Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kikikirly

    senior tag

    válasz #54625216 #5 üzenetére

    ,,Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest."

    Abban a 31 üzemben csak elektromos autót gyártanak?Kétlem.
    Többi gyártó egy platformra több modellt is épít, és meg tudják oldani az új modellek sorozatgyártását is határidőre/pár hónap csúszással. Látjuk mekkora érdeklődés és TÉNYLEGES ELŐENDELÉS van Cybertruckra, mégsem képesek évek óta megoldani a sorozatgyártását, pedig evvel kapcsolatban is mondott forradalmi dolgokat Musk(csak préselni/hajtogatni kell a karosszéria vázat, valami hasonló,lányeg hogy egyszerű lesz gyártani).Vagy ott a Porsche Rycan verő Roadster, évek óta dumál róla, aztán idén se lesz belőle semmi. Level 5 FSD-vel kapcsolatban pedig vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe.2014 óta ott van a konfigurátorba az FSD hardver alatt hogy FSD Coming Soon...
    Mercedes-nek már van megkötésekkel engedélyezett Level 3-as önvezetése,Teslának nincs(Jó azok megkötések gyakorlatilag hazavágják az egészet, nevezzük jól Működő Level 2-nek, eddig ilyenje csak a Teslának volt, zárkózik fel a konkurencia Jó napot kivánok).
    Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok.

    Tudomásom szerint márkától függetlenül, ami elektromos autót legyártanak azt el is adják, hiszen hiány van, nem Tesla privilégium hogy nem győznek eleget gyártani...

    Az se semmi ami a Tesla Fumok lenyomnak az itteni vagy más fórumokon.
    Érdekes ha ezt a politika csinálja, kurvára felvagytok háborodva(Legyen az Rogánék uszító bullshit generátora vagy LMBTQ/PC árgus szemekkel figyeljük miért sértődhetünk meg hülyesége).
    Ha Elon csinálja ugyanezt azzal nincs probléma... Ne mondja nekem senki hogy ez a fanatikus tábor építés nem tudatos a kommunikációs tanácsadói részéről...
    Sokáig elnéztem neki ezeket a dolgokat mert voltak mellette olyan eredmények amiket más nem tudott utána csinálni, viszont mostanság nehéz nem észrevenni hogy a csávó olyan tollakkal ékeskedik amikhez kurvára semmi köze nincs. És ezek után képes megint belepisálni mindenki szájába ahelyett hogy kicsit visszább venne.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #5 üzenetére

    "BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest."

    Ez milyen összehasonlítás? :Y

    Nem mindegy, hogy mennyi feladatot szerveznek ki külső gyártásba és mennyi alkatrész készül saját gyártásban.

    A Müncheni üzemeket annak idején a városon kívülre építették. Azóta már bőven a városon belülre kerültek az épületek, túl nőtt rajtuk München. Nem tudnak terjeszkedni. Fejleszteni simsity módszerrel tudnak csak. A fejlesztéshez szükséges már meglévő területet ledózerolják és az új épületet a bevezetett gyártástechnológiához optimalizálva építik fel. Ha növelni akarják a termelés volumenét új üzemet kell építeni, új területen.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • kikikirly

    senior tag

    válasz #54625216 #31 üzenetére

    Mi mond ellent? Egyértelműen látszik hogy az új modellek sorozatgyártását pokoli nehezen oldják meg. Alkatrész hiány ide vagy oda, szinte mindegyik gyártó dob új modelleket idén piacra. Teslanál a Plaid S és X modellek gyártásánál is fenn akadások vannak.

    Pl. : "vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe"
    "Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok."

    Anyátok rész a Tesla propagandájának szólt, nem neked. Nem dobáltam sarat senkire, elmondtam a véleményemet. Cáfold meg ha tudod.

    [ Szerkesztve ]

  • Metalfan

    senior tag

    válasz #54625216 #5 üzenetére

    Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest.

    Ez az egész matek ott bukik el, hogy nem veszed figyelembe, hogy mekkora modellpalettája van a Teslának, és mekkora a BMW-nek, ugyanis általában egy gyárban egyszerre csak egyetlen modellt gyártanak. Nincs az, hogy a gyártósoron egy 7-es BMW után jön egy X5, utána egy 1-es, stb. Sanszos, hogy a gyár/modell arány hasonlóan alakul mindkét gyártó esetén.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz #54625216 #35 üzenetére

    Tegyük fel nincsenek gyártási problémáik. Akkor minek dumál évek óta a Roadsterről, Cybertruckról(ami után kifejetten nagy az érdeklődés)?Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba. Mindkét modellnél bőségesen túl vagyunk ezen.

    ,,Egyebkent ezert sincs meg Roadster meg Cybertruck. Nem eri meg nekik +2 modellt gyartani, amikor a meglevoekbol sem tudnak eleget gyartani. Tok feleslegesen nehezitenek a sajat dolgukat."

    Ez nem Tesla privilégium, többi gyártó is elad mindent ami lejön a gyártósorról, mégis dobnak piacra új modelleket idén is, alkatrész hány ide vagy oda.

    FSD-vel kapcsolatban azt hiszem nem kell elnézést kérnem.2014 óta ott van a konfigurátorban az FSD hardver alatt hogy FSD Cooming Soon.
    Ráadásul nemrég deritette ki a NYT(nem épp egy zug lap) hogy 2016-ban leforgattak egy FSD promó videót, LIDAR segitségével, holott Musk szerint a Lidar az hülyeség, szemünk is olyan mint 2 db kamera...
    Kezd ráégni a körmére a valóság, erre megint előadja hogy jövőre itt a Level 5, amivel a saját mérnökei sem értenek egyet.
    Mindezt sikerült avval megfejelni hogy dolgoznak egy humanoid robot jövőre történő piacra dobásán. Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics.
    Fogadok veled egy sörben, jövőre vagy fél év múlva ebből a határidöből is ki fog tolatni...
    Ezek után nem érzem túlzásnak azokat a jelzőket a miket használtam(nem káromkodtam, erős jelzőket használtam ez minden).

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #46 üzenetére

    Van a túlzott optimizmus, vagy azt sugárzó kommunikáció, meg van az, amikor arra építve előre eladnak valamit. Utóbbinál kezd igazán gond lenni. Amíg ez előrendelés, addig egy fene, mert ha jól gondolom vissza lehet mondani, és visszakapod a pénzedet (mondjuk kamatot nem kapsz rá). De az FSD-s dolog... Ennyire nem voltak meg nincsenek tán rossz helyzetben pénzügyileg, hogy azért a gyors pénzért rombolják a cégük megítélését. Egyszerűen nem értem, mire jó ez, és folytatják is. Egy lehetséges magyarázat az is, hogy tényleg azt hiszi, mindjárt kész lesz (és már pár éve folyamatosan), de az meg színtiszta őrültség akkor.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz #54625216 #46 üzenetére

    FSD-vel kapcsolatban sokadjára téved.2020-ra 1 millió robottaxit favorizált a fószer.
    Mercedes utolérte őket(FSD-ben), valszeg több másik gyártónak is van közel kész korlátozott Level 3-as önvezetése(Tesla szintű Level 2).
    Lidar elvetéséről annyit hogy a saját mérnökeinek sem tetszik a dolog. Szerinted Elon mérnökként kiveszi a részét az FSD fejlesztésében? Szerintem nem, többször tanúbizonyságot tett róla hogy mérnöki és műszaki kérdésekben annyira van otthon amennyire a mérnöki gárdája tanácsokkal látja el(ha épp nem dönt úgy hogy okosabbnak képzeli magát). Legtöbb cégvezetőre igaz, nincs ezen mit szégyellni, mérnökök 99% meg nem Tudna Tesla,Space X színvonalú céget felépíteni.
    Nem tudom hány kommentben keresztül soroltam Elon FSD-vel kapcsolatos elég dúrva csúsztatásait, te ezek ellenére képes vagy őt védeni. Napnál világosabb, nemhogy 2022-ben de 2025-ben sem lesz Level 5-ös önvezetése a Teslának,
    ahogy másnak sem. Nem értem mi szükség volt arra hogy megint segget csináljon a szájából totál megalapozatlanul. Robotos bejelentés csak hab a tortán, életszerűtlen hogy 2022-re legyen is belőle piacképes termék, seggünket csapkodhatjuk a földhöz ha 2025-re lesz is belőle valami, ha egyáltalán lesz.
    Számomra fura az a mentalitás hogy az EV iparban Tesla/Elon Musk az isten az összes többi gyártó meg tehetségtelen kóklerek gyülekezete(Elég gyakori pl hogy a Tesla hívők úgy csinálnak mintha a belső égésű autók nem is számitanának, Tesla sokkal tapasztaltabb az autó gyártásban mert ők gyártották eddig a legtöbb elektromos autót, belső design-al hasonló a helyzet).2021 végére ez baromira nem igaz, nem piskóta amit az elmúlt 3 évben minőség javulásban és hozzáállásban hagyományos autógyártók felmutattak. Az is látszik hogy ez a javulás folytatódni fog. Musk-nak ez a mindenki hülye csak én vagy helikopáter mentalitása jól állt amig a többiek a sötétben tapogatóztak,
    most ki állni ugyanakkora faccal és bekiabálni hogy jövőre itt a Level 5 ami fontosabb mint az EV gyártás ja és mellesleg 1 év múlva piacra dobunk humanoid robotot, számomra visszatetsző. Hogy joga van-e ezt csinálni? Naná bazmeg, hisz szólás szabadság van, ahogy te is mondtad:,,Egy cég CEO-jaként (törvényes keretek között) azt mond, amit akar". Nekem ugyanígy jogom van véleményt formálni róla és ennek a véleményemnek hangot adni. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Rive

    veterán

    válasz #54625216 #80 üzenetére

    Az egész kérdés nem úgy merül fel, hogy hány %-os az FSD

    A százalék úgy merült fel, hogy mennyire térnek el egymástól a megoldások.

    Ha az FSD-k elérik azt a szintet, amikor ugyanannyi autóra és vezetett kilométerre vetítve bizonyítottan jobbak a baleseti statisztikáik, mint az emberi vezetőknek, akkor nem lesz racionális oka, hogy ne engedélyezzék őket.

    De, akkor is lesz még egy nagyon racionális és eléggé nehezen kezelhető ok, mégpedig pontosan a felelősség kérdésköre.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #86 üzenetére

    Biztonsági öv kérdése azért sokkal egyszerűbb jogilag. Önvezető autónál minden egyes balesetnél foglalkozhat majd vele az autó gyártója, hogy ők voltak a hibásak, vagy akivel ütköztek, és ha ők, akkor mennyi kártérítés a jogos. Nem mondom hogy megoldhatatlan, csak hogy biztonsági övnél nincs két egymásra mutogató fél, onnantól kezdve, hogy meglett a törvény, hogy kötelező és kész.

  • Rive

    veterán

    válasz #54625216 #86 üzenetére

    Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg

    vs.

    Ha a döntéshozók azt látják, hogy ... covid vakcinákkal ... mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg... :P

    Nem lesz ez ilyen egyszerű. Sosem volt az.
    Én is úgy gondolom, hogy a megfelelő képességű önvezetés előbb-utóbb meg fog magának teremteni alkalmas jogi keretet, de ehhez lesz nem egy, nem két évtized késleltetés :K

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #86 üzenetére

    "Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg az utakon, akkor meg fogják teremteni az önvezetéshez szükséges jogi környezetet."

    A 30% elfogadhatatlanul alacsony javulás. Ha 30%-ra csökken a halálos balesetek mértéke, sem lesz elegendő az önvezetés szabadjára engedéséhez. Egyetlen döntéshozó sem fogja bevállalni ezeket a magas számokat.

    A döntéshozók szempontjából, sokkal fontosabbak a ma már elérhető fércsörök. A ráfutást, sávelhagyást és hasonló biztonsági szolgáltatásokat előírják a gyártóknak. Jövőre néhány új biztonsági fejlesztést kötelező tesz az EU, a járművek első forgalomba helyezéséhez.
    A biztonság növelése letudva néhány évre, meg van a 30%. Az önvezetés meg halad a maga útján előre. The problem is solved.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #97 üzenetére

    A lecserélés utáni kijelentés is helytálló. Vagy mi van ezzel?

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #99 üzenetére

    Igen, ezért kell nagyságrendekkel biztonságosabbnak lennie, hogy ezt az elfogultságot legyen esélye ellensúlyozni. Szóval hosszan kell itt majd rakni azokat 9-eseket, ami... hát nem sok reményre ad okot. Ahhoz nagyon ritka szituációkat sem szabad félreértelmeznie, ami sokkal inkább az ember féle értő tanulásnak kedvez (mert mi jóval kevesebb minta alapján megértünk egy sosem látott szituációt, mint egy mostani AI).

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #99 üzenetére

    ezt majd meglátjuk amikor a személyszállítás FSD módban eléri kocsiknál a 0.00003%-ot de méginkább alatta. Addig fikció.

    Ami nyilván nem fog hamar bekövetkezni, mert ezt a számot úgy hozza a repülés, hogy benne van az összes harmadik világban üzemelő társaság is, meg az is amikor nem mindenki hal meg mert leesik az égből hanem csak egy felrobbanó sugárhalytómű miatt egy ember a fedélzeten.

    A repülőbaleseteknek is van hírértéke és napokig másról se szól a sajtó, mert jellemzően tömegszerencsétlenség, mi okozhatta, keresik a feketedobozt, etc... Tudod miért repül mégis mindenki? Mert van egy haszon-kockázat mutató is. A repülés esetében a haszon az baromira magas érték jellemzően. Gyorsabban, olcsóbban, kényelmesebben, nagyobb távra jutsz el mint bármi mással. Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem...

  • dabadab

    titán

    válasz #54625216 #110 üzenetére

    Igazából már az hatalmas win lenne, ha tudnék szólni a kocsinak, hogy vigye el a gyereket a délutáni akármijére, várja meg és hozza vissza.

    DRM is theft

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #110 üzenetére

    Ez meg olyan érvelés mint ami szerint már rég repülő autókkal kéne járjunk lebegő városok között.

    "magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor"

    Tehát olyan radikális újítás lesz ez mit egy uber meg a waze? Úgy már mindjárt más. :R azok szerencsére már megoldották a dugót, már csak finomítani kell rajta picit es buli van.

    "főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné."

    Azért nem tesszük magasra a lécet ebben az elképzelt világban sem... Legyenek inkább repülő autók az jobban hangzik...

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #110 üzenetére

    "....eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné."

    Szép és idealisztikus gondolat. Ha marad a mostani helyzet, egyetlen járművel sem lesz kevesebb az utakon. Mindenki azonos időben érkezik a munkahelyekre. A következő hullámban az iskolásjárat. Majd délután a munkavégzés utáni, bevásárlással elnyújtott dugó. Ezen az sem segít, ha több úton is elérhető a cél. Nagyvárosban élek. Volt időszak amikor a munkahelyem két telephelye között kellett utaznom naponta többször. Ha dugó volt, akkor minden út bedugult. Maps szoftverek már ma is terelgetik a forgalmat, sikertelenül. Több jármű van úton, mint amennyit átengednie képesek az útkereszteződések. A közel kétmillió lakos és az átmenő forgalom naponta legalább kétszer bedugaszolja az utakat.
    2021-ben 158.788, kilométer volt a torlódások teljes hossza. Átlagosan 24%-al növelte a torlódás az utazás idejét. (Ebben benne van a vasárnap reggeli forgalom is, amikor jármű alig van úton.)

    Elméletileg megoldható, ha úgy lehet ütemezni a járműveket, hogy lassítás nélkül képes legyen áthajtani az önvezető autók az útkereszteződéseken. A két egymást követő autó között egy keresztben haladó járműnek át kell férnie a kereszteződésben. Na ettől még fényév távolságban vagyunk.

    Az autó tulajdonlásáról nem sokan akarnak lemondani ma még. A carsharing jól indult, de megfogytak az autón látható autók. Gondolom a covid sem kedvezett a szolgáltatásnak.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Rive

    veterán

    válasz #54625216 #110 üzenetére

    ... eleve nem kell garázs meg saját autó...

    Az autó részben személyes tér is, messze nem csak közlekedési eszköz.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #123 üzenetére

    "Úgyhogy de, az FSD az uberhez és a waze-hez képest is radikális újítás lesz, mert mindkettő esetében az emberi sofőr a limitáló- és drágító tényező, na meg a biztonsági kockázat."

    A waze az emberi tényező miatt nem tudja megszuntetni a dugókat? Ő... Mivan? Az ubert se azért említettem, de ha nem érted nem gond, majd egyszer :N

    " Félreértés ne essék, itt nem "merjünk nagyot álmodni" fantáziálásról, hanem racionálisan belátható valószínűséggel bekövetkező folyamatokról van szó. "

    A musk által kreált álomvilagon kívül ez mondjuk nem biztos hogy igy van, az a baj neo... :R

Új hozzászólás Aktív témák