Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #5 üzenetére

    "BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest."

    Ez milyen összehasonlítás? :Y

    Nem mindegy, hogy mennyi feladatot szerveznek ki külső gyártásba és mennyi alkatrész készül saját gyártásban.

    A Müncheni üzemeket annak idején a városon kívülre építették. Azóta már bőven a városon belülre kerültek az épületek, túl nőtt rajtuk München. Nem tudnak terjeszkedni. Fejleszteni simsity módszerrel tudnak csak. A fejlesztéshez szükséges már meglévő területet ledózerolják és az új épületet a bevezetett gyártástechnológiához optimalizálva építik fel. Ha növelni akarják a termelés volumenét új üzemet kell építeni, új területen.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Metalfan #33 üzenetére

    "Nincs az, hogy a gyártósoron egy 7-es BMW után jön egy X5, utána egy 1-es, stb."

    A BMW autói, kézműves munkák a mai napig. A megrendelés sorrendjében gyártják le az autókat. Nyilván nem lehetséges minden üzemben, mindenfajta autót gyártani, de ami befér az üzemegység profiljába, az a rendelési sorrendben gyártódik.
    Szinte tökéletes az üzemen belüli logisztika. Minden alkatrész és kellékanyag pontosan akkor és ott van, ahol be kell építeni. Még az autók fényezése sem "szalagos" megoldás. Az egymás után érkező autóvázakat is képesek eltérő színekre fényezni. (Annyi a trükk, hogy a négy leggyakrabban megrendelt színt képesek festeni az automaták nappal és éjszaka állnak át más színekre, négyes csoportosításban.)

    Az üzemlátogatáson, a kísérőnk mondta, hogy változatosabb, magyarul kevésbé unalmas a munka, ha "összevissza" gyártják a járműveket. A hagyományokat is megtartják ezzel a megoldással.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz emvy #37 üzenetére

    Ez off ebben a témában.

    De, hogyan gondolod logisztika nélkül a gyártást?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Metalfan #48 üzenetére

    "....és mindet úgy konfigurálod, ahogy akarod. Na ezekre a modellekre mondom azt, hogy ezek nem készülnek egyszerre egy gyártósoron...."

    Dehogynem. Egy gyártósoron készülnek. Az első szerelési ponttól kezdve nevesítve van a jármű tulajdonosa és a megrendelés összetétele. Ettől csak egy esetben térnek el. Ha valami hiba keletkezik a gyártás folyamán. A félkész autót kilökik és majd javítják, amikor lesz rá idő. A megrendelőnek meg újra indítják a gyártást.

    Minden elkészült járműnek dokumentálják a gyártását. Húsz év múlva és meg tudják mondani egy ma legyártott autóról, hogy melyik munkaműveletet ki végezte a jármű összeszerelésekor. (Egyetlen kivétel az összeszerelés egy fázisában csapatok dolgoznak. Nem lehetséges még az automatizálás, mert túl sok részműveletből áll a feladat. A robotok nem férnek el egymás mellett. Csoportban dolgoznak, csak a csoport nevét rögzíti a rendszer. A csoport olyan munkaközösség, amibe még a BMW vezetése sem szól bele. Ha baj van a teljes csapatnak kell mennie.)

    A teslának nehezebb beindítani egy teljesen új modellt, mint a tradíciókkal rendelkező gyártónak. Sokkal szélesebb a már meglévő kínálatuk, ezért több már létező alkatrészt és szerkezeti elemet lehet felhasználni az új modellhez.
    A döntés egyszerű. Mekkora számban értékesíthető az új modell. A következő évben és következő öt évben.
    Mekkora bevételt lehet realizálni. Mekkora a fejlesztés költsége a gyártás beindításához.

    Ha nagyobb a költség, mint a várható ötéves bevétel, akkor jegelni kell a projektet. Ha a ráfizetés kicsi és csak néhány száz dollárt tolnak a zsebébe a vásárlónak, akkor a presztízs emelés szükségessége dönt. Ha nincs ráfizetés, akkor indul a gyártás. Nyereség nem kell feltétlenül. Mivel emelkedik a felhasználható alkatrész és részegységek száma, amiket egy következő modellben használhatnak majd, a haszon majd a jövőben fog keletkezni.
    Ugyan ilyen elvek alapján az optimális piaci részesedést meghatározni. Ha csak 10%-al növelhető az eladás mértéke, ám ehhez hatalmas beruházás szükséges, akkor marad a jelenlegi részesedés és áremeléssel lehet csökkenteni a vásárlókedvet.
    Ha a beruházáshoz akkor piacnövekedés társul, ami kigazdálkodja a beruházás költségét, akkor már tegnap el kellett volna kezdeni a fejlesztést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #61 üzenetére

    "...Ránéztem kicsit jobban Mercedes level 3-ra, 13000 Km német autópályán (autobahn) megy egyenlőre. Autópályán 60 alatt... hm...."

    Kettő dolgot érdemes figyelembe venni.
    A Tesla egyetlen métert sem vezethetne emberi felügyelet nélkül. Se lassan, se sehol.
    A Mercedes a fejlesztés ebben fázisában csak ezekkel a t0rvönyi megkötésekkel kapott engedélyt önálló közúti közlekedésre. Ez már minőségi ugrás a semmihez képest. Az teljesen nyilvánvaló, hogy a technológia ennél magasabb szinten áll. A törvényen kell módosítani a magasabb sebességhez és a többi közút használatához.
    Az még érdekes kérdés, hogy az autópálya jellegű gyorsforgalmi utakra is vonatkozik az engedély vagy sem.
    Ezeken az utakon általában 60 a megengedett sebesség és nincs útkereszteződés.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #63 üzenetére

    "Azért a Mercedes eseténél a törvényi korlát és a technikai nem biztos hogy távol áll egymástól."

    Biztosan távol áll. Bármilyen színű jármű mögött képes megállni önállóan. :DDD
    De nincs egyedül ezzel. A BMW legalább hat éve rendelkezik automata vezetést tesztelési engedéllyel autópálya és országúti/városi szakaszokra. Évekig jártam párhuzamos szakaszon ezekkel a járművekkel. Három éve változott a munkahelyem. Akkor már ott tartottak, hogy az autó külsején már alig látszottak az érzékelők. A mérnök vezetés közben nem az utat nézte, hanem a beépített monitorokat. Több gyártó élhet azzal a stratégiával, hogy nem publikál eredményeket a teljes önvezetés eléréséig. Azt is tudom, hogy Münchenben 3D-ben szkennelik az utakat. Ez bizonyosan nem a térképészeknek kell.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Erwinke #68 üzenetére

    "...ugye az megvan, h 80 a minimum pályán?"

    Megbuknál KRESZ vizsgán. Nem a pályán haladási sebesség van minimalizálva. Ha az lenne, akkor szénné lehetne büntetni a baleset mögött feltorlódott autókat. Illetve törvénytelen lenne a 80 alatti sebességkorlátozás.

    Olyan jármű hajthat fel a pályára, amely jármű maximális megengedett sebessége eléri a 80-at. Németországban találkozhatsz néhány kerékpárossal a pályán. Elektromos hajtás és jogosítvány illetve "forgalmi engedély" szükséges ehhez az attrakcióhoz.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #86 üzenetére

    "Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg az utakon, akkor meg fogják teremteni az önvezetéshez szükséges jogi környezetet."

    A 30% elfogadhatatlanul alacsony javulás. Ha 30%-ra csökken a halálos balesetek mértéke, sem lesz elegendő az önvezetés szabadjára engedéséhez. Egyetlen döntéshozó sem fogja bevállalni ezeket a magas számokat.

    A döntéshozók szempontjából, sokkal fontosabbak a ma már elérhető fércsörök. A ráfutást, sávelhagyást és hasonló biztonsági szolgáltatásokat előírják a gyártóknak. Jövőre néhány új biztonsági fejlesztést kötelező tesz az EU, a járművek első forgalomba helyezéséhez.
    A biztonság növelése letudva néhány évre, meg van a 30%. Az önvezetés meg halad a maga útján előre. The problem is solved.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #92 üzenetére

    Az önvezetés színtiszta luxus. Nem vagyok ellene, nem erről szól a történet.
    A biztonság növelése közlekedés közben mindenki közös érdeke. A balesetek számának és súlyosságának csökkentéséhez ma még elegendőek a célmegoldások.
    Ma reggel a szemem előtt koccant össze két autó, maximum 10km/óra sebesség eltéréssel. A hátul jövő elbambult az útkereszteződésben, rákoccant az előtte éppen elsőbbséget adó autóra. Az anyukák már vélhetően hazafele tartottak az iskolában vitt gyerekeik után. Nekik az önvezető járművek még sokáig nem lesznek elérhetőek. A két autó összeadott életkora legalább 30 év volt. Már az is nagy előrelépés lesz, ha következő autójukban ráfutást megelőző rendszer fog üzemelni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #110 üzenetére

    "....eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné."

    Szép és idealisztikus gondolat. Ha marad a mostani helyzet, egyetlen járművel sem lesz kevesebb az utakon. Mindenki azonos időben érkezik a munkahelyekre. A következő hullámban az iskolásjárat. Majd délután a munkavégzés utáni, bevásárlással elnyújtott dugó. Ezen az sem segít, ha több úton is elérhető a cél. Nagyvárosban élek. Volt időszak amikor a munkahelyem két telephelye között kellett utaznom naponta többször. Ha dugó volt, akkor minden út bedugult. Maps szoftverek már ma is terelgetik a forgalmat, sikertelenül. Több jármű van úton, mint amennyit átengednie képesek az útkereszteződések. A közel kétmillió lakos és az átmenő forgalom naponta legalább kétszer bedugaszolja az utakat.
    2021-ben 158.788, kilométer volt a torlódások teljes hossza. Átlagosan 24%-al növelte a torlódás az utazás idejét. (Ebben benne van a vasárnap reggeli forgalom is, amikor jármű alig van úton.)

    Elméletileg megoldható, ha úgy lehet ütemezni a járműveket, hogy lassítás nélkül képes legyen áthajtani az önvezető autók az útkereszteződéseken. A két egymást követő autó között egy keresztben haladó járműnek át kell férnie a kereszteződésben. Na ettől még fényév távolságban vagyunk.

    Az autó tulajdonlásáról nem sokan akarnak lemondani ma még. A carsharing jól indult, de megfogytak az autón látható autók. Gondolom a covid sem kedvezett a szolgáltatásnak.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #115 üzenetére

    "...a piros utáni indulásnál nincs akkora késleltetés hátrafelé haladva a sorban."

    Akkor önvezető vagyok. :DDD

    Amit leírtál, az működhetne önvezetés nélkül is. De nem működik és nem sok reményt látok, hogy valaha működni fog. A sokmilliós városokban egyetlen megoldás a rendes tömegközlekedés kialakítása. 20-25 perc alatt a város bármely pontjáról, bárhova el lehessen érni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #120 üzenetére

    Nem is a mai tömegközlekedésről írtam. Az elméleti ideális megoldás az a tömegközlekedés, ahol valóban gyorsan érhető el a város bármely más pontja.
    Ami eddig sem működött és ezután sem az, hogy elindulunk és útközben felszedünk még három utast, mert azonos az úti célunk. Közös lónak túrós a háta.
    Az viszont nem előírás, hogy az önvezető járműveknek 4-5 személyeseknek kell lennie. Az egyszemélyes méret, akár személyre szabott tömegközlekedés is lehet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #126 üzenetére

    Az arab világ konkrétan tele van ilyen iránytaxikkal.

    Az jó, csak mi nem arab országban és arab mentalitással élünk. Néhány nem arab nagyvárosban büntetik az egyszemélyes autózást, ezért ott is működik a dolog.

    Nem is szeretnék elarabosodni, szóval hagyjuk ezt a vonalt.

    Eddig egyetlen ismerősöm volt, aki valami hasonló szellemben élt. Budapestről egy mikulás kinézetű hajléktalant átvitt Pécsre. Azt mondta, hogy a mikulás olyan büdös volt, hogy egész úton lehúzott ablakokkal vezetett. Januárban. Szerinte így is jó ötlet volt az átszállítás.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák