- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- Befutott a megígért HRV-mérés a Withings órájára
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #16198 üzenetére
Onnan indult az egesz, hogy naptaron nezve mennyi a fejlesztesi ido. Es hogy ez kitolodott, es vajon ez a grafika miatt van-e. Erre valaszoltam en azt, hogy a grafika nem ido, hanem penz, mert nagyon jol parhuzamosithatoak a munkafolyamatok, tehat 9 no megszul egy gyereket 1 honap alatt. Azt hittem, ennel jobban nem kell kifejteni a dolgot...
-
T.Peter
őstag
Itt azert jo lenne definialni hogy mit ertesz grafika alatt, mert eleg sok feature-on lehet parhuzamosan dolgozni, de ugyanugy vannak teruletek amiket nem fogsz elobb befejezni ha valaki mas csuszik (pl designer) vagy ha a feature tobb idot igenyel es nem erdemes szetosztani. Az optimalizalas resz pedig baromi sok idot elvisz.
-
Döglött Róka
veterán
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #16196 üzenetére
"Maximum a HATÁRIDŐT lehet előre hozni. Érzed a különbséget?"
De vegig errol volt szo... Ezt erzed? -
Döglött Róka
veterán
Nem baromság ember azt mondod rövidebb idő alatt készül el a termék, pedig nem. Maximum a HATÁRIDŐT lehet előre hozni. Érzed a különbséget?
@Consono: A director az esetek 99%ában felel a projektért. Esetünkben Neil Druckmann, aki annyira széthajtotta az embereit hogy még easter egget is csináltak belőle.:
Szóval persze, kontextus... A Hype - bocsánat - Game Awards bizottsága leszarja hogy az emberei beledöglenek a munkába, best direction.
-
consono
nagyúr
válasz
Döglött Róka #16190 üzenetére
Hát mert ez a direction nem az a direction
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #16186 üzenetére
Mindenki erti, mirol beszelsz, csak a kontextusban konkretan baromsag. Ezt kene megerteni.
-
_drk
addikt
Ebbe amúgy szépen beleszaladtak így hosszútáv futásban.
Sokszor annyi ember ami + pénz.
Sokszor annyi idő a sokszor annyi emberrel már nem összeadódnak hanem hatványozódnak.
Tehát amit anno megcsinált 50 ember 3 év alatt, az most 150 emberrel 6 év alatt durván 6x-os szorzó(stúdió/project válogatja).
De ahová csak 20 embert vettek fel 5 éves fejlesztésre is duplázódtak a költségek.
Tehát amire 50 millió volt arra most 300 kéne, vagy jobb esetben is több mint 100.Közben az eladási volumen lehet nőt, de ott nincsenek ilyen szorzók, meg ahogy látszik semmi szorzó nincs...
Anno megvették első részt 10 millión, kb annyi fogja a másodikat is...És Ezt így látatlanban kitalálták semmiféle adat nélkül hogy ez jó lesz ilyen 4-5 éves jóslásokban.
Ugye más ipar ágakban van napi szintű termelés mérés, amit aztán novelhetsz szépen lassan és lesznek heti, havi éves adatok egyáltalán mit tud csinálni és hogyan.
Majd a sales folyamatosan nézi egyáltalán kell-e növelni. -
ldave
félisten
válasz
Döglött Róka #16183 üzenetére
Sőt, egy projekt belső költségvetését tekintve az az egyik legfontosabb mérőszám. Ha a projektvezetőnek van 100 ezer $ költségvetése az adott feladatra, akkor abból fix mennyiségű munkaórát tud fizetni, mindegy hány ember között oszlik el.
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #16183 üzenetére
De azon a tenyen nem valtoztat, hogy x datumtol y datumig keszult a jatek, azt nem, vagy csak minimalisan befolyasolja.
Tehat a fenti szempontbol vizsgalva nem az idot, hanem a penzt viszi.Legalabbis az utobbi x evben ez igy nezett ki. Aztan most, hogy mindenki probal a koltsegeken faragni, meglatjuk, mi lesz.
-
gyimger
őstag
Én megnéznék a nagy stúdióktól alacsonyabb költségvetésű játékokat, alacsonyabb kiadás mellett nem feltétlenül kisebb profit, lehetne innoválni más téren, és nem kéne aggódni a hardverigény és a stabilitás miatt. Nem kell pixelgrafika, de el lehetne engedni a művészi szabadságot a real life grafika kárára.
-
opr
nagyúr
válasz
Döglött Róka #16180 üzenetére
Hat, ha ennyire leegyszerusited, akkor igen.
A valosag meg az, hogy annyira durvan parhuzamosithato a dolog, hogy esetunkben igaz az, hogy 9 no megszul egy gyereket 1 honap alatt.
Szoval ezt az utobbi idoben mindenki ugy oldotta meg, hogy felvett irgalmatlan mennyisegu embert es azok dolgoztak parhuzamosan. Tehat a fejlesztesi idot nem novelte az, hogy a man-work-hour mutato kilott az egekbe.Tudok olyan csapatrol, ahol az artist (kizarolag grafikarol beszelek) - fejlesztoi aranyszam boven 10:1 felett volt. Talan megvolt a 20:1 is.
Tehat ilyen modon a fenti egyenlet igaz is, meg nem is.
Tobb ido? Ha osszeadod a munkaorakat, igen.
Hosszabb lett a fejlesztesi ido? Nem, mert tobb emberre oszlottak el ezek a munkaorak.Aztan azt majd meglatjuk, hogy a mostani leepitesek ilyen szempontbol mit fognak jelenteni.
-
Döglött Róka
veterán
"Ahogy en latom, a grafika altalaban nem az idot viszi, hanem a penzt, de azt nagyon. Egyszeruen azert, mert tobb ember kell hozza, ha szebb "vilagot" akarsz. A komplexitas, a finomhangolas meg az egyeb feature-hegyek az, ami az idot viszi. "
Több ember = több munkaóra = több idő.
Idő = pénz -
opr
nagyúr
Ahogy en latom, a grafika altalaban nem az idot viszi, hanem a penzt, de azt nagyon. Egyszeruen azert, mert tobb ember kell hozza, ha szebb "vilagot" akarsz. A komplexitas, a finomhangolas meg az egyeb feature-hegyek az, ami az idot viszi. Plusz a grafika resze az olyan, hogy nagyon szepen parhuzamosithato. A fejlesztok tudnak dolgozni szines kis kockakkal, aztan majd lecserelik a modellt alatta, ha elkeszul.
Kulonosen a finomhangolas olyan, hogy a vilag osszes idejet el lehet baszni vele, hogy kiegyensulyozott legyen egy jatek, de kozben azert legyen kihivas, de ne tul nagy, legyen nehez, de lehetoleg nem tul frusztralo, stb.
Ez, meg a rengeteg sok kis valtozas, ami minden nagyobb projektben van. Erted, van egy valami, amit meg kell oldani, van ra otlet, kiprobaljatok, vagy mukodik, vagy nem, aztan van 2-3, ami mukodik, akkor azokat meg kell csinalni kicsit normalisabban, kivalasztani a legjobbat, megnezni, ez hogy hat a jatek maradekara, stb stb stb...
ui: Bar ujabban ez se feltetlen igaz, UE5-ben mar az eddigieknel sokkal kevesebb eroforras mellett lehet gyonyoru vilagokat letrehozni, amennyiben nem akar mindenki mindent maganak csinalni, hanem nem faj neki a quixel bridge-rol meg a marketplace-rol venni dolgokat.
ui2: Rohogni fogtok, de a fentiek mellett a UI az, ami sokszor irgalmatlan idot visz el ahhoz kepest, amennyire jelentektelennek gondoljak altalaban a nepek.
-
opr
nagyúr
Ha kizárólag totál kis egyszerű játékokat csinálna a ninti, igazatok lenne, de azért van ott komplexitás meg ötlet bőven, nem sima kis kvarcjátékok azok. El nem tudom képzelni, micsoda harcok mehetnek a CPU meg gpu erőforrásokért. Plusz bármit csinálsz, azt nagyon hatékonyan kell csinálni.
Szóval igen, egyrészről az, hogy ennyi ideje ismert a hw az könnyít a dolgokon, de másrészt viszont az, hogy ilyen szinten gyenge, az meg nehezít. Ha hozni akarják a szintet, ugyan úgy szívni fognak, mint mindenki más, maximum mással. -
T.Peter
őstag
Mivel regi a hardver es rossz is, el sem gondolkodnak azon, hogy milyen uj dolgokat lehetne belerakni, mert amugy sem fog elfutni rajta (lehet nem is tamogatja), hiaba optimalizalnal. Lasd quest 1. Ez csokkenti a fejlesztesi idot, viszont az is igaz, hogy naluk is vannak olyan megoldasok, amik novelik, es nem csak az optimalizalasi fazisban.
-
ldave
félisten
2013-ban alakítottá át a Nintendo a belső fejlesztőit (Nintendo to unify console and handheld divisions in major organizational shift) és 2020 óta már csak Switchre adtak ki játékot (A more unified Nintendo is the secret to the Switch’s massive success).
Ez a grafikon is jól mutatja, hogy még a Nintendo esetében is egyre lassabban készül el a játék, hiába a generációkkal lemaradt hardver.
Amúgy 9 darab olyan játék van Switchre, amiből 20 milliónál is többet adtak el és 20 játék, amiből 10+ milliót.
-
zozika84
őstag
válasz
Döglött Róka #16168 üzenetére
Megint kezdi
-
Döglött Róka
veterán
válasz
hombre[EU] #16167 üzenetére
1.5?
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Döglött Róka #16143 üzenetére
csak nem mindegy,hogy 6millió konzolból veszít valaki 30%-kot, vagy 1.5millióból,ugye?
-
Moby
veterán
Ezek nem elemzések, hanem üzleti tervezés. Érdekes gondolatok ezek egy vállalat működéséről. Gyártás szerinted mi alapján terveznek? Költségeket, stb?
Odaszólnak a Playstation Előállító Üzembe, hogy gyereket most nyomjátok meg, mert felfutott, meg fogjátok vissza mert még sem kell annyi?
-
opr
nagyúr
válasz
consono #16156 üzenetére
Igen, ezek az "elemzesek" nevetsegesek. Osszevissza baromsagokat josolnak evrol evre, aztan ha bejon, verik a melluket, ha nem jon be, az meg kizarolag a csillagok varatlan allasa miatt lehet, es zero kovetkezmenye van a dolognak. Marmint az elemzokre nezve, mert mindenki mas sziv, mint a torkosborz, ha eppen nagyobbat csaptak a hasukra, mint kellett volna.
Es akkor az ilyenek miatt van az, amikor minden szempontbol rekordot dont egy ceg, de elemzo Bela nem a szokasos ketto, hanem harom csikot szippantott fel, amikor "szamolt", ugyhogy meg nagyobb szamokat mondott, igy az ev "uzletileg kudarc"-nak tekintheto...
-
_drk
addikt
válasz
negyven2 #16155 üzenetére
Árnyalhatja a képet, hogy 23 volt az első rendes évük, mert előtte ellátási gondok voltak.
De sokkal nagyobb vissza esésre is számítok ha nem lesz pro gép, mert a mostani promó anyag sokkal gyengébb mint PS4 érában. Akit eddig nem győzött meg a cucc, a szinte semmi pláne nem fogja.
GTA6nál lesz megint nagyobb eladás az biztos. -
negyven2
veterán
Tudom, rosszul fogalmaztam, de magát a 'PlayStation játékot', ahogy a Sony beszél róla nem akartam használni, mert azt meg úgy lehet félreérteni, hogy PS-en fogyott el ennyi. Talán a PlayStation Studios által kiadott játék jobban leírja... esetleg a Sony Interactive Entertainment által kiadott játék...
-
negyven2
veterán
Nem egészen ennyire rossz a helyezett azért:
Ugye jelenleg a PS5 eladásai (március végéig) 59,3 millión áll. Ez időarányosan 0,9 millióval kevesebb mint amit a PS4 produkált ugyanennyi idő alatt (az ilyenkor már 60,2 millión állt).
Viszont! Ugyan ha negyedéveket nézzük, akkor a PS4 életciklusának, ezen szakaszának negyedévében 2,9 milliót példány ment el (és ekkor már volt PS4 Pro is, közel 4 hónapja). A PS5-ből meg ugye ebben a negyedévben (jan. 1-márc. 31) 4.5 milliót adtak el!
Éves szinten is nőttek a PS5 eladások, mert az előző ciklusban 19,1 millió PS5-őt adtak el, most pedig ugye 20,8 milliót-t.
Illetve ugye a szoftvereladások nőttek (68 millióról, 72,6 millióra.), ahogyan a first party címek eladásai is (9,5 millióról, 12,3 millióval). Ezeknek 77%-a digitális eladásokból származik.
A PlayStation Network MAU-ja is nőt, 108 millióról 118 millióra. Viszont a PlayStation Plus (ebben benne van az összes tier) előfizetők számáról nem jött újabb adat, így annál, csak annyit tudni, hogy tavaly március végén 47,4 millió volt.
Illetve a PlayStation üzletág és elég szép nyereséget termelt, hiszen az net sales az 17%-al, az operating income meg 16%-al volt magasabb mint egy éve...
Csak ugye a gond az, hogy ennél sokkal többet vártak, és így természetesen üzleti szempontból csalódás lett ez az év. -
NyMRooD
őstag
válasz
Döglött Róka #16151 üzenetére
Akkoriban volt a Microsoft antitröszt pere is, akkor a sajtó tele volt negatív hírekkel róluk, azóta viszont rengeteg idő eltelt már és elég sokat javított az MS a renoméján. Egyébként attól, hogy a nevéből elhagyták a dobozokon azóta is ott díszeleg, ha valaki leemeli a polcról látja, ha online rendeli akkor meg ott virít az adatlapon. Az a teszt szerintem csak a név hangzásáról szólt és jól is döntöttek, mert most mondhatnánk, hogy Microsoft Xbox Series X. Amúgy szerintem a Playstation előtt sincs ott, hogy Sony, de lehet, hogy tévedek.
-
NyMRooD
őstag
válasz
Döglött Róka #16149 üzenetére
Biztos a sajtó miatt, hogy az xbox szenvedését ne az MS márkanév szívja meg
viccet félretéve fogalmam nincs, de biztos vagyok benne, hogy olyan nem hangzott el, hogy a Microsoft mint rossz márkanév miatt, ha gondjuk lenne a sajtóval megvennék az összeset
Egyébként mikor hagyták el?
-
NyMRooD
őstag
válasz
Döglött Róka #16146 üzenetére
Hagyjuk már ezt a fanboy baromságot, hogy az MS-t temeti a sajtó, a világ második legértékesebb cége, 3 billió dolláros értékkel és folyamatosan növekedő bevételekkel. Max pár hiteltelen, klikkeket hajszoló sajtótermék ír valkami clickbait címet, de ezeket is ha megnyitod ott van, hogy annyira jól megy nekik, hogy bármikor megvehetnek egy kisebb közép-kelet európai országot, ha úgy tartja kedvük.
-
pzstm
titán
válasz
Döglött Róka #16143 üzenetére
dehogy fogják
-
pzstm
titán
Sony’s PS5 sales are down 29% year-over-year in the recent Q. Sony also says it sold 20.8 million PS5 consoles for its full 2023 fiscal year, a slight miss on its revised target of 21 million units. Sony now expects PS5 sales to decline to 18 million over the FY24 fiscal year
-
ldave
félisten
-
negyven2
veterán
PlayStation names Hermen Hulst and Hideaki Nishino as its new CEOs
Hulst will lead the Studios business, while Nishino takes charge of the platform side
-
negyven2
veterán
-
sz_b
csendes tag
válasz
Wesder #16123 üzenetére
Volt egy pár hete arról hír hogy a Square leírt egy pár folyamatban lévő projektet kb 200m értékben. Nem lehet hogy emiatt csökkent a profit?
Amúgy kétlem hogy ha PS-en mondjuk idáig elment az FF7 Rebirth-ből 3 millió akkor boxon is elmenne belőle '"pár millió". Third party játékoknál az eladási arány xboxnál 15-20% körül szokott lenni.
-
ldave
félisten
válasz
Döglött Róka #16129 üzenetére
Ez utóbbi amúgy valós probléma, egy gyerekkori jóbarátom egy skandináv fejlesztőcég budapesti irodáját vezeti (kb 40 ember) és elképesztő sztorikat mesél a juniorok bérigényéről és (alig létező) tudásáról.
-
-
_drk
addikt
Mikor csinálsz ket nagy játékot akkor lesznek eladások, csak gondolom 10+10 milliót várták nem csak 2+2-őt.
(Nem tudom az FF eladásokat)
Felnéztem most a honlapra milyen játékaik vannak, alapból a 90% kuka. Nevetséges címek.
A Final Fantasy mennyire releváns cím ma? Megéri ezt a fejlesztési költséget? Ezen kellett volna gondolkozni és az epizódikus megjelenés amúgy eddig mikor vált be úgy egyáltalán?
Én nem tudom, mert nem vagyok benne mennyire jók és jrpg-khez képest mennyivel kerülnek többe de szerintem sokkal.
Ilyenkor meg maximalizálni kell a profitot, meg switchre is kiadni 360p-be... -
Moby
veterán
válasz
Wesder #16120 üzenetére
Az exkluzivitás nem most futott fel, nem most lett, az iszonyú bukó viszont a tavalyi évhez képest tapintható. Értem, hogy a kiutat most a legtöbb szereplő az eladási volumenek felfuttatásában látja(erre sem vennék mérget, hogy működni fog), de a problémákat ne mossátok össze. Pontosan látta 1 évvel ezelőtt midnen szereplő, hogy iszonyú szarvihar közeleg, nem véletlenül húzta be a kéziféket mindenki jóval azelőtt, hogy tapinthatóvá vált az, amit ők már láttak előre.
-
Wesder
titán
válasz
zozika84 #16121 üzenetére
Square Enix FY2024 Earnings
Net Sales: $2.29b +3.8% YoY
Net Profit: $95.7M -69.7% YoY- Digital Entertainment sales +1% YoY but operating income -38% YoY due to higher development cost amortization
- Shipped 26.32m games (+3.88m YoY)Az a -70% gondolom segített a döntésben.
-
alratar
addikt
válasz
Bad Pritt #16117 üzenetére
Tudom, és a
fifaEAFC is jó példa.Viszont., ha már egy - jó esetben több- nagyvállalat fizeti a fejlesztést, mivel fogják magyarázni a 70 dollárt?
Ezért nem értem pl netflixet se. Azért fizetek, hogy ne kelljen hüvelygomba krémet bámulom. Erre bevezetnek egy csomagot, ahol fizetsz s s krémet is bámulom. De ők még 'jól' csináljak, mert ha többet fizetsz...
Valamit valamiért. De a kiadók ezt nem ismerik. Fél fogják vasalni tőled a 70 - vagy még több - dollárt és a niveától a sok milliót, te meg bámulhatod kincsita wurst kezében a nivea legujabb seggpuhito krèmjét.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
alratar #16116 üzenetére
Vannak ilyesmire példák, lásd Monster Energy az alap Death Strandingben, mikor a játék szerves részét képezi az ital. Más kérdés, hogy lore szempontból mindig problémás az ilyesmi, mert a fogyasztói társadalom embere rögtön elkezd gondolkozni, hogy hol a többi gyártó akkor, meg ilyenek, de pl. a Fallout a Nuka-Colával adott erre is egy választ.
Az már más kérdés, hogy ezt a Coca-Cola vagy a Pepsi sosem engedné lefordítani saját magára.A másik, ami működhet a cinematic játékoknál az on rail set piece szekcióknál valami reklám, mert azt nem tudod skipelni, nem tudsz félrenézni, de közben a játékmenetet sem töri meg. Kecske is megmarad, káposzta is jóllakik.
-
_drk
addikt
válasz
gyimger #16112 üzenetére
Battlefieldben volt már reklám plakát de az is negatív visszhangot keltett.
A bejövő reklám még ingyenes játéknál is instant rage hegyeket eredményezne.
Alap dolgokat nem mernek beletenni, hogy a chips mondjuk chio legyen, a csoki meg Snickers. Ezekkel nekem se lenne bajom. -
gyimger
őstag
Autós játékban (Flatout? Gaz Guzzlers?) láttam már Nvidia reklámtáblákat, simán elfért, lehetett volna rajta tényleg bármi, nem zavart volna. EA nyugodtan tehetne focis játékba a valós reklámtáblák helyére bármit, az se lenne zavaró. Egy több körös Battlefieldnél, amikor rohannál vissza lődözni és bejön egy átugorhatatlan Jysk reklám, akkor azért sok kontroller alakú lyuk lenne a tévéken.
-
jackal79
aktív tag
Sziasztok! PSP1000-hez szeretnék aksit vásárolni. Tudnátok ajánlani megfelelő minőségű aksit hozzá, találtam a neten pár db-ot, de korábban olvastam, h nagyon silány minőségűek. Köszönöm!
-
_drk
addikt
válasz
Wesder #16107 üzenetére
Csak egy példa volt, ahol nagy hangsúllyal van benne egy termék a játékban. Az igaz, hogy nagyon alternatív világ, így sok embert zavarhatott volna.
Lehet egy Meki is sok embert zavarna ha burger kinges...
Több cikkbe beleolvasva az jön le, hogy nem mernek ezzel kísérletezni. Vannak itt-ott probalkozasok de azok is inkább negatív visszhangot keltenek.
-
_drk
addikt
Sose értettem miért nincs rendes termék elhelyezés játékokban. Gondolom az oda vissza rosszul jöhet ki, vagy valami szabályozás is van, vagy legtöbb esetben meg se éri.
Pedig az csak növelné az immerziót, városokban rendes boltok, normális termékek.
Legújabb GTA-ban milyen jó lenne Teslát vagy BYD-t összezúzni!(autoknál tudom, hogy a licensz megint más kérdés..)
Falloutban meg a Coca Cola állhatta volna a fejlesztési költségek egy részét ha már a kupakja a pénznem. -
hombre[EU]
veterán
The PlayStation 5 Pro's GPU... kinda
a cpu más liga, de néha csak malmozik
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- Gyúrósok ide!
- EAFC 25
- Milyen légkondit a lakásba?
- E-roller topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged