Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz bivalyolo #38 üzenetére

    Ó ez egy másik érdekes téma...

    Az Enhanced Sync nekem a fentebb említett, Chill-ellenes Dreadnought alatt mikrolagot okoz, de nem állandót ill. nincs benne rendszer, csak így percenként párszor megakad a kép, mintha ugyan azt a képkockát rajzolná ki egymás után vagy 3x.

    Ami viszont még különösebb nekem, és dögöljek meg nem tudom hová tenni, és nagyon nagyon érdekelne a megfejtése az a következő:
    R9 390-el, és RX 580-al is tapasztaltam: nincs screen tearing. Enhanced Sync-nek nincs hozzá köze, az R9 390-en nem is volt ilyen és ha kikapcsolom sem változtat semmin. A hagyományos V-Sync-et pedig akár játékokban, akár a driverben kapcsolgatom, az egyetlen dolog amin változtat az az, hogy kiakad-e a maximum fps-em a monitor 75Hz-es frissítésén, vagy túl tud-e szaladni rajta.
    De screen tearing nincsen. DX11, DX12, OpenGL, tök mind1, bármelyik játék lehet, vagy akár film, screen tearing nincsen.

    A monitor egy Asus PB328Q - elképzelhető hogy ő a ludas, ill. hogy ez csinál valamit ami megszűnteti a tearing-et? De ha tudna ilyet akkor az 72-es méretű piros betűkkel lenne ráírva minden oldalára 2x, nem?...

    Na szóval ezt fejtse meg nekem valaki...

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #36 üzenetére

    Köszi mindkettőtöknek! :)

    A Chill-t értettem mire való, a benchmarkos példát azért hoztam mert ott látszik nagyon jól hogy a minimum fps-en javítani tud, és azt nem értettem...

    Azt meg nem tudtam, hogy user input alapján dönti el hogy mennyire fogja vissza a GPU-t - nekem valamiért az volt az elképzelésem, hogy a jelenetben lévő mozgás mennyiségéből találja ki, hogy mit csináljon. Olyasmire gondolok mint a filmek lejátszása / kódolása, ami ugye a frame-ek többségének csak a deltáját tárolja (tehát hogy miben különbözik az előző frame-től), és ha egy határértéket meghalad az eltérő pixelek száma, akkor jön egy új key-frame. (esetünkben key-frame helyett a performance boost, nyilván) Azt hittem hasonló logikát követ a Chill is, persze tudom a játékok tök máshogy működnek mint egy film, az implementáció biztos nem lehet ugyan az, csak... azt hittem a jelenetet figyeli, nem az usert.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Abu85 #13 üzenetére

    Ha még járnál erre, ebben a Chill-ben én 2 dolgot nem értek, RX 580-al.

    Az egyik, hogy állítólag most már minden játékot támogat, ehhez képest pl. Dreadnought alatt mégsem működik, pedig tuti jól van bekapcsolva. Most akkor wtf?... Egyáltalán ha megoldást akarok erre akkor az AMD-nek kell sírnom vagy a Dreadnought fejlesztőinek?

    A másik, hogy pl. Total War: Warhammer 2 benchmark alatt (de láttam már máshol is) feltűnt, hogy ha be van kapcsolva a Chill és kellően le van húzva a minimum korlátja ahhoz, hogy csináljon is valamit, akkor a minimum fps-ek, (így kapcsolódóan gondolom a frame time is) jobbak lesznek. Ezt nem igazán értem.

    Hogy egy példát mondjak, DX11, viszonylag magas (de azért ésszerű) beállítások, 2560x1440, a játék Battle Benchmark-ját futtatva van 1-2 jelenet ill. kameraváltás ahol egy pillanatra leesik az fps 35-36 környékére, egyébként meg olyan 45-55 közt táncikál. Ha bekapcsolom a Chill-t és 40-re állítom a minimum korlátját, akkor viszont kb. 40fps-el fut végig a Benchmark.
    Ez egyfelől rossz, mert nem ismeri fel amikor az egységek egymásnak esnek a képen és nem engedi szabadon a GPU-t... másfelől viszont, azoknál a váltásoknál és ráközelítéseknél ahol 1-1 pillanatra leesett az fps Chill nélkül, azoknál sokkal kevésbé röccen meg. Pl. 40-ről leesik 39-re, de 35-öt sosem éri el.
    Ezt meg hogy?...

Új hozzászólás Aktív témák