Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #3 üzenetére

    "egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű és gazdaságos/nagy volumenű gyártásban"

    És idén indul meg a gyártás további két üzemükben.

    Egyébként idén a Tesla kb. kétszer annyi EV-t gyártott le és adott el, mint a VW csoport (Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, ŠKODA, SEAT, CUPRA, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche, Ducati) összesen.

    Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest.

    "Konkurencia idén is ontani fogja az új és egyre kiforrottabb modelleket"

    Mivel az EV piac nagyobb mértékben növekszik, mint amennyit a gyártók el tudnak látni, így a többiek nem a Tesla kárára növekednek.
    Ezt sok új technológiánál félrenézik, mert ha dinamikusan növekszik a piac, akkor nem zéró összegű a játék, azaz százalékosan csökkenhet egy cég piaci részesedése, miközben növekednek az eladásai (és azzal együtt a nyeresége).

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #9 üzenetére

    "Abban a 31 üzemben csak elektromos autót gyártanak?Kétlem."

    Miért lényeges is, hogy csak elektromos autót gyártanak-e? A gyártás hatékonyságáról volt szól. 2.5 millió autó 31 üzemben, vs. 936000 5-ben.

    Ezt írtad:

    "egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű , gazdaságos/nagy volumenű gyártásban"

    Közben a valóság ennek némileg ellentmond.

    "Az se semmi ami a Tesla Fumok lenyomnak az itteni vagy más fórumokon. Érdekes ha ezt a politika csinálja, kurvára felvagytok háborodva"

    Mondod ezt, miközben a hozzászólásodból dől a semitmondó fröcsögés.

    Pl. : "vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe"
    "Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok."

    Ez tipikusan a politikai sárdobáló topikok színvonala, ahhogy az is, hogy az "ellenoldalt" vádolod azzal, amit Te magad csinálsz.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #32 üzenetére

    " Egyértelműen látszik hogy az új modellek sorozatgyártását pokoli nehezen oldják meg. "

    Éppen csak 1 év alatt megduplázták a legyártott kocsik számát. (Nem mellesleg felépítettek még két gigafactory-t is.)

    "Nem dobáltam sarat senkire, elmondtam a véleményemet. "

    Csak ilyeneket írsz:

    "És ezek után képes megint belepisálni mindenki szájába ahelyett hogy kicsit visszább venne."

    "Cáfold meg ha tudod."

    Véleményt nem lehet cáfolni, legfeljebb tárgybeli tévedéseket, vagy hibás következtetéseket.

    Amikor azt állítod, hogy a Tesla le van maradva a gyártás hatékonyságában a többi gyártóhoz képest, sajna nem derül ki, hogy az adataid tévesek-e vagy csak a következtetéseid hibásak, mivel adatokat nem közöltél, hogy mégis mire alapozod a sommás megállapításaidat.

    Amiknek minden esetre a Tesla fanboy-sággal nehezen vádolható VW CEO-ja Herbert Diess nyilatkozata némileg ellentmond:

    “And we have to accept that Tesla sets the new benchmarks [on] … the EV side,” Diess added. “Not only technology wise, but also when it comes to productivity, speed … I think it’s always good to have competition.”

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #40 üzenetére

    "Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba."

    Egy cég CEO-jaként (törvényes keretek között) azt mond, amit akar. Ha nem tetszik, nem kötelező meghallgatni.

    "Ráadásul nemrég deritette ki a NYT(nem épp egy zug lap) hogy 2016-ban leforgattak egy FSD promó videót, LIDAR segitségével, holott Musk szerint a Lidar az hülyeség, szemünk is olyan mint 2 db kamera..."

    Sosem titkolták, hogy a korábbi Tesla típusokban még Lidart használtak, kipróbálás után, a fejlesztés későbbi szakaszában álltak le vele.
    Amúgy ma már minden sajtótermék zuglap, mert vagy a tulajok lobbiérdekei vagy a politikai agendájuk szerint hazudoznak vagy csak szimplán a clickszám növelése érdekében. A NYT, Washington Post vagy a Wall Street Journal olyan ordenáré FUD-ot (fear, uncertainty and doubt) tol EV vagy FSD témában, hogy azon még a hazai Habony médiaművek is csak pironkodna.

    "Kezd ráégni a körmére a valóság, erre megint előadja hogy jövőre itt a Level 5, amivel a saját mérnökei sem értenek egyet."

    A valóság eddig rendre Muskot igazolta. Az egyetlen, amit jogosan a szemére lehet vetni, hogy a bejelentéseihez képest rendre csúsznak a fejlesztések, de eddig következetesen megvalósították, amit célként kitűztek.

    "Mindezt sikerült avval megfejelni hogy dolgoznak egy humanoid robot jövőre történő piacra dobásán. Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics."

    Senki sem mondta, hogy jobban értenek a robot tervezéshez, mint a Boston Dynamics, mivel a fejlesztés teljesen más területeire fókuszálnak.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #56 üzenetére

    Amiket felsoroltál, azok mind az általam is említett "csúszás" kategóriába tartoznak és nem a "segget csinált a szájából". (Persze sárdobálásról továbbra sincs szó ugyebár. :U )

    " Szerintem nem, többször tanúbizonyságot tett róla hogy mérnöki és műszaki kérdésekben annyira van otthon amennyire a mérnöki gárdája tanácsokkal látja el(ha épp nem dönt úgy hogy okosabbnak képzeli magát)."

    Ez konkrétan nem igaz, számtalan korábbi és jelenlegi beosztottja sokszor beszélt már róla, hogy Musk milyen szinten vesz részt a döntéshozatalban és hogyan vállalja magára a néha hajmeresztő műszaki megoldásokért a döntési felelősséget, amit egyetlen CEO sem tudna, ha nem mérnöki hozzáértéssel állna hozzá a problémához.

    "Robotos bejelentés csak hab a tortán, életszerűtlen hogy 2022-re legyen is belőle piacképes termék, seggünket csapkodhatjuk a földhöz ha 2025-re lesz is belőle valami, ha egyáltalán lesz."

    Még akár 2035 is lehet belőle. És? Az a kérdés, hogy a végén megcsinálják-e. Márpedig meg fogják. És mire a többiek kapcsolnak, hogy bakker ez nem valami hülye hoax, megint 5-10 évvel a konkurencia előtt fognak járni.
    Mivel feltételezem se előrendelője nem vagy a terméknek, sem Tesla részvényes, nem értem mire jó indulatilag nekifeszülni Musk nyilatkozatainak, ha az eddigi pályafutását tekintve sorra teljesítette, amit vállalt, még ha nem is határidőre.

    "Számomra fura az a mentalitás hogy az EV iparban Tesla/Elon Musk az isten az összes többi gyártó meg tehetségtelen kóklerek gyülekezete"

    Egyáltalán nem arról van szó, hogy az összes többi autógyártó tehetségtelen lenne, egyszerűen csak más paradigma szerint működnek és nem titkoltan szándékosan visszafogták az EV fejlesztéseiket, hogy a fájdalmas és költséges paradigmaváltást elodázzák. Ezért tudott egy startup a semmiből ennyire a fejükre nőni.

    "Nekem ugyanígy jogom van véleményt formálni róla és ennek a véleményemnek hangot adni."

    Senki sem vonta kétségbe a jogaidat, éppenséggel Te próbáltad előírni Musk számára, hogy miről beszélhet és miről nem, mert hogy CEO-ként csak ezt meg azt mondhat.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rive #76 üzenetére

    Az egész kérdés nem úgy merül fel, hogy hány %-os az FSD, hanem hogy átlagban menyivel okoz több vagy kevesebb balesetet, mint az átlag emberi sofőrök, illetve a fejlesztők garantálni tudják-e, hogy egy egyértelműen hibás AI miatt okozott baleset nem fog többet megismétlődni.
    Ha az FSD-k elérik azt a szintet, amikor ugyanannyi autóra és vezetett kilométerre vetítve bizonyítottan jobbak a baleseti statisztikáik, mint az emberi vezetőknek, akkor nem lesz racionális oka, hogy ne engedélyezzék őket. Persze attól még politikai (korrupciós) okai lehetnek és valószínűleg még jó ideig tartani fogja magát a kettős mérce, hogy embernél a büntetőfékezés is belefér, az AI-tól meg elvárják a 100%-ot az ember számára is lehetetlen szituációkban, na meg a média FUD is még jó ideig kitart, hogy bármilyen AI által okozott balesetből szalagcímet kreálnak, de ezek már nem műszaki vagy jogi kérdések.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rive #81 üzenetére

    "De, akkor is lesz még egy nagyon racionális és eléggé nehezen kezelhető ok, mégpedig pontosan a felelősség kérdésköre."

    A felelősség kérdése jogalkotási kérdés, ami meg politikai kérdés. Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg az utakon, akkor meg fogják teremteni az önvezetéshez szükséges jogi környezetet.

    Ugyanez a műsor amúgy lezajlott már a biztonsági övek kapcsán. Az autógyártók évtizedeken keresztül sikeresen lobbiztak a biztonsági öv kötelezővé tétele ellen, mert a vezetési élményt rontó, kényelmetlen tényezőként kezelték.
    A biztonsági öv vita egészen az emberi jogok értelmezéséig jutott, mondván, hogy a biztonsági öv csak az utasra van érdemi hatással, márpedig az ember szabad önrendelkezéséhez való joga nem korlátozható, ha az más ember jogait nem sérti. És ugye ha nem köti be magát, azzal csak magának árt, másoknak nem.
    Igen ám, de közben fekete-fehéren kiderült, hogy ahol kötelező a biztonsági öv, ott drasztikusan csökken a halálozások száma. Így a hosszadalmas filozófiai fingreszelésnek mégis csak az lett a vége, hogy barátom vagy bekötöd magad, vagy nem ülsz autóba.

    Szvsz az FSD-vel is ez lesz. Ha nyilvánvalóvá válik, hogy az AI biztonságosabban vezet az embernél, akkor az AI általános megbízhatóságától függetlenül már csak idő kérdése, hogy mikor teremtik meg az önvezetés jogi feltételeit.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #94 üzenetére

    Most az "önvezetés" szót cseréld le a világ legbiztonságosabb közlekedési formájával, a repüléssel, és a következőt kapod:

    "De a repülés egyben para is. Ahhoz, hogy bízzanak benne az emberek, kelleni fog, hogy ne legyen a címlapon minden reggel új halálos repülő baleset."

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #98 üzenetére

    "A lecserélés utáni kijelentés is helytálló. Vagy mi van ezzel?"

    Hogy egy adott közlekedési eszköz biztonságosságába vetett társadalmi bizalom köszönőviszonyban sincs az eszköz valódi biztonságosságával.
    Azaz lehet az FSD 99.9999%-osan biztonságos, ha a 0.0001%-ból minden alkalommal szándékosan (akár csak a ritka esetek magasabb hírértéke miatt, akár üzleti érdekektől vezérelt manipulációs szándékkal, akár szubjektív, ideológiai okokból) szalagcímet kreálnak.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #101 üzenetére

    " Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem..."

    Ez kb. az a gondolkodás, amire anno Henry Ford azt mondta, hogy azért nem kérdezik meg az embereket, hogy milyen autókat gyártsanak, mert az emberek gyorsabb lovakat akarnak.
    :DDD

    Az FSD (hosszabb távon) messze nem arról szól, hogy kiállsz a garázsból, bekapcsolod az FSD-t és út közben lazíthatsz, hanem hogy eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #112 üzenetére

    "Ez meg olyan érvelés mint ami szerint már rég repülő autókkal kéne járjunk lebegő városok között. "

    Már rég lehetnének repülő autók, ha lenne bármi értelmük. Első sorban nem technológiai kérdés.

    Amiről én beszéltem, az egy a fejlesztés korai szakaszában lévő technológia által elindított paradigmaváltás.

    Ha 1985-ben egy Commodore 64-et demózva elmondtad volna, hogy 30 év múlva a diploma dolgozatokat már online fogják beadni és a kutatáshoz egy percet sem kell az OSZK-ban eltölteni, valószínűleg ugyanúgy repülő autókkal és lebegő városokkal viccelődtek volna.
    Ha ehhez hozzáteszed, hogy további 5 évvel később már a hollywoodi stúdióknak nagyobb bevételük lesz az online streamingből, mint a mozikból, akkor csak szimplán lehülyéznek.

    Pedig 1985-ben a konzumer informatika térhódítása már a korai, kezdetleges fázisában is elég jól kirajzolta azt az informatikai paradigmaváltást, ami később be is következett, és ma már nem azon mosolygunk, hogy az akkori szakértők milyen vakmerő jóslatokkal álltak elő, hanem hogy mennyire kishitűek voltak.

    Félreértés ne essék, itt nem "merjünk nagyot álmodni" fantáziálásról, hanem racionálisan belátható valószínűséggel bekövetkező folyamatokról van szó.

    "Tehát olyan radikális újítás lesz ez mit egy uber meg a waze? Úgy már mindjárt más. "

    Az ubernek kb. annyi köze van az FSD-hez, mint a laptopnak az írógéphez: ha nem látod a különbséget a kettő között, akkor vagy a számítógépekhez nem értesz, vagy az irógépekhez.

    Úgyhogy de, az FSD az uberhez és a waze-hez képest is radikális újítás lesz, mert mindkettő esetében az emberi sofőr a limitáló- és drágító tényező, na meg a biztonsági kockázat.
    Biztonsági kockázat, mert az uber nem tudja garantálni, hogy a sofőr megbízható ember-e, vezetéshez megfelelő állapotban van-e, stb. Limitáló tényező, mert a rendelkezésre álló kocsik száma az aktív uber sofőrök számától függ és drágító tényező, mert egyrészt eleve az emberi munka a legdrágább, másrészt a munkaerőpiaci folyamatoktól függően változik, hogy mennyit ér egy sofőr munkaideje.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rive #114 üzenetére

    "Az autó részben személyes tér is, messze nem csak közlekedési eszköz."

    Ahogy a ló sem csak közlekedési eszköz, hanem sokaknak személyes jóbarát, de ettől még a közlekedésben betöltött jelentősége némileg visszaesett a XIX. század óta. Pedig korlátozott mértékben, de még FSD-re is képes. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #125 üzenetére

    "A musk által kreált álomvilagon kívül ez mondjuk nem biztos hogy igy van, az a baj neo..."

    Hát lehet Musk cégeit shortolni, aztán kiderül kinek lesz igaza... :))

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Hieronymus #128 üzenetére

    Olyan nagy különbséget nem látok a jelenlegi tömegközlekedés és az iránytaxik között azt leszámítva, hogy az iránytaxikban mindig jut ülőhely. Az FSD iránytaxik kb.úgy működnének, mint a reptéri shuttle minibuszok: háztól a célpontig a többi utashoz optimalizálva az útvonalat.

    Ettől függetlenül az FSD flotta nem erről szól.
    A személyautó legnagyobb előnye a tömegközlekedéssel szemben az, hogy nem kell az időbeosztásodat a tömegközlekedéshez igazítanod. Alapvetően a többség ezért tart fenn saját autót. Az FSD flotta ezt az időhöz kötöttséget tudja feloldani, ami pont akkor jön jól, ha nem tömegek mozognak nagyjából azonos időben A-ból B-be, mert azt meg a tömegközlekedés tudja hatékonyan kiszolgálni.

Új hozzászólás Aktív témák