- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S20 Ultra 5G - nagy ügy
- Nem maradhat AI nélkül a strapaszekció sem
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Aktív témák
-
Den
veterán
''Másrészt szerinted a metanolt hogyan állítják elő? Erjesztik lenn a pincében?
Hát nem. Azt is kémiai úton állítják elő. Amihez feltehetően energia kell.''
Erről beszélek. A hidrogén és a methanol előállításához is energia kell. Ez lehet valamilyen környeztebarát energiaforrásból származó elektromos energia (legjobb tudomásom szerint vízből és széndioxidból előállítható methanol is), vagy évmilliókkal ezelőtt konzervált napenergia, ami kémiai formában van ''lekötve'' kőolaj vagy földgáz formájában.
''Hidrogént nagyon egyszerű előállítani vizbontással. Csak elektromos áramra van hozzá szükség. Hogy ezt mennyire környezetszennyező módon állítják elő az egy másik kérdés.''
Vagy mint a methanol, a hidrogén is előállítható kémiai úton kőolajból.
A kőolajat pedig nehéz lesz kihagyni a láncból, ugyanis nagyon olcsó, Márpedig ha van két cég, az egyik kőolajból állít elő hidrogént x összegért, a másik napelemekkel 5x összegért, akkor te (meg én, meg mindenki más), az x összegbe kerülő hidrogént (methanolt, elektromos áramot, stb) fogod megvenni, nem az 5-ször annyiba kerülő, napenergiával előállítottat.
Globálisan meg mindegy hogy a végfelhasználó a kőolaj energiáját elektromos áram, hidrogén, vagy merhanol formájában használja fel.
Amúgy a methanolos tüacelák nem metánt hanem széndioxidot bocsáltanak ki.
Ha történetesen környezetbarát energiával állítják elő a methanolt, akkor pedig még a kibocsáltott co2 sem számít, hiszen csak annyi szabadul fel, amennyit az előállításnál lekötöttek, tehát nem jelent plusz terhet a környezetnek. -
aurum
senior tag
a repulok boritasa pedig viaszos vaszon....
egy pda par W-ot fogyaszt ez kab 100-ad resze az ember fogyasztasank es co2 kibocsajtasanak. a repulogepeken van eleg lvegeo, mivel a gazturbina kompresszorabol vezetik az utasterbe. jo vicc lenne ha azt szivan egy london-newyork jaraton ami bennreked a gepben...
egybekent vanennek jobbverzioja is. az ari-al elem ez igaz nem toltheto de akar egy honapig is lead 10W-ot kb 9V-os elem meretben. -
hunluigi
senior tag
[L]http://www.initiative-brennstoffzelle.de/en/live/start/31.html[/L]
Csak mit kezdesz a kondenz vízzel? -
L3zl13
nagyúr
Egyrészt, én tisztán az energiacella környezetszennyeő mivoltára gondoltam, nem az üzemanyagának előállítására.
Másrészt szerinted a metanolt hogyan állítják elő? Erjesztik lenn a pincében?
Hát nem. Azt is kémiai úton állítják elő. Amihez feltehetően energia kell.
Hidrogént nagyon egyszerű előállítani vizbontással. Csak elektromos áramra van hozzá szükség. Hogy ezt mennyire környezetszennyező módon állítják elő az egy másik kérdés.
És az üzemanyagcellában való felhasználás után újra víz keletkezik. Még ha nem is zárt a rendszer és a víz kikerül a légkörbe ott simán bekerül a normál víz körforgásba és nem okoz gondot.
Ellenben a metanolos megoldásnál a metán a légkörbe jut vissza, ahonnan nem tudjuk újra kinyerni. Tehát ez egy veszteséges folyamat.
Azt mondod a felszabaduló metán nem egy nagy mennyiség. Ez valószinűleg igaz, amíg csak számítástechnikában használják az üzemanyag cellákat, de ez valószinűleg nem lesz mindig így. Amint az autókban is elterjed máris nagyságrendekkel megnő a metánkibocsátás. És nem tudható biztosan, hogy ez milyen kihatásokkal lesz a környezetre. -
eXodus
őstag
Szerintem egy kis kazán kell a laptopba, amiben fát égetek. :))
-
Den
veterán
ez nem igaz. mivel tiszta hidrogén nincs a természetben, ezért elő kell állítani, és itt vissza is jutottunk oda ahonnan indultunk. Nem kell ide környeztet szennyezést meg üvegház hatást keverni, ez nem ezen a szinten történik. a probléma ott keletkezik hogy enegiára van szükségünk, és azt hogy állítjuk elő, az már teljesen mindegy hogy előálítás után milyen formában tároljuk és szállítjuk. itt most a tárolás formája methanol. A hidrogén ugyanabból a forrásból nyernék mint a methanolt
-
L3zl13
nagyúr
Tudtommal a metanollal működő üzemanyagcellák hátránya, hogy a végtermék víz és metán. A metán pedig üvegház gáz.
A valóban környezetkímélő megoldás a tiszta H2-ven működő üzemanyagcella lenne, de ott nehézséget okoz a H2 kezelése. (Gáz, magas nyomáson kell tartani, robbanékony...) -
Den
veterán
Figy, egy 15 dekás, cigaretta doboz méretű pda energiaellátásáról van szó. Ebbe a térfogatba kell az egyébb alkatrészek mellé egy energia forrást (tárolót) elhelyezni ami, ami lehetőleg minnél tovább üzemelteti az eszközt. Mivel a méret nem növelhető, ezért az energia sűrűséget kell növelni. Energia sűrűségben még a legmoderneb akkumlátorok sem érnek föl a methanollal (vagy a hidrogénnel), mint ahogy a töltési időt sem lehet eléggé lecsökkenteni.
Nem kell ide semmilyen reklámkampány, meg ''jövő technikája'' szlogen, nekem (a parasztnak) elég az a tény hogy egy töltéssel töbszörös ideig megy mint akkuval, és egy újratöltés egy 15 másodperces patron csere, nem 3 órás töltés. -
@aMoRF
tag
Benőke egyet értek veled abban hogy ha több pénzt költenének a megujuló természeti erőforások-ból nyerhető energia kutatására és kevesebbet a hadi-iparra akkor már nem ott tartanánk ahol. De sajnos mint már mondottam a pénz nagy úr. Nekem az a meglátásom, hogy ez az üzemanyag cella fejlesztés is csak arra megy ki hogyan lehet pénzt kicsalni a népből.
Csak gondoljatok bele mekkora üzlet lessz azoknak aki ez fogják gyártani.
Kitalálják, megvalósítják és minden új készüléket ilyen energia forrásal látnak el.
Jön a sok reklám... ''Ez a jövö energia forrása''... A p**aszt megveszi a higtech kütyüt és hétről hétre veszi hozzá a cellafeltöltő ''kapszulát''. Ami hatalmas profitot fog jelenteni a gyártó cégnek.
A megújuló energia ezért nem akkora biznisz. Persze fejlesztések fojnak ebben az irányba is de koránt sem akkora mértékben mint az szükséges lenne. :) -
WN31RD
addikt
[OFF]
''Jópár éve repülővel utaztam Németországba tolmácsolni egy konferencián. Éppen náthás voltam, a gépben pedig a megszokottnál is alacsonyabb volt a légnyomás. Ennek eredményeképp a váladék egy része a belsőfülbe (vagy tudja a fene, hova) préselődött át és a kinn töltött egy hét alatt alig hallottam valamit, ami nem éppen előnyös akkor, ha az ember tolmácsol. Főleg mert az eldugult fülem miatt a saját hangomat viszont jócskán felerősítve hallottam. Még a hazaérkezésem után is 2-3 hétig komoly gondok voltak a hallásommal.''
Velem pont ugyanez történt, csak nem jópár éve, hanem idén, és nem repülővel utaztam, hanem busszal, és nem tudom, hogy miért vagy hogyan történt (nem volt gond a légnyomással). Minden egyéb tökéletesen stimmt... :DDD
[/OFF] -
Benőke
őstag
Ezt az oldalt nem ismertem, kémiában othon vagyok úghogy ez nem gond.
A leirás, hogy finoman fogalmazzak igen semmit mondó.
Amolyan irjunk valamit. Persze akik csak kiváncsiskodnak, azoknak jó.
Ettől függetlenül, egy hatalmas nagy baromság az egész.
Persze sok érv van az aksik ellen, de pl villanyáram van mindenhol,
Tetejében olcsó. Ez se nem olcsó, se nem elterjedt.
De 2005 -ig sem lesz az.
Felénk a széndioxid nem épp környezet barát anyag.
Igaz nem szénmonoxid, de az aksihoz képest tökmindegy, mert az semmi ilyemit nem bocsát ki. Nem tudom merre laktok, de felénk egy jó ideje gyüjtik az elemeket, és az aksikat. Ez mondjuk fontos, hogy ne kerüljön szanaszét.
Az energia előállitása sajnos viszonylag környezet szennyező.
Főleg az USA a barom sok szénerőműve miatt.
De erre találták ki a naperőműveket, a vizi erőműveket, a szélerőműveket. Ezek fejlesztésére kéne pénzt költeni, nem ilyen marhaságokra.
Lassan telefonba is ez kerül, komolyan ehhez olyan pihent agy kellet, hogy ezt el sem lehet képzelni. Mondjuk telefonokban az őrült miniatürizálás következtében az aksik összementek, és hát kis aksiból nem lehet hetekig üzemelteteni egy tellót. De mondjuk ha a nokia 6310 -ról példát vennének, akor ez sem lenne hatalmas probléma, mert ebben az aksi viszonylag nagy. a Divat telefonok 3-4 napig birják, ha az ember nem használja. A Kézi gépek eből a szempontból még jobb helyzetben vannak, mert annyira nem lehet kicsinyíteni. Laptopra ez fokozottan igaz. Inkább nem használok semmilyen mobil eszközt, de ilyen metanolos hülyeséget én egy büdös vassal sem támogatok. -
shtml
őstag
A metanol előállításával vsz. igazad van, nem tudom, hogyan állítják elő. De feltételezem, hogy szénhidrogénekből, vagyis az előállításához lényegesen kevesebb energiát használnak fel, mint amennyi a felhasználáskor keletkezik - kb. a benzinhez hasonlóan.
Ha ez igaz (én nem tudom), akkor az energia/károsanyag mérleg mégis jóval kedvezőbb, mint az akkumulátornál, vagy akár a benzin elégetésénél.
Érzékeny gyomrúak ne olvassák:
Jópár éve repülővel utaztam Németországba tolmácsolni egy konferencián. Éppen náthás voltam, a gépben pedig a megszokottnál is alacsonyabb volt a légnyomás. Ennek eredményeképp a váladék egy része a belsőfülbe (vagy tudja a fene, hova) préselődött át és a kinn töltött egy hét alatt alig hallottam valamit, ami nem éppen előnyös akkor, ha az ember tolmácsol. Főleg mert az eldugult fülem miatt a saját hangomat viszont jócskán felerősítve hallottam. Még a hazaérkezésem után is 2-3 hétig komoly gondok voltak a hallásommal. -
Den
veterán
De most repülőről beszéltünk, ami fent repül jó magasan ahol baromi ritka a levegő, ezért gondolta benőke hogy majd jól nem fog működni a tüa cella. De a gép utasterében túlnyomás van, a külső nyomáshoz képest. A tengerszinten mérhetőhöz képest nem, de nem tengerszintről beszélünk :) És bár alacsonyabb nyomás van mint a földön, de azért a normális gázcseréhez elég.
a zárt rendszert hogy érted? Maga a cella nem zárt. -
shtml
őstag
MLaca:
Idézet az írásodból:
''A Hitachi a Tokai Corporationnel közösen fejleszti az üzemanyagcellás akkumulátort, melyet elsősorban...''
Kérlek, áruld már el, milyen az az üzemanyagcellás akkumulátor ;]
A forrásként megjelölt német cikkben ugyanis még véletlenül sem szerepel az Akku vagy a Batterie szó, amely németül akkumulátort jelent:
''Hitachi hat einen Prototypen der von der Tokai Corporation mitentwickelten Direkt-Methanol-Brennstoff-Zelle (DMFC) für den Einsatz in mobilen Geräten angekündigt.''
Aztán itt van egy másik mondat az írásodból:
''A Hitachival ellenben a két rivális már 2004-ben tervezi az ilyen energiacellák bevezetését, illetve bemutatását.''
Az eredeti szövegben ez áll:
''Während Hitachi 2005 für den Launch der ersten DMFC-Geräte im Visier hat, rechnen Toshiba und NEC schon 2004 mit der Kommerzialisierung.''
A Kommerzialisierung kereskedelmi hasznosítást jelent. Ehhez képest a ''bevezetés illetve bemutatás'' ködösítés, az eredeti információ pontatlan visszaadása.
Nem az a bajom, hogy rosszul fordítasz, hanem inkább az, hogy az eredeti cikkben nem szereplő, sőt egyenesen téves információval ''színezed ki'' a szöveget. -
DaSilva
senior tag
Metanol oxidálása nem szükségszerűen széndioxid-víz termékekkel jár. Én meg is lepődtem azon, hogy a dmfc-kben co2-ig égetik a cuccot, mert ezzel egy zárt rendszerben (márpedig itt nyílván arról van szó) jól megnőhet a nyomás. De úgy látszik valamelyik közbülső, vízoldékonyabb szinten megállni nem gazdaságos. Vagy kinyírja a katalizátort. Vagy más ilyesmi.
A repülőkabinokban az atmoszferikushoz képest nincs túlnyomás, enyhe alulnyomás van. Rohadt idegesítő tud lenni, hogy az ember órákig nem hall rendesen. -
shtml
őstag
Benőke, gondoltál már arra, hogy valahol azt a villamos energiát is elő kell állítani, amit a hagyományos akkuba töltesz? Az egyes országok erőmű-kapacitásait figyelembe véve jórészt még ma is hőerőművekben állítják elő ezt az energiát, rengeteg kormot, ként, nitrogén-vegyületet és rádioaktív anyagokat (!!! igen!!!) ontva a levegőbe. Nem is beszélve arról, mikor szoktad te a tönkrement akkumulátorodat a nálunk nem létező begyűjtőhelyre vinni és ott hogyans zabadulnak meg tőle környezetkímélő módon.
Azt se feledd, hogy jóval több energiát kell az akkuba tölteni, mint amennyit ki tudsz nyerni belőle.
Az üzemanyagcellából meg csak széndioxid és víz jön ki. Ezzel az erővel saját magad sokkal nagyobb károsanyag-kibocsájtó vagy, nem? -
Den
veterán
Az üzemnyag cella _már_azt is jelenti hogy methanolt is éget, pontosabban methanol és víz moláris keverékét. Milyen károsanyag kibocsáltásra gondolsz egyébként? Mivel a methanol szénhidrogén, és ennek az oxidációja zajlik a cellában, így a cella max vizet és széndioxidot bocsált ki, a felhasznált menyiséget tekintve, nem többbet mint egy ember ugyanannyi idő alatt.
Repülő gépen is lehet majd használni, mivel a túlnyomásos utastérben van elég levegő, különben az emberek megfulladnának. -
Benőke
őstag
Persze, de ez egy akkora marhaság hogy ez már süt.
Üzemanyag cella nem egészen azt jelenti, hogy Metanolt égetünk, legalábbis a számtech en kivül nem ezt jelenti. Ezért ez egy igen félre vezető fogalom, másrészt durva dolog, hogy a PDA -nak is lesz károsanyag kibocsátása.
Lehet minimális, egy autóhoz képest, de akkor is van.
Repülő gépen ilyen Mobil PCket használni meg külön öröm, ott amúgy is sok a levegő. :DD
Nem sokára Plutóniummal fog működni, vagy Urániummal.
Baromság.
Inkább alacsony fogasztásúvá kénet tenniük a gépet. -
Den
veterán
juhé, de várom már.
-
Cathfaern
nagyúr
Csak arról nem esik szó a hírben, hogy tulajdonképpen mennyit bír így a PDA...(tudom, még prototípus sincs, de azért valami szám jó lett volna).
Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Gombászkönyvek egyben
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
- Csere-Beszámítás! Intel Core I9 14900KS 24Mag-32Szál processzor!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged