-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zombei
aktív tag
Értelmezési gondok vannak, nem azt írtam, hogy reális a 45, a 60 mondjuk már az lenne, ha az lenne a hivatalos, de nem az, és az elektromos robogókat 45-re korlátozzák, és úgy is tervezik az akksikapacitást, hogyha azt meg is berheli az ember, hogy többet menjen akkor a futás teljesítmény drasztiksan csökken, tehát használhatatlan lesz a járgány. A roller teljesen más kategória, ott kissebb a kerék, kisebb a tömeg, de az nem közútra való, még egy olyan sem amivel lehet 70-et menni, mert állva egy váratlan kátyút nem tudsz úgy lereagálni, mint akár egy régi 10-12"-os kerekű japó robival ülve. Rollerral járok munkába, mentem már vele 8500-9000km-t, úgyhogy tudom miről beszélek, meg otthon még ott pihen a régi Mint, amibe szintén tettem pár km-t. (És nekem az M365 csak ~30-32-őt megy, nem 70-et.) Akármivel lehet érvelni, de az ,hogy 0 tapasztalattal fellehessen ülni egy 125-ös 10-11le-s robogóra, ami városban már jobban megy mint az átlag személyautók, az egy oltári nagy baromság.
-
zombei
aktív tag
Románi normális hely lenne ?
Alapból a korlátozásokat is EU-hoz igazodás miatt alakították át kW-ra. Így is sok a gyökér, nemhogy még ha 125 robogót lehetne B-vel 0 tapasztalattal, vagy lehet ha már sok helyen lesz ilyen szabályozás jönnek a cvt-s egyéb típusok is...
Ahogy nézegettem eddig, amelyik elektromos robi megy 70-et az vagy rendszámos, vagy megberhelt szoftverű "kis motor" ami lezabálja az akksit igen hamar.Zoli bácsi:
Hát a nagyok is elég sok blokkot kint gyártatnak már, nem kell hozzá sok tudás, hogy kis módosítással lehessen is kiadni saját néven a blokkot. -
macilaci78
nagyúr
Van olyan 90 km, ahol legalább 300 alkalommal mentem sofőrként kocsival, gyakorlatilag névről ismertem a nyulakat, fácánokat, bokrokat. Csak egyszer rúgtam el neki jeges úton, hogy tudjam, hogy reagál. Közel, s távol nem volt semmi jármű, vagy akadály.
Unalmamban sem mentem gyorsan, csak ismertem, hol a kátyú, mikor milyen mezőgazdasági dolognak van szezonja, hordtak-e fel sarat, üzekednek-e az őzek, hajtanak-e, stb. Megvolt a saját tempóm, ennyi.A motorban sem a sebességet fogom élvezni, nem is a kanyarokat. Majd pályanapon fogok gyakorolni. Az úton inkább leszek kockázatkerülő mazsola, aki biztonságosan odaér.
-
FeniX-
senior tag
szomszédom kb. 3 éve vásárolt teljesen ujonnan piaggio typhoon-t, kétüteműt. Léghűtéses. Szerintem mamár nem kapni újonnan egyik kínálatban sem ilyet. 14-es duci kerékkel. De már ő is belehajtott 20.000 km-t, már volt neki henger felújítás.
Szóval, szerintem ne évjáratot nézz. Ezeket már legalább 1x felújították. -
b_g_v2
csendes tag
pont így jártam én is, én mondjuk az elektromosokba szerettem bele, de hát a nagyon drága, még a kicsi supersocco is 800k használtan, abból pedig már kijön a korlátlan és még valami nagyobbacska benzines is, viszont itt volt az F12, ami szép, nagy testű, nagy kerekű, annyit tud mint a kicsi elektromos és még le se merül és lassan OTs is lesz.
Babrálni kellett rajta, mert sokat állt, de az is a móka része, hogy tanulok motort szerelni és most ezzel járok be.sisakból nekem is bejött a Crivit, lidl-ben vagy aldiban vettem...
-
macilaci78
nagyúr
Nagy papírral is lehet kis vasra ülni. Én is meg fogom csavarni a szarvát, de ott, ahol lehet. Autópályán, unásig ismert úton, ahol nincs forgalom.
Kétféle motorost látok autópályán: az egyiket előzgetem a magam 130-140-es tempójával, a másik engem előz 180 felett, a tankra feküdve, görnyedve. Utóbbi a ritkább, nem lehet azt sokáig bírni és a motor is szomjasabb tőle. Na, ennyire nem fog elgurulni a gyógyszerem.Olyan vagyok, hogy nem megyek jobban, minta amennyire látok. Be nem látható kanyar, vagy olyan kereszteződés, ahol az alsóbb rendű útról felkanyarodva nem látnak be rendesen, akkor is óvatos vagyok, ha nemek van elsőbbségem.
Megtanított a robogó, aminek a súlyom alatt olyan fékútja és dinamikája van, mint egy busznak.FeniX-: Az NZI Combi 2 Duo-t én is netről rendeltem, jó lett a méret.
Utána 2 év múlva vettem egy tartalékot a Lidl-ben, próbálva persze. Kiderült, a Crivit kényelmesebb, de ez persze nem az első órában dőlt el. -
FeniX-
senior tag
Az a baj, hogy szinte minden márkából - és sokszor még márkán belül is - mások a méretezések.
De legyen szerencséd vele!Amit fentebb írtál, azzal egyetértek én is. Nem adnék ki 10 milliót egy új autóért. (nem is tudnék)
Egyébként, nagyban függ, hogy hol használnád a kismotort.
Pl. ha van városon kívül bicaj út, akkor nyugodtan mehetsz rajta kismotorral is, igaz papír szerint 30km/h-val.
Az útvonal tervezés nagyban segít, ahogy a többiek is írták.Egyébként, ha ezek a komolyabb s-pedelec elektronyos bicajok (amik már 45km/h-val tudnak haladni) nem másfél-két millióba kerülnének, hanem csak 500.000-be, akkor egyértelműen én is inkább azt vennék, nem gondolkoznék robogón és/vagy motoron sem.
-
macilaci78
nagyúr
Újbudán laktam a munkahelytől kb 500 méterre légvonalban. A munkahely maradt, költöztünk Zuglóba. Még zajlott a felújítás, mikor reggel 8-ra mentem át a kéményeseket beengedni, a Hungárián a Népligetnél elcsúsztam egy olajfolton.
Még csak 2 hét telt el, megbeszéltük feleségemmel, hogy előre menekülünk, jogsi, és valami rendszámos robogó, amivel már lehet a forgalommal együtt haladni a hidakon, a Hungárián, ahol akár 90-nel is hömpölyögnek.
Szerencsém volt, zúzódásokkal, horzsolásokkal megúsztam, viszont olyan 2-3 hónapig tartott, mire már nem volt váratlan fájdalom egy-egy mozdulatra, az oldalamat is megütöttem. Mire rá mertem volna ülni a rogobóra, beállt a derekam, költözés után már csak párszáz km volt a szezonban...A jogsi (A korlátlan) meglett a nyáron, közben formálódott az igény is, így normál váltós motor, a 650-es V-Strom az eddigi legkényelmesebb azon megfizethető motorok közül, amiken eddig ültem. Honda SH300-at ajánlották a termetemhez, megnézegetve az árakat nem kell sokat hozzátenni egy hagyományos motorhoz. A sikeres vizsga végén ráültem az iskola PCX-ére, de egy métert sem mentem vele, nekem kicsi. Méretben nem előrelépés.
A B125, A1 kategória ára hasonló, de korlátoz 125 ccm-re. Az A2 és az A korlátlan egy árban van, 40 éves fejjel, 20+ éves B-s jogsival nem volt kérdés, hogy a korlátlan. Ha a 36 kW teljesítmény kiszalad alólam, a 35 is kiszaladna. A jogsi úgyse adja a tudást, csak a lehetőséget a tudás megszerzésére.Motor talán majd jövőre*, addig meg kerülővel megyek a robogóval előnyben részesítve azokat az útvonalakat, ahol buszsáv, vagy kerékpársáv van.
Amúgy szerintem az Audista kevésbé veszélyes, mert tolakszik, tudsz róla és kiszámítható. Persze nem tetszik, de azért tervezhető és elengedem. A fogalmatlan, figyelmetlen sofőrök szerintem veszélyesebbek, akik szemellenzőben közlekednek és nem is tudnak arról, hogy körülöttük egy amúgy egészen komplex világ létezik.Ezt a szezont még letudom a kávédarálóval, tavasszal mindenképp veszek valami rendszámost a rendelkezésre álló pénzből. Lehet, hogy csak 400k-ból, de napi 2×10 km-re minden rendszámos kétkerekű előrelépés a mostanihoz képest.
Téged is arra buzdítalak, hogy szerezz papírt, ül át nagyobb teljesítményre legálisan, mert különben könnyebben lehet baj.
-
b_g_v2
csendes tag
hát nem csodálom hogy kivagy ezektől
nekem szerencsére nyugisabb az útvonal, amit használok a városon keresztül
van egy útvonal ahol balra kéne kanyarodnom (3 sávoson), ott amikor először mentem eltévesztettem és jobbra, jobbra, egyenesen visszahozott a navi, na azóta is ezt a kerülőt használom, mindig akkora a forgalom, hogy nem merek átvágni a 3 sávona malaguti 120-130/70, ez a kerék méret nekem egészen bejött... nem ráz annyira...
-
b_g_v2
csendes tag
pont hasonló szituban vagyok, elkezdtem motorral bejárni, 40 évesen, nekem az a szabály, hogy nem megyek olyan útra ahol nem tudok +10km/h-val menni mint a megengedett, mert az autósok is úgy mennek.
50 ccm 2T, Malaguti F12 Phantom, Isten tudja mikori, mert '92-'95-ös alkatrészt is találok rajta. 65öt meg gps szerint.
A fenti szabályból persze az is adódik, hogy kerülök, hosszabb úton megyek, mintha kocsival mennék. Illetve abban az időben megyek mondjuk a Szentendrein amikor dugó van, akkor a nagy motorokkal együtt tudok 20-30-al előre csorogni és nem zavarok senkit.
Szóval nagyban függ az útvonal választástól, és attól hogy mikor mész, milyen a forgalom.
A másik szabályom, hogy nem megyek szűk úton (inkább kerülök), pl. nem megyek le a rakpartra motorral, nekem jó a felső rakpart is ott vész esetén a bicikli sávot is be tudom használni, figyelve a biciklisekre is.
Illetve eleve úgy állok az alap kérdéshez, hogy ha a pirosnál előre tudok menni az már jobb mintha ülnék a kocsiban a sorban. Emiatt ha pl megy a kocsisor, még ha lassan is én nem megyek előre az 50-essel még akkor sem meg tudnám előzni, így is úgy is nyerek. -
macilaci78
nagyúr
Az smkp kategória tervezési sebessége max 45 km/h. Ha valami ettől lényegesen többet tud, az már túlvan biztosítva.
Van pár olyan robogó, ami 50 ccm motor mellett nagyobb köbcentivel is elérhető volt, pl BWS is van 50 és 100 ccm verzióban. De ott a nagyobb köbcenti megy gyorsabban.Aztán ezeket lehet látni a hirdetésekben "övenesként használt"-ként. Persze nincs rajta forgalmi, rendszám, valószínűleg jogsi sem, a bitosítás is csak alibi, mert ha kiderül a való lökettérfogat, akkor az is érvénytelen.
Azért egy roller és egy robogó között a robogó javára lehet írni a nagyobb kereket, jobb futóművet, az ülve utazást, ezzel együtt az alacsonyabb súlypontot, a csomagtartót, a rendezett jogszabályi hátteret. Ha olyan az útminőség, hogy a sáv szélén robogóval nem mennél, akkor a roller egyenes út a kórházba, vagy az izületi bántalmakhoz.
-
FeniX-
senior tag
Szia, jól látod. Akkor megy 70-et, ha tréleren viszik.
Esetleg a Duotts 500w-os elektromos bringája (vagy más, hasonlóan jó árban kapható), ami már segédmotornak minősül, de nagy a kereke és tudsz vele menni 40km/h-t és keskenyebb, mint a robogó, így - szerintem - gond nélkül elférsz az út szélén.
/ Ezekre kell biztosítás meg sisak /Nagyban függ, hogy hány km-ről van szó. (10-15km teljesen ideális egy ilyennek 1-1 táv megtételére és Te sem fogsz átizzadni)
Ahogy a totalbike cikkben is írták, ezek az 50-es négyüteműek akkor mennek 60-70-et, ha 70-es henger van rajt'. (pl. Kymco agility teszt, keress rá)
Direkt szoktam kérdezgetni 50-es 4t tulajokat mostanában jártamban-keltemben. "55-60 a vége" - ezt többen is megerősíthetik.
Aki az elején szkeptikus volt, hogy "ugyan, ne szórakozz már, hogyne menne ez 60at!" - Ő vett most újonnan egy Honda pcx-et (+B125 jogsi) és mondta, hogy mostmár érti, hogy miért próbáltam lebeszélni az 50-esről.
-
FeniX-
senior tag
Erről valamit fotót csatolhatnál.
Egyébként, meg fórumon, - látatlanban - ilyenhez tanácsot adni...
Valaki azt mondja, hogy szedd ki, aztán holnap balesetezel emiatt... Érted.
Nyílván, nem véletlenül van ott. Lehet, hogy a féknyerged dugattyúja szorul és azért lóg a levegőben az a lemez. -
Tamás9x
őstag
Önnyugatás helyett érdemes utánna néznia fázisszétválásnak.
Tudom, hogy biztonságosabb saját magunknak hazugságokat generálni, de ezt hírdetni is egy szakmai fórumon káros.
A benzin bomlik, ha hiszed ha nem. -
KTMHobby3
tag
Nem elvileg, hanem a valóságban is ilyeneket használunk. Én már több mint 50 éve. Igaz hogy kicsit megsárgul, meg hogy megkeményedik, de nem folyat. A mostani motoromon is ilyen van, amit pár év után lecserélek, de fekete még sosem volt rajta.
Milyen forróságról írsz? Ha egy motoron nagyobb a hőmérséklet, mint a környezeti, akkor az már ég. Akkor meg már mindegy. -
malagutif122
tag
Nzi-t meg ne vedd egy igazi ipari hulladék nekem volt ez a Eurus2 zárt Peak white orange
a rovarháló rögzitő füle is letört rövid idön belül, a bör anyag is foszlott a rovarhálón, a napszemüveg nem ugrik vissza teljes a helyére 5mm kint marad egy fillért nem ér, Hjc-t vettem össze se lehet hasonlitani vele nagyon jó minöségü sisak. Régebben voltak Zeus zártak is 20 környékén már most az sincs az türhetö volt. MT sisakot tudom ajánlani olyanom volt MT Blade sv boss nem nagyon párásodott, 29-től újak vannak MT-be anyagminöségbe is jók. -
Gabis
őstag
Szia! Esetleg ez az NZI?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ninebot by Segway F25E II
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Ikea Gruppspel Gamer szék
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged