Hirdetés
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- iPhone topik
- Jelentősen átalakulhat a Xiaomi 17 Ultra kamerarendszere
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Apple Watch
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
válasz
Zolexx
#14635
üzenetére
Nem is a pontatlanságra gondoltam, hanem arra, hogy hiába számol milliohm-okkal, a gyakorlatban ennek nincs sok értelme. A vezetékezés ellenállása is minimum sok mΩ, valamint az akkuk belső ellenállása sem ennyire stabil érték, függ a konkrét típustól, megélt töltési-kisütési ciklusok számától, hőmérséklettől, töltöttségtől, stb. Tehát hiába ad akár pontos elméleti értékeket a program, ha ezeket a megkerülhetetlen tényezőket (amelyek ekkora áramok esetén már nagyban befolyásolhatják a végeredményt) nem veszi figyelembe.
-
And
veterán
válasz
Zolexx
#14630
üzenetére
Ha jobban megnézed, akkor is ugyanazt a hibát (motor túlterhelés) kapod, ha a 450mAh-s akkunál a 'charge state' paramétert normal-ról full-ra állítod, mivel ekkor a kapocsfeszültség még tovább növekedik. Utánanéztem annak a motornak, hát elég brutális darab, annyi szent. Terhelés nélkül alig vesz fel teljesítményt, elvileg 200mA-t fogyaszt így 10V-on. De ha mechanikailag terhelni kezdjük, az áramfelvétele másfél nagyságrenddel növekszik. A maximális terhelése adott, de a problémát a kalkulátor alapján mégis csak az akkupakk belső ellenállása okozza: nagyon kevés csökkenés már durva áramnövekedést okoz szerinte. Ami elméletben nagyon szép, de azért ilyen kis értékű, 10..20 milliohm-os nagyságrend a valóságban azért nem ennyire egzakt dolog, teszem azt a vezetékek ellenállása is hasonló nagyságrendű lehet. Egy négyzetmilliméter keresztmetszetű tiszta rézvezető kb. 6 cm hosszban jelent 1mΩ ellenállást, a kéteres, fogyasztót tápláló vezeték oda-vissza már fele ilyen hosszban is ugyanekkora ellenállást ad. A hossz növekedésével és a keresztmetszet csökkenésével ugye ez arányosan növekedik. Szóval ezeket a század ohm-okat azért ne vegyed annyira fixnek
. A kalkulátornál némi utánaszámolással sok mindenre rá lehet jönni, hogy mi hogyan jön ki (pl. mekkora nyugalmi akkufesznél számít a töltöttség alacsonynak, normálisnak vagy épp teletöltöttnek), de vannak bizonyos dolgok, amelyek nem egyértelműek, például az akku és a motor(ok) feszültsége még akkor sem egyezik, ha kézzel 0Ω-os belső ellenállást állítok be, és az összes motor áramát az akku belső ellenállásán számítva sem nagyon jön ki nekem a helyes terhelt akkufeszültség. -
And
veterán
válasz
Zolexx
#14628
üzenetére
Kezdjük azzal, hogy az akkuk nem 450 és 850mA-esek, hanem mAh-sak! Az akkuk alapjellemzője ugyanis a kapacitás, nem az áram. Az más kérdés, hogy mennyivel terhelhetőek, és hogy esetleg 20*C-nek írjuk a maximális áramot (pedig a két mértékegység mást takar, ez csak egyszerű megszokás még akkor is, ha a C-ből /matematikailag hibásan/ egy dimenzió nélküli szorzóval számítunk áramot).
Amúgy milyen (kémiájú) akksik ezek? A feszültségükből következtetve két soros Li-ion vagy még inkább Li-polimer lehet, ha már ekkora áramokat adnak le, vagy mégis valami más, például nikkel-kadmium (NiCd)? Utóbbi esetben a névleges feszültség nem stimmel. Akármilyenek is azok az akkuk, feltöltve nem 7,4, hanem 8,4V-osak (Li-xx) vagy 8,5..9V-osak (Ni-xx), tehát nagyobb áramot is képesek a motoron áthajtani. A motor ekvivalens ellenállása a normál üzemi pontban:
R= 7,4V / 6A= 1,233Ω. Ehhez az értékhez képest az akkupakkok belső ellenállása elhanyagolható, majd' két nagyságrenddel kisebb. A belső ellenállásokon eső feszültség minimális, 0,16 illetve 0,12V lehet, utóbbi esetben a nagyobb kapacitású akku 9A-es lehetséges áramával számolva. Tehát ha valóban ennyi a belső ellenállás, az nem lehet a második akku nagyobb áramának oka, mert a két akku - természetesen azonos üresjárási feszültségnél - terhelt árama közötti különbség ebből sehogyan nem következik.
Tehát első körben felejtsük el végre, hogy az akkuk "mA-esek", mert ez nem igaz. Fontos lenne tudni, hogy a motor egy kis belső ellenállású feszültségforrásról (például labortápegységről) mekkora áramot vesz fel különböző üzemi feszültségeken, például a névleges 7,4V-on vagy épp 8,4V-on vagy 9V-on. Lehet, hogy az üzemi feszültségén is nagyobb az árama, mint a névleges 6A, és az is elképzelhető, hogy a kisebb kapacitású, 450mAh-s akku belső ellenállása is nagyobb, mint amit megadtak rá.
Ezek az belső ellenállásértékek mellesleg nagyon alacsonynak tűnnek akármilyen kémiájú akkukhoz, amelyeknek ennyire (viszonylag) kicsi a kapacitásuk, <1Ah. -
Kvazár
őstag
Rengetegféle ilyen megoldás van.
Egy alap Nokia
Ilyeneket után gyártottan tömegével lehet kapni. Áruk 1-2e-től akár 5e is elmehet.
Némelyikbe több elem is rakható.Ezek szerintem mind vackok. Nekem is van egy olyanom, amibe 4 db AAA-s elemet kell belerakni, és bár a teló ilyenkor jelzi, ha rádugom, de semmit sem ér. Nincs benne elég kraft.
De vannak az aksisak: [link] [link]
Ezek talán megérnék, ha többféle telefonod van, és 1 eszközzel akarod megoldani, de a legtisztább, és legjobb, ha veszel pótaksit és kész.
-
Hequila
őstag
Előtétellenállás kell elé. Hogy mekkora, azt ki tudod számolni. Meg szokták adni a LED max. áramát. Számold ki, hogy mekkora ellenállás kell, hogy max. ennyi áram follyon az ellenálláson, a LED-et nyugotan lehet venni rövidzárnak (bár grafikonról leolvasható az átmenő ellenállása, de el lehet hanyagolni).
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Házimozi belépő szinten
- Mini-ITX
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- MILC felhasználók szakmai topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Akadozásmentesítő csúcskiterjesztést kapott a Vulkan API
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Xbox Series X /// 2 TB Model! // Számla + 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3205
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3878, 100% Akksi
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3943, 100% Akkumulátor
- Xiaomi Watch S4, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
. A kalkulátornál némi utánaszámolással sok mindenre rá lehet jönni, hogy mi hogyan jön ki (pl. mekkora nyugalmi akkufesznél számít a töltöttség alacsonynak, normálisnak vagy épp teletöltöttnek), de vannak bizonyos dolgok, amelyek nem egyértelműek, például az akku és a motor(ok) feszültsége még akkor sem egyezik, ha kézzel 0Ω-os belső ellenállást állítok be, és az összes motor áramát az akku belső ellenállásán számítva sem nagyon jön ki nekem a helyes terhelt akkufeszültség.


