. De ez inkább kivétel, mint szabály. De ha tömegével alkalmazzák a hajtáslánc részeként, kérlek linkelj be néhány cikket, had okuljunk mindannyian.
-
vicze
félisten
Szuper kondenzátornak egy csöppet olvass utána ilyen kijelentések helyett, hogy hol és mennyit használják.
Kb. minden villamosban, villanyvonatban, elektromos buszban, és elektromos teherautókban használják több mint 10éve, gyerekcipő...
De sok autóban is megtalálhatóak, max. te nem tudsz róla. -
ORCA58
addikt
Vajon milyen térképpel látja el az NNG a navigációt?
Azért nem használom az iGot-t (telefonon), mert a térkép nagyon elavult volt, rengeteg helyet nem ismert, na meg az agyamra ment az "Újratervezés" szöveg. Pedig a menüje, és a működése nagyon tetszett.holozis_HUN
A lítiumot nem eszi meg az autó! Az újra hasznosítható. A telefonodból talán eltűnik az aksid, ha lemerül? -
headhunter
addikt
válasz
voyager4.4 #15 üzenetére
"Handras fóbia", mint új magyar trend...
-
válasz
Motion_Blur #3 üzenetére
az olaj elég rossz hasonlat, mert ~50 éve mondják, hogy ~20 éven belül elfogy.
-
#06658560
törölt tag
Ahhoz, hogy a következő évtized végére autóba kerülhessen, ahhoz már most látni kéne, hogyan lehet majd gyártani. Amit még senki nem tud. Az, hogy borítják bele a pénzt cégek, semmit nem jelent. Mennyit öltek már tüzelőanyagcellákra az autógyárak? Mennyi jött vissza nekik?
-
vidotom
kezdő
Kondenzátorokat is alkalmaztak járművekben, de alacsony energiasűrüségük miatt csak ott, ahol különösen nagy teljesítményre volt szükség kis helyen: pl. Le Mans MP1 kategóriában hibrid meghajtás akkujaként, ahol féktávról féktávra teletöltődtek és kigyorsításkor le is adták a tárolt energiát pár másodperc alatt.
Dolgoznak grafénnel szuperkondenzátorok energiasűrűségének nagyságrendi növelésével. De az alapkutatás is gyerekcipőben jár még, arról nem is beszélve, hogy grafént, az alapanyagot ipari méretben még senki sem tudott előállítani. És az alkalmazás csak ott kezdődne. -
vicze
félisten
SciFi-ben biztos van nem lítiumos, a való életben jelenleg elkerülhetetlen, ha üzembiztos könnyű, és időtálló aksit akarsz. Még a üzemanyag cellás Toyoták is Li-t használnak köztes tárolónak.
De ahogy látom elég sokan keverik az aksikat a kondenzátorokkal és szuper kondenzátorokkal.
-
holozis_HUN
addikt
válasz
Motion_Blur #3 üzenetére
"Technológiai forradalom kell ehhez még, mert a lítium kb. ugyanolyan gyorsan (50 év) elfogy a bolygóról mint az olaj."
Az lehet, de az olaj "megsemmisül" a motorban, míg az aksi évekig működik, illetve újra is hasznosítható. Szóval ha 50 év alatt el is fogy az aksi alapanyag, attól még a meglévő aksik még 7-10 évig simán vállalható kapacitáson tudnak működni, és így abban a 50-60 évben simán kifejlesztünk más anyagokkal való tárolást, esetleg teljesen új hajtásláncot és üzemanyagot (akár mini fúziós erőmű az autókban, ki tudja...) -
vidotom
kezdő
válasz
#06658560 #20 üzenetére
Komolyan: kamu a 2-3 év. Sehol nem lesznek a húszas évek elején a szilárd test lítium akkumulátorok. A ráfordított összeg azonban valós, és aligha fogják veszni hagyni. Ezért várom én kb. 2025-re a tényleges termékben - méreg drágán - megkapható első valódi alkalmazását a technológiának méghozzá nem feltétlenül autóban. Elsőre valószínűbb, hogy kisebb méretben valamilyen mobil eszközben fog debütálni.
Az autóiparban a következő évtized végére várom, hogy a most ismert lítium akkumulátorok alternatívája legyen. És majd a harmincas évekre tenném a széles körű elterjedést több iparágban. De a húszas évek közepe vagy vége felé már ez lesz a meghatározó technológia.
-
#06658560
törölt tag
Az összes eddigi forradalmi megoldásnál volt kis méretű prototípus. És nem brittudósok, hanem a világ vezető kutatóintézetei, egyetemei voltak mögöttük.
"Hanem azon dolgoznak, hogy skálázható és automatizáltan gyártható legyen a laboratóriumi körülmények között már bizonyított technológia. Tény, hogy ehhez még alapkutatások kellenek."
Magyarul kurvára sehol nem tartanak.
"De ha már dollár milliárdokat ölnek bele és be is merik vállalni, hogy 2-3 éven belül piacra is lépnek vele, akkor ott már nem a levegőbe beszélnek."
Az előző mondatod után ezt leírva komolyan tudod venni az egészet?
-
vidotom
kezdő
válasz
#06658560 #10 üzenetére
Azzal a különbséggel, hogy ez nem "brit tudósok", meg legújabb felfedezés, ami majd talán. Hanem ebben megakonszernek méretes K+F büdzsével ölik a szériagyártás kivitelezésébe az erőforrásokat. Kis méretű működő prototípus már évek óta van, nem az elméletet kell bizonygatni. Hanem azon dolgoznak, hogy skálázható és automatizáltan gyártható legyen a laboratóriumi körülmények között már bizonyított technológia. Tény, hogy ehhez még alapkutatások kellenek. De ha már dollár milliárdokat ölnek bele és be is merik vállalni, hogy 2-3 éven belül piacra is lépnek vele, akkor ott már nem a levegőbe beszélnek.
Persze majd meglátjuk. Remélem bizakodásom jogosnak bizonyul. Mindannyiunk érdekében.
-
Yoshida
aktív tag
CCS nem úgy van, hogy a villámtöltés miatt mindig a kábel a töltőn lóg? CCS tud elvileg akár 250kW-ot is átvinni a vízhűtött kábelen, azt azért elég macera lenne cipelni a kocsival
-
voyager4.4
senior tag
Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a H. András stílus max youtube-ra elég, az autós újságírástól messze van, nem tudom miért kell itt erőltetni. (persze tudom, mert most népszerűek ezek a témák, de akkor is)
-
Azie
őstag
alapvetően autó-immunis vagyok, de mindig megdobban a szívem, ha egy jaguar jön szembe
most picit irigy is vagyok rád! -
Kaiku
senior tag
Jó kis cikk. Ötletes, hogy animált képekkel van a magasság állítás bemutatva. Könyörgöm, hogy a "robbanó motor" kifejezésről szokjunk már le! Nem robban benne semmi! Belsőégésű, dugattyús motorként sokkal szakszerűbb és pontosabb.
Már van olyan is amiben nincs Lítium. Ha jól tudom a BMW ezt használja.
-
fRooStzzZ
senior tag
Remélem mire összejön a pénzem egy RS6-ra addigra nem alakul át az is elektromossá és kap egy buta hanggenerátort.
-
TCSZ
senior tag
válasz
Motion_Blur #3 üzenetére
Köszönöm!
-
#06658560
törölt tag
Nem robbanómotoros. Belsőégésű.
És van fa betét is, ha valakinek kell.#9 vidotom: "Technológiai forradalom lesz is a húszas években, lásd szilárd test lítium akkumulátorok. Annyian és olyan sok pénzt ölnek a kutatásba / fejlesztésbe, hogy ebből tényleg forradalomnak kell lennie."
Már annyi ilyet hallottunk, aztán gyakorlatilag semmi fejlődés nincs, hogy szerintem felesleges ennyire biztosnak lenni benne. -
vidotom
kezdő
válasz
Motion_Blur #3 üzenetére
Technológiai forradalom lesz is a húszas években, lásd szilárd test lítium akkumulátorok. Annyian és olyan sok pénzt ölnek a kutatásba / fejlesztésbe, hogy ebből tényleg forradalomnak kell lennie.
Magyar géppark 30%-a elektromos?
Nézzük a számokat. Magyar gépjárműpark 3.7 millió autót számlál, annak 30%-a 1.11 millió.
Idén várhatóan kb. 150 ezer új autó kerül forgalomba. Ha mától kezdve újként csak elektromos autókat helyeznének forgalomba, akkor 7 év alatt érné el az arányuk a 30%-ot. Ám jelenlegi arányuk 1.25%, ami 54%-os éves növekedés. 1.25%-kal (2000 db) számolva szolid 555 év kéne a 30%-hoz.
De legyünk optimisták, nőjön a piac 54%-ot minden évben - miközben egyetlen elektromos autó sem kerül ki forgalomból! Akkor 9 év alatt jönne össze a 30%.Reálisan kalkulálva szerintem 30% MO-on talán ha 25-30 év múlva lesz. Hacsak nem történik valami csoda az akkumulátortechnológia területén addig, amitől hirtelen paritásba kerülnének árban az elektromosok a benzinesekkel.
Nyugat-Európában talán lesz 30% 15 év múlva, de az ott levetett belső égésű járművek fognak nálunk landolni még jó sokáig.
-
a gyorsulástól annyira ne essünk hasra. a model s long range alapkivitel ezzel kb. egy árban van, és egy másodpercet ráver. a performance pedig +20-25% felárért kettőt is. ez az érték csak nekünk, 13 éves ford fusion tulajoknak (pacsi tesó!) új/felfoghatatlan, akinek ez kellett, és van rá pénze, annak már évek óta megvan. mondjuk az is igaz, hogy nem egy x5ös bódéval. én inkább ezt emelném ki benne.
-
vidotom
kezdő
Konkrétan a magyar villamoshálózatot tekintve semmilyen alapvető változást nem jelentene az sem, ha az összes jármű elektromosra váltana. Köszönhető ez elsősorban annak, hogy a hálózatunk még arra a rendszerváltás előtti időkre lett méretezve, amikor még nehézipari gyártelepek sokasodtak országszerte és Budapesten is. Azok java része már rég megszűnt, a hálózati kapacitás pedig hátramaradt. Nyilván fogyott belőle azóta az új infrastruktúrának és gyáraknak köszönhetően. De még mindig van bőven tartalék a rendszerben.
Népszerűbb töltési pontok környékén helyi kapacitásfejlesztésre szükség lesz, de a gerinchálózathoz hozzá sem kéne nyúlni.Mondjuk Németországban egészen más a helyzet, de MO-on nincs miért aggódnunk ebből a szempontból.
-
Szerintem is jó cikk lett és az autó is jó.
Igen jelen pillanatban a model 3 long range a legnagyobb hatótávú autó és ha lenne pénzem bármennyi, akkor is azt venném meg. -
milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést
Kb. bármelyik. Max azzal lehet gond, ha a panelablakból kilógatott hosszabbítókkal töltenek majd sokan egyszerre, mert azt a 40 éves panelen belüli hálózat nem fogja bírni. De az utcai töltőhálózat simán fogja bírni.
Nem az autók lesznek a legnagyobb fogyasztók akkor sem, mint ahogy nem az autók a legnagyobb üzemanyagfogyasztók most sem... -
alcsa
senior tag
Nem lehet megoldani, hogy a gif-ek ne legyenek elindítva folyamatosan, hanem mondjuk egy klikkre? Nekem nagyon zavaró tud lenni olvasás közben.
Bocsánat, ha csak engem zavar.
-
Motion_Blur
félisten
Technológiai forradalom kell ehhez még, mert a lítium kb. ugyanolyan gyorsan (50 év) elfogy a bolygóról mint az olaj.
Mire a magyar géppark 30%-a elektromos lesz, az még szerintem 15 év minimum.
TCSZ:
Tesla Model S Long Range has an EPA range of 370 miles (600 km), higher than any other electric car.
-
TCSZ
senior tag
Jó a cikk! köszönöm!
Melyik kereskedelmi forgalomban kapható teljesen e autónak a legnagyobb a hatótávja? -
Killer01
őstag
Jó iromány lett, élvezet volt olvasni
A gép tetszik, de hát 30 misiért nehéz lenne olyan autót elém rakni ami nem tetszene.....
Azért arra kíváncsi lennék, ha elterjednek az elektromos autók (kb minden harmadik-negyedik autó villannyal megy) milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- MÁV topic
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SkyShowtime
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch
- Black Myth: Wukong
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- HP Rack szerverek és tartozékok egyben vagy külön-külön
- BANKMENTES részletfizetés Acer Nitro 5 AN515-54-77VS
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged