- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #15 üzenetére
Az ilyenkor előkerülő nyilvánvaló indokokon túl:
- nagyon ritkán előforduló esetekben kritikus lehet, hogy 165-tel "elkésel", míg 225-tel "időben odaérsz". Ezért is tették lehetővé az új autókba kötelezően bekerülő sebességkorlátozó kikapcsolásának a lehetőségét.
- nem mindenhol van 130-as sebességkorlátozás, és ahol lehet, miért ne mehetne saját felelősségére annyival az ember, amennyivel még biztonságosnak érzi. Akár versenypályán egy pályanapon.Jelen esetben pedig azért is fontos a végsebesség mértéke, mert a villanyautóknál szinte sosincs váltó, vagyis amennyire pörög a villanymotor, annyira halad az autó.
Egy 165-ös végsebességű autónál a villanymotor a maximális fordulatszámát 165-ös sebesség környékén adja le, esetleg 5-10 km/h tartalék még van benne, ha 165-nél éppen lejtőn halad az autó. A villanymotor hatásfoka a maximális fordulatszámához közeledve egyre erősebben romlik. 130-as sebesség mellett például már majdnem 80%-on pörög a 165-ös autó motorja. Eközben a 225-ig gyorsuló autó motorja 130-a sebességnél csak 60%-on pörög, ami a hatásfok-görbén egy sokkal kedvezőbb pozíciót jelent, ami egyértelműen egy kedvezőbb fogyasztást is eredményez. Persze ehhez szükség van egy olyan motorra is, ami 60%-on már le tud adni akkora teljesítményt, amennyit a 165-ös autó motorja csak 80%-on tud leadni.