- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Watch - időtálló
- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #21 üzenetére
+1
A szoftver talán jobb. De ez igazán sztem meg csak szokás kérdése. Nekem pl teljesen jó a VW konszern szoftverre is. És a Tesla műszerfal elrendezése meg teljesen más és nem biztos hogy mindenkinek bejön.
De például a szerviz biztos hogy problémássab egy Teslánál.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz Alogonomus #20 üzenetére
A zajszint nem az adott példány és nem is az összeszerelés minőségének a függvénye, hanem a beépített zaj- és rezgéscsillapításé, meg az általános átgondoltságé. A Teslák sokkal, érezhetően rosszabbak mint a BMWk. Többek között ezért is nehezebbek az utóbbiak.
Nincs olyan hogy fölöslegesen extravagáns anyag. Különféle minőségi lépcsők vannak. A Tesla egy kommersz autó szintjén van, annak is az alján, a BMW meg prémiumautó."Szolgáltatásokban pedig pont a Tesla nyújt többet."
Hát nem. Messze nem.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Alogonomus
őstag
válasz Shadowbull #19 üzenetére
A két autó nem is ugyanannyiba kerül.
- A Tesla komfortja, ha például az üléseket, vagy a belső anyagválasztást nézzük, akkor tényleg puritánabb, de nem zavaróan, csak praktikus szintig.
- Zajszint az inkább véleményes, a konkrét autó összeszerelési minőségétől függ.
A korai Teslák tényleg sok illesztési hibával készültek, de manapság már rendben vannak.
- Minőségben csak a belső anyagválasztás a különbség. A Tesla nem használ fölöslegesen extravagáns anyagokat a beltérben.
- Szolgáltatásokban pedig pont a Tesla nyújt többet.Viszont a hiányosságokat az árelőny terhére simán ki lehet egyenlíteni, és úgy azonos áron már egyértelműen jobb autóvá válik a Tesla, mert műszakilag nem rosszabb, csak az utastér kényelmére és luxusérzetére nem fordítottak annyi figyelmet.
-
Shadowbull
addikt
válasz Alogonomus #5 üzenetére
"Egy Tesla minden sebességszinten jelentősen takarékosabb"
Valamivel takarékosabb, de nem jelentősen, gyakorlati jelentősége nincs. Viszont meg sem közelíti ezt az autót komfortban, zajszintben, minőségben és szolgáltatásokban.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
7Heads Drago
veterán
Egy 10 éves dízel kombit ne hasonlítsunk össze semmilyen új elektromos autóval, mert aktív és passzív biztonság, valamint vezetéstámogatás tekintetében köszönőviszonyban sincsenek egymással.
Mire gondolsz? Az új autókban csak a kényelmi extrák javultak. Semmi forradalmi nincs bennük.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alogonomus #16 üzenetére
Majd ha erről mutatsz egy dokut esetleg elhiszem. És hol olvastad hogy maxon pörög az Ioniq motorja? Nem teljesítményre van kihegyezve, hanem fogyira. Mint ahogy pl a legtöbb Toyota motor is. Sztem pont így kellene mindent megcsinálni.
Csodálkozom rajta hogy a Teslák 2-3 mp gyorsulását nem akarod nekem megmagyarázni hogy az a természetes. Ha valami zöld az ne pocsékolja az energiát. Se 160-ál, se 220-nál, se a 2 mp gyorsulással. Rövidebb távon gyorsul fel, mint az elért sebeségről a fékútja. Az ilyenre felesleges 1 dkg vasat vagy litiumot is pazarolni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #15 üzenetére
Az ilyenkor előkerülő nyilvánvaló indokokon túl:
- nagyon ritkán előforduló esetekben kritikus lehet, hogy 165-tel "elkésel", míg 225-tel "időben odaérsz". Ezért is tették lehetővé az új autókba kötelezően bekerülő sebességkorlátozó kikapcsolásának a lehetőségét.
- nem mindenhol van 130-as sebességkorlátozás, és ahol lehet, miért ne mehetne saját felelősségére annyival az ember, amennyivel még biztonságosnak érzi. Akár versenypályán egy pályanapon.Jelen esetben pedig azért is fontos a végsebesség mértéke, mert a villanyautóknál szinte sosincs váltó, vagyis amennyire pörög a villanymotor, annyira halad az autó.
Egy 165-ös végsebességű autónál a villanymotor a maximális fordulatszámát 165-ös sebesség környékén adja le, esetleg 5-10 km/h tartalék még van benne, ha 165-nél éppen lejtőn halad az autó. A villanymotor hatásfoka a maximális fordulatszámához közeledve egyre erősebben romlik. 130-as sebesség mellett például már majdnem 80%-on pörög a 165-ös autó motorja. Eközben a 225-ig gyorsuló autó motorja 130-a sebességnél csak 60%-on pörög, ami a hatásfok-görbén egy sokkal kedvezőbb pozíciót jelent, ami egyértelműen egy kedvezőbb fogyasztást is eredményez. Persze ehhez szükség van egy olyan motorra is, ami 60%-on már le tud adni akkora teljesítményt, amennyit a 165-ös autó motorja csak 80%-on tud leadni. -
7Heads Drago
veterán
válasz Alogonomus #9 üzenetére
Eautót azért veszel mert zöld akarsz lenni, meg csökkented a kiadásokat.... Akkor kit érdekel hogy 165 vagy 225 a vége? Itthon amúgy is csak 130 a megengedett.
A fent linkelt videóban a 28kwh autóval simán hozható a 10k alatti fogyi. Persze nem zárom ki hogy a Tesla nem tudja ezt, de ez már sztem nagyon jó adat. És a két autó árra messze van egymástól, annyival nem tud többet a Tesla. 250jm feletti hatótáv sok magyarnak jó lenne már, nekem is.
Semmi értelme új autó árakat nézni 1-1,5 év mirre kézhez kapod 5 ször módosított árral mert változott az árfolyam.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
jbcs
tag
Nem a Teslák fogják megmenteni a Földet 20+ millás ár cédulájával, ez nálunk, de sok más országban is a gazdagok játékszere. Dacia Spring-ekből kellene jó sok, ezekkel ha tele lenne Budapest az tudna a levegő minőségen javítani.
Az kicsit mosolyogtató, hogy valaki 15+ milliás autóban arról posztol, hogy mennyit spórolt 2000 km. alatt..., a spórolás nem ott kezdődik, hogy veszek egy autót 15+ millióért..., ez inkább önigazolásnak tűnik..."Egy 10 éves dízel kombit ne hasonlítsunk össze semmilyen új elektromos autóval, mert aktív és passzív biztonság, valamint vezetéstámogatás tekintetében köszönőviszonyban sincsenek egymással.
Ezzel ugrik is az a 10 millió Ft különség"Egy 10 éves dízel Volvo pl. mitől lenne kevesebb biztonság területén, vezetés támogatás területét sem értem igazán, egy adatív tempomatom kívül mi kell feltételenül a vezetéshez (ami már szinte az új autókban alap felszereltség), ezek biztos, hogy nem 10 millió Ft.
-
dredjudge84
őstag
Villanyautó. Ettől a szótól kiraz a hideg.
-
Kinder
senior tag
Már 2,1 euró per liter van, de nem ez a lényeg.
Egy 10 éves dízel kombit ne hasonlítsunk össze semmilyen új elektromos autóval, mert aktív és passzív biztonság, valamint vezetéstámogatás tekintetében köszönőviszonyban sincsenek egymással.
Ezzel ugrik is az a 10 millió Ft különség, amit írsz. Pl egy új 200+ lóerős dízel Passat nem 10 milla, hanem 18-20.... Másrészt ezek már nem 5 litert fogyasztanak, hanem 7 körül, városban pedig még többet ( plisz ad-blu ), ahol az én autóm pedig még kevesebbet.... Ha pedig olyan gyorsulást is akarsz, akkor BMW M4 competetione kell, vagy AMG Merci, amik aztán árban minimum a másfélszeresébe kerülnek, fogyasztában pedig határ a csillagos ég.
De még csak nem is ez a lényeg.
Hanem az, hogy mivel a politikusok maguk alá csináltak, így nincs jövője a fosszilisnek. Kész. Erről nincs is értelme beszélni, mert ez lesz törvényileg. Függetlenül attól, hogy mi mennyire kinek hogy mikor miért jobb vagy rosszabb, mint a másik.
Környezetvédelemhez annyi, hogy az nekem bőven elég, hogy lokálisan a városban, ahol élek, nem szennyez az orrom alá az elektromos, míg egy dízel, minél modernebb, annál jobban szennyez, csak épp nem lehet mérni, annyira apróra porlasztja a káros anyagot, és így be tudják kamuzni, hogy nem szennyez.[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
"a 2,5 éves Tesla Model 3 Performance-ommal, és ez a 2.000 km 57.000 Ft üzemanyag (áram) kötségbe került"
Egy 10 éves dízel kombi meg simán elmegy 5l alatti fogyasztással 130-al. Az 2000 km-re 100l, ami a jelenlegi külföldi árakon kb. 170 euro, azaz kb. 68 eFt.
Szóval több, mint kétmillió kilométert kell autózni ahhoz, hogy a Tesla behozza a 10mFt+ árkülönbséget, ha hosszú utakra használják.
Persze tudom, hogy sok egyéb tényező van ami kinek erre, kinek arra billenti a mérleg nyelvét, de a lényeg hogy továbbra se higgyük hogy akár akár a Tesla is hozzájárulna érdemlegesen a környezetvédelemhez.A villanyautóknak városon belül lenne a helye, 1 tonna alatti öntömeggel.
Meg persze minden legyártott autó bérautóként kellene üzemelnie, havi minimum 4000 kilométer futásteljesítménnyel. Amelyik autó nem megy annyit, azt kötelezően újra kellene értékesíteni, hacsak nem áll fenn különleges körülmény (pl. újszülöttmentő, munkagép, stb.). Ez lenne a valódi környezetvédelem.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
senior tag
Wir fahren, fahren, fahren auf der Autobahn🎶
The Universe is made of protons, electrons, neutrons and morons.
-
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #6 üzenetére
Igen, a már nem kapható 28 kWh-s Hyundai IONIQ Electric fogyasztása hasonló volt, mint egy Tesla 3, viszont csak 190 km hatótáv volt benne, míg a Tesla 3 dupla annyit tud. Az új legtakarékosabb Hyundai IONIQ pedig a 295 km hatótávolsághoz máris 54 kWh akkumulátort igényelt, amivel az is bőven a Tesla modellek fölé csúszik fogyasztásban.
Ja és a régi IONIQ 165 km/h-nál megakadt, az új IONIQ 185 km/h-ig jut, míg a Tesla 225 km/h-ra is képes. -
Kinder
senior tag
válasz Alogonomus #5 üzenetére
Így van.
Nemrég mentem a családdal ( 4 személy ), fullra megtömve a csomagtartót egy 2.000 km-es Osztrák - Olasz ( és persze Budapestről ki, és oda is vissza ) túrát a 2,5 éves Tesla Model 3 Performance-ommal, és ez a 2.000 km 57.000 Ft üzemanyag ( áram ) kötségbe került ( már a bankom által forintba átszámolva ).
Ez a BMW 888 km-en 38k forintot használt el, azaz kb 90.000 Ft lett volna vele ugyanaz az út, mint nekem 57.000-ért. Ez százalékban ordas brutál nagy külöbség, és én is végig autópályáztam, néha 150/kmh-val is, előztem is jópárat, kihasználva a gyorsulását, valamint csak a Tesla Supercharger hálózatot használtam ( ami gyorsabban is tölt, mint kb bármi más, és nem a katalógus sebességre gondolok, hanem a valósra ), tehát nem kuncsorogtam sehol olcsóbb áramért a szállásokon.
Igen, oké, az enyém személyautó, viszont jóval erősebb, és 4 kerék hajtásos.
Egy Model Y kb 10%-kal fogyaszt többet, azaz azzal is megúsztam volna 65k forintért.[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
2255kg, Jézusom! Az 450 kilóval több mint az BMW X3 házon belül, vagy 250-el több a Tesla Model Y-nál. Aztán csodálkozunk (?), hogy mennyit fogyaszt...
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alogonomus #5 üzenetére
hyundai ioniq [link]
Sztem van azért más is aki tud valamit.
Az elektromos autó gyártás zöme megint csak a nyersanyagok pazarlása.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #4 üzenetére
Döbbenetes, hogy a többi autógyártó jelenleg sem képes a Tesla fogyasztási értékeivel érdemben felvenni a versenyt. Egy Tesla minden sebességszinten jelentősen takarékosabb, és közben a végsebességben sincs a robbanómotoros autók alá kényszerítve.
Villanyautónál pedig pont a fogyasztás a lényeg, mert a töredék annyi töltőhely, plusz az üzemanyagos megoldásnál sokkal lassabb töltési sebesség miatt pont a két kényszerű töltés közötti idő a legfontosabb kérdés. -
-
mjani1172
addikt
Ezekben az autókban egyetlen jó dolgot látok, hogy helyileg nem bocsátanak ki káros anyagot, (és zajt).
A mérete, a tömege, a hatótáv, és hogy ezeket úgy adják elő, mint ha ez mentené meg a világot viszont vicces.
Amit nagyon szeretek hogy pl az V. kerületben is úgy töltenek, a szűk utcában az úttest felé lóg hanyagul a kábel, egy szélesebb autó már nem, vagy nagyon nehezen fér el.
Nehéz ilyenkor higgadtnak lenni. -
Ixion77
addikt
"286 lóerős teljesítmény... 2255 kilogrammos menetkész tömeg"
Ez gyakorlatilag az elektromos autó környezetbarát mivoltának megcsúfolása."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
7Heads Drago
veterán
23 milláért ez sztem népautó lesz..... Jah nem.
Ennyi pénzért az lenne az érdekes ha nem lenne kényelmes.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest