- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
A szoftver képességei is nagyban behatárolják, hogy mi lehetséges. Sőt, valószínűleg ott a lényeg, ott van aminél még csak keresgélünk, hogy vajon hogyan lehetne (AI gondok, amikre akkor sincs válasz, ha a számítási kapacitás nem számítana). Nem látok bele, hogy egyes helyeken szoftver terén hol tartanak, és mennyire térnek egymástól el a megoldások, de meglepne, hogy nem lennének lényeges különbségek.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
De itt, ha jól értelek, egy 90%-ban működő FSD-t, és 99.9%-ban működő Mercedes féle "okos sávtartót" veted össze. Előbbi annyival többet próbál csinálni utóbbinál, hogy minimum nem egyértelmű, hogy melyiket volt nagyobb mérnöki bravúr elérni. Az más kérdés, hogy 90%-os állapotban az FSD használhatatlan. Meg az, hogy ahogy próbálják közelíteni a 100%-ot, szerintem nyilvánvalóvá fog válni, hogy még nagyon messze vagyunk az ilyesmitől AI területén. Utána a kérdés, hogy de ki fog leghamarabb oda elérni... De akkor talán már nem fogok élni, szóval majd a gyerekeimet vadásszák le öntudatra ébredt lázadó autók.
-
#54625216
törölt tag
Az egész kérdés nem úgy merül fel, hogy hány %-os az FSD, hanem hogy átlagban menyivel okoz több vagy kevesebb balesetet, mint az átlag emberi sofőrök, illetve a fejlesztők garantálni tudják-e, hogy egy egyértelműen hibás AI miatt okozott baleset nem fog többet megismétlődni.
Ha az FSD-k elérik azt a szintet, amikor ugyanannyi autóra és vezetett kilométerre vetítve bizonyítottan jobbak a baleseti statisztikáik, mint az emberi vezetőknek, akkor nem lesz racionális oka, hogy ne engedélyezzék őket. Persze attól még politikai (korrupciós) okai lehetnek és valószínűleg még jó ideig tartani fogja magát a kettős mérce, hogy embernél a büntetőfékezés is belefér, az AI-tól meg elvárják a 100%-ot az ember számára is lehetetlen szituációkban, na meg a média FUD is még jó ideig kitart, hogy bármilyen AI által okozott balesetből szalagcímet kreálnak, de ezek már nem műszaki vagy jogi kérdések. -
#56573440
törölt tag
Nyilván fsd-ről akkor lehet érdemben beszélni, amikor a gyártó teljes felelősséget vállal a termékére anyagi és büntetőjogi értelemben is. Mivel ezt a már meglévő, sokkal könnyebb, vezetés támogató rendszerek esetében sem teszi meg senki, így egyértelmű a képlet...
Arról nem is beszélve, hogy ugye mostanában nyomott meg a 19 éves gyerek pár ezer teslát... okkééééé hogy third party appon keresztül, de mondjuk itt konkrétan mindenki hibás. A user aki az appot használja hozzá, és a gyártó is aki ezt engedi... Egy ilyen rés fsd környezetben meg nem az oh sorry kérdéskör, neadj isten pár ezer autónak kiadsz egy jobbra át teligáz parancsot az bekerül a történelemkönyvekbe is valszeg...
-
#54625216
törölt tag
"De, akkor is lesz még egy nagyon racionális és eléggé nehezen kezelhető ok, mégpedig pontosan a felelősség kérdésköre."
A felelősség kérdése jogalkotási kérdés, ami meg politikai kérdés. Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg az utakon, akkor meg fogják teremteni az önvezetéshez szükséges jogi környezetet.
Ugyanez a műsor amúgy lezajlott már a biztonsági övek kapcsán. Az autógyártók évtizedeken keresztül sikeresen lobbiztak a biztonsági öv kötelezővé tétele ellen, mert a vezetési élményt rontó, kényelmetlen tényezőként kezelték.
A biztonsági öv vita egészen az emberi jogok értelmezéséig jutott, mondván, hogy a biztonsági öv csak az utasra van érdemi hatással, márpedig az ember szabad önrendelkezéséhez való joga nem korlátozható, ha az más ember jogait nem sérti. És ugye ha nem köti be magát, azzal csak magának árt, másoknak nem.
Igen ám, de közben fekete-fehéren kiderült, hogy ahol kötelező a biztonsági öv, ott drasztikusan csökken a halálozások száma. Így a hosszadalmas filozófiai fingreszelésnek mégis csak az lett a vége, hogy barátom vagy bekötöd magad, vagy nem ülsz autóba.Szvsz az FSD-vel is ez lesz. Ha nyilvánvalóvá válik, hogy az AI biztonságosabban vezet az embernél, akkor az AI általános megbízhatóságától függetlenül már csak idő kérdése, hogy mikor teremtik meg az önvezetés jogi feltételeit.
-
ddekany
veterán
-
#56573440
törölt tag
ez akkor sem lesz meg amikor csak fsd only kocsik mennek majd fsd only utakon szerintem. Az infrastuktúra ilyen szintű kialakítása és karbantartása a földön valami orbitális kihívás lenne anyagilag, logisztikailag és úgy minden szinten is, főleg hogy egységesíteni kéne a kommunikációt a különböző gyártók és az infrastruktúra között is...
-
#54625216
törölt tag
"Az autó részben személyes tér is, messze nem csak közlekedési eszköz."
Ahogy a ló sem csak közlekedési eszköz, hanem sokaknak személyes jóbarát, de ettől még a közlekedésben betöltött jelentősége némileg visszaesett a XIX. század óta. Pedig korlátozott mértékben, de még FSD-re is képes.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya