- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #9297 üzenetére
Ekkora átfogással nem hinném, hogy borotva éles
-
fattyu
veterán
-
#40935168
törölt tag
Hm fura hogy a 24-70 lágytojás, dpreview szerint meg a 24-105 (f/4L) szinte ugyanott van.
Melyik a legborotvaélesebb üveg ?Másik kérdésem: stúdióban én eddig tipikusan f/8-f/12 körül fotóztam, ahol már indul a diffrakció. Nincs ilyen veszély túl nagy fényerejű obiknál, hogy már f/10-en ezen kell gondolkodnod ?
-
*Ropi*
félisten
Ha a 24-70/2.8-tól elájultál - pedig az egy lágytojás üveg -, akkor a 135/2-től megtippelni sem tudom, hogy mit fogsz csinálni...
Nagylátó üvegekkel csak akkor modellfotózz, ha azt akarod, hogy a lányok garantáltan felpofozzanak a képek láttán (hordótorzítás)!
Az csak tág kompozíciókhoz jó. Ha szűkre fogod és csak csak a modell alakjára koncentrálsz vagy félalakos vagy arcportré, akkor a 70-200 F4L (IS)-t válaszd, mint megfizethető alternatívát. Ez a kép 70-200/2.8L IS-sel készült:
-
Songo
senior tag
Szekértő urak
A pénteki napon eldőlt hogy fő profilnak a Modell és studio fotózást választom. Így ez irányba szeretnék elindulni. Volt szerencsém egy canon 24-70 F2.8-al fotózni hát szerelmes lettem. Ezért kéne némi tanács most
Jelenlegi felszerelés:
600D
Canon 18-55mm ISII kitobi
Canon 55-250 IS kitobi
Helios 50mm F2 manual
Carl Zeiss 135mm F3.5 manualSzeretnék egy kis fixet amit később tudok vinni magammal egy full frame gépre is majd.
Mit ajánlotok?
Néztem az 50mm F1.8-at mint legolcsóbb megoldást
De néztem a 20mm F2.8at is
24mm F2.8
28mm 2.8 vagy 1.8Nemtudom. még bontogatom a szárnyaimat. Csak canont néztem de ha legalább ilyen jó vagy jobb képminőséget produkáló más gyártót ajánlotok azt is számításba veszem.
Köszönöm szépen -
*Ropi*
félisten
"...csak vagy előbb vagy később exponált mint a villanás."
Erre írtam le az előbb a megoldást az elővillantás kiküszöbölésével.
"Utána feldobtam a rádiós elsütőt az csak 1 vakut sütött el a többi opt slave és hibátlan lett."
Ezt a megoldást javasoltam én is.
A lényeg, hoyg a vakuk ne kapjanak dupla villanást, mert a fő villanásra, ami ebben az esetben a második lenne, már nicsen idejük újratöltődni, így akkor nem villannak.
-
Songo
senior tag
Bocsi Triopo
Huh fogalmam sincs már hogy ott mit hazsnáltam. az esetek többégében csak automata vaku nélkülivel lődöztem.
Aztán amikor a wireless vezérlőt ráraktam akkor csináltam egy manual profilt
az: 1/100 F8 iso100 volt
Amikor a vakut próbáltuk akkor több módban és több beállitással is lőttem 1-1 képet de semmi.
-
Songo
senior tag
Manualban volt. Ez egy Tropho TR-980-as az 580EXII klónja. bár most hazsnálatm először és pont annyira különbözik csak az 580tól hogy tapasztalt kollégám netudja 3mp alatt átlátni (több ideje meg nemvolt azzal foglalkozni hogy én ott kattingatok a háttérben meg üres időben)
Szóval ezért nem értük.
Ha lerakom ezt a vakut valahova és Fotózók a saját beépitettemmel akkor faszán elsüti ezt a vakut is odébb. és jó időben.
-
*Ropi*
félisten
A vázon lévő rendszervakud TTL-ben volt, a fénymérő elővillantása elsütötte a többi vakut, de azok nem tudtak elég gyorsan újratöltődni a fővillanásra és akkor már nem sültek el.
Megoldás: a gépeden lévő rendszervakut manuális módra kell állítani, hogy ne legyen elővillantása (A vörösszem csökkentő módot is ki kell kapcsolni!).
Ha nem rendszervakuval villantasz, hanem a váz beépítettjével, akkor macerásabb a dolog, mert azon nem lehet kikapcsolni az elővillantást. Akkor egy olyan optikai kioldót kell tenned az egyik stúdióvakura, ami ki tudja szűrni az elővillantást, az az egy vaku meg elvillantja a többit remote módban.. Pl.: Phottix Aster.
-
Songo
senior tag
Aha próbálgattunk mindent szinte a létező összes vaku beállitás végigzongoráztuk
Fotós barátom aztmondta valszeg a TTL szórakozik velem.
Aztán bedühödtem és felraktam a másik Wireless vezérlőtde jólenne tudni miért nem ment
Se a saját beépitett vakujával se egy külön rendszervakuval nemtudtunk jól elsütni.
Minden elvillant csak rosszkor exponált. a képeken SEMMI vaku nemlátszik. De még a sajátja se ez a vicc
-
kiskornel
addikt
válasz
adamka16 #9273 üzenetére
De igen megéri. Ha nem ez, akkor keress másutt, és ne 2-3k-sat, hanem drágábbat. Egyrészt ergonómiailag jobb lesz, másrészt (ha kínában gyártották is) nem kínai szar, a harmadik dolog pedig egy kipróbált cuccos, minőségi ellenőrzéssekkel, stb.
Suffni tuning ebben a kategóriában kerülendő. Nekem majdnem ráment az obim, tehát ha rossz májú volnék, akkor javasolnám, hogy a vaterán szerezz be mindenféle olcsó vakuállványokat, amin atombiztos csavarok vannak fényképezőgép rögzítéséhez. És azok még Németek is... csak hát akkor még ott a kérdés, hogy rögzíted rá az obi állványtartójára, na meg arra még a szíjat? -
Songo
senior tag
Sziasztok
Ma lementem egyik ismerősömmel egy stúdióba és egy csomót kínlódtunk, mert az ott lévő 5 vakut habár elvillantotta a rendszervakum a képek mégis mind sötétek lettek.
Nem tudtunk rájönni a miértjére.
talán ha 50ből 1x úgy készült a kép hogy pont a vaku villanások pillanatában.Ötlet?
-
*Ropi*
félisten
válasz
kiskornel #9272 üzenetére
Ezek a direktben a vázba tekeredősek nem jók: kitekerednek, kollégáról esett már le így D700 + 24-70 kombó. Vázon vakupapucs csere, optikában egy lencsetag elmozdult, helyrerakták. X összeg volt, passz...
Olyat vegyetek amilyen az enyém: van egy L alakú fémlemez és nem direktben a csavart éri a forgató erő.
-
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #9272 üzenetére
Ismerem a cuccot, bár kézben nem fogtam még. De 7-8e ft-ot kicsit sajnálnék kiadni egy olyan cuccért aminek az anyagköltsége pár 100 ft.
Több méretben készültek ezek a forgó cuccok. Ha amit linkeltem valóban az amit az oldalukon is mutatnak akkor 5 kg-ot bír. Van kisebb is 2,5 kilós teherbírással.
Örülnék neki ha valaki idehaza maszekba is csinálgatna ilyen cuccot -
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #9270 üzenetére
Valamit ki kell rá találnom. Igazából az a nehéz, hogy az állványmenet nem itthoni szabvány, beszerezni meg nem is lehet, max egy olcsóbb cseretalpat ha megvenne az ember amit szét lehetne barmolni. Mostani állványomhoz is van cseretalp, tekerője amivel hajtom a menetbe elég erősnek tűnik, de inkább nem próbálnám ki. Esztergás ismerősöm meg nincs sajna akivel le tudnám gyártatni
Ennek vajon mekkora lehet a teherbírása?
[link] -
kiskornel
addikt
válasz
adamka16 #9269 üzenetére
Néha volt, hogy a 450D-mre ránehezedett (csak pár alkalom! - képvisszanézés, lefele lóg az obi, és én a vázat tartom) a 100-400. Hát. Most már lötyög a vázon a bajonett aljzat, kissé forog. Mondjuk azt tudni kell, hogy ott már a forgatónyomaték is elég nagy erőt tud kifejteni.
Egy normál 1-1,5kg-os L-es NEM TELE obi nem jelenthet gondot. Tele obiknál meg mint már említettem a forgatónyomaték miatt gond lehet, ezért szerelnek rájuk állványgyűrűt.
Ezt a sigmát már csak állványgyűrn hordoznám. Nyakpántot felejtsd el, vagy az állványgűrűhöz rögzítsd. Lehet vennei motoros fűkaszákhoz nyakpántot, és azt rögzíteni az obi állványgyűrűjéhez. -
adamka16
őstag
válasz
Klemice #9268 üzenetére
Igazából egy sigma 100-300 f4-em van jelenleg, csak azért kérdezem. Sun snipert nem igazán szeretnék venni, mert kész horror az ára és lényegében semmi az egész. Egy erősebb heveder+állványmenetes rész.
De ahogy próbálgattam, talán kényelmesen ellesz így is a géphez adott nyakpánton. Te milyen nehéz obinál nem aggatod a nyakadba a vázat nyakpánttal? (vagy vállra) -
Klemice
senior tag
-
adamka16
őstag
Kérdezném a kollégáktól, hogy szerintetek milyen nehéz obit bír el egy xxx D bajonett-váz rögzítése ha rajt a nyakba akasztó és pl az oldalamon fityeg a váz obistól? (ismerem a sun snipert
, csak sokallom az árát )
-
fattyu
veterán
azért azt tudni kell hogy a tilt shift hatás minél közelebb fókuszálsz annál kevésbé érvényesül. Már nem tudom hol de valahol annó találtam neten egy grafikus cikket erről. Segít és nagy leképzésnél minden pici plusz dof nagyon sokat érhet de nem lesz messze akkora hatása mint normál fókusztávokon.
Gondolom te tudod is de másnak esetleg uj infó.
-
G3kko
tag
(#9263) jap: Wow, nem semmi ez a program, köszönöm!
(#9264) k1csi: Köszönöm szépen a linkek mögötti részletes cikkeket ("feldolgozásuk folyamatban"), a "Cambridge in colour"-on sokat tanulhatok, remek egy oldal!
A technikát egyenlőre tájképeknél alkalmazom majd; még nincs makrózáshoz felszerelésem, csak tervben.
-
k1csi
senior tag
Kis tilt-shift elmélet (tilt):
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/tilt-shift-lenses2.htmA másikra nincs olyan elmentett linkem ami direktbe jó lenne neked, de pl. ebből lehet megérted (vsz makróra nehezebb alkalmazni mint tájképre):
http://www.naturescapes.net/122006/ce1206.htmAzt persze tudni kell, hogy ehhez kell valami progi ami tud layereket kezelni meg jó ha tudod mi a szelektív maszkolás lényege (mondjuk ez fotós utómunkára alap).
Alternatíva az olyan progik amiből jap is linkelt egyet.
Lehet focus bracketing vagy focus stacking-el lenne még érdemes keresni.
-
G3kko
tag
-
jap
aktív tag
Abban egyetértünk, h a diffrakciónak hatása van a képminőségre, amit észre is vettek a (Canon) fejlesztők és emiatt nem csökkentik (elsősorban APSCn) a pixelméretet, sőt a felsőkategóriában is növelik -> 1DX.
Nem szeretne vki csinálni egy logout tesztet 350D/30D vs. 600D/60D/7D f/16-32 rekesz értékeken 8Mpixelre való méretezés után melyik ad több részletet pixelkukkolva - statikus makron ill. tájképen vizsgálva. Tudok gépet felajánlani hozzá.
Amúgy nem nagyon makrózok
leginkább embereket fotózok többnyire gyenge vagy természetes fény mellett.
Az új elektronikai fejlesztések pozitív hatásával egyet értek. A jobb szenzor nagyon pozitív hatással van a képminőségre: 5D "Classic" ISO1600on (nagyobb felbontás mellett) uazt a zajt produkálta, mint az 1Ds ISO1000! -
k1csi
senior tag
Értem, hogy a diffrakció miatt nem lesz több felbontásod (részlet) tök mindegy milyen szenzort teszel mögé, nem is ezt írtam.
Ha visszaolvasol a zaj miatt jobb az újabb szenzor, ezt írtam.KTTech
A 20D nem olyan jó (rosszabb makróra mint a 7D). A zaj miatt (több zaj=kevesebb információ). Nem lesz több tényleges felbontásod mint 20D-vel, de jobban tudod zajszűrni és magas ISO-n eleve kevésbé zajos (a lerekeszelés miatt a makró mindig küzdelem a kevés fénnyel mint írtam).Persze az ideális erre a célra az lenne, hogy nagy pixelek a jelenlegi szenzor technológiával.
kiskornel
Ha profi tájképet szeretnék akkor én több képből oldanám meg (statikus téma, állvány). Lenne közelebbi fókusz meg távolabbi. Utólag layer maskkal szépen össze lehet pakolni, hogy minden képből az látszódjon ami a fókuszban volt.
Alternatíva: TS-E, ha kell bedöntve a fókuszsíkot. Na ez viszont tényleg a profik játéktere.jap
Tök mindegy milyen vázad van bizonyos esetekben előre végig kell gondolni mi éri meg. -
wuszter
csendes tag
Hála Istennek bekapcsolt!Szóval valszeg nem lett maradandó károsodása!
Akkor mi lehet a gond a frissítéssel.Én már csináltam ilyet egy Panasonic gépnél,de az is gyors volt!
-
wuszter
csendes tag
Történt egy kis probléma az 1100d-mel.Hivatalos oldalról leszedtem firmware frissítést,és a gép elkezdte is frissíteni,de 2 óra múlva lemerült az aksija és kikapcsolt.Először is egy frissítés minimum 2 óra?És ilyenkor mi a teendő?Szervizbe vigyem?Mi a véleményetek?
-
kiskornel
addikt
De komolyan. Én értem, hogy pixelkukkolni akartok, de 7D esetébe már olyan felesleges, hogy azt el se tudjátok képzelni. Egyszerűen nincs olyan optika, amire ne kellene ráélesíteni, mint az állat.
Ami meg a difrakciót illeti: Ha valaki DLA közelében használja a nagy pixelsűrűségű érzékelőket, adott esetben nem lesz elég a mélységélesség, és az 1000x nagyobb élességvesztés, mint amit a difrakkció valaha is okozni fog F22-n.
Én azt mondom, egy tájkép esetében nyugodtan tekerje le mindenki F16-ig, és élesítsen utólag, mint hogy F8 után bosszankodjon a mélységélességből kieső életlen háttér miatt, amit semmivel se tud korrigálni.
DLA egy határ. Az ennél szűkebb rekesz már 100%-os nézetben életlenséget okoz, hisz egy pont már nem fér el egy pixelen... de azért azt ne feledjük, hogy a difrakció mértéke azonos beállítások esetén ugyanakkora egy 20D-n is, mint egy 7D-n. Tehát ott se kapsz több információt difrakciós szempontból (adott felület esetén). -
jap
aktív tag
Valóban, nincs 7D-m vagy hasonló 18Mpixeles vázam, tehát nem gyakorlati tapasztalatról beszéltem, csupán a specifikációkból vontam le következtetéseket: pixelméret változása hogyan függ össze a diffrakcióval és mekkora objektív felbontóképességet követel.
Még mindig elmélet ill. egy kis ábrával kiegészítve:
itt nézzétek meg a 20D-s példát! ~f/11nél van a diffrakciós határa. Először pillantás az airy korong demonstrációra, ahol f/11nél kb. 1pixelben elfér a "korong", majd f/16nál picit kilóg és f/22 a szomszédos pixelek (9db) felébe metsz bele.Most lejjebb nézzétek a mintaképet f/11-16-22 rekeszen. F/22nél a 9db pixel felébe metsz dolog erősen látszik a tesztképen.
Vagy itt egy 50D makroobi teszt (50D-n f/7,5 a limit).
Nem lineárisan csökken a felbontás (váz+üveg együttese), vagyis 1-2 egész rekesszel a diff.határ alatt már jókora felbontás csökkenés tapasztalható, amit nem tudom mennyire lehet visszahozni leméretezéssel -> ki kell próbálni a gyakorlatban. -
madgie
titán
A Magic Lantern-nél nem muszáj megpiszkálni a fényképező firmware-ét. bootolható SD kártyáról szépen be tud tölteni a cucc és ha az vágná tönkre a gépet (99%, hogy nem), akkor nincs olyan szerviz, aki kimutatná. Persze megértem, ha nem hekkeli meg valaki, az volna a jó, ha nem lenne rá szükség
-
-
-
Peetry
senior tag
-
wuszter
csendes tag
Sziasztok.Melyik a jobb gép szerintetek és ha lehet miért?Canon 500d vagy Canon 1100d?
-
*Ropi*
félisten
Úgy állítsd be ahogy mondtam, ha kalibrálva lesz a rendszered, utána pontosan azokat a színeket fogod látni, amiket kell és a nyomdából is jól fogod visszakapni a képeidet.
A "Webes megjelenítés Európában 2", meg az "Általános felhasználás Európában" csak beállítási profilok, nem kell velük foglalkozni, mert kézzel állítod be.
-
hp1950
tag
Tehát ezt is állítsam át az Általad javasoltra+ minden kép megnyitásakor CTRL+Y.
Attól független, hogy hol hivatom elő,és attól függtelen, hogy az én monitorom csak az sRGB-t tudja megjeleníteni.
Az, hogy Webes megjelenítés Európában 2, illetve Általános felhasznállás Európában? -
*Ropi*
félisten
Az, hogy a webre definiált standard színtér az sRGB, amit elvileg minden böngészőnek tudnia kell megjeleníteni. Ezért kell sRGB színtérben dolgozni, ha a nyomda mellett webre is kerülnek a képek (vagy mindent 2x utómunkázni: a nyomdának Adobe RGB-ben, a webre meg sRGB-ben).
-
k1csi
senior tag
Tekintettel, hogy a Canon EOS rendszert kevesebb mint 1 hét múlva lesz 25 éve, hogy bejelentették, jó esély van rá, hogy megint lesz egy-két bejelentés az évfordulón.
Gondolom nem ok nélkül próbálják redukálni a raktárkészleteket.Csak reménykedhetünk, hogy a bejelentés nem a mostanság szokás árugrással társul...
-
k1csi
senior tag
Én sem értem miért ne lenne jó a 18 MP váz makróra. Tény, hogy a nagyon lerekeszelt obi által rajzolt kép információtartalma kevesebb mint amivel a szenzor tudja mintavételezni azaz ilyen szempontból felesleges a sok MP.
Viszont az újabb vázak kevésbé zajosodnak magas ISO-n különösen, ha azonos nyomaton (vagy zajszűrés/leméretezés után nézzük). A makró meg a kis rekesz miatt mindig küzdelem a kevés fénnyel.
Meg ugye ott van a fókusz stacking (ML) ahol a nagyobb rekesz miatt mégiscsak van értelme a nagyobb felbontásnak.Röviden: Nem láttam még érvekkel is alátámasztva jap állítását.
-
*Ropi*
félisten
Március 14-re szervezünk arrafelé találkozót, akkor megbeszélhetünk egy "randevút".
-
*Ropi*
félisten
Mert még mindig nem kalibrált a rendszered...
Én is ugyanilyen munkamenettel dolgozom (csak Adobe RGB színtérben, mert tudja a monitorom is) és színre hibátlan könyveket kapok vissza a nyomdából. Mellesleg az Onlánnyal is dolgoztattam, de már nem hiszem, hogy fogok vinni hozzájuk több munkát, mert más tekintetben (könyvkötés) elég nagy hibaszázalékkal dolgoznak, és nincs kedvem ügyfeleket veszteni a hülyeségeik miatt. Utoljára karácsony előtt pár nappal veszekedtem velük vagy 20 percet, mert két könyvemnek is el volt szakadva a gerince...Ez volt az utolsó. És nem csak én vagyok peches, mert hárman álltunk sorba és az előttem lévő két másik fotós közül az egyik szintén a hibás könyvei miatt emelt szót, a másikét meg egyszerűen nem találták...
Pár hete szerződtem egy külföldi céggel: igaz, hogy árában többszöröse az Onlányénak, de minőségben és termékskálában is.
Nem mellesleg - ami számomra a lényeg: az emberi hozzáállásuk is toronymagasan felette van. Itthon európai színvonalnak hívják.
Nem véletlenül van már Magyarországról majdnem 90 ügyfelük.
Privátban leírom ha akarod, hogy ne fuss bele Te is.
-
hp1950
tag
A nyomga állítólag kalibrált Onlinefoto közpoti labor.
Én nem akarok otthon nyomtatni!
Amit szeretnék a monitorral megeggyező színhelyes nyomatokat a lborból.
Az általam említett jelenség akkor jön elő, ha a lentebb írt beállításra állítom: monitor rgb-ről szabványos internetre állítom + utánna ctrl y. -
-
*Ropi*
félisten
Lightroomban igen, mert ott azt látod, amit a monitorod meg képes jeleníteni a Prophoto színtérből. Ugyanazt a képet nyisd meg Photoshopban, CTRL + Y és ellenőrizd vissza! Akkor azt fogod látni, amit a nyomdából kapsz. Persze csak akkor, ha a nyomda is kalibrált meg Te is.
A legegyszerűbb megoldás, ha egy jó dinamikus képedet kidolgoztatod a nyomdával és kiteszed a monitorod mellé referenciának. Ha ahhoz állítod be a színeket sRGB visszaellenőrzéssel, akkor tutira jó lesz a nyomdából visszakapott eredmény is.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PROHARDVER matricás ház ingyen elvihető
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest