- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
válasz
kenwood #346603 üzenetére
Ha már szét van borítva, akkor toronycsapágyat is cserélném.
Jó minőségű alkatrészekből, számlásan szerintem 150 ezer körül.
Nehéz mondani, mert az a baj nagy a szórás a műhelyek óradíjaiban, meg az alkatrészre rakott kedvezmény mértékén.
Kérni a környék lévő műhelyektől legalább 3 helyről és úgy dönteni. -
majnkopf
tag
válasz
kenwood #311429 üzenetére
azt nem tudom mennyiről van visszatekerve de 233-at mutat az óra
nem néztem szét egyáltalán a piacon meg úgy nagyon nem is követem de én így saját kútfőből kb 7-900k környékére gondoltam összegben. ezek szerint nagyon fölé lőttem bár néha olyan autókat látok 600 körül (aminek még a bajai sincsenek feltüntetve) hogy érdekes ez az autó piac... kicsit néha úgy tűnik nekem hogy nem is használt autó hanem balekfogó piac
-
tboldi
nagyúr
válasz
kenwood #309914 üzenetére
Ha látszódna a teljes rendszám, akkor egy JSZP-s kitérő után alvázszámból meg tudnám mondani, milyen konfig.
Mindenesetre a felni biztosan nem gyári, a lökhárító alsó toldata sem tűnik annak, a tükörház viszont gyárilag is lehetett ezüst, ahogy nekem is. A többi sztenderd 2010-2016 közti Guilietta, a scudetto és az embléma viszont a 2016 utáni faceliftről származik (vagy annak az alis másolata).
Egyébként nem nagyon vannak ilyen csomagok meg bodykitek, mint az empakét meg az eslájn, a legcsóróbb verzió is úgy néz ki, mint a csúcs.
Csak a Quadrifoglio Verde néz ki egy picit morcosabbnak hátulról, de az sem feltűnő módon.
Még az sem, sleeper a QV. Csak a nagyobb fék és a lóhere embléma árulkodik, semmi más (a képen szereplő nem az). -
-
norbert1998
nagyúr
válasz
kenwood #295856 üzenetére
Jó kérdés. Ha például kettes Megane-od lenne, akkor konkrétan az új kulcs árába, már ha ki tudjuk nyitni a vezető ajtót így vagy úgy. Az kell csak a tanításhoz. Az, hogy a fizikai kulcsot is dobni kell az ajtóból, az sajnálatos, de szerencsére az elmúlt 5-6 évben egyszer sem volt rá szükségem.
Gondolom abbana focusban a kulcs pengéjével nyíilik a kormányzár és indul az autó, ígytehát kell új gyújtáskapcsoló és ajtózárak is akkor már.
Illetve egyes kulcstípusokat a spéci feltörő szerszámokkal egyben dekódolni is tudják, ami alapján új penge gyártható. Lockpickinglawyer oldalán sok ilyen szerszámot találni, valami lichee néven fut, vagy mi. -
tboldi
nagyúr
válasz
kenwood #293930 üzenetére
6 gang van a MiTóban, pont 3500-at forog 130-nál. Sík úton az 5. sebesség gyakorlatilag felesleges, 50-70 km/h között még jó a 4. is, 80-90-nél meg már simán kapcsolható a 6. is.
Más: Voltam az ocsmányirodában érdeklődni személyesen, mert a vagy 2 tucat próbálkozás után sem hajlandók felvenni a telefont. Kiderült, hogy nem kell félnünk a késői átírás miatt a büntetéstől, ugyanis az eladó sem jelentette le az eladást, így mondhatni el sem indult a 15 nap.
De ha mégis, megerősítették, hogy eltekintenek, ha egy szervizszámlával igazoljuk, hogy önhibán kívül történt a késedelem. -
BigBlackDog
veterán
válasz
kenwood #293930 üzenetére
Ne a váltót nézd, sokszor a 6 sebességgel sem lesz alacsonyabb fordulat, csak sűrűbben vannak a fokozatok.
Zajszigetelés szempontjából szvsz a japánok egy-két kivételtől eltekintve valamennyivel le vannak maradva egy hasonló korú-kategóriájú, európai típushoz képest.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kenwood #293926 üzenetére
Esetleg Grande Punto létezett 1.4 T-Jet motorral úgy, hogy egy stabilabb 5-ös váltó volt mellé rakva (120 lóerővel).
Golf talán inkább 1.2 TSI, abban nincs okoskerék, jóval olcsóbb a vezérlés csere (illetve kevésbé nagyon drága, lánc azért nem egy szíj amit egy délután le lehet dobni). -
brumi1024
veterán
válasz
kenwood #285743 üzenetére
AMG-n innen (de szerintem ujabban az AMG-ken sem) nem kapcsol ki semmit a Sport+ mod, csak agresszivabb lesz a valtas, futomo es gazreakcio.
Letezik ESP Sport es Off (legalabbis az AMG-ken biztos, a hagyomanyos modelleken nem tudom), az csinalja ezt, de az kulon gombbal kapcsolhato.
-
grizlisandor
veterán
válasz
kenwood #285669 üzenetére
Váltóolaj valószínűleg sose volt cserélve, valószínűleg a cseréje javítana a dolgon.
Fordnál nem tudom mik a követelmények, topikjában segítenek VAG manuális váltóknál a gyári olaj az ajánlott.
A srác, akihez hordom az autót ő Xado EX120 + nagyobb gyártó váltóolaját szokta használni. -
grizlisandor
veterán
válasz
kenwood #285619 üzenetére
Ez a műhely, amiről beszélünk, szerződött partnere ennek a biztosítást nyújtó cégnek?
Elég vastagon fog a cerka, ~70k körül vannak a normális gyártótól a kuplungkészletek.
-
válasz
kenwood #282140 üzenetére
Nagyon drága lett minden, vélhetően küzdenek a szervezők is… megnézed mennyi egy vadaspark belépő, vagy egy múzeum… eszement lett. Kell egy csomó ember levezényelni ezt, nem lepődök meg ezen az áron sajnos.
Egy alkalom pl a babauszodába is 6e fél óra foglalkozás, 7-8 fos csoportokba. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kenwood #282121 üzenetére
Én erre a konkrét feladatra egy Artificial Narrow Intelligence-re gondolnék, valamint egy kezdetleges Reactive Machine elven működőre, esetleg némi memóriával a mintafelismerés tréningjéhez.
Igen, a játékokban lévő gépi ellenfelek is AI-nak számítanak, hisz valósidejű választ tudnak adni külső ingerekre a környezetükben. Amire utalsz, az gondolom az Artificial General Intelligence lesz, ami még kicsit odébb van. Ide nincs szükség általános intelligenciára, hisz nem egy svájci bicskáról van szó, hanem egy célszerszámról egyetlen feladatra.
De a forgalomirányításhoz már egy deep learning-nek is elégnek kellene lennie szerintem, ami már elég régóta kiforrott dolog. Olyannyira, hogy már a közszféra számára is szabadon felhasználható, akár ingyenesen is.
Miért csak most foglalkoznak a forgalomirányítással AI alapon, amikor ennek az alapjai már elég régóta adottak? Már komplett városirányítást várnék, nem csak egy kereszteződést összehangolva. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kenwood #281987 üzenetére
Ma rájöttem, hogy ha lenyomva tartom a kuplungot két másodpercig mielőtt hozzányúlok a váltóhoz (előtte üresben), akkor beveszi elsőre.
Vki említette feljebb, hogy ha áll a counter shaft, akkor könnyebben kapcsol.
Végül ez lesz a megoldás. Most tréningelem magam, hogy nagypapásan kapcsoljam a sebességet. Mint mikor vezetni tanultam: kuplung be, koncentrál két másodpercig, első fokozat finoman és lassan.Eddig is türelmetlen volt mindenki mögöttem a zöldnél mert nem huzatom ki az egyest, na majd ezután már dudálni is fognak.
Szóval tboldi szerint ezek a váltók ezek ilyenek. GM vagy PSA, mind egy kutya.
A helyett, hogy csiszolna rajta a gyártó, inkább tesz a kocsiba start/stoppot, hisz álló motorral nem forog a counter shaft sem. Tény, hogy álló motorral nem feltűnő a probléma. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kenwood #281931 üzenetére
Olyan érzés, mint mikor egy motor(kerékpár)t üresből egyesbe rúgsz. Csak még annál is finomabb, de ott van néha. Szerintem ilyenkor az történik, hogy a vmiért a váltó fordít a kerekeken egy-két fokot. Ezt érezni rajta. Ha be van húzva a kézifék éppen, akkor hangyányit be is bólint a kocsi egy pillanatra. De alig feltűnő. Más talán észre se venné.
#281927Alusky
Input shaft és counter shaft a motorral együtt forog üresben, ugye? Felteszem kuplungoláskor ez még forog egy darabig tehetetlenségéből adódóan. Output shaft az ilyenkor ugye áll, mivel a kocsi is áll. Szóval az mitől lehet, hogy gyakran nehezen veszi az egyest? Olyan benyomásom van így érzésre, hogy a körmök együttállása elsőre nem jön össze. Második nekifutásra már simán becsúszik. Pedig üresben járó motor mellett elvileg forgó fogaskerekekkel nem kéne könnyebben kapcsolnia, mint álló fogaskerekekkel? Amikor elakad félúton és ekkor ha nyomás alatt tartom a váltó villát és közben elengedem a féket és gurulok két centit, máris beveszi.Viszont ha kettesből indulok, azzal nincs ilyen problémám. A kettest beveszi szépen álló helyzetben is.
#281930Tsebacsi
Nem gondolom, hogy kuplung probléma lenne. Kinyom az rendesen. Nagyon lassan ha elkezdem felengedni, akkor azzal is rá tudok segíteni a váltásra a kocsi arrébb gurulásához hasonlóan. De ezt élesben zöld lámpánál sosem játszom el, mert bazi nagyot oda tud baszni a váltónak. Ezt csak álló helyzetben kísérletezve próbáltam eddig.
Meg ha a kuplung nem old fel teljesen, akkor váltogatni se tudnék finoman és csattogna össze-vissza, nem? A többi fokozat az vaj simán működik. Csak az egyes nehéz.De ez nekem ilyen tipikus tapasztalat, hogy az egyes nehezen kapcsolható az autókon. Ez nem vmi közismert betegség? Mi az ami elkopik az egyes fokozaton, de a többin meg nem annyira? (Kivéve nagyon beteg váltóknál már, ahol 1st -> 2nd is izomból megy csak.)
-
Alusky
senior tag
válasz
kenwood #281845 üzenetére
Pár napja egy mama betolakodott elém az Aldiban szívbaj nélkül, gondoltam magamban menjél csak nyugodtan, én nem sietek van még 40 évem.
Vismajor01
Szerintem arra gondolt, hogy a plugin ha nagyobb akkuval szerelt akkor nehezebb is a kocsi az meg többlet károsanyag. Ha ugyanakkora az akku meg a súly is, akkor viszont egyenlőek lesznek valóban. -
Alusky
senior tag
válasz
kenwood #281815 üzenetére
A Hahu ezer éve ilyen, tele van buggal, meg érthetetlen dolgokkal, ráadásul a felhasználók se tudják kitölteni normálisan. Még ezer éve a Meganet mikor vettem meg eladtam, akkor is ilyen volt már.
Amúgy felvásárolta őket valami nagyobb cég, úgyhogy talán hozzányúlnak végre, bár ez egyáltalán nem biztos előny is lesz. -
Integrale
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kenwood #274297 üzenetére
Reggel elve magasabb vagy mint délután/este. Én görnyedtebben is ülök ha fáradtabb vagyok, ennyi változás már elég ahhoz hogy a tükrön állítanom kelljen.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
kenwood #274297 üzenetére
Mert változik a testmagasságod. Reggel ébredés után magasabb vagy, aztán napközben összébb nyomódnak a csigolyák és az ülésben is alacsonyabb leszel.
Én nem is mindig a tükrön, hanem a műszerfalon veszem észre, mert a megtett km számlálót néha nem látom.Persze az is lehet hogy vándorol a tükör, de szerintem annak kisebb az esélye.
-
Szada85
aktív tag
válasz
kenwood #274161 üzenetére
Írtam már korábban, hogy ez szerintem is sima "ego-futam" volt, meg kellett mutatni a drága (húzott) technikát a proliknak.
Ahogy a TikTok-on látom újabban a Gresham elötti "oválpálya" a trendi, pont a Belügyminisztérium elött lehet körzöre tenni a bódét, a sok kis kárszpotter meg erekcióval szaladgálhat az autók után, valamelyik videóban maga Tassi Ati. "autóversenyzö" is ezzel szórakoztatja a plebset ott.
De azért az is szép lenyomata a világnak, hogy már a második nagyszabású méréses (majd vilike linkeli úgyis) akció volt a hídon múlt hétvégén, az aranyérmes ismét egy Merga lett 171 km/h-val, az ezüstérmet egy bajor torpedó vitte 158-cal...
De miröl is beszélünk ma, amikor még friss ropogós cikk, hogy az alkohollal szembeni zéró tolerancia eltörlését fontolgatja a Közlekedési Minisztérium?!
(Mennyire Murphy, hogy pont most éjjel halt meg egy motoros, miután egy S-Klassénak vágódott, a Mercis elhajtott, két utcával arrébb lerakta az autót, majd késöbb feladta magát, és még akkor is bukott a szondázáson)..
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- Formula-1
- Once Human
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Yettel topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
- Fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest