- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Magánszemélytől vennétek, aki behozta valahonnan, mert nincs rajta rendszám.
Ahhoz, hogy legyen rendszáma nagyon sok papír kell. Először is egy papír, hogy ki van vonva a forgalomból a származási országban. Egy papír, hogy nincs körözés alatt, egy papír, hogy befizetted a regadót, egy eredetvizsga, meg műszaki. -
Logikát ne keress benne.
Engem is meghúztak elsőre (akkor már pár éve motoroztam évi 8-10ezer km-t) mert nem tudott mibe belekötni (oktató sem látott hibát)
Másodszorra meg úgy engedtek át, hogy legalább 3 helyen meghúzhattak volna.
Igaz, másodszorra ilyen körülmények között vizsgáztunk:
42fok árnyékban (!)
lég-olajhűtéses motor+aszfalt tolta a meleget mint az állat
kötelező csizma, hosszúnadrág, kesztyű, bukó, stb.
Visszaérve leszálltam a motorról és összeestem, pedig hozzá vagyok szokva az ilyenhez. Ekkor meg átengedtek. nocomment.Én a helyedben megkérdeztem volna, hogy hol, mert te mindenhol kattintottál, legfeljebb a relé nem kapcsolt, arról meg nem tehetsz. Próba cseresznye. Bár, már mindegy...
legközelebb sikerülni fog ;) -
feca81
aktív tag
fogsz par apro kavicsot(nem homokot!!!), beledobod a tankba.ontesz bele asszem petroleumot, v jelen esetben onthetsz rozsdamarot is,de sztem ennek kisebb a hatasfoka, lezarod a ket veget,majd jol osszerazod vagy 10 percig. fontos,h apro kavics legyen,mert az leszedi a nagyobb rozsdadarabokat.ha tul nagy a kavics,kart tehet a tankban.miutan ezt megcsinaltad,kioblited meg parszor,persze nem feltetlenul vizzel
es kb ennyit tehetsz.ja meg millio szurot bepakolni utana
volt egy hely,ahol ezt ecseteltek,majd megprobalom elokeresni.
-
-
Topiccsendőr
addikt
Kavicsok.
A legjobb rozsdamaró.
Belerakod, és megprópálod egy egész álló nap rázni, vagy betonkeverőbe berakni, persze ruhába csomagolva, utána olyan lesz a belseje, mintha polírozták volna. Én így javítottam meg két tankomat is.
Most a harmadikat meg lesz*rom. jó az rozsdásan is, csak szűrőt rakok a benzincsőre. -
ALI_G
veterán
biztos láttátok már annak az ürgének a műsorát, aki mindig ilyen veszélyes melókat próbál ki. Ez most hétvégén volt, az előtt meg alagútfúrósat játszott
Talán az 5. sebesség előtt vagy után szokott lenni, de inkább előtt. Csak a mocskok vasárnap ismétlik a szombatit az 5. sebességből.
Múlt héten abban meg egy lamborghini-t akartak asszem 340 km/h-ra gyorsítani? talán. Elsőre szétnyírták a váltót meg a turbótKicserélték a turbót, chip tuning meg még valami, ez +100 LE volt
Elvitték megnézni szélcsatornában, levették a tökröket meg a gyári spoilert
leültették még egy kicsit. Megint teszt, 300 közelében már füstölt a motor mint az állat
kemény fehér füstöt eregetett, aztán megint megáltak, hogy kicseréljék megint a váltót. A végét nem láttam
valaki látta?
-
ALI_G
veterán
Ez a rázós módszer jó. Nem akartam leírni, de leírom
a harci tankokat úgy tisztítják meg mindentől felújítás előtt, hogy egy kamrába rakják fejjel lefelé a kasznit és forgatják szép lassan, közben meg minden oldalról marha nagy sebességgel nekilőnek kis fém golyókat, kb. homok méretűeket vagy kicsit nagyobbat. 45 perc után csak a fém marad. Nationalon vagy melyiken láttam. -
rebel56
tag
Az Evipas-t nem ismerem, én RO55-tel tisztítottam tankot a nyáron. Éles kavicsokat raktam bele, rozsdamarót és kitartóan rázogattam. Ezt a műveletet többször, majd benzinnel kiöblítettem. Azóta mindig teletankolom, szerintem nem rozsdásodott be újra. Jó hogy szólsz, meg is nézem.
Lehet egyébként erre a célra tankfelújító szettet venni ezen az oldalon: [link], de borsos ára van, mérlegelj.
szerk.: látom megtaláltad ugyanezeket.. -
ALI_G
veterán
nekem nem jön be a link rendesen, de ha az összes festéktől meg mindentől meg akarsz szabadulni és le akarod aztán festeni akkor használj dörzsikét. 1-2 óra munka és lejön minden, majd finomabb dörzspapírral végig kell menni még párszor.
A festéshez már fogalmam sincs mit kell előtte csinálni vele, hogy alapozni lehessen.egyébként ez a paraszt módszer
-
qpakcovboy
őstag
Most voltam az imetben, szeretem azt a boltot, vannak jó dolgaik sokat vásároltam már ott. Az Eladó szerint az abus láncok közel sem érnek annyit amennyi, hiába ismerik jobban az emberek. amit linkeltél az 18000 ba került.
Megmutatta hogy működik, kinyitotta, visszazárta erre megint ki akarta nyitni de nem sikerült a másik kulccsal sem valamiért a fél furdulatnál elakadt. aztán elvett egy másikat, azzal sikerült ki-be zárni, de amikor én próbáltam éreztem hogy akad
Holnap megnézem azt az abus láncot aztán majd írok melyikre esett a választás. -
qpakcovboy
őstag
Lehet venni 80-ért is láncot spéci lakattal meg minden de amit el akarnak vinni el is fogják
kérdés mennyira va nszem elött a motor meg mennyi idejük van babrálni
mondjuk visszafelé is elsülhet a dolog mert mi van ha felteszed ezt a láncot és valaki telenyomja ragasztóval a zárszerkezetet? Na olyankor mit csinálsz ? -
rebel56
tag
Helló! Tisztítsd meg minden szennyeződéstől, majd jó vastagon kend be bőrápoló balzsammal. Ebből van sokféle, a méhviaszos elég jó szokott lenni pl. "Boston" típusú. Vagy vehetsz fókazsírt is, amivel az igényesebb metálosok kenik az acélbetétest, csak az többe kerül. Rajtahagyod néhány órára, hogy beszívja amire szüksége van, aztán a felesleget körkörös mozdulatokkal belemasszírozod, és letörlöd. Ha már repedezik, csodát ne várj tőle, de mindenképp érdemes így ápolni. Én ezt az üléssel is meg szoktam csinálni időnként, meg a kabátommal is.
-
-
feca81
aktív tag
altalaban a 125/50-eseknek a jelentese az,h vamon anno alkatresznek hotak be,ugy vamoltattak le,itthon meg ugyebar az ilyet nem lehet forgalomba helyezni.palyara kituno kozuti forgalomban ne majanlatos.engem mondjuk elengedtek anno,de akinek eladtam,megfenyitettek.
a masik verzio,h 50-esnek vamoltatjak le vmi ismerossel a vamon.ezzel valoban hasznalhatod 50-eskent, a rendor orra ala tudod dugni a vampapirt,de ha kpm-es is van vele,akkor elkuld bevizsgalasra,es a te orrod ala dugjak a csekketszinten ne mtudod forgalomba helyezni
harmadik verzio 125-osnek van levamoltatva de ne mjutottak el a forgalomba helyezesig, es igy hasznaltak.eddig ez a legjobb variacio,de volt ilye ntorveny,h 1996/97 elottit ne mlehet fogalomba helyezni,meg mittom.ezt hozzaertotol kell megkerdezni-elviekben forgalmba helyezheto
negyedik verzio,le va nforgalmiztatva,es levette ka rendszamot,igy hasznaltak. ezzel semmi dolgod nincs,csak atiratni a nevedre,es feltenni a rendszamot.
mostansag nagyon figyelik a 125/50-eseket,en ezert adtam el,es tettem le a jogsit. en mar nem kockaztatnek...
azt,h a forgalmiban mit neznek,nem tudom,de eleg valoszinu,h mindent, de rendore valogatja. -
Levi123
senior tag
Szia!
Na én is hasonló cipőben jártam kb 5 éve..
Na tehát az A1-es jogsi az a max. 125 ccm és max 11 kW teljesítményű motorkerékpárra érvényes. Jól gondolod a 125-ös motor 50-esként illegális. Ezt úgy oldják meg (olvastam valahol a neten), hogy a henger oldalára 50 ccm-et ütnek. Vagy ha nem is irják át akkor a burkolat (sport motor esetén) eltakarja magát a blokkot igy nem látszik mennyi van ráírva a henger oldalára.
Mondjuk elég sok hátulütője van ennek a segédmotoros papírral rendelkező 125-ösöknek:
- nem vihetsz személyt
- max 40 km/h (!) a közlekedési sebesség
de előnye is van:
- alacsony biztosítási díj
Azt, hogy hogy lehet átvizsgáztatni 125-ösre azt nem tudom. De szerintem megoldható, ha csak arra gondolok, hogy egyik ismerősöm egy simson s51-est vizsgáztatott le nagymotornak (komolyan rendszámot kapott).
Nekem ami volt motorom (nsr 125) annak a papirjába 11 kW volt írva és nem szóltak a rendőrök legalábbis azért nem
mod: én elkerültem nagyivben az 50-es papiros motorokat, és ezt tanácsolnám neked is.
Ja meg azért ha megállít a rendőr és nézi a műszerfalat, látja hogy pl 140-ig van skálázva azért csak elgondolkodik rajta nem
[Szerkesztve] -
Igen, nem teljesen legalis. Sot, semennyire sem.
Jobb esetben kulfoldrol behozott gepek, amiknel hanyagoltak a rendes adminisztraciot es a terhek megfizeteset, rosszabb esetben lopott gepek. Az biztos, hogy ilyenekkel hivatalos helynek a kozelere sem akarnek menni.
Az, hogy a rendorok mennyire foglalkoznak a valos adatokkal, teljesen helyfuggo, van, ahol komolyan veszik.
A magam reszerol lebeszelnelek errol a konstrukciorol.
DroneZ^: jesszusom, szegeny Speedster...
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
Ez nem egyszerű használtmotor hirdetés, hanem licitálni lehet rá!
Kasza08: nem teljesen világos, olyan Simsonod van, ami egykoron rendszámos volt, majd utólag vizsgáztatták segédmotornak? Mert úgy általában a Simsonoknak nincsen forgalmi engedélye.Ha korábban volt rendszáma, mert két személlyel akarták használni, és a ''levizsgáztatás'' annyiból állt hogy leszedték a rendszámot róla, akkor nincs ráütve a CM jelölés és elvileg nem lehet segédmotorként használni, de én még nem találkoztam olyan megátalkodott, végletekig precíz rendőrrel aki ezt ellenőrizte volna. Ha megállítanak, a jogosítványod mellett alapesetben a nevedre szóló kötelező gépjármű felelősségbiztosítás igazolólapját, ill. az adásvételi szerződést kérheti, amivel a tulajdonjogot bizonyítod.
[Szerkesztve] -
ALI_G
veterán
neked nem is kell nyúlni. Van aki megcsinálja, persze ehhez jó ismerni embereket, de a szocimotoros.hu-n sokat tudnak az MZ-kről
tuti tud vki ajánlani neked egy szerelőt, akárhol laksz.
Szerintem felfúrni nem kell. Még nem sokszor hallottam, h sokáig bírta volna felfúrás után. -
rebel56
tag
Szerintem is 125-öst vegyél, amit ALI_G mondott. A 150-est nehezebb elpasszolni ha úgy alakul, éppen azért mert A1-ből kilóg (11kW és 125 ccm a felső határ), Akorlátozottal meg már inkább 250-est szoktak venni.
A 125-öst utána igényeid szerint átalakíthatod 150-esre, ami kb. ennyi: henger felfúr, 22-es karbi 24-esre cserél, ''ETZ 150'' feliratú matrica rárak. -
ALI_G
veterán
125-ös MZ-m volt, szerintem jó gép kezdetnek, pont a föntebb felsorolt okok miatt. Sajnos a blokkját nem nehéz kinyírni, de ha nem pörgeted folyton 6000-en, akkor elmegy városi használatban sokáig. Városon kívül viszont hamar kinyírod, ha haladni akarsz. pár 100 km és vége ha 90-100-zal mész
Egyébként mi se bizonyítja jobban, hogy szoci motor nem vén motor, hogy van komoly MZ kupa!
A jogsinál meg azért kell A korlátos, mert az A1 csak 125 ccm-ig érvényes. -
ALI_G
veterán
MZ jó motor kezdetnek, nagyobb nem is kell, még a 150 ccm is majdhogynem sok. Az már elég jól húz, nem kell annyira pörgetni, h menjen, elől tárcsafék.
Szerintem jó választás. Olcsó, sokan tudják szerelni, egyszerű szerkezet és alkatrész van hozzá dögivel. Még egy fontos, hogy 150-eset csak A korlátossal vezethetsz, A1-gyel nem. -
Kris91
csendes tag
Valaki nem tudna segíteni?
Itt van a link: [link]
Illetve nem egy kategória, de ez is MZ.Mit gondoltok az MZ 150 ETZ motorról? Első motorom lenne, előtte még egy motoron sem ültem (kivétel egy 250-300cm-es robogóval mentem pár kört 11-12évesn...), úgyhogy teljes mértékben kezdő motor lenne. Pl itt van egy, ami a többinél jobban tetszik külsőre... [link]
Vélemények? Mennyire van Pesten alkatrész bolt, vagy szervíz MZ-khez?
Köszi! -
sowi
őstag
[link] itt talaltam egy emberi nyelvu review-t, nem irnak rola rosszakat, amugy az mz pl. azert tud olcsobb lenni a japanoknal mert keszen megvette a blokkot, ami az egyik legnagyobb fejlesztesi koltseg kompletten a yamahatol, arrol tehat levan a gond, maris x osszeggel beljebb vannak amit nem kell beepiteni a motor eladasi araba...
-
Stalker-2572
veterán
Mert tized annyi fejlesztési költségből nem lehet olyan jó motort gyártani, mint amilyet a japánok. Ugyanezen okból nem vennék Husaberget/Husquarnat. Meg megint hol találsz magyarországon szervízt hozzá? Rendelsz egy alkatrészt és 3 hónap múlva jön meg
Ugyanemiatt KTM-et sem vennék, de azok még nagyon szervízigényesek is.
Amíg a japánok nem jöttek fel ennyire, addig az európai márkákkal is nyertek világversenyeket, de most... modellfrissítés kezd egyre nagyobb időt felvenni, holott a japánok minden évben hoznak ki valami újat. A kisebb gyártók lassan eltünnek a süllyesztőben.
2005 Husaberg FE550e
Ihave a thing for weird bikes. OK, exotic bikes. I don't mind riding the bike that no one else wants to ride
[Szerkesztve] -
rebel56
tag
Szeva,
legcélszerűbb lenne felhívnod ezügyben a kereskedőt, a telefonszámokat megtalálod a hivatalos honlapon: [link] - bár szerintem nem túl bizalomgerjesztő az ''Őszi akció 2004'' felirat, ha ránézel a naptárra. Lehet, hogy már be is zártak, a 3M feletti áron indító 1000 ccm-es motorukat 1.7M-ért akciózták..
Aktív témák
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Dell Latitude Precision Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, Vostro 8-12. gen szinte minden, garancia.
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest