- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
Köszi, jól forog a gép, az én off márka VW 1.6 benzin 5 sebességes váltóval 130 km/óránál már 4000-ret forog.
Közben megtaláltam youtuben is a D4FT RPM értékeket.
Szerintem elengedem az 5 sebességes váltóval szeret autókat, találtam a topikban egy hozzászólást, hogy jó lenne egy 6. fokozat a Twingo RS-be. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Az, hogy pályára nem való, ha sokat mész vele pályán akár napi rendszerességgel, akkor nem fogja szeretni.
Ha városba veszed meg országútra és néha elmész vele nyaralni akkor az teljesen rendben van, de ha nagyobbakat mész és pályán használod a kocsit inkább akkor "én" kizárt, hogy ilyet vennék.A pörgetést egyébként nem a pályára értettem.
-
rob210
Topikgazda
Ha nem versenyezni veszed akkor jó konstrukció, ezerszer jobb mint a 0.9 es TCe ami sorra halódik megfele
Persze ezt is láttam már jópárat szétrúgva.
Egyszóval varrógép motor ez is, de ha ésszel hajtod akkor egésszen megbízható és takarékos kis motor a clióba szerintem elég.
Ha sokat gyorsulsz vele, meg pörgeted a pályán akkor szvsz boritékolom neked az élettartamát. -
rob210
Topikgazda
Én a turtle waxost használom az garantáltan nem marja meg a fényezést.
-
giigz
veterán
Auchan Sheron
A Sheron nagyon jo minosegu termekeket csinal, olyan aron mint a gyenge minoseguek
Best buy marka, en is ilyet hasznalok, Totalcar is tesztelte, az egyik legjobb volt, nala joval dragabbakat is megvert, es az illata sem kellemetlen. 5L-es kiszereles volt tavaly 850 Ft, eszmeletlen jo vetel.
Szelvedo vizlepergetom is Sheron, az is tokeletes, egyszoval ajanlott marka, olcso de nagyon jo minoseg
-
(#28932) lajo Hat igen, azok fontosabbak. Menyasszonyom most haza a kocsival, amikor leallt, kicsit hallgattam a kocsit kintrol, motorternel, meg kipufogonal: most mintha megszunt volna a remeges. Kovetkezo tankolaskor beleteszem a Tescos adalek masik felet, aztan lehet meg is szunik a baj.
-
Es Neked is csak alapjaraton? Neked is egy hangyanyit alabbesik a fordulatszam? Mert nekem eddig mindig pont 750-en allt, most egy milimeterrel alatta van ( a mutato kozepe).
En meg gondolkozok, hogy mit kellene csinalni. Elmenni Renaulthoz is egy diagra, vagy pillangoszelepet megtakaritani. Bar az sztem emelne az alapjaratot. Meg olvasgatom a forumokat.
Hetvegen szerintem kicsit kihuzatom majd, meglatjuk. Ha nem segit, akkor lehet megyek egy diagra meg, mert en lattam a gepet olyan, hogy "misfiring". Vagy lehet, hogy majd veszek egy komolyann motortisztitot.
(Amugy autokereskedokben volt egy olyan resz, ahol Edd egy teljes motorpucolast csinalt. Kivancsi lennek, hol csinalnak meg olyat.)
-
tresh
veterán
A pótkerék nyári volt és más méret (205/55/16 vs 195/65/15)
MMA87: az a dolga hogy elérje az üzemi hőmérsékletet
-
mycso
Topikgazda
Igen sajnos a tuner listesnél nem megoldható...egyébként vaterán/racingbazáron szoktak lenni 10k körül update list-es gyári CD-s fejek...
Én is csak ezért nem cserélem le a gyári fejet, mert mindenképp kell a kormányon a távja.
Ja látom, akkor elvileg ez a cucc jó a tuner listeshez is, mondjuk ez annyiból szerencsésebb, hogy a beledugott memkártyát vagy pendriveot is tudod vezérelni/számot léptetni, stb....
Ha 10k magasságában megállna az ára, akkor egyébként szó nélkül vennék egy ilyet én is.
-
Josi
aktív tag
Gyújtótrafót úgy cserélj, hogy legalább a pár mindkét darabja azonos márka legyen.
De a jó megoldás, hogy mind a 4 darab azonos.
A BERU bevált márka. Sagen valeo nem javasolt. Denzo-t meg ritkán lehet kapni.
Itt a legolcsóbb:
http://minalko.addel.hu/products.php?prcategory=23128 -
_NCT
addikt
Közben rájöttem, hogy nálam tuti a kuplungkinyomó csapágy lesz, ha simán fék + start-al indulok semmi, csak mikor elkezdek kiállni rükverc-ben szépen és csúsztatom a kuplungot, akkor jön elő a hang fél percig és ennyi. Volt aki két évig járt így vele, neki kellett kuplungtárcsát + szerkezetet is cserélni, én lehet hogy megúszom csak kinyomószerkezet cserével..
Igazából használhatnám így, amíg nem lesz durvább a hang, de jobban szeretem nem elhanyagolni az autót, ha már normális állapotban vettem aránylag....
-
rob210
Topikgazda
A csereperiódus nálam akkor jön el amiko hallható a motor hangján, illetve fekete trutyis az olaj.
De minden tavasszal és ősszel csere van!
Lehet, hogy ez sűrű csere, de a motor meghálálja.
A sok rövid távtól elsavasodik az olaj és megváltozik a viszkozitása.
Nem hagynám a kocsimban a legszuperebb olajat se 15.000km nél tovább, bár én addig se.Jah és még valami ezt a rövid hosszú olajat felejtsd el.
Van olyan ami jobban ken hidegindításnál, ezt nevezed te rövid távú olajnak.
De ezt senki nem fogja érteni miről beszélsz -
AMD Power
titán
Az előírt 30ezer
Valaki ezeket még elhiszi?
Brillírozott a sokaság, elhasalt a Dacia Lodgy a törésteszten
-
FerNandor
őstag
hát én még nem hallottam ilyet, hogy rövid- meg hosszútávos olaj. vedd bele a gyári elöírást (gondolom ELF sxr 5w40) és használattól függöen cseréld az olajat. de azt mondják, hogy maximum 15ezerkm után illik cserélni benzinesben is. ha meg mondjuk csak tötymörgös város, nagyon sok hidegindítás, akkor meg kb 10ezerkm vagy még kevesebb. a renault könyvben benne van minden speciális eset, pl van valami ilyen, hogy poros környék/földút 7500km/fél év. vagy hasonló, nem biztos, hogy jól emlékszem.
-
Laraxior
titán
Hát az az igazság, hogy amiket veszek magamnak, annyira nem használom, hogy szinte teljesen felesleges is olyan minőséget vennem
Értem ezalatt pölö a telefonom, TV ( 20 évig nem volt TVm), bringa ( elég lenne egy melóbajárós Csepel is) nah és az autó
Komolyabb baja nem volt az autónak, ami olyan, hogy vétel után derült volna ki. Sőt, kopó cuccokon kívül még nem cseréltem semmit (kivéve ugye a generátor) Tökéletesen meg vagyok vele elégedve, persze lehetne jobb is, csak éppen nem vagyok valami spórolós, így sosem lesz jobb autóm
Van néhány idegesítő betegsége (trafó) ami nálam eléggé halálos, mert nem csak annyi, hogy kiveszem, beteszem. De ezek az apróságok egyáltalán nem foglalkoztatnak, a gombot én törtem le véletlenül, ez a lapáttéma, meg...istenem 11 éves autó, nem várom el, hogy 100%-os legyen
Keveset használom, mert jóformán nem járok sehova, mert sokat melózom, és utána inkább döglök itthon délután, de persze ha valahova mennem kell és nincsen kedvem bringázni, vagy az időjárás olyan, hát akkor előveszem. Tényleg jobb inkább hobbynak tekinteni nekem az autót, mint anno a számítógépem, régebben arra költöttem az összes pénzem. A régebbi arcok tudják mi a helyzet, nah annak az árából már vehettem volna új autót isMaradjunk a hobbynál
-
Josi
aktív tag
Lehetne mit finomítani rajta.
Hétvégén volt egy kis kiruccanás nálam is. kb 260 km
Megane 2000. 1.4 16V 95 LE
6,4l fogyi, 39km/h átlagseb. 490 km összesen
Simán 6 alatt lettem volna, ha nincs előtte sok város.
Hosszú úton normál országuti tempóval Szhely-Szeged útvonalon
5,6l fogyit is produkáltam már. -
aphra2
senior tag
Az a kis szalag a légzsákátvezető szalag , vagy népiesen
órarugó általában akkor kell cserélni ha eldurrant a légzsák, (vagy kormánykapcsoló cserénél sz@rul rakják össze).
Csak sokan nem cserélik, ill nem is tudják hogy kell, és ha visszajelez akkor nem is működik a légzsák , hasonlóan mint az ABS, ha jelez, akkor nem megy.
-
#47053824
törölt tag
Ez a 3.ik Safrane a csaladba 4 ev kihagyas utan, plusz meg jo par a tagabb csaladi korben. Az elso egy benzines volt automata valtoval. A valto szarakodott, senki nem tudta javitani, attol megvaltunk. A kovetkezo az egy dizel volt manualis valtoval, na az mar jo volt, megevett "mindent".
Igazabol nem volt ra szukseg, igy azt is eladtuk. Most szeretnem bejarni egy kicsit Europat es ezert kerestem egy kenyelmes, minden joval ellatott autot, ami kivulrol igenytelennek tunik, de belul egy mas vilag, elerheto aron. Aki ult mar ilyenben az tudja mirol beszelek!
1992-ot irunk, es a franciak megalkottak egy AUTOT, csupa nagy betuvel. Ebben meg van anyag. Dupla zonas digitalis klima, hatul keresztbetett labakkal a csalad, ulesmaszirozo, na nem csak elol!, motoros visszapillanto tukor tolatasnal, sebessegtol fuggo hasmagassag ultetes, hogy csak nehanyat emlitsek.
Szoval egy Legenda, legalabbis szamomra. -
mycso
Topikgazda
Hali volt egy srác valamelyik renault fórumon, aki megane 2-höz árult "tempomat egységet", amelyik autókban megvolt a gyári előkészítés és van "auto" gomb a bal bajusz kapcsolón, abba pikk-pakk be lehetett szerelni és jobb oldalról a rádióvezérlés gombjaival lehet működtetni. 11k körül adta a cuccost, ha agyári kábelköteg hiányzik akkor +5k.
-
rob210
Topikgazda
Nekem 60literből 860kilóméter a rekordom, úgy hogy a fele etanol.
ez ugye fogyasztás szinten 7-alatt van.
De nekem egy 97-es 1.4 es 8V-s I-es meganom van.
Igaz fogyasztás csökkentővel(ami majd 1 litert hoz 100Km-ként)
Jah és ebben nincs pálya igaz komoly dugó sincs, reggeli városi közlekedésben hozza ezt. -
-
mycso
Topikgazda
Ami az 1. hasz-ban van az egy kb.2300oldalas, elég részletes szerelési útmutató, kezelési könyvem vagy francia nyelven van, vagy a kombié. Végülis a komi kezelési könyvét el tudom küldeni, amíg nem találsz a tiédhez...ugyan az, kivéve a hátulját
Na miközben ez írtam eszembe jutott, hogy ITT megtalálod a tiédhez is, az oldal közepe fele "Megane II Berline kezelési és..."
-
mycso
Topikgazda
Megane 2-ben ha update list-es a fejegység, akkor lehet aktiválni az aux bemenetet.
Tehát, ha csak ez az elvárás, hogy rá tudj kötni valamilyen külső egységet, (pl. mp3 játszás miatt) akkor ez a legjobb/olcsóbb megoldás.A gyári mp3-as fejegység vásárlásáról, csak azért beszélnélek le, mert ugyan működni fog a gyári kijelző/gyári táv, viszont valószínűleg horror áron adják, amiért már egy komolyabb mp3-as fejet is vehetsz...persze ha találsz valahol olcsón, akkor az a legjobb.
-
rob210
Topikgazda
Szia. A gyári fejegység helyére létezik ám gyári mp3-as egység is.
Miért nem gondolkozol abban?
Semmi átalakító nem kell biztos, hogy illeszkedik a helyére....stb stb.Én egy blaupunktot tettem be a gyári helyére.
Ezen van távirányító foglalat de ehhez is átalakító kéne.
Mivel a fejegységnek van saját távirányítója, így én azt használom.Ezek a lehetőségeid.
A transmitter szerintem egy igen rossz megoldás.
Mivel ami minőségromlás nélkül adja át a jelet az szinte annyiba kerül mint egy fejegység. -
mycso
Topikgazda
Milyen autórol van szó egyébként??? És milyen benne a fejegység, mert némelyiken be lehet "aktiválni" az aux bemenetet, nekem pl. egy mp3 lejátszó van rákötve sima 3.5-ös jack -ként vezettem ki, az mp3-as meg a szivargyújtóba dugva egy átalakítóval.
Én is le akartam cserélni, de nem találtam normális alternatívát....majd egyszer egy 2din-es érintős minden az 1-ben fejegységre lecserélem, ha már emberi áron is lehet majd venni. (valami hasonlóra, mint ami az előbbi linken van a francia gyereknek)
-
mycso
Topikgazda
Hali, némelyik fejegységhez létezik olyan átalakító kábel, amivel össze lehet kötni a gyári távval, de általában a 10k magasságát súrolják, régebben pioneer fejekhez láttam vaterán valami 8k körül, ha jól emlékszem.
A kijelzőre passz...
más: a kis elvetemült, az első oldalt érdemes végignézni: [link]
-
rob210
Topikgazda
Nézd meg, hogy a gyújtó trafók ne sagemek legyenek, aztán vehető darab az összes.
Nagyon jó autók a 95 lóval szép dinamikusan mennek is.
A felső holtponti jeladó szokott szarakodni náluk, de az 10 perc alatt tisztítható vagy cserélhető ha tönkremegy és nem is horror összeg.
Egyébként kiváló kényelmes futómű van alattuk "olcsó" fenntartás és alkatrészek.
Sportautónak nem jó mert a kényelmes futómű a sportos vezetést kizárja.De összességében én ilyet használok csak 8 szelepest a régebbi motorost, ennyire kevés hibát produkáló autóm még nem volt
Ha van konkrét kérdésed segítek ha tudok.
A haveromnak is ilyen meganja van.
Szóval nem csak az én véleményemet és tapasztalatomat tudom megosztani róla. -
nekem volt lagunám, 2001-es 3.0 V6 benzin (ez már az akkor kijött újabbik fajta laguna volt)
remek autó volt, rengeteg extrával
egy baja volt csak, hogy 5-10 ezer km-ként kiment benne egy gyujtótrafó, és semmit nem lehetett csinálni vele, csak mindig cserélgetni
ilyenkor ugye nem ment csak 5 henger, 210 helyett kb 80 LE volt meg és 25 litert evettráadásul szervízkönyvesen vettem első tulajtól 110 ezer km-el (márkaszervízes, leellenőrizhető volt, a szervízkönyben is láttam, hogy az előző tulaj nyolcszor cseréltetett trafót, én naív azthittem ezzel nem lehet már gond)
3 éve vettem kb és 2,5 éve adtam el (emiatt az állandó hiba miatt nem tudtam megszeretni, bő fél év használat alatt 3 trafó csere kellett)
-
mycso
Topikgazda
Hali, hát ahogy nézegettem a használtautó.hu-t, valóban van pár 1gen megane2 1M alatt, de azok általában elég szarul néznek ki....bár lehet ki lehet fogni valami normálisabbat, de ahoz nagy szerencse, meg sok utánajárás kell. Benzineseknél én sem tudok olyan egetvberő hibákról.
más: olvasgattam mostanában pár autós fórumot, szörnyű az embereknek az a fajta berögződése, hogy francia = sz@r autó (bár amíg a sok birka ezt fújja, legalább olcsóbban megvásárolhatóak). Illetve ha a francia autót kombinálod a diesel szóval, akkor aztán ......pedig mindegyik cr/pd diesel kb hasonló futású/tudású és hasonlóan drága hozzájuk minden, ha valami elromlik.
-
ABE
őstag
De egy 5 fokozatú váltó utolsó fokozata is lehet ugyanakkora áttételű, mint a 6 fokozatúé, mindez csak tervezés kérdése. Persze az egész váltó hangolása is nagyban függ attól, hogy milyen motorhoz kapcsolódik: ha egy alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező motorra rakják rá, ami nem döglik meg a hosszú áttételtől, akkor okés a spórolós fokozat, egyéb esetben viszont szvsz annak nincs értelme, hogy a motor azért szenvedjen, mert nincs benne semmi erőtartalék, és jobban kell nyomni a gázt, hogy tartsa a tempót. Ugye motoronként eltérő, hogy mely fordulatszám tartományban működik a legjobb hatásfokkal, szóval szerintem nem feltétlen jobb az mindig, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon ketyeg a motor.
Gondolom nem véletlen, hogy 6 fokozatú váltót leginkább az erősebb dízelekhez párosítanak, vagy a nagyobb lökettérfogatú benzinesekhez. Példának okáért az első generációs Fiat Punto 55 lovas alapváltozatához létezett 6 sebességes váltó, a második generációs 80 lovas benzineshez pedig 7 fokozatú sebességváltó. Ebből látható, hogy simán megoldható egy kisautónál is a 6-7 fokozatú váltó, de kérdéses, hogy ténylegesen van-e értelme. Azért tervezéskor azt is figyelembe kell venni, hogy hiába osztható el jobban a 6 fokozat, az ebből fakadó gyakoribb váltások nem feltétlenül szerencsések.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- PS 5 kontroller // Számla // Garancia //
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Akció! Hordozható GAMER Monitor! MSI MAG162V ! 15.6 1920x1080 FULLHD! Bolti ár fele!
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest