- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mindenki Z Fold7-et akar
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
válasz
Reaper04 #9308 üzenetére
hali,
igen motor nélkül, üresben gurultam. a kereszteződés utáni jobbra kanyar után is csinálta, csak ez már nem hallatszik a videón, szóval menet közben is van ez a kerregés. megyek majdszerelőhöz csak gondoltam hátha találkozott már valaki ezzel.. egyáltalán mi az, ami álló motornál, üresben és gurulás közben is forog. nyilván a kerekek, de azok nem tudom, hogy mit forgatnak ilyenkor tovább... szíjak meg egyebek forognak? (csak gurulás közben csinálja, gobdolom, ahogy forgás közben megszorul valami vagy hasonló..) -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #9225 üzenetére
katalizátor környékén van jobb esetben.
De olyat is láttam már hogy jóval a katalizátor után volt.
A cseréjét meg akár te is meg tudod csinálni szonda kicsavar szonda becsavar kábelek leszed felrak az újra és kész.
Ha a gép alatt vagy kb. 10 perc marha lassú tempóban is. -
Josi
aktív tag
válasz
Reaper04 #9016 üzenetére
Szintetikus ELF Evolution SXR 5W-30 vagy 5W-40.
Azért nem olyan sok a negatív.
Csak akinek bevált, az nem irogat hogy milyen jó.
A Meganosok nagy része ELF olajat használ.
Egyébként a gyári ajánlás is ELF.De ha nem akarsz ELF olajat, akkor is inkább full szintetikus legyen.
-
gabx76
senior tag
válasz
Reaper04 #9022 üzenetére
Igen, hallottam ELF-ről rossz véleményt, de az inkább a 10w40-es szokott lenni. Az enyémben újkora óta ilyen olaj van, és 150e km motorhiba nélkül azért nem rossz. Ráadásul a fogyasztás is teljesen rendben van.
Persze nem akarlak meggyőzni, sokat számít, hogy milyen körülmények között használod a kocsit, milyen olaj volt eddig benne és hogy milyen gyakran cserélték azt. -
vallas
őstag
válasz
Reaper04 #8843 üzenetére
Hát az egyszer elveszett, mikor két kocsi között cseréltem.... nem tudom hogyan...
A meganeba körbe volt felete szigetelőszalaggal ragasztva, az volt az igazi gány...
Ha tudnám, hogy jön le, lehet megcsinálnám, de szerencsére elfogyott az anyag, mert a maradékból, megcsináltam a rádió alatti díszlécet is.
mondjuk, ott azért necces a dolog, mert a légkondi feliratait jó ha látja az ember...
-
mycso
Topikgazda
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #8828 üzenetére
Opsz ,ezt elfelejtettem:
erre a sarus/drótlehúzós/hibaüzenetes kérdés ügyében esetleg valaki tud segíteni ? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #8810 üzenetére
Estét!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy, ha a középső boxot leszedem, az alsó három gombhoz (start gomb, villogó, belső zár) + a kártyaolvasóhoz vezető drótot kihúzhatom a helyéről ?Természetesen előtte + saru levesz az akkuról.
Ilyen esetben nem lesz hibaüzenete az autónak, hogy valami nem jó miután mindent visszateszek a helyére?Csek mintha olvastam volna ilyesmit, hogy valaki lehúzott valahonnan valamit visszadugta a kábelt és hibaüzenet volt, pedig nem volt semmi baj, csak érzékelte az autó, hogy valami történt. Ezt pedig csak szervizben lehet "kivenni" onnan. (mármint a hibaüzenetet).
A segítségeteket szeretném kérni ez ügyben!
Előre is köszi, üdv: Dave -
válasz
Reaper04 #8808 üzenetére
vezérműszíjon azt lehet látni ha már nagyon szar, repedezett stb.
de attól hogy nem néz ki ilyen rosszul, ha elérte az élettartamát akár korban akár km futásban, akkor szakadhat, átugorhat stb.
ezután pedig lehet a kasszához fáradni és fejünket a falba verni miért ezen akartunk spórolni
ja és be ne dőlj valami nagyokosnak aki szemre közli hogy jó ez még pár évig, mert a motor újjáépítését nem ő fogja fizetni
főleg az oylan szervíz a jó, ahol inkább azt mondja, hogy nem kell ezt még cserélni, csak mert nincs hozzá célszerszáma/szakértelme, de ezt nem akarja bevallani -
Josi
aktív tag
válasz
Reaper04 #8801 üzenetére
Azt hiszem most 4 év vagy 90 ezer km a vezérléscsere ideje.
Tehát ha kicserélétk akkor ezzel nincs gondot.
Gyertyacsere 60 e km
A szürőket és az olajat én többnyire évente vagy 20 e km után cserélem.De ahogy igy nézem az adatokat, olyan érzésem van hogy lett visszatekerve az óra,
mert 3 év alatt 19000 km az kicsit kevésnek tünik. De lehet akár valós is.
(öreg nyugdíjas, csak hétvégén a boltba használta)
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8681 üzenetére
Na ácsi így más a gyerek fekvése akkor téged jól átkúrtak.
Egyébként én is vettem már használt gumit de max 2-3 éveset.
Ennyiből mázlim van, hogy a haver gumis mint már írtam is, ha kell valami és tudj érdemlegeset rögtön hív.
Általában 1 héten belül befut hozzá valami jó.MÁS:
Most én a semperitekkel szemezek.
Két goodyear lefáradt már 7 évesek és 4milisek.
A két kormoránom még 1 éves és 7milis
Szóval 2 gumival megúszom a nyári váltást. De a hajtottakra szeretnék valami komolyabbat mint a kormorán, bár azokkal sincs semmi bajom.
Lehet az lesz előre is. -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8678 üzenetére
A korral, hiába tárolod rendes becsületes körülmények között, (amiért elismerésem, mert te vagy az országban az a 15%-aki odafigyel a gumikra) kiöregszik a gumi és a futási teljesítménye a tapadása és a kopási értéke jelentősen megváltozik.
Van egy gyerekkori gumis cimborám, ő mondta belement a kémiába is de nem érdekelt, hogy kiöregszik a gumi ha akár mit is csinálsz vele, és elég kellemetlen amikor 50-es tempónál szétfoszlik a felniden lévő futó felület.Ráadásul nem is olyan rég mesélte fórumtárs a favoritos topikban, hogy egy makulátlan állapotú de öreg garázsban tárolt favorittal így borultak meg.
A szo szoros értelmében lemálott az egyébként repedés nélküli és makulátlannak tűnő de 15 éves gumi.Persze a tiéd még nem ennyire öreg, de benne van a korban.
Midenhol az 5 éves csereperiódust ajánlják. -
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8612 üzenetére
Igen, valószínűleg egyet néztünk. Kértem tőle a hátuljáról képet, bár ahogy neten nézegetem, ebbe a lagunábba (első szériába) raktak olyat is, mint ami az enyémben van most, tehát biztosan jónak kell lennie az enyémbe.
Ha jó, meg tuner list-es, vagy van rajta gyárilag aux, akkor lehet megveszem. -
gabx76
senior tag
válasz
Reaper04 #8603 üzenetére
Garancia nincs rá, maximum annyi, hogy egy cégről beszélünk. (Legalábbis az én Tuner List-es gyári egységem VDO)
Gondolom cégen belül nem túl gyakran térnek el saját szabványuktól.Mellesleg írtam is, hogy ritka, mint a fehér holló.
Gyakorlati tapasztalatom nekem sincs róla, hiába VDO a fejegységem, ez e rész pont nincs bedrótozva.Mindazonáltal nekem nem hiányzik a kormányról történő távirányítás és a központi kijelzés sem,. Automata sebességfüggő - pontosabban zajfüggő - hangerőszabályzás pedig van a fejegységben. A színvilág is pont passzol a műszerfaléhoz, ugyanaz a borostyánsárga.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8597 üzenetére
Hali transmitterrel nekem is csak negatív tapasztalataim vannak. Viszont nekem update list-es a cd-m, így be is kötöttem és ráraktam egy mp3 lejátszót.
Egyébként gondolkoztam én is más fejegységen de én sajnálnám a távot meg a kijelzőt, így ez marad. Ami nekem még hiányzik róla, az a vonal szintű kimenet, de azt is megoldottam.
Esetleg egy cd tár? -
gabx76
senior tag
válasz
Reaper04 #8597 üzenetére
Én is passzoltam anno a kormányvezérlőt, bár nekem eredetileg működött a gyári rádió is.
Viszont volt korábbról egy BT kihangosítós, SD kártyás fejegységem (VDOdayton), amit nem lett volna szívem elpasszolni. Így maradt a kompromisszum, de nem bántam.Btw. létezik olyan fejegység a VDOdayton sorozatban is, amely kompatibilis a gyári csatlakozóval, kezelőszervekkel, viszont ritka, mint a fehér holló. (Az enyém pont nem ilyen - a csatlakozó helye megvan a hátlapon, a méret és a kiosztás is passzolna, viszont nincs bekötve, hiányzanak a tüskék belőle)
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8597 üzenetére
Ahha na ha ez csak vacilálás volt, akkor egyértelműen egy normális fejegység.
Én is azzal kezdtem, hogy vettem egy blaut és szépen beépítettem a gyári helyére.
11.000.-kemény magyar forint volt és még távirányító is van hozzá.
Amit a gyerek a hátsó ülésről nagy szeretettel nyomkod -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8573 üzenetére
nézd én senkit semmire nem beszélek rá.
Mondtam már.
Lehet, hogy hibamentesen elmész velük 100.000kmert de az is lehet hogy a következő kanyarban lecsapod a felnit.
HA valaki ésszel vezet nagyon odafigyelve kisebb a sérülés esélye de a ballonosabb guminál, a sérülés veszélye kisebb.
Illetve olcsóbb ha csak gumit kell cserélni mint ha felnit is kell javítani ne agy isten cserélni. -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8566 üzenetére
Amig gyári méreteket használ az ember addig nincs baj aluval sem, mert van a guminak elnyelő képessége.
Én arról beszélek amikor peres gumival száguldozik az ember mert az szétkúrja a futóművet.
Egyébként azért találták ki, mert (nem Magyarországi találmány) aluból van.
Szebb jobb könnyebb és egy jó minőségű úton nem okoz gondot.
Kicsit nyugatabbra azt merném mondani akár 35 ös peressel is mehet az ember. -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8553 üzenetére
Már megválaszolták menet közben de valóban amit írtak az urak azért nem javaslom senkinek.
Én is gondolkoztam alufelnin de a gumis cimbora lebeszélt.
Azt mondta nézd lehet, hogy szép a peres gumi kanyarokban sokat dob a stabilitáson, de egy nem egy családi autóval fogsz rallyzni, kettő drágább a gumi mint a gyári nem kicsivel, három szétveri a futóművedet és a komfortérzetedet.
Pattogós lesz tőle a kocsi könnyebben teszed a felnit is gajra egy méretesebb kátyuban amit nem biztos, hogy el tudsz kerülni.
Hallgattam rá és nem bántam meg.
Én már a gyerekkel a hátam mögött a 75lovas erőgépemmel úgy is valóban higgadtan megfontoltan vezetek.ha pályán használnám hosszú utakra akkor lecserélném de így igazat adtam a srácnak.
Azt mondta higyem el neki rengeteg felnit javít mostanában a peres gumik és a jó ,Magyar utak miatt.
Engem lebeszél, mert haver vagyok, de másnak nem szól mert ő ebből él jól. -
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8442 üzenetére
A sagem trafókkal elképzelhető a késés de azokat előbb utóbb úgy is ki fogod cserélni.
Sajnos azok gyárilag kakik.
A gyertyahézag 0.8-0.9 efölé alá ne menj mert nem lesz megfelelő a szikra.
A 0.5 kicsi volt ezért is írtam, hogy utána kellett állítanom.Én egyébként a Denso trafókat javaslom, azok nagyon jók.
De mint itt Josi írta a beru is kifogástalan.
A sagem az viszont egy hulladék, záros határidőn belül elfüstölnek.
A gyújtótrafótól pedig jelentősen függ a menetdinamika.Holnap jobban leszek gép előtt ma csak telón nyomtam most értem haza.
Ha lesz még kérdésed akkor írj!Az olajnál a 40-es szám a hőtartomány felső értéke.
Így Magyarországra a nyári melegekbe inkább a 40-est javaslom. -
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8438 üzenetére
Gyertyából NGK az elektróda távolságot mint már írtam ellenőrizni kell így is úgy is én is NGK-t vettem gyári paraméterekkel mégis 0.5 ön volt a hézag, beállítottam.
Szűrőből MANN FILTERT vegyél, minden szűrőből, annál jobbat nem tudsz venni, (hálás érte nagyon a kis szekér).
Olaj, ha nagyon nincs pénzed belemehet a 10w40-es castrol, de abba a motorba 5w40 dukál, ha bele is teszed minnél előbb cseréld, le csak addig legyen benne amíg nincs lóvé 5w40-re. -
Josi
aktív tag
válasz
Reaper04 #8429 üzenetére
Olajból inkább az ELF SXR 5W-40 (de itt megoszlanak a vélemények erősen)
Gyertyából inkább NGK, Eyquem, Champion
Vezérlés: Szíj, görgők vízpumpa 4 év vagy 90 e km.
További kérdéseidet szivesen megválaszoljuk a Megane klub fórumában:
Megane klub fórum -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8429 üzenetére
Na a leírtak alapján számomra egyértelmű a gyertya hiba, szóval első a csere de az újnál is ellenőrizendő a hézag nagyon fontos! Aztán az üzemanyag szűrő cseréje is fontos, illetve a többi amit leírtak már. A MOL-os tankoláshoz csak annyit, hogy amióta Lukoilnál tankolok,sokkal kellemesebben jár a motor és messzebre megyek el mint a MOL-ossal szóval részemről NOMOL az olajból meg inkább a castrol mint az ELF, mert azzal többünknek is meggyűlt már a baja.
-
FRENK1988
veterán
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8426 üzenetére
Monjuk ha most vetted, akkor alapból ezeket már meg kellett volna csinálni: levegő-, olaj-, benzin-, pollen-szűrők cseréje, olajcsere esetleg fékfolyadék csere, gyertyák cseréje, és komplett vezérlés csere. Nagyjából ez lenne az alap, természetesen az elhasznált kopó alkatrészeken kívül. Ha valami kimaradt, majd a többiek kiegészítenek.
A szűrők vagy a gyertya miatt pl.lehet a fent írt jelenség. -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #8424 üzenetére
No meg is volnék.
Menet közben is észrevehető...
Gurulok 30-cal, neki nyomom, és cska kis idő után kapcsolMég valamit észrevettem...
Üresben, ha kicsit benyomom a gázpedált, hogy pörögjön ... felmegy pl. 1200 fordulatra, úgy hagyom a lábam, de még sem marad ott. Kicsit lejjebb megy, aztán vissza...
A motor hangja sem egyenletes.... lelassul, majd vissza... aztán megint lelassul ... vissza.Hibát nem jelez a rendszer.
A kettő összefügghet egymással?
Bakker ... átvertek?Utálom az ilyen szemétládákat
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8422 üzenetére
Normálisnak semmi képen nem normális de hogy mitől lehet arról fogalmam sincs.
nem tankoltál másik kúton, vagy ez már régóta fennálló jelenség?
én ha rálépek a gázra akkor rögtön reagál rá, ilyen akkor van ha szar minőségű az üzemanyag, rossz a gyújtás(bár ez nem jellemző) nem kap elég üzemanyagot, vagy magával az injektorral van valami bibi esetleg dugulás.Első körben nézd meg a gyertyákat,esetleg egy hézag állítás is segíthet.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #8415 üzenetére
A sonyt nem lehet amúgy sem vezérelni kormányról, de nézd meg a hátsó csatlakozóját.
Egy biztos a Renault kormányvezérlő csatlakozóival nem egyeztethető össze a Sonyé még ha van is rá opció, akkor is más a kábelezése.
Vannak olyan gyártók akik külön szakosodnak a gyáritól eltérő fejegység készítésére a gyári vezérlő egységekhez.
Nekem a blaupunktban pl. van vezérlési lehetőség de a gyári renault nekem sem jó hozzá csak a saját blaus.
Szóval ha elektroműszerész van a családban az sem fogja neked megcsinálni.
Ha csak nem épít egy átalakítót vagy te nem veszel.A legegyszerűbben úgy tudom neked elmagyarázni, hogy a kormányvezérlőröl jön le 4 szál.
(nekem 4 szál de ez eltérhet)
A négy szál úgy néz ki, hogy sárga piros barna fekete.
A hangerő fel az a piros fekete a hangerő le az a piros barna.
A számváltás az a sárga fekete sárga barna.
A némítás a sárga fekete barna.
etcetc.
A jeleket amiket a szerkezettől kap a magnó vevő egysége dekódolja ami más a philipsben (renaultban az szokott lenni) blauban, sonyban, panában, pioban.Remélem érthető voltam
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Futás, futópályák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen egeret válasszak?
- Windows 10
- Háztartási gépek
- Sorozatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Le Mans Ultimate
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest