- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Milyen okostelefont vegyek?
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4155 üzenetére
Nekem volt Z-ben svájci krokodilom...
Alig bírtam eladni, de a végén mázlim volt, elvitték, igaz, német ebay-en, de jól fizetett
Pedig csípem a svájci témát, de inkább a modernebbeket (RE440, RE460)E94-em most is van, pár darab, de azok TT-k
Ja, 103-am, meg hozzá szerelvény az sajnos csak N-ben van -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4151 üzenetére
A krokodil se semmi. Bár nekem a "testvér" is tetszik: E94
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4146 üzenetére
Hmm...
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4146 üzenetére
Voltam vagy 30-szor Drezdában, de ezt a gépet sosem láttam
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4140 üzenetére
Hát a fénysebesség az stimmel.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4135 üzenetére
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4133 üzenetére
"Nyomtatod" ???
csak nem 3D-s nyomatóval készíted a terepasztalodat ?
Nyomtathatnál nekem is nehány tucat sínt, meg egy adag váltót is !!
Üdv.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4127 üzenetére
Csak mert hogy akkor kezd el élni az egész.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4125 üzenetére
Virágot az ablakokba !
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4122 üzenetére
Hmm. Nem gond, hogy eltér az ágyazat színe lent és fent? Vagy a kép csal?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4120 üzenetére
Köszönöm!
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4109 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4114 üzenetére
Miből lett a hó ?
-
Aaron14
őstag
válasz
YanezTTrain #4105 üzenetére
Köszönöm, közben rátaláltam arra a boltra, amit kerestem. Ez a Modell Kit, a Kálvintértől nem messze, elvileg itt a legszélesebb a választék Roco gyártmányból. Édesapámmal is ide jártunk, de annak már vagy 10 éve.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #4109 üzenetére
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4102 üzenetére
A padlás szobában van felállítva a terepasztalod ?
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4103 üzenetére
Szevasz
Nagybátyjám repülőzik már régóta, megkérdezem, hogy nincsen e még ép, de leselejtezendő gépe, vagy duplikátum belőle !
Üdv.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4100 üzenetére
Ilyen alkalmakkor én is odamentem emelni a bevételüket. Fillérekért vettem Roco és Lima kocsikat. Azóta is sajnálom, hogy eladtam a négyrészes fekete Lima személykocsi sort... Ez is onnan van.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4098 üzenetére
A Marklin boltot nagyon sajnálom. Onnan van a sínkészlet több mint fele, 2 motorvonat, épületek, meg sok minden.
A déli pályaudvar környékén is volt valami bolt, de a nevére nem emlékszem. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4096 üzenetére
Na meg volt a Váci utca, Marklin bolt,
Meg a Hobby bolt... Mindkettőt láttam még. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4094 üzenetére
A TT-s motorokra már nem emlékszem, pedig az is volt. De ez N cucc.
Másrészt szinte biztos, hogy egyik sem szereti, ha órákig padlógázon megy. És hát a trafók -az elemeseket kivéve - 12 voltosak. (Terheletlenül még több is) -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4092 üzenetére
Ezzel vitatkoznék, ugyanis nekem is van ilyen régi, sőt régebbi Piko-s gépem és kiválóan bírják a 12 voltot. Igaz sosem zavartam őket órákon keresztül ilyen fesszel.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4079 üzenetére
No, majd várjuk a fotókat és az infókat a "teljes átalakulásról" (hogy biológus kifejezéssel éljek) !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4076 üzenetére
Ha egyszer lesz kicsit több időm és veszek végre rétegelt lemezt, akkor én is bontok, de azért, hogy masszívabb alapokon újra építhessem.
Csak kevés a szabadidőm, abban meg túl sok mindent szeretnék csinálni, no meg az 1,5 hónapos kislányommal is kell most már foglalkozni !!(sajna, most vidéken dolgozom, teljes napokat (12-14 óra) vagyok ott, 2-3 naponta járok haza)
Üdv.:
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4076 üzenetére
Hát bontani nem csak te utálsz.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #4071 üzenetére
Rajta vagyok!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4062 üzenetére
Úgy tűnik téged sem zavar ha egy asztalon belül keveredik az európai és az amerikai stílus.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4060 üzenetére
Fent a lépcsős átjáró saját gyártmány vagy gyári?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4057 üzenetére
Nem rossz. Nekem a teljes piros teszik, meg a DR zöld. A DR-ből több típus is bejön.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4055 üzenetére
Emeletes kocsikból melyik színt választod ? És melyik típust?
Vagy simán a hozzávalót. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4053 üzenetére
Egy képet tehetnél róla.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4047 üzenetére
Hali!
Van ezekből több fajta, a másik kódolású távirányítóval másik két szerelvényt lehet irányítani. A gyerekek imádják, ráadásul gyárilag a C vágánnyal adják.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4047 üzenetére
Hát azért ezt én nem tenném fel egy terepasztalra komolyabb cuccok közé.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4040 üzenetére
Szépek. Valami hasonló sort szeretnék majd én is, mondjuk egy BR 103-mal.
-
_seth_
veterán
válasz
YanezTTrain #4027 üzenetére
Milyen papírra nyomtatod ezeket a kis épületeket?
-
Mokush
tag
válasz
YanezTTrain #4027 üzenetére
Köszönöm az ötleteket!
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4013 üzenetére
Te az LM7805ös ICre gondolhattál.
Kapcsolása nagyon egyszerű: [link]Többféle tokozásban létezik:[link]
Ennek megfelelően a terhelhetősége is eltérő.
Egy modellvasúti mozdony 250-300mAt igényel max., így min. az 500mAes verzióra van szükség, de szerintem a legolcsóbb és leggyakoribb a normál, 1A-es változat, viszont ez elég nagy méretű, valahol a burkolat alatt el kell helyezned s számolni kell vele, hogy a felesleges energiát hő formájában adja le a hűtőfülön keresztül, ami megolvaszthatja a mozdony műanyag alkatrészeit.
Viszont ha a motor csak 5V feszültséget kap, akkor lényegesen kevesebb az áram elvétele is, valahol olyan 50-100mA között lehet, de ezt nem tudom pontosan.
(10V bemenő fesz. és 100mA áram felvételnél 0,5W a fölös hő)Javaslatom: tégy egy próbát egy egyszerű 1Aes verzióval a mozdonyba bekötve, de burkolat nélkül járatsd egy kicsit a mozdonyt, maximum feszültség (12V) mellett, majd nézd meg kézzel, hogy az IC hűtőfüle mennyire meleg !
Jó, ha a róba során az IC füle nem lóg nagyon ki, hanem kicsit eldugva van, hogy a menetszél ne tudja hűteni, ugyanis a burkolat alatt az nem lesz, így meglepetés lehet, ha mégis olvad a burkolat.Üdv.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #4013 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4008 üzenetére
Mi lenne, ha a koncentrikus dilikörök helyett valami nyolcas szerűt tennél középre?
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4008 üzenetére
No ez aztán nagyon jó többszintes kis asztalka !!!
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3979 üzenetére
Nagyon hangulatos esti felvételek !!!
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #4001 üzenetére
Csak egy baj lehet az 1935-össel 0e-ben, és az pedig a sínprofil mérete: első ránézésre nekem túl kicsinek (vékonynak, alacsonynak) tűnik.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3979 üzenetére
Jól néz ki.
-
kooc
tag
válasz
YanezTTrain #3969 üzenetére
Nos, érdelődöm ismét......
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3969 üzenetére
Gratula
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3965 üzenetére
Tetszik. Irigyellek, hogy ennyi helyed van. Igazából hány négyzetmétert építettél be eddig?
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3963 üzenetére
Működik az, meg is találtam.
De fura látni a régi F.1. szerinti jelzéseket
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3960 üzenetére
ÚÚÚÚ, el tudod küldeni azokat nekem is e-mailben?
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3960 üzenetére
Minden ki van már nyomtatva. csak még nem tartok ott.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3947 üzenetére
Revellnek van gyári kb h0 mérető távirányítós kamionja. Nem régiben vettem két db ot.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3952 üzenetére
annyi még, hogy, ha nagon szabványos akarsz lenni, a busz - asszem - jobb oldalán van egy BE alapállású REED-cső (vagy egy KI alapállású REED és egy bontó tranzisztor) is, amivel meg lehet állítani a jérművet (pl. megállóban, piros lámpánál, vasúti átkelőnél, stb.)
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3950 üzenetére
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3947 üzenetére
Nem rossz.
A bivalyerős mágnesnek az irídium mágnest ajánlom, egy 2*2*1 mm-es lapka is bőven elég a kormányzáshoz, és az ára sem olyan bivaly
Ha nagyon letapad és emiatt a kamion nehézkesen, vagy nem mozog, akkor rakj az aljára egy 4H-nál keményebb grafitlapot (azért ilyen keményet, hogy ne rajzolja össze az utat
)
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3947 üzenetére
Ki kellene próbálni ezt a mágnes dolgot, hogy működik-e. El tudom képzelni, hogy ha a járgány túl nehéz, akkor nem fog összejönni.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3945 üzenetére
Mint ahogy azt korábban írtam, bármelyik buszból lehet car systemeset csinálni, csak egy kicsit fúrni-faragni kell hozzá
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3943 üzenetére
Szerintem egy terepasztalon ezek a félbevágott dolgok nem nyerők. Egyszerűen nem illenek oda. Egy terepasztal egy elképzelt valóság kicsinyített mása, ahol félbevágott dolgok nincsenek.
Ez természetesen csak a saját véleményem. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #3938 üzenetére
Ha a hajós dolog nem állja meg a helyét, attól még a metszet maradhatna. Ha a tároló egy plexifalban végződik, ragaszthatnál a falra, vagy mellé egy kettévágott szerelvényt, kidolgozottabb belsővel, valós rakománnyal. Esetleg egy amúgy működésképtelen mozdonyt a neki eredetileg való belsőségekkel, nem a H0-ás vasúti béllel.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #3934 üzenetére
Ha ezt szánod a terepasztal végének, akkor a hármasnak is volna értelme. Mint kiállítási tárgy, én el tudnék egy olyan csavart is képzelni, hogy a teherhajó középen ketté van vágva hosszában, a a belseje pedig le van modellezve, így aki körbejárja, az ott bepillantást nyerhet a teherhajó belsejébe.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3934 üzenetére
Szerintem a 2. jobb ötlet, jobban illik a tájba
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3934 üzenetére
Az elsőre szavazok.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3930 üzenetére
Nem feltétlen kellet volna olyan magasra vinni csak scarmba minuszba nem lehet le vinni a pályát ezért kellet emelni.
. -
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3927 üzenetére
Jó lesz viszont ha még nem vizezted be inkább valami zöldes alapot csinálj neki!!!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3925 üzenetére
A meglévő cuccokból (illetve kis részéből) kb egy évben egyszer összerakok valamit, és kicsit megjáratom a guruló anyagot. Ideiglenes asztalt nem nagyon akarok csinálni, majd a véglegesnek állok neki. Egy majdnem kész már volt régebben, csak aztán szét kellett szednem. Modulosban nem gondolkodom. Elméletileg 200x120-ra tervezem N-ben, ami már használható. Ott már tudok csinálni hegyi vasutat is a szokásos önmagába visszatérő pályán kívül is. A régi asztalomon is volt egy önmagába visszatérő fővonal meg egy egyvágányú mellékvonal fejállomással.(170x105 cm) Most is valami ilyesmin jár az agyam csak komolyabb pályával és komolyabb sinanyaggal mint a régi volt.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3923 üzenetére
Mondjuk kicsit irigyellek, hogy nálad már asztalon szaladgálnak a vonatok. Én még évekig tervezgetni fogok, meg gyűjteni a hozzávalót. Váltóm pl csak 9 van, az meg édeskevés az elméleti tervhez képest.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3921 üzenetére
Néztem róla képeket, jónak tűnik. Ez alapból sima felületet adna, csak neked kellene hullámosítani valahogy?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3912 üzenetére
Milyen "művizet" használsz?
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #3886 üzenetére
igen NOHAB mindörökké!
A Balaton északi partjától nem messze Tapolcán laktam 23 évig.A diák években a nyárimunkára is csak NOHAB vitt/hozott minket.Már akkor megszerettem a vasat,sajnos akkoriban nem volt lehetőségem a modellezésre.Volt 1 piko kezdökészlet és kész.Egyik barátomtól NOHAB-os polót kaptam szülinapomra ,sajnos a koleszban eltűnt.
Most van készleten analóg 2 db TT -s DSB festésű és 1 db H0 MÁV M61-004 cirmos festéssel.
Képet nem engedi fel tenni túl nagyok.A digitalizálásban nem tudok segiteni,én analógban dolgozgatok.De vagy egy másik forumos ismerősőm Ő ott van a t-mában és javítással is foglalkozik.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3904 üzenetére
Hali, a Telex attól csodás hogy analóg mozdonyokon már 70'-ben biztos volt. A 86-os, a régi 3031-es br 81-es a 3047-es br44 és 3065-ös 260-as diesel már olyan volt.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3912 üzenetére
Csinálj egy komplett asztalt h0-ba a meg lévő asztalok alá. Sín van. Le felé helyed is lenne.
Skypera fel tudsz kuk? -
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3904 üzenetére
Mekkora ez a szoba? Én valahogy be építettem volna az a nyiltvonalat otthonra is.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3906 üzenetére
Értöm! Erdeire szereznem kell pár járgányt. mk48 van csak
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3904 üzenetére
Te az ott meg csak nem??? Ab mot--------
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3900 üzenetére
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3900 üzenetére
"A felső (piros) vonalon ahhoz, hogy három szerelvényt tudjak járatni, ez a minimális vágánymennyiség "
Akkor viszont centralizálódnék ott. A két kitérőből egy közsített négy vágányos megálló készülhetne, ezzel egy időben nem csak a váltók számát, hanem a körök számát is minimalizálnám és ezt a belső piros részt nem használnám "fordítónak", a visszatérést inkább kétirányú mozdonyokkal oldanám meg, bár ahhoz olyan kocsi kéne, ami automatikusan le-fel akasztható a mozdonyon, mert akkor egy egy vágányos kitérővel a mozdony meg tudja kerülni a komplett szerelvényt, hogy aztán visszahúzza a honállomásig... Már csak egy kérdés marad az ilyen tervek mögött, azaz inkább kettő... vajon létezik-e olyan mozdony, ami erre képes, illetve ha igen, vajon mennyire súlyos az ára....No meg ugye az, hogy mekkora munka egy ilyen ötlet....
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3897 üzenetére
Én kitartok a "túl sok váltó" elméletem mellett. Mondom is mit egyszerűsítenék!
Piros vonal: belső váltók ki, kivéve a felső csonka vágányt.
Zöld vonal: a lila ív melletti váltót erősen jobbra tolnám, az alatta lévő jobbra futó csonkát kivenném. ezen felül személy pu. jobb felső csonka íves végét is.A felszabaduló pályaelemeket a személy pu. elé besorolnám esetleg... A felső vezeték miatt biztos nem egyszerű, de úgysem bírod ki, hogy ne tervezd át még jó pár alkalommal...
@jákob13: ment a pü.!
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3890 üzenetére
Meg van a teljes pályaterv? Ha igen lögd már át.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3890 üzenetére
Szerintem a fenti gondolat jobban megoldható ez alapján a kép alapján úgy, hogy a zöld pályarész bal váltóját kibontod, majd kirakod a lila ív végére, oda ahol a zöldbe csatlakozik, ezzel egy időben a piros szakaszt horizontális tengely mentén "megtükrözöd" és a jobb váltót kihagyod belőle. Ezen felül ha az enyém lenne én nem tűrném meg benne a rózsaszín szakasz középső dupla vágányát sem, mert túl aránytalanul kicsi az osztott rész ott...
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3885 üzenetére
Jah csonkára gondoltam. Arra amit a múltkor csináltál.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3886 üzenetére
Roconak van ac nohabja.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3877 üzenetére
Én a helyedben csináltam volna az állomásra még egy körüljáró vágányt abból a vak vágányból és oda csatlakoztattam volna be a teherpályaudvart. így az állomásra is több vonat be férne valamint lehetne tolatni míg a pályán köröz a vonat.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3873 üzenetére
Az igazság az, hogy asztal még nincs, nem is mostanában lesz. Ezért a felső vezeték majd később kerül eldöntésre. Mondjuk néhány oszlopom van itthon mintának ha készíteni akarok. De ha azt akarom, hogy szép legyen, akkor tényleg nagy meló.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3863 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3863 üzenetére
Hmm. Még egyszer át fogom nézni. Az már biztos, hogy maga a forgóalváz akad, mert azt leszereltem és úgy tologattam a váltón, és akad. Mind a kettő. Valószínűleg igazad lehet, és az egész meg van ereszkedve. Amíg javítható, addig nem fogom nyugdíjba küldeni.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3827 üzenetére
Szevasz
Az épület gyönyörű !!
Viszont az a műgyantás forgács lap oldalfal nem nqagyon súlyos ?
Én azért vetettem el ennek az anyagnak a hazsnálatát, mert nagyon súlyos egy tábla belőle.
Üdv.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3856 üzenetére
Nem igazán, mert felette kb 0 hely van. A belseje pont olyan mint az itt linkelt képen a H0-é.
Bár esetleg egy vékony de nehéz vaslemez beférhet. Akkor meg persze lehet, hogy magasra kerül a súlypontja és instabil lesz. De azt még lehet, hogy megpróbálom. -
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3840 üzenetére
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3844 üzenetére
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3840 üzenetére
Persze, holnap kattintok egy fotót,mert a műhelyben már záróra volt, bekapcsoltam a riasztót :-) .
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3838 üzenetére
Hali, a 81-es deltás, de mostanság jobban kedvelem a hagyományos irányváltót, azt legalább hallani:-). Ezen is átlöktem a DIP kapcsolókat és analógban szalad néha. A hűtőkocsik sem mai darabok, de hibátlan darabok és szerintem még nem voltak sínen.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3831 üzenetére
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #3829 üzenetére
Szia !
most végeztem a szakaszokkal.Talán délután lesz időm bekábelezni mindent,majd a sineket is rögziteni kellene a szines rajzszegek helyett.
Képekről már tettem korábban egy linket.Minden váltót beszámoztam. -
adotanacsado
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3807 üzenetére
egy ex-tt-s...
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #3825 üzenetére
Szia !
megtaláltam és müködik is frankón.Túl frankón.Azóta terveztem 3-4 pályát, de mindegyikhez tul sok cuccot kéne még beszerezni.Szóval marad ez amit elkezdtem.Már a szakaszolással is haladok a csonka vágányok ma este készen lesznek.Jut eszembe. a kapcsolo sint hogyan és hova kell kötni?Az lenne a feladata ,amikor kijár a vonat a kitérő vágányról-Az 1es 2 s váltó felöli szakaszról - állítsa vissza a váltókat egyenesbe.
Nagyon frankó az új kastélyod.
Sajnos helyhiányában nekem nem lesznek ilyenek.Különben nem fér be az ágy alá a gyerekszobában.üdv
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #3815 üzenetére
letöltöttem a programot,de nem tudom beállítani az asztal méretét.Légyszi segíts hol kell.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3820 üzenetére
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #3811 üzenetére
Szia!
egyenlőre csak az a cél,hogy a szerelvényeket tudjam irányítani,ne legyen ütközés.A tereprendezés talán valamikor elkészül.
A dremmel beszerzésen rajta vagyok,mert sok mindenre használható az építgetés során.A szakaszoló sineket is házilag gyártom,mert a gyáriak általában kontaktosak lesznek-fel lazulnak a szoritó kapcsok- az aljukra pedig lehet vezetéket forraasztani. -
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #3798 üzenetére
Szia !
elöször is köszi az infókat.
Elvileg ,ha minden elekrtomoság be lesz kötve,körbe teszek egy védőburkolatot kb 5 cm magasan fog a szint fölé lógni.
Ma volt egy félorám és gyártottam egy próba szakaszolást a maradék vágányzatból.A szakasz után állt le a Nohab min fél ,de inkább 1 mozdony hosszal.Elöször az 1,2 -es váltók közötti szakaszt próbálnám meg,hogy hol áll meg a Nohab.D e a próba szerint a váltótol kb 25-30cm re kell tennem.
A csonka vágányokat is szakaszolom és a szürke peronokat is rögziteni kell még.Elvileg ott lesz tárolva az a vagon mennyiség ,ami nem fér el az állomásokon.Valahol van egy startos Br 221 es is -de elég gyenge- ezt terveztem a csonka vágányokhoz.talán még pár IFA-t is beszerzek.
Van pár db sinkapcsolóm is, jók lennének váltó állításhoz.Pl: kijön a vonat a 2 es váltó felöl a 4 felé.A rövid oldalon a betáp sinnél vissza állítja a váltókat kitérőbe a teher vonatnak.....Vagy az általad emlitett automatizálást is meggondolom.Sajnos a kézi váltók elég ramaty állapotban vannak.Hiányosak és az érintkezésük se igazán jó.Párszor próbáltam meg buherálni mindkettőt de nem jutottam elöbre.
Van erre valami ötleted?Töltöttem fel pár képet.
üdv F
-
atty_hor
tag
válasz
YanezTTrain #3802 üzenetére
Köszönöm!
Bővebb leírást kerestem hozzá, de egyelőre nem találtam.
Ha valakinek van ilyen, kérem ossza meg!Nincsen szívem kinyitni, majd élesben mutatványozok. :-)
-
atty_hor
tag
válasz
YanezTTrain #3799 üzenetére
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3790 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest