- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #4 üzenetére
Döbbenetes, hogy a többi autógyártó jelenleg sem képes a Tesla fogyasztási értékeivel érdemben felvenni a versenyt. Egy Tesla minden sebességszinten jelentősen takarékosabb, és közben a végsebességben sincs a robbanómotoros autók alá kényszerítve.
Villanyautónál pedig pont a fogyasztás a lényeg, mert a töredék annyi töltőhely, plusz az üzemanyagos megoldásnál sokkal lassabb töltési sebesség miatt pont a két kényszerű töltés közötti idő a legfontosabb kérdés. -
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #6 üzenetére
Igen, a már nem kapható 28 kWh-s Hyundai IONIQ Electric fogyasztása hasonló volt, mint egy Tesla 3, viszont csak 190 km hatótáv volt benne, míg a Tesla 3 dupla annyit tud. Az új legtakarékosabb Hyundai IONIQ pedig a 295 km hatótávolsághoz máris 54 kWh akkumulátort igényelt, amivel az is bőven a Tesla modellek fölé csúszik fogyasztásban.
Ja és a régi IONIQ 165 km/h-nál megakadt, az új IONIQ 185 km/h-ig jut, míg a Tesla 225 km/h-ra is képes. -
Alogonomus
őstag
válasz 7Heads Drago #15 üzenetére
Az ilyenkor előkerülő nyilvánvaló indokokon túl:
- nagyon ritkán előforduló esetekben kritikus lehet, hogy 165-tel "elkésel", míg 225-tel "időben odaérsz". Ezért is tették lehetővé az új autókba kötelezően bekerülő sebességkorlátozó kikapcsolásának a lehetőségét.
- nem mindenhol van 130-as sebességkorlátozás, és ahol lehet, miért ne mehetne saját felelősségére annyival az ember, amennyivel még biztonságosnak érzi. Akár versenypályán egy pályanapon.Jelen esetben pedig azért is fontos a végsebesség mértéke, mert a villanyautóknál szinte sosincs váltó, vagyis amennyire pörög a villanymotor, annyira halad az autó.
Egy 165-ös végsebességű autónál a villanymotor a maximális fordulatszámát 165-ös sebesség környékén adja le, esetleg 5-10 km/h tartalék még van benne, ha 165-nél éppen lejtőn halad az autó. A villanymotor hatásfoka a maximális fordulatszámához közeledve egyre erősebben romlik. 130-as sebesség mellett például már majdnem 80%-on pörög a 165-ös autó motorja. Eközben a 225-ig gyorsuló autó motorja 130-a sebességnél csak 60%-on pörög, ami a hatásfok-görbén egy sokkal kedvezőbb pozíciót jelent, ami egyértelműen egy kedvezőbb fogyasztást is eredményez. Persze ehhez szükség van egy olyan motorra is, ami 60%-on már le tud adni akkora teljesítményt, amennyit a 165-ös autó motorja csak 80%-on tud leadni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Google Pixel 6/7/8 topik
- DIGI internet
- Ford topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care