Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • osztraksajt

    őstag

    válasz Bardoczy #27 üzenetére

    Ezt meg tudom erősíteni.

    A gyári navik tudnak olyan huncutságokat mint a sebességadatok és kormányelfordulás alapján tudja hol vagy. Kimondottan előnyös tud lenni pl Bécsnél az alagútrendszerben ahol már csak kapkodod a fejed hogy a három elágazásnál melyiknél merre kellett volna menni. Az átlagsebességgel számoló navi besaccolja, de amint változik a sebességed már simán elveszti a fonalat és felettébb idegesítő mikor nemhogy inkább csendbe lenne hanem még rossz irányba is próbál terelni mert azt hiszi még vagy már máshol vagy. Ez extrém példa, de mivel megesett már velem így tudom értékelni a különbséget.

  • Kapanyél

    őstag

    válasz Bardoczy #27 üzenetére

    Lehet, hogy komplexebb, de az új okostelefonos applukációk és hardverek sem ragadtak meg a Destinator meg a 16 holdas Royaltek szintjén. Egy alagútban a Google Maps vagy a Waze is simán átmegy, hogy megy a térkép alatta (akkor is, ha beszól, hogy épp nem lát műholdakat).
    És az egész beépített kütyü kakit sem ér, ha helyette inkábba a Waze-t használja a user.
    Nem mindenki tud Google Maps-es Audit venni.

    Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #98 üzenetére

    Eddig ezt fejtegettem, nem értem a kérdést. Konfigurálsz magadnak egy autót valamilyen belső kijelzővel és tudással, aztán az a következő 20 évben, amíg az autó gurul pont ugyanolyan kijelzővel és tudással marad ott. Nem cseréled a hardvert, a legtöbb esetben a szoftvert sem. Nem kérhetsz új funkciókat, nem fog növekedni az USB csatin érkező áramerősség akkor sem, ha akarod, nem nyílnak új kommunikációs lehetőségek, satöbbi.
    Korábban többen írták, hogy pont ezért volt jó az 1-2 dines rádiós csati, mert a júzer olyan fejegységet rakott be, amilyet csak akart.
    A szoftver adott esetben majd frissülhet, ha az autógyártónak lesz érdeke ezzel pöcsölni, mert mondjuk a júzerek verik az asztalt, mert azt látják, hogy a Teslánál frissül. De hogy OTA módon történjen ez, azt még évekig várhatjuk.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #99 üzenetére

    :W
    Lécci, linkelj már ide egy magyar anyagot valahonnan, ahol le van írva, hogy az adott rendszer milyen okostelefonos platformmal, milyen csatlakozási lehetőségekkel és hogyan működik.

    (Egyébként a sajtóanyag mindenhol csodálatos. Mondjuk a DS 4-ben a MirrorLink egyetlen MirrorLinkes telefonnal sem működött a gyakorlatban. Három gyártó csinál ilyet: Samsung, Sony, HTC. Nekünk mindhárom gyártótól van készülékünk, mindhármat kipróbáltuk, egyik SEM működött. Miközben a DS sajtóanyagban és weboldalon ott virít a MirrorLink azóta is. Remélem érted, hogy mi a különbség egy sajtóanyag és a gyakorlat között. És egyébként pont azért, mert ezt tapasztaltuk frissítették a DS 4-ben a szoftvert, most már állítólag működik, de amíg ezt nem próbáljuk ki újra, addig nem is írunk erről cikket, pedig a DS 4-ről szóló anyag egyébként kész mindenesetől, képekkel, videóval.)

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #104 üzenetére

    De könyörgöm, miért nem olvasol, mielőtt hozzászólsz? Pontosan tudom, hogy mennyi egy autó kifejlesztési ideje, leírtam én is.

    Pont az olyan hozzáállásnak kell megváltoznia, mint amit te képviselsz itt ilyenekkel, hogy "simán megoldották szoftveres frissítéssel a szervizlátogatás alkalmával", "Mi frissült a Teslánál??", "arról ne is beszéljünk, hogy érintőképernyő autóba..."

    Nem akarlak meggyőzni semmiről, igazából nem is célom, nem is feladatom. Szerintem az autóipar totál le van maradva rengeteg területen. A Teslánál a frissítéssel kapták meg a tulajdonosok a félig önvezető szoftvert. Nem a szervizlátogatás alkalmával, hanem akkor, amikor ők akarták. De ha az ilyen különbségeket nem észleled, akkor tényleg felesleges.

    Nekem az is elképesztő, hogy kapunk egy vadonatúj, prémium kategóriás tesztautót és nem az volt, hogy volt benne pár bug a rendszerben, hanem egészen konkrétan NEM MŰKÖDÖTT az egész, úgy ahogyan volt. És 4-6 évig fejlesztik az autót és nincs rá EGY NAP, hogy egy mókus beüljön és 5 különböző telefonnal kipróbálja? Nem, nincs, kitolják így a piacra. És odaadják, visszavisszük, hogy srácok, ez nem működik. Ja, hát ők ezt nem tudják, nem próbálták ki. De írnak a központnak (X országba). És írtak. És vártunk. Hónapokat. És akkor a központból küldtek egy frissítést, amit rátettek arra az egy autóra, ami nálunk járt és mondták, hogy most már működik FÉLIG. Mert az X kompatibilis telefonból csak X/2-vel működik. Tehát eljutottunk oda, hogy adott egy autó, ami piacon van egy éve és mivel szóltunk, hogy szar, ezért félig kijavították. Nem, nem az összes eladott darabot, hanem azt az egyet, amit tesztre adtak.

    Nyilván fogalmam sincs az autógyártásról és a piaci igényekről, nyilván, pláne, ha te írod. De igazából talán pont le is szarom. Én egy júzer vagyok egyszerre mindenféle telefonnal és azt várom el egy tizenmilliós kocsitól, hogy legalább Bluetooth-on átvegye a névjegyeimet egy W10-es Lumiáról. És ha ezt egy japán prémium crossover rendszere nem tudja megcsinálni, akkor talán nem az autógyártásról és a piaci igényekről alkotott fogalmam milyensége a lényeg, hanem hogy ez csak simán GÁZ. És nem, nem ír róla senki. És ha én azt írom, hogy szerintem nem ír róla senki, te meg idejössz azzal, hogy de, erről igenis írnak, akkor nem nekem kell linkelnem példákat, hanem neked. Mert szerintem nincsenek példák.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Gabesz84

    őstag

    válasz Bardoczy #104 üzenetére

    A szórakoztató rendszert a belső mindenféle okosrendszerről amivel a futómúvet és egyéb szorosan autóhoz kapcsolódó dolgokat vezéreled illene leválasztani.
    Mert a multimédia bármilyen meglepő, de fejlődik. Ahogy 10 éve mondjuk nem használtál bluetooth kapcsolatot minőségi zenelejátszáshoz autóban, de ma használnál, ha tudnál.

    Jelenleg ott az apple carplay, és android auto, a mostani gyári fejegységed tudja. OK. 5 év múlva kijön egy olyan frissített verzió ami többet tud és nem visszafele kompatibilis a jelenlegi rendszerrel. Mit csinálsz a beépített fejegységeddel? Mert kicserélni nem tudod újabbra.
    Mondok mást, bár ez kevésbé valószínű: az android mondjuk marginális piaci szereplővé válik, és a windows mobile válik piacvezetővé -> na azt hogy csatlakoztatod a fejegységedhez?

    Amíg megvoltak a szabványos 1-2din-es helyek, kivetted a régit, betetted az újat és örültél. Most ez sehogy se lesz megoldható.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #107 üzenetére

    Nehéz úgy eszmét cserélni, ha nem reagálsz a hozzászólásaimban levő dolgokra, hanem kiragadsz belőlük egy-egy mondatot.

    Linkeltél már cikket a témában?

    Önvezető autó: röhöghetsz, meg lehet mondani, hogy ki és mennyit fejleszt, de mi akadályozza meg bármelyik gyártót, hogy Kaliforniában tesztelje a rendszert? És tisztában vagyok vele, hogy volt már S Merci a 90-es években, ami elment Dániáig emberi beavatkozás nélkül, láttam ezt az autót (bele is néztem), itt megint nem az volt a lényeg, hogy tudja, nem tudja, hogy tudja, mikor tudja, hanem az, hogy kapott a Tesla egy szoftverfrissítést és onnantól változott a funkcionalitás anélkül, hogy a júzernek külön a szervizbe kellett volna látogatnia. És szerintem ez a jövő. Szerinted meg nem, erre mondtam, hogy mindegy, ha te máshogy látod, akkor ez van.

    Vitatkozunk, beszélgetünk vagy csak ilyen stílus telik tőled? Működött, de az ios verzió frissülés után már tényleg nem működött.

    Ne haragudj, de miről beszélsz? Milyen iOS verzió? Mikor írtam én ilyet? A CarPlay pont működött mindenben, amit próbáltunk és fel volt rá készítve, a MirrorLink dobta be a törcsit. És nem értem, hogy milyen bajod van a stílussal, írtam egy példát, ami szerintem elképesztő. (Van egy funkció, ami nem működik, de reklámozzák vele az autót és benne van a speciben, de nem próbálta ki élő ember mielőtt piacra dobták az autót. Egy IT céget egy ilyenért szétszednének a felhasználók.) Ezt szerintem nem lehet védeni.

    Japánoknál prémium crossover? Lemaradtam valamiről? A Lexus NX nyilván egy fűnyíró. Hogy mit gondolsz a japánokról az tök egyéni vélemény és igazából ez is relatív mindegy, megint nem a lényegre fókuszálsz. Volt nálunk olyan autó (mindenféle MirrorLink és CarPlay nélkül), ami Bluetooth-on egy BlackBerryről még az emaileket is szinkronizálta és felolvasta, az Androiddal meg nem volt erre képes. És volt olyan is, hogy (még mindig CarPlay nélkül), iOS-ről behúzta a zenei struktúrát mappákkal, Androidon meg annyit tudott, hogy lehetett léptetni egyet előre és egyet hátra, de sem playlistet nem kezelt, sem a mappastruktúrát. Ömlesztve odatömte a zenéket egy listába, aztán léptetgess hatszázat, mire eljutsz az S betűs előadóig. És még bele sem lehetett tekerni egy számba, egészen nevetséges.

    De megint, visszatérve az eredeti területre: ez a cikk arról szól, hogy miképp működik egy adott autó infotainment rendszere. Azért szól erről, mert az eddigi tapasztalataink alapján ez finoman szólva is hektikus és azért szól erről, mert mi úgy láttuk, hogy általában az autós témájú cikkek és tesztek csak szőrmentén foglalkoznak ezzel. És miután elkezdtük magunkat beleásni a témába azt tapasztaltuk, hogy maguk a gyártók, értékesítők, PR-osok, ügyfélmenedzserek sem vágják, hogy igazából mi és hogyan működik abban az autóban, amit eladni próbálnak. Lehet ez egy általános hozzáállásbeli kérdés, lehet ez a tréning és az információáramlás hiányossága, lehet ez csak egy jelenleg még félvállról vett terület, ahol elég odaírni két szabványt a prospektusba és el van intézve, de szerintünk ez így nincs rendben. Meggyőződésünk, hogy az autós infotainment rendszer kompatibilitási képessége, ergonómiája, kezelhetősége, fejlettsége egyre fontosabb lesz a vásárlók számára és adott esetben dönthet egyik vagy másik autó(márka) mellett, ha a júzer szeretné, hogy az okostelefonja az autóval is együttműködjön. És ez egy elég jogos igény.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • dionaea

    őstag

    válasz Bardoczy #107 üzenetére

    Az a baj hogy Te egy német fostalicska párti ember vagy, így felesleges veled beszélgetni. Gondolom az autó iparban is tolod. Mint....

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz Bardoczy #107 üzenetére

    Objektivitásból 0. Teljesen mindegy, hogy ki mit fejlesztett évek óta, ma a Tesla az egyetlen autó, ami képes autopilot-ra. Az összes többi melléduma, amiben láthatóan nagyon nagy vagy.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Új hozzászólás Aktív témák