- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Leica kamerákat kap a Xiaomi Mix Flip 2 is
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Humanoid robotokat visz az AI-szervergyárba az NVIDIA és a Foxconn
- Nehéz helyzetben az SMIC, régebbi chipet használ az új Huawei laptop
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- 1000 milliárd dolláros AI-központot akar az USA-ban a SoftBank
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
WestBam
senior tag
válasz
MrChris #43828 üzenetére
Valóban, mennyire buta vagyok:
A végeredmény egy animált gif lesz (kattintva nagyítható minden kép):
A fenti képen is szerepel a Convoy S2+ és ezen is. Ez utóbbi fedi a valósághoz közelebbi képet:
Ez meg egy kicsit nagyobb távon (200m) készült fotó a napokban:
A problémásabb képek, ahol kénytelen vagyok a záridőt csökkenteni, de ilyenkor a távolságot amit megvilágít sem lehet látni rendesen a képeken. A hátsó, majdnem középen lévő fát is mint atomvillanás megvilágította az összes lámpa, de akkor ha alap adatokkal fotóztam akkor a kép első része egy nagy fehér paca lett csak, szóval itt volt az, hogy záridőt csökkentettem míg jó nem lett. Aztán jó nem lett, csak ilyen amit láttok:
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #43573 üzenetére
Ez az a képrészlet, amit a korrekció során a váz levág, de ha el van csúszva a kép közepe, a raw feldolgozásnál még visszahozható - itt is ez történt. Miután leírtam, Te sokadjára is beteszed, nagyon "korrekt", valóban.
(#43575) pandur99
Biztos nem vetted észre, de ez a topic nem arra szolgál, hogy a trollkodó MFT-falkátokat szórakoztassa. Arra való, hogy segítséget nyújtson a tanácsot kérő embereknek. Az összefoglalóim tényekre támaszkodnak (ezért is nem tudjátok cáfolni az abban foglaltakat), amiért tucatszám kaptam már köszönőleveleket és a további érdeklődő kérdéseket, szóval részetekről mehet itt az ugri-bugri, engem nem zavar.
Be is fejeztem.
-
-
Muerte68
addikt
válasz
MrChris #43427 üzenetére
Azért is írtam hogy felhasználó függő
Én is raw ban fotózok de azért mert béna vagyok és így még tudok variálni a kiégett vágy árnyékos részeken
Az oly-nál és a fuji-nál ha véletlenül jpg-ben maradt vagy fuji-nál ha filmszimulációs sorozatot lőttem simán jók voltak a jpg-képek is,ezért szoktam javasolni azoknak akik nem szeretnek sportolni a képekkel.
A Pana-és a Sony-jpg-je megosztó elég sok ember nem szereti ,viszont van akinek tetszik és elvan vele
Én a Sony furcsa szineivel jobban elvoltam mint a Paná-éval-valaki meg azt utálja. -
bakosgabor57
őstag
válasz
MrChris #43359 üzenetére
Az előző hsz-re reagáltam, eglobalcentral - 290 Ł
-
Neck
veterán
-
Nippon
őstag
válasz
MrChris #43305 üzenetére
Tényleg nem értelek, ott van mft-re a 20-as Pana, tudod hogy lassú és hangos, mégis szereted a látószögét és a rajzolatát. Akkor miért olyan nehéz elfogadni azt, hogy egy harmadik féltől származó objektív nem tökéletes videóra? Mindamellett a rendszer legolcsóbb darabjai és optikailag is rendben vannak.
A Sony esetében ez nem róható fel a váznak, csak az objektívnek, a GH5 viszont mindegyik objektívvel ilyen a fókuszrendszere miatt, amivel vagy együtt tudsz élni vagy sem. Viszont azt ne felejtsd el az értékelésnél, hogy a Pana csúcs videós vázáról van szó, nem pedig egy GX80-ról, szóval a vele szemben támasztott elvárások joggal magasabbak. A GH5 pedig nem csak lassabban fókuszál, hanem többször elvesztette a fonalat továbbra is.Sok profi használ Sony-t, nekik megfelel, érdekes módon nem melegszik annyira, hogy ne tudjanak vele dolgozni, de biztos van olyan feladat amire létezik jobb választás.
Tényszerű összehasonlítót írtam, amibe hangulatkeltő elemek nélkül belefér, hogy az egyiknek fejlettebb és ügyesebb az af rendszere, a másik meg melegszik stb...
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz
MrChris #43307 üzenetére
Hol írtam én olyat, hogy te azt mondtad, hogy baj, h nincs benne stabi?? Én csak leírtam a tulajdonságait, h mit kap az ember a pénzéért. Az meg, h csak középen megy a PDAF, be is határolja az autofóka képességeit, videora egyáltalán nem ajánlott. Sőt, a követő fókusz se yo rajta. Viszont nyitva is éles, s sokkal szebb, kontrasztosabb a képe, mint a kitobinak. Képminősége alapján sztem ár/érték bajnok (én 35-ért vettem), csak ismerni kell a korlátait.
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz
MrChris #43305 üzenetére
Nincs igazad! A Sigma sor az olcsó obi, a 30-as pl kevesebb, mint fele annyiba kerül, mint a hasonló, natív (35f18). Használtan meg kb harmadába.. Emiatt kicsit kevéssé fényerősek, nix stabi, ÉS a pdaf csak középen megy. Ez nem véletlen, hanem ezért az árért ezt tudja. A drágább, 30F1.4-nél már teljes képmezőn megy a fázis fókusz. Úgyhogy az user eldöntheti, h melyikre szán pénzt.
-
Nippon
őstag
válasz
MrChris #43297 üzenetére
Az általad említett Sigma objektíveknél csak a középső fókuszponton megy a pdaf, ezért af-c-ben előfordul, hogy huntolgatnak, ezt már írtam. Az a jelenség leginkább a 19mm-es objektívre lehet igaz, van itthon 60-asom és bár nem használom videóra, azzal ez a hiba nem fordul elő.
A többi Sony E objektív sem csinál ilyet, szóval ezt el kellene engedned.
A GH-5 esetében a váz fókuszrendszere okozza a gondot, mindegy mit tekersz rá.Van ismerősöm aki Sony-t használ munkára, esküvőkön is, és nem volt soha problémája a melegedéssel.
A 6-os és 7-es sorozat a tudásukhoz képest kis házikóba vannak belezsúfolva, a melegedés a kompromisszum, részben áthidalható, kitolható. Nagyon sok ember együtt tud élni és tud dolgozni a rendszer korlátaival. Akinek mégsem felel meg, az néz magának mást.Az lenne a megoldás ha készülne egy tényszerű összehasonlító a nagyobb rendszerekről az összefoglalóba amit lehet linkelni a lustáknak, aztán jöhetnek a további kérdéseikkel ide, vagy a kiválasztott márka táborába.
-
Nippon
őstag
válasz
MrChris #43280 üzenetére
Megint próbálod kiforgatni a dolgokat. A Panát rekeszelve tesztelték és még úgy sem volt meggyőző. A Sigma 19/30/60 triónál meg nem működik a pdaf csak középen, ezért huntolgat af-c-ben, különösen a 19-es.
zolko74: Több mint két éves váz és nem videóra szánták. Arra ott az SII.
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #43237 üzenetére
A vibráló AF-et csinálja bármelyik sony ha C-AF van és nincs aktiválva a PDAF. tehát ha a CDAF-et használod. (Na jó lehet az A7SII nem csinálja
)
Ezt csinálja az Oly is HA NEM C-AF+TR-be vagy főleg közeli témáknál látszik.Videóra egyébként a Sony-n is csak a natív obi az ajánlott.
A sigma dn sor f2.8-asai egyébként sem tudják használni a teljes PDAF területet hanem csak a közepét.
A teljes PDAF mező kihasználására Sony-n csakis a DN 30/1.4 képes. a dn sorból.Ez csak úgy kiegészítésnek szántam
-
rgranc
aktív tag
válasz
MrChris #42655 üzenetére
MrChris: köszi! Igen, az RX100M3 is a figyelőlistán van, ha beesik egy a megfelelő ársávban akkor az is jó lehet, sajnos itthon nagyon elszállt áron hirdetik. Willhaben.at oldalon 390 euróért láttam eddig legolcsóbban (csak messze volt, Bécsbe már megérné kiugrani ennyiért).
Igazából milyen már az hogy azért gondolkodom inkább cserélhető objektívesben, mert olcsóbb mint a kinézett kompakt
-
outdoor
aktív tag
válasz
MrChris #42489 üzenetére
Szerinte nagy jövő előtt áll a MILC, de nem full frame-ben. Felemlegeti az SLT rendszert is.
A cikkben a legjobbak a gyártói idézetek. -
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #42468 üzenetére
Szerintem ezt a csontot már többszörösen is megrágtátok, zárhatjuk a témát.
A változatosság kedvéért ejthetnénk esetleg néhány szót arról, milyen a Sony pancake kitobija 16mm-en, nyitott rekesszel?
Total90, a Fujit talán érdemesebb a 18-55-tel venni a stabi megléte miatt. Csak azért szólok, nehogy legközelebb abból legyen botrány, hogy több Fuji obiban még stabi sincs, vagy hogy nem megy a HSS támogatás bizonyos modelleknél rendesen. Érdemes az adott modell problémáira rákeresni a neten, sok csalódástól megkímélheted Magad.
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #42464 üzenetére
Vagy ha kicsit okosabb vagy, akkor felveszed az egészet Full-HD felbontásban, mert lehet, hogy a 4K-t nem fogja huzamos ideig bírni. Ezt a kompromisszumot kötöd azért cserébe, hogy más téren veri a mezőnyt és megérted végre: kevés olyan gép van, amelyik mindenben a legjobb.
(#42465) MineFox54
"Ha profi célokra akarod használni, akkor videokamera kell. Ennyi."
Ennek a megértetése még mindig nem sikerült.
És ezt nem cáfolja az, hogy sokan használnak profi célra Sony fényképezőgépet.
-
outdoor
aktív tag
válasz
MrChris #42449 üzenetére
Ajánlhatod, mert jó gépek ezek. Mindazonáltal ez egy cserélhető objektíves fórum, ahol inkább magasabb igények fordulnak elő, mint amit a kompakt kategória, amelytől egyre inkább elfordulnak az emberek és a gyártók, ki tudna elégíteni. Van lehetőség sokmindenre. Például kulturált eszmecserére is. Fórumokon át üldözni valakit valami légből kapott ökörséggel, rásütni egy sosem állított tévedést, amivel majd jól vitába lehet szállni - ez kötözködés, és semmi köze a kultúrához. Rengeteg minden van, amit a cserélhető objektíves gépekről meg lehet osztani. Ahhoz esetleg kellene némi szakértelem. Mégis, itt egyetlen fórumozó válaszol érdemben az egyszerű kérdésekre is. Szerintem ebben a fórumban nem muszáj minduntalan a kompakt gépeket ajnározni. Akad náluk jobb, nem kevés.
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #42402 üzenetére
Egyértelmű, hogy a Sony több modelljére jellemzőbb a 4K videózás alatti túlmelegedés, ezt senki nem vitatta.
De ha nem vigyázol, vagy melegebb nap van, akkor a Panával is simán előfordulhat.
Azt is látni kell, hogy a Sony egy "picit" többet kínál 4K-s videózásban a többi gyártó fényképezőgépeinél. Hogy mást ne mondjak, a leggyorsabb autófókuszú Pana és a Sony között zongorázni lehet a különbséget. Csak a Pana gagyi autofókusza a felhasználók többségét hidegen hagyja, az viszont előszeretettel citált probléma, hogy a Sony túlmelegedhet mondjuk 25 percnél. De ez nem is csoda, a legerősebbek gyengeségei sokkal érdekesebbek a legtöbb ember számára. Ez mindig így volt és így is lesz.
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #42402 üzenetére
Látod részben igazad van
De pl csak üzemii hőmérséklet van a specifikációkban 0-40 fokig de a tárolásiról nem tesz említést a honlapon.Pl az olympusnál már megtaláltam a tárolási hőmérsékletet is ami egy e-m10m2 esetében -20-60fokig terjed.
A lényeg a példánál is az volt hogy attól még hogy nem írják oda értelmes kereteken belül kell értelmezni a dolgokat.. Két variáció van egy kocsi ablakban hagyott gép esetében is : figyelmetlenség v. emberi butaság
Nem kell nagy logika hozzá hogy egy FF szenzoros gép pici házban (kisebb mint a GH5
) 4k videófelvétel alatt melegedni fog rendesen. Hiszen fűti a szenzor a proci és még az SD kártya is.
A sony is csak annyit ír hogy van 4k felvétel .De azt nem írja hogy túlmelegszik de azt sem hogy nem
Igazából erre valók a tesztek és azért a legtöbb ember megvárja a tesztek végeredményét mert kiderülnek a turpisságok, és utánna eldőnti hogy ez belefér még neki v. nem a kompromisszumokba.
Ami zavaró hogy ha a sony-nál van valami gond azonnal felkapja a topik a témát.
Na itt az 5Dmk4 ezen miért nem háborgott senki?
De akár a D600 , D750 , D800-al is voltak nem kis gondok.
És meg amiről nem is tudunk mert nem kapta fel a net. Küldtek már vissza gépet minden márkából biztos vagyok benne de mindig a sony van a célkeresztben ha gond vanNem védem én a sony-t de mindegyik márkánál van probléma és kompromisszum is bőven, mindenki dötse el neki melyik jó és aszerint válasszon.
-
Throme
veterán
válasz
MrChris #42260 üzenetére
Ezért jó megtudni a kérdezőtől, hogy mire használná a gépet. Én pl nem manualozok, és így nekem még a belépő dslr keresője is elég lenne, persze jobb a haladó vázé, ami még mindig kisebb a milceknél.
OMD EM10 I. keresőjébe pár éve néztem. Nekem túl pixelesnek tűnt. OVF után kevéssé természetesnek (ez mondjuk érthető is). Szubjektív dolgok.
Gondolom az újabbaknak már jobb a felbontása.Ami nagyon tetszett az a D800 keresője. OVF és nagy a látott kép.
Kiégéssel már rég nem volt dolgom. Többnyire a rawból tudok annyit korrigálni, hogy ne legyen kiégés. Vagy picit alexpos képet lövök, illetve A, S módokkal, és auto iso-val (amit tovább is lehet skálázni) nem igazán futok bele a kiégésbe. A szenzor szerencsére partner ebben.
M módot nem használok, mert annyira nem érzem magam jónakés vacakolni sincs kedvem.
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #42209 üzenetére
Teljesen jogos, a Pana nem fektetett nagy energiákat a témába. Bár a 4/3-os obijaik 75%-a (és vázaik 100%-a) támogatja a CDAF-et, ez még mindig csak 3 obit és 2 vázat jelent.
Így nagyobb 4/3-os bázissal nem rendelkeztek, nyilván nem különösebben érdekelte őket a kompatibilitás. Újabb vázak, pl: GX7 sem kezeli jobban a helyzetet.
-
total90
veterán
válasz
MrChris #42198 üzenetére
Itt minden majom visszaküldte és azért hozták ezt be... meg utána ment a pereskedés, hogy a szállításkor sérült stb. Ismerős dolgozott Canon szervízbe és gyakorlatilag megrepedt vázat küldtek vissza. Aztán az illető azt mondta, hogy a szállításkor sérült. A dobozon, amiben küldte azért egy karc nem volt, de nem baj
-
-
Lacy6
senior tag
válasz
MrChris #42120 üzenetére
Én ennek a srácnak néztem mostanában a videóit mert aktuális lenne a családba egy A6000 fényképező vásárlása.
Nem egy videóba megdicséri és árba elég komoly obikkal veti össze, ahol nem látszódik hogy sokkal rosszabb lenne. Szerinte nagyon jó lehet vele fotózni és kompakt mérete is van. -
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #42117 üzenetére
Azt kérem, ne tedd be többször az utolsó előtti képet, hiszen leírtam már róla, hogy a torzításkorrekcióval érintett területet mutatja, hiszen nem gondoltam a feltöltésekor, hogy valaki objektívtesztre és egy obi gyengeségeinek bizonyítására használja majd. Az utolsó képről pedig többen is leírtuk már, hogy soha nem tapasztaltunk hasonlót, úgyhogy valami egyedi hiba, bemozdulás lehetett. Az Általad leírtak egyébként nagyon korrektek voltak.
-
Muerte68
addikt
válasz
MrChris #42046 üzenetére
+1 egy kivételével minden vázam használt volt nagyon kevés expós sokszor garis vázakat lehet kifogni kit obikat szintén sokszor nem is használták őket
Plusz az újból csak bukóval lehet kiszálni.
De ha van pénz és fő a biztonság+tudja az ember hogy mit akar venni akkor jöhet az új -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #42046 üzenetére
Kevés fény esetén, (tipikusan szobában, lámpafénynél család, gyerek) lehet az iso-t is felküldeni kitobi esetén, én vettem egy 1.7-es normált.
Jó is a nagy apertúrán át fotózni, csak nagyon kicsi lesz a DOF. Ha kell a nagyobb DOF, és nem akar folyton a gyermek arcába villogtatni, akkor kell az ISO-s váz. Nehéz megtalálni a megfelelő kompromisszumot...pláne, ha nem futja a7s2+zeiss distagonra.
Több, mint 30 használt obit vettem, kb. 5-öt kellett javítani, 2 gombás, a többi szerintem jó. Node ezek mind 10 ezer alatt voltak. Ha egy rossz Sigma 150-600-al hoz össze a sors, amit mondjuk leejtett valaki... hát nem tudom. Óvatosan kell vásárolni! -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #41892 üzenetére
A karacsonyi szunetben boldog tulajdonosa voltam egy Nikon D7k-nak. Ugy ereztem, ez a gepisten-kiralysag, es teljesen "profi fotos"-nak ereztem magam. Tudom, nem vagyok az, ez csak amolyan BMW-hatas. Igen, sokkal-sokkal jobb, mint a Nikon 1. Ha van feny, akkor a bokeh buzulason kivul sok masra nem jo, (oke, ha elkezdunk pixelrol pixelre...) de keves fenynel jobb a kep, kevesebb a zaj, es a fokusz sebessege is osszehasonlithatalan jobb. Meglepoen sokkal jobb az az OVF, manualozni is, mint az N1 kijelzoje, es nem is hianyzott a focus peaking, meg a belenagyitas, bar ezeket csak youtube videokbol ismerem. En ennyit latok belole.
Eladtam, mert nekem nagy volt. Most is sajnalom, de tudom, hogy ugyis csak a fiokban lenne.Akiben felmerul, hogy ilyen Nikont akar venni, es nem zavarja a meret, annak en meg mindig jo szivvel tudom ajanlani a gepet, mert szerettem, szerintem jo gepek, es a kozvetlen kornyezetemben elegedett Nikonosok vannak. (D7200, D750, es D800) Es igen, sved sznobok, ez nem is kerdes.
(#41893) j.bravo
Mft és aps-c közötti különbség Zack Arias szerint elhanyagolható
Sokak szerint elhanyagolhato, en azok koze tartozom, akik szerint meg nem. Ha eled tesznek egymas utan ket kepet, akkor nem feltetlen latod a kulonbseget, ha meg egymas melle, akkor szerintem latszik. De ennyi erovel, en meg bekapcsolom Nikon 1-en a hattermosas varazsolot, es akkor meg mosottab lesz a hatter, mint FX-en, minden masra meg ott a LR.
ISO-ban meg csak konkret tipusokat kene osszehasonlitani. Pl. a GX80 a D7200-hoz kepest szerintem gyengebb. -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #41888 üzenetére
De nekem nem azok voltak a szempontjaim, mint neki! Nekem kellett egy cserélhető objektíves gép, ami kicsi, tud használható fotókat, és slow motion videot.
Mond, ilyen feltételekkel te mit választottál volna?
Na tudom, vegyek 100 ezer Euróért egy high speed kamerát, meg egy A7 II-t.
Jogos a 10 point! -
-
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #41873 üzenetére
Mivel egy FF milc kis bázistávú Persze!.. utana meg jon a zold maszat, (sensor reflection) mint a az A7-en. A Nikon bazistav a legjobb!
Ha-ha... <TrollOFF>
Kosz az infot! Nagyon erdekes ez a technologia, majd nezem, hatha talalok olcson egy ilyen gepet, es akkor megskubizom. Jol mutatna egy a gyujtemenyben. Sajnos van mar olyan harmonikas gepem, amit nem sikerul osszerakni, a obijat meg ki sem probaltam a N1-en.
(#41874) Rapid136 válasza tvamos (#41872) üzenetére
Hat, ez nagyon jo! Tetszik. A legjobb, amit eddig lattam. -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #41867 üzenetére
Ha meglesz az FF vázad tegyél rá kicsi távmérős manuálokat
Igen, ez vonz, mint szúnyogot a kék lámpa...
Mondjuk nem tudom, melyik a távmérős, de jó lenne beruházni pár közép formátumú obiba, és azokkat kipróbálni, focal reducerrel!(#41865) Econ válasza tvamos (#41844) üzenetére
Azokat a fiatalokat ismerem, és engem is vonzanak a geek dolgok, mint pl. a mini appok, másrészt viszont számít a Nikon heritage is... Most akkor melyiket válasszam? Magad a CX...(#41868) seven
Lehet, hogy holnapután összeomlik a piac, de ha nem, élvezve a D7500 árát, szerintem nem fog lemenni a D7200 sokat. Gondolom, majd fekete péntekre lesz valami jó ajánlat. -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #41861 üzenetére
Nem biztos, hogy jól emlékszem, de mintha a Sony szenzorral ilyen nem lett volna...
De én még okból nem váltok még, soher vagyok, és nekem nagyok a fullframe obik a hétköznapokra.(#41859) csacsi77 válasza tvamos (#41858) üzenetére
Nem szállnék vitába veled!(#41863) Nippon válasza asdf_ (#41862) üzenetére
Nálam nem öli meg a tudatalatti az élményt. Karácsonyra vettem magamnak egy D7000-at, (mar eladtam,) és nem akarok akkora pakkot cipelni. Nem a váz a nagy, mer' az elfér, de egy valamire való 70-300... És akkor n beszéltünk még a CX-es 70-300 DX megfelelőjéről. Azt ki cipeli? -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #41850 üzenetére
Az egész tükrözést és segédtükrözést csak a szükség szülte. Mennyivel praktikusabb, hogy az élesség, wb, fénymennyiség mérése a képszenzoron történik,
Pont annyi elonye van, mint amennyi hatranya. Ez a kepszenzoron merem a fokuszt, ilyen... svajci bicska, persze, jo ra, de a kulon szenzor meg csak arra van kitalalva, hogy az af-et csinalja, de azt gyorsan, es pontosan. Nem veletlen tesz a Sony sem fazis af pontokat a szenzoraira, nem keves kompromisszum aran. Es igen, teljesen igazad van abban, hogy kontraszt af a szenzoron sokkal pontosabb. Idealis korulmenyek kozott. Ha van eleg feny, meg eleg ido. Abban is igazad van, hogy az slr gepekben piszok sok alkatresz van, es nehez megoldani, hogy pontos legyen a fokusz. Talan ezert van a sok fokusz hiba.
Abban is igazad van, hogy aki a kepernyon komponal, ne vegyen tukroset.
Aki meg tukroset akar, az meg vegye azt... -
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #41792 üzenetére
Engem a méretük annyira nem zavar (szerencsére olyan a látásom mint egy sasnak), az viszont igen, hogy fogalmam sincs a képet alul vagy felül exponáltam-e, vagy elcsesztem-e teljesen, mert az égvilágon semmi infót nem mutat erről. A fókuszpontok is nagyon kompromisszumosak a belépő meg középkategóriás dslr-ekben, szerintem már nehezen tudnám megszokni pár évnyi milc-ezés után. + videóra teljességgel használhatatlan az optikai kereső és nekem az is fontos... Jaj és majd' kifelejtettem: manuálozni sem az igazi vele
. De igény és ízlés kérdése is azért, nehezen, de megértem aki ragaszkodik az ovf-hez belépő gépekben is.
-
BladPussy
csendes tag
válasz
MrChris #41775 üzenetére
Sajnálom, ha a kérdéseim nem a vájtfülű (vájtszemű?) közönség szóhasználatával lett megfogalmazva, esetleg tárgyi tévedésbe estem, de ez itt egy fórum, és tudtommal a mezei érdeklődők előtt is nyitva áll. Valószínűleg 80hun (#41771) fórumtárs - akinek külön köszönöm, hogy türelmesebben és megértőbben próbált segíteni a döntésben - javaslata lehet számomra a megoldás.
De, ettől függetlenül neked is köszönöm a ... segítséget. Sokat tanultam belőle. -
BladPussy
csendes tag
válasz
MrChris #41764 üzenetére
MrChris
"Egy adaptert a kettő közé" mennyire szokványos vagy öszvér megoldás? Nem tudok közel százezerért Sigma MC-11 adaptert venni itthon, vagy az eBay/Ali jöhet még szóba, ami bizonytalan kimenetelű vállalkozás. Vagy tudsz esetleg ajánlani olcsóbb hazai forrást valamilyen adapterre (ami kezeli az AF-t)?80hun
Még nem gondoltam rá, de lehet, hogy a SEL 55-210 OSS lesz a megoldás. Nem ismerem a használt obi piacot, a két objektív (Canon/Sony) ára nagyjából "kompatibilis"?
Az is felmerült, hogy a "komplett gép" végfelhasználója esetleg a párom/tesóm/gyermekem lesz. De tükröset NEM szereték.Köszi nektek. Egyenlőre csak az alternatívák száma növekedett.
Ötletek még?
-
Dapro
senior tag
válasz
MrChris #41708 üzenetére
van egy ilyen ez megéri? pár darab van még belőle. tudom 105öst mondtátok de tényleg nem nagyon találok. ami van az drága.
és eladnám később az 55t és veszek egy használt 105öst. 105öst 180£ körül ujonnan, 120£ körül hasznaltan latok.ui : bár a boxban nem írják mi van csak h fenykepezo meg obi...
-
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #41648 üzenetére
Na ez az amit a canon soha nem fog megcsinálni
Ott az M5
Ha tul jól sikerülne neki egy milc akkor veszélyeztetné a dslr vonalát.Ha csinálni is fognak ütős milcet akár apsc akár FF vonalon az árától le fog fagyni a mosoly az arcunkról
Ne félj jól megválogatják hogy melyik gépből mit hagynak ki, pl a 77D-ben nincs af fine tune ami már kötelező lenne egy belépő dslr gépben is
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #41648 üzenetére
Meg persze legyen e-shutter, éles 4k, szenzorstabi benne és minden ficsőr, amikkel a milc-ek egy ideje elhúztak a belépő dslr-ek mellett. Milyen rég megcsinálhatta volna már ezt a két öreg C meg N betűs gyártó, ha akarta volna és ha rendesen odateszik magukat ma a milc piacot szvsz ők uralnák toronymagasan.
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #41641 üzenetére
Azért írtam hogy egyéne válogatja.
Sztem a gx80-é kb forma forma az a6000-el. A G-s sorozatot még nem próbáltam de a teszteken látom hogy más kialakítású a kereső , gondolom az jobb lehet.De az az igazság hogy így az A7 és A7II használata után sincs semmi gondom egyik gép keresőjével sem.
Én az A6000, GX80 , E-M10 , E-M10m2-ben is jól láttam mindent , nekem megfeleltek tökéletesen és mindegyikkel manuáloztam isSztem szerethető gép bármelyik
-
[KgP].Robot
aktív tag
válasz
MrChris #41620 üzenetére
Nagyon szepen koszonom a reszletes valszt!
Annyira laikus vagyok a temaban, hogy kb csak a kotoszavakat ertem a valaszodbol
Es igen, valoban karorak fotozasara szannam a gepet.vaz: maga a gep?
kitobi: zoomolhato objektiv?
régi filmes 50-es manuál +adapter+közgyűrű: ???
közgyűrű: a vaz es az objektiv koze, megnovelve ezzel a kihuzatot. Kozelebb kerulunk az optikaval a temehoz?
OIS: optikai kep stabilzator?
m4/3: szabvany, ami csokkentette a vazak meretet?Elnezest a tudatlansagomert de tenyleg semmit nem tudok a fotozasrol.
-
Nippon
őstag
válasz
MrChris #41608 üzenetére
Majd letesztelik, én soha nem veszek fel hosszabb anyagot egyben, szóval engem szerintem gyári állapotában is kiszolgálna. Nagyobb szenzor, kicsi házban 6K-ról leméretezett 4K-val ez egyelőre ennyit tud, vagy örülsz ennek, vagy nézel olyat ami jobban megfelel az igényeidnek. 4K alatt sajnos tényleg több modell is visszaveszi a fényerőt, ez valóban elég gagyi, legalább lenne választható.
-
#72797440
törölt tag
válasz
MrChris #41605 üzenetére
A Sony talán a nagy objektívek miatt esne ki. Ha már kis rendszert akarok talán most ki is zártam a Sony-t. A G80 tényleg egy jó opció, kösz a tippet. A Fuji meg talán a kis markolat esik ki. Marad a GX8 meg a G80. Mintha a GX8-nak jobb lenne az OLED EVF-je. A markolat biztos jobb a G80-on de már lassan DSLR érzésem van tőle.
-
Throme
veterán
válasz
MrChris #41596 üzenetére
Mindig azt hangoztatjátok, hogy nem a géptől függ, hogy ki profi vagy sem
.
Feltételezhető, hogy egyes katégóriákat kiknek szán a gyártó, de ha a kérdező d5–öt vesz, attól nem jön meg a profi tudása.Ha úgy érzi belépővel lesz fél profi, akkor ne vegyétek el a kedvét. Az a lényeg, hogy örüljön a cuccnak, és szívesen fotózzon vele.
szvsz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- DELL T40 EMC Szerver
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged