- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Szerintem nem azt kéne nézni, hogy adott idő alatt hány százalék töltődött az akkukba, vagy hogy mindig a 80%-ot nézzük, és az elérhető 30-40 perc alatt, mert ez autónként változik... Ezt az átlagfogyasztásunkkal sztenderdizálni kéne kilométerre. Meg így látszólag nem is történt fejlődés az évek során, mert minden egyes elektromos autó kábé 30-40 perc alatt feltölthető kábé 80%-ig. Csak az 1. gen Nissan leaf-nek például 24kWh akkuhoz állt rendelkezésére 50kW-os DC töltés, de mégiscsk az itt elérhető 100, E-tron SUV-nál 150 kW-os töltési kapacitás km/órában sokkal gyorsabb. Nyilván a lassú AC töltő az nem ideális és bármilyen autóval csak 20-50 km-t tölt bele egy óra alatt, de az nem is a nagy utazásokhoz és ebédekhez van, hanem amikor ott hagyod a parkolóban.
Ez a rész pedig:
És az sem mindegy, hogy milyen a kábelünk, a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem, pedig ez utóbbi kell a gyorsabb töltéshez
Az autóban/autóhoz nem is lesz CCS kábel mellékelve, mert a villámtöltés olyan teljesítményű, hogy azt a kábel inkább fixen bekötik a töltőoszlopba, plusz az nagyon vastag, nehéz és drága; de nem is kell, mert a fentiekből kifolyólag amelyik töltőoszlop tud DC-t, azon rajta lesz a kábel, neked nem kell a csomagtartóban legyen.(P.H.)
-
.DLL
veterán
A nagyon nagy teljesítményű AC töltést nem erőltetném, legalábbis az autó szempontjából olcsóbb és könnyebb lenne, ha nem egy nagy és nehéz töltő modul van benne, helyette inkább DC fogadási lehetőség. A nagy és nehéz áramátalakító legyen csak az oszlopon. Egy normál "kis"teljesítményű mondjuk 7kW "otthoni" töltő bőven elég lenne a fedélzetre, a többi legyen az oszlopon és jöjjön közvetlen az akku számára fogadható DC formájában.
A Zoé 43kW-os AC töltőjét sose értettem, városba minek, autópályák, országutak mentén meg DC villámtöltő kell úgyis, szerencsére ezt ők is belátták, és az új Zoén már CCS csatlakozó lesz (de azért megmarad egy relatív erős 22kW-os on-boart töltő is).(#54) Bog :
Csak a megfogalmazással volt némi probléma, ami azt sugallja, mintha a gyártó nem mellékelt volna egy CCS kábelt a csomagtartóba. . .Amit nyilván nem is tud, mert azok a töltőoszlopokon vannak fixen, és volt is aki félreértette, hogy hádde ennyiért miért nem mellékelik. Szerencsés lenne átfogalmazni.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Igen, annyi a különbség, hogy hol van az AC-DC áram átalakító, mivel az akkuba végső soron mindenképp DC megy. Az AC oszlopban ilyen nincs, ezért olcsó, akkor is ha bika áramokat tud, viszont akkor az autóba kell a megfelelő teljesítményű konverter, ami nem olcsó (nem véletlenül feláras a 43kW-os Zoe). A DC fogadásnak viszont az autón belül nincs nagy felára, kell egy protokoll elektronika és egy megfelelő relé, így inkább ezt választják a gyártók. Remélem azért a "csirke* 50kW-os" DC töltőoszlopok ára lejjebb megy annyival hogy ezekből is több legyen minden felé.
*Vicces, hogy pár éve még ez volt A villámtöltő, ma meg már a 150-300kW-os egységek és nagyobb akkupakkok mellett nem olyan hűha.[ Szerkesztve ]
(P.H.)