- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
etnies
senior tag
válasz
kriszti21 #152604 üzenetére
A gyári SAG-ot úgy értettem, hogy a gyártó által megadott. A Hyperpro azt írja, hogy 15mm legyen az ő rugójával. Még nem mértem le, egyelőre csak megyegetek vele egyedül, aztán figyelgetem.
Amit változott a gyárihoz képest: sokkal feszesebb, gyorsabban reagál, jobban passzol a Hyperpro rugókhoz, elég feszes most a moci. Ez mondjuk nem csoda, mert a gyári 10 éves és van benne 50.000 km.
Pár hét múlva, amikor jobb idő lesz, felpakolom asszonyt és megyünk egy teszt kört még a nagy túrák előtt, akkor majd nézegetem. A gyári rugó bírta a feleséges és dobozos terhelést, de nagyon nem szerette. Igazából az lesz a teszt.
Egyébként a szerelőm azt mondta, hogy tök fasza, hogy SAG meg húzó fokozati meg minden, de szerinte utcára kényelemre állítjuk be és végül is ezzel egyet tudok érteni. Szerinte az méregesse centivel, aki köridőre megy a pályán.A rossz utak annyira nem értintenek (bár az UK is elég leadta covid óta), mert a motor 99%-ban Nyugat-Európában van használva, de értem, mire gondolsz!
-
etnies
senior tag
válasz
kriszti21 #152586 üzenetére
Itt egy útmutató, már csak ki kell keresni, mennyi a gyári SAG.
Az attól függ, én azért cseréltem, mert a gyári kevés utassal és csomagokkal. Ezért nem rendeltem súlyra, vettem egy Hyerpro-t, ott 15 mm a SAG, de egyelőre hagyom úgy, ahogy jött, majd pár nap használat után eldöntöm, mi lesz.
-
válasz
kriszti21 #152565 üzenetére
Igen, ezt tudom. Ezért akartuk levenni a betöltő nyílás tetejét, mert oda ül ki. Viszont ez nem sikerült, mert a tanktól nem jön le, nem is értem, a szerviznek vagy van rá egy csoda technikája, vagy leszedik a tankot is olajcserénél. Lehet erre rá próbálunk még holnap.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kriszti21 #152079 üzenetére
Egy jó ABS, futómű és fék már elég.
A robogómon az utolsó években mindig volt valami. Hol az egyik cső engedett, hol a másik, hol a tavaly cserélt, hol a gázbowden szakadt el, vagy épp a km-spirál, a különolajozásnál az olajpumpa engedte az olajat álltában és légszűrőből csepegett, eltört a segédváz... Ezek a korból adódtak és egy hasonló korú motortól sem lepne meg. Csak míg a robogót városon belül használtam és mindig volt az ülés alatt egy 10-es gyűjtő, azért egy motorral kiszakadnék a városból.
Volt 25 éves Passat, 30 éves Lada is. Egyik sem volt egy betegágy, de mindig volt valami, amivel meglepett.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kriszti21 #152076 üzenetére
Ha az autókból indulok ki, akkor motorikusan ott sincs jellemzően gond, csak a motorra aggatott szir-szarokon, meg a kényelmi, biztonsági berendezésekkel. Turbó, DPF, elektromikus bisz-baszok.
A motor másképp amortizálódik, viszont sokkal kevésbé értek hozzá, hogy fel tudjam mérni az állapotát. Volt újonnan vett robogóm, ami alattam öregedett 25 évet, ráadásul a futás 60%-a az utolsó 5 évben volt. Aki látta, aszerint nagyon egyben volt a gép 25 évesen, de az én szememben az emlékeimmel összevetve elég viseltes volt a burkolat alatt. -
yodamastah
őstag
válasz
kriszti21 #150202 üzenetére
"Szerintem ki lehet egyezni egy döntetlenben"
Az egész vita nem is erről szól.
A vita indító mondat: "A 650-es burgmann jól megy, a 650es vstromot többnyire odaveri."
Nem az lényeg hogy a DL650 3.8 vagy 5.2 sec alatt van 100on. Hanem hogy ennek a közelében nincs a Burgman.
-
bacus
őstag
válasz
kriszti21 #150202 üzenetére
De jó. Ennyit utána járni.. (bár olyat nem adj a számba amit nem mondtam. Szerintem a 4,6 mérési hiba.)
Megyek vissza úszom még egyet a Balatonban, már 4 hete ezt csinálom, de holnapra esőt mond.. már csak 6 hét a nyár, alig leszek barnább, bár szin alapján már mehetnék lopni.
Nehéz az élet, ráadásul még a 650- es is jobban gyorsul papíron.Igazatok van, nem is értem ki az aki ezek után pénzt adna az ezredesert.
-
bacus
őstag
válasz
kriszti21 #150182 üzenetére
40e km-t raktam egy ilyen k4-be. Rugó elől hátul cserélve volt.
Nekem nem kell bemutatni a típust. A legkisebb mra plexi vettem rá.Nem volt igazi összehasonlítási alapom, szerettem, de már 4 éve nincs, pár motort azóta próbáltam, sose vennék 650-t. 1050-t talán, de nagyon szoknom kellene, ahogy össze ül az eleje a GS után.
Igazából bajban is vagyok, hogy mit vennék a mostani után, mert még nem találtam olyat, amire rá is ülnék. A motorban 90e van most, 7 éves, minden szempontból passzol hozzám. 40e km -t raktam ebbe is, de még 100e-t fogok legalább.
-
válasz
kriszti21 #149959 üzenetére
Rajta van a listán, bár annyira nem tetszik az a forma, 11/12 szebb a szememnek, markánsabb formája van, plusz a 71 vásárlói értékelései sem annyira magasak, de majd meglátjuk.
Jövőhéten megyek próbálgatni Pardiba.
Shark D-Skwal 3/Spartan RS, HJC RPHA 71/12/11, ha semmi sem lesz jó akkor marad az EVO/EVO2…)
LS2-t is jó lenne próbálni (Challenger/ Challenger CT2/Thunder Carbon), de a Full-gas pont a másik irányban van (104km…) és ott van belőle rendes választék.Amúgy néztem, hogy azért van pár bukó amik ugyannyiba kerülnek FCmoto-n és Louis-ban is, sőt van ami Pardinál olcsóbb.Pl az RPHA 12 és a 71.
-
válasz
kriszti21 #149956 üzenetére
Nem nagyon találtam semmilyen infót hogy az Evo-nál és az Evo 2-nél mi változott.Maga a dizájn ugyanaz, szóval külsőleg nem lett más az aerodinamikája.Aztán hogy belül mi változott…
Az tudom hogy az EVO-nál javították a napszemüveg mechanikát, meg asszem jobb lett a szellőzők nyitása (feszesebb), de ezek a zajt nem nagyon befolyásolják.Akkor amikor a jelenlegit vettem az RPHA 11 (főleg abban a színben ami tetszett is volna) költségkereten felül volt, így azt nem próbáltam.
Az RPHA 12-nek emészthetőbb az ára, főleg a matt Titaniumnak, a 11 még most is húzós idehaza.Mondjuk FCmoto-n sokkal barátibb.
Plusz a plexinyitás és az állszellőző is szimpatikusabb nekem a 12-n, bár a napszemüveg hiánya annyira nem szimpatikus egyiknél sem, nakeden meg elég problémás a váltóplexi cipelése, hátsó dobozt meg a hazai “rekreációs” csapat.., akarom mondani gurulásoknál nem szívesen teszem fel. -
válasz
kriszti21 #149948 üzenetére
Én most nagyon nézegetem a bukókat és a tesztjeiket.
A zajossága miatt nem nagyon szeretnék megint Exo-1400-at, bár Louis-on a vásárlói értékelések alapján az jön le, hogy az EVO és EVO 2 halkabb, valamit finomhangoltak rajtuk.
Az első genes 1400 értékeléseinél rengeteg a panasz az extrém hangosságra.
Na meg amilyen elb@szott fejem van lehet megint csak ez lesz jó a fejemre…
Amikor a jelenlegit vettem végigpróbáltam vagy 10-12 sisakot 80-170k között, mindegyik valahol nyomta a fejem, csak az Exo-1400 nem, ez olyan volt mintha a fejemre öntötték volna.
Szóval van egy olyan érzésem, hogy megint ez lesz.
Pedig már van pár felpróbálandó sisak felírva a listámra, HJC RPHA 12 (nem Carbon) ami nagyon tetszik. -
3800+
őstag
válasz
kriszti21 #149935 üzenetére
Igen, 2024-es modellévtől csinálnak ilyen mazda bordót is.
Köszi mégegyszer mindenkinek, ma 323 km ment bele. Lassan pipa a bejáratás...
bajnokpityu: nagyon más mint a VFR, az nekem nagyon előredőlős volt, ez pont annyira csak hogy egy kis súlyt tegyen a kezemre és levegye a derekamról. Kényelmes nagyon, a futómű elég kemény, azzal majd kell valamit kezdeni. Mondjuk ma ránéztem és gyári 2.8-ra volt fújva a hátsó hidegen, nem csoda hogy nagy bukkanón katapultált...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kriszti21 #149936 üzenetére
Ha eléred, be lehet vetni, de konnyen tulfeszitheto vele a lanc.
Ilyenkor az olajtekno tele lesz muanyagdarabokkal, ami a vezlanc sinekrol jott le, es tele lesz vele az egesz blokk.
Tehat kellene erteni hozza, es eleg kenyelmetlen. Verseny hasznalathoz javasolnam, utcara nem. -
-
-
-
-
norbert1998
nagyúr
válasz
kriszti21 #149395 üzenetére
A DL szeritnem kb megegyezik, 2005-ös az enyém.
Hátsó fékre akartam valakit keríteni, aki kipróbálja, hogy az övéhez képest az enyém milyen
Dobok PM
Még egyszer ránéztem a TRW kínálatára is, abból az SV és az SRT fékek léteznek. Az SRT harapósabb, de elvileg öli a tárcsát, foltos lesz tőle és esőben abszolút kuka - sokan ki is dobálják emiatt Brembo-ra cserélve, és azzal boldogan megvannak.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
kriszti21 #149367 üzenetére
Teljesen igazad van, a carbon veramic egy menő név egy béna organikus betétre
Köszönöm a tippet, SA lesz a Brembo oldaláról, vagy EBC.RCS17-et kihagyom - kissé drágállom
250 euró körül mozog.
Lehet, hogy a jó OEM spec súrlódó alkatrészek (szinter, jó tárcsa, ami nálam is tervben van; és a fém fékcső együttesen érte el nálad az SV 2-nél)
Alapvetően nálam maga a fékerő igény nem magas, két ujjal simán orra tudok állni, mindig két ujjal fékezek, bőven elég. A gond az, hogy gumis az érzés, nem harapós. 20 évesek idén a fékcsövek, szerintem azok vannak elöregedve - ezért agyalok a fémre cserén.
Ellenben a hátsónál a fékerő igény is magas, a mechanika teljesen felújítva, és még gumis is az érzés.
Természetesen igaz az is, hogy a 4-2 dugattyú nem hasonlítható össze. Egyszerűen csak említettem, hogy bejön az Aprilia féke
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kriszti21 #149389 üzenetére
2es es 3as kozott oszinten megmondom fogalmam sincs, sztm teljesen mindegy. Egyszoval: nem tudom
Lehet, h a radialisnal a fekkar erokarja mas, ezert jobb lett a nagyobb dugattyu ellenere.
Mint mondtam, kulon-kulon nezni nem erdemes a fek elemeket.Igen, kisebb dugattyuval nagyobb lesz az ut, de kisebb erot kell kifejteni ugyanolyan fekhatashoz.
16 os brembo radialis a regebbi r1 r6 okon van, viszonylag olcson beszerezheto, 16 nal nagyobbak a modernebb ducatikon vannak. Illetve nemreg vettem nissint r1 rn65 rol 50€ ert, mert a tulaj hasznalat nelkul lecserelte vmi masra, mivel azonnal palyara atepitette a motorjat.
Allapotot latni, felujitszett viszonylag olcso. En mindig hasznaltban gondolkodok feknel, annyi penzt nem akarok kiadni egy uj fofekhengerre, amennyibe egy rcs kerul, de ha olyat vettel, es jol mukodik, akkor az ugy jo, semmi kivetnivalo nincs ebben. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kriszti21 #149382 üzenetére
Igen, elmeletileg a 2. a legjobb, de kulonbseg ereztre nincs. Nem tudom mit tudna kikuszobolni a 2. megoldas, az 1. abran kezdetben a dugattyuk annak aranyaban mozdulnak meg a masik oldalon, amekkora nyomast epit fel a dugattyukarmantyuk torzitasahoz szukseges ero. Azaz az ellenallasa a karmantyuknak. Miutan az egyik oldalt a tarcsahoz er a betet, a masik oldalon is ugyanakkora nyomas lesz. Sztm ez a rettenetesen kis keslekedes eszrevehetetlen. Illetve manapsag az abs miatt ezek az abrak mar nem ervenyesek.
A ducatikon a fek valoban jo, de valamit valamiert. Sokkal kevesebb kmt futnak el egy japanhoz kepest, akar harmadannyit. es draga a fekbetet is.
Ha a dl/sv nel nagyobb atmeroju radialis dugattyus fofekhengert epitettel be, akkor az attetelt ugy modositottad, hogy megnagyobb keziero kell a fek mukodtetesehez, de kemenyebb lesz a nyomaspont. Cserebe a dugattyuút kisebb lett. Ezzel aranyban megjobban kell tépni a feket.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kriszti21 #149379 üzenetére
Erzetre lehet hogy azonnal kemenyedik a fek az " uszo vs nem uszo " nyeregnel a nem uszo eseteben, de ez kisse atveros (sztm)
A keziero nem sokban valtozik, es a lassulas sem.
Sokaknak a jo fek egyenlo a kemeny, hatarozott nyomasponttal. A legtobb ismerosomnel is ebben kimerul a jo fek fogalma. Nalam kicsit mas, en felaldozok barmikor egy kis kemenyseget a kisebb erokifejtesert cserebe, nekem nem az a lenyeg, h kemeny legyen, hanem hogy akar 1 ujjal lehessen fekezni.
(Elnezest nem kell kerned a velemenyedert, csak beszelgetunk, nem vitazunk)
Japan vonalon uszonyerget egy regebbi z750 esen vmilyen versenyszeru betettel probaltam, nem volt brutalis nyomaspont, gumofekcso plusz uszonyereggel nem is lehet. Olasz vonalon ducati GT 1000 esen van uszo brembo, eleg olcso, a fek azon sem rossz, termeszetesen nem kokemeny nyomasponttal.
Sztm az olaszoknal a futomu es a fek sokkal fontosabb barminel. Ok a motorozas elmenyere mennek ra. Ahhoz tudnam hasonlitani, amikor sziciliaban a legutolso csöves faluban is olyan pizzat, vagy cukarszdat talalsz, hogy az agyadrol lemesz. akkor is, ha elsargult muanyag flair szekeken kell ulnod, amig elfogyasztod.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kriszti21 #149377 üzenetére
A long stroke- kal lesz a hidraulikus atteteled olyan, hogy megkisebb keziero kell a fekezeshez, ezzel onmagaban nem lenne baj, azzal jol adagolhato lesz a fek, es legfokepp kis keziero kell ahhoz, hiszen az atettel ezt jelenti: nagyobb erot fejtesz ki, cserebe a a dugattyuút lesz nagyobb.
Azt a hibat ne kovessuk el, hogy kulon-kulon nezzuk a fek alkotoelemeit. A jo fek minden eleme jo. Nagy atmeroju tarcsa, jo betetkeverek, radialis főfékhenger, monoblokk nyereg, fem fekcso.Amit mondani akartam, uszonyereggel is lehet csinalni harapos feket, normalis betettel. Az en velemenyem az, hogy a betet a legfontosabb, ezutan kovetkezik minden a fék piramisban (ha egyaltalan van ilyen)
Illetve kisse tulzonak talaltam azt, hogy a 4 dugos feknyereg es az uszonyereg kozott eg es fold kulonbseg van, mert probaltam egy uszonyerges motort normalis betettel, es nem volt rossz a fek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kriszti21 #149373 üzenetére
Legfokepp keves erovel mukodtetheto, jol adagolhato, azonnal harap.
Sajnos a legnagyobb gond a kommersz japan fekekkel, hogy tul nagy ero kell a mukodtetesukhoz, cserebe nagyon sokat elfutnak. Ezt az erokifejtest semmi nem valtja ki, se fem fekcso, se masik feknyereg, ha a surlodasi egyutthatoja a betetnek ugyanaz marad.
-
A Zéé
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5530 - i5-3GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest