- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iOS alkalmazások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Magisk
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Google Pixel topik
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Egy óra, két rendszer
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
hori-zoli #65348 üzenetére
Vettem bele új gyűrűket, még a kompressziós hézagja is a fele most. Olajlehúzó meg majdnem ugyanekkora.
A hengerfejnél a szelepekre benzint öntve nem ereszt át, akkor lehet, hogy az csak beállítás hibaÖssze van rakva egyébként, csak még szárad a tömítő, meg nincs 10W30-as olajom, azt még be kell beszereznem, hogy ki tudjam próbálni, csak még az is kérdéses, hogy mennyi olajat tegyek bele, mert mindenki mást mond. A szervizes szerint a menetig fel kell ezekben tölteni.
Igazából van benne pálca, de a kupakon van rajta [link], és ugye nem mindegy, hogy betekerve kell nézni, vagy kiveszem, és úgy mérek, hogy nem tekerem be.
A menet alatt a peremig, ahogy a szervizes tölti, az már a maximum felett még a kupak menete nélkül is.
Látom a topicban van akinek csak 4dl ment bele. Gondolom olyan 5,5dl-nek illene bemenni. -
-
csabi94
őstag
válasz
hori-zoli #62777 üzenetére
Karburátort szétszedtem, nem láttam benne eltömődést sehol, de azért átfújkodtam műhelypumpával óvatosan a lyukakat, járatokat. Most mintha szebben indulna meg hidegen, nem dadog úgy, mint régen, viszont a probléma, hogy leáll időnként, és utána nem indul el, még mindig fennáll. Vagy gyújtás, vagy valami szimering, ezt mondta a szerelőm, ha minden igaz, szombaton viszem hozzá a motort, egy hétig fogja a javítás után tesztelni, szóval ahogy ismerem, egy hónapig nem lesz robogóm.
-
Den
veterán
válasz
hori-zoli #58601 üzenetére
Az elmélet jó, csak a gyakorlat nem ezt mutatja. Ha te polírozod fel a hengert értelemszerűen a geometria nem fog passzolni a gyűrűkhöz és a dugóhoz, meg úgy általában a gépi megmunkálás után nem teljesen egyforma az illeszkedő felületek alakja, tehát alapból kell a hónolás, meg az olajfilm az eltérő geometriából adódó hézagok kitöltésére. Viszont ez az olajhoz adagolt kerámia a hézagokat tökti fel. Nem csak a hónolás barázdáit, hanem a gyűrű és a henger hézagait is, ugyanúgy mint az olaj teszi, csak itt egy szilárd felület jön létre. Persze ez is elmélet, meg kéne nézni mikroszkóppal, de a tapasztalat (nálunk) nem mutatott kompressziócsökkenést.
(úgy tudom ma már a felömlők' szívócsonkok polírozása sem divat, inkább üveggyöngyszórással érdes felületet hoznak létre a lamináris áramlás miatt)
-
dzso22
senior tag
válasz
hori-zoli #58022 üzenetére
És a kuplung tárcsa is?
ez a lényeg
Itt kilophat vagy kiszárad a zsír és szorulhat.
Hidd el ha csak szorul is nem nagyon venni észre működés közben.
Érdemes ránézni.
De volt már nálam olyan motor is hogy beleerőszakoltak Minarellibe egy másik fajta motorba való kontraszt rugót és mivel vastagabb volt a rugó nem tudott rendesen nyitni a hátsó szíjtárcsa.
Próbaképp szedd le a hátsó kuplungod egybe,és a kezeddel nyisd szét a szíjtárcsát.
Dobd bele a szíjat
így meg tudod nézni hogy teljesen nyit e,de azt nem ha esetleg ki van kopva és akad mert terhelés nélkül nem igazán lehet észrevenni. -
Den
veterán
válasz
hori-zoli #57999 üzenetére
Lehet, hogy nem bír jobban felpörögni a motor, mert 75kmh-nál elfogy az ereje (a légellenálás és surlódás ott eszik meg pont annyi teljesítményt, amit a motor lead). Meg lehet próbálni hézagolással összébb tolni a tárcsákát, vagy ellenőrizni, hogy nem szorul-e meg a varió, vagy a hátsó tárcsa abban az állásban.
De ha kíjjebb megy a szíj, az nagyobb áttételjt jelent, amihez nagyobb sebesség is tartozik, amit viszont bírnia kell teljesítménnyel a motornak.
-
30z.Samu
titán
válasz
hori-zoli #51169 üzenetére
Nekem is volt olyan, a féket meg a dudát valahogy megtaláltam kapásból lelkes anyázás kíséretében. És akkor még nyitott volt a sisakom, szóval szerintem hallotta is.
Ha normálisan közlekedik az ember, akkor van életveszélyben, esküszöm.
Más: Kékestetőn már havazik. Ide ne merjen jönni karácsony előtt!
Akkor szépen essen szép nagy pelyhekben. Egye fene, a szilveszter is belefér, aztán tűnés! Motorozni akarok
-
wolfnet
tag
válasz
hori-zoli #51169 üzenetére
Hja, na meg amikor a kamionos előz meg így a 62-esen amiközbe 80al robogózok és oldal szél is elég intenzív. Azt hittem meghalok... erősen fékeznem kellett, és szinte a jobb oldali záróvonal/útpatkára húzódtam le teljesen, mert ahogy ment el a nyerges mellettem sávon belül a kerekei majd be szippantottak, utána pedig megdobott a szél. Nem sokon múlt az életem.
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz
hori-zoli #50473 üzenetére
Nem rossz cumó
Ezt nem tudnám csak úgy elszakítani...
Egyenlőre viszont lemondtam a kontrasztrugó cseréről.
Gyári 8.5-ös görgő helyett vettem Malossi 9g-t bele és azzal lazán megy neki a 60km/h, és a gyorsulás se olyan borzasztó. Majd ha lehullik a hó akkor barkácsolok tovább.
huszi.gyb: Jó lett a ponyva mérete, köszönöm szépen még 1x a beszerzést!
Most már csak egy jó kis eső kell, mert direkt kint hagytam éjszakára a motort. -
Grillo
őstag
válasz
hori-zoli #48153 üzenetére
Igen, mert a tervezési sebessége nem lehet nagyobb, mint 45 km/h.
Németországban van azt hiszem több kismotoros kategória, a rendszám nélküliek csak nagyon kis sebességgel tudhatnak haladni, ami a nálunk elterjedt 50-es, hogy megy akár 70-80-nal is, az mér rendszámköteles. -
kcsa
veterán
válasz
hori-zoli #48153 üzenetére
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ez a tervezési sebesség kitétel jó dolog, elég megfoghatatlan hivatalos állásfoglalás nélkül. De 80-at egyrészt biztosan nem ment a Runnered, másrészt SZÁMOMRA azt jelenti a fenti idézet, hogy normál körülmények között tud menni 45-el (esetleg ötvennel lejtőn hátszéllel), de ennél többel nem igazán. Ha ennél gyorsabb, akkor nem felel meg az SMKP kategóriának, hiába 50cm3.
-
urbi73
senior tag
válasz
hori-zoli #46326 üzenetére
Minden csövet lecseréltem újra , szívatót is újat vettem , szívócsonkot is cseréltem , gyertya is vadi új , tankot is takarítottam , a henger is újra lett fúrva , kifogytam az ötletekből .
Viszont véletlenül leejtettem a lendkereket , lehet elrepedt a mágnes ? Szikra látszólag rendben van szép kék , hibát csak ezt a membránt találtam ami eláll mind a négy lemezke . . -
Kozs
tag
válasz
hori-zoli #46298 üzenetére
80-as főfúvóka van benne,36-os alaplapi,az a baj,szerintem pont,hogy sokat kap,mivel kézi szivatós ezért hidegen ugye eltudja dolgozni,melegen viszont nem,de ha elveszek tőle mindent,és felveszem a tűt a legtetejére is csak bőg semmi változás,kisebb fúvókával is ez van,görgöket 1/2 grammonként indulva lőttem be,polini vario,polini kuplunng,malossi hajtás szij,a hajtásra oda van figyelve annak nem lehet baja,vagy nincs kompresszió(új hengernél csodálkoznék),vagy felgyújtom és kész
Egyébként vége van a motornak 80/85 km/h,csak a 15km/h-40km/h közötti tartományban nem gyorsul és nem lehet kiszedni belőle a hullámot
-
DigitXT
félisten
válasz
hori-zoli #46251 üzenetére
Azért tisztázzuk, hogy a sípolás/visítás/csikorgás közt van némi különbség,
mind jellegében, mind okában... Most azért, mert vettél egy Malossi betétet,
amit "nem szeret" a tárcsád, DE a szar RMS-t meg "szereti", akkor miért a
Kelomotort szidod? Miért lenne garanciális probléma az inkompatibilitás?Lehet, hogy azt a fasza Malossi betétet berakod egy másik robogóba, s ott
teszi a dolgát hang nélkül: akkor most mi van? Interneten fikázó nethuszár?Amúgy örülök, hogy megoldódott a gondod, de (nekem) nagyon antipatikus
ez a költse gyógyszerre duma, csak mert nem gariztatta, ami nem is garis.
Bocs, rosszul emlékeztem! Nem is gyógyszere, hanem koporsóra. Szuper!Btw. tisztában vagy az RMS és a Malossi betét anyaga közti különbséggel?
Vagy egyforma anyagból vannak, csak a Malossi gyári hibás, azért garis? -
DigitXT
félisten
válasz
hori-zoli #46241 üzenetére
Azért ez nem biztos, hogy lerázás volt. A rezonancia az alapja a visításnak, azt meg a tárcsa okozza. A csikorgás az más. Mivel nem a betét hibája, emiatt nem cserélhetik, és tényleg lehet, hogy bekopik, aztán elmúlik. Meg vannak még rá trükkök. A másik betét, amit vettél, nem csinálja?
-
csongi
veterán
válasz
hori-zoli #46241 üzenetére
Nekem a Toyotába volt ilyen betétem, de nem fékezéskor, hanem egy bizonyos sebességi tartománynál, rázkódásra éppen érintette a tárcsát, és sípoló hangja volt, de aztán ahogy kopott abba maradt.
Nem fog félre a fék? nem lóg vagy ilyesmi? Vagy annyira magas a fém tartalma betétnek? -
Barell
senior tag
válasz
hori-zoli #45956 üzenetére
Köszi a választ, ezekkel tisztában vagyok.
Megkapta végül a másik motoromról a Gianelli Next kiput egy alapos takarítás után. Szebben húz vele, mélyebb a hangja de ami még jobb hogy szépen mutat rajta. Egyelőre nem állítottam semmit jövő hónapban kap egy Stage 6 variátort aztán ennyi is lesz rajta a tuning egyelőre.
Íme a kis gép állat. -
30z.Samu
titán
válasz
hori-zoli #42265 üzenetére
Azt a rohadt, de szép!
Én tegnap megláttam azt a motort, amiért úgy éreztem érdemes lenne letenni a B125-öt.
Íme, Honda Shadow -
30z.Samu
titán
válasz
hori-zoli #42238 üzenetére
Ez szép moci!
Egyébként egy érdekes jelenség voltam tanúja pár alkalommal, hogy a motorosok ismeretlenül is dudálnak és köszönnek a másiknak (Most ebben az esetben nekem
).
Meglepődtem az elsőnél-másodiknál...ugyanakkor szimpatikusnak is találtam, azóta én is felvettem ezt a szokást.
-
DigitXT
félisten
válasz
hori-zoli #42238 üzenetére
Faja, grat hozzá.
Széles utat, gumi fákat.
MÁS. Madison sebességmérő modding: észrevételek.
1) nem lila! Kék, csak a gyenge izzó fényében lilul be.
Megoldás: hideg fehér LED (T10) gyönyörű kék szín...2) nem égett ki semmi: hanem konstrukciós hiba van.
Megoldás: hideg fehér LED szalag, amivel, überfasza,
homogén a háttérvilágítás!A gond ugye az volt vele,
hogy csak 40-nél és 140-nél volt megvilágítva, így fent
középen tök sötét volt, leolvashatatlan gyakorlatilag...3) a mutató nincs megvilágítva - így sem látszik jól.
Megoldás: mutató csere plexire + külön megvilágítani.
Ez azért felvet pár kérdést, amit nem teszek fel, mert
csőstül jönnének a linkek, hogy hol keressek ilyet.Képek nincsenek - nem vittem le a telót. De elhihetitek,
hogy "ég és föld". Már csak a T10-es LED is a gyári f*s
sárgás fényű T10-es izzóhoz képest, hát még a szalag!
(Majd csinálok azért képeket, a miheztartás végett...)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest