- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kikristályosodik a Razr 60
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
gergo5991 #273644 üzenetére
Nem, csak itthon a sok idióta csinálja ezt. De a legtöbb magyar sem előrelátni, sem gondolkozni, sem lámpát helyesen kapcsolni, sem gyorsulni, sem cipzár elvet alkalmazni, sem még elég sok dolgot nem tud. Sem felismerni hogy a lámpájával semmit nem lát/mindenkit vakít. (De kuplungot is feszt nyomják, állóhelyzetben tekerik a kormányt, nem gondolnak leparkolásnál hogy onnan hogy fognak elindulni; szinte semmit nem gondolkodnak.)
Komolyan mondom még románoknál, olaszoknál, görögöknél, makedónoknál is jobban szeretek vezetni mint itthon.Nyilván itt a topikban úgy vélem a kivételek vannak - nem nyalásból, hanem minket jobban érdekel a járművek terelgetése.
Puffogás off.
Még egy a hidrogénre, meg a Nexo-ra
. Van pár dolog amit meg kell oldani, energiaigényes, és az energiafelesleggel hidrogénbontás sem olyan sima ügy mint ahogy hangzik, de:
-nincs a földön annyi akku,/ásvány ami elég lenne
-nehéz a sok akku
-nem tudunk elég jó töltési infrastruktúrát kialalkítani (fűtés, főzés energiaigénye is baromira nő, de ide meg hirtelen kell nagy kapacitás)
-eszement mennyiségű veszélyes hulladék keletkezik az akkukból
Hogy messzire ne menjünk, nézzük ezt, ami nüansznyi terhelés az ev akkukhoz képest: [link]Klíma nálam: Télen 18-20, nyáron 23-24,5.
-
-
válasz
gergo5991 #273644 üzenetére
Jó előre illik kijönni, még ha jönnek is mögötted, ha csak kicsit gyorsabban, az belefér az életükbe, mint hogy az utolsó pillanatban vág be. Szarul vezetnek, Te viszont jól, jót tanultál.
3 sávnál ha középen megy a hülye, és a szélső üres, menj oda ki és menj el mellette, szabályos, nem kell ezekkel törődni, képtelenség észhez téríteni őket, inkább hagyd ott minél előbb! -
kenwood
veterán
válasz
gergo5991 #273644 üzenetére
Szerintem erre azert nagyreszt fel lehet keszulni. En mindig feltetelezem, hogy ki fog jonni,es csak akkor engedek picit a kesznletbol,ha latom,hogy direkt tartja a tavolsagot a kamion mogott,es valszeg nem fog kijonni. Ugyanez van utszukuletnel,elfogyo savnal,barhol. Ha a masik savban feklampat latok, mar keszulok ra, hogy a mienk is lassulni fog.
-
szabonagyur
félisten
válasz
gergo5991 #272640 üzenetére
Hát van mindenféle, pajzsmirigy, inzulin, így a rendszeres, megadott étkezés alap nála, emiatt mi mindenhova is kajával megyünk.
De nem ehet se tej, se tojás termékeket... Na és gondold el franciáknál tejet elkerülni... De szerencsére Németország, Ausztria már eléggé jól felkészült ebben, Magyarország elmegy egynek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gergo5991 #271921 üzenetére
Ez csakis a politikai akarattól függ.
AlkotmánytAlaptörvényt is írtak már ettől sokkal gyorsabban. És jó is lett. Aztán jobb és jobb, úgy évente kb.Viccet félre téve kérdés, mennyire az autósokra akarják felhúzni a fővárosi kampányt. Ha nagyon akkor még akár lehet is a KRESZ módosításból vmi. Van még egy bő évük.
-
426os
őstag
válasz
gergo5991 #271473 üzenetére
Spoiler on: Olyan autót vegyél, amit megengedhetsz magadnak és nem fáj a szervizelése. Spoiler off.
Ha újonnan Golfot nézegetsz, akkor használtan miért Passatba akarsz ülni, gyomorgörccsel, hogy drága lesz, ha valami elromlik? Igen, drága lesz. Nézz használt Golfot, Octaviát, Leon-t inkább. A kis távok miatt a dízel nem biztos, hogy jó választás, viszont megbízható és minimál hibalehetőséggel operáló benzinmotor alig van az elmúlt évekből. Tippre érdemes lenne Toyotákat (1.6 szívó vagy 1.8HSD), esetleg Fiat Tipo-t (1.4 szívó, esetleg T-jet), Suzukikat megnézni (azért van más is, de hirtelen ezek jutottak eszembe). Ezek olcsóbbak, egyszerűbb autók a VW-nél, olcsóbb alkatrészekkel vagy várhatóan kevesebb meghibásodással. Persze minőségben is elmaradnak, de valamit valamiért.
Ha félsz a váratlan kiadásoktól, akkor vannak olyan biztosítások, amik fedezhetik a nagyobb szervizköltséget, persze ennek is díja van. Mindenhogy drága lesz az autó tartás. A nyugodt alváshoz zsebbe kell nyúlnod vagy kompromisszumot kötni egy egyszerűbb autóval vagy készülni arra, hogy lehetnek (de nem biztos, hogy lesznek!) meglepetések, nagyobb kiadások.
Az albérlet nem jó hasonlat, mert lakni kell valahol, aminek van költsége, autó nélkül viszont lehet élni, ritka esetben létszükséglet. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
gergo5991 #271467 üzenetére
VW pont, hogy szigoru a garival, nincs jo tapasztalatom veluk nagyobb hibak eseten. Az aprosagokat viszont bevallaljak.
Kopo alkatreszekre nincs gari, kis akksira is csak fel ev (lehet mar ez 1 evre nott).
Nekunk 2db 0 km-es autonal is jelentkezett motorproblema. Mind a kettot el akartak mismasolnk. Az egyik esetben sikerult is nekik. -
KAMELOT
titán
-
válasz
gergo5991 #259333 üzenetére
Hát nem tudom engem krva rég állított meg magyar rendőr... Szerintem jóval többször kéne, ellenőrzés, stb. Bármikor megállíthat szvsz, senkit sem érdekel hogy épp hova sietsz, lehet keresnek valakit. Plusz ha nem néz bele a segglyukadba is nem tudom mire fel van ez a felháborodás.
-
válasz
gergo5991 #250325 üzenetére
Én gyanakszom rá, hogy az árstop alatt a legótvarabb trutymót tudjuk csak a tankba tölteni, és most a makszmósön feloldotta a lerakódott dzsuvát.
Én is terveztem egy telitank prémiumot betölteni, de volt némi félsz bennem, hogy csak feloldom a lerakódást és eldugít valamit. Megerősítetted a feltevésem
Azt nem tudom, hol lehetne igazán jó minőségű, már import gázolajat tankolni, ami lehetőleg nem uráli, hanem brent alapú. Omv? -
válasz
gergo5991 #241685 üzenetére
Most tudtam megnézni, viszont hang nélkül - feltételezem, az Audikban elszállt a technika. A Golf8R-es csákó azt hitte majd driftel az alapvetően elsőkerekes autóval, ciki.
A legtöbbet a BMW-sek bénáztak, órákat kéne venniük a Váci-úti-besoroló kollégájuktól. -
válasz
gergo5991 #241232 üzenetére
Az eredeti, vágatlan nyers fájl közvetlenül a kameráról élesebb valamivel, eleve 1080p, de ez a
legaljalegolcsóbb 70mai kamera, kb. 12e forint volt, szürkületben sokkal többet nem tud, nem túl acélos a bitráta, meg gondolom a lencséje sem valami extra fényerős csoda. Ha van fény, nagyobb az esély a rendszámra, ilyenkor meg pixelvadászat, nagyobb sebességkülönbségnél esélytelen, márpedig az úton közlekedve azért az igen sűrűn előfordul... -
-
Vismajor01
addikt
válasz
gergo5991 #236284 üzenetére
Erről az jut eszembe amikor apámtol elvettek a jogsit Romániában (mert kikerult egy parkoló autót és ezért atment kicsit a zarovonalon...) 1 hónapra, eltelt 4 is és még nem kapta vissza, igényelt újat merthogy a másik biztos elveszett, aztán kopogtak a rendőrök h okirat hamisítás vagy mi a tosz mert 2 jogsi van a neven :D meg index is megirta anno
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
gergo5991 #236136 üzenetére
Carbage run matrica az ajtón rajtszámmal:
-
BigBlackDog
veterán
válasz
gergo5991 #235927 üzenetére
Nem hinném, legalábbis nem érzem, hogy másabb lenne a Golf fogyasztása. Ingázásnál 6 liter/100 km körül marad, autópályás utaknál felmegy 6.5 l/100 km körülre.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
gergo5991 #235678 üzenetére
Ezért fordulhatott elő, hogy a Shell-nél 480 a V-Power gázolaj is… Már amikor éppen van/volt.
…………………………Lassan meg kéne tankolni a Jazz-t és az Ypsilont, utóbbi biztosan prémium gázolajat kap (preferably B0), akkor is, ha 800 Ft, a szopóbenyával meg majd meglátjuk.
A WagonR-nél nincs dilemma, melóba ingázósként mennie kell mindenhogyan, úgyhogy ha csak felhígított lónyál van, akkor azt kap.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gergo5991 #235675 üzenetére
Semmi gond
múltkor én is olvastam valamit önkiszolgáló kutakról, hogy aki nagy tartályt rak tele (sokszor 20-40 literenként egymás után), azt valószínű fel fogják keresni, de amíg csak néhány kör egymás után a történet, azokkal nem foglalkoznak, de a forrást nem találtam meg később.
-
válasz
gergo5991 #229572 üzenetére
az semmi. 77-esen lassitunk mert szembol villognak veszettul, dombon egy kettevagott szettrancsirozott oz, mellette mar a mento es motorosok
de ugy tunt a balesetet szenvedo is mozog, beszel. es biztos nem kevessel kapta el, mert a kettevagas nem egy tulzo kifejezes itt.0
-
Puma K
nagyúr
válasz
gergo5991 #229196 üzenetére
Ismét csak a videóhoz tudok visszakanyarodni, hogy az ott elmondottak szerint minőségben a Teslánál és minden másban jobb.
Az hogy miről mennyi videó van az nem nyom semmit a latba, mert nem az dönti el hogy valami mennyire jó vagy nem jó.
A verseny a Tesla és a Lucid Motors között pedig annyira éles, hogy a Lucid Air-ből is jön 3 motoros verzió amivel a 3 motoros már meglévő Teslára fog rá licitálni.
-
válasz
gergo5991 #228892 üzenetére
Nem Gdanskban vagyunk, egy kicsit felette, Wladyslawowo. Q..va messze van, 1100km, de szeretünk ide járni, (itt nincs magyar egy darab sem) még szezon előtti csend és nyugalom honol. Pár nap alatt annyira fel tudunk itt töltődni. (biztos van máshol is ilyen nyugodt hely, pl. nyáron Makó-Rákos tanyavilág környékén szoktuk éjszaka a csendet hallgatni
) Nagyon szép hely!! Szóval ismétlem magam, szeretünk itt!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
gergo5991 #222462 üzenetére
Mintha azt kérdeznéd, hogy milyen fának a termése a faszén és miért vágják ki a fáját...
Nem lítium akkut bányásznak, hanem oldott ásványt, amiból egy drága procedúra végén lesz energiatárolásra alkalmas anyag. És újrahasznosítható, csak egyelőre olcsóbb bányászni.
Nem dúsított uránt bányásznak.
Alumínium helyett is bauxit jön ki a földből.
-
brumi1024
veterán
válasz
gergo5991 #222462 üzenetére
A legfobb szennyezes nem az anyag lete miatt van, hanem a nagy tomegben valo banyaszatabol, kezelesebol/feldolgozasabol, majd elhasznalas utani tarolasabol szarmazik. Addig oke, hogy a peldadban a fold alatt van es oda kerul vissza, de kozben megtesz egy eleg nagy utat, ami rengeteg energiaba kerul.
-
válasz
gergo5991 #218505 üzenetére
Nálunk a cégnél volt már több halálos kimenetelű és súlyos baleset is. Nekem is volt sajnos még gyerekként, ami valószínűleg sokat hozzátett, hogy eleve nem csináltam kirívó baromságokat friss jogsival és autóval a fenekem alatt. Volt olyan, hogy Budapesten belül egy gyalogos a piros jelzés ellenére át akart kelni és kihajolt, hogy jön-e autó, egy Transitunk pont arra járt és elvitte a fejét a tükörrel. Belehalt az ember. Volt olyan, hogy egy részeg, hajléktalan gyakorlatilag kiesett az egyik autónk elé és elütötte a sofőr. Volt olyan, hogy egy néni akart átfutni a zebrán a piros ellenére és gyakorlatilag oldalról nekifutott az autónak, ami elsodorta. Ezekben az esetekben egy közös volt: az autós vétlen volt, mégis egész hátralévő életükben ott lesz a fejükben, hogy mi történt, függetlenül az ítélettől. Szóval azt akarom mondani, hogyha volt gyerekszobája az embernek, akkor a bírósági ítélettől függetlenül ez nyomot fog hagyni. Egy ilyen helyzet egyik félnek sem jó, sőt, egy sima baleset sem, pont ezért is kéne vigyázni egymásra.
UI: pont egy ilyen szívmelengető sztori a közelmúltból: hazafelé mentem, én álltam elől a lámpánál, gyalogos átkelőnél. Egy srác próbált átkelni, aki erősen mozgássérült volt és szegény nem ért át a kijelölt idő alatt a két mankóval. A mögöttem lévő, amint zöld lett nekünk elkezdett ráfeküdni a dudára, elvárta volna, hogy a gyalogos előtt, mögött, rajta, bárhogy elinduljak, mert az neki jár, zöld van. Békés voltam, nem száltam ki az autóból, de nehezemre esett. A bunkó parasztok köztünk élnek, sajnos.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
gergo5991 #218505 üzenetére
Még egy dolog: annakidején édesapám ment át egy akkor már halálra fagyott férfin a háztól kb 200 méterre a téli éjszakában. Az illető részegen elszenesedett a sáv közepén a kocsmától hazafelé fekete kabátban.
Apámat vétlennek ítélték, de ettől nem lett több kedve mosolyogni. -
válasz
gergo5991 #218505 üzenetére
Természetesen még egy macskát is sajnálnék, nemhogy egy embert! Kortól, nemtől függetlenül. Igaz nem itthon történt, de szerintem a közlekedő emberek fel sem fogják mennyire veszélyes a zebra! Nem véletlen, h nálunk a jog kiemelten kezeli a zebrán történő gázolást, (meg talán a tolatás közbenit) mert valóban az. Azt látom, h minden reakció nélkül hasítanak át. Én megmondom őszintén, h egyik legnagyobb parám a zebra. Már messziről pásztázom mindkét oldalt, próbálom figyelni a reakciókat, h meg valaki már előtte van, én tuti megállok. Szinte minden embercsoport potenciális vészhelyzet.
-
Peter.70
addikt
válasz
gergo5991 #218505 üzenetére
Én a magam részéről, mindig úgy közelitem meg a lámpa nélküli zebrákat, hogy átkelés előtt megbizonyosodok arról, hogy az autó meg fogja adni az elsőbséget ( átenged a zebrán ).
Sajnos a kreszt sokszor a közlekedés összes résztvevője ( gyalogos, autós, biciklis, motorkerékpáros ) semmibe veszi -
macilaci78
nagyúr
-
válasz
gergo5991 #218505 üzenetére
Sajnálatos eset, de csak az örök igazságot tudom erre írni. Akkor van elsőbbséged, ha meg is adják.
Gyalog, puhatestűként az embernek vigyáznia kell magára, mert hiába büntetik az autóst, élet és egészség egy van.Mo.-on nem sok erőfeszítést látok a gyalogosok "normalizálására". Pl. én sose lépek le a zebrára, ha jön 1-2 autó, még integetek is, hogy ne álljanak meg, hanem haladjanak. Gyakran látom azt is, hogy néhányan meg direkt fékezésre késztetik az autót, aztán még jó lassan is mennek át.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest