Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fényképeken az újra lilába boruló Xperia 1 VII
- Korábban érkezhetnek az új hajlítható Samsungok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
Új hozzászólás Aktív témák
-
agocsp
újonc
Új tapasztalatok:
Intellilink R4.0 7collos kijelző,
- felbontás: 800x480 pixel
- videó max ekkora lehet, és max. 100 MB
- videó esetén 10 km/h felett képet kikapcsolja de hang megy, ha lassulsz 10 alá, akkor visszakapcsolja a képet
- kép lehet nagyobb is, megjeleníti a képnézegető -
abalipapi
újonc
törölt
-
szabitom
csendes tag
Sziasztok,
szeretnék érdeklődni, hogy Windows 10 Mobile-ra van működő app?
Andoidra és APPLE-ra olvastam, hogy van.Köszi a választ
Szabi -
agocsp
újonc
Pre:
3 hete van egy ilyenem. Előtte csak teszt tapasztalatom volt bármilyen navigációval, vagy autós rendszerrel.
Soha nem navigáltam eddig, megnéztem térképen, aztán mentem (és nem tévedtem el), de fejlődni kell.Honor 7 és Huawei P9, tökéletesen működik.
Van aki írta miért csak 7" a kijelző, hát én azt nem tudom bámulni, mert vezetek, tehát elég, a felbontása pedig nagyon jó, pixelt nem látni rajta.
Amúgy legyen bénább a felbontás, csak bírja a -20 és +50 fokotTapasztalatok:
Ugyan még Magyarországon nincs hivatalosan Andorid Auto, de apk-ból könnyen telepíthető.
Google maps egy kivonata megy rajta, annyira pontos, amennyire jó a telefonod. Nekem tökéletesen ment.
Az M6-os alagutakban sem rinyált.
Láttam sok embert kínlódni út mellett, hogy pötyögi a naviba az útvonalat.
Itt megnyomom a kormányon a hang gombot (az Android Auto hardver előírás, nem extra), aztán pl. "Tapolca tavasbarlang" és ott az útvonal de ha benyögöm, hogy "Tesco", akkor azt is simán kikeresi, de hát ez nem csoda, hanem Google maps...
Ami fontos végig volt internet kapcsolatom, tehát offline navi az nem tudom hogy lehet, de lassan már ez nem is fontos.
Használja a telefon (vagy az autó) fényérzékelőjét, és sötétben kb. inverzre vált az egész képernyő, hogy ne világítson arcon.Zenét simán lejátssza, bár én a Google Music, helyett feltettem egy másikat,
majd az sem tetszett, inkább az Astra beépített zenelejátszóját használom.
2 usb eszköz megy egy primitív usb elosztóval.
A telefon csatlakozáshoz a könyöklőből (ott az usb) van egy kis mélyedés a kábel kivezetéshez - praktikusan.
Egy hatalmas kényelmi bugot találtam: a gyárilag extraként kérhető, amúgy jó telefon tartó, tapasztalatom szerint csak töltésre alkalmas, ez milyen már... de még nyomozok, hogy én bénáztam e.Ha bárki kíváncsi valamilyen egyéb részletre szívesen megnézem / megírom.
-
Kapanyél
őstag
-
dionaea
őstag
Sajnos ez az android auto 5.0 felet elérhető. A fene egye meg, Bár kiváncsi lennék mennyire használható
-
zenwalk
senior tag
Saját navit (waze) nem lehet használni az Opel kijelzőjén?
-
norbiphu
őstag
szerintem nagyon jó a cikk és a téma is, ilyen részletességgel kevés helyen lehet olvasni infotainment rendszerről, magyarul.
lenne egy kérdésem a CarPlay-jel kapcsolatban. apple.com szerint a fícsör nem érhető el például Magyarországon. ez jelent valamilyen korlátozást, esetleg kell valamit trükközni, hogy működjön? vagy csak simán rágudod a telefont, aztán megy is, ahogy kell?
-
Gabesz87
veterán
Engem nagyon érdekelne egy C Merci Command Online rendszerének tesztje!
-
Matada2.3
veterán
Köszi a cikket srácok!
Most már a belső rendszernek is legalább annyi súlya van a választásnál mint, hogy milyen motor van a kocsiban.
-
ben5001
tag
Pontosan így van!
"mindenki el tudja dönteni", ez a legnagyobb tévedés, melléfogás. Ugyanis pont az a helyzet, hogy azért kell a KRESZ, mert bizony sokan (15-20%??) még a KRESZ megléte mellett is áthágják a szabályokat (szándékosan vagy "véletlenül", de bizonyosan azért, mert nem tudják felmérni a helyzetet, ezért nem jól döntenek). Mi lenne, ha még KRESZ sem lenne? Szóval igen is az a szomorú igazság, hogy korlátozni kell az embert, hogy megvédjük saját magát és a környezetét.
Szomorú, de ez bizony így van, bárki igazolhatja, aki rendszeresen közlekedik. Nagyjából a közlekedők 20-30 %-ától kb. 5 perc után el lehetne venni a jogsit a KRESZ alapján. Most csak olyanokat említek, hogy a gyorshajtás mellé felzárkózott a piros jelzés figyelmenkívül hagyása: lámpánál álló sor mellett balról kerüli a sort az audi, majd bekanyarodik jobbra. Óbuda, Raktár u. Szentendrei út sarok, a Raktár utcából a Szentendreire az Árpád híd felé. Rendszeres.
Na, az ilyen tahó barmoktól mit várunk? Pontosan az ilyen agyatlan baromállatok miatt kell korlátozni.
(De - szerintem - a maradék felét is simán újra-vizsgázásra lehetne küldeni a rendszeres "hibázás" miatt; pl. "jobbkéz szabály"-ról elég sokaknak fogalmuk nincs. Volt olyan, aki pl. a kitáblázott körforgalomban megadta a jobbkezet. Azt a dudaszót, amit kapott az ostoba)
-
ben5001
tag
Külön kell választani azt, amikor az autóban lévő eszköz "csak tükrözi" a mobilt attól, amikor önállóan "gondolkodó" eszköz, és a mobillal csak korlátozott szinten kommunikál (névjegyzék, üzenetek, telefon kihangosítás, zenelejátszás).
Viszont mindkét esetben igaz, hogy az utas is kezelhetné.
-
Burt1793
veterán
Oké, nem mindenki tud helyesen cselekedni, de ezt máshogyan kéne szűrni, nem úgy, hogy tiltva van az egész. Sokan nyomkodják a telefonjukat vezetés közben, az se jobb. Nem kihangosítóval telefonálnak olyan autóban, amiben tuti megvan a rendszer stb...
Amúgy tényleg életveszélyes tud lenni egy cím beírása, kiugrik hirtelen valahonnan egy ember, vagy megáll a sor... nehéz két dologra figyelni, de szerencsére magasan van az autókban a kijelző, így a perifériás látómezőben benne van az egész szélvédő.A telefon nem hiszem, hogy blokkolva lenne, de még sose próbáltam ilyen Android Auto-t, lehet, hogy ilyenkor az autó kijelzőjén tudod csak használni a telefont is.
-
válasz
Burt1793 #127 üzenetére
remélem a sofőr el tudja dönteni
Nem, nem tudja. Nem köti be az övet, SMS-t ír,részegen/drogosan vezet...
Persze jogos, hogy az utasa is kezelheti, de azt nem tudja megtenni magán a készüléken?
Ha össze van kapcsolva a telefon az autóval, akkor a telefonon is minden működik, vagy blokkolva van? -
Hosszú idő után ez az első teszt, amit az elejétől a végéig elolvastam, mert érdekelt és érdekes a téma is.
Remek dolog látni, hogy már van ilyen is az autókban, ráadásul jól is működik ( a tesztelt járműben legalábbis mindenképp ). Jó az irány, tetszik
-
Burt1793
veterán
A mazdánál az érintő nem használható menet közben, de a forgó választó tárcsa a váltó mellett használható.
A VW-nél menet közben is használható minden, remélem a sofőr el tudja dönteni, hogy mikor biztonságos a használata. Végül is a vezetés veszélyes üzem, de a többség ésszel csinálja, ez a menet közben nem irányítható dolog rosszabb, mint a vasárnapi zárvatartás sztem.
-
ben5001
tag
Az Opel megoldását nem ismerem, de a Mazda jelenleg nem engedi ennek a korlátozásnak (7 km/h felett tiltva van az érintő kijelző) a kikapcsolását. (Van persze hackelt rendszer, amiben egy csomó dolgot megvalósítottak, de az nem hivatalos. Gondolom, kicsit kockázatos is a használata.)
-
elmo
aktív tag
Jó kis cikk, én is örülök, hogy nyittok ebbe az irányba.
Csak egy dolog nem világos számomra. Írtad, hogy "Logikus és biztonságos megoldás, hogy a virtuális gombsort csak akkor érhetjük el cím megadásánál, ha az autó nem mozog." Mi van akkor, ha az anyósülésen ül valaki? Kikapcsolható ez a funkció? Ő simán "pötyöghetne" menet közben is, ha esetleg eszébe jut az utasoknak, hogy érdemes lenne egy kis kitérőt tenni a közeli étkezdébe/ moziba stb. a példa kedvéért.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Erre nincs megoldásunk, nyilván. Azt tudjuk tesztelni, amit kapunk, akkor, amikor hozzájutunk. Kapacitásunk végképp nincs ilyesmire, ha egy gyártó ezt a területet fontosnak tartja, akkor értesít a fontos update-ekről, ahogyan a telefonos cégek is kommunikálják, ha jön frissítés.
-
Pont ez az idő tényező érdekes. Letesztelitek, de mi van, ha csak a Ti demó autótokban működik úgy. Mi van ha fél év múlva frissítik az összes modellen, és akkor már akár a legtöbb megállapítás, verdikt meg is fordulhat. Az autók életciklusa miatt évekig aktuális maradhat egy-egy cikk. Mi történik ha a gyártó frissíti a programját?
Egy telefon esetében is hasonló a helyzet, a hosszútávú stabilitást, a frissítéseket(ha kap egyáltalán) nem lehet lekövetni.
Ugyanakkor érdekes lenne legalább a letesztelt készülékek esetén egy kis visszatekintés, vagy akár egy folyamatosan aktualizált írás(táblázat?) Amiből kiderült, hogy a hibákat azóta se javították, nem kapott új verziót, vagy igen, azótá már 2 frissítést is kiadtak. Látszódna, hogy mennyire törődnek vele. Alátámasztaná/cáfolná a tesztekben felbukkanó hipotézis, hogy ezt majd biztosan hamarosan kijavítják.Az Opel prémium rendszerét is letesztelitek majd?
-
Bog
HÁZIGAZDA
Mert ez alapvetően nem változtat a tesztelt termék megítélésén és működésén. És valahol ez is egy mission: ha mi tényleg mindent mindennel kipróbálunk és leadunk egy hibalistát (ahogyan tettük azt nem egy esetben az elmúlt hetekben), majd ennek hatására javítanak / változtatnak / frissítenek, akkor az a mi lelkünknek jó.
És persze ha mindezek ellenére a rendszer hibás marad, akkor megírjuk azt. Mert így vagy úgy, de bemutatjuk, ez a lényeg, ám szeretnénk pont egy olyan területen, ami sokszor vakfolt még maguknak a gyártóknál és imortőröknél dolgozóknak is segítséget nyújtani, ha már foglalkozunk vele. Nem áll semmiből és a végén mindenki elégedett, mi is, mert jobb a termék, a partner is, mert valaki szólt, hogy gond van és a vásárló is, mert kevéssé bugos rendszert kap az új autójába.
Nem titok, hogy eddig az Opelnél találkoztunk a legfelkészültebb emberrel. Messze. Néha ez csak egy emberen és annak elhivatottságán múlik. Aki fontosnak tartja ezt a területet és meggyőzi a kollegákat a pénzügyön, hogy srácok, kéne egy tucat iPhone, hogy ezt bemutathassuk a nagyközönségnek. Az Android Auto elvileg Q3-tól elérhető a magyar Play Áruházból is. És biztosra veszem, hogy addigra lesz 10-12 androidos okostelefon is a központban demonstrációs célból. Emlékszem, pont Monacóban voltunk egy sajtórendezvényen, amikor Bocha először beszélt az opeles emberrel. Üldögéltem a napon, Bocha letette a telefont és úgy nézett rám, mint aki most látott egy pink puffy unicornt. Azt mondta, hogy na ez, ez korrekt volt, ez profi volt. Merőben más szint, mint korábban, noha minden gyártónál a legjobb tudásuk szerint igyekeztek segíteni. De itt a legjobb tudás sokkal magasabb szintű volt.
-
pont az Opel vett X darab iPhone-t csak arra, hogy amikor valakinek adnak tesztautót, akkor egy almás telefont adhassanak hozzá az újságírónak, hogy ne a saját telefonját
...
És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik. Ja, hát ők ezt nem tudják, nem próbálták ki. De írnak a központnak (X országba). És írtak. És vártunk. Hónapokat.Az ilyen "belsős" infók tennék érdekesebbé a cikket. Az Opel-es story pl. miért maradt ki?
-
Burt1793
veterán
Elég sokszor olvasom a totalcart, tized ennyit írnak a fedélzeti számítógépről, nem értelek, avagy oké, írd ide egyszer, hogy ennek nincs értelme, rendben. De minek ennyiszer? Ha nem tetszik ne olvasd el ezeket, ne próbáld elvenni a kedvüket ettől a jó kezdeményezéstől, kérlek. Most végignézték az első visszajelzéseket, a következő még jobb lesz.
-
kriver
tag
Egyetértek Boggal. Amíg az autógyártók ezt hangsúlyozzák (mint forradalmi újítást), és számolnak fel érte több százezer forintot (az extráért), addig jogos a support igény. Minden új autóban megfizettetik keményen a „multimédiát”, az alapárban benne van. A kommunikáció pedig egyenlő a nullával a gyártóknál. Hiába a csodás 8-10” kijelző, meg a 3D-s ikonok, ha a felhasználónak halvány fogalma sincs annak használatáról. Szép az autó, lehet villogni, szelfizni vele, de a belső elektronika megismerésére gyakorlatilag 2 percet sem fordítanak. Nincs elmagyarázva, megmutatva. Hiába a 10+ millás X6, és az iPhone 6s Plusz, ha előbbit csak vezetni, utóbbival max. a chat, Facebook megy a beszélgetésen kívül. Rengeteg emberrel találkoztam, akiknek még fiókjuk sem volt Android vagy iOS alá. És sokszor még mobilnet sem, csak Wifi. Ezen használóknak egy app letöltése is procedúra. Egy autós rendszernél így persze, hogy nem bukik ki, hogy esetleg használhatatlan. Benne van, fizettél érte, de nem használod. Miért? Mert lövésed sincs róla, hogyan kell. Ezért lehet az, hogy az ilyen autók tulajdonosai (használói) általában kézben telefonálnak. Max. eljutnak a BT kihangosításig. Rakjanak csak a középkategóriás autókba 7-8 colos TFT-t, ha az megbízhatóan működik 5-6 évig. Nekem sem lenne gond a 800x600-as felbontással (ez nem digitális képkeret, ahol már gáz ez a felbontás). Ha nyitott platform, akkor lehessen upgradelni a hardvert (csatlakozókat), oldják meg a 3 rendszer támogatását normálisan. Ha nem megy saját hardverrel, akkor legyen opció a mobilos felokosítás (adják a beépített kijelzőt olcsóbban, és én a telefonnal biztosítom a naprakész hardvert hozzá. Lásd Asus PadFone. Itt látnám értelmét, hogy akár kábellel „bedokkolsz”, és a telefonod erejét és a naprakész applikációt tudod használni a nagyobb kijelzőn)
A zárt egyedi infotainment rendszerekhez pedig a minimum lenne a rendszeres támogatás legalább 5 éven keresztül. A térképet pedig ezek után is lehessen kedvezményes áron frissíteni.
A TC tényleg csak szőrmentén említi a dolgot, de nekik nem is ez a dolguk.
Első cikknek szerintem korrekt lett. Mint, ahogy a MA is fejlődik, ez a rovat is fog. Sok videós anyagot kérek hozzá narrációval. -
ben5001
tag
Hogy egy autó és egy telefon nem működik együtt az valóban nem feltétlenül az autó hibája. De hmm, nem kéne a jelenleginél kissé komplexebb support? Meg némi guide a júzerek felé, hogy Andorid X.X-nél ezt tudjuk vállalni, BB-nél ezt, W10-nél ezt, iOS-nél meg ezt?
A mazda pl. ilyen kompatibilitás-ellenőrzési lehetőséget ad:
Ez pl. iPhone 5S iOS 9
mzd connect iPhone 5S - iOS9 -
Bog
HÁZIGAZDA
Az első linken ennyi volt az infotainment:
Kilencvenezerért érintőképernyőn kezeli az okostelefonunk, kihangosít, navigálhatunk rajta, mindenféle beállítást elvégezhetünk. A navigációs programot az okostelefonunkra kell letölteni, és bluetooth kapcsolattal megjeleníti azt a képernyőn. Vagy nem, mert iPhone-nál madzagosan kell létrehozni az összeköttetést. Sajnos ezt először nem tudtam, és percekig szerencsétlenkedtem a párosítással. De a fizikai kontaktus létrehozása után a kocsi képernyőjén futott a telefonra telepített navi – amit a kocsiból kiszállva is tudunk használni.
A másodikon három sor a gyári naviról.
A harmadikon ennyi:
...az esőérzékelős ablaktörlők a Bluetooth-audió is hibátlanul működik.
Utóbbi nem kis fegyvertény, ilyen jó és egyszerű rendszert máshol nem tapasztaltam eddig: elég egyetlen egyszer párosítani a telefont a fedélzeti rendszerhez és a továbbiakban soha többet nem kell foglalkozni ezzel.
A negyedik link ezt tudta a témában:
A bluetooth engem nem szeretett, egy hét alatt sem tudtam összepárosítani a telefonommal, pedig egy N97-es Nokiáról beszélünk, ami a Touareggel például simán ment.
Az ötödik végre félig csak a témáról szól, de pusztán a Samsung-Seat összeköttetést taglalja.
A hatodik ugyanazzal az Astrával szerencsétlenkedik, amit mi használtunk. És kicsit tovább jutottunk el vele...
A hetedik meg ennyit tudott:
Talán csak a tisztességes felbontású érintőképernyővel operáló IntelliLink központi rendszert emelném ki, azt is leginkább azért, mert végre jól kezelhető, bár a valószínűleg az Xperia S-em nem volt méltó hozzá, így a kihangosításon/telefonáláson kívül nem sikerült mélyebb kapcsolatot kialakítani közöttük.Ha ez a "magyarul mások is írnak róla, csak nem találtátok meg", akkor de, megtaláltuk. És ehhez képest definiáljuk azt, hogy mi tényleg írunk róla sőt, kifejezetten erről írunk.
Hogy egy autó és egy telefon nem működik együtt az valóban nem feltétlenül az autó hibája. De hmm, nem kéne a jelenleginél kissé komplexebb support? Meg némi guide a júzerek felé, hogy Andorid X.X-nél ezt tudjuk vállalni, BB-nél ezt, W10-nél ezt, iOS-nél meg ezt? Esetleg lehetne olyan is, hogy figyu, itt van ez az app, ami a kocsihoz készült, ezt és ezt tudja és erre és erre a platformra letölthető. Merthogy kaptunk ám mi ilyen appokat nagy büszkén, aztán kiderült, hogy itthon nem letölthető / nem működik, de ez mindig csak azután derült ki, hogy ki akartuk próbálni.
Az okostelefonos navigációval pedig még mindig nem tudom, hogy mi a probléma, a telefonos appok online vannak, friss a térkép, jelzi a forgalmi gubancot és ugyanannyiszor keveredtem már irreleváns környékre velük, mint egy iGO-val.
-
bambano
titán
nagyon szívesen kölcsönadom neked 1-2 hétre a telefonomat, majd rájössz, hogy a telefonok között mennyi minden nem működik úgy, ahogy leírták, vagy sehogyse. az, hogy egy autó meg egy telefon együtt nem működik, nem feltétlenül az autó hibája.
majd ugyanezzel a telóval menj el autózni úgy, hogy a gmaps navigál neked. ha az első kilométeren nem töröd össze mérgedben és nem hajítod ki az ablakon a p..ba az egészet, megkövetlek.
[link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
nem keresek többet, mert a végtelenségig lehetne folytatni.
-
Burt1793
veterán
Azt azért hozzá kell tenni, hogy csak a fullos teslát lehetett ingyen frissíteni önvezetővé, ami erősen béta és nem kevésszer hibázik, így folyamatos készenlétben kell lenni. Az alap és régebbi teslákat pár ezer euróért lehet önvezetővé tenni.
Amúgy meg nem mindenki vágyik olyan autóra, amiben egy 19 colos kijelző van és amit folyton frissíteni kell, sokaknak fontosabb a megbízhatóság. Persze aki ezen a fórumon aktívabb, biztos nem így van ezzel, de ez nem is gond.(#91) bambano: Messze nem írnak ilyen részletesen a Totalcaron az multimédiás rendszerről, ráadásul ez volt az első ilyen teszt, már ez is nagyon hasznos és nagyon jó volt, de gondolom fejlődnek majd.
Engem érdekelnek ezek, plusz egy ok, hogy felnézzek. Telefon teszteket nem is olvasok (fórumozni szoktam), egy-két flagship-et végiggörgetek persze, hogy nagyjából képben legyek. Van egy tavalyi Galaxy A5-öm, bőven elég mindenre nekem. -
macskea
őstag
Nagyon jó a cikk, és várom a folytatást. Örülök, hogy ilyen irányba (is) újít a Mobilaréna.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Bardoczy #107 üzenetére
Nehéz úgy eszmét cserélni, ha nem reagálsz a hozzászólásaimban levő dolgokra, hanem kiragadsz belőlük egy-egy mondatot.
Linkeltél már cikket a témában?
Önvezető autó: röhöghetsz, meg lehet mondani, hogy ki és mennyit fejleszt, de mi akadályozza meg bármelyik gyártót, hogy Kaliforniában tesztelje a rendszert? És tisztában vagyok vele, hogy volt már S Merci a 90-es években, ami elment Dániáig emberi beavatkozás nélkül, láttam ezt az autót (bele is néztem), itt megint nem az volt a lényeg, hogy tudja, nem tudja, hogy tudja, mikor tudja, hanem az, hogy kapott a Tesla egy szoftverfrissítést és onnantól változott a funkcionalitás anélkül, hogy a júzernek külön a szervizbe kellett volna látogatnia. És szerintem ez a jövő. Szerinted meg nem, erre mondtam, hogy mindegy, ha te máshogy látod, akkor ez van.
Vitatkozunk, beszélgetünk vagy csak ilyen stílus telik tőled? Működött, de az ios verzió frissülés után már tényleg nem működött.
Ne haragudj, de miről beszélsz? Milyen iOS verzió? Mikor írtam én ilyet? A CarPlay pont működött mindenben, amit próbáltunk és fel volt rá készítve, a MirrorLink dobta be a törcsit. És nem értem, hogy milyen bajod van a stílussal, írtam egy példát, ami szerintem elképesztő. (Van egy funkció, ami nem működik, de reklámozzák vele az autót és benne van a speciben, de nem próbálta ki élő ember mielőtt piacra dobták az autót. Egy IT céget egy ilyenért szétszednének a felhasználók.) Ezt szerintem nem lehet védeni.
Japánoknál prémium crossover? Lemaradtam valamiről? A Lexus NX nyilván egy fűnyíró. Hogy mit gondolsz a japánokról az tök egyéni vélemény és igazából ez is relatív mindegy, megint nem a lényegre fókuszálsz. Volt nálunk olyan autó (mindenféle MirrorLink és CarPlay nélkül), ami Bluetooth-on egy BlackBerryről még az emaileket is szinkronizálta és felolvasta, az Androiddal meg nem volt erre képes. És volt olyan is, hogy (még mindig CarPlay nélkül), iOS-ről behúzta a zenei struktúrát mappákkal, Androidon meg annyit tudott, hogy lehetett léptetni egyet előre és egyet hátra, de sem playlistet nem kezelt, sem a mappastruktúrát. Ömlesztve odatömte a zenéket egy listába, aztán léptetgess hatszázat, mire eljutsz az S betűs előadóig. És még bele sem lehetett tekerni egy számba, egészen nevetséges.
De megint, visszatérve az eredeti területre: ez a cikk arról szól, hogy miképp működik egy adott autó infotainment rendszere. Azért szól erről, mert az eddigi tapasztalataink alapján ez finoman szólva is hektikus és azért szól erről, mert mi úgy láttuk, hogy általában az autós témájú cikkek és tesztek csak szőrmentén foglalkoznak ezzel. És miután elkezdtük magunkat beleásni a témába azt tapasztaltuk, hogy maguk a gyártók, értékesítők, PR-osok, ügyfélmenedzserek sem vágják, hogy igazából mi és hogyan működik abban az autóban, amit eladni próbálnak. Lehet ez egy általános hozzáállásbeli kérdés, lehet ez a tréning és az információáramlás hiányossága, lehet ez csak egy jelenleg még félvállról vett terület, ahol elég odaírni két szabványt a prospektusba és el van intézve, de szerintünk ez így nincs rendben. Meggyőződésünk, hogy az autós infotainment rendszer kompatibilitási képessége, ergonómiája, kezelhetősége, fejlettsége egyre fontosabb lesz a vásárlók számára és adott esetben dönthet egyik vagy másik autó(márka) mellett, ha a júzer szeretné, hogy az okostelefonja az autóval is együttműködjön. És ez egy elég jogos igény.
-
Burt1793
veterán
Sajnos nem tudok hivatalosat, ismerősök csináltak ilyet, tehát, hogy az A6 audi műszerfalát kicseréltették például a 3 évvel újabb, ráncfelvarrott típusra.
Ez maximum a prémium autóknál éri meg, de akik ilyet vesznek, úgyis cserélik általában az egész autót 4-5 évente.
VW-t (Skoda, Seat stb) mindenképpen érdemes hosszabban kipróbálni, sokat tud, nagyon jól kezelhető, igazán nincs is szükség erre az Android Autora. Kicsit pixeles (telefonhoz képest), de legalább atomstabil.
A tavalyi VW-nk eddig egyszer sem zavarodott meg 54 ezer km alatt. -
paba85
újonc
Az Apple CarPlay és az AndroidAuto esetén pont az a lényeg, hogy ha frissül az készüléken elérhető szoftver funkcionalitása akkor az autón megjeleníthető funkcionalitás is nő.
- Frissül az Ios - frissülhet az autóban elérhető funkcionalitás is.
- Frissül Android/Android Auto app esetleg a g.maps akkor frissül az autóban elérhető funkcionalitás is.Szintén fontos lehet, hogy külső alkalmazások is elérhetőek lehetnek pl Waze. A Waze új funkciókat hozhat az auto kijelzőjén. (De ott an NNG, Here stb. navigációs app..)
Multiplatform alkalmazások: g.maps elérhő Ios -en is. Ha elkészítik a Apple CarPlay kompatibilis app-et akkor ez is megjelenhet az autóban. (feltehetően ez üzletpolitikai kérdés).
Gyári offline rendszerek esetében a funkciók szoftverfrissítés esetén sem változnak általában. Jó esetben a támogatott készülékek listája bővül, vagy ismert hibákra hoznak javítást. (pl. új mobilkészülék típusok esetén is szinkronizálható marad a telefonkönyv, javul a háttérzaj szűrés.)
Ha az Apple és a Google később is visszafelé kompatibilis Oprendszert/Android Auto app-et csinál akkor akár 10 év múlva is az éppen új telefonod funkcióit érheted el az autóban.
A térképfrissítések sincsenek ingyen offline beépített navi esetén. Egy 8-10 éves autóban egy frissítés (már ha egyáltalán van még hozzá) az autó pillanatnyi értékének jelentős %-a is lehet. (Egy közepes új okostelefon ára.)
A telefon kivetítés egyébkén elérhető lehet gyári offline Navival rendelkező rendszeren is.
Én úgy látom, hogy ez az egész még nagyon kezdeti stádiumban van. Az AndroidAuto is csak 5.0-tól elérhető. Lehetőség még rengeteg van benne. Mivel az autógyártó csak alkalmazza az Apple és a Google szabványait ezért a megjelenített funkciók nagy része az Apple és Google fejlesztőknél van. Értem ez alatt a külső app fejlesztőket is.
-
Bardoczy
csendes tag
"A Teslánál a frissítéssel kapták meg a tulajdonosok a félig önvezető szoftvert."
B@szod, mindegy lenne ha a 4 éves kislányommal beszélgetnék. Az "önvezetéshez" (közben röhög) szükséges hardveres elemek már akkor léteztek a német prémium gyártóknál, amikor a Modell S még tervben sem volt. Ezer éve csak jogi akadálya van annak is, hogy a szaros sávtartó rendszer ne tegye magát inaktívvá. Így viszont csak félkész semmi, mert a valódi önvezetéshez egy ici-picit több hardveres és szoftveres fejlesztésre van szükség. A BMW és a VW is legalább 15 éve teszteli, fejleszti a rendszereket. Azt meg már ugye mára tudjuk, hogy emiatt (is) a Tesla majdnem (
) önvezető autója még hájpnak is gyengére sikeredett.
"Nekem az is elképesztő, hogy kapunk egy vadonatúj, prémium kategóriás tesztautót és nem az volt, hogy volt benne pár bug a rendszerben, hanem egészen konkrétan NEM MŰKÖDÖTT az egész, úgy ahogyan volt. És 4-6 évig fejlesztik az autót és nincs rá EGY NAP, hogy egy mókus beüljön és 5 különböző telefonnal kipróbálja? Nem, nincs, kitolják így a piacra. És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik."
Vitatkozunk, beszélgetünk vagy csak ilyen stílus telik tőled? Működött, de az ios verzió frissülés után már tényleg nem működött.
"És ha ezt egy japán prémium crossover rendszere nem tudja megcsinálni,"
Japánoknál prémium crossover? Lemaradtam valamiről? A japánokról egy apróság, hátha sugall valamit: egy 2014-es Auris műszarfali óraegysége még nem kommunikál semmivel.. Az óratekerőknek mondjuk ez jó hír
-
válasz
Bardoczy #104 üzenetére
A szórakoztató rendszert a belső mindenféle okosrendszerről amivel a futómúvet és egyéb szorosan autóhoz kapcsolódó dolgokat vezéreled illene leválasztani.
Mert a multimédia bármilyen meglepő, de fejlődik. Ahogy 10 éve mondjuk nem használtál bluetooth kapcsolatot minőségi zenelejátszáshoz autóban, de ma használnál, ha tudnál.Jelenleg ott az apple carplay, és android auto, a mostani gyári fejegységed tudja. OK. 5 év múlva kijön egy olyan frissített verzió ami többet tud és nem visszafele kompatibilis a jelenlegi rendszerrel. Mit csinálsz a beépített fejegységeddel? Mert kicserélni nem tudod újabbra.
Mondok mást, bár ez kevésbé valószínű: az android mondjuk marginális piaci szereplővé válik, és a windows mobile válik piacvezetővé -> na azt hogy csatlakoztatod a fejegységedhez?Amíg megvoltak a szabványos 1-2din-es helyek, kivetted a régit, betetted az újat és örültél. Most ez sehogy se lesz megoldható.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Bardoczy #104 üzenetére
De könyörgöm, miért nem olvasol, mielőtt hozzászólsz? Pontosan tudom, hogy mennyi egy autó kifejlesztési ideje, leírtam én is.
Pont az olyan hozzáállásnak kell megváltoznia, mint amit te képviselsz itt ilyenekkel, hogy "simán megoldották szoftveres frissítéssel a szervizlátogatás alkalmával", "Mi frissült a Teslánál??", "arról ne is beszéljünk, hogy érintőképernyő autóba..."
Nem akarlak meggyőzni semmiről, igazából nem is célom, nem is feladatom. Szerintem az autóipar totál le van maradva rengeteg területen. A Teslánál a frissítéssel kapták meg a tulajdonosok a félig önvezető szoftvert. Nem a szervizlátogatás alkalmával, hanem akkor, amikor ők akarták. De ha az ilyen különbségeket nem észleled, akkor tényleg felesleges.
Nekem az is elképesztő, hogy kapunk egy vadonatúj, prémium kategóriás tesztautót és nem az volt, hogy volt benne pár bug a rendszerben, hanem egészen konkrétan NEM MŰKÖDÖTT az egész, úgy ahogyan volt. És 4-6 évig fejlesztik az autót és nincs rá EGY NAP, hogy egy mókus beüljön és 5 különböző telefonnal kipróbálja? Nem, nincs, kitolják így a piacra. És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik. Ja, hát ők ezt nem tudják, nem próbálták ki. De írnak a központnak (X országba). És írtak. És vártunk. Hónapokat. És akkor a központból küldtek egy frissítést, amit rátettek arra az egy autóra, ami nálunk járt és mondták, hogy most már működik FÉLIG. Mert az X kompatibilis telefonból csak X/2-vel működik. Tehát eljutottunk oda, hogy adott egy autó, ami piacon van egy éve és mivel szóltunk, hogy szar, ezért félig kijavították. Nem, nem az összes eladott darabot, hanem azt az egyet, amit tesztre adtak.
Nyilván fogalmam sincs az autógyártásról és a piaci igényekről, nyilván, pláne, ha te írod. De igazából talán pont le is szarom. Én egy júzer vagyok egyszerre mindenféle telefonnal és azt várom el egy tizenmilliós kocsitól, hogy legalább Bluetooth-on átvegye a névjegyeimet egy W10-es Lumiáról. És ha ezt egy japán prémium crossover rendszere nem tudja megcsinálni, akkor talán nem az autógyártásról és a piaci igényekről alkotott fogalmam milyensége a lényeg, hanem hogy ez csak simán GÁZ. És nem, nem ír róla senki. És ha én azt írom, hogy szerintem nem ír róla senki, te meg idejössz azzal, hogy de, erről igenis írnak, akkor nem nekem kell linkelnem példákat, hanem neked. Mert szerintem nincsenek példák.
-
Bardoczy
csendes tag
"Konfigurálsz magadnak egy autót valamilyen belső kijelzővel és tudással, aztán az a következő 20 évben, amíg az autó gurul pont ugyanolyan kijelzővel és tudással marad ott."
Az autógyártásról és a piaci igényekről nyilván fogalmad sincs.. Nem csak a kijelzőkről szól, és messze nem a Tesláról.
Egy új modell megjelenésekor, azonnal elkezdődik az újabb modell fejlesztése, ami több év. Emiatt nehéz lekövetni a mobilok duplakameráját, a változó USB szabványt és más "értelmes" műszaki "innovációt". Ettől még a rendszer használható marad nagyon nagyon sokáig.
A modern (nem gagyi fél-utólagos) prémium rendszerek folyamatosan frissülnek, van támogatottságuk, alvázszám alapján, neten frissítik, legyen az a navi vagy apró funkcióbeli változás. Pl a VW csoportos magyarosítást is hasonlóan oldották meg 2013-ban. Audinál voltak hőproblémák, illetve a nagy MMI-nél nem működött az iPhone-ok sms kezelése, simán megoldották szoftveres frissítéssel a szervizlátogatás alkalmával. Minden frissítés arról szól, hogy a rendszer biztonságosan, gyorsan és stabilan működjön. Ez nem kínai mobiltelefon, hogy három év után kidobhatod, mert a gyártó szarik rá. Garantáltan tudsz a 10 éves navira is aktuális szoftvert feltölteni, nem lassul be, nem fagy le."Korábban többen írták, hogy pont ezért volt jó az 1-2 dines rádiós csati, mert a júzer olyan fejegységet rakott be, amilyet csak akart"
Szakadjunk már el a Suzuki Swift szintjétől. Leírom másodjára: egy komoly gyári rendszer integrált. A futómű, motor, fényszórók, váltó, műszerfal, hud, komfort elektronikák sora, meg ezer más egység is kommunikál vele.
"mert mondjuk a júzerek verik az asztalt, mert azt látják, hogy a Teslánál frissül. "
Ki veri az asztalt? Mi frissült a Teslánál??
Te jó isten..
(arról ne is beszéljünk, hogy érintőképernyő autóba...)"Lécci, linkelj már ide egy magyar anyagot valahonnan"
Egész nap a gép előtt ülsz, hajrá!
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
HoaryFox #102 üzenetére
Köszi,
egyébként pont semennyire nem szeretném a TC-t ekézni, még ők izélgetik a legtöbbet a témát, de annyira kipróbálni nem tudják mint mi, egyszerűen eszköz hiányában. Meg nyilván nekik pont annyit kéne tanulniuk ehhez, mint nekünk az ő szakterületüket, ha az lenne a célunk. De hát nem az.
-
HoaryFox
őstag
Grat a cikkhez, valóban hiánypótló a téma itt Magyarországon, én nem fűznék hozzá sok mindent, de néha tényleg ejtenek egy pár szót TC-n az infotainment rendszerekről, de elég felületesen. Így jobb, hogy mindenfélével le van tesztelve, hogy mivel hogy működik (még egy butatelefont is bevettem volna a buliba, hogy azzal is elvan-e
)
Plecsni hol maradt?
-
Bog
HÁZIGAZDA
Lécci, linkelj már ide egy magyar anyagot valahonnan, ahol le van írva, hogy az adott rendszer milyen okostelefonos platformmal, milyen csatlakozási lehetőségekkel és hogyan működik.(Egyébként a sajtóanyag mindenhol csodálatos. Mondjuk a DS 4-ben a MirrorLink egyetlen MirrorLinkes telefonnal sem működött a gyakorlatban. Három gyártó csinál ilyet: Samsung, Sony, HTC. Nekünk mindhárom gyártótól van készülékünk, mindhármat kipróbáltuk, egyik SEM működött. Miközben a DS sajtóanyagban és weboldalon ott virít a MirrorLink azóta is. Remélem érted, hogy mi a különbség egy sajtóanyag és a gyakorlat között. És egyébként pont azért, mert ezt tapasztaltuk frissítették a DS 4-ben a szoftvert, most már állítólag működik, de amíg ezt nem próbáljuk ki újra, addig nem is írunk erről cikket, pedig a DS 4-ről szóló anyag egyébként kész mindenesetől, képekkel, videóval.)
-
Bog
HÁZIGAZDA
Eddig ezt fejtegettem, nem értem a kérdést. Konfigurálsz magadnak egy autót valamilyen belső kijelzővel és tudással, aztán az a következő 20 évben, amíg az autó gurul pont ugyanolyan kijelzővel és tudással marad ott. Nem cseréled a hardvert, a legtöbb esetben a szoftvert sem. Nem kérhetsz új funkciókat, nem fog növekedni az USB csatin érkező áramerősség akkor sem, ha akarod, nem nyílnak új kommunikációs lehetőségek, satöbbi.
Korábban többen írták, hogy pont ezért volt jó az 1-2 dines rádiós csati, mert a júzer olyan fejegységet rakott be, amilyet csak akart.
A szoftver adott esetben majd frissülhet, ha az autógyártónak lesz érdeke ezzel pöcsölni, mert mondjuk a júzerek verik az asztalt, mert azt látják, hogy a Teslánál frissül. De hogy OTA módon történjen ez, azt még évekig várhatjuk. -
Bardoczy
csendes tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ja, hát ennyi erővel nagy haver a Xiaomi is.
A totalcarosok PONT nem írnak a telefonos összeköttetésről. Tényleg, plíz, lécci, vedd már észre, hogy itt pont arról van szó, hogy nálunk minden platform megvan a szerkesztőségben, mirrorlink meg ami csak felmerülhet és ki tudjuk tesztelni, hogy mivel működik és mivel nem. De mondok egy példát, figyelj: pont az Opel vett X darab iPhone-t csak arra, hogy amikor valakinek adnak tesztautót, akkor egy almás telefont adhassanak hozzá az újságírónak, hogy ne a saját telefonját kelljen izélgetni, meg lehet, hogy nincs is okostelefonja egyáltalán. Pont azért, hogy írhasson a fedélzeti rendszerről. Tudod, hogy hányan éltek a mindenkinek felkínált lehetőséggel? SENKI.
De te láthatóan mindent jobban tudsz, viszont képtelen voltál linkelni magyar anyagot arról, hogy CarPlay és Android Auto.Oké, moduláris. Egészen addig, amíg le nem gyártják, mert onnantól totál mozdíthatatlan és cserélhetetlen az összes modul.
-
tevike
senior tag
Kerestem a teszt vegen a kulonosen ajanlott plecsnit vagy egy tetszettet, de nem talaltam
-
ben5001
tag
válasz
Sebhelyes #74 üzenetére
Úgy láttam, hogy jellemzően olyan autókban "vagiznak" félkezes telefonálással, amik nem pont a panelrpolik "vásárlói kosarába" tartoznak, viszont egészen biztosan van bennük BT kihangosító: BMW-X5, Audi Q7, VW Touareg, Nissan Murano ...
Esetleg az lehet még, hogy akkora ostoba tulok barmok, hogy nem tudják beállítani a BT-kapcsolatot. Hmmm.... Igen... Valószínű... -
7Heads Drago
veterán
Ha a tv re 42 collra elég a full hd akkor alig pár collos kijelzőre minek? Ha nem lenne ez a pixelmánia lényegesen jobbak lennének az akkuidők is. Még jó hogy az én telom engedi a kisebb felbontást is.
A cikkre: az ötlet jó, csak nem vágom miért mentek bele az egyéb dolgokba. Sztem csak a multimédiás, kihangosítós vonalat kénne tesztelni, nem azt hogy milyen a motor meg a felszereltség. Az ilyen sztem csak ront rajta. Mármint a cikken. -
petipetya
nagyúr
Tényleg lassúnak tűnik az Apple, de az Android megoldása is. Számomra a gyári is annak tűnt, ha a kezemben lévő Androidos, illetve más kezében lévő IOS-es telóhoz viszonyítom.
Gondolom, idővel majd csiszolni fognak rajta. Ám az is lehet, hogy mire megtennék (Bog említette, hogy 4 évente fejlesztenek), addigra már jóval fejlettebb technológia lesz az alapja ennek (5G-s közvetlen csatlakozás a netre), és így a jelenlegivel nincs értelme foglalkozni.
-
gianni85
veterán
Na az előző ocsmány corsa/astra vonal után egy felüdülés ez az új modell.
-
bambano
titán
2 teszt, 49 hír. nem idegenek, az biztos.
[link]
a totalcarosok minden komolyabb autótesztjükben részletesen írtak a szórakoztató cuccokról is, most nem keresem elő, nagyon sok cikkben téma volt ez is."A modularitás hiánya tök nyilvánvalóan a fedélzeti infotainment rendszer örökkön-örökké fix és változtathatatlan kialakítására vonatkozott, lévén a cikk és a fórum is erről szól, nem pedig kormánymű gyártói tesztautókról.": oké, tehát az, hogy pl. a vectrában volt vagy 6 féle infotaintment rendszer, vagy egy bmw-ben, merciben az információs rendszeren keresztül kezelheted a légrugót, ha van, a tolatókamerákat, ha vannak, az ilyen-olyan klímát, lehet benne navigáció, ha van, a navigációt rakhatod a sofőr előtti lcd kijelzőre vagy a hudra, ha van, lehet alap hifid, vagy bose vagy harman & kardon, stb. tehát ez nem moduláris? az, hogy az általad tesztelt astra árlistáján15 tételt lehet variálni a szórakoztató rendszerben, az nem moduláris? választhatsz analóg rádiót vagy digitálisat. kétféle kijelzőt. sima rádiót, vagy az általad tesztelt intelilinekset. navival vagy anélkül. ez nem moduláris?
oké, legyen igazad, az, hogy egy autóipari beszállító szállítja ugyanazt a kormányművet sok autóba, ugyanazt a váltót sok autóba, hogy a fóccvágennél egy motorsorozat van az összes márkához, hogy azonos alaplemezre építenek egy rakás autót (lásd: 4-es golf/bora/audi/octavia) stb. ezek mind azt mutatják, hogy az autók nem modulárisak (nem).
-
Fejvadi
nagyúr
Ez egy nagyon jó kis cikk. Köszi, tetszett.
-
Bog
HÁZIGAZDA
"Magyar nyelven nem igazán léteznek olyan cikkek" vagy csak nem láttad őket. Link(ek)?
gondolom azért nincsenek rá felkészülve, mert nem kapnak. a gmap navigálásra egy ócskavas. az autók közül jó sokban meg igo utód van. néha azért tök hasznos lenne, ha esetleg alátámasztanál néhány fellengzős kinyilatkoztatást. mondjuk tessék: miért ócskavas a maps?
nektek nagy haver az NNG, miért nem mentek oda egy kis fejtágításra? Semennyire nem haver. Csináltunk velük két interjút várjál csak... 11 év alatt. Megint csak ideköhhentesz egy állítást, aminek semmi alapja nincs. Igazából gyűlölöm az ilyet.
"az autógyárak, a modularitás fogalmát hírből sem ismerik" ilyet azért ne mondj. csak nekik nem a 7 coll a modularitás. majd ha úgy hozza a jó sorsod, hogy beleülhetsz egy kormánymű gyártói tesztautóba, és helyben beleprogramoznak neked egy csomó autót, akkor rájössz, hogy sokkal modulárisabbak, mint bárki. Az enduser tojik rá, hogy egy tesztautóba kik és mi a lószart programoznak fel, ha akarnak. A modularitás hiánya tök nyilvánvalóan a fedélzeti infotainment rendszer örökkön-örökké fix és változtathatatlan kialakítására vonatkozott, lévén a cikk és a fórum is erről szól, nem pedig kormánymű gyártói tesztautókról.
-
bambano
titán
azért, mert az autóipar teljesen más idődimenziókban működik, mint a mobiltelefon. ott nem lehet azt a baromságot megtenni, mint pl. samsung galaxyknál, hogy mire meg tudnád venni, elavul, olyan gyorsan pörgetik a "fejlesztést". Az autóiparban évekig fejlesztenek egy autót, 6-8 éves modellciklusok vannak. Amikor elkezdték az astrát fejleszteni, még menő volt a 7 collon 800x600 és itt nincs ripsz-ropsz upgrade.
(#19) ben5001: "kifejezetten élvezem azt, hogy az autómban van bluetooth telefonos kihangosító": nekem régen drótos kihangosítóm volt. nagyságrendekkel jobb cucc volt, mint bármi.
(#30) osztraksajt: emelkedő előtt időben szól az automata váltónak, hogy ne kapcsoljon fel, kanyarodás előtt beállítja a kanyarfényszórót, stb.
(#32) Mr. Q "Az is teszt, csak negatív.": nem akarnak busszal járni
(#54) Bog: nektek nagy haver az NNG, miért nem mentek oda egy kis fejtágításra?
"az autógyárak, a modularitás fogalmát hírből sem ismerik" ilyet azért ne mondj. csak nekik nem a 7 coll a modularitás. majd ha úgy hozza a jó sorsod, hogy beleülhetsz egy kormánymű gyártói tesztautóba, és helyben beleprogramoznak neked egy csomó autót, akkor rájössz, hogy sokkal modulárisabbak, mint bárki.
a cikk egyébként indulásnak szerintem jó, majd kifutja magát.
-
bambano
titán
"Magyar nyelven nem igazán léteznek olyan cikkek" vagy csak nem láttad őket.
" futóművekről vagy változó szelepvezérlésről írjunk": elöl MacPherson, hátul Watt rudas felfüggesztése van. A mekkferzon kb. a legolcsóbban kivitelezhető első felfüggesztés, a watt rudas meg egy hajszállal jobb, mint a g astra sima hátsó hídja. szóval sok szép dolog van ebben az astrában, csak egy nincs: rendes motor."nem váltottunk profilt" mint az ítékafé meg az űber
"Tisztán látszik egyébként, hogy az autógyártók nincsenek felkészülve a gyakran frissülő Android és iOS rendszerekre, egészen egyszerűen nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy a felhasználók egy okostelefon segítségével jobb navigációs rendszert kaphatnak, mint amiket az autókba építve találhatnak" gondolom azért nincsenek rá felkészülve, mert nem kapnak. a gmap navigálásra egy ócskavas. az autók közül jó sokban meg igo utód van.
szerk: "egy háromhengeres, 1 literes motorral szerelt Astrát kaptunk" mondtam...
-
Burt1793
veterán
A VW-hez adtak magyar leírást (a központi rendszerhez is külön), a szalonban is végigmutogatta az értékesítő a dolgokat. Aki tudja kezelni a mai kütyüket, az az autóval is elboldogul ebben a kategóriában. Én is láttam furcsa fordításokat, pl a rádióállomás keresésekor, de nagyon minimális, teljesen érthető a magyar felület szerintem. A frissítés jó kérdés, olajcserekor frissítik gondolom a márkaszervizben.
Persze vannak típusok, amikben van wifi modul, így otthon is tud frissülni, mint a telefonok OTA móddal. -
A magyar nyelv engem is meglepett. Pedig ha jól emlékszem nem emelte ki az írás. Vagy ez ma már mindenhol alap?
Nem kockáztam ki a videót, de tényleg volt benne fura rövidítés az autó kezelése menükben?
A sw frissítésről sem esett szó. Lesz, nem lesz milyen gyakran...
Adnak hozzá útmutatót? Magyarul? Mennyire részletes, érthető? Esetleg jár hozzá külön oktatás? -
Burt1793
veterán
válasz
AMD Power #82 üzenetére
Tudja már ezt a golf is, ami 3 éves lassan, ebben annyi meglepő volt számomra, hogy magyar a felület. A Passat már tud magyarul. Ez a telefont kábellel kocsihoz kötés a mindennapi használatban nem valós általában. Hacsak nem a kocsiban tölti az ember a telefont.
Bluetooth mindig be van kapcsolva a telefonon, kocsi rákapcsol és mehet róla zene és a telefonálás, ennyi kell, nem fogsz kábelezni. Sőt, a prémium autókban ülők általában a fülükhöz tartva telefonálnak a kocsiban, miközben biztosan tudnának a kihangosítóval is. Nekik még az az egyszeri beállítás is nehézkes. -
AMD Power
titán
Köszönjük ezt a nem mindennapi tesztet. Várjuk a következőt.
Opel!
-
Burt1793
veterán
Szerintem ez a kijelző sincs 800*600 pixelnél többel megáldva, de nem is kell.
Teszthez: Engem is érdekelne, hogy milyen rendszer van az egyes autó típusokban vagy, hogy milyen ügyeskedéseket engednek meg.
Nálunk vw golf van, tavalyi, abban is van kijelző, 800*480-as szerintem, 8 colos. Bele lehet pakolni akár 2 terrás sd kártyát. Raktam bele egy 128 gigásat tele zenével, 16000 szám, tökéletes, gyors.
A navi is szuper, nincs szükség telefonra, ez az autó nem is tud ilyen kijelző megosztást, telefon rész van, oda be is húzza a kontaktokat, lehet kedvencek listát csinálni stb.
Az új Honda jazz-ben (és gondolom a többi hondában) sima droidra van ráhúzva egy plusz felület, 4-es android van az idei jazz rendszerén is, érdemes lenne egy olyan letesztelni (a beállítások menű is stock droid pl). -
HaZse
őstag
Először nagyon meghökkentem, hogy a MA-n egy AUTÓ van terítéken. Nekem ezek a tapicskolós multimédiás gyári fejegységek a vezetésről veszi el a figyelmet. Itt sokan és a cikkben is panaszkodnak a felbontásra.
Ugyan miért kell ide hiper-szuper felbontás? Pl. a navigációk, amiket lehet kapni, azok is megállnak a 800x600-as felbontásban. Sőt nekem a Garminom 5"-os 480x272-t tud. Ez azért jó, mert nem kell bele olyan nagy erőforrás a kijelző meghajtására.
A bemutató videóban is látszott, hogy az apple telefonnak összekötve mekkora szünet van egy-egy parancs kiadásánál. Szerintem ez a kössük össze a telefont az autó rendszerével felesleges egy dolog. A telefon legyen telefon és a BT-n keresztül a fejegység tudja kezelni a hívásokat. (lehalkítja a zenét/navigációt), majd a beszélgetés végén visszateszi azt a képernyőt, ami a hívás előtt volt.
Itt sokan azon panaszkodnak - jogosan - hogy a gyártók az eredeti 2DIN szabványtól teljesen eltértek. Az ilyen fejegységeknek az alkatrészei még mindig 2DIN-esek, de az előlapot más annyira megnagyították, hogy egy fejegység csere után (mondjuk a gyári mezei MP3-as fejegység helyett egy navis cucc kerül bele), akkor a tulajdonos kénytelen venni egy kocsi specifikus adaptert.
És szerintem egy autóba ha mégis tapis fejegység van benne, akkor oda bőven jó a rezisztív kijelző, mint egy kapacitív kijelző, mert a rezisztív kijelzpnél legalább van némi visszajelzés.
-
petipetya
nagyúr
Köszi a tesztet, hiánypótló volt ez így magyar nyelven, hogy az Apple, Android és a gyári rendszer is be lett mutatva.
A felbontást mindenképpen meg kell említeni. Szerintem szükség lenne a nagyobb felbontásra, illetve ennek személyre szabására. Mondom ezt úgy, hogy nem vezetek autót, úgyhogy a tévedés jogát fenntartom.
Az Apple és Android felületen sok a fehér szín. Ez nem zavaró az esti vezetés alatt? Nem lehet sötét témát beállítani? Esetleg napszak szerint ez lehetne automatikus is.
-
mumk1
addikt
Nekem 2 éve működik egy fixen beépített Nexus 7-es, sim kártyával megtámogatva egy Mitsubishi L200-ba. Kapott egy beépített 3A-es tápot ami vidáman tölti, az OBDII-es csatlakozóra vettem egy BT-s olvasót ami teljes diagnosztikát tud menet közben a Torque Pro appal. Helyben tudok hibakódot kiolvasni/törölni, de ha éppen az érdekel hogy hány báron tölt a turbó, vagy hány fokos a töltő levegő, akkor azt is látom.
Csináltam kisebb átalakításokat, gyújtáson automatikusan bekapcsol, levéve kikapcsol.
A fejhallgató kimenet kábelesen köt rá a fejegységre így a hang is megoldott.
Nekem ennél több nem kell egy autóba, sőt igazából azt tartom jó autónak, ami olyan vezetési élményt, motor hangot ad, ahol még a rádió is csak egy zavaró marhaság. -
Sebhelyes
senior tag
Kihangosítva egyébként kimondottan jó a hangminőség,
Na ennek van a legkisebb jelentősége, az összes panelproli félkézzel fogva a telefonba ugat "vezetés" közben így is, úgy is.
-
Daywalker
addikt
Kicsit trollkodnék, ugyanis konkrétan ezt az autót vezettem, ami a cikkben van, és a ~450 km alatt, amit mentem vele 5,4-es átlaggal jártam meg. Városon kívül nagypapásan 4,8 tartható, de akkor tényleg a nagymama is leelőz bicajjal, ha előzget az ember, halad vele rendesen (90-110), akkor 5,2. Városban 5,4-re felkúszik azért. Minden a lábtól függ, de lehet vele spórolósan menni. Amúgy meg 0-100-ra ~10 mp alatt ér fel, ami nem rossz egy ezrestől. Ja és nem pörög hülyére, 130-nál 3000 fordulatot tesz meg a főtengely. Gyakorlatilag az autó 1500-tól használható, igaz nem indul meg azonnal, ha odalépsz neki, kis idő míg összeszedi magát, de városban bőven elég. 2500 felett már dinamikus, 5000 felett pedig elfogy, ott érdemes elváltani. Tehát nem forog sokat.
runner 125: Itthon az autohifi piac halott. Vannak páran, akik építgetnek, de aki komolyba gondolkodik, az kevés van, a többség nem is ért hozzá, nem is akar, csak szóljon valami.
cigam: Nem hifitesztet írtak a srácok. És magáról az autóról írtak pár mondatot, ami igazán nem baj...
A rádióról sok fotót nem lehetett csinálni, kb. van és kész (sajnos ki se cserélhető). A kijelzőn a szokásos mély-magas beállítás érhető el, illetve lehet valami térbeli hangbeállítást csinálni, hogy hova pozicionálja a hangot, de ez kb. balansz tekergetés, semmi időkorrekció vagy ilyesmi. Hallgatható és egyben felejthető kategória, túltolt, de nem mélyláda szintű (tehát nem minőségi) mélyekkel, így csodát ne várjon az ember (ezt úgy mondom, hogy a saját kocsimban rendes aktív rendszer van, alpine fejjel, procival, ajtó zajcsillapítással, tehát van némi fogalmam arról, hogy kéne szólnia egy normálisabb összeállításnak). -
Audison77
csendes tag
Most értettem meg, nem jó így a rendszer a zene rész miatt.
Egyébként sejtettem, de reménykedtem, hogy digitálisan kiteszi a zene jelét a fejegység felé és ott végzi a dac a konvertálást.Android 5.0 miatt reménykedtem, mert ettől felfele lehet külső dacot használni és igen minőségi dolgokat lehet egy bármilyen tab-ból vagy tellóból is kicsalogatni.
Köszi még egyszer a válaszokat, további jó munkát kívánok.
Szaba -
Clever0
senior tag
Mert a mostani fogyasztási szabványok szerint a kicsi turbó kevesebbet fogyaszt és ezért kevesebb a károsanyag kibocsátása is. Ha a szabványok közeledni fognak a köznapi használati szokásokhoz, akkor már nem lesz értelmük. Szerintem. Kicsit hasonló a helyzet a dízeleknél is, bár, ha komolyan vennék az egészségkárosító hatást, akkor be kellene őket tiltani. Elég csak egy ilyen után araszolni a dugóban.
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
Kapanyél
őstag
Jól látom, hogy a tesztelt rádió egy alaptípus, nem a prémium nagy kijelzős okos változat?
-
dionaea
őstag
Valahogy a beépített táblagép annyira nem jó ötlet, főleg ha nehezen lehet kivenni a kocsiból. De kiváncsi lennék hogy oldják meg mások. Nekem most 7 col van tartón ami az autóhoz készült, olyan helyen ami nem takar ki. Pl annál prosztóbb nincs is, mikor a táblagép kitakarja a szélvédő felét. Ráadásul kresz szerint büntethet is érte a rendőr
A töltő kérdés is érdekes mert pl fut 3 app egyszerre, waze, zene lejátszó, esetleg kis ablakban torque akkor a töltő épphogy csak szinten tartja, bár nem mindig.
-
Audison77
csendes tag
Tehát androidnál, az app indításával indul a rendszer,vagy a bluetooth csatlakozásával?
Azért feszegetem, mert próbálkoztam ilyesmivel, és nem zökkenő mentes általában a dolog, főleg a hagyományos - beülök elfordítom a kulcsot és szól a rádióhoz képest.
Androidnál ha vezetékkel csatlakoztatom akkor is bluetooth-on keresztül megy a zene?
/csak mert az eleve gatya minőség, talán ha aptx-es, de a gyár rendszerleírásoknál nem írnak róla, hogy használnák ezt a kodeket/
Köszönöm az eddigi válaszokat! -
válasz
osztraksajt #60 üzenetére
ugyanerre gondoltam én is, hogy totál kipusztultak az 1-2din-e fejegység helyek, és a gyártók teljesen egyedi beépítéseket használnak.
Kicsit régebben legalább 2din-es lyuk volt a gyári fejegység burkolata mögött, és egy plasztik beépítőkerettel orvosolni lehetett a problémát.
Az a baj hogy egy autó életciklusa 10-20 év, míg egy telefoné, vagy ilyesmié úgy 5-ben maximalizálódik, és utána elavulttá válik. Külön kéne választani a kettőt, és csak egy szabványos interfész kéne az autóba. -
Kapanyél
őstag
Lehet, hogy komplexebb, de az új okostelefonos applukációk és hardverek sem ragadtak meg a Destinator meg a 16 holdas Royaltek szintjén. Egy alagútban a Google Maps vagy a Waze is simán átmegy, hogy megy a térkép alatta (akkor is, ha beszól, hogy épp nem lát műholdakat).
És az egész beépített kütyü kakit sem ér, ha helyette inkábba a Waze-t használja a user.
Nem mindenki tud Google Maps-es Audit venni. -
osztraksajt
őstag
Mondjuk ez a rendszer működött pár évvel ezelőttig a szabvány 1-2 dines fejegységekkel.
Én is most azon sakkozom hogyan lehetne az Accordomba egy navigációt hegeszteni ami belesimul a műszerfalba, mivel egy speciális 10 csatornás erősítő van a csomagtartóban amibe digitális jel+vezérlés megy remek "teljesen szabványos" 2,5 ohmos hangszórókkal, így cserélhetek szó szerint mindent, aminek valahogy be is kéne férni a régi helyére...
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Cannabis7 #56 üzenetére
Erre pedig az a válasz, hogy nem ezen spórolnak, hanem egy autó fejlesztése átlag 4 év. Valamikor specifikálják a hardvert és akkor a beszállító megkapja a megrendelést és ez marhára sokkal hamarabb van, mint amikor a kocsit kitolják a kiállításra, eljut a szalonba és te mondjuk 2 év múlva megveszed. Ennyi idő alatt simán elavulnak az ilyen dolgok. Ráadásul mondjuk a kijelzőt sem lehet csak úgy cserélni mondjuk gyártás előtt, hogy srácok, legyen akkor HD, mert mögötte a hardver az lehet, hogy nem tudja normális sebességgel meghajtani és az interfészt sem ehhez programozták. Nem csoda, hogy ennyire le vannak maradva az autógyárak, a modularitás fogalmát hírből sem ismerik, a műszerfal egy nagy, egybefröccsöntött plasztik.
Nekem az lenne a dologra a megoldásom, hogy szabvány kéne legyen a hely mérete és a csatlakozók típusa, aztán mindenki vehetne kábé egy olyan tabletet oda, amilyet akar. De erre várhatunk még, mondjuk a jelenlegi tempót nézve úgy 15 évet...
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Audison77 #57 üzenetére
Első kérdésre a válasz, hogy akkor indul automatikusan, ha kábeles csatlakozás történik (Androidnál ez enm kötelező, iOS-nél igen).
A playlistet a telefonból szinkronizálja, tehát igen, ott vannak az előzőleg hallgatott számok.
A kezdőképernyőn azért van további ikonoknak hely, mert mindkét platform ad API-t ahhoz, hogy a fejesztő autós appot rakjon össze. Aki megcsinálja, annak ott az ikonja, ilyen mondjuk a Spotify. De állítólag a Waze is gőzerővel dolgozik ezen. -
Audison77
csendes tag
Nagyon jó a téma!
Egykét gyakorlati kérdés:
Ha az app-ot már feltelepítettem és újra csatlakoztatom, automatikusan indul a rendszer?
/vagy a telefonon is mindig indítani kell az app-ot?/
Ha igen, az utoljára hallgatott zene vagy rádió indul-e?
A kezdőképernyőn a zene gomb alá, más app-ot is be lehet rakni? pl. tuneIn
A zene lejátszásánál a telefon, vagy a fejegység végzi a konvertálást? /értsd dac funkció/ -
Cannabis7
senior tag
az ikonok méretét nem befolyásolja, nem 4kra gondoltam, de egy full hd, vagy legalább hd lehetne, 7"-on az 1024*768 azért elég low budget érzéset kelthet, pár $-a került volna egy jobb kijelzőt, persze egy autónál nem ez a fő szempont csak na, idegesít amikor apróságon spórol egy gyártó.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nagyon sok hasznos feedback jött eddig is, köszönjük. Egy csomó dologra jobban rámegyünk a következő anyagban (ami lehet BMW i3, DS 4, vagy Leaf), az is jó, hogy olvasott a cikk és sok a komment, tudjuk mutatni a többi autógyártóknak, hogy megéri nekik is ezzel foglalkozniuk.
Higgyétek el, hogy nem az Astra az első autó, amit próbáltunk, már december óta ütjük ezt a témát. De ez nem olyan triviális, mint a telefonokkal, ráadásul olyan területre tévedtünk, ami láthatóan maguknak a gyártóknak is új és egy csomó dolgot ők is tőlünk tudnak meg. Nagyon azt érezzük, hogy ez az autóipar egyik fontos szolgáltatása lesz nagyon hamar és nagyon érdekes, hogy miképp próbálnak ennek megfelelni, mert egyáltalán nem olyan egyértelmű számukra sem, hogy melyik szabvány, platform és megoldás hogyan és mivel működik és a vásárlóiknak kell tudniuk támogatást adni.
-
osztraksajt
őstag
Hidd el én se ma szereztem a jogsit, és már addigra beautóztam egész Európát mikor még az S merciben is nagyobbfajta csodának számított az 1 dines becker navigáció.
Nem vitatom hogy van aki jobban tájékozódik tőlem, de attól még nem érzem magam a többmillió kilométerrel a jobb lábamban gyakorlatlan sofőrnek.
De hozhatnám példának az újabban elburjánzó olasz autópálya határolókat ahol ugyancsak figyelni kell mint a vett malac hogy jó sávba húzódj és jó felé menj, ott aztán figyelheted a táblákat, annyira van kb kitáblázva mint mondjuk Sopronban Kisvárda. Van természetesen "célszerszám" navigációm, majd egy évtizedig csak olyat használtam illetve a céges autóban most is azt használom, és pontosan tudom mi a különbség a kettő között mind kényelemben mind képességben. Azt is tudom micsoda felára van egy gyárinak a szélvédőre cuppanthatóhoz képest, és nem tagadom újonnan én is aludnék rá egy párat hogy kell-e nekem, de a technikai és használati fölényét eszem ágában sincs megkérdőjelezni.
-
JanR
addikt
Tudom milyen autoja van, azert is irtam, hogy ez a 3 hengeres csoda a budos eletbe nem megy 200-al
Persze nem ugyan az a benzin es a diesel, de azt ne mondjak mar, hogy egy feleannyi hengeres es egy harmad annyi cm3-s benzin eszik annyit mint egy diesel. Vicc. Na de be is fejeztem az offolast, mert nem errol szol a topic.
Annyi, hogy mielott megkapnak, nekem is opelem van, de ezt a fogyasztast nagyon-nagyon sokallom.
-
-
válasz
Jim Tonic #43 üzenetére
Mert a beépített rendszerek tudása általában wav/mp3-ra vannak limitálva. Az egzotikusabb(SACD) formátumokat nem eszik. Márpedig ben5001 azt kapirgálta, hogy a telefonos kapcsolatnak nem kell olyan jó minőséget átvinni. Szerinte azoknak ott a CD, vagy a pendrive.
Nekem is ki van vezetve egy kis jack kábel, hogy a telefonomat rádughassam az aux bementetre. Már csak azért is, mert nincs bt a rádiómban
Persze lehet én értettem félre, vagy fogalmaztam rosszul. -
Bog
HÁZIGAZDA
-
tisvol
aktív tag
válasz
osztraksajt #30 üzenetére
Ha vezetek és navigációt is használok, akkor nem "észnélkül" a navigációs kijelzőt nézem, és annak utasításait követem. Nézem a táblákat, a forgalmi szituációt a kerreszteződéseket. Fapados, mobilos navigációval soha nem volt még gondom Bécsben, és semmiylen más alagútban. Ráadásul egy "célszerszám" sokkal jobban személyre szabható, hozzá tudom igazítani a vezetési szokásaimhoz. Könnyebb naprakészen tartani mind a térképeket mind a szoftvert. A gyári rendszer mellett egyértelműen a kényelem szól.
-
Ceftriaxone
aktív tag
Amúgy tudja valaki, milyen kernelre épül az egész rendszer? Ez valami embedded Linux, vagy QNX, vagy esetleg Windows CE?
-
-
Mr.Silkó
veterán
Nagyon érdekes vonal ez, jó, hogy foglalkoztok vele.
-
ben5001
tag
Nem gondolom, hogy abban a környezetben, amiben jellemzően 128-as mp3-as zenék vannak a telefonokon, mp3 lejátszókon, azon kellene "rugózni", hogy tud-e CD minőségben "átvinni" a BT.
Ha valaki olyan minőségre vágyik, akkor használjon pen-drive-ot, vagy CD lemezt.
Sosem értettem, hogy egy autóban, ami jellemzően külső (és saját) zajokkal jócskán "terhelt", miért tartják egyesek elengedhetetlennek az SACD minőséget? -
tolvaj!
őstag
Lemaradtam, vagy mikor egyesült a MA! a Toltalcarral? Oké, hogy fedélzeti számítógép teszt, de mi köze a vezetési komfortnak, vagy a platós IFA előzésnek a mobil oprendszerekkel való kommunikációhoz?
-
Elég gyenge cikk lett, a szerző a végén már vért izzad(motor, fogyasztás) csak hogy valamivel megtöltse a cikket.
Az autó fotója 1x még oké, de miért kell több alkalommal "művészkedni"(ami nem is sikerült)?! Miért nem a kijelzőről készültek a fotók? Pl. hogy a keresztnév vagy vezetéknév van elöl. Hogy a többi funkció hogyan néz ki.(Pl. az autórádió). Magának a hangrendszernek a felszereltségéről, hangminőségéről is írhatott volna 1-2 bekezdést. -
Nem mondom hogy hülyeség, de a mobilnak van kijelzője. Miért jobb a mobilt berakni a könyöktámasz alá, és az autó kijelzőjét bámulni, ami ráadásul a középkonzolon van: azaz le kell nézzek hogy lássam mondjuk a térképet.
Azt megnéztétek hogy bluetoothon keresztül van-e pl aptX támogatás? Zenehallgatáskor nem mindegy hogy egy sokol rádió minőségével szólal meg az amúgy vállalható hifi, vagy kicsit jobban
-
Mr. Q
tag
Pedig jó lett volna a a negatív példákat is leírni, milyenek voltak azok a típusok ahol ezek a dolgok nem, vagy nem így működtek. Az is teszt, csak negatív.
-
Bardoczy
csendes tag
válasz
osztraksajt #30 üzenetére
Így van. De van még ezer példa. A fenti autóban lévő rendszer sem a navigálást segíti, csak a bohóckodást az okosmobillal.
-
osztraksajt
őstag
Ezt meg tudom erősíteni.
A gyári navik tudnak olyan huncutságokat mint a sebességadatok és kormányelfordulás alapján tudja hol vagy. Kimondottan előnyös tud lenni pl Bécsnél az alagútrendszerben ahol már csak kapkodod a fejed hogy a három elágazásnál melyiknél merre kellett volna menni. Az átlagsebességgel számoló navi besaccolja, de amint változik a sebességed már simán elveszti a fonalat és felettébb idegesítő mikor nemhogy inkább csendbe lenne hanem még rossz irányba is próbál terelni mert azt hiszi még vagy már máshol vagy. Ez extrém példa, de mivel megesett már velem így tudom értékelni a különbséget.
-
helixP
nagyúr
Akkor valamit csúnyán félre néztem / olvastam ennek a képnek az alapján.
-
Bardoczy
csendes tag
"hogy a felhasználók egy okostelefon segítségével jobb navigációs rendszert kaphatnak, mint amiket az autókba építve találhatnak"
Ugye az megvan srácok, hogy egy gyári prémium navi egy pöttyet komplexebb cucc, mint Jauzsika okostelója? Eléggé integrált rendszerek azok... Most természetesn nem a Daciába itthoni kereskedő által beépített, normál navis fejegységre gondolok. Bár azok nem is kerülnek több száz ezer forintba.
-
Clever0
senior tag
Hálózati töltő+gyári kábellel vagy autós szivargyújtós töltő egybe kábellel nyomja a 1800 mA-t, de ugyanazzal a gyári kábellel PC bármelyik USB aljzatából vagy az autóban lévőről már csak 460 mA-t kér. Olvasottak szerint a telefon csak akkor kapcsol "Hálózati töltés" üzemmódba, ha az adat csatlakozókon is delejt érzékel.
Sikerült letöltenem netről az apk-t. APKMirror
Majd kipróbálom a nem Opel autómban, mert az is ott van a támogatott listán. Android Auto -
batai15
félisten
Remélem ez a mirror link hamar elterjed. Nem kell ezekbe okos navis főegység , csak tudd telefonnal párosítani, meg arról vezérelni , sokkal több lehetőség van igy
-
Scholes9
nagyúr
Elfogadnám
-
runner 125
nagyúr
Világos.
Egyébként az utólagos 2 DIN-es, vagy éppen konkrét típusspecifikus fejegységekre tényleg ráállhatnátok.
Használok mindkét típusból, előbbi egy Kenwood DNX7200, míg utóbbi egy minden bizonnyal kínai, de a gyári környezetbe 100%-ig belesimuló, mindent tudó (Win CE, tolatókamera, GPS, minden videóformátum lejátszása, SD, USB bemenet, stb..) multi fej., a gyárinál sokkal komolyabb hangzással.
Egy hátránya van, az a szintúgy gyengébb felbontású, 800 x 480-as, 7 inches kijelző, de ezen kívül tökéletesen szolgál már 1,5 éve. -
Tutu7030
veterán
Vannak ilyen elkefélt telefonok. Nekem volt egy sonyericsson telefonom, ami roppant válogatós volt az autós töltőkkel (de az alca idol 2s(vagy s2??) is zavarba hozható az autós töltővel.
Ezeket a tepsi telefonokat 500mAh töltéssel még szinten sem lehet tartani, ha közben használja is az ember, szóval elég suttyóság a samutól ez az 500-as korlát.
A cikkben lévő videóhoz; Ide kellett volna útvonalat terveztetni.: Death valley nemzeti park "Hajts ki a
FerihegyiLiszt Ferenc repülőtérre, zárd le a kocsit, jó utat! -
ben5001
tag
Ezt nem teljesen értem. Úgy tudom, hogy a 2.1 A a maximális leadható teljesítményt jelenti. Ha a csatlakoztatott eszköz csak 500 mA-t igényel, akkor annyit fog szolgáltatni az aljzat. (Azért, mert egy konnektorba be tudod dugni, és használni tudod a 2000W-os vasalót, nem jelenti azt, hogy egy 10W-ot fogyasztó eszköznek is "tolja" a 2000W-ot. Rosszul gondolom?)
Fenébe, nem magamnak akartam válaszolni... Mindig "benézem" a "topológiát".
-
ben5001
tag
Én is értetlenül állok az olyan jelenségek előtt, amikor sokmilliós / tizenmilliós / pártízmilliós (fiatal) autóban (egyedül) ülő vezető füléhez emelt telefonnal telefonál. (Pl. VW touareg, Audi Q7, Volvo XC90, BMW X5)
Az ilyeneknek - szívlapáttal történő nyomatékosítás után - megmutatnám, hogy
1. (és legfontosabb, tehát ezért két szívlapátos nyomatékosítás és kijár) bizonyosan van bluetooth az autóban, tehát tudná használni
2. gyakorlatilag az összes okostelefonon van "speakerphone" funkció, tehát a telefont az anyósülésre letéve lehet telefonálni gond nélkül.Hiába, a pénz és az "általános intelligencia" nem jár kéz-a-kézben
Azt már csak nagyon halkan teszem hozzá, hogy kifejezetten élvezem azt, hogy az autómban van bluetooth telefonos kihangosító, és ezért kényelmesen tudok telefonálni. (Kormányon lévő telefon-gombok miatt el sem kell engedni a kormányt!) Nagyon nagy barom az, akinek ez nem megfelelő! (Kizártnak tartom, hogy mindegyiknek épp akkor romlott el a BT kihangosítója
)
-
Clever0
senior tag
"Az USB-csatlakozó 2,1 amperes áramerősséget tud leadni..." Az én Samu telefonom USB-s töltésnél 500 mA-re korlátozza a töltőáramot, ezért nem tudom kihasználni az USB aljzatot ilyen célra. Ti milyen eszközzel és kábellel próbáltátok?
-
darvinya
titán
Van egy érzésem, hogy ez még gyerekcípőben jár.
1. Miért kell külön előfizetés az autónak, ha úgy is csatlakoztatjuk okostelot.?
2. Átjárhatóság platformok között eltérő kezelésnek miértértelme.?
3. Frissítésre ott az okostelo, mikor csatlakoztatjuk.
4. Ha már okos, akkor miért nem használható kulcsnak okostelo.?
Stb. -
ben11
őstag
-
Klassz! Cikk is, autó is!
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz
runner 125 #10 üzenetére
Nagyon rosszak voltak a fényviszonyok, amikor még itthon voltunk és teszteltük az autót, aztán el kellett utaznunk az MWC-re és vittük a fényképezőgépeket, ergo Daywalker kollégának (ő vitte vissza a kocsit az Opelhez) nem volt sok lehetősége sajnos.
A későbbi cikkeknél nem lesz ilyen gond.
-
runner 125
nagyúr
Jó írás, de a telefonnal lőtt képek visznek az értékéből.
Miért nem használtok (itt is) dSLR-t? -
F.B.I.
veterán
Köszönöm előre is. Ilyen 2 dines 50-120K közötti termékekre, sokan vevők lennének még a régebbi de szép állapotú 500-1,5 millióig terjedő kategóriás tulajdonosok közül is.
Ezzel is segítve a biztonságos közlekedést (főleg, hogy fiatal jogsisok már 100 lóerő feletti kocsikkal rohangálnak) és a kényelmet. Bár sok embert nem értek, akik idrive bmw-el tolják, miért bonyolult BT-t bekapcsolni, aztán megy a rinyálás, hogy megbüntetett a hüle fakabá(mondjuk ez a kategória le s kakkantja).dionaea
van bőven megoldás, tele a piac, sőt házibarkácsban még 10-os tabletet is be lehet szerelni de jobb lenne egy letesztelt bemutató. -
F.B.I.
veterán
Elég lesz a jóból. Nekem már egy új kocsi is elég lenne, az se érdekel ha soha nem kerül bele tablet, akkora már az okostelefonom is, egy 1K értékű tartóval is korrektül néz ki a kocsiban. Talán ennek csak annyi az előnye, hogy egy gyári beépítésért még nem törik fel a kocsit, azonban egy öntapadós tartó LENYOMATÁÉRT az ablakon, simán bevágják az üveget és feltúrják a kocsit Pesten.
-
F.B.I.
veterán
Én is kösz! Most már csak el kell kezdeni gyűjteni egy új autóra. Esetleg még olyan cikk is érdekelhetne, hogy a meglévő régebbi autóba, milyen fejlettebb multimédiás fejegységet lehet beszerelni.
Cannabis7 : szerintem azért, mert az úton közlekedők 50%-a így sem tud vezetni, ezzel a felbontással elég nagyok az ikonok és így a szerencsétlenje, nem fog engem és a családomat megölni, mert a 7"-os 4K kijelzőn kereste a spotify ikont!
-
Cannabis7
senior tag
érthetetlen, hogy egy autón miért azon a 7"-os kijelző felbontásán spórolnak, szinte már filléres tétel.
A cikk egyébként jó, ahogy az autó is korrekt -
modd3r
őstag
Már nagyon régóta várom, hogy ehhez hasonló cikkek, tesztek is szülessenek a Mobilaréna hasábjain!
Köszönet!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Az Opel tényleg sokféle lehetőséget kínál arra, hogy az okostelefonunkat összeköthessük az autónkkal. Azt hihetnénk, hogy ez triviális, de messze nem az.
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf FX 505G Gamer laptop. I7 8750H / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest