- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Integra
titán
válasz
Dr. Ernő #14135 üzenetére
lézeres mérésnél az van, hogy ha bemérnek, és tudsz, lehetőséged van, lekanyarodsz vagy megfordulsz és senki sem jön utánad, megúsztad.
ha nincsen lehetőséged rá, vagy mégis megteszed és ott vannak a motoros rendőrök, akkor neked reszeltek.
ált úgy mérnek, hogy ne legyen lehetőséged másfelé menni, illetve megfordulni, vagy vannak két kerekű fogdmegek -
-
lajafix
addikt
válasz
Dr. Ernő #13710 üzenetére
Hogy több van belőle, mint itt az biztos, meg a németeknél -természetesen - kategóriavezetők. De hogy NyEuban többet adjanak el az a3-AB-1er sorból mint a golf-astra-focus-megane-japánközepesek-megamikimaradt sorozatból vagy az a4-cklass-3 sorból, mint a passat-mondeo-vectra-laguna-japánnagyok erősen kétlem.
-
szatocs
őstag
válasz
Dr. Ernő #13565 üzenetére
Jó néhány százas, igen, de VTi, és még ha 750 ezerhez számolsz egy fél milla körülit, még az is csak 1,2 milla. Szóval ha "csak" ilyesmiket kell benne cserélni, kopó alkatrészt, megnem volt atomjaira törve, akkor jó lehet. Márpedig totálra nem hiszem, hogy törve lett volna, mert azt meg sem csináltatták volna, km óra kb hasonló szinten áll minden hasonló autóban, legalább nincs tekergetve (gondolom én naiv), motortartó alkatrészeket is láttam már rozsdásabbat civic - nél, aránylag rendben lehet, ha meg nem kell rá sokat költeni, akkor 1-1,2 milla körül van egy VTi szedánod.
Persze ha olajat nem cseréltek benne rendesen, ami sanszos egy olyan autónál, amiben nincs is olaj, akkor megette az egészet a fene...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Dr. Ernő #13395 üzenetére
A sportkocsiknal lehet, de a nem sportkocsiknak is ijen hangja van....
Az atnezos, kalyhacso kidorrenos Matiz sem fog a race hangtol jol menni, se seggre, se mentalisan, se sehogysem.
Van az a Tesla Roadster, vmi 234LE, full elektromos meghajtasu, megis ordenare race hang nelkul is elegge odaverne kb a belsoegesumotoru autogyartas jo 99%-t.
hobizoli
-
dragonfx
veterán
-
Füge007
senior tag
válasz
Dr. Ernő #12516 üzenetére
Le is védetem míg el nem lopod az ötletem
Hány bőrt lehet még lehúzni róllunk autósokról? Kitesznek egy táblát uttána meg sunyiban mérnek. Próbálják beszedni a költségvetési hiányt! Ez a helyzet, nem az érdekli őket milyenek a baleseti statisztikák, hagyjanak már ezzel a humbukkal!
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Dr. Ernő #12409 üzenetére
Nem aze', de ~2.5k felett ez a csiga tutira befuj mar levegot ezzel a motorral, es 5.5-6k-nal elvaltva is tuti nem esik ezen hatar ala a fordulat.
Nekem egy ennel eggyel nagyobb csigam van -raadasul egy kisebb motoron-, mint ami ezen az 1.8-s Cupra motoron gyarilag van (K03S<>K04hibrid), es nalam ezzel 1.8k rpm-nel mar hallani ahogy kezd beforogni, 2.3-2.5k korul mar pozitiv toltes van...Szoval igazabol nem annal kell figyelni, hogy legyen "fordulat", hanem a szivonal...
...szerintem
A turosnal csak nyomsz egy entert es mar megy is.
hobizoli
-
Rick4
félisten
válasz
Dr. Ernő #11383 üzenetére
ezért kell a kocsiba fényképezőgép, smst- küldeni az egyenleginfóra, visszajövő sms-t lefényképezni az idő miatt. jegyzőkönyvet felvetetni velük, hogy az sms az intézkedés időpontjában tötént, utána azonnal bemenni a kapitányságra. ezen kívül más megoldás nincs. Persze majd jó kis vitatkozás lesz belőle, de hát ilyen ez, egyszer egyszer beletenyerel az ember a kutyagumiba is...
-
-
TexT-BoY
addikt
válasz
Dr. Ernő #9299 üzenetére
Szerintem egy vezérelt benzines sem hazsnálható minden fordulatszám tartományba. Van egy bizonyos szint amifelett a szivótorok keresztmetszet szükités már nem segit, és erre még rájátszik eg VANOS, vagy V-tec, VVTI etc. Szóval a vezérelt benzinesek sem használhatók csak kisebb a különbség, de igazán elemébe egy jó benzines böven 4000felett van. Most persze eltekintve a V6os meg 3.0 és nagyobb tesvéreiktől.
Ennek ellenére nem vagyok se dizel párti se benzines, de vedd figyelembe. -
lenox
veterán
válasz
Dr. Ernő #9299 üzenetére
Amugy meg szerintem pont forditva van. Egyreszt azt mindenki elfelejti, hogy a motor nyomateka, az nem a kereken ebredo nyomatek, szal a dizelmotor nagyobb nyomateka a kisebb max fordulat miatt ugyanolyan sebessegnel nem feltetlenul jelent nagyobb nyomatekot a kereken. Mondjuk ez nem erv, csak egy mellekes teny.
Az erv meg az, hogy a benzinmotornal a nyomatekkarakterisztika viszonylag lapos, pont ahogy mondod kis fordulattol nagy fordulatig allando. Turbodizelnel hamar felepul nagy nyomatek, aztan esik. Ha hasonlo teljesitmenyuek, akkor ugye nagy fordulaton azonos sebessegnel hasonlo a kereken ebredo nyomatek, a nyomatekkarakterisztikabol adodoan viszont kozepes es kis fordulaton a benzinesnel ugyanez a nyomatek talalhato, turbodizelnel meg nagyobb. Szal azt tapasztalod, hogy mondjuk ha mind2 auto 6 sebesseges, akkor 4-ben 160-nal egyforman huznak, 120-nal es 80-nal negyedikben meg a dizel jobban huz. Nyilvan a valtoattetelekkel lehet jatszani, de tetelezzuk fel, hogy csak annyiban mas a valto, hogy a benzinesnel 6500-nal ered el ugyanazt a sebesseget, mint a dizelnel 4500-nal. Ha a turbo csak viszonylag keson tolt, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy nagyon kis fordulaton esetleg a benzines erosebben huz, de pl. ha folyamatosan gyorsitasz a fokozatok kozott valtva, akkor ezt csak 1-ben erezned, ha nem csuszo kuplunggal indulnal. Szal ez alapjan kerdem en, miert gondolod, hogy elvezetesebb olyan autot vezetni, ami kis es kozepes fordulatszamnal kevesbe gyorsul, nagy fordulatszamnal meg ugyanugy?
-
lenox
veterán
válasz
Dr. Ernő #9299 üzenetére
Ez jol hangzik, csak annyi a baj vele, hogy ebben az esetben a benzinmotor kb. 2-szer akkora teljesitmenyu. Szal oke, egy 300 lovas szivobenzint elvezetesebb vezetni, mint egy 150 lovas turbodizelt. Ezzel nem mondtal valami nagyot, viszont ha megnezed, hogy mennyivel tobbe kerult egy ilyen benzines auto, meg mennyivel tobbe kerul fentartani, akkor meg rajossz, hogy ennek az osszehasonlitasnak semmi ertelme...
-
erdoke
titán
válasz
Dr. Ernő #9286 üzenetére
Gondolom, sokat vezetted már azt az autót. 180-ról komolyan gyorsul kifelé a gyöngyösi emelkedőn, pedig ott már nagyon nem 2000-et forog.
Egyébként amit írtam a két turbós 2 literes BMW dízelről, ott a 350 Nm 1750-3000 között megvan. Gondold át, milyen tartományban van 190-200 Nm (2 literes benzines csúcsos görbéjének a teteje ugyebár) fölött... -
Rick4
félisten
válasz
Dr. Ernő #9286 üzenetére
Az általam említett közös nyomócsövesek 1200 rpm-től 4500-ig jól húznak ez nem azt jelenti, hogy 1200 és 4500 között egyenes a nyomatékgörbe, hanem azt, hogy relatíve megfelelő az épp fennálló nyomaték....hogy az most 500Nm-ről zuhan 400-ra, kit érdekel? emellett gondolom egy ilyen motornál lehetne jól megépített CVT váltót használni..ha bírná..
-
erdoke
titán
válasz
Dr. Ernő #9049 üzenetére
A gyújtógyertya is olyan teljesítményfokozó, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni...
Attól függ, milyen paramétert jelölünk ki állandónak, azt körüljárva nem ilyen parttalan az összehasonlítás.
Legyen pl. azonos fogyasztás.Természetesen akaszthatsz a benzinesre is feltöltőt, csakhogy még szívóként sem versenyképes a fogyasztása. 100 km-enként 15-20 liter benzinből nem nagy kunszt nagyobb teljesítményt kicsiholni.
Nem vagyok dízel párti, de az 5001 ccm-ből 151 LE vicces, még a '80-as évekből is. -
Rick4
félisten
válasz
Dr. Ernő #9049 üzenetére
arról nem bezsélve, hogy kis igazítással egy 5.7-es motor, ami eredetileg 280 lovas, simán hozza a 380-at, és akkor még se turbo, se semmi, csak egy kis polír. meg ugye ott divat a motornak legalább 7-800ezer km-t elmenni gond nélkül....talán így kéne nézni a lóerőt...
-
I_Am
veterán
válasz
Dr. Ernő #8397 üzenetére
Ez alap, hogy görgővel együtt megy az ékszíjcsere. Ha Te most itt nem is irod le, nincs az az autósbolt ahol ne kérdeznének rögtön rá.
Igen a régi golfoknál a nyomás és hőfokmérők szerettek elszállni. Ha nincs hőfok, akkor egyből termosztátcsere. Ha ugy sincs akkor lehet rámenni a hűtőre.
-
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Dr. Ernő #7927 üzenetére
igazán nem szeretnék vitatkozni, de a használtautó ezt adta a "swift S" keresésre, másrészt meg hát csak tudom, hogy GA volt a mi swiftünk is. az adásvételit sajnos nem találtam most meg, de folyamatban van a keresés, és ha kezem ügyébe akad, mindenképp megosztom. és tényleg nem volt se hátsó ablaktörlő, se ablakfűtés, se kalaptartó.
Rick4: az valószínű már gl volt.
de én szerintem leállok, lassan már így is én vagyok a véresszájú suzukis. egyébként meg vegyen mindenki új swiftet, mert az jó, és nekünk is az van
-
erdoke
titán
válasz
Dr. Ernő #6623 üzenetére
Ebben a kategóriában nincs eget rengető különbség az erőátvitelben a jobb modellek között. Mindegyiknek van még erősebb változata, ahhoz méreteztek minden alkatrészt. Pl. BMW-nél van 335d is, Hondánál Type-S, Passatnál 3.2 V6. Ráadásul mindegyik hasonló hatos váltóval van társítva. Nyomaték-karakterisztikában a biturbósak (kics+nagy feltöltő) lényegesen jobban passzolnak az átlagos vezetési stílushoz.
Ahogy korábban írtam, pl. a 140 és a 170 lovas 2.0 TDI motorok esetében sem a +30 LE és +30 Nm az, ami igazán szembeötlő, hanem a nyomatékkörbe laposabb volta, és a nyomaték korábbi ébredése a 170-es változatnál. -
_seth_
veterán
-
_seth_
veterán
válasz
Dr. Ernő #6255 üzenetére
Cserélve lesz az is
Első körben a gsi kadett fék megy rá nyáron pedig astra gsi fék
(minden olyan lesz mintha egy gsi kadettem lenne gyárilag a 2 literes motorral, egyedül talán a bc ami kimarad és a kormány nem gsi, jah meg nincs rajta sportdob, ennyi, a több minden cserés, nem lehet belekötni)
-
I_Am
veterán
-
Rick4
félisten
válasz
Dr. Ernő #5802 üzenetére
tény, vannak már 10-15 évesek( pár nap és az utolsó szám is helytálló) is a 140es kupéból, mégis jól néznek ki..
mondjuk a 126os kupénál egy fokal jobban bejön, az sem rossz verda.... ez ugye technikailag lényegesen jobban áll, nem kérdés melyik kellene.. mondjuk csúnyán hangzik amit a totalcar írt, sajnos van is benne igazság, de talán bevállalnék egyet...ez már a youngtimer kategória...
-
Rick4
félisten
válasz
Dr. Ernő #5799 üzenetére
sőt, csiptuninggal még bőven jobb is lesz:
Serie
Leistung 133 kW (177 PS)
Drehmoment 330 Nm
Vmax 206 km/hoptimiert
Leistung 154 kW (209 PS)
Drehmoment 370 Nm
Vmax 216 km/hDifferenz
Leistung + 24 kW (32 PS)
Drehmoment + 40Nm
Vmax +20 km/hcsak hogy dragon is tudjon érdemben hozzászólni..
nem beszélve a kw futóműről, ültetésről, meg társairól..
azért egy kupét nehéz űberelni még ma is...bár lehet, hogy ez már csak az én véleményem..
-
Dare2Live
félisten
-
Integra
titán
válasz
Dr. Ernő #5678 üzenetére
milyen irány az amikor a létező legjobb futóművet amit ebben a kategóriában valaha megépítettek, olcsójánosra cserélik?
szerintem inkább szégyen...
az alfa meg lemásolta a régi civicek futóművét és a következő 147-be azt építi..
szép kilátások, komolyan...
vérciki basszákmeg -
rebel56
tag
válasz
Dr. Ernő #5634 üzenetére
Köszi a választ! Nem futott ám annyira sokat, csak 45.000 km-t. Egy középkorú néni volt az előző (első) tulaj (->megkímélt, de szerintem a középkorú nénik a karbantartásra nem sokat adnak), szalon állapotban jutott hozzám, mintha sose jártak volna vele. Emiatt is vettem meg, nem volt különösebb szükségem autóra.
-
Rick4
félisten
válasz
Dr. Ernő #5651 üzenetére
a gép sok műszaki újdonságot nem hozott, csak a dizájn futurisztikus, ez nem műértőknek, raliversenyzőknek készült, hanem sznoboknak, szőke cicáknak, meg puhapöcsű ötvenesenkek készült....kb olyanoknak, akiknek egy 307cc már kicsit sok...
nyilván ezért nem kapott év autója díjat sem...
-
Integra
titán
válasz
Dr. Ernő #5648 üzenetére
messze nem tudja futóműben azt amit a régi civicek.
félreértés ne essék, most is piszkosul jó, és a júzerek 97%-a imádni fogja, mert elképesztően jól hangolták a futóművet és "rejtették" el a lovaskocsi rudat, de a maradék 3% a haját tépi.
határon hajlamos a pattogásra hátul, tolja az orrát jobban mint eddig bármelyik civic. -
fokukac
nagyúr
válasz
Dr. Ernő #5645 üzenetére
hát 40-nél többre a mai pesti forgalom nem volt képes.
de nem egy kategória.
a motorja ennek sokkal jobb, a bmw-ben viszont nem lovaskocsi rúd van hátul, és a hátsókerék-hajtás azért többet nyom a latban, ha valaki egyszer már ráérzett arra, hogy milyen padlógázzal 90 fokban bekanyarodni.de mondom, nem volt alkalom tesztelni.
Kissárkány : szerintem, jobb, ha nem szólsz bele. Te többet ártasz a favorit márkádnak, mint használsz, maradjunk enniyben
Aktív témák
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest