Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz 7Heads Drago #4 üzenetére

    Döbbenetes, hogy a többi autógyártó jelenleg sem képes a Tesla fogyasztási értékeivel érdemben felvenni a versenyt. Egy Tesla minden sebességszinten jelentősen takarékosabb, és közben a végsebességben sincs a robbanómotoros autók alá kényszerítve.
    Villanyautónál pedig pont a fogyasztás a lényeg, mert a töredék annyi töltőhely, plusz az üzemanyagos megoldásnál sokkal lassabb töltési sebesség miatt pont a két kényszerű töltés közötti idő a legfontosabb kérdés.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz 7Heads Drago #6 üzenetére

    Igen, a már nem kapható 28 kWh-s Hyundai IONIQ Electric fogyasztása hasonló volt, mint egy Tesla 3, viszont csak 190 km hatótáv volt benne, míg a Tesla 3 dupla annyit tud. Az új legtakarékosabb Hyundai IONIQ pedig a 295 km hatótávolsághoz máris 54 kWh akkumulátort igényelt, amivel az is bőven a Tesla modellek fölé csúszik fogyasztásban.
    Ja és a régi IONIQ 165 km/h-nál megakadt, az új IONIQ 185 km/h-ig jut, míg a Tesla 225 km/h-ra is képes.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz 7Heads Drago #15 üzenetére

    Az ilyenkor előkerülő nyilvánvaló indokokon túl:
    - nagyon ritkán előforduló esetekben kritikus lehet, hogy 165-tel "elkésel", míg 225-tel "időben odaérsz". Ezért is tették lehetővé az új autókba kötelezően bekerülő sebességkorlátozó kikapcsolásának a lehetőségét.
    - nem mindenhol van 130-as sebességkorlátozás, és ahol lehet, miért ne mehetne saját felelősségére annyival az ember, amennyivel még biztonságosnak érzi. Akár versenypályán egy pályanapon.

    Jelen esetben pedig azért is fontos a végsebesség mértéke, mert a villanyautóknál szinte sosincs váltó, vagyis amennyire pörög a villanymotor, annyira halad az autó.
    Egy 165-ös végsebességű autónál a villanymotor a maximális fordulatszámát 165-ös sebesség környékén adja le, esetleg 5-10 km/h tartalék még van benne, ha 165-nél éppen lejtőn halad az autó. A villanymotor hatásfoka a maximális fordulatszámához közeledve egyre erősebben romlik. 130-as sebesség mellett például már majdnem 80%-on pörög a 165-ös autó motorja. Eközben a 225-ig gyorsuló autó motorja 130-a sebességnél csak 60%-on pörög, ami a hatásfok-görbén egy sokkal kedvezőbb pozíciót jelent, ami egyértelműen egy kedvezőbb fogyasztást is eredményez. Persze ehhez szükség van egy olyan motorra is, ami 60%-on már le tud adni akkora teljesítményt, amennyit a 165-ös autó motorja csak 80%-on tud leadni.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Shadowbull #19 üzenetére

    A két autó nem is ugyanannyiba kerül.
    - A Tesla komfortja, ha például az üléseket, vagy a belső anyagválasztást nézzük, akkor tényleg puritánabb, de nem zavaróan, csak praktikus szintig.
    - Zajszint az inkább véleményes, a konkrét autó összeszerelési minőségétől függ.
    A korai Teslák tényleg sok illesztési hibával készültek, de manapság már rendben vannak.
    - Minőségben csak a belső anyagválasztás a különbség. A Tesla nem használ fölöslegesen extravagáns anyagokat a beltérben.
    - Szolgáltatásokban pedig pont a Tesla nyújt többet.

    Viszont a hiányosságokat az árelőny terhére simán ki lehet egyenlíteni, és úgy azonos áron már egyértelműen jobb autóvá válik a Tesla, mert műszakilag nem rosszabb, csak az utastér kényelmére és luxusérzetére nem fordítottak annyi figyelmet.

Új hozzászólás Aktív témák