- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz 30z.Samu #42133 üzenetére
Engine oil (recommended)
:
SUPERBIKE 4, SAE 5W - 40 or
4T FORMULA RACING, SAE 5W - 40.
As an alternative to the recommended oil, it is possible to use other brands of oil with performance levels that meet or exceed the requirements of CCMC G-4, A.P.I. SG.Tehát 5w40 API SG.
Ebből kemény 8.5 dl. -
Beni_Racing
csendes tag
válasz 30z.Samu #42147 üzenetére
Az nem lehet túl kellemes. Enyém most lesz szétszedve, rendeltem hozzá 1-2 tuningmotyót, hogy jobban szedje a lábát. De amúgy sem megyünk már ilyen hidegben, ha mennénk akkor is talán érdemes lenne téligumit venni rá, bár nemtudom mennyit ér..
Egy biztos, az akkura azt mondják érdemes meleg helyen tartani, vagy rendszeresen karbantartani nagy hidegben.
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #42147 üzenetére
Én is "leraktam már" (de tegnap, és ma mentem vele... khm nem bírok magammal ).
Értsd van BKV bérletem, azzal járok napi szinten, de ha gyorsan el kell ugorni, akkor robogóval kényelmesebb.
-10fokban már az ízületek miatt is csak fűtött ruhában ajánlott (egyik motoros, orvos ismerőstől hallottam). De legalábbis rendes ruha (aláöltöző meg henteskötény, meg pár apróság ajánlott...)
Elvileg ha jó a motor, akkor -10 fokban is jónak kéne lennie szvsz.www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz 30z.Samu #42191 üzenetére
Szerencsére azon már vagy 20 éve túlestünk, még ezeréves AF27 Dio-m is külön tartállyal üzemelt De nyilván a keveréket is állítani kell, ha tartósan használni szeretnéd első körben nézesd át szerelővel, ha ez még nem történt meg
@Mosquito34: 25k km. alatt külön nem mostam le én se. De semmi baja nem volt. Ezzel komolyan külön törődnöm kellett volna? (értem én a hiba okát, de sose volt piszkos úgy igazán...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42195 üzenetére
De akkor miért merült fel benned, hogy olajat kéne benne cserélni?*
Most olvastam vissza, eleve írtad, hogy 4T -> olajcsere. Így már tisztább.Még jó, hogy nem volt hozzá olajleeresztő csavar, az vicces lett volna.később akarok saját motort is
Előtte azért kérdezd meg itt, hogy javasolják-e a kiszemelt példányt.*: azt is olvastam: igazából arra vonatkozik a kérdés, hogy ha a cégé, és
nem hagyják (!), hogy karbantartsad, akkor nem kell karbantartanod..."Ő dóga..."
Ha baja van, oldjam meg...
Ja, hogy így értik, hogy ne vidd szervizbe? (Jófej kis cég, nem mondom.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42209 üzenetére
Pontosan. A 2T sokkal harapósabb, ha szabad ilyet mondani egy 50-esről.
125-ös mocit vezethessenek B-s jogsival?
Ezt nem vezették be, viszont egy rövid/olcsó tanfolyamon "B125" jogosítványt
szerezhetsz, ami tkp. megfelel egy A1-nek, csak gyorsabb, és olcsóbb volt...Szerk: és egy 125-ös 2T összehasonlíthatatlanul erősebb az 50-es társánál,
de abban a köbcentiben már a 4T is vállalható... (Egy gyári 50-es 2T-t simán
ver, miközben kevesebbet eszik, stb.) Egy a baj, hogy ha az embert elkapja
a gépszíj, és menne 250-re, ahhoz már A2 jogosítványt kell csinálni. Persze
ha valakinek a kora megvan, akkor mehet rögtön korlátlanra, és egy életre le
van tudva a gond: olyan motort vesz, amilyet akar. (Ésszel választ és ésszel
vezet, akkor nem döglik meg.) Runner 125 amúgy úgy tudom 250 ccm alatt
még a 2T-re esküszik, mert ott még jelentős a különbség. Feljebb meg már
nem akkora, és/vagy nem minden esetben éri meg az extra macera, vagy pl.
a motor karakterisztikája lehet már kellemetlen (túl erős). Van is egy cikk itt.
Igaz, nem robogókról szól, meg nem "kis motorokról", de annyira nem OFF.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42444 üzenetére
Gondolod, hogy egy 50-es váltós gépen megtanulsz majd motorozni?
Egy nagy frászt: váltogatni, meg kuplungot használni esetleg és annyi.Normális tempót nem megy, nagyon döntögetni sem fogod, nyomaték
az nulla, megviccelni nem nagyon tud, stb. Közlekedni A-ból B-be jó...
Váltós 50-esnél talán még a 125-ös robesz is jobb "motoros" élmény,
tekintve, hogy már van némi nyomaték, ami a CVT-vel ki is használsz.Nem muszáj amúgy ránk hallgatni, de részemről nagy +1 a B125-nek.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #42450 üzenetére
Úgy 32-35k HUF. Kresz-vizsga, + 3 óra vezetés. Ha kismotorozol, akkor elég is.
szerk: egy 4T 125-ös váltós géppel csak az üzemanyagon megtakarítod fél-egy év alatt a jogsi, meg az össze többi árát.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #42453 üzenetére
Az valami kétütemű, nem? Na, az biztos nem fogyaszt keveset. 15 LE felettit nem vezethetsz, de a 4T-sek jellemzően 10-14 LE-sek szoktak lenni. Még a kis CBR is ennyi.
(#42455) 30z.Samu: azt nemigen kapsz, rohadt drága, és köze nincs a 22 LE-hez...
szerk: tessék, gyári adatlap:[link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #42455 üzenetére
A Shadow-t vezetheted, mert csak 15 LE-s! Lásd előbbi hsz-emben a linket...
A Virago-t könnyebben megveszed, az 13 LE-s: [link]
szerk: azt a tesztet én is olvastam: hülyeség! Mármint tuningolt, de a forgalmiban természetesen 11kW / 15LE szerepel, az a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz 30z.Samu #42465 üzenetére
Én mondjuk csak a "szomszédba" (10km-re) mentem és csak azért indultam el, mert a szokásoshoz képest remek idő volt. De a vizes úton így is megcsúszott egyszer a segge (fékezéskor), és beöltözés ide vagy oda hazafelé már nem volt melegem.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42593 üzenetére
Szerintem ne márkát akarj venni, mert nem így működik a dolog.
Bár az is igaz, hogy azt sem szeretik, hogy vegyél "japánt", mer' az jó.
Szerk: történetesen most egy Malagutim (is) van (Madison K400 RST),
de azért általában nem mondanék semmit, mint "márka": mondjuk úgy,
hogy szembesültem néhány furcsa tervezési megoldással... Olasz...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42595 üzenetére
Megbízható-e, nade mi? A Malaguti? Elég sokféle motort gyárt... A te Scarabeod
lehet, hogy kimegy a világból, míg esetleg más szív (egy másikkal) folyamatosan.
De ez legalább már nem csak egy gyártó, hanem azon belül is egy konkrét típus:
melyik Malaguti érdekel esetleg? Madisonból pl. eleve nincs 50-es, azt sem tudni,
milyet keresel, vagy milyet fogsz keresni? A 125-ösben pl. 1:1 a Yamaha Majesty
blokkja van, szóval azt bátran merem megbízhatónak mondani (japán), ha csak
el nem qrták valami olasz vircsafttal. Az más, hogy nem vennék 125-ös Madisont,
mert ahhoz a kasztnihoz nagyon kevés lenne a kraft. 250, 400 már vállalhatóbb...
Viszont csak 250-ig Yamaha. A 400-as már Morini, azzal lehetnek gondok. Csak
azt merem remélni, hogy az enyémmel nem lesznek - mert mondjuk a típushibáit
már előre kijavították (pl. vezérlés idejekorán való felújításával/cseréjével). -
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #42595 üzenetére
A 250-es Madisonon amit bontok még a kipufogón is Yamaha felirat található. De DigitXT tudja, hogy néhány hajszálamat kitéptem amikor megláttam a gyári markolat melletti kapcsolók rögzítését: 2db csavar fogja össze a két fél műanyagot, alul pedig egy gyorskötöző.
[Troll] Madison mitől nem robogó?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42597 üzenetére
Ezt nem teljesen értem. Robogó az 50-es, a 125-ös, és a 400-as is,
ha segédmotorkerékpárra gondoltál, akkor értem: 50-es robogó, oké.
F12-re rákereshetsz, úgy emlékszem inkább jókat írtak róla... Ja, és
ha jól láttam (nem olvastam végig mindent), Yamaha Aerox* blokkos.*a.k.a: roxi. Rákeresel, arra is sok érdekes HSZ-t találhatsz. Elvileg
megbízható (ismétcsak: japán), gyakorlatilag meg szét lehet hajtani.Szerk: azt hittem összekarmolom magam
Miért, a kábelköteget a lámpatesthez odarögzítő gyári megoldással
mi a baj? Legalább ott maradt, s ha szereled, könnyű pótolni is.huszi.gyb: Malaguti Phantom Max 125. 1:1-ben Yamaha Majesty a
hátulja. (Mármint nem az idomok. A blokk. A légszűrőház. Minden.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42601 üzenetére
Kis kerék, kis test, nekem se! Funnak jó, de nem közlekednék vele, hiába
indul meg egész jól (úgy 50-ig jól gyorsulva) a minimális saját tömeg okán.
Neked én minimum egy B125-öt javasolnék, és egy 125-ös Majestyt pl.
Nagy testű, de viszonylag keskeny, jól manőverezhető, kényelmes+megy.
Városba, melóba szaladgálni nem kell több. Na jó, a 180-as azért erősebb
s azt is "ki lehet nőni", ahogy nekem sikerült 3 év után, valamint a városon
kívül menni már necc vele, de hát valamit valamiért: a nagy bálnával meg a
város nem leányálom - ha be kell menni az autók közé, gondban lennél.
(Szerintem az F12 is hasonló karakterű lehet, mármint a Phantom Max.
A simához nem tudok hozzászólni: 50-essel nincs túl sok tapasztalatom.)Szerk: a link. Mert lehet, hogy az már F15, de nem értek ezekhez, viszont
az infó hasznos lehet... Szóval az F12 jó lehet, ha tetszik a formája, stb.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #42603 üzenetére
Ha rászántad magad a B125-re, akkor ne cseszd el a pénzedet egy 50-esre. Márciusban tanfolyam, áprilisban vizsga, és azonnal egy 125-ös gép (robogó, vagy váltós motor, addig még bőven van időd megfontoltan eldönteni).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr