- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Milyen okostelefont vegyek?
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz
Satya82 #3401 üzenetére
okos gyerek vagy, meg oldod .
Btamas: pontosan ahogy írod, azt sem tudom hogy eszik vagy isszák .
Mondjuk értelmezéssel gondok vannak, akárhogy is nézem , nem mondok ellen egyik kommentel a másiknak .
Az is lehet hogy nem érted miről beszélek, és ez zavar meg nem?
De egyébként privátba jól írták. nektek végülis teljesen mindegy ki mit mond, jobban tudjátok.
Hátha én is meg kapom a három perc hírnevet majd .
Én is igen tapasztalat, mással nem lehet érvelni olyan emberek ellen akik a fotelból jobban tudják azokat a dolgokat amiket mások napi szinten csinálnak -
batai15
félisten
válasz
Satya82 #3399 üzenetére
Személyeskedést nem én kezdtem, csak felhívtam a figyelmet a hangnemre. Izé" nem tudom mennyit fogsz ebből érteni "
. nem én kezdtem degradálni a másikat a szakmai tapasztalat ellenére.
Másik karburátor /porlasztó illetőleg rezgőnyelves (membránszelepes ) résvezérlés ->gugli.
pacsi . -
batai15
félisten
válasz
Satya82 #3393 üzenetére
lol gondok vannak, mesélj még de tényleg. el akarod nekem magyarázni hogy mi mit csinál egy karbin
Ne zavarjon hogy én nem csak csavargatok ide oda meg membrán szett aztán hátha jó lesz , ne magadhoz viszonyíts de tényleg. Értem én hogy szerinted te jobban tudod , meg hagylak ebben a hitben legyen szép az estéd .
mindkettő üzemanyagot zár wtf? remélem nem haragszol meg ha ezt most elküldtem a főnöknek hadd nevessen mert én már én már hangosan nyerítettem.
mesélt már facebook csoportokról hogy milyen híres szakik vannak ott is, meg milyen űr technikának is kiváló alapot nyújtó eszmecsere is folyik ez is valami ilyesmi lesz .
meg hétfőn lesz mit mesélni a fiúknak is .Nyugodtan próbálj oktatni, csakhogy amíg te a neten nevelkedtél én olyan emberektről tanultam akiknek minden porcikájukban benne van ez a szakma.
-
batai15
félisten
válasz
Satya82 #3389 üzenetére
Az a baj hogy jobbra balra erre arra túl bonyolítod. Már nem tudom rendesen követni .
Le írtam mit kell csinálni de felőlem úgy csináljátok ahogy akarjátok .
Figyu ha nálam baj van akkor nálad is. Különbség annyi hogy én nem a pincében szerelek hanem napi szinten évi nagyon sokat.
Nekem van mire alapozni .
De tényleg csavarjátok ide oda ahogy akarjátok .
Én meg csukott szemmel beállítom és gondolkozni sem kell . És mégis jó . -
batai15
félisten
válasz
Satya82 #3387 üzenetére
Ha neked zöldség én meg nevetek .
mint mondtam nekem teljesen mindegy , én napi szinten csinálom .
Egyébként nehezen érthető amit írsz balra jobbra kifelé.
Max fordulat plusz egy negyed .
Semmi varázslat .
Lehet egyet beszélünk de kissé nehezen érthető ez a sok tekerés már. -
batai15
félisten
válasz
Satya82 #3377 üzenetére
Első dologra. Fizika . Kis cső nagy cső . Nyomás különbség alakul ki és a nyomás különbség miatt megy fel a csőbe a benzin . szivattyú tan.
Felszívas alapjai /és legtelenítés . Ha a környezeti nyomásnál kisebb nyomást ( depresszió ) hozunk létre létre jön a felszívas (pontosabban elméletben ) . Ha ezt egy a folyadék áramot egy olyan gépre jutattjuk amely megnöveli a folyadék munkavégzési energiáját akkor ebből lesz a valós felszívas és ezt csinálja a szivattyú.
Ne itt is ilyesmi történik (nem pontosan de az a lényeg hogy nyomás különbség alakul ki a környezeti nyomás hatására )Második dolog : ha az L nincs jól beállítva akkor nem azonnal reagál az alapjárati csavar állításra.
Harmadik : nem nem ugyanazt jelenti .
Te elveszel én meg többletet adok.
Lehet a fordulat ugyan az ugyan akkor a kenési képesség más.Amiről te beszélsz a túl tekerés az jelentős egy negyed fordulat semmi.
Szerintem két év alatt beállítottam már pár gépet ,. Mi már fülre megmondjuk egy két rántás után 99%ban hogy az adott gép baja motorikusan mi lehet , úgy hogy engedelmeddel hadd tudjam ezt jobban .Jó pár lek megfordult a kezeim között szintén hadd tudjam már. ( Valójában volt egy széria aminél ez volt a többivel nem )
-
kopepe
aktív tag
válasz
Satya82 #3333 üzenetére
Te miről beszélsz?
Az,hogy attól fogadok el véleményt, akitől kértem,az bizalom(rá számítok).
(hiszen azért tőle kértem)Nem?Mert már ismerem!Megbízok benne.
Szerintem ez semmiképpen sem egoizmus kérdése!
Attól fogadok el véleményt, akinek igaza van?Honnan tudod kinek van igaza?
Vagy megtapasztalod,vagy elhiszed neki,hogy úgy van!
Ezt viszont úgy hívják,hogy befolyásolhatóság....
És mindannyian befolyásolhatóak vagyunk valamilyen szinten,és ez nem baj!!!
Ha tetszik ha nem!Ha beismered magadnak,ha ellenkezel!
A világbékére még várj egy kicsit,te szerintem arról álmodsz! -
csiga8
senior tag
válasz
Satya82 #3237 üzenetére
Véleményem szerint kicsit elbeszéltek egymás mellett. Kínai és kínai között is nagy különbség van.
Nagyon régen egy ismerősöm foglalkozott kínai láncfűrésszel. 10.000 darabot, igen, tízezer darabot rendeltek egyszerre. Akkora csarnokot béreltek hozzá, amibe megfordult a kamion.
Sorra nyitogatta ki a dobozokat és úgy hidegen meghúzta a berántót. Volt amibe alig volt kompót, volt amelyikbe lehetett hallani, hogy belever a henger tetejébe a dugó. Ami ezen a teszten átment, annak leszedte kuplungját és megigazította, meghúzta az olajpumpát.
Gyors átnézés, mi törött, repedt rajta, stb, majd beüzemelés és fülre beállítás.
Mire ideáig eljutott 10-ből 3 gép kibukott. Ez nem vicc….
A kalaposok 6-8 darabot vittek tőle egyszerre. Postázott is, napi 15 db-ot adott el postán.
A garis meg egyéb szerelésekhez kénytelen volt felvenni maga mellé egy embert.
( így is megérte bőven neki, a nyereségből vendéglőt vett)
No, innen vettem egyet én is, ( az a kölcsönadós Professional) és néhányat adtam is tovább. Szerintem Árpád ismeri a Professional narancs színű gépet. Véleményt ne kérjünk tőle róla… Későbbiekben tán Kraftwelle néven futott.
Ezeknek (is) jellemzően nagyon hamar a gyertya, majd berántó, később a szimering hiba jött elő.
A lap még valahogy használható is volt, de a lánc konkrétan életveszélyes volt.
Volt aki ( falumbéli) 10 kocsi fát vágott össze vele. Persze viszonylag jó 2T olajat használt, ÉS! tudott láncot élezni. 10 kocsi fa után lógott a főtengelye, meg úgy nagyjából mindene. Ennyit bírt.
Volt aki termelésbe vett ilyen gépet! Nem vicc. Kettő heteket bírtak a gépek, küldte vissza gariba, kapta az újat. Eladónk meg nem tudott szabadulni a vevőtől…( A „termelő” olyan emberekkel dolgoztatott, akik „elhagyták” a gépeiket ( inkább eladták a kocsmába, ez életszerűbb) és nem akart nagyobb értékű gépeket venni, mert vagy eladják, vagy tönkre teszik.
Szóval egy ilyen gép kb 10 kocsinyi fát, vagy 2 hetet bír termelésbe. Szerintem ez reális.
Ha valaki komolyabb felhasználó, annak azért ez nem pálya….Akkor az a gép volt 15.000 Ft. Ha mostani áron 160.000 Ft-ért veszel egy ukrán MS260-at, nem tízszer annyit fog menni, mint amibe kerül. Az üzembiztosságáról nem is beszélve.
Ugorjunk egyet. Nem a kalaposoktól veszed, hanem boltban. Azok már egy lépcsőfokkal jobbak, ellenőrzöttebbek. Egy ilyen gép otthoni felhasználásra már elegendő lehet. A kérdés a mennyi felhasználás.
Kínaiként említhetjük pl a Hechtet is, az ezért még legalább 2 lépcsőfokkal feljebb van.
Hogy ki, melyik kínairól beszél és melyik megfontolásból, a másik fél melyik kínait használja és mennyit, itt lehetnek félreértések.Ezt a kínaizást nem kéne mellre szívnod. Nem a Te gépedre gondolnak, általában a kalapos piacos kerül szóba.
Másrészt a sok üzemórás felhasználótól meg ne várd el, hogy csodálja az egyszerűbb olcsóbb gépeket, mert amennyit Te használod 2 év alatt a géped, lehet neki az meg van 2-3 nap alatt.
A hangsúlyt – részemről – inkább a megértésre ( ki, miért mondja) és az elfogadásra tenném.
Ez természetesen oda-vissza kell(ene) történjen, különben nem működik.
Egyébként addig, amíg csak avatarok mögé bújt nickek vagyunk, sok mindent félreértünk(hetünk) a másik mondandóját illetően. Amikor már valamennyire is ismered a másikat, sokkal elfogadóbb leszel, mert kevésbé érted félre őt. Ezt gyakorlatból tudom.Szóval – részemről - nem nézem le a kínai gépeidet, viszont helyén kezelem őket.
Neked is meg kell értened a másikat, ha nem látja jónak – saját felhasználására- az olcsóbb gépeket. Ami neked jó, nem biztos, hogy a másiknak is az, és fordítva.
A fikázást én sem szeretem egyébként, az a gyengék fegyvere.
Egyébként milyen géped van, amibe 10 év alatt nem kellett szimeringet és benzincsövet cserélni?
-
csiga8
senior tag
válasz
Satya82 #3234 üzenetére
Ha piszkáljátok a parazsat, persze, hogy lángra kap...
Egyébként a hajtókar az köznyelvi elnevezés, hivtalosan tényleg hajtórúd a neve.
Az 1989-ben írodott egykori középiskolás Szerkezettan (I.) könyvemben is ( 193-ik oldaltól a 204-ik oldalig) hajtórúdként szerepel mindenhol, az a műszaki megnevezése.
( Kifényképézem majd, ha kéred, de most készülődök éjszakásba)Más kérdés, hogy sokszor én is hajtókarnak hívom, mert ez ragadt rám a környezetből.
Ahogyan a fékolaj sem fékolaj, hanem fékfolyadék. A DOT 3, 4, 5.1 glikol bázisú, az amerikában használt 5.0 a szilikon bázisú.
Hogy miért hívják fékolajnak? Emlékeim szerint - a ma már nem használt- DOT 1 és 2 szabvány még magas minőségű olaj volt a Castroltól.
Innentől a köznyelvben (is) megmaradt fékolajnak.
Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.
Amit viszont nem értek.
Ezen miért vitáztok?
Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.
De összeveszni a semmin? Miért?
Egy pici türelem, egy pici tolerancia, sok műszaki tartalom, hivatkozás. Persze oda-vissza...
A "bunyóból" kimaradnék, remélem hamar csillapodnak a kedélyek.
-
csiga8
senior tag
válasz
Satya82 #3192 üzenetére
Valahogy úgy van, ahogy mondod...
Kettő új gépem van. ( Minden mást használtan, de szép állapotban vettem)
Az egyik a Hecht58, kíváncsiságból vettem, de marad.
( Ha lenne időm, kicsit piszkálgatnám a hengerét)A másik egy Farmerteces klón MS660. Jelenleg a hengerét piszkálom, de elakadtam, mert a gyári Dremel fejek 38 mm hosszúak, nem érnek az átömlő aljáig, tehát kell hosszabb + kéne derékszöghajtású eszköz is. No meg idő!!!
Mindkettő úton kínából, addig a projekt pihizik.De ha kész lesz!
Tényleg azt fogom nyüstülni!
Jön a Hecht és a tartalék 560.
20 köb fa lesz berendelve idén, 10 hozzám, 10 öcsémhez.Most jut eszembe, hogy a Professional kölcsönadós kínaimat is újként vettem sok-sok évvel ezelőtt. Azon is kicseréltem a szimeringeket vitonosra, meg a benzincsövet, mert szétmálott, azt ment vissza a polcra. Mostanában nem kérnek kölcsön láncost tőlem. ( Hála a jó égnek)
-
Fonti86
lelkes újonc
-
Pillerb
kezdő
válasz
Satya82 #2987 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe a szövegértést a kekeckedés helyett.
Azt írta, HA 4 olyan gép van egy nap akkor.....
Ez egy példa volt, nem konkrét dolog. Azt próbálta elmagyarázni, hogy ha 4 gépet bevisznek hibafeltárásra és szét kell szedni mindet akkor fél nap ment a levesbe.Te megélnél abból ha mindenhova csak felmérni hívogatnának ingyen? 😊
-
Fonti86
lelkes újonc
válasz
Satya82 #2962 üzenetére
Szoktam tájékoztatni előre,mindig az ügyfél beleegyezésével szedem szét. Ha egy nap van 4 ilyen gép,akkor a fél napot ingyen dolgoztam. Értem,hogy mi vagyunk az ügyfélért,de mint ahogy Csiga irta,nem jótékonysági szervezet vagyunk.Szolgáltatást nyújtunk,ebből élünk meg. Gondolom te sem dolgoznál a munkahelyeden napi 2-3 órát csak úgy ingyen,hogy másnak jó legyen.
Nekünk belefér az a 15perc szétszedés ingyen,de az összerakást kikell fizetni . Ez ilyen. -
PALEDOG
kezdő
válasz
Satya82 #2957 üzenetére
Nem kertigép de párhuzam húzható. Beszart a mosógépem. Lekukult teljesen. Szétkaptam mert mit veszthetek ugye. Eljutottam a panelig amit láttam, hogy szétfröccsen pár kondi és ellenállás. Kerestem egy szakít aki panelokkal foglalkozik. Elküldtem a panelt és kellett utalnom előre 7000ft-ot. Addig hozzá sem nyúlnak. A vizsgálat 5 a visszaküldés 2. Ez minden esetben ha jó ha nem fix díj. Ha nem jó akkor küldik vissza. Ha javítható akkor kapok egy ajánlatot amit ha el fogadok akkor mínusz 5 az beépül a javításba. Ha nem fogadom el akkor úgy ahogy van visszaküldik. De az 5-öst benyeltem. Alapvetően nem értek a mosógép panelekhez így bevállaltam. Nem is vártam el, hogy ingyen nézzék meg. És most vonatkoztassunk el attól, hogy totál nem működött és én szedtem szét a mosógépet. Ha elvittem volna egy szerelőhöz mert mondjuk hangos és eltancol a helyéről annyira ráz és gyakran végig sem mossa a programot. Szaki szét borítja és közöl a javításra egy olyan összeget amiből majdnem újat veszek. Akkor személy szerint hottul nem érdekel ha egyben vagy darabokban kapom vissza. Mert nem akarom gyorsan elsózni a jófogáson mint sokan csinálják ilyen esetben (nem csak mosógép). Még szerelőt is kifizetem mert dolgozott vele, nem szivességet kértem. Azért nem adnak senkinek kenyeret a boltban. Ha mondjuk olyan vállalkozó lennél, hogy naponta behoznak 3 ilyen gépet. Alapos vagy és minimum fél órát eltöltesz egy géppel ami a szetszedestől a szükséges alkatrészek összeirásáig pontosan árrajánlatot készítesz. Átvetted a gépet ott is elment tíz perc fel óra pucolsz szétkapod megvizsgálod amit kell. Csinálsz egy hibalistát összeirsz minden szükséges alkatrész és javítást és mikor jön az ügyfél ott is elmegy vagy tíz perced. X3 Máris két órád elment. Ingyen adod vagy a családtól veszed el?
-
Fonti86
lelkes újonc
válasz
Satya82 #2957 üzenetére
Szerintem érthetően leírtam. Előre tájékoztatom az ügyfelet.Mint mondtam,,ha dobozban viszi el ,nagyon ritka,hogy mi azért pénzt kérjünk,de inkább a sose. Ha meg össze kell rakni,összerakom,de az idő,az idő meg pénz. De szerencsére a legtöbb ember ezt megérti,és egy gazdasági totálkáros gépet nem rakat össze,mert nincs értelme ,eladja darabonként, legalább nem kell bajlódnia a szétszedéssel. És képzeld el,sokan elviszik dobozban a roncsot,de mivel kell nekik gép,így vesznek nálunk újat.
Hibaelhárítás, kipufogó nyíláson keresztül látni fogod,hogy a dugattyú a szívó oldalon meg van repedve? Esetleg vagy talán a főtengely alsó csapszeg tűgörgő milyen? Vagy a henger milyen állapotban van? Sokszor csak a teljes szétszedés a megoldás,nem elég lekapni a kipufogót (hozzáteszem én is azzal kezdem). -
Stihl024
junior tag
válasz
Satya82 #2900 üzenetére
Osztom a véleményed, fűkaszák főleg Hq szezontól-szezonig ürestank csak azzal jönnek hozzám-minden kiszárad bepöndörödik a karbiban. Van aki 3. éve hozza és csak gyárit teszek neki bele-azt hoz nekem- a boltos még mindig azt mondja neki nem jól járatta ki attól van. Nekem perkál-stabil kuncsaft én nem vitatkozok vele ha ez neki jó akkor nekem is. Tapasztalatom- a legtutibb az x-időnként járatás. Hogy mitől működik vagy mitől nem nem tudom de egy se döglik be, mindegy milyen régi a benzin és a membránok-benzincsövek is maradnak puhák. Ami gépem nem ment fél évet -csövek beton membrán beton . Totál üresen a fűkaszát haqytam az meg csöpögős lett mint neked.Egy haver a vállakozáshoz nemrég vett 5db!! Hq 545 rx kaszát 4 ben azonnal membráncsere volt el se indultak kb 1 évet álltak már raktárban.
-
Fonti86
lelkes újonc
válasz
Satya82 #2818 üzenetére
Nem kell hinni,azt máshol szoktak.Amit lehet megjavítok,amit nem azt cserélek.Többek között ezért vett a főnök pár éve ultrahangos tisztítót,hogy ne kelljen annyi karbit cserélni.De elmondom,volt nekem is,barátoknak több negatív tapasztalatom motorszervízzekkel,volt ahol számlanélküli maszek húzott le,volt ahol számlás maszek,és végül egy márkaszarvíz lett a befutó.Munka korrekt,jó ár,számla.Családban több motor volt nála,nekünk nem volt vele gond.Más viszont panaszkodott rá.Tehát nem lehet mindenkinek megfelelni.
De én itt befejeztem a vitát,mert itt már az van,hogy veréssel fenyegetőzök,mikor ilyet nem írtam,és eszembe se jutott.A találkozó célja,hogy összehozza az embereket,beszélgessenek,megosszák a tapasztalatokat személyesen.Nem kell ott jópofizni a másiknak,én se teszem,akivel lehet megiszok egy pofa sört és elbeszélgetünk,akivel meg nem vagyok jóba azt kerülöm.
Szóval ha valakinek segítség kell javításban,alkatrész beszerzésben (Stihl),segítek szívesen -
Stihl024
junior tag
-
Stihl024
junior tag
válasz
Satya82 #2778 üzenetére
Na ez nem akartam soha lenni-a Kínai fűrészes. Annyi , hogy én megjavítom azt is nem dobom kukába . A videóban puhafát vág a fickó ,egyéltalán nem extra sebességgel Ms 261-el ezt úgy vágnám át mintha nem volna ott fa-de mondhatnák Hq 550xp vagy Dolmar 5105 gépet is. Az viszont tény , hogy a Demon ugyan ahhoz a termékcsaládhoz tartozik mint a LEK a henger márkája is az tehát Kínaiban az egyik legjobb ami elérhető. Lehet portolni is a hengert mert van benne anyag ,azt sem tartom kizártnak, hogy a fickó feljebb is tekerte a gépet mert a puhafában még úgy sem fullad. Ezzel a fordulattal keményfában csak fulladozna.Ha ilyen gépet rendeltél egy felsőkategóriás 52cc Kínai géped lesz amivel megleszel elégedve ,de nem kell odatenni 60cc mellé mert akkor el leszel keseredve.
-
4-18xt
friss újonc
válasz
Satya82 #2784 üzenetére
Nem vitázom, kinek-kinek más a maggyőződése.
Azt ellemben tudom, hogy a saját gépemen még nem volt száraz a lánc.
Hasznalat után le szoktam szerelni, és a vezetőlemezzel együtt letisztitom, és befújom WD40- el.
Ritkán használom, igy mindig tiszta lánccal és vezetőlemezzel kezdek dolgozni.
A légszűrő szivacsbetétes, azt is szoktam cserélni egy- egy munka után.
Persze nem 5 perc, hanem egy nagyobb használat után.
Van aki ezt tartja hülyeségnek, de ezzel biztos nem ártok a gépnek. -
Btamas81
csendes tag
válasz
Satya82 #2760 üzenetére
A daemonról Árpinak van videója. Lelövöm a poént, nem 65ccm.
Elmondja Árpi (stihl024), hogy nincs mit adni a leírásban lévő számokra. Az igazság akkor derül ki ha leveszed a hengert. Ennyire olcsó kategóriánál sajna ez van. Még ha vett is valaki ilyeneket, nem biztos, hogy lehúzza a hengert az új gépről.
Mindenképpen kell a 60ccm? Mire használnád és mi a plafon árba?
Ha ezeket leírod, talán többen tudnak tanáncsod adni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Eladó 4 db Achilles Winter 101 téli gumi 225/40 R18 92V XL
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged