- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- BlitzWolf termékek topicja
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Yettel topik
- Ilyen a Huawei Watch 5 és új érzékelője
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz
bandi0000 #98569 üzenetére
Szia!
Láttam a bejegyzésed a VAG topikban is, azokkal nem nagyon van tapasztalatom, de azt gondolom, hogy egy C Vectra -véleményem szerint- az egyik legjobb ár-érték arányban a ligájában.
Nekem 2,5 évig volt egy FL elötti a legnagyobb, 3.2-es V6-os benzinmotorral, 5 ajtós kasztniban (GTS néven ismert), a fogyasztása vegyes használatban átlag 10-10,5 liter volt, nyúztam 80e km-t, eddigi autós karrierem egyik legkellemesebb darabja volt.
Az 1.8 benzines talán a legkedveltebb benzines motor mindkét (Fl elötti, FL utáni) verzióban, egyszerü szívómotor, hagyományos közlekedéshez okés, nagy tüzijátékot nem szabad azonban töle várni. A 2 literes turbós benzines ritka, és meg is kérik emiatt az árát.
A 2.2-es benzinessel sok a baj, FL elött is, FL utáni változata a "rettegett" Totalcaros motorkerülös cikkben is megjelent. A 3.2-es benzines az igazi mókavonat, cserébe valóban nagyobb törödésigényü, a ridegtartást kimondottan nagy szopórollerrel tudja meghálálni.
FL után volt a 2.8 turbós benzines, de azt is talán inkább az ínyenceknek szokták ajánlani, mert az is igényli a gondoskodást, bö odafigyelést.Napi 50km-rel évre összejön 15e km, ha még családdal is mászkáltok, akkor simán felszalad 20-25 ezerre szerintem, ott már érdemes lehet pedig egy 1.9cdti-ben is gondolkozni, két teljesítményszinttel is van.
Az utastere szerintem kimondottan tágas, az én 190 centim mögött is elfértek még, az elsö sor pedig szellös.
Alkatrész dögivel van hozzá, rengeteget importálnak haza, az extrák jó részét is be lehet építtetni utólag, ha valami hiányzik, a klub pedig szerintem az ország egyik, ha nem a legsegítökészebb, legbarátságosabb klubja, mindig mindenre pikkpakk megoldással.
-
-
polk
csendes tag
válasz
bandi0000 #98571 üzenetére
Nekem 1.6-os vectra c van, én meg vagyok vele elégedve. Tény, hogy nem egy erőmű, de amire nekem kell megteszi. Amúgy sem vagyok egy száguldozós fajta, de azért ezt sem kell megtolni, hogy menjen. Octaviából is van 1.6-os, sőt 1.4-es szívó, azokkal is lehet közlekedni. Fogyasztás szempontjából egy dízellel jobban jársz, viszont a javítási költségei is magasabbak. Ahogy előttem is írták a 2.2-es kerüld, egy betegágy.
-
mephi666
nagyúr
válasz
bandi0000 #98547 üzenetére
1.9cdti-n tanultam anno vezetni, facelift utáni volt, én szerettem
jó nagy gép, az tuti... 2012ben tanultam, utána pár évvel eladhatta az oktatóm, mert másnál láttam a városban, de azóta is felbukkan itt-ott, jön-megy a gép, pedig lehet benne elég km
Ui: közben az illetékesek nyaljanak sót a +1 hét lezárásukkal... még a 2 hét bejelentése előtt megírtuk a papírt 150k foglalóról, márc29 tervezett adásvéttel, ügyfélkapun nézve márc10én elintézték a kocsira a műszakit, de nem tudunk semmivel továbblépni, mert a kereskedés magánszemélyt nem szolgálhat ki... autókereskedés, ahova betéved 1 nap kb 10 ember, miközben plázákban lehet bandázni, szupermarketekben meg létszámkorlát nélkül bent lehet egyszerre 300 ember is
(ja és cégeket kiszolgálhatnak, amiket élő ember képvisel személyesen... nincs még senkinek droidja erre)
-
Tikakukac
titán
válasz
bandi0000 #96583 üzenetére
Ezt viszont semmi a világon nem szűri ki, aki ökör volt annak totál mindegy. Sőt, már nem is tudom melyik Vectra volt, aminek a motorja azért lett kukás, mert az emberek úgy használták, ahogy úgy szokás használni. Hanula előadásban volt talán, hogy a motort bőgethetted volna 500k km-t is, semmi para. De valami részleterhelésen talán hengerfejben csinált gondokat, így reccs.
Ez a használtautós vétel ez mindig egy marha nagy rulett lesz.
-
-
válasz
bandi0000 #96578 üzenetére
Nos ha dízelt vesz, magasabb fenntartási költségekért kisebb fogyasztást kap .. Egy tipikus, középkategóriás autónál például bő két liter üzemanyagot meg tud spórolni száz kilométerenként, ami százezer kilométer autóhasználat alatt mai áron számolva úgy 800-850 ezer forint. Nem rossz, mi? A nagy kérdés, hogy a zsebben maradt közel egymillió forintból mennyit kell fájó szívvel odaadni a kék köpenyes uraknak. Ez az, aminek csak a kockázatát lehet mérlegelni, előre tudni lehetetlen.
Dízelnél a kell a turbóval, adagoló, befecskendező meg a jó ég tudja hogy mi nincs bennük i minimum az új árával számolva is hat számjegyű összeg .
Míg a Z18XER azaz 1.8 benzines motor legfeljebb maximum a szolenoid szelep ami darabonként 25,000-Ft de ebből kettő van és kettő okoskerék ami szintén darabja 80,000-Ft a többi nem vészes.
De erről nagyon hosszan lehetne a különbséget írni, de erre a legjobb cikkek a Vezess.hu & Totalcaron kell keresni ami sokkal jobban leírja mint én mint laikus. -
JanR
addikt
válasz
bandi0000 #96556 üzenetére
Amikor a 3.0 v6 diesel Signumot vittem oda, akkor konkretan korbealltak a szerelok, hogy eddig meg nem lattak ilyet a szervizbe. 13 eves volt az auto...
A uj K astra-val is vannak erdekes dolgok. Nekem sajnos a szerviz resze nem igazan jott be eddig Opel oldalon.
Ha teheted, akkor inkabb fuggetlen szerelot valassz.
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
bandi0000 #96556 üzenetére
márkaszervizekről nekem alapjáraton nincsenek pozitív tapasztalataim... munkatársam új swiftet vett... elvitte átvizsgálásra márkaszervizbe, ahol azt mondták, hogy teljesen kóser minden... kíváncsiságból átvitte a szomszéd maszek szerelőhöz is, aki már azt mondta rá, hogy meg ne vegye, mert rommá volt törve a gép, tekeredett a kasztni rendesen, nem egy életbiztosítás, ha újra koccanna vele...
amikor meg asszony megtörte a céges kocsijukat (nem csavarodott a kasztni, csupán egyik oldalon fényszóró környéke meg néhány karosszériaelem tört) ...kihoztak 1.3milliós számlát a végén
1.5 a4-es oldalon részletezve miket csináltak meg rajta... majdnem gtk-ra hozták ki a h astra-t, ami lábán elment baleset után
-
farkas-j
őstag
-
nyemi
csendes tag
válasz
bandi0000 #94922 üzenetére
Szia. Ezeknek a motoroknak (C14NZ,X14NZ) a vezérlője annyira egyszerű hogy az alapjárati motor bekalibrálása nélkül, nem működik megfelelően. A fojtószelep szenzor (TPS), a motor hőmérséklet gomba, a sebesség szenzor hibáját se zárnám azért ki.
-
gban
veterán
válasz
bandi0000 #94922 üzenetére
Nem biztos hogy ez rendellenesség, persze tudni kellene a jelenség mértékét és hosszát.
Attól függ mennyi benzint juttat a motorba az elektronika, hogy mit mutat neki a hőfok-szenzor ha jól gondolom (amolyan automata szivató) - hidegen mindig is jobban pörgeti a motort, kérdés, nálad ez meddig tart. -
Hachiko95
aktív tag
válasz
bandi0000 #94210 üzenetére
Ugyan A Vectrán, de ilyen volt nekem is. Szerintem érdemes lenne átmosni a belső radiátort, lehúzni a tűzfalon bemenő és kimenő víz csöveket, majd slaggal átmosni. Persze közben a hűtővízre figyelni kell. Nagyobb nyomással átengedni rajta a vizet, ezután én még egy kis trisós oldatot is beleöntöttem és hagytam ázni, majd egy pár óra múlva átmostam slaggal, végül kifújtam belőle a vízet.
Előtte a középső befúvón max. langyosat fújt teljesen üzemmeleg motornál, közvetlenül a mosás előtt teljesen eldugult a radiátor, úgyhogy még oldalt se volt langyos. Mosás után középen is rendesen meleget fúj. Elképzelhető, hogy a vízhőfokjelző szenzort le kell légteleníteni (kicsavarni-visszacsavarni) a művelet után, mert be tud ragadni egy kis légbuborék oda és rosszalkodni fog a műszercsoporton a vízhőfok visszajelzés.
-
bul07
nagyúr
válasz
bandi0000 #94210 üzenetére
Én régen pont ezt szerettem benne
Hogy fűthettem akármilyen meleget középen tudtam magamra állítani friss levegőt kintről, már ha persze az a kis motor feltudta fűteni a vizetDe szerettem vele menni ASTRA CARAVAN 1.4 (2001)
Céges kocsiként kaptam 2002 márciusában 6e Km volt benne akkor, 1.4 60lóerős (X14NZ)
És 2003 szeptember 23-án adtam le 97e Km-relÁ régi idők
Mennyi élményem van erről a kocsirólÉs még forgalomba van, mindig mikkor eszembe jut lekérdezem rendszám alapján és nézegetem a műszaki vizsgán készült képeket
-
ntomka
nagyúr
válasz
bandi0000 #93512 üzenetére
Lekapcsol az magától ahogy írták, és fura is, szokni kell, mert mindig ugyanott áll fizikailag, nem úgy mint a hagyományos mechanikus. Velem gyakran előfordul a mai napig, hogy elkezdek jobbra-balra villogni, mert túl erősen nyomom (két fokozata van, gyengén nyomva 3-at villant csak, sávváltáshoz zseniális amúgy, hosszan nyomva mint a hagyományos). Vectránál talán még a cim modul sem problémás.
Tikakukac: abban az ár kategóriában amiben én néztem fejegységeket, ahhoz képest drága H Astra esetén. Plusz keretek, kábelek, miegymás.
-
Petyyyyy
addikt
-
Tikakukac
titán
válasz
bandi0000 #92471 üzenetére
Nope, a lamellák berakási sorrendje itt a lényeg.
Itt írtam róla. Ennél több infó szerintem nem kell.
sz.j: Számolgattam. Nyiregyen 20 vagy 22k a teljes kárpitcsere. Tokkal-vonóval. Ha csak az anyagot veszem meg az egy bő 10k. Plusz a ragasztó. Plusz idő és az, hogy tutira nem lesz olyan, amilyenre akarom. Nem nagyon éri meg sajna otthon szórakozni.
-
Tikakukac
titán
válasz
bandi0000 #92466 üzenetére
Sok opciód van, a lamellázgatás egy járható út. Apró kéz, biztos kéz és türelem a titok. Én megcsináltam az ajtóban és a gyújtásban is.
Árulnak egyben is szettet, de ott is az a baj, hogy kopott a dolog. Szét kell kapni, teljes zsírtalanítás, újrazsírozás és utána mehet össze. Pöcc-röff lesz. Ne várd meg, míg elakad a kulcs.
-
válasz
bandi0000 #90935 üzenetére
Mikor kerestem, akkor nézettem kiszállós emberrel, ő 25.000 körül kért, kb. a 2. mondata után derült ki, hogy az a kocsi nem lesz az enyém.
Szűrőként jól működnek, bizonyos esetekben életmentőek, viszont egy dolgot nem tudnak, a jövőbe nézni sajnos, és a megvizsgáláskori állapotot tudják neked rögzíteni, ami után még mindig jöhet valami. Az átvizsgáláson túl, érdemes arra is figyelmet fordítani, hogy kitől veszed az autót, egy olyantól aki x éve nyomja az ipart, vagy olyantól aki egy eldobós cég neve alatt egy külföldi adás-vételit lobogtatva akarja eladni a kocsit. Természetesen az előbbi sem garancia semmire, és utóbbitól is lehet akár jó vétel, ha a vételárba ezt is belekalkulálod.
Amit viszont szeretnék kérdezni, hogy maradt a Zafira B benzin A18XER motor esetén is megfelelő a G12, G12+ minősítés a fagyállónál, vagy van spéci OPEL kód? Az Octavia után marad némi tavaly őszi bekeverés, de azon csak a VW TL-774D kód szerepel.
-
Tikakukac
titán
-
Fandango
veterán
válasz
bandi0000 #90935 üzenetére
Szerintem minden használt autót érdemes elvinni átvizsgálásra vásárlás előtt, ha komoly a vételi szándék.
15-30 ezer forint között mozog jellemzően.Ez se garancia arra, hogy nem lesz vele gond, de azért kisebb eséllyel kapsz szart, mintha meg se nézetnéd.
Ennyi pénz a vételárhoz képest azért elenyésző tétel szerintem.
-
Szada85
aktív tag
válasz
bandi0000 #90931 üzenetére
Ott van a válaszodban a lényeg, a másfél millió Ft az Insignia belépö szintje, míg C Vectrából már a jó/jobb állapotúak vannak annyiért. A kínálat legalja, és "az év vétele" halmazok pedig gyakorlatilag sosem szokták egymást metszeni.
Föleg, hogy a korai szériás cdti-kröl azért ismert néhány közös probléma, ami elkér pár Mátyást a kasszából. Az, hogy mit írnak az eladók (minden javítva/sose volt baja), az megint egy dolog…
-
Tikakukac
titán
válasz
bandi0000 #90927 üzenetére
Maga a blokk nem téma, millió km ha nem valami elkefélt fajta. Itt a gond a minden más ami ehhez kapcsolódik. Oda be lehet talicskával hordani a pénzt, ha nem egy kifejezetten jó, karbantartott, pályás kocsit veszel. Láttam most 320d Excel táblázatát. Hihetetlen mennyi katrancra lehet költeni egy ilyen gépre is.
-
trassher
addikt
válasz
bandi0000 #90925 üzenetére
A másfél millió forint szerintem reálisabb lehet. Attól még, hogy relatíve idős autó az alkatrész árak viszonyulni fognak az újkori árhoz és egy karban tartott autónak megkérik az árát. Ha egy közös nyomócsöves dízel letérdel akkor az fájni fog a használt piaci árhoz képest. Szerintem jelenleg két lehetőség reális:
-bevallottan fődarab hibás autót venni ha a javítást is számolva megéri mert kapsz egy jó autót ha az alap rendben van
-legalább a piaci kínálat közepének tetejétől indulni
Mindkettőhöz kell típusismeret és még akkor is simán benne van, hogy az ember vett egy pénztemetőt.
Amúgy mi a gond a benzinessel? Többet kér enni ez igaz de nincs is benne nagynyomású rendszer, turbó, netalán adblue/fap, részecskeszűrő. Rosszabb mondjuk havi szinten 10.000-rel többet tankolni mint az, hogy egyszer kopogtat a rézf*szú bagoly és elkölteni 4-5-600.000 forintot? -
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
válasz
bandi0000 #89791 üzenetére
Persze, ha a megfelelő dolgokat zárod össze multiméter itt is pillanatok alatt csodákat művel
Más: haspajzs szerelő nyílása ugye trükkös csavarokkal van felrakva. Egy ideje zavar, hogy elrohadtak kb. és 1 gyakorlatilag lóg. Kutattam kicsit, sárfogó csavaroknál és lemezeknél is csodát művelt egy szett Ford alkatrész (Opel ugye évek óta már nem kapható), nos, ez VW lett. Kott ugyanaz a csavarszett kapható Aliról is akár, 2 dollárért a teljes szett. Ennyit erről
-
Tikakukac
titán
válasz
bandi0000 #89789 üzenetére
Nem is fogsz rajta látni, ez nem ég el úgy, mint a lámpakapcsoló.
Hegyekben állnak a bontott kapcsolók bagóért, már csak a próbát is megéri. Amúgy gyanúsan az a gond, minden izzód kivétel a távot nehezen ég ki egyszerre.
Esetleg nézz biztosítékot, mert ennyire hirtelen gatyára azért ritkán mennek. -
Szada85
aktív tag
válasz
bandi0000 #89517 üzenetére
Rápillantottam a HaHu-ra, 2 milliótól kezdödnek az Insik, jellemzöen mind a 2.0 cdti motorral van, aminek érdemes utánaolvasni, hogy mikre kell odafigyelni, itt is le volt már írva, de elég sok találat lesz.
Én OPC-röl álmodoztam, így annak olvastam utána, és annál pl. [ez a zeperfs összehasonlitás] is érdekes volt, hogy egy több, mint 100 lóval gyengébb Octiavia RS nem sokkal lomhább, söt, rugalmassági teszteken - ami mondjuk a mindennapi felhasználást figyelembe véve sokkal többet elmond - még gyorsabb is. Mindemellé pedig a fogyija is barátibb.
-
Szada85
aktív tag
válasz
bandi0000 #89500 üzenetére
Miért adnál mások véleményére, amikor mindenkinek mások a preferenciái, nézz ki egy közeli kereskedésben egy hírdetett darabot, és menj el, huppanj be, az mindennél többet fog mondani, hogy neked megfelelö helykínálattal bír-e, vagy sem.
Ami számomra kilötte a lehetöségek közül, az a tetemes saját tömeg, és minden, amit ez magával vonz. Teljesítményükhöz képest lomhábbak, valamint némiképp iszákosabbak is, mint a vetélytársak.
A motorok közül jónéhányat érint kritika ugyancsak, a szívómotor elég gyengusz a nagy saját tömeg miatt, a 2 lityós dízlinél volt pár konstrukciós gond, és a V6-okat is kísérti pár probléma. A 2 lityis turbót szokták mondani, mint legkevésbé problémás motor, a szomjúság viszont ennél is adott.
-
-
-
-
Declare
őstag
válasz
bandi0000 #84524 üzenetére
minel dragabb es ujabb es jobban felextrazott autot veszel, annal több gond lehet vele
az elettartamat nem tudod az F astraval összehasonlitani, de a biztonsagat, kenyelmet es szolgaltatasait sem.
Kell a szerencse, hogy egy jo allapotu, jo esellyel ceges flotta autot megvegyen az ember. Ez az insigna/passat a tipikus ceges auto a nemeteknel es nem a menedzser vagy felsö vezetö körökben. Sok esetben "Baustellenwagen", cipelik koppig pakolva a cementeszsakokat padlogazon....en asszem csak maganszemelytöl probalnek venni ilyen autot, de ugye ott a talalti arany leszükül a tizedere kb.
Kell a szerencse, de nem remenytelen, csak asd bele magad a temaba rendesen egy kiszemelt tipussal kapcsolatban. Nezz meg sokat, probald ki es akkor talan jobban latod, mire kell majd figyelned.
(#84531) B-L-A-C-K neeeeeeeeeee.....miiiii?? Nem tetszik a fiat panda???? Nem ertem....
-
-
BaKeSZ87
őstag
válasz
bandi0000 #84447 üzenetére
Nekem is jelentkezett ez a probléma még az F Astrámnál. Megálltam lámpánál és nem állt vissza az alapjárat, magasabb fordulaton járt a motor, check engine meg világított. Indításra nem volt hatással és nem is mindig csinálta. Kivillogtatva fojtószelepállás érzékelő hibát olvastam ki. Hella márkájú került bele, többet nem is jött elő a hiba. Anno hosszabb utakon használtam az autót, nem variáltam, lecseréltem. Lehet, hogy elég lett volna levenni a régit, kicsit megtekergetni végállástól végállásig és jó is lett volna aztán. Mikor a helyén van, a benne lévő rugó már kicsit elő van feszítve, nem megy el végállásra mikor visszazár a szelep. Itt gondolom leoxidálódhatott a csúszó érintkező, vagy kopadék kerülhetett oda.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bandi0000 #84440 üzenetére
Megggyőződtél róla, hogy amit olvastál (nehezen indul) nem igaz.
Ugyanúgy indul,csak mivel rossz a fojtószelep potenciométer,az ECU nem ismeri a fojtószelep helyzetét,ezért a fojtószelep helyzetétől függetlenül ugyanannyi mennyiségű benzint fecskendezik be.Ha kicseréled,nem lesz hibakód se.
A rossz hír az,hogy csere után is ugyanúgy magas lesz az alapjárat. Ha az alapjárari motor tuti jó,akkor valahol fals levegőt szív tömítetlenség miatt.( fojtószelepház) Minden vezetéket végig kell bogarászni ami a fojtószelepházra csatlakozik,hogy nem porózus,repedt e,nincs e lecsúszva.Ellenőrizni,hogy a szívólevegő rendszer jól működik e.Képeket azért nem nyomok, mert úgy érzem úgyis szerelőhöz kerül.Én is lehúztam,dobta a P0120 hibakódot,jelzet is, de lényeges változás nem volt,nem indult nehezen.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bandi0000 #84437 üzenetére
Kihúzod és megtudod,hogy mi változik a mostani helyzethez képest.Semmi nem tud károsodni,nyugi.Én is kíváncsi vagyok mi változik,hogyan indul,változik e az alapjárat,és milyen hibakód lesz.Az egész nem több,mint tíz perc. (amúgy kíváncsi lettem,lehúzom a vekiről,megnézem mi változik,)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bandi0000 #84421 üzenetére
"...őszintén szólva egyéetelműen nem értettem meg amit írtál..."
Kérdezz rá a nem érthető részre,mindaddig,míg végül számodra is érthetővé nem válik
Ezt írtam:
"...Nem a fojtószeleppel van gond, hanem a fojtószelepállás érzékelőbe bemenő árammal, vagy az érzékelővel.Ki kell kutakodni.
...Hibakód: 22 - Fojtószelep helyzet érzékelő kapcsoló. A áramkör alacsony jelszintű bemenet..."
Még érthetőbben a hibakód: 22- Fojtószelep / potenctiometer/ – feszültség túl alacsonyKépet is tettem fel,hogy ez a hibakódot dobó hibás cucc hol található,nyillal megjelöltem.Ennyi a lényeg.Ebben mi az egyértelműen érthetetlen leírás,vagy a félreérthető megfogalmazás?
Cseréje nem tart tovább mint az alapjárati motor cseréje,amit már cseréltél.Ezt is csak kettő csavar tartja, ára is az alapjárati motorhoz hasonló.Ha meg a fojtószelep potenciométer működésének leírása nem egyértelmü számodra, megpróbálom érthetőbben leírni, de ettől még a hiba továbbra se fog megszünni.
...Amikor az autónak gázt adunk, akkor a fojtószelepet nyitjuk. Ha nagyobb gázt adunk, akkor több levegőt engedünk a motornak beszívni. A motorvezérlőnek (ECU) kell egy olyan bemeneti információ, hogy mennyire van nyitva a fojtószelep.
Tehát szükséges egy olyan érzékelő, amely a fojtószelep tengelyének elfordulásával arányos jelet ad. Ez az érzékelő a fojtószelep-helyzet érzékelő. (TP-szenzor)
Ez egy olyan forgó potenciométer, amelynek tengelye össze van kötve a fojtószelep tengelyével. Ez a forgó potenciométer a feszültségosztás arányát változtatja. Kimeneti jele a fojtószelep állásának megfelelő feszültség, és ez kerül a motorvezérlő (ECU) bemenetére....(ettől érthetőbben nem tudom leírni) Neked ez a feszültségjel nem oké a hibakód szerint.Én már kíváncsiságból is széthúztam volna az ECU-hoz menő vezetéket, hogy mi változik, és milyen hibakódot dob.
-
NKing
tag
válasz
bandi0000 #84410 üzenetére
Folytószelepház tiszta? Ha megakad a szelep lapátja (kosz került a tengelyére) részben nyitott pozícióban, akkor az okozhat magasabb alapjárati fordulatot elvileg akkor is, ha az alapjárati motor amúgy jó. Csak hidegen magasabb az alapjárat vagy melegen is? Esetleg még fals levegő szívása valahol (rosszul lett visszaszerelve vagy rossz a tömítés)?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bandi0000 #84320 üzenetére
"...na kiolvastam, elvileg 22, ami a fojtószelep .."
Nem a fojtószeleppel van gond, hanem a fojtószelepállás érzékelőbe bemenő árammal, vagy az érzékelővelKi kell kutakodni.
Hibakód: 22 - Fojtószelep helyzet érzékelő kapcsoló. A áramkör alacsony jelszintű bemenet
"...ez mit csinál?.."
- ....A fojtószelep-helyzet (TP) érzékelője egy potenciométer, amely a fojtószelepház fojtószelep-tengelyére csatlakozik. A TP-érzékelő elektromos áramköre egy 5 voltos tápvezetékből és egy testvezetékből áll, mindkettő a motor-szabályozó modulban (ECU) ered. Az ECU a fojtószelep helyzetét e jelvezeték feszültsége alapján számítja ki. A TP-érzékelő kimenete a gázpedál mozgatására reagáló fojtószelep-szög függvényében változik. A fojtószelep zárt helyzetében a TP-érzékelő kimenő feszültsége alacsony, kb. 0,5 volt. A fojtószelep nyitásával a kimenő feszültség növekszik, és teljesen nyitott fojtószelep (WOT) esetén megközelíti az 5 voltot..
-
-
válasz
bandi0000 #83478 üzenetére
Utánna olvasva DTS azaz csak a nyolcvan ("kettő- négy-hat") lóerős példány az Isuzu ha konkrétan ő lenne a kiszemelt.
Kezdetben 57, később 60 lóerőt tudó szívódízel továbbfejlesztése. Az Isuzu által fejlesztett 82 lóerős 1686 köbcentis, a tulajdonosok által agyondicsért intercooleres motor mellett ez az alacsony turbónyomású, épp-hogy-csak-érezhetően turbós jellegű, a réginél 14 köbcentivel nagyobb és ugyanannyi lóerővel gyengébb csettegő '94-től kerülhetett az Astrák motorterébe. A két motor katalógus szerint egyformán fogyaszt - a gyengébb egyetlen előnye, hogy olcsóbb volt, mint az Isuzu.
Még annyiból tudod meg, ha meg van a könyve hogy 162Nm motornak kell lennie.
-
#81556480
törölt tag
válasz
bandi0000 #83474 üzenetére
Nekem ilyen motoros (1.6) B vectrám volt, és az astra sokkal könnyebb, mivel röpíti ezt a kasztnit, így széthajtani sem olyan könnyű. Szerintem jó választás lehet. Az isuzu dieseltől meg nem érdemes félni mert faék egyszerű motor, ami a világból kimegy. Egyszerűen nem tudom elképzelni hogy akármelyiket veszi is az ember , hogy olyan gondja legyen vele ami ne lenne aprópénzből javítható. veszel 200 ért egy kocsit, aztán úgyis van 1-200 ezred ha nagyon kell, kicsit meghekkeled és a világból kimegy..
-
válasz
bandi0000 #83474 üzenetére
Régebben írtam erről.
Van egy jó ismerősünk festőként dolgozik és neki is egy f astra kombi , először ő is benzinesben gondolkodott, de végül talált egy nagyon jó állapotban lévő 1.7 dízelest , ez a 85 lóerős Isuzu motoros ha jól tudom.
Mai napig csak a kopó alkatrészeket cseréli . Meg van vele elégedve. Állítása szerint a strapát is bírja , ha a másikba nem férnek el (Hiace)
Akkor ez kapja.Szóval szerintem érdemes ezt az 1.7 Isuzut is fel rakni a listára , ha a kőmíves szerszámokat is látni fog. (Másik topicot olvastam)
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest