Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #112 üzenetére

    "Ez meg olyan érvelés mint ami szerint már rég repülő autókkal kéne járjunk lebegő városok között. "

    Már rég lehetnének repülő autók, ha lenne bármi értelmük. Első sorban nem technológiai kérdés.

    Amiről én beszéltem, az egy a fejlesztés korai szakaszában lévő technológia által elindított paradigmaváltás.

    Ha 1985-ben egy Commodore 64-et demózva elmondtad volna, hogy 30 év múlva a diploma dolgozatokat már online fogják beadni és a kutatáshoz egy percet sem kell az OSZK-ban eltölteni, valószínűleg ugyanúgy repülő autókkal és lebegő városokkal viccelődtek volna.
    Ha ehhez hozzáteszed, hogy további 5 évvel később már a hollywoodi stúdióknak nagyobb bevételük lesz az online streamingből, mint a mozikból, akkor csak szimplán lehülyéznek.

    Pedig 1985-ben a konzumer informatika térhódítása már a korai, kezdetleges fázisában is elég jól kirajzolta azt az informatikai paradigmaváltást, ami később be is következett, és ma már nem azon mosolygunk, hogy az akkori szakértők milyen vakmerő jóslatokkal álltak elő, hanem hogy mennyire kishitűek voltak.

    Félreértés ne essék, itt nem "merjünk nagyot álmodni" fantáziálásról, hanem racionálisan belátható valószínűséggel bekövetkező folyamatokról van szó.

    "Tehát olyan radikális újítás lesz ez mit egy uber meg a waze? Úgy már mindjárt más. "

    Az ubernek kb. annyi köze van az FSD-hez, mint a laptopnak az írógéphez: ha nem látod a különbséget a kettő között, akkor vagy a számítógépekhez nem értesz, vagy az irógépekhez.

    Úgyhogy de, az FSD az uberhez és a waze-hez képest is radikális újítás lesz, mert mindkettő esetében az emberi sofőr a limitáló- és drágító tényező, na meg a biztonsági kockázat.
    Biztonsági kockázat, mert az uber nem tudja garantálni, hogy a sofőr megbízható ember-e, vezetéshez megfelelő állapotban van-e, stb. Limitáló tényező, mert a rendelkezésre álló kocsik száma az aktív uber sofőrök számától függ és drágító tényező, mert egyrészt eleve az emberi munka a legdrágább, másrészt a munkaerőpiaci folyamatoktól függően változik, hogy mennyit ér egy sofőr munkaideje.

Új hozzászólás Aktív témák