- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz
#56573440 #112 üzenetére
"Ez meg olyan érvelés mint ami szerint már rég repülő autókkal kéne járjunk lebegő városok között. "
Már rég lehetnének repülő autók, ha lenne bármi értelmük. Első sorban nem technológiai kérdés.Amiről én beszéltem, az egy a fejlesztés korai szakaszában lévő technológia által elindított paradigmaváltás.
Ha 1985-ben egy Commodore 64-et demózva elmondtad volna, hogy 30 év múlva a diploma dolgozatokat már online fogják beadni és a kutatáshoz egy percet sem kell az OSZK-ban eltölteni, valószínűleg ugyanúgy repülő autókkal és lebegő városokkal viccelődtek volna.
Ha ehhez hozzáteszed, hogy további 5 évvel később már a hollywoodi stúdióknak nagyobb bevételük lesz az online streamingből, mint a mozikból, akkor csak szimplán lehülyéznek.Pedig 1985-ben a konzumer informatika térhódítása már a korai, kezdetleges fázisában is elég jól kirajzolta azt az informatikai paradigmaváltást, ami később be is következett, és ma már nem azon mosolygunk, hogy az akkori szakértők milyen vakmerő jóslatokkal álltak elő, hanem hogy mennyire kishitűek voltak.
Félreértés ne essék, itt nem "merjünk nagyot álmodni" fantáziálásról, hanem racionálisan belátható valószínűséggel bekövetkező folyamatokról van szó.
"Tehát olyan radikális újítás lesz ez mit egy uber meg a waze? Úgy már mindjárt más. "
Az ubernek kb. annyi köze van az FSD-hez, mint a laptopnak az írógéphez: ha nem látod a különbséget a kettő között, akkor vagy a számítógépekhez nem értesz, vagy az irógépekhez.
Úgyhogy de, az FSD az uberhez és a waze-hez képest is radikális újítás lesz, mert mindkettő esetében az emberi sofőr a limitáló- és drágító tényező, na meg a biztonsági kockázat.
Biztonsági kockázat, mert az uber nem tudja garantálni, hogy a sofőr megbízható ember-e, vezetéshez megfelelő állapotban van-e, stb. Limitáló tényező, mert a rendelkezésre álló kocsik száma az aktív uber sofőrök számától függ és drágító tényező, mert egyrészt eleve az emberi munka a legdrágább, másrészt a munkaerőpiaci folyamatoktól függően változik, hogy mennyit ér egy sofőr munkaideje. -
#54625216
törölt tag
válasz
#56573440 #101 üzenetére
" Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem..."
Ez kb. az a gondolkodás, amire anno Henry Ford azt mondta, hogy azért nem kérdezik meg az embereket, hogy milyen autókat gyártsanak, mert az emberek gyorsabb lovakat akarnak.
Az FSD (hosszabb távon) messze nem arról szól, hogy kiállsz a garázsból, bekapcsolod az FSD-t és út közben lazíthatsz, hanem hogy eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné.
-
Dare2Live
félisten
válasz
#56573440 #108 üzenetére
Had idézzek tőled, kiemelés tőlem.
"Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem..."Innen indultunk. Nem onnan, hogy megvan vagy nincs rá meg a lehetőség. Az igény megvan rá. Ne keverd gizikét gőzekével!
-
dabadab
titán
válasz
#56573440 #101 üzenetére
Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz.
Valami azt súgja, hogy nem nagyon töltesz sok időt autóban vezetéssel
Ha minden nap ingáznál egy-egy órát, akkor ez hirtelen baromira felértékelődne a szemedben (plusz még az, hogy aludni is lehet)
-
Rive
veterán
válasz
#56573440 #83 üzenetére
...a gyártó teljes felelősséget vállal a termékére anyagi és büntetőjogi értelemben is...
Ez így ebben a formában biztos, hogy nem fog megtörténni. Egyetlen gyártó se fogja felvállalni az esélyét sem a szokásos túlduzzasztott kártérítési pereknek.
Valószínűbb valami új jogi keret kialakítása, esetleg biztosítók bevonásával.
-
dabadab
titán
válasz
#56573440 #45 üzenetére
Ma viszont más világot élünk, a hype hajtja előre az ipart
Egyáltalán nem élünk más világot, elég, ha mondjuk nem az Apple dolgait nézzük, hanem a MS Windowst. Az már a legelején úgy kezdődött, hogy mivel attól tartottak, hogy az Apple nagyon lenyúlja a piacot a saját GUI-s OS-ével, ezért már akkor keltették a "mindjárt jön" hype-ot, amikor még sehol sem voltak a fejlesztéssel. Először '83-ban demózták, '84 április megjelenési dátummal, aztán utána már inkább '85 májust ígértek, végül '85 novemberében jelent meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 8700G Processzor!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730,
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest