Hirdetés
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Apple Watch
- Fotók, videók mobillal
- Megvásárolható a Vivo X300 és X300 Pro Magyarországon, íme a hivatalos árak
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Telekom mobilszolgáltatások
- Fura kódnéven készül a HMD új készüléke
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Amazfit Bip 6 - jót olcsón
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#26257
üzenetére
Hatály: 2024.V.17. - 2024.XII.31. Váltás a jogszabály mai napon hatályos állapotára
2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról *
10. * gépjármű:
minden olyan, szárazföldön, de nem sínen közlekedő, kizárólag mechanikus (tehát nem emberi vagy állati) erővel működtetett, hatósági nyilvántartásba vett vagy hatósági nyilvántartásba nem vett jármű – a kizárólag mozgáskorlátozott személyek általi használatra szánt kerekesszékes járművek, az elektromos rásegítéssel működő (pedelec) kerékpárok, valamint a mozgáskorlátozott személy által vezetett e-moped járművek kivételével –, amelynek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy legnagyobb sajáttömege meghaladja a 25 kg-t és legnagyobb tervezési sebessége a 14 km/h-t, továbbá...Az összes olyan e-roller..., (ami aláhúzott), kivéve a felsoroltak ( szürke ).
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26257
üzenetére
????
Nem értem a gondolatmenetedet.
"az üzemben tartóra próbálják rátolni az összes felelősséget, miközben hitelesen a gyártó tud ilyenről nyilatkozni..."Részlet a cikkből:
"A szervezet jelezte: az április 30-án kihirdetett új rendelkezések szerint egyes mikromobilitási eszközökre, egyebek mellett bizonyos elektromos rollerekre is kiterjed majd a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb). A jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e felelősségbiztosítást kötni az adott járműre.Minden üzemben tartó saját felelőssége, hogy ellenőrizze gépjárműve nettó tömegét, illetve tervezési sebességét."
Az üzemben tartó ez utóbbi mondat esetén lett megemlítve.
Értelmezésem szerint ez annyit takar, hogy a üzemben tartó (pl. magánszemélynek) kell utána járni, hogy az ő rollerének alábbi paraméterei
- nettó tömeg,
- illetve tervezési sebessége
alapján kell-e KGFB-t fizetni.
Mégis mit vártál? A (kínai) gyártó majd felhívja a tulajdonosokat, hogy KGFB-t kellene fizetni? Főleg akkor hogyan érné el, ha már harmadik tulajdonosnál jár a roller?
Új hozzászólás Aktív témák
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Battlefield 6
- Linux Mint
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HPE Aruba switch, 48G PoE+, 4SFP+, L3, Smart managed
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Független, karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6GB RAM / 128GB / Onyx Grey
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


