- Honor 400 Pro - gép a képben
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem is a mai tömegközlekedésről írtam. Az elméleti ideális megoldás az a tömegközlekedés, ahol valóban gyorsan érhető el a város bármely más pontja.
Ami eddig sem működött és ezután sem az, hogy elindulunk és útközben felszedünk még három utast, mert azonos az úti célunk. Közös lónak túrós a háta.
Az viszont nem előírás, hogy az önvezető járműveknek 4-5 személyeseknek kell lennie. Az egyszemélyes méret, akár személyre szabott tömegközlekedés is lehet. -
"...a piros utáni indulásnál nincs akkora késleltetés hátrafelé haladva a sorban."
Akkor önvezető vagyok.
Amit leírtál, az működhetne önvezetés nélkül is. De nem működik és nem sok reményt látok, hogy valaha működni fog. A sokmilliós városokban egyetlen megoldás a rendes tömegközlekedés kialakítása. 20-25 perc alatt a város bármely pontjáról, bárhova el lehessen érni.
-
#54625216
törölt tag
"A lecserélés utáni kijelentés is helytálló. Vagy mi van ezzel?"
Hogy egy adott közlekedési eszköz biztonságosságába vetett társadalmi bizalom köszönőviszonyban sincs az eszköz valódi biztonságosságával.
Azaz lehet az FSD 99.9999%-osan biztonságos, ha a 0.0001%-ból minden alkalommal szándékosan (akár csak a ritka esetek magasabb hírértéke miatt, akár üzleti érdekektől vezérelt manipulációs szándékkal, akár szubjektív, ideológiai okokból) szalagcímet kreálnak. -
#54625216
törölt tag
Most az "önvezetés" szót cseréld le a világ legbiztonságosabb közlekedési formájával, a repüléssel, és a következőt kapod:
"De a repülés egyben para is. Ahhoz, hogy bízzanak benne az emberek, kelleni fog, hogy ne legyen a címlapon minden reggel új halálos repülő baleset."
-
PuMbA
titán
-
#56573440
törölt tag
ja végülis csak ha akarja nem nyitod ki az ajtót, mert mindegyiknek küldi 0/24-ben az ajtó zárj parancsot, maxon elindítja a rádiót vezetés közben, meg ilyenek. Jelenleg. Lehet hogy máskor egy másik appból egy profi hekkercsapat meg mást hoz ki. A jelenség aggasztó, nem az hogy most mit csinált épp csak... Egyébként a tesla gyári applikációjával is voltak gubancok amikor az előző tulajnak bármit csináltak ugyanúgy maradt jogosultsága mindenre is, látta a kocsi helyzetét, ki tudta nyitni, etc...
Más is csinált hasonlóan mafla balfékséget, a bmw volt aki a saját appjával mókázta meg a népet évekkel ezelőtt, a párosításhoz az alvázszámot kellett beütni talán, de ha nem jót adtál meg párosításkor, a kocsi válaszban szólt hogy bocsi nem nyertél mert a helyes szám a következő : ... onnantól nyílt indult helló. -
Dare2Live
félisten
Az FSDvel sztem az lesz nemsokára (1-3év múlva) a probléma, hogy 99.5%+ jó. Megmondod neki és elvisz oda 99.5%ban hibátlanul. Azért rossz ez mert az emberek rászoknak már akkor amikor még rosszabbul vezet mint ők.
És ennek akkor kéne megtörténnie amikor már egyértelműen jobban vezet mint az ember.más: A prémium kategóriában sztem teljesen gyakori a dugó mod és sok extra nincs benne. Rendszeresen látok újságot/könyvet olvasókat dugóban.
-
Rive
veterán
...ha jól értelek...
Nem jól értesz. Arra akartam rávilágítani, hogy egy valamennyire jól működő önvezető rendszert összehozni 'bárkinek' megy (90%). Utána ezt a valamennyit feljebb tornászni már arányosan sokkal komolyabb meló, de látható difi korlátos marad: annál korlátosabb, minél jobb egy rendszer.
A Tesla kétségtelenül összerakott valamit. A többi gyártó is összerakott már valamit. A 'lényeges különbségek', ahogy fogalmaztál, már egy korlátozott tartomány.
-
dabadab
titán
De itt, ha jól értelek, egy 90%-ban működő FSD-t, és 99.9%-ban működő Mercedes féle "okos sávtartót" veted össze.
Ezeket a számokat egész pontosan honnan vetted? Mert nem láttam semmi olyan adatot, ami arra utalna, hogy az FSD bármennyivel is rosszabbul teljesítene dugóban araszolás közben, mint a Mercedes rendszere.
-
"Azért a Mercedes eseténél a törvényi korlát és a technikai nem biztos hogy távol áll egymástól."
Biztosan távol áll. Bármilyen színű jármű mögött képes megállni önállóan.
De nincs egyedül ezzel. A BMW legalább hat éve rendelkezik automata vezetést tesztelési engedéllyel autópálya és országúti/városi szakaszokra. Évekig jártam párhuzamos szakaszon ezekkel a járművekkel. Három éve változott a munkahelyem. Akkor már ott tartottak, hogy az autó külsején már alig látszottak az érzékelők. A mérnök vezetés közben nem az utat nézte, hanem a beépített monitorokat. Több gyártó élhet azzal a stratégiával, hogy nem publikál eredményeket a teljes önvezetés eléréséig. Azt is tudom, hogy Münchenben 3D-ben szkennelik az utakat. Ez bizonyosan nem a térképészeknek kell. -
Rive
veterán
Azért a Mercedes eseténél a törvényi korlát és a technikai nem biztos hogy távol áll egymástól.
A fejlesztőműhelyek között nincsenek túl nagy különbségek, a lehetőségeket a szenzorok és a számítási kapacitás nagyban behatárolják. A nagy difit az adja, hogy mit mernek ténylegesen kiengedni az utcára, mennyi tesztelés után. És ebben a Tesla szerepe most nem az úttörő, hanem a rosszfiú aki miatt megb@sszák az egész iparágat.
-
"...Ránéztem kicsit jobban Mercedes level 3-ra, 13000 Km német autópályán (autobahn) megy egye
nlőre. Autópályán 60 alatt... hm...."Kettő dolgot érdemes figyelembe venni.
A Tesla egyetlen métert sem vezethetne emberi felügyelet nélkül. Se lassan, se sehol.
A Mercedes a fejlesztés ebben fázisában csak ezekkel a t0rvönyi megkötésekkel kapott engedélyt önálló közúti közlekedésre. Ez már minőségi ugrás a semmihez képest. Az teljesen nyilvánvaló, hogy a technológia ennél magasabb szinten áll. A törvényen kell módosítani a magasabb sebességhez és a többi közút használatához.
Az még érdekes kérdés, hogy az autópálya jellegű gyorsforgalmi utakra is vonatkozik az engedély vagy sem.
Ezeken az utakon általában 60 a megengedett sebesség és nincs útkereszteződés. -
ddekany
veterán
Ránéztem kicsit jobban Mercedes level 3-ra, 13000 Km német autópályán (autobahn) megy egyenlőre. Autópályán 60 alatt... hm. Persze belegondolva, persze hogy városban nem megy, hiszen ott a megbízható sávkövetés önmagában nem az igazi level 3-hoz, ha van egy kereszteződés... Szóval kicsit izé, mikor azon rugóznak, hogy leelőzték a Tesla-t level 3-ban. Mert mi a level 3 jelentése így? Pl. az összes autó tud level 3-ban parkolni, mert parkolás közben nem kell figyelned. Sőt, az már level 5, mert ott se kell lenned amikor parkolsz.
-
Dare2Live
félisten
"e az meg színtiszta őrültség akkor."
Ha tippelnem kéne akkor pedig de. pl tényleg úgy gondolta, hogy 2020ra kész a starship. Eközben még a 2022 is kisebb csoda lenne. Tegyük itt is hozzá, hogy még a Falcon 9 is scifi a konkurenciának. És a kedvencem amikor láthatóan a szívügy projektjein azon idegeskedig, hogy csúszik és mért csak 3*gyorsabb és nem 200%al olcsobb mint a konkurencia.
De a Crew... is detto ilyen. Csúszott? Nem keveset. De megint tegyük hozzá, hogy a starlinert a Boeing ha jól rémlik +70%al
drágábban válalta és nincs kész.
Hamár FSD akkor sztem a jogi része nagyon meg lehet csinálva. Máshogy USben már kapott volna egy gigapert.
-
RJ45
tag
Túlkoros gyerekeknek adja elő magát. Földhöz ragadtság? Nála? Viccelsz? Bolygóközi fajjá kell válnunk.
Majd ő épít egy vackot, ami embereket visz el a Marsig, sőt ott leszáll velük és hibátlan marad. Aki még nem röhög, annak valaki beszól a háttérből, hogy ő sajnos egy tudós és megjegyezné ezzel kapcsolatban, hogy a háttérsugárzást az emberi szervezet nem viselné el még akkor sem, ha minden technika hibátlan, szóval ez kb. 100% lehetetlen, de nem érdekes.
Akkor építsünk Holdbázist, mert majd onnan indulunk meghalni, illetve izé a Marsra. Mert ott is bázist kell építeni. Meg a Holdon is. Robotok is kellenek. Persze, nem elég a 8 milliárd biorobot. Kéne még. -
kavalkád
senior tag
ez nem teljesen igaz ha a részvényesek szempontjából nézzük a dolgot. aki a Teslába fektetett az az elektromos autózásba fektetett, nem a robotikába és az AI-be. ha oda akarna akkor nem Teslát vesz. aki persze Musk személyébe fektetett annak vizesnyolcas. a 12-15%-os esés a jelentés után mindenesetre nem azt mutatja, hogy minden mindegy a befektetőknek.
-
kikikirly
senior tag
+1
Szerintem elszállt a hírnévtől, népszerűségtől...
Eddig lehetett mondani hogy a befektetők,mérnökök ösztönzése stb miatt mond ilyeneket, meg amig a versenytársak utcahosszal voltak lemaradva az egész összkép máshogy festett. Jó néhányan nem értjük ez a mostani Mindenki hülye csak én vagyok Helikopter megnyilvánulása mire volt jó...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- PlayStation 4
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Mobil flották
- Fujifilm X
- Milyen légkondit a lakásba?
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Horgász topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- ZBook Firefly 14 G11 14" FHD+ IPS Ultra 7 155H 32GB 512GB NVMe magyar vbill ujjolv IR kam gar
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
- Csere-Beszámítás! Intel Core I5 14600K Processzor!
- Csere-Beszámítás! Lenovo Legion 5 White ! R5 5600H / RTX 3050Ti 6GB / 16GB / 500GB SSD
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- LG UltraGear Gaming Monitorok: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Samsung Galaxy A54 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 5 9600X Processzor!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest