Új hozzászólás Aktív témák
-
isti732712
aktív tag
Köszi!
A következő egy Stihl ms 170 lesz haveromnál fekszik legyötört állapotba 2 éve.
Ha megérkezik megkezdem a hibafeltárást, aztán meglátjuk mi a nyűge baja,igaz itt már megpróbálok bütykölésbe szintet lépni
Aztán ha megvannak a hibák osztok szorzok, megkérdem havert kell e így neki és ha igen belekezdek -
OK, csak egy ötlet volt. Van láncfűrészem is Einhell, de bedöglött a behúzója, és nem volt kedvem vacakolni vele, így vettem egy másikat. Annak viszont meg nem mondom a típusát, majd megnézem holnap.
De szintén csak alkalmi használatra van, évente 4-5 alkalommal ha előveszem a láncfűrészt.
Még annyit ehhez a Ferrex / Parkside témához, hogy ezen gépek nagy része Einhell gyártmányú, így gyanítom az ALDI-s kompresszor is.
Einhell Ferrex körfűrész
Einhell ágaprító vs. Ferrex ágaprítóDe ne gondold, hogy a Hecht kimarad ebből.
WorkZone ütvecsavarozó vs. Hecht csavarozó -
Áááá, nem, tényleg ennyiért vettem 5 darabot belőle.
Pfff, de tényleg durva árak vannak mostanság, én még 55k-ért vettem a kompresszort is két éve az ALDI-ban. Amúgy ez az Einhell hasonló tudásban, Einhell TC-AC 420/50/10 V, csak ez egy tízessel drágább mint a Hecht. Ez is olyasmi mint az ALDI-s, csak meg van fordítva rajta a kompresszor.
szerk.:
Ehhe... [link] Ez a WorkZone ugyanaz mint az Einhell. -
kopepe
aktív tag
A harmonika csővel semmi baj."spirál rugó formájú"Az lóg a műhelyemben,és kényelmes!
Ha túl hosszú akkor igen,össze tud gabalyodni,de nagyon hasznos!
A 8 bár rendben van ugye,csak az a nem mindegy,hogy azt meddig képes táplálni.
Illetve mennyi idő "neki" újratölteni.Várd meg a csiszolót,és megtudod mi az igénye. -
-
Pillerb
kezdő
Most ellett meg nekem is az ABAC kis kompresszorom, leégett 😔
Elő kell vennem a Zil kompresszoros nagyágyút. Kilukadt a tartálya, hoztam egy másikat alá.
Persze sem a 3f motor felfogatása nem passzol sem a többi csatlakozás.
Nyomáskapcsolót is cserélni kell mert ezer éves rajt. -
batai15
félisten
2 amíg beindul jó . Utána meg már úgyis a gazon van a kezem . Amíg állítok. Van az a helyzet hogy csak úgy indul a gép ha húzod a gázt .
Igen van mikor én is be tekerem helyzet adja mikor hogy csinálom meg épp milyen a kedvem .
4 találkoztam már de az sokat állt .egy évet meg kettőt. E95 mint sokadjára írom rövid távon használva nem káros . Ha sokáig áll akkor 100ast mondom én is.
De keress vissza le írtam .
Tavaly előtt egy önkormányzatnak 13 gépet csináltam meg ,a régi olaj benzin miatt.
Na volt aminek csapágy is kuka lett. -
batai15
félisten
1: valóban leginkább a frissen felrakott kuplung tud ke csavarodni . De tud az is ami fent van.
Egyébként lancfekkel teljes fordulaton le kell fekezni felrakas után és nem esik le. De mivel sokszor nélküle próbáljuk ezért fő az óvatosság .
2: erre van a felgaz
3 nem a károsodás miatt kell lappal állítani hanem a veszteség miatt .
Állítani meg füllre kell . Főleg hogy szinte minden már elektronikusan szabályozott .
4 cafolom e10es95 sem rakódik le.
Nyílván amikor le ír az ember valamit akkor jönnek az ellen kommentek . Ezért van a stílus .
Másik azért nem járok ide ami miatt most kialakult a helyzet. Vannak itt elég jó szakik , nem sok értelme van állandóan harcolni .
Régebben is be írtam hogy akinek kérdése van keressen privátba . Ezt továbbra is tartom .
Az ilyen hülyeségek miatt .
Azt hogy meg tanították ? Hát igen és ? Senki nem úgy született hogy például profi szakács . -
Husqvarna340
újonc
-
csiga8
senior tag
Előzményemhez írom tovább. Megvan a videó a „hengerfej” csiszolásról. Rosszul emlékeztem, nem a 660-as, hanem 372XP-t csiszolják.
Itt is a kompressziós végnyomás növelése a cél. 165 PSI ( 11,4 bar) helyett 180 PSI (12,4 bar) lett. Hogy mennyit ültetett a hengeren nem tudom pontosan.
A videóval ellentétben szárazon csináltam, időnként kefével takarítottam a papír szélén összegyűlt alut. Ha kopott a papír, cseréltem. Jóval lassabban ( óvatosabban) forgattam a gépet, a hengert satuba fogtam be, ne mozogjon.
A Loctite 5972 ( és az Elring Culril T) azért került szóba, mert HA talptömítés nélkül rakod össze, ( MS 660) kell egy jófajta paszta.
A 660-as gyári hengeréből kicsiszolva a szélt 1 mm lett a tér a dugó ( Meteor) széle felett, így akár el lehet hagyni a talptömítést, helyette csak pasztáznak. Így az „ideális” ( a 660-as típusnak ideális) 0,5 mm körüli lesz a kompressziós tér a dugó széle felett. Van erről is videó is, de légyszi, had ne keressem meg.
Aztán ezt még meg lehet fejelni pop up dugóval, pl Hyway: [link]
A „vadállatok” még a pop up dugó széléből is levesznek kb 0.5 mm-t, és a henger talpából is levesznek, így még jobban „összeül”, még kisebb lesz a kompressziós tér.
-
Satya82
lelkes újonc
Így igaz. Nem kell piszkálni a parazsat.
Vagyis jelen estben ne piszkáljátok a kínai fűrészeket, mert én szeretem a kínai fűrészeket. Imádom a Komatsu konstrukciót, egy élmény szerelni sok géphez képest. Imádom, hogy olyan mint a Legó és nagyon olcsó hozzá minden. Van több olyan kínai fűrészem ami több mint 10 éves és eredeti benzincsöve, szimeringje, gyertyája, berántója van. Soha nem kellett javítani. Nyilván nem csak ezekkel vágok reggeltől estig, de dolgoztak eleget.
Ja, hogy divat fikázni! Ettől akar valaki nagyobb ember lenni? Az magára vessen. -
isti732712
aktív tag
"Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.
Amit viszont nem értek.
Ezen miért vitáztok?
Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.
De összeveszni a semmin? Miért?"
Ott a pont -
csiga8
senior tag
A videót nem találom, találtam képet.
A henger szélén van egy "szalag", ( ott van méretre munkálva) meg öntési maradványok. Azokat a kis csíkokat dremellel lefaragtam, a szélén a azt a " szalagot" lecsiszoltam.
( Ez a kínai henger, a Stihlébe nincs az 4 db csík)400-as papírtól lefelé próbálltam mindennel, a 120-as jött be a legjobban, ( 60-as nagyot fog, azzal óvatosan) tisztázni a 180-as.
-
Stihl024
junior tag
Jól emlékszel, csak benéztem... Síma Caber gyűrűt vettem a furat mérethez és mivel 1 gyűrűs 1.5 ,,,,, túrót 1,2 lötyög benne az 1.5 nem megy bele-eredetit kell venni hozzá.......más videósnál is láttam a Dolmar 1,35 -ös gyűrűket használ...... Legvékonyabb klingeritből ki kanyaritottam a tömítést és nagy arcal totál lecsavaroztam a hengert-a dugó belekoppant a fejbe..., ezekről mind csináltam videót de tegnap mind dobtam a kukába -csak botlások semmi más . Kabaré videót nem akartam feltenni-főleg ahol én vagyok a bohóc. Lehet sok embernek hasznos lett volna -tele van buktatóval a felújítás. Elkap az ideg rendelek rá mindent gyárit és megcsinálom de akkor már meg kel tartanom. 62eft -ért lenne rá vevőm de ha felújítom rendesen 75-be jön ki ebben benne van a 45 e ft amiért nekem házhozjött. 1mm-es hengertalp tömítés kellett alá.....
-
Pillerb
kezdő
Ezt alá tudom támasztani, otthoni használatra ha valaki akar egy már sokat bizonyított típust venni akkor nyugodtan belevághat egy Ms-260 ba. Lehet köröket futni ilyen meg olyan gépekkel, de a vége úgy is az lesz, hogy bukovári. 50ccm elég egy háztartásba, és kell is. A 40ccm kategória csak szenvedésre való. Tüzelő vágáshoz nem elég, persze úgy is lesznek akik hülyének tartanak. Nézzük meg mi a drága ha hozzá kell nyúlni valamihez. Kínai kotlákat senkinek nem javaslom, maximum ha bosszúságot akarsz magadnak, vagy haragszol valakire. Olcsó húsnak híg a leve, itt hatványozottan igaz.
Kérdezte itt valaki, hogy elektromos gép után mit vegyen. Itt a válasz, inkább pár hónappal később legyen meg, de egy új 260ast javaslok. Megéri összeszedni az ár különbözetet és akkor egy életre megoldottad a problémát.
Solo Alko Dolmar stb. ezek youtube videókra valók. Ez a Solo már nem az a Solo ami 20éve volt... -
Tanaka 4501
újonc
Tehát vitonos szimering és nachi csapágy a csúcs.
Értettem!
@Btamás hiszek nektek, hiszen nem kiguglizott bölcsködés, hanem tapasztalat.
Főleg, hogy ezek specko cuccok, a gyártó is a piacról veszi a csapágyat, karbit, csavart, stb
És autónál is a gyári is lehet unix sajátmárkás kategória, amit (jó esetben) a szerelő tud. És utángyártott is lehet tartós.
Amúgy ezért beszéltetlek benneteket, mert ez másnak is hasznos.
És ezzel a segítséggel is lehet jól csinálni, én tegnap kaptam egy dicséretet a gazdaboltostól, hogy jól van elezve a lánc, nem bsztam tönkre a géppel.
Az YT videók, fórum és józan paraszti ésszel jött össze.
És valami olcsó einhelles gép, asszem.A másik nagy téma a diagnosztikai módszerek...
Vagy most a sthilpontos, stihlmanias gazdaboltos oltogatott, hogy hagyjuk a félkéses láncot, mert lassú taknyolás.
Oké, harap a sarkos Stihl lánccal, de nem ok nélkül rakta rá az oleo a semi chiselt az efco 137-re.
15 colos vezető, 2,2 ló.
Oké, erre mondja, hogy vegyek 3 lovas stihlt 160-ért.
De minek?
Inkább nem nyirom ki és nagypapisan haladok.
A kapkodás sose jó, meg az egyetlen főnököm a Jóisten.
És félkésessel is összehasonlíthatatlanul gyorsabb vagyok, mint kézifűrésszel 😂 -
Tanaka 4501
újonc
Mondjuk én is vettem hozzá dolpima lapot és a gyári megmarad dísznek XD
Kb annyit fog menni, amennyit Árpi vág vele a videóban.
Szerinted lehet jobb a Hitachi cs45 el gyári csapágy, szimering, mint csapágy boltból a jó minőségű csapágy szimering kombó?
Tehát érdemes ragaszkodni a gyári alkatreszekhez, vagy elég a minoseghez? -
Stihl024
junior tag
Olyan bontós mondta aki szinte csak Stihl-eket bont , jófogáson rengeteget árul sőt más videósok is tőle vásárolnak. Foglalkozik felújítással is , jófogásos kereskedőknek újít fel stb.. Idősebb mint én szóval szerintem csak kinőte már a nagyot mondós kort, nincs olyan tapasztalatom , hogy kételkedjek benne .Lehet majd én is belefutok egy sokat látott darabba, ki tudja.
-
Satya82
lelkes újonc
"Egyetértek azon állításával is, hogyha egy Stihlt veszünk 100%.nak, akkor egy Husqvarna kb 90%."
Én ezt olvastam ki ebből. De, ha magaddal se értesz egyet, akkor pontosítanék. Régebben a Husqvarna a poros lábnyomába se ért a Stihlnek, (meg a japánoknak se) de kitartó munkával az utóbbi években már van egy pár olyan modelljük, ami használható... amíg nem üt be a gebasz.
Japánok már nagyrészt nincsennek, mert a Husqvarna fanok tönkretették őket. Máshová vitték a pénzüket, túl sokat beszéltek egy ilyen arra érdemtelen márkáról. Ha így haladunk a Stihl-t is tönkre teszik. Én nem értem meg őket, miért nem annak adják a pénzüket és a figyelmüket, aki azt tényleg megérdemli.
Fogyasztói, marketinges, átbaszós világ rulez!
-
Peti66
senior tag
Én kész vagyok a sok nagy cég pancsolásaitól
Január közepén vettem 5l Shell racinget az egri Shell kútnál 25 ml/1l keverve Stihl ultrával.Az anyósomnál szedtem ki 15-20-as akác suhángokat,,eddig oké volt...majd jött a tankszellöző problem..jó ok benzin ki..ekkor jött a feketeleves akarom mondani barna(sötét) a szaga is kegyetlen
Szerintem túltárolják az extra nyálat.A rozsdás tankerjaikat eszi a dögvész,az alján ott a kondenzvíz ami beadja neki mármint az etanolnak. Hiába vakum pumpás a kútfej Az aljáról vegyenek már mintát a Mercontrolos srácok
-
Btamas81
csendes tag
Én nem vettem észre semmit, se a prémium gázolajtól, se a benzintől. Az dieselbe minden 3. vagy 4. tankolás prémium azért. Benzinesbe próbáltam, semmi. Illetve a focus nem vette észre, annak idején az asszony cicivje igen. Nem éreztem, hogy jobban ment volna, viszont kevesebbet evett.
Viszont, kb egy éve nyílt nálunk egy omv kút. Na ott eleinte olyan fasza volt a benzin gázolaj (sima), hogy le a kalappal. A focus úgy még sose ment, a traktornak nem volt füstje (mtz). Van vagy 6-8 autó a családba, mindegyik észrevette, hogy jobb az anyag. Aztán fél éve már olyan mint a shell/moll... -
Tanaka 4501
újonc
Uncsitesóm évente tönkrebsz egy hsq láncfűrészt.
Vágja a földön az 5 centis ágat, lánc egy arasz mélyen a földben.
Lancelezes luxus, szerintem reszelője hozzá.
Elég módos a család, de a piros stihl olajjal keveri a benzint.
Amikor nem kell a gép, akkor lerakja, fél évre simán, de ő nem rak bele konzerválót.
Asszem 435 van neki.
Már a harmadik, amióta tanyán van.
Nálam meg ott figyel a 20-30 éves homelite, amit 20 évig használt az apja.
Mondjuk az más világ volt, nem etanolos benzin.
És akkor még az ilyenek, mint a tanyasom, aki faradtolajjal lánckenőzött aztán szedegette ki sorba a szemeket a láncból...
Szerintem meselhetsz még a trehányságról, tanulságos tud lenni.
( Oké, nekem 3 hónapja van a foldfúró az istálló előtt, de nem esik rá az eső, uh elvan XD) -
-
PALEDOG
kezdő
Sokaknak meglepő, hogy a szerviz a hibafeltárásért díjjat számol fel. Szerintem teljesen korrekt dolog ha nem haromperces ránézésből áll a diagnózis. Itt egy kertigépesre köpködött fél Kanizsa mert elsirta az ember, hogy bevitte a kaszát javítani. Szóltak neki, hogy meg van a probléma nem is kicsi. Teljes motor generál mert odavan, kész csoda hogy beindult így is. Az összeg hallatán nem kérte a javítást. Megkapta kosárban 5000 forint ellenében. És fel volt háborodva, hogy nincs összerakva. A szervizes válasza az volt, hogy az összerakást nem vállalja az ismert hibák tükrében javítás nélkül és a régi tömítésekkel. Van ami már megnyomorodott szétszedéskor. Mert akkor meg az lesz a baj mert elindulni sem fog, hogy beindult amikor hozta úgy kéri vissza. Van ilyen is.....
-
pesu
újonc
A fűrész azért van teletankolva, mert gyakorlatilag ritka hét amikor nem kerül valamelyik kézbe. Tehát forog bennük a benzin. A kasza az más káposzta, az színtiszta lustaság. Az nekem már szterotipia, hogy minden gépem használat után megtakarítom, feltankolom ( Mr. Monk a hívónevem otthon). Viszont a kaszák azok bekerülnek a garázs végébe aztán már nem kerülnek elő, mert nem kellenek majd csak tavasszal. Eszembe jut többször is, hogy kihozom, kiöntöm, kijáratom belőlük a benzint és annyi. Úgy maradnak. Persze forog az agyamban közben az is, amit többen írnak, mondanak, hogy beszárad a membrán stb, így aztán az ideológia is megvan a lustaságomra.
-
4-18xt
friss újonc
Szia!
Már nem ott dolgozom.
Stihl024 erdeklődött a felujítás lehetőségeiről, azért írtam a hozzászólást.
Lenne rá igeny, de komoly műhely kell hozzá speciális felszereltséggel.
A hajtókar lógását jól lehet javítani addíg, amíg nincs túl nagy kopás, vagy nem húlik szét a tűgörgős kosár. -
Stihl024
junior tag
-
Deskó74
újonc
Nekem lett szegezve felszólítás, mikor bejelentkeztem ide,hogy milyen gépeim vannak,
csak azért tettem fel.A kék villámra nem vagy büszke? Azt is tedd fel....meg a kicsiket is...úgy teljes a Te palettád.
Meg shindaiwa is volt neked annó...nem? Vagy rosszul emlékszem?Igazad volt,kiváló itt ezen a fórumon az utólagos szerkesztés opció!
-
Stihl024
junior tag
A helyzet az, minden gyártó ebbe az irányba megy el. Dolmar kezdte, Hq átvette ,most a Stihl ugyan ezt csinálja-kombi csapágy lehetetlen mérettel . Ha nehéz lesz beszerezni-jön az új gép vásárlása.
Ha 55cc Kínai henger kell valakinek amit ajánlok-Tosino aliról 8 e ft körül de az nem gagyi. Fuxtec Ks 155 re tettem lényegesen jobban megy a gép. A másik megoldás Bulimoci-Hecht 58 hengerszett .10 e ft és megfelelő a minőség és jól is megy vele. Ezek névlegesen 58cc mert a lökethossz ha megméred 32,5 szerintem az Efco ban is ugyan az a főtengely. 52cc-Kínaiban meg 31,5 lökethossz. Van róla eredeti Kínai spec táblázatom. -
Pillerb
kezdő
Nem csináltam róla fotót, semmi más nem volt ráírva csak az hogy High Quality Parts.
Az az igazi majdnem fehér gagyi alu öntvény, valami króm szerű réteggel belül amin látszott, hogy a hónolókő hol elérte hol nem. Gyűrűt beletolva egymásra fedett a gyűrű két vége kb fél millimétert. Na ekkor tettem vissza a dobozba.....Szimering beolajzást ha jól emlékszem akkor meg is említettem a videóban.
Örök élet nem lesz, de ha már foglalkozok vele akkor próbálok normális dolgokat belerakni. 5000 forintból megvolt a két szimering a két csapággyal. -
Stihl024
junior tag
Igen a blokk utángyártott de nem Farmertec hanem Lil Red Barn ,mindent gyártanak Stihl-hez szerintem messze a legjobb utángyártott és nem drága. Nálunk nem forgalmazza senki. Hengerem volt tőlük-neves Amerikai tuningosnál láttam először jobb mint a Farmertec minőség lényegesen.Kb Meteor minőség de annál olcsóbb. Festhettem volna a régi blokkot annak sincs semmi baja ,akinek csináltam ezt választotta inkább.
Videó nem lesz róla ,nem egy érdekes gép a 361 ,csak bitang jó -
kopepe
aktív tag
Nem titok,ez az a hírdetés:
https://www.jofogas.hu/csongrad/Husqvarna_135_lancfuresz_elado_124978017.htm
Vagyis volt!Azért rólam érdemes annyit tudni,hogy 19-re simán lapot húzok.....
Így vettem a második GSH400-at is,olcsón,az bejött.Talán megérzés,vagy mittomén...
Egyszer élünk,bassza meg az a ....(na persze nem eszetlenül)
"Több is veszett Mohácsnál" alapon bevállaltam-tuk....
Hamarosan kiderül,mit kapunk! -
Stihl024
junior tag
Nekem is van egy Oregon lapom amit arrébb fúrtam ,de így túl nagy lett az olajnyílás. Szépen olajoz, de egy idő után telerakja forgáccsal mert az apróbbak beleférnek. Nagyon sűrűn kell tisztítanom. Lehet túl nagy fúróval mentem neki .Tulaj vesz másik vezetőt ,eleve a gépet el adományozta és új vezetővel akarja adni .Egyébként ezen a vezetőn akkora a nyílás mint a gombostű feje. Stihl vezetőt sima acél fúróval nem nagyon lehet megfúrni. Oregon vezetőket meg simán viszi. Lánc viszont az Oregon LPX keményebb mint az Rs
-
Misi87
csendes újonc
Én is "alakítottam" màr àt így vezetőt! Nekem egy szintén Oleo csak 947sel jàrtam így. Nem passzolnak rà a vezetők. Van most is hozzà egy új szett csak nem a megfelelője. Annyi hogy talàltam egy oldalt aztán ott méretezve vannak a lapok majd méregetek aztán csak lesz rà megfelelő. De egyébként így megfúrva teljesen jól működik ha nincs az embernek hirtelen hozzá vagy ha van felàldozható lap.
-
PALEDOG
kezdő
Köszönjük a tartalmas összefoglalót! Nem kis energiát fektettél a kutatásra.
Nem kétséges a szintetikus olajok fölénye.
Olajokat tekintve bízni a minősítésben csak az ismert márkáknak hiszek. Senki nem árulja el mi is van az olajában. Receptet senki nem teszi közzé. Otthoni körülményekkel nem is deríthető ki mit is vett az ember, milyen az alapolaj, mit milyen arányban adalékoltak. Csak abban bízhat az ember ami rá van írva minősítés. Meg esetleg az olyan hosszútávú tapasztalatoknak amit magad is csináltál. Feltörekvő márkáknál ugye még az sincs, csak a titok, hogy egy prémium olajat kaphatsz kedvező áron. 🤷♂️ Mannol motorolaj saját tapasztalatom, hogy kannában szét hullott az olaj. A teteje mint a víz, az alja szürke színű és fekete 2-3mm es darbkák úsztak benne. Nem kevés. Kétszer is előfordult két külön beszerzésből. Nem reklamáltam, lett helyette igazi olaj. Innentől mondhat nekem bárki bármit. Hol készül és ki a tulajdonos. Meg azt is, hogy milyen minősítései vannak. Felőlem ezután is az önti bele abba amibe akarja. Lehet vele elégedett én nem tartom vissza. Van ismerősöm aki 700 ezer km megtételét bízta mannol termékekre és elégedett. Nekem a bizalmam elveszett.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Diablo IV
- Windows 11
- Változik az internet, pénzt csinálhatnak a weboldalak az AI miatt
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Vezetékes FEJhallgatók
- XPEnology
- Hálózati / IP kamera
- GTA VI
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- SzoftverPremium.hu
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700 XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest