- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Netfone
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz
Major Lion #130 üzenetére
Ott volt a vizualizáción a biciklis, így nem valószínű, hogy elütötte volna. Ellenben volt a múltkor a zöld sáv oszlopok esete, na azt valószínűleg tényleg nem látta: [link]. Ez emberi aggyal elég furcsa, mert hát nagyon feltűnők.
-
ddekany
veterán
válasz
Hieronymus #121 üzenetére
Igen, lényegében erről írtam. Ha nincs kit felszedni útközben, egyszemélyes mini jön. Meg lehetne 3 személes kisbusz, ahol 3 elszeparált tér van saját ajtóval, mindben egy 1 ülés és mellette hely csomagtárolásra vagy állásra. Csökkenti a közös ló érzetet.
-
ddekany
veterán
válasz
Hieronymus #119 üzenetére
Amíg mindenkinek saját kocsija van, és nem pedig valamiféle a mai taxi és tömegközlekedés közt álló szolgáltatásért fizet, addig nem lehet ilyen szervezettség. Viszont az ilyen szolgáltatás nem reális, ha minden egyes járműben ülnie kell egy sofőrnek. Utóbbi esetben a az mai tömegközlekedés a reális, az viszont nagyon nem személyre szabott (és ezért sokan iknább vesznek saját kocsit).
-
ddekany
veterán
válasz
Hieronymus #113 üzenetére
Azért lenne mit nyerni ezzel. Ha ilyen közösen használt autonóm járművek vannak, akkor azért valószínűleg meg lehet szervezni, hogy egy járműben átlagosan több ember üljön, mint most, vagy hogy kisebb járművek legyenek arra, ha csak 1 ember utazik. (Az botrányos ami jelenleg van, 4 személyes kocsiban rendszeresen csak a vezető van.) Akkor máris több hely van az utakon. Hasonlóképpen az is könnyebben megoldható lenne, hogy a csúcs időszakokon kívülre kerüljön, aki valójában tudna máskor is menni, azaz pl. felajánlja a rendszert, hogy fél órával később olcsóbb lenne. Illetve ha kizárólag legalább részben autonóm autók vannak, a piros utáni indulásnál nincs akkora késleltetés hátrafelé haladva a sorban.
-
ddekany
veterán
válasz
#54625216 #99 üzenetére
Igen, ezért kell nagyságrendekkel biztonságosabbnak lennie, hogy ezt az elfogultságot legyen esélye ellensúlyozni. Szóval hosszan kell itt majd rakni azokat 9-eseket, ami... hát nem sok reményre ad okot. Ahhoz nagyon ritka szituációkat sem szabad félreértelmeznie, ami sokkal inkább az ember féle értő tanulásnak kedvez (mert mi jóval kevesebb minta alapján megértünk egy sosem látott szituációt, mint egy mostani AI).
-
ddekany
veterán
Bár most csak(?) 60000 autón elérhető, és nem tudom abból hányan, és az idő hány százalékában merik használni. Amúgy ezzel együtt is, és azt is beleszámítva, hogy csak az kap, aki Tesla szerint biztonságosan vezet, meglep, hogy még semmi komoly balesetről nem volt hír. Főleg mert azért láttam pár érdekes pillanatot YT-n... pl. felüljáró lábának mikor állandóan neki akart vezetni... hát kell hozzá reflex. Amúgy balesettől eltekintve egy gyakori káros mellékhatás amit láttam, hogy a többi autós hülyének néz... belassítasz ok nélkül, vagy ép tolakszol amikor ember nem tenné.
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
válasz
#54625216 #86 üzenetére
Biztonsági öv kérdése azért sokkal egyszerűbb jogilag. Önvezető autónál minden egyes balesetnél foglalkozhat majd vele az autó gyártója, hogy ők voltak a hibásak, vagy akivel ütköztek, és ha ők, akkor mennyi kártérítés a jogos. Nem mondom hogy megoldhatatlan, csak hogy biztonsági övnél nincs két egymásra mutogató fél, onnantól kezdve, hogy meglett a törvény, hogy kötelező és kész.
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
A 90% stb... nincs ilyen konkrét szám, csak arra utal amire reagálok. Viszont hogy mennyire tudja jobban/rosszabbul a "dugóban araszolást" a Tesla amit Mercedes, nem tudom. Ha tudja, a Tesla adhatna valami valami korlátos FSD mód, amikor nem kell figyelni (mint mercedesnél). De tudtommal náluk jelenleg mindig köteles vagy figyelni.
-
ddekany
veterán
válasz
Hieronymus #70 üzenetére
Ez amúgy hogy van a németeknél, autbahn-on szokás 60-al menni? Mert egy dolog, hogy jogod van rá, de lehet, hogy nem szeretnének érte.
-
ddekany
veterán
De itt, ha jól értelek, egy 90%-ban működő FSD-t, és 99.9%-ban működő Mercedes féle "okos sávtartót" veted össze. Előbbi annyival többet próbál csinálni utóbbinál, hogy minimum nem egyértelmű, hogy melyiket volt nagyobb mérnöki bravúr elérni. Az más kérdés, hogy 90%-os állapotban az FSD használhatatlan. Meg az, hogy ahogy próbálják közelíteni a 100%-ot, szerintem nyilvánvalóvá fog válni, hogy még nagyon messze vagyunk az ilyesmitől AI területén. Utána a kérdés, hogy de ki fog leghamarabb oda elérni... De akkor talán már nem fogok élni, szóval majd a gyerekeimet vadásszák le öntudatra ébredt lázadó autók.
-
ddekany
veterán
A szoftver képességei is nagyban behatárolják, hogy mi lehetséges. Sőt, valószínűleg ott a lényeg, ott van aminél még csak keresgélünk, hogy vajon hogyan lehetne (AI gondok, amikre akkor sincs válasz, ha a számítási kapacitás nem számítana). Nem látok bele, hogy egyes helyeken szoftver terén hol tartanak, és mennyire térnek egymástól el a megoldások, de meglepne, hogy nem lennének lényeges különbségek.
-
ddekany
veterán
válasz
Hieronymus #62 üzenetére
Azért a Mercedes eseténél a törvényi korlát és a technikai nem biztos hogy távol áll egymástól. Onnantól, hogy ennél többet kell lekezelni, mint pl. kereszteződés, stb., gondolom igencsak elszabadul a nehézsége a problémának. Hogy vajon a Tesla hol áll attól, hogy hasonlóan könnyített körülmények közt hasonlóan megbízható legyen, akár felhasználva az FSD rendszerét, azt érdekes lenne tudni. Hogy nem menne, vagy csak nem erre lőnek most.
-
ddekany
veterán
Ránéztem kicsit jobban Mercedes level 3-ra, 13000 Km német autópályán (autobahn) megy egyenlőre. Autópályán 60 alatt... hm. Persze belegondolva, persze hogy városban nem megy, hiszen ott a megbízható sávkövetés önmagában nem az igazi level 3-hoz, ha van egy kereszteződés... Szóval kicsit izé, mikor azon rugóznak, hogy leelőzték a Tesla-t level 3-ban. Mert mi a level 3 jelentése így? Pl. az összes autó tud level 3-ban parkolni, mert parkolás közben nem kell figyelned. Sőt, az már level 5, mert ott se kell lenned amikor parkolsz.
-
ddekany
veterán
válasz
kikikirly #56 üzenetére
Mercedes féle level 3, amennyit láttam belőle, lényegében annyit tud, hogy követi a sávot, és nem megy neki az előtte lévőnek, vagy kikerüli a sávba belógó akadályt. Sávot váltani is tudna állítólag, csak nincs rá még engedély. Ez az egész csak ott ahova készítettek HD map-et (ami nem tudom milyen lefedésű lesz), egyenlőre csak 60 km/h alatt, és ha nem esik az eső. Azt se tudjuk, hogy ezzel együtt milyen gyakran fog rád csipogni, hogy vedd át, mert nem érti a szitut. Amíg nem csipog, eddig nem kell figyelned egyáltalán (ezért level 3), tehát el tudom képzelni, hogy eléggé paranoiás a cucc. Amit érdekes lenne tudni, hogy ha Tesla visszavesz a futurisztikus céljából, akkor amit az FSD-hez eddig kifejlesztettek, fel tudják-e használni egy ilyen városi "okos sávtartó" funkcióhoz. Ha HD map nélkül megy az, akkor már jobbak. Ha kevesebb szituációban adja a fel a gép, akkor pláne. Vagy pedig az van, hogy ilyen korlátozottabb feladatra sem eléggé megbízható az FSD technológiája, és azért nem csinálnak ilyet.
-
ddekany
veterán
válasz
Major Lion #52 üzenetére
Hacsak nem azt mondod, hogy gyakorlásként először építsünk inkább önfenntartó települést mondjuk a tenger fenekére, akkor miért releváns, hogy földön a legszarabb helyen is jobb? Az egész lényege, hogy el tudjunk szakadni a földtől. Attól függetlenül, hogy az állati nagy szívás. Ennek a megvalósíthatósága jelen technikai szinten az más kérdés... de ez a cél.
-
ddekany
veterán
válasz
Dare2Live #49 üzenetére
Vannak dolgok, amiknél kb. tudjuk hogyan kellene megoldani, csak nagyon sok munka, meg nagyon nehéz annyira jól csinálni. Az FSD esete ennél rosszabbnak tűnik. Már csak a fedélzeti gép mérete miatt is, arra van feltéve minden, hogy valami borzalmasan narrow AI elég lesz. Ám még senki sem tudja, mennyire kell általánosnak lenni annak az AI-nak ahhoz, hogy gyakorlatban használható legyen (tehát pl. hogy ne legyen az, hogy döbbenet jól működik, csak azért évente párszor megöl). Az AGI irányba haladva meg hamar ott vagyunk, ahol ma még ötlet sincs, hogy hogyan tovább.
-
ddekany
veterán
válasz
#54625216 #46 üzenetére
Van a túlzott optimizmus, vagy azt sugárzó kommunikáció, meg van az, amikor arra építve előre eladnak valamit. Utóbbinál kezd igazán gond lenni. Amíg ez előrendelés, addig egy fene, mert ha jól gondolom vissza lehet mondani, és visszakapod a pénzedet (mondjuk kamatot nem kapsz rá). De az FSD-s dolog... Ennyire nem voltak meg nincsenek tán rossz helyzetben pénzügyileg, hogy azért a gyors pénzért rombolják a cégük megítélését. Egyszerűen nem értem, mire jó ez, és folytatják is. Egy lehetséges magyarázat az is, hogy tényleg azt hiszi, mindjárt kész lesz (és már pár éve folyamatosan), de az meg színtiszta őrültség akkor.
-
ddekany
veterán
válasz
Dare2Live #26 üzenetére
Minek? Szerintem, mert valahogy el kell kezdeni. Nem biztos hogy pont ott, de akár. A másik lehetőség, hogy örökre itt ragadunk a földön. Nekem nem annyira a miért a kérdés, hanem pl. a miért pont így kezdjük (OK, hold bázissal kezdjük, ami reálisabb talán), reális-e a mostani technikai szinten kezdeni (bár ezt nem tudjuk meg, csak ha megpróbáljuk), és hogy milyen gazdasági ösztönző lesz erre. Utóbbi nagyon lényeges, mert nem lehet hosszú távon és ilyen léptékben ilyen projektet csinálni úgy, hogy az nem termelik vissza a befektetést.
-
ddekany
veterán
Nagyon rég folyamatosan jelen van a mars felszínén rover (most helikopter is), szóval ismertek a körülmények. Sugárzás kapcsán is nyilván megvannak a kutatások, amik nem csak bemondásra vannak, és tudtommal az álláspont kb az, hogy simán túléled, csak egészségtelen. Kivéve ha pont eltalált egy CME, arra kell valami óvóhely ahol kivárod a végét.
-
ddekany
veterán
"az olcsó elektromos autó elengedhetetlen lenne a sikeres pénzügyi jövő szempontjából szerintem, ezért is jobb lenne, ha megmaradna azok fejlesztésénél a cég"
Amennyire tudom, jelenleg a nem-olcsó kategóriásból sem tudnak annyit gyártani, mint amennyire igény van. Mióta meg kitört a minden-hiány, azóta pláne nem. Ezért nem csodálkozok, ha nem akar kapkodni az olcsó kocsikkal.
-
ddekany
veterán
válasz
Dare2Live #17 üzenetére
Vagy inkább sok ígérete teljesülhet, ha amíg sikerül megvalósítani (az igért idő helyett mondjuk x10 annyi idő alatt - ha annyi kell rá valójában, akkor is örülünk, hogy valaki végig járta azt az utat), nem fogy ki a projekt a pénzből. Ahhoz meg kell találni "palit", aki befektet. Ha ennyire irracionálisan viselkedik, ennyire hitetlenné teszi a saját szavait, akkor ez tán egyre nehezebb lesz.
-
ddekany
veterán
Igen, ezért is mondom, hogy az a baj, úgy csinál mintha ez a robotos dolog belátható időn belül teljesülne. Ha úgy nézné ezeket mint amik, azaz kutatás, amiből nem tudjuk milyen ténylegesen hasznos dolog fog kiesni, és mikor, akkor több hangsúlyt kapnának a földhöz ragadtabb tervek. De amúgy, ez csak a kommunikáció amit hallunk, a háttérben ettől még gondolom keményen dolgoznak a kocsikon is. Csak nem biztos, hogy most ésszerű új modellekre fokuszálni, a meglévők gyártásának jobbítása helyett. Csak nem ezt kommunikálja kifelé, hanem hogy már még jobban megőrült... ami furcsa stratégia...
-
ddekany
veterán
Őőő... hát azért, ha tudnának viszonylag intelligensen viselkedő humanoid robotot csinálni, akkor eléggé lényegtelenné válna, hogy gyártanak autót. A gond csak ott van, ha azzal akar számolni, hogy ez pár év alatt meg lesz... Holott egyenlőre lövésünk nincs, mennyire vagyunk ettől, 10 évre vagy 100-ra.
-
ddekany
veterán
válasz
kikikirly #10 üzenetére
Nem tudom értelmezni a hírnévtől elszállást sem, mert a saját képességeire nem építhet ezekben, hiszen nem ő dolgozik ezeken 99%-ban, hanem a sok száz mérnökök akiket felvett. A fantábor építést is említed, de ezzel csak elveszíti a fanokat, akik eredetileg a tényleges eredmények miatt lettek azok, de egyre kevésbé lesz vállalható a szitu, eloldalognak. Holott a részeredmények miatt is fanok maradtak volna (mert azért nem semmi az FSD beta, de csak mint kutatás-fejlesztés). Nekem azzal amúgy sincs nagy bajom, hogy őrülten magasra céloz (level 4-5, és csak kamerával), meg, hogy ebből adódóan sokáig tart, csak épp a kommunikációval kicsinálja magát...
-
ddekany
veterán
Musk szerintem teljesen pszicho, mert itt már simán saját magának és a cégeinek okoz kárt. Mert mikor 1x-2x mondott ilyet, akkor gondoltam, talán kellett a túléléshez, hogy megtévessze a befektetőket, vagy ilyesmi. De sokadszorra, és ennyire nyilvánvalóan hülyeségeket mondani (főleg a humanoid robot kapcsán, ezt senki nem hiszi el)... ez már totál kontraproduktívnak tűnik. Nem csak bosszantja azokat, akik FSD-t vásároltak (és nem kapják meg később sem), de totál hiteltelenné teszi vele önmagát is, egész hátralévő életére. Minek? Beteg és tényleg elhiszi ezeket?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LEGO klub
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged