- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
6% plusz Dota2-ben! Aztabetyáratyaúristenit, hogy mikre képes a záemdé! [link] Az ember esze megáll!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Chrys_
addikt
Egyébként nem arról volt szó régebben, hogy az új driverekhez nem kell majd játékokhoz patch?
-
MasterMark
titán
Ezeket a “profilokat” hol lehet engedélyezni? Vagy hogy van ez?
Switch Tax
-
Dehogy is, tudod jól, hogy csak viccelek. Mondjuk számomra kicsit fura épp a Dota2-vel "villogni". Holott a FFXV bench és demo körül is csak az AMD-sek zokogását látni mindenfele. Jobb lett volna ha azzal kezd valamit az AMD.
(#3) Chrys_ Többek között. De igazából a záemdé csodadriver elvileg megnyitotta volna a mennyek kapuját, megállította volna a globális felmelegedést, és az AMD-t a Mars-ra repítette volna. És aChill-ről nem is beszélve, amit egyetlen profi sem használ mert annyira jó. Ígéret az mindig van..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Lacccca87
őstag
Az a baj hogy amióta megvetted a kis zöld kártyádat meghülyültél, de mind1. Voltál te objektívebb.
Megint kettős mérce, ha NV nél valahol növekedést érnek el az már hűdejó, de ha a másik oldalon csinálják ugyanezt akkor meg nem elég.
Driverről meg profilokról annyit hogy DX12 és Vulkan apinál nincs szükség profilokra, Dota 2 nem DX12 így kell a pfoilozás. Vulkan portjához nem.
Chill egyébként működik, nem ígérgetés. Én próbáltam CSGO-ba speciel nem zavar majdnem észrevehetetlen, Dota-ba valamiért zavaró volt ( az is igaz hogy az első implementációival próbáltam azóta sokat javult).
[ Szerkesztve ]
-
Áhh ez nem a kártyavásárláson múlt.
Szó sincs semmi féle AMD haterkedésről, vagy NV fanboykodásról. Egyszerűen a sok fals információval, beetetéssel van bajom ami itt a Ph-n folyt/folyik. Nagyjából az RX 480-as előtt kezdődött, és még mindig tart. Ebből lett nekem rohadtul elegem. (cikkek + fórum hsz-ek). És mivel ez még mindig zavartalanul folyhat. Ezért én is megengedem magamnak néha ezeket a beszólásokat. Amit én poénra veszek, aztán, hogy ez kinél miként csapódik le, azt nem tudhatom. És nem is érdekel.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Lacccca87
őstag
Nem tudom nálad mi kezdődhetett a 480-as szériával, mivel az hozta azt amit vártunk tőle. A középkategória felső teljesítményét. Megjelenésekor a rivális 1060 altatt volt címektől függően tlejesítményben, azóta meg 10-15% al gyorsabb szintén címektől függően. Vulkan esetén meg értelmetlen az összehasonlítás mert ott jóval gyorsabb. DX12 meg úgy lett elgányolva ahogy van így dx szintjén nem változnak az erőviszonyok.
Minden hírt fenntartással kell kezelni és kész.Ebbe a hírbe mondjuk nem tudom mi számít félreinformálásnak hogy szükséges volt beírnod "viccesnek" szánt kommented, már ha a kommentelési meg tájékoztatási módszertanod szerint nézzük.
Ugyanugy megvan a félretájékoztatás NV -s kommentekben is ott nem érzed szívügyednek javítani.
Részemről ez ennyi. pont
-
válasz Lacccca87 #11 üzenetére
"Részemről ez ennyi. pont"
Jajj nem kell ez. Ez sose volt egy vita. Nem vettem zokon mert szóvá tetted a marhaságomat.
Mi akadályozott volna meg engem abban, hogy beírjam ide ezt a "viccesnek szánt" kommentet? Max a saját erkölcsi normám, hogy ne próbáljak vicceskedni megint egy AMD hír alatt. De mint láthatod, ezen hamar átlendültem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érdemes kikapcsolni. Állítsd be maximális tartományra, és akkor nem kell még gombnyomás sem. Ha állsz, akkor 30 fps, ha pedig akció van, akkor annyi, amennyit a rendszer ki tud préselni magából (maximum 300 fps). Ez már csak azért is éri meg, mert attól, hogy az fps-ed magas Chill nélkül még nincs scene pacing, míg Chill mellett megvan majdnem ugyanaz az fps-ed, csak scene pacinggel, így az input lagod jelentősen csökken.
A ki-be kapcsolgatás hülyeség, mert pont az a lényege, hogy a szoftver felismeri, ha mozogsz.Én egyébként úgy használom, hogy 60 fps-re van paraméterezve a minimum és a maximum is, így van scene pacing, míg a szinkronizációt Enhanced Snyc-re bízom. Ezzel egy 60 Hz-es monitoron FreeSync nélkül is nagyon közel vagyok a szinkronizált eredményhez, miközben input lagban eléggé alatta vagyok a szinkron nélküli számításnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hajbel
addikt
Szvsz azért nem használod, mert nem tudod, hogy mire való. Szerk.: Közben Abu megmondta, hogy mi a helyzet. Be kell állítani minimumot (ami arra vonatkozik, amikor nem mozog a karaktered) és maximumot, ameddig utána felmegy. Magától detektálja a mozgást, nem kell semmit kapcsolgatni.
(#10).LnB: Szvsz már jóval előbb elkezdődött az PH AMD fanboy státusza, az 5770 megjelenésekor már tisztán látszott, hogy egy fan oldal.
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Clorf
tag
Mert így ezzel a beállítással mozgás közben 45fps körül ment, forgolódással ment csak fel 75-re. De nekem ez + frame paceing tökéletesen megfelelt, én nem szeretek fölöslegesen képkockákat számoltatni egy olyan játékban ahol a netcode egy vicc (van/volt exploit hogyan tudták a troll klánok belaggoltatni a szervereket nagy raid alatt stb.).
"The Morru'Khan is not satisfied with your peformance"
-
Lacccca87
őstag
Érdekes, ez a frissítés így már. Majd jól megnézem tényleg fluidabb-e a játék
-
Raysen623
addikt
Én sem értem milyen etetésről van szó. Már az elején lehetett látni józan paraszti ésszel mi lesz belőle a végén. A szándék egy dolog, a megvalósítás egy másik. Előbbi és utóbbi is igen eltérő a két gyártó részéről. Én akkor vettem meg a 480-at miután kijöttek a tesztek és az ára is normalizálódott. Nekem bőven elegendő a teljesítménye. Egyébként egy GTX760-at váltott.
(#11) Lacccca87: +1
(#13) Abu85: köszi a leírást a Chill-hez. Ezek után én is kb így fogom beállítani.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
félisten
Kicsit OFF-topik, de linuxon a Godavari APU IGP-je is fenyeveket javult mindenhol az elmult par evben a nyilt driverrel.
Munkaban sokat hasznalom egy 3D objektum megjelenitovel, es a rengeteg polygont es a nagy felbontasu texturakat is sokkal jobban birja, pedig a viewer csak 3.3-as OpenGL-lel megy.
Egy full lakas valos fenyekkel, texturazva, nem sporolva apolygonokkal neha 200 fps-sel is forog, mikozben 3 eve ugyanez a hardver, azonos progiverzioval, es modellel a 30-at sem erte el.
Szoval linuxon is nagyon gyorsan fejlodik a (nyilt) radeon driver.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Lacccca87
őstag
3D markban Time Spy és Friestrike alatt 3% ot hozott az új driver. Dota-t még megnézem majd
-
félisten
Ez nem a GPU generációtól függ.
Amíg egy ember kezéből folynak a hírek ne várj változást. Soha nem jó, ha egyetlen aktív emberke ontja magából a híreket egy oldalon,mert az az "ő " oldala és az ő véleménye, szubjektivitása és kialakul egy arculat ami miatt kialakul egy közvélemény. Egyértelmű, hogy ez valakinek tetszik és valakiknek nem.
Kellene több aktív cikkírótag, de senki nem bírja sokáig, sajnos.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kikikirly
senior tag
válasz MasterMark #5 üzenetére
Nem kell aktiválni. Driver felismeri melyik játékkal játszol és automatikusan meghívja a hozzá tartozó profilt.
Ergo neked nincs vele semmi dolgod, a driver frissítésen túl. -
Cyberboy42
senior tag
a Chill-el csak egy gond van... hogy a java ember nem tudja használni! az emberek nem értik miért zuhan le az fps, és nem értik miért jó ez, ráadásul aki soha nem használta azok szoknak a legtöbbet beszólni róla.
akkor tehát: Ez tipikusan az a beálítás amihez nem elég annyi hogy rányomom az ON-ra és kész.
különböző játékokban különböző beálításra van szükség. és minden monitor frissítési sebességéhez mérten
kell beállítani...és ez máaris rengeteg variáció.
az én esetem: 144Hz-es monitor CS:GO-ban a chill minimum 128fps-en van értelme, ugyanis még akkor is ha az ember csak áll és kempel, akkor is a lehető legtöbb információt akarja látni ami lehetséges... ez ugye a 128 tickrate miatt van így (faceiten) amikor meg megmozul akkor az fps kilőhet. ha 64tickrate-es szerveren játszom, akkor is a minimum 128fps chillben, ez azért van mert akárhogyanis, a 64 az kevés fps lenne
mondjuk dotához az alap 30fp elég lehet, ha az ember 60Hz-es monitoron játszik, de 144Hz-en ez is olyan, hogy minimum a 45. az Archoz bár sosem játszottam aktívan, a minimumot 60-ra szabnám.javaslatom a minimum chill:
75Hz-es monitorhoz.... csgo: 64fps, dota:30fps, Arc:45
60Hz-es monitorhoz... csgo:64ps, dota:30fps, Arc:45
dota típusú játékokban szépen használhato adaptive syncel is.. sőt 144Hz-en cségóban is adaptyve sync
a Single player játékokat ne is vegyük, ott bármit beállíthatunk, ha a minimum elég alacsony, akkor a villanyszámlán spórolunk, és kb ennyi.még valami, sokan azt hiszik hogy a Chill fps boostos ad, vagy ilyesmi.... na erről szó sincs, annyira mehet fel az fps, amennyire a hardver bírja Csill ide vagyo oda.
egy dolog zavar engem is, amit itt írt is valaki, amíg az ember lassú mozgást végez, teszem azt az egérrel, akkor nem jön meg a maximum fps löket, csak amikor még több input van, mondjuk a billentyűzet lenyomásakor. elvileg ennek nem szabadna zavarnia, mégis néha fura.
ugyanakkor azt is hozzáteszem, az fps váltások teljesen dinamikusak, szinte észrevehetetlenek, de adott játékhoz, més minimum beálítás kell....A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Ga
tag
Hol van a támogatási listáról a szintén Vega alapú R3/R5 APU???
Miért van egyetlen darab februári, 17.40-es csomag mindössze hozzá, kedves AMD...
Azért ennél fontosabb a termékvonal, és nem hiszem, hogy külön driver branch kellene hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
válasz Cyberboy42 #24 üzenetére
Köszönöm ezt a bő leírást a témában.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Én ezt nagyon jól tudom. Csak valahol az RX 480 előtt esett le nekem is, hogy itt valami nincs rendben a objektivitással.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
addikt
Ez ismét +1 az AMD-nek.
Hetente új software jön, és egyre jobbak.
A VEGA64-en full terhelés alatt hétről hétre kevesebb GPUTach led világít. -
Tanisz
senior tag
Amúgy minden hardver / teszt oldal hajlik valamerre. Sehol sincs objektivitás, szerintem
Az az olvasóra van bízva.Adott témakörben több forrást kell elolvasni és levonni a következtetéseket.
Ez is kb olyan mint a híradó vagy a hírportálok. Van jobbos/balos/liberális, ezeknek a keveréke. Kormánypárti, ellenzéki...stb.
Ugyanazt a hírt 20 féle képpen tudják leírni, bemutatni.
Elolvasod mindet, aztán ha figyelmes vagy akkor megtudhatod az igazságot is. Ami tényleg történt[ Szerkesztve ]
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
Tyrel
őstag
Ha még járnál erre, ebben a Chill-ben én 2 dolgot nem értek, RX 580-al.
Az egyik, hogy állítólag most már minden játékot támogat, ehhez képest pl. Dreadnought alatt mégsem működik, pedig tuti jól van bekapcsolva. Most akkor wtf?... Egyáltalán ha megoldást akarok erre akkor az AMD-nek kell sírnom vagy a Dreadnought fejlesztőinek?
A másik, hogy pl. Total War: Warhammer 2 benchmark alatt (de láttam már máshol is) feltűnt, hogy ha be van kapcsolva a Chill és kellően le van húzva a minimum korlátja ahhoz, hogy csináljon is valamit, akkor a minimum fps-ek, (így kapcsolódóan gondolom a frame time is) jobbak lesznek. Ezt nem igazán értem.
Hogy egy példát mondjak, DX11, viszonylag magas (de azért ésszerű) beállítások, 2560x1440, a játék Battle Benchmark-ját futtatva van 1-2 jelenet ill. kameraváltás ahol egy pillanatra leesik az fps 35-36 környékére, egyébként meg olyan 45-55 közt táncikál. Ha bekapcsolom a Chill-t és 40-re állítom a minimum korlátját, akkor viszont kb. 40fps-el fut végig a Benchmark.
Ez egyfelől rossz, mert nem ismeri fel amikor az egységek egymásnak esnek a képen és nem engedi szabadon a GPU-t... másfelől viszont, azoknál a váltásoknál és ráközelítéseknél ahol 1-1 pillanatra leesett az fps Chill nélkül, azoknál sokkal kevésbé röccen meg. Pl. 40-ről leesik 39-re, de 35-öt sosem éri el.
Ezt meg hogy?...Turenkarn
-
Cyberboy42
senior tag
bocs hogy én válaszolok, de pl, te pont az vagy aki nem is tudja mire való, meg hogyan működik. na de, no offense.
a Chill-t nem lehet, meg amúgy is értelmetlen bechmarkok alatt futtatni, abból kifolyólag, hogy benchmark alatt nincs input!... hogy ez mit jelent? nos: nem mozgatod az egeret, nem nyomod a billentyűzetet, olyan mintha idle volnál...
ezt a dolgot játékok alá találták ki.... nem a kép komplexitása, meg a nagyobb vagy kisebb harcok adják az fps löketet, vagy ha úgy tetszik akkor a rövidebb frame időt, ahhoz semmi köze annak ami a képernyőn történik! mondjuk hogy élőben játszol, de csak nézed a jelenetet, mondjuk mint a leírt benchmarkodban... az fps leesik a minimum megadott pontra, pont azért mert nem játszol igazából... ilyenkor a hardver picit fellélegezhet ugye, nem kell annyi képet készítenie, tehát picit vissza is hül. na ezután fogod az egeret és ugye megmozdulsz, mert most jött el a te időd! és abban a pillanatban felugrik az fps, lecsökken a frametime, ugye persze csak annyira amennyire a hardver képes.
Pl. 40-ről leesik 39-re, de 35-öt sosem éri el.
Ez tipikusan pont azért van, mert mivel a hardver nem futott teljse erőbedobásból ,akkor volt benne még tartalék mondjuk egy pillanatra felcsavarni a turbo órajelet.remélem érthető voltam
elvileg futhat a chill minden játék alatt, de az is meg volt írva hogy csak elvileg lehetnek kivételek, ahol nem működik.
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Meg kell kérdezni az AMD supportot, hogy az a játék feketelistázva van-e, vagy miért van vele probléma. A fejlesztő nem nagyon tud ezzel mit kezdeni, számukra a Chill eléggé transzparens komponens. Tehát ha nem működik egy játékkal, akkor a program leginkább feketelistára kerül, de persze lehet bug is, ezért kell az AMD support segítsége.
Mert a Chill nem csak ilyen fogyasztásbizbasz, hanem scene pacing is. Minimalizálja a késleltetést azzal, hogy nincs hagyományos értelemben vett flip queue, hanem mindig csak egy jelenet van, amire rácuppanhat a GPU. Mivel így a GPU az előre menedzselt flip queue miatt nem számol egyszerre több képkockát, ezért azzal az eggyel amit éppen számol mindig hamarabb elkészül. Chill nélkül nincs scene pacing, így egyszerre több, jellemzően kettő-három-négy (bár ez eléggé profilfüggő) képkockát is számol a GPU, ami az átlag teljesítmény tekintetében jobb, de rosszabb lesz a minimum tekintetében, mert az x képkocka mellett már számolja a hardver az x+1-et, amihez nyilván nem a levegőből szerzi az erőforrást, így az x képkocka picit később készül el. Chill mellett csak x van, ha az kész, akkor x+1, ha az kész, akkor x+2, és így tovább, nincs konkurens számítás. Ebbe még beleszólhatnak a turbók is, elvégre a Chill hűvösebben tartja a GPU-t, ami így jobban tud turbózni is, szóval a két tényezőből simán összejöhet ilyen előny a minimumra.
Még azt is elárulom, hogy a Power limittel is megéri néha játszani. Én például a 60 fps határon voltam a Tomb Raiderben, de néha becsúszott 58-ra. Benyomtam a Power limitet +8%-ra, és sosem ment 60 alá. Nyertem egy kis extra turbót a Chill "hűsítéséből".
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tyrel
őstag
Köszi mindkettőtöknek!
A Chill-t értettem mire való, a benchmarkos példát azért hoztam mert ott látszik nagyon jól hogy a minimum fps-en javítani tud, és azt nem értettem...
Azt meg nem tudtam, hogy user input alapján dönti el hogy mennyire fogja vissza a GPU-t - nekem valamiért az volt az elképzelésem, hogy a jelenetben lévő mozgás mennyiségéből találja ki, hogy mit csináljon. Olyasmire gondolok mint a filmek lejátszása / kódolása, ami ugye a frame-ek többségének csak a deltáját tárolja (tehát hogy miben különbözik az előző frame-től), és ha egy határértéket meghalad az eltérő pixelek száma, akkor jön egy új key-frame. (esetünkben key-frame helyett a performance boost, nyilván) Azt hittem hasonló logikát követ a Chill is, persze tudom a játékok tök máshogy működnek mint egy film, az implementáció biztos nem lehet ugyan az, csak... azt hittem a jelenetet figyeli, nem az usert.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
bivalyolo
őstag
-
Tyrel
őstag
válasz bivalyolo #38 üzenetére
Ó ez egy másik érdekes téma...
Az Enhanced Sync nekem a fentebb említett, Chill-ellenes Dreadnought alatt mikrolagot okoz, de nem állandót ill. nincs benne rendszer, csak így percenként párszor megakad a kép, mintha ugyan azt a képkockát rajzolná ki egymás után vagy 3x.
Ami viszont még különösebb nekem, és dögöljek meg nem tudom hová tenni, és nagyon nagyon érdekelne a megfejtése az a következő:
R9 390-el, és RX 580-al is tapasztaltam: nincs screen tearing. Enhanced Sync-nek nincs hozzá köze, az R9 390-en nem is volt ilyen és ha kikapcsolom sem változtat semmin. A hagyományos V-Sync-et pedig akár játékokban, akár a driverben kapcsolgatom, az egyetlen dolog amin változtat az az, hogy kiakad-e a maximum fps-em a monitor 75Hz-es frissítésén, vagy túl tud-e szaladni rajta.
De screen tearing nincsen. DX11, DX12, OpenGL, tök mind1, bármelyik játék lehet, vagy akár film, screen tearing nincsen.A monitor egy Asus PB328Q - elképzelhető hogy ő a ludas, ill. hogy ez csinál valamit ami megszűnteti a tearing-et? De ha tudna ilyet akkor az 72-es méretű piros betűkkel lenne ráírva minden oldalára 2x, nem?...
Na szóval ezt fejtse meg nekem valaki...
Turenkarn
-
bivalyolo
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210