- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
zolikaDB
veterán
válasz
M_o_g_y_i #64375 üzenetére
Srác 18-as malomkövet akar venni H Astrára, válasz egy másik sráctól:
"Nekem van, 225/40/18. Kiváló tartása van, a kanyarok pedig eszméletlen könnyűek, szinte meg sem érzed, 70-80km/h bátran veszek olyan kanyarokat amit más talán 50 vesz be, nem okoskodás de tükörből mindig látom ahogy elmaradnak, én pedig fék nélkül simán át szelem"
"Nézd. Kinek mi a gyenge, lomha, lassú, gyors, illetve jó. Nekem kiváló, nem érzem hátrányát, hiába 1,4. Egy tank nekem majdnem 800km, ami klímával is értendő, vegyes fogyasztással. Ha egész konkretumra vágysz, próbálj kölcsön kérni és próbálni egy napra valakitől, így rájosz neked jó, rossz, lomha, vagy bármi egyéb"
Mindez egy 1.4-es H GTC...
-
Szada85
aktív tag
válasz
M_o_g_y_i #64366 üzenetére
Így van, ezért is írtam, hogy magától a motortól nem kell tartani, a korábbi user-ektöl inkább.
De ez igaz minden autóra, csak egy sportosabb terméknél hatványozottan van valóságalapja.
Ha az ember kifog egy jót, alaposan megnézi, akkor könnyen lehet, hogy sokáig gond nélkül tudja nyúzni, ha kicsit leharcoltabbat, akkor pedig egyszer kell rászánni a pénzt, rendberakatni alaposan, és utána jöhetnek a gondtalan évek.
Nem fiatal autók ezek, és azért az idö mindenre rányomja a bélyegét, én is cseréltem légtömegméröt, 1-2 szenzort már, trafósort, de ez nem szabad, hogy eltántorítsa az embert, mert használt autónál ez szerintem benne van. Hamarosan kuplung lesz a következö, aztán nagyjából minden mechanikai rész kész lesz rajta. És aztán eladom, csak, hogy másnak nagyon jó legyen. -
Szada85
aktív tag
válasz
M_o_g_y_i #64358 üzenetére
Természetesen, a korábbi használat nagyban befolyásolja a Z20LET-ek - mint ahogy minden más Motor - állapotát is, ezt tökéletesen írod.
Mint Z20LET használó, leírom, amiket én eddig tapasztaltam. Nyilván ez nem örökérvényü, minden Z20LET-re, bár lehet persze a csodában bízni, de ez legalább annyira naív, mint kevesett futott öreg dízelautóban.
Az ilyen motoros autók kora jellemzöen tizenév, vagy afölött, és nyilván, aki ilyet vett, nem azért vette, hogy aztán 5 literrel járjon 2 ezernél elváltogatva, nehogy felpörögjön a turbó.
Ütve-vágva voltak a drágák, és ez még a legalaposabb karbantartás mellett is meghagyja a nyomát.
Sokat olvastam korábbi témákat a motorról, jellemzöen a vélemény az, hogy valóban nagyon kellemes kis Motor, ezt én is megerösíthetem, szerintem a legtöbb élethelyzethez teljesen elegendö a power még caravan kasztniban is, szépen tol, egy nyitottabb rendszerrel a hangja is vérpezsdítö, viszont a karbantartása/renberakása igényel egy bizonyos zsebmélységet.
A net gyakorlatilag tele van eladó turbókkal, szinte mindnek lóg a tengelye, eszi az olajat ( persze, ezek a széthajtott darabok, mondhatnánk ), valamint típushiba, hogy a wastegate körül, vagy akár a turbinaoldali lapát mellett megreped a ház ( 1. link ), valamint a leömlö is elöfordul, hogy megreped ( lásd 2. link, bár ott mindkettöröl van kép ). Tehát idövel ez elöjön a turbókon, ha vigyázol rá, ha nem.
Én is beleugrottam, alapos átnézés Volt több körben, de mégis idövel jöttek figyelmeztetö jelek, és már én is túlvagyok egy turbócserén ( 300k Ft környéke ), bár nyilván, innentöl azzal már nem lesz baj.
Ha bárkit érdekel a hardcore technohorror, tudok képeket csinálni, a tengelye lötyögött, megvolt a wastegate repedés, a turbinaoldalon a lapátok éle meg volt égve, és a höterheléstöl picit deformálódva is. Olajfogyasztás az enyémnek is van, most már kevesebb, de még van pici, nyilván egy teljes motorgenerál lenne az ideális megoldás.
Valamint, ahogy hallom, olvasom a Magyar oldalakat, közösségeket, akinek itthon LET-je van, azoknak a legnagyobb része már túl van egy turbófelújítás/turbócsere szeánszon.
Elhiszem, hogy ez most elsö olvasatra nagyon negatívnak tünhet, és nem is szeretnék senkit sem lebeszélni róla, mert tényleg élvezetes motor, viszont nem árt tisztában lenni a lehetséges költségekkel, amit sokan kifelejtenek a vételár+átíratás mellett, illetve, ha hosszabb távra terveznék ilyen motoros autóval, én biztosan bebüdzséznék egy generált, tudva, hogy utána hosszú-hosszú ideig problémamentes lesz.
( elnézést, ez megint hosszú lett, unalmas a hotelszoba, elragadja az embert a hév)
-
-
-
-
válasz
M_o_g_y_i #63931 üzenetére
Néztem a viszont eladókat, nincs is messze, be is ugrok és körbenézek, köszönöm szépen a tippet.
Ahm mi annak a neve vagy mi az ami mint a vizet és a bogarakat le taszítja az autóról? Az ilyen nano cucc?
-
Szada85
aktív tag
válasz
M_o_g_y_i #63144 üzenetére
Valóban relatív, kinek mit jelent az élményautózás, a rossz gondolkodás szerintem ott van, hogy az emberek nagy többsége az alapján méri egy-egy autó élvezeti faktorát, hogy hány lóerös/ hány nyútonméter...
Példának tudom mondani a saját talicskáimat, hiába erösebb a G OPC-m, van alatta gewinde, hiába lehet vele gyorsan menni, és még kanyarodni is, százszor keményebbet lehet a huszonéves 8 szelepes, 115+ Le-s GSi-vel veretni egy Pilisszentkeresz-Visegrád környéki szakaszon, bár való igaz, hogy annak minden eleme ahhoz lett cserélgetve, futómü, fék, Motor, egyebek.
Az átlagembernek pedig böségesen elegendö lenne egy 100 Le körüli autó rendes fékkel, rendes futómüvel, hogy megtanuljon tényleg gyorsan vezetni, aztán lehet feljebb lépni powerben...Szerintem.
-
haddent
addikt
-
Declare
őstag
válasz
M_o_g_y_i #62748 üzenetére
"valóban nem "vad" ennyi erő egy ekkora kasztniban, de dinamikus, vagyis inkább "másokat fel nem tartó" közlekedéshez elég. "
vad => dinamikus => masokat nem feltarto
nem mondtam, hogy masokat feltarto tipus, csak, hogy azert relative nagy bode, relative nagy motor es ahhoz kepest az a 120 paci az azert nem egy hüha
....de ettöl meg biztos, hogy kellöen dinamikus....de azert akkor mar megis csak a 150 lovas 1.9 est vadasznam, ha ilyet szeretnek, nem a 120 ast
-
Doggy dog
senior tag
válasz
M_o_g_y_i #62441 üzenetére
Erről az Opcom-ról tudnál/tudnátok valamit mondani?Hogyan működik?Kell hozzá valami program laptopra,laptop mind1 milyen?Mit tud,hibakódot,vagy konkrétan kiírja a hibát?
Vajon hogy állának hozzánk kereskedésben,ha ilyennel+rétegvastagság mérővel mennénk?Vagy ezeket inkább felejtsem el?
Épp vásárlás előtt vagyok és úgy tervezzük a napot,hogy megnéznénk többet.Így az szinte kizárt,hogy mindet elvigyük állapot felmérésre.+vadidegen helyen,időpont nélkül.... -
sitotomi
tag
válasz
M_o_g_y_i #62441 üzenetére
Köszi a segítséget, így meg is lett a beállítás, viszont nem működik :/ ( kicsit már pipa vagyok rá
)
Köszi a linket is, hál isten akkor ezek nem a több tízezer forintos kategóriából vannak. Lehet bepróbálok egy ilyet, ha nem jön össze ezzel a mostani kütyüvel, de jobb lenne ha összejönne. -
sitotomi
tag
válasz
M_o_g_y_i #62435 üzenetére
(#62433) necsak
Ezen gondolkoztam én is, de mielőtt még rendelnék egy másikat, mindent ki akarok próbálni.(#62435) M_o_g_y_i
Az IP és a port stimt. Viszont nem találok a torque-ban olyan beállítási opciót, hogy kézzel megadhatnám a protokollt. Ellenben az OBD Car Doctor Pro-ban volt ilyen beállítási lehetőség, de nem javult a helyzet.
OPCOM-hoz tudsz dobni egy linket, hogy Te milyenre is gondolsz?Most megnéztem a mási kocsinkon, 2003 Mazda 6, ott simán elsőre összelőtte magát a Torque és szépen mutat mindent.
-
F_Gergely
őstag
válasz
M_o_g_y_i #60253 üzenetére
Holnap rajuk csorgok de igazabol mar elment a kedvem toluk, mert ez igy eleg gaz... en telefonalgassak a rendelesem utan?! Vicc....
Mas:
Na megjartam balcsit, szelvedo nem repedt tovabb, nem is volt gond az uton, klima is ment nem ereztem ugy hogy nem hut elegge. Mivel nem palyan mentem parszor lebaxta az agyam a szijjat, pl 90es tablanal a papa 50el, kielozni nem lehet, vagy eloznek erre az elottem levo ramegy fel autoval a felezovonalra de se index semmi es ott megy. Vegig bmageoltam oda vissza az utat, legkozelebb palyan megyek arrol nem is beszelve hogy a masfel oras ut igy volt 2 es fel ora... tobbet soha 7es ut csak palya! -
Petyyyyy
addikt
válasz
M_o_g_y_i #59191 üzenetére
De ez a normális, hogy előtte megmondják mi a kotta és választhatsz.
Én most hirtelen ezt tudnám ajánlani a kollégának: [link]
Ott kezdődik, hogy milyen a tulaj hozzáállása, megjelenése, fellépése, természete. Ebből lehet kicsit következtetni a vezetési szokásaira is. Az autót természetesen átnézni, próbázni, tesztelni, rétegvastagságmérni, rázópad'ni, fékpróbálni,ultrahangozni, EKG-zni. De még így is el lehetne hozni szerintem úgy 580-600-ban - mer a bal ködlámpa nyeklik kicsit. Mindezt a 290k km ellenére mondom. -
F_Gergely
őstag
válasz
M_o_g_y_i #59127 üzenetére
Szerintem igen de ebben nem vagok 100% de elszoktak kerni, de ide nem en vittem az autot igy ezt nem tudom.
Nincs erre valami jogi dolog hogy ne kelljen ennyit kifizetni, vagy elallni ettol az egesztol? Ha tudom hogy ennyi lesz nem kerek semmi javitast es hasznalom tovabb az autot. Direkt kertem hogy tajekoztassanak mennyibe fog kerulni de csak a klimacsovet mondtak hogy 36 ezer utana nem mondtak semmit. -
-
bazsimano
őstag
-
válasz
M_o_g_y_i #56903 üzenetére
En is le szoktam kenni oket, azert maradtak meg a mai napig ilyen allapotban.
Ma delutan csak lemostam a mocit, holnap vagy hetvegen megkapja az apoloszert.
-------------------------
(#56904) lsebestyen
Gyakran sokkal nagyobb ittbent a kaosz, mint a garazsban.
(#56906) Petyyyyy
Most mondanam, hogy lefotozom a gaztuzhelyet, de ilyenkor vacsoraidoben nem szeretnem ha barkinel is elotorne az egyhetes hanyinger szezon.
-
Petyyyyy
addikt
-
diablo1984
veterán
válasz
M_o_g_y_i #56623 üzenetére
tech2 kell hozzá, illetve az, hogy a gyári helyén ki legyen nullázva, tehát ott amelyik autóból kivették! rádiónál így működött, hogy a bontásra szánt cuccnál kinullázták(utána olyan, mintha vacsi új lenne a gépnek) és mikor a tiedbe berakják tech2-vel rá kell párosítani! canbus rendszer ilyen, a rádió egyben a fedélzeti központi egysége is, lehet ezért vált display-ról radióra, ez amolyan lopásgátlás, ha kilopják a verdádból a cuccot, akkor sem tudják másban használni, max dísznek.....
kijelző márkára szerintem mindegy a dolog, ha talál benne másik autó nyomát, úgyis hibára dobja, ha kivan nullázva, akkor is csak tech2 után hajlandó vele működni, készülj fel bármi ha elromlik belőle, így mennek ezek a dolgok.....
-
diablo1984
veterán
válasz
M_o_g_y_i #56619 üzenetére
mert hozzá kell tanítani a kijelzőt a canbus rendszerhez! nem csak annyi, hogy kicseréled és jóccakát, hanem a bontott cuccot először a saját autójában ki kell nullázni és a tiedhez hozzá kell párosítani, mint a rádiót is mikor cseréled! ezért írja ezt, mert nem a hozzátársított hardvert érzékeli és ezért b@szik működni!
-
válasz
M_o_g_y_i #56542 üzenetére
Itt az autodra valo skf pumpa:
Ez biztosan nem muanyag. Az ilyen papirlapos dolgokat inkabb nem is kommentalom.
Ez a gond, hogy orbitalis marhasagokat kepesek emberek leirni buntetlenul es hamar felrevezetik az embert.
Jol valasztottal pumpat amugy, ebben az arszegmensben mar nem tudsz mellenyulni.
-
w333
félisten
válasz
M_o_g_y_i #56466 üzenetére
Persze tudom ... csak mondtam hogy legközelebb ez is mehet bele !
Igen amivel kigurult a gyártósorról, nem egy bonyolult alkatrész a vízpumpa és ha fagyálló van benne az még olajozza is, fateromnak a régi Pug 505 (2.5 GTD) -ben soha nem volt cserélve kb. 800 ezer km- nél akadt ki a km óra és még ment vagy 8 évig aztán megette a rozsda az egész autót de motorikusan még hibátlan volt
-
Zsolt!!
aktív tag
válasz
M_o_g_y_i #56246 üzenetére
Nekem is aktuális a kérdés. Van egy szép hosszú repedés az első szélvédőn. Szerencsére az alján van, egy része ott van ahol az üveg és a müszerfal találkozik.A javitós srác azt mondta,hogy ezt a részt nem tudja megjavitani csak ami fölötte van és a müszakin már nem fognak igy belekötni.Ez kb 10 rugó és közben egy szélvédőcsere 25-böl megvan. Mit mondotok javitás vagy csere?
-
trassher
addikt
válasz
M_o_g_y_i #56217 üzenetére
Nem volt rajta a lapát mivel csak úgy tudom levenni a kart. Felhajtott pozícióban volt mint amikor cseréled a lapátot.
diablo1984: Magamra vagyok dühös hogy miért nem raktam oda a szerelős paplanom. Máskor sem raktam oda de most előtte beugrott hogy miért ne aztán mégsem sikerült.
Itt jól értelmezem hogy a feltüntetett ár beszereléssel együtt értendő? Ha igen akkor elég komoly akciójuk van. Ők ragasztották újra a szélvédőm 10.000 forintért.
Opel Astra G 1998- első szélvédő zöld, kék sávval 13 400 Ft -
zolikaDB
veterán
válasz
M_o_g_y_i #55949 üzenetére
Nekem jelenleg asszem nulla
Elillant mind, csutortokon javitas, toltes, es jeges fuvallat var a nyari 45 fokra keszulve.
Milyen progival nezted? Nekem a Torque van meg, de nem tudom, az kepes-e megmutatni.Calogero: en is csipem az automatat, de egy picit sportosabb, 140 lovas verdaban en kapcsolgatnam, ha lehet, foleg egy cabrioban, amivel csapatnek parat igy, kisse megkorosodva
-
válasz
M_o_g_y_i #55680 üzenetére
Oke ezt olvastam, csak hogy ebben a service 4+ - ban nezte, vagy alkatresz+beszereles, mert nem mindegy. Az en szettem listaara 70 rugo, szerelesre nem tudom mennyit szamolnak, 2-3 orat biztos. Ha ad 10%-ot az anyagbol+a szereles meg az is sok. El tudtam volna hozni az alkatreszt 24% kedvezmennyel, viszont beszerelesi dijjal akkor se jottem volna ki olcsobban, igy meg nincs vele semmi keveres. Gyari alkatresz, gyari technologiaval, altaluk beepitve, szamlaval stb.
Nezesd meg a bardi autonal a gyari szettedet, nekik is van opel epc programjuk es mar tudnak hozni gyari alkatreszt is, bar ugy tudom az unix is tud. Azokra nincs 46%kedvezmeny ha van kodod/ismid akinek van, csak 30% korul, nekem a 70 rugos gyari szettet 50-ert tudtak volna hozni.
Ok lesznek a gyari szamaid:
Azt nem tudom miert fut ket cikkszamon, lehet az egyiket mar megszuntette az opel, majd megmondjak. Nalam is ket cikkszamon van a szettjuk, egy bizonyos motorszamnal volt a valtas, ahol a feszito megoldason valtoztattak.
-
válasz
M_o_g_y_i #55674 üzenetére
Bocsi, ez most kiesett.
Latom nalad ket vezetogorgo es egy feszito van, valoszinu ezert kerul ennyibe, ezek a gyari gorgok eleg huzosak, mondjuk birjak is a strapat. Nekem most lettek cserelve a gyari gorgok, 13 eves az auto es 165 ezer km-t futott es ugyan ilyenek is mentek vissza.
Milyen koncepcioban neztek ezt a cseret neked? Kerdezz ra a service 4+ megoldasra, hatha tudnak valamit csiszolni rajt.
Ha jol tajekozodtam (eleg faradt vagyok mar) a hosszbordas szetted skf-ben VKMA35114 es VKM 35012 a feszito benne (GM - 90571758), meg kene nezni, hogy litens-e, ha igen akkor megerne azt is ledobni. Kedvezmennyel 20500-ert a tied lenne a szett.
-
válasz
M_o_g_y_i #55635 üzenetére
Vizpumpat en skf-et tennek a gepre, ha gond lenne vele. Nekem a hosszbordas szij hajtja, igy fuggetlen a vezerlestol, ezert most is azt mondtak a szervizben, hogy amig nem folyik, ne nyuljunk hozza. Egyreszt a gyari pumpa az gyari pumpa, masreszt ha gond van konnyen cserelheto. Erdeklodjel szerintem opel szervizben is, hivjal fel tobbet, hogy ott csereltetned a vizpumpat es melyiket ajanljak utangyartottban, amivel kevesebb a gond. Mondhatod, hogy azert szeretned ott szereltetni, hogy legyen a beszerelesre is garancia, igy biztos nem fognak szart ajanlani, mert ha gond van, nekik is csk nyug. Azt is merlegeld, hogy honnan vannak az infok, a szerelok is tudnak marhasagokat beszelni.
A litens valoban kanadai, a minosegrol pedig csak annyit, hogy ez egy gyari alkatresz: [link] Alul jobb oldalt a gyartasi ev, ez rajt szokott lenni a gyari cuccokon, mellette a gm szam, felul pedig latod mi van oda irva.
-
válasz
M_o_g_y_i #55632 üzenetére
Igy mar en is ertem.
En automra ilyen szett ment fel: GM 1606389, gyari szett, japan szij es japan gorgok. Hosszbordas szett pedig : SKF VKMA 35315, skf szij (ez vagy conti vagy gates) es litens gorgok, ami az opel gyari beszallitoja. A gyari szett beszerelessel 72 ropi, az skf szettet kedvezmennyel kaptam 27-ert, ennek a beepitese nem kerult plusz penzbe.
-
F_Gergely
őstag
válasz
M_o_g_y_i #55419 üzenetére
elméletileg 13,8 még jó de határ eset, én a hétfőn adta le szerelőnek hogy akkor ezt csinálja meg. 14,4-nek kell lennie, alapjáraton és fordulaton és mindenhogy. Akksi nyugalmi állapotban 12,5 még erre azt mondom rendben van, de a generátorra nem árt ránézni. Én mondjuk 2 évig jártam úgy, hogy tudtam a generátorom rossz de 13,6-13,7-et töltött az akksi amúgy is tré volt szóval nem érdekelt. De előbb döglött be a generátor, akksi bírta hogy gyakorlatilag mindig le volt merülve.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
M_o_g_y_i #55389 üzenetére
Köszi.
F_Gergely - Valóban nincs baj vele, de már a tudat sem hagy nyugodni, hogy valami hiányzik az autóból. Amúgy meg a gyári emelő is teljesen használható, nem értem mi a baj vele. Minden évben azzal megy a kerékcsere otthon.
Tegnap esti túrára indulásnál aszondja a bc, hogy 0km van hátra. Na mondom gyere kislány, guruljunk egy kört.
A mutató még nem feküdt ki teljesen a második piros csík aljára, úgyhogy nem volt nagy a pánik. Simán kiértem a 3km-re lévő kútra. 225km sikeredett amiben egy Tárnok oda-vissza, a többi csak város. Átlag: 6,6.
PS.: Az én krokim a pólomon van
-
sziku69
őstag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
M_o_g_y_i #55122 üzenetére
Vectra 1.8-ra 79K-t mondtak INA vezérléssel, 109K-t "gyári"-val.
Az nem egy kicsit sok,
az rengeteg!
INA vezérlés: 17000Ft, eredeti gyári opel vezérlés: 22600Ft. [link]
Ezek szerint a munkadíj:bő 85000Ft.
Nekem a szervízben egy szerelő egyedül másfél óra alatt megcsinálta,és még a vízpumpát is cserélte./munkadíj 14000Ft/ -
w333
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest