- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
erdoke
titán
válasz
dragonfx #9245 üzenetére
"ez még a korai 163 lovas verzsőn azóta ugye 177 lett a biturbós meg 204"
Ahogy korábban is írtam, a 177 lovas is biturbó, csak más a hangolása. Mindennapi közlekedésre jobb.
Khelben #9243
"az európai országok a dízelautókat szeretnék korlátozni a városokban, véletlenül"Biztosan nem azokat a dízelek miatt akarják kitiltani az összest, amik teljesítik a szigorúbb elvárásokat is, csak nehéz lenne olyan rendszert kialakítani, hogy X dízeles mehet, Y meg nem.
Az Euro IV és V az annyi dízelnél és benzinesnél is. A CO2 kibocsátás pedig általában alacsonyabb a benzinesnél. Ami igazán kérdéses, az a részecskeszűrőben lerakódott trutyi sorsa, arról tényleg lehetne beszélgetni...Integra,
Type-S túl drága volt.Nyilván azt választottam volna, mivel nem saját zsebből tankolom.
Bár 7,3 millás magasságban már egyebek is szóba jöhettek volna. Bár ha nyerek a lottón, belerakatom a garanciális boxot 177 lóra, és akkor nem sok difi van menettuljdonságilag.
aesir,
Csak egy példa volt, nem akartam azt sugallni, hogy mostantól a dízelautók lemossák a többit, csak azt, hogy még ehhez hasonló felhasználás esetén is lehetnek versenyképesek.
Újra megerősítve a korábban elmondottakat: Nagyobb élmény vezetni egy jó erős és pörgős benzinest, ezt nem vitatom, sőt, én is bevállalnék egyet, ha tehetném. -
erdoke
titán
válasz
dragonfx #8970 üzenetére
Talán azért, mert az Accord és a benne lévő cuccok nagy része alapjaiban 2002-es konstrukció.
Sok más gyártó különféle modelljéhez is kb. ennyibe kerül egyébként az "audio box", amin keresztül pendrive-ot, iPod-ot vagy más külső eszközt lehet csatlakoztatni. Annyi a különbség, hogy az Accordhoz való kütyü még az mp3/WMA lejátszás képességét is pluszban adja.
Vicces amúgy, hogy a KIA cee'd-ben alapfelszereltség... -
Calogero
addikt
válasz
dragonfx #8879 üzenetére
Szerintem a Xenon jobb, nem azért mert nekem is olyan van, hanem azért mert vezettem már mind a kétfajtát és látszik a különbség. Ezért is kértem gyári Xenont, lemopndva inkább a sok felesleges extrákról (pl esőérzékelős ablaktörlő, automata villágítás, ülésfűtés, rossz levegő csomag)
Itt még nem volt beállítva "kicsit" felfele hordott és csak egy 3800K-s égő van benne (BMW,Mercedes, VW, Honda (lehet a Ford is) 4200-4300K-s izzóval szereli a Xenon lámpáit, ami ennél jóval fehérebb) : [link] (jah és csak tompitot) -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #8773 üzenetére
Igen. Ez ugy nez ki a gyakorlatban, hogy a hengerfejre ra van szerelve a kollektor, ez gyujti ossze a kipufogogazokat, erre van racsavarozva a turbo a turbina hazaval. A turbina haz oldalan, ahol az kis lifego bigyo van az a wastegate szelep -ami ha kinyit, akkor a kipufogogazok kikerulve a turbina kereket tavoznak a kipufogorendszer fele, erdemi munkavegzes, azaz a turbo tovabbi pogetese nelkul-, erre csatlakozik a kipufogorendszer egy u.n. downpipe (leomlo) elemmel. Ezutan szokott meg lenni a csoben egy rezgescsillapito flexibilis csoelem is, tovabba ahol a kollektor es turbo csatlakozik egymashoz szokott lenni egy merevites, kitamasztas is a blokk fele. Annak a rezgescsillapito flexibilis csoelem tagnak az a szerepe, hogy amikor gazt adsz es terheles alatt piciket mozdul a motor, akkor ne mozgassa magaval az egesz kipufogorendszert is, mert mivel az hatrebb tobb ponton is rogzitve van, vhol el fog torni elobb-utobb a meg-megfeszulgetesektol.
A turbos motornal valoban van elonye a nyitott rendszernek, nem lesz tole gyengebb az oto also rpm tartomanyokban, ha szabadabb az aramlas, mert a motorra hato legnagyobb fojtas az maga turbo, ami ~20-30cm-re van tole. Magas fordulaton viszont nem torlodik fel a gazoszlop, konnyebben kifujja magabol a gazt a csiga. Persze nem kell 125mm-s T91 tank loveg cso, mert az mar feleslegesen nagy, a 400(+)LE-s WRX STI-is is eleg egy 76mm-s (3") cso. Ezert is vicces amikor ~100LE-s szivo motoros otokra pakolnak majdnem ekkorakat....meg nagyobbakat
. Minek akkora, azt egyik se tudja....hangja lesz csak, bar van aki azt hiszi az oto attol majd fudemegy.
hobizoli
-
TexT-BoY
addikt
válasz
dragonfx #8713 üzenetére
a leömlőre szerelik a turbót, Nézd meg a méltán híres slincer vagy a többi motort, megjegyzem te nagy BMW guru, a BMW sor6os motorjai bivaj erőssek turbo nélkül is, tudtommal a régebbi M-ek és az alpina is inkább a VANOS-al játszott mintsem turboval. Amugy az alpina se gyárt csodát, csak otthoni turbonál is rá kell szánni a pénzt, bár szerintem azonos anyaghasználat melett is kihozhatod ugyan azt a teljesitményt, megbizhatóságot, az alpinás ár kis részéből. De mint minden tuningot, ezt is végig szopod, hacsak nincs elötted egy már elkészitett install amit csak copyzol, mert akkor nincs különösebb baj. Pl a Prelude ezért szar, egész europába nincs tobb B20A9 faragva, illetve spanom charade TD tuningja is elég érdekes volt és 6!blokkot meg számtalan HF tömitést használt el mire ide eljutott (most csaka kuplungokat cseréli 15.000km-enként mert nem birják a kiképzést). Szóval felölem neki álhatsz turbositani, de elötte nézz meg egy másik 316ost, vagy ezzel a hozzá állással, illetve hogy még azt se tudod milyen elven megy, de intercoolerröl beszélsz, nem látom sok reményét a dolognak. A 12cyl swapodnak sem. Bármit csinálsz 1,2-1,4 millió biztos lesz alsóhangon. De ennyiért akár a Décsihez is viheted és ő megcsinálja neked szopatás nélkül.
-
zsoltee10
addikt
válasz
dragonfx #8702 üzenetére
Turbonak nagyobb a hatásfoka, a kompresszornál meg nincs turbolyuk, nem kell várni, míg felépül a nyomás.
googlival keress rá a turbo működési elvére, ha nem tudod. Csomó ábra van a neten, talán még video is, egyébként pofon egyszerű a dolog. A turbo egyik felén lévő lapátokat a kipuff gáz hajtja, amin keresztül a másik felén levő lapátok levegőt szívnak be. -
lenox
veterán
válasz
dragonfx #8702 üzenetére
Amugy ez csak elso kozelites. Valojaban a turbo is elvesz teljesitmenyt, mivel a kipuf oldalon nagyobb nyomast general. Meg ott van a lag, ami kompresszornal nincs. Szal egyik erre jo, masik arra, nem olyan egyertelmu, max ha kis motorrol es gyenge nyomasu turborol van szo. Ha nagyobb teljesitmenyt akarsz, akkor mar van amire jobb a kompresszor, ha meg extrem nagyot, de nem erdekel pl. a lag, akkor megint valszeg a turbo lesz a jo.
-
lajafix
addikt
válasz
dragonfx #8650 üzenetére
hát vannak meglepő árak, pl az 1.8as fordomba 18 ezer a termosztát. Merthogy valamelyik okostojás egybetervezte néhány dologgal és ugye csak egyben cserélhető.
V6 meg dízel esetében 3-4 ezer a termosztát persze. Oda még nem ért el az okostojás. De legalább láncos, nem szíjas a vezérmű. -
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #8646 üzenetére
Ez veszelyes? Ezt figyeld: generator 286k (66A, klima-), generator 323k (90A, klima+), legtomegmero 212k, mind vadi uj ar Fiat-nal (Bosch mindegyik, de onnan sem olcsobb). Igaz ezeket amugy nem veszi senki ujan, generatort felujitattjak oszt kesz. Legtomegmerobol meg van masba valo ami ugyanugy muxik ~1/8-d aron is. Es az a vicc, hogy Bosch az is.
hobizoli
-
_seth_
veterán
válasz
dragonfx #8622 üzenetére
Khm... 22 éves motorban szerinted milyen chip volt?
Max chips lehetett benne kosz formájában de chip... Felment a hőfok, a nem létező chip nem tiltott le semmit sem, a víz elfolyt mind, a motor meg szétment... ennyi volt a történet mindez egy pillanat alatt. (A mostaniban már van computer de lehet még az sem tiltana le hasonló esetben).
-
I_Am
veterán
válasz
dragonfx #8599 üzenetére
Bosch 80.000-ig ad garanciát a vezérműszíjra, ha szakszervíz teszi be.
Én 70-80 között tuti cserélem. Most volt cserélve két hónapja, azóta már a 6-ik ezres ment bele.
40k-ra azért kiváncsi leszek, hogy megáll-e annyiban, főleg, hogy szervizben csináltatod és a munkadíj lesz vagy 20-30k.
-
gaborbol
őstag
-
szatocs
őstag
válasz
dragonfx #8442 üzenetére
Az a helyzet, hogy magad ellen beszélsz. Te mondod mindig, hogy nem kell ütközni. A swift meg csak etéren rosszabb az átlagnál, bár ha egy olyan idős autót vesz, majdnem mindegy, hogy melyikről beszélünk, mert mindegyik rommá törik egy nagyobb koccnál.
Viszont tényleg nagyon megbízható autó a swift, megy is, ha kell, keveset fogyaszt, nagyon igénytelen autó, ahogy már leírták előttem. Teljesen jó első autónak. És olcsóért jót is ki lehet fogni. 400-500ezer körül kapni egyet. -
leviske
veterán
válasz
dragonfx #8320 üzenetére
Nem akarom újra kezdeni a heves eszmecserét, de ez a rész megfogott:
...így elmondhatom egy dologban áll a pénzem...
A magam 18 évével nem vagyok túl tapasztalt, de azt szerintem elmondhatom, hogy egy autóban minden, csak a pénz nem áll.
Egy autónak már csak magában is folyamatosan romlik az értéke (kivételt képeznek ezalól a veteránautók) és akkor még nem számoltuk a biztosítást, a különféle plusz adókat és a benzin folyamatos áremelkedését. Az autóban akkor áll(na) a pénz (szvsz), ha nem csökken az értéke és hosszú távon olcsóbban megúszod, mintha tömegközlekedéssel járnál (ami a mostani árakat tekintve...
).
Tehát én inkább azt írnám, hogy amennyi plusz kényelemmel szolgál a tömegközlekedéssel szemben...azt ki is fizeted azzal, amennyit buksz rajta.Elnézést kérek, ha ezzel valakinek megzavartam a lelki nyugalmát!
-
TexT-BoY
addikt
válasz
dragonfx #8313 üzenetére
Úr isten, ezt ide viccből irtad ugye?
Te talán tudod ki vagyok, hol élek, mit csinálok? nem mert ennek nem ez a lényege. Leirtunk neki REÁLIS dolgokat, amiből ő levonja a konkluziót. Te ezzel szembe idejösz és személyeskedve mindenkit szidsz, aki kicsit racionális, és AUTOT vesz, nem 1.6os BMW-t. Jha megint itt tartok, a 316nál, eddig azt hitem kicsit balga de jó gyerek vagy, a forum "BMW-se" ahogy van itt "nissanos" jomagamat "hondásnak" tartom, de nem, te nem vagy racinális, te nem vagy normális. Te egy igazi eklubbos "đđđđđđ" vagy. Eddig sokan ignoráltak, ezután még többen fognak.Illtve most elmegyek a moderátort keresek topicba és ezt a hozzászólásod bemásolom, mert ez nekem (is) szarul esik, ahogy a többi embernek is, akiket te letuskoztál.
Nagyfiu vagy, gratulálok. -
#16741888
törölt tag
válasz
dragonfx #8313 üzenetére
Mutasd meg 1 kezeden hányszor tankoltad tele az autódat? Jézuska meg a nyuszi hozott 1-1teletankot?
Tudod valaki használja is az autóját, nemcsak nézegeti a garázsba mert nincs pénze tankolni... Habár a garázsban üldögélni benne, biztos kényelmes lehet.
ez már a te ízlésedet dicséri.
-
Füge007
senior tag
válasz
dragonfx #8245 üzenetére
nekem bmw-m van,de minőséget itt ugyse akar senki venni...
Dehogynem, mindenki jó autót szeretne! Csakhogy van egy kis bökkenő, az anyagi oldala a dolognak. Én speciel szívesen járnék egy vadiúj Audi A5 el, de nem engedhetem meg magamnak, sajna. De ha valaki tud 4 milláért persze vadiújat ne fogja vissza magát, szóljon és már megyek is érte, hitel sem kell
-
TexT-BoY
addikt
válasz
dragonfx #8180 üzenetére
cica fiu. Ha bealáz téged egy GTI suzuki (márpedig bealáz) aztán bealázza a CTR-t is ami 201LE. Utána hol lesz a lojerő? Igaz ez "csak" gyorulás. De áruld el nekem a GTI suzuki hány LE? A te elméleted szerint egy gyenge szar, a valóság erre bőven rácáfol. Ha szeretnéd még videot is mutatok bár csak myvipen. De ott van feketén fehéren
.
Megmondom én neked mi tesz autóvá egy autót:
Eleve korrekt motor kontrukció, amiről nem üvölt hogy gyenge lesz az adott alapsulyhoz.
megfelelő futomu, gumik, kerekek, fékek.
Aztán pedig ha mind2 dolog adott, opcionálisan elkezdheted a kocsid sulyát csökkenteni, netána motort baszkurálni, szerintem.
Neked mitől kell V12? mit kezdenél vele? minek szeretnél nekimenni? Nem kell ehez neked 12 cyl ahogy mondanád, elég hozzá a jelenlegi 4is.Különösebb drive skill-t pedig nem nézek ki belőled, bocs, lévén már elméleti sikon is megbuksz, és zzel nem azt mondom hogy nekem van baszott nagy skillem, de lagalabb nem verem magam arra hogy a 316os BMW-be 12cyl swapot akarok
, aminek te is tudod hogy reális alapja nincs, mivel nem csak mocira van szükséged.
-
lenox
veterán
válasz
dragonfx #8125 üzenetére
Mondjuk ha csak a loero/tomeg aranyt nezzuk, akkor nem +50, hanem 250*(1800/1250)=360, de egyebkent a legellenallas, szelarnyek, valto is szamit, szal ez nem ilyen egyszeru azert.
Es amugy en nem is lattam olyat, hogy az s2000 lelepi az M5-ot egyenesben... Hol van az? Mert ha pl. arra gondolsz, amikor elotte van az M3, akkor azert volt, mert nem volt hova menni...
-
szatocs
őstag
válasz
dragonfx #8114 üzenetére
Béna driver. Kár, hogy nem ismered ezeket a versenyeket. Ezek hivatásból versenyzők, szóval ami benne van, azt mind ki tudja belőle hozni, van egy két jobb is köztük (mivel ugyanolyan tapasztalattal rendelkező emberek nincsenek), de pályán itt, amelyiken nap, mint nap vannak, ez kb fél másodpercen belüli...
-
Notes
senior tag
válasz
dragonfx #8114 üzenetére
"Azért amikor egyenesbe majdnem lelépte az m5öt az s2000 akkro kicsit elgondolkoztam a video valóságalapján..dupla annyi lóerő..."
Gondolom sokat számít, hogy az S2000 vagy 2-300 kilóval könyebb, és az sem mindegy, hogy az egyenes előtti kanyarból hogy jönnek ki.
Nyilván rengeteget számít a pilóták tudása, és olyan apróságok, mint hogy milyen gumi van az autón, de azért szerintem irányadó egy ilyen Tsukuba run. Mindenesetre ha nem is kell túl komolyan venni, legalább szórakoztató. -
Dumb
senior tag
válasz
dragonfx #8100 üzenetére
Teljesíti az Euro 6-os normát is, szóval nem túl sokat, szvsz.
OFF.
Más, a hétvégén voltunk "kirándulni" Svájcba és a Fekete-erdőnél. Felrakok pár képet. Szombaton szerencsére szép időnk volt. Barátom 530d-jével mentünk, visszafelé, 970 km-en (eleinte 150-180, Münchentől 120-130 a szél + eső miatt) 5,67litert fogyasztott! Mi sem hittünk a szemünknek. Német shell gázolaj + esetleg hátszél miatt?
Bern előtt Köd Fekete-erdő svájci-alpok Autó Autó II
Utaknémet út 1 német út 2 német út 3
A tükör síma utakhoz csak annyit, hogy többet zötykölődtünk Budaörstől az Örsig, mint előtte 2400 km-en összesen
Zürichben a leggyakoribb A4-es a 3.0, A3-as a 3.2-es! Láttunk 60 éves mamát RS6-ossal. Autópályájukon SL 500-at, RS6-ot 110-elÁllítólag nagyon szigorúan mérik a 120-at, mi nem láttuk sehol, de betartottuk.
Bocs ha nagyon off volt. -
szatocs
őstag
válasz
dragonfx #8091 üzenetére
Ha vezetni tudó sofőrök ülik meg őket, szerintem az s2k igencsak az elejefele lenne. Nem azt kell nézni, hogy az első 100km/h - s felgyorsulásra melyik jutna el hamarabb, hanem hogy kanyarsebességet hogy tartja, majd onnan hogy gyorsul ki. És 200 - ig nem is hiszem, hogy akármelyik elmenne, esetleg a célegyenesben.
Aktív témák
- Layer 2 Plus (Layer 3 Lite) Passzív rack switch, 24x1G + 4x10G SFP+ , SFP-kkel FS S3900-24T4S-R
- Eladó/Lenovo X240 Ultrabook/I5-4300U/8GB DDR3/Win 10Pro/12,5"!!!
- LG OLED55C9 prémium TV - 140cm, 4k, 120Hz - apró vizuális hibával
- Erős Gamer / Munka PC i7-14700, RTX 3070 Ti, 32GB RAM, 1TB SSD
- Samsung Galaxy A52S 5G Dual 8/256
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest