Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csiga8
senior tag
válasz
batai15 #3502 üzenetére
2., nem arra van a félgáz ( indításhoz kell, nem beállításhoz)
3. Nem írtam, hogy a károsodás miatt kell a lap és lánc. Ahogy írtad a veszteség miatt, anélkül magasabb a végfordulat.
4., Idővel fogsz találkozni sokat tárolt, keveset használt géppel, ( amibe benne hagyják az üza-t) ami tele lesz lerakódásal, csak légy türelemmel.
-
csiga8
senior tag
válasz
batai15 #3484 üzenetére
Értelek, úgy látom büszke kisgép szerelő vagy, és rendelkezel szaktudással,
amit, ahogy írtad: átadtak neked. Tehát nem magadtól lettél okos.
(Nem vagyok profilozó, de szerintem feltörekvő és fiatal is vagy.)Rendelkezel tapasztalattal is, de leginkább a profik járnak hozzátok.
No, azok meg ide nem járnak. Itt a személyek, és a gépek is mások.
Kényszerből, vagy hobbiból bütykölgetsz itt. Ennyi.Hasonló kaliberű személyek kérdeznek és segítenek hasonló kaliberű személyeknek.
Ha van egy "profi", - mint állításod szerint- Te, akkor kisegít, kijavít, tanácsol.
Ha visszaolvasod a topikban amit eddig írtál, ebből azért kevés van.Stílusodból inkább az orr fennhordása jött le nekem, nem pedig a segítő kézség.
Sok kérdés hangzott el az utóbbi időben, nem nagyon láttalak jelentkezni rá válaszzal...
( Persze lehet, hogy elkerülte a figyelmem)MÁS.
1., A kuplung akkor pörög le gázadás-visszavételre, ha frissen tetted fel. Ha már használtad a gépet nem. A gyakorlat ezt adta nekem.
2., Az alapjáratnál én sem csavarom tökig be a T csavart, de mindenképp tekerek befelé én is valamennyit a biztos alapjárat érdekében. Majd visszaveszem.
3., A magas fordulat beállítása ( ahogyan a videó mutatja) ideje alatt semmilyen károsodása nem lesz a gépnek az alatt a 10-15 mp alatt.
Ezt is gyakorlat mutatja nekem. Ahogyan bemutatja a videó, működik, bár én a lapot és láncot ráteszem terhelésnek és műszerrel pontosítok. Viszont akinek nincs műszere, a videó alapján is működni fog a gépe.
Mivel itt hobbisták vannak és a saját vasaikat bütykölik, képesek a gyertyakép alapján is állítani. :) Erről még nem is volt szó, de szívesen belemehetünk a Lambda érték rejtelmeibe.
4., A 100-as benzin előnye nem csak abban van, hogy kevésbé romlik és nem bántja az alut, vagy a gumis alkatrészeket. Nem is rakódik le tőle semmi.Szívesen olvasnám tanácsaid, tippeid. Hamar kiderülne, mennyivel különb is vagy.
-
Fonti86
lelkes újonc
válasz
batai15 #3426 üzenetére
Persze,mert egy kinain ha elront valamit,akkor az max 2 ezer forint,de egy közel fél millás gépnél már más a helyzet.
Ha jobb oldalt van,akkor a légszűrő felől van a H,utána az L. Alattuk az LA.
Stihleknél legtöbbször 1 , 1¼, 1¾ az állítás,gép függő. Egy csavarnál simán csak egy alapjáratot állítasz vele,mivel az egy üresjárati levegő állító csavar -
Btamas81
csendes tag
válasz
batai15 #3403 üzenetére
Nem akarom kimásolgatni, olvasd vissza magad.
Címszavakban:
Nincs nyomás a tankban/ van nyomás a tankban, a benzin nem romlik meg / 1 hónapos romlott benzinnel találkoztál, nem vissza veszel a fordulaton a H csavar kitekeréssel / vissza veszel a fordulaton. Ezeket te írtad. Én nem bántásból írom, hidd el. Idejöttél védeni a mundér becsületét-amivel nincs bajom-, de lenézed azt aki otthon szerel, meg kioktatod. Illetve oktatnád, de olyat még nem írtál amit nem tudtam.
A beállításról is azt írtad nem jó, a végén meg kiderül te is (és én is) úgy állítod.
Most ezt biztos bántásnak veszed, de Isten látja lelkem, nem annak szánom. Csak kicsit nyugodj le, olvass vissza (úgy mintha egy kivülálló lennél), és tedd fel magadnak a kérdést, hogy elérted a célod azzal amiket írtál? (Gondolom a szervízeseket akartad jobb színben feltüntetni) -
batai15
félisten
válasz
batai15 #3395 üzenetére
egyébként felvehetjük ezt a nem tudom ebből mennyit fogsz érteni stílust, csak a végén rosszul fog esni hogy a csúnya emberke le töri a bajszot.
Én nem feltételeztem rólad hogy egy egy bites komment huszár vagy, csupán le írtam a miérteket .
Azt javaslom hogy még annak ellenére is hogy elmondtam mit csinálok napi szinten, ne kezelj te is így.ha meg te is valami féle szakmabeli vagy , nem pedig pince szerelő akkor a evidens hogy tiszteld a másikat.
További kellemes hétvégét, jó karbi állítást. -
Satya82
lelkes újonc
válasz
batai15 #3390 üzenetére
Elhiszem, hogy így van.
Az alapokkal viszont gondok vannak. Nem tudom mennyit fogsz ebből érteni, de megpróbálom neked leírni.
Az állítócsavarok L, H. teljesen betekert állapotban elzárják az üzemanyagot. Ezt jobbra tekerve tudjuk megtenni. Kitekerve, ami a balra tekerés: engedik be az üzemanyagot. Így állítjuk be a üzemanyag/levegő arányát. Ha ez érthető, a többire már remélem, hogy rájössz magadtól is.
... és azért ne izgasd fel magad nagyon. -
#72828672
törölt tag
válasz
batai15 #3357 üzenetére
Lehet, hogy furcsán hangzik, de ez egy csináld magad-szerelgetős fórum. Itt a többség nem képzett szakember (köztük én sem). Itt az emberek saját maguk próbálják megjavítani a gépeiket. Olykor "nulla tudás nélkül meg hallott ismerőstől ezt azt alapon" esetleg netes videók alapján. Saját példámból kiindulva egész meglepő dolgokat lehet véghez vinni az itt szerzett információk alapján. Érdekes módon nem egy kukában landolt fűkasza és láncfűrész kapott még egy esélyt nekem köszönhetően. És ezzel szerintem nem vagyok egyedül.
Ezeket a gépeket hiába vittem volna hozzátok szervízbe. Egy-két óra munkadíjat felszámolva már gazdasági totálkár lett volna az egész. Valószínű hogy el sem vállaltátok volna. Én is ezért kezdtem saját magam barkácsolni rosszabb már nem lesz alapon. És láss csodát... a gépek köszönik szépen jól vannak.
Nem fognak az általam megjavított gépek termelésbe kerülni, nem is erre lettek kitalálva. Arra ott vannak a drágább gépek. Hobbi célra meg pár évet kibír, ha mégsem, majd keresek hozzá valami videót vagy segítenek a fórumtársak.
-
Satya82
lelkes újonc
-
Satya82
lelkes újonc
válasz
batai15 #3357 üzenetére
"Egyrészt nyomás nem alakul a tankban."
De alakul. Már ha csak megmozdítod a gépet úgy, hogy a karbi sincs rajta, akkor is folyik a csőből a benzin. Pláne, ha megsüti a nap is. Ezt a tankszellőzős részét tökéletesen elmondta a videóban. Nincs benne hiba."Szimpla fizika a környezeti nyomásnak van hozzá köze."
???
"Ha jól van beállítva akkor hamar reagál az alapjárati csavarra is."
Ez a mondat meg inkább így helyes. Ha jó a tömítettsége és a karburátora is a gépnek, akkor hamar reagál az alapjárati csavarra."méghozzá nem max fordulatból vissza vesszük picit hanem több üzemanyagot adunk a kenésnek . "
Ez ugyanazt jelenti. Úgy veszünk vissza a fordulaton, hogy kitekerünk (visszatekerünk, mert ugye eddig befelé tekertük, tehát H-) a csavaron és ezzel több üzemanyagot adunk. Túltekerve csökkenteni a fordulatot nem is lehet, mert ha nem elég az üzemanyag, akkor akkorát torpan mint az állat. Gázadásra, összeomlik a gép.Ez a "zieger törés" meg nem jellemző hiba, szerintem.
A többi nagyjából stimmel.
-
Fonti86
lelkes újonc
válasz
batai15 #3368 üzenetére
Én is így kezdtem,hogy segítő szándék,de rájöttem,hogy felesleges,csak belekötnek az emberbe és azt várják mikor hibázol valamit. Ez egy ilyen "barátságos" topik 😅
De majd jönnek az okosok,és megmondják ,hogy 1,5 hónap,hát persze... Küldtem pár embert hozzátok én is, sikerült megint hosszabb táppénzre küldeni magamat 😔 -
Fonti86
lelkes újonc
válasz
batai15 #3362 üzenetére
Igen,tudom kiktől. De hiába mondjuk,van egy "varázs szó": szerviz. Akik ott dolgoznak nem értenek hozzá,csak azért vettek fel minket mert munkaerő hiány van,minden hülyét felvesznek már stb. De ha kiteszel a YouTube-ra pár "oktató" videót,akkor te vagy a koronázatlan király,kinek minden szava szent és sérthetetlen.
De felesleges ide írni bármit is,úgy is az lesz,hogy hazudsz,te nem értesz hozzá,nincs tapasztalat, típus ismeret,meg minden szerviz csak lehúz,átver.
Ja,a gépész technikus végzettség egyesek szerint nem szerelő végzettség... -
Btamas81
csendes tag
válasz
batai15 #3362 üzenetére
Miért nem jó fordulaton állítani az L csavart?
A H csavarral kapcsolatban meg magadnak mondasz ellent.
"H azaz a magas fordulati csavart fordulaton méghozzá nem max fordulatból vissza vesszük picit hanem több üzemanyagot adunk a kenésnek"
Mivel több anyagot adsz tökéletlen lesz az égés, ergo esik a fordulat.
Béke -
batai15
félisten
válasz
batai15 #3357 üzenetére
Kiegészítés : kézben szorítás nélkül full fordulaton nem engedjük vissza a gázt le tud tekeredni a kuplung . ( Jártunk már így , konkrétan volt ismerős akinek szemét vitte majdnem ki )
Rá kell nyomni mondjuk egy fa deszkára és akkor nem repül le teljes fordulat után . De legjobb lánccal levegő szűrővel felszerelve beállítani hisz ekkor van rajta minden olyan elem ami veszteséges a motor teljesítménye nézve. Láncal már nem pörög úgy mint üresen lánc nélkül vagy levegő szűrő nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 11
- Micro Four Thirds
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bevonják az AI-t az atomreaktorok építésébe
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Google Chrome
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Autós topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest