Hirdetés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Google Pixel topik
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Fotók, videók mobillal
- A kameraszenzor és az aksi is nőtt a Nubia Z70S Ultrában
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- A szögletes Huawei órák is lebuktak
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Kashim
őstag
Mi van olyankor, ha az első kerékre egyszerűen nem tudom felrakni a borostyán prizmát? Ha kérdezi mutassam meg a rendőrbácsinak a két prizma darabjait, amit megpróbáltam felapplikálni? (darabokra törtek)
-
hoffman_
nagyúr
a múltkori ktm mellé(amit meglepő módon még nem vittek el), itt egy fuji is, elég jó árban. de ez is jó 150 körül. most egész jó vételeket látok a napokban.
-
sanzi89
addikt
válasz
---Lasali--- #49596 üzenetére
Kerékben legolcsóbb dupla alu felni, golyós alu agyak, menetes fogaskoszorú, 7 seb, marokváltó a cél. Munkába járásra kellene egy olcsó, nem hivalkodó, de megbízható bringa, ami adott szituációban ad lehetőséget drágább alkatrészek vásárlására is. A mostani bringám az 1 colos nyakkal, 27-es kerékmérettel, országúti fékkel illetve füles váltóval nem igazán használható...
-
hoffman_
nagyúr
hm, 17 ezerért ez a pysix váz egész jó vásárnak tűnik. nekem pont jó is lenne méretben
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Stauffenberg #49594 üzenetére
A monoblokk menetét kell csak megkenni ha ezt kérdezed, ha acél a menet és a váz is acél, akkor mehet bármilyen zsír, gyenge menetrögzítő, ha alu a váz és acél a menet, akkor ipari faggyú, lítium mentes zsír. Vázban a menetet ki kell tisztítani.. monoblokk menetét nem mellé hajtani stb.. Viszont a monoblokkra a kart nem ártana nyomaték kulccsal felhúzni, nem csak úgy találomra..
Gondolom frikciós a váltókarod, azért kell szórakozni a fokozatok megtalálásával. Létezik pozicionált váltókar is vázra, csak ahhoz olyan váltó is kell, amit visz a pozicionált kar! De a váltókar helyére lehet tenni bowdentartó konzolt is, nem nagy szám, és akkor tudsz a kormányra is tenni váltókart.
Egyébként nézd meg a váltókaron nincs-e oldalt egy tekerő, amivel lehet váltani frikciós és pozicionált váltás közt, lehet csak át van állítva.(#49595) sanzi89
Ha 10 ezret nem is szívesen adnék érte, de alatta megéri, végül is van hozzá villa, rajta van a váltófül is, féktüske, kormánycsapágy.. 190 centihez viszont a 18 as nagyon kicsi lesz, azért ezt gondold meg.
40 körül talán ki tudod hozni, de attól csodát nem kell várni, jó kerék szett biztosan nem fog beleférni ha a váltásra nem is vagy igényes.. -
sanzi89
addikt
Szerintetek megéri az árát ez a váz? Városi bringát szeretnék kihozni belőle, és már nagyon régen keresek olcsó alu vázat, ami 1 1/8-as alu váltópapuccsal. 18-as méret, én 190cm vagyok. A montim 21-es méret, ami állítható stucnival és előrehúzott nyereggel megfelel a sportos tekerésre, de városba ennél egyenesebben szeretnék tekerni, nyugodtabb tempóban, szóval szerintem jó lenne a kisebb váz. Szerintetek ügyesen vásárolva - aprókból, keveset használt cuccokból, nem szorít az idő - 30-40k környékén ki lehetne hozni egy használható bringát alap (Acera max) cuccokkal?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
---Lasali--- #49584 üzenetére
Köszi a tippet. A korábban linkelt kép alapján nem tűnik a cseréje olyan nagyon nehéznek, mármint nem áll ez olyan sok alkatrészből. Mivel érdemes kenni az összerakás előtt?
Még egy kérdés: Most egy alsócsöves váltó van rajta (Shimano "nem tudom mi" váltó rendszerrel), csak hátul van váltó (beállítva, nem dobja túl, minden sebesség működik). Egyedül az zavar, hogy szórakoznom kell a váltó karral, hogy huzigálom amíg meg nem szűnik a kerregés és csörömpölés. Ez nagyon el tudja vonni a figyelmet és kényelmetlen. Mire lenne érdemes cserélni? Jól van az ott alul, nem feltétlenül akarom a kormányra tenni, csak kellene egy ennél korszerűbb megoldás.
(#49585) zack: Azért SPD-re még nem cserélnék.
Olvasom itt a "kötelező" esés sztorikat még a gyakorlottabb kerékpárosoktól is, én meg 10 éve nem nagyon tekertem, kicsit kijöttem a gyakorlatból. Szerintem ezt a szezont még nélküle tekerem végig. Egyelőre még kényelmesebb a tudat, hogy nem vagyok összekötve a géppel.
De amúgy a pedál miért okozna kattanó hangokat vagy kotyogást? Ha megcibálom őket nem lötyögnek és a műanyag pedálok már azóta fémre lettek cserélve.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
venember83 #49577 üzenetére
volt már, de olyan nagy port kavart, hogy legközelebb küldj körprivátot
persze én nem tudom megunni, az ilyen linkek nem baj, ha többször kerülnek be, inkább mint egyszer se.
-
zack
nagyúr
válasz
mert_csokis #49591 üzenetére
Remek videó. Egyébként korábban erről beszéltem. Az előző összeállítás minden egyes figuráját hasonló előkészület előzhette meg, és profi módon össze lett vágva. Ettől még baromi ügyes a srác, ez nem kritika a részemről, csak az, amit korábban írtam, hogy annyi meló, és háttérmunka van még neki is ezekben a mutatványokban, ami a kész videón nem jön át, és úgy jöhet át egy laikusnak, mintha teljesen természetes, zsigerből jövő mozdulatok lennének. Ez a videó pontosan mutatja, ő sem mindenható. Szegény bicaj. Nem kíméli. Párszor odaveri rendesen.
Triál szinten mozgatja a bicajt. Félelmetes.
-
mert_csokis
senior tag
Egy "behind the scenes" videó.
Érdekes látni az előzetes terepszemlét, és azt, hogy mennyi próbálkozás van akár egyetlen ugrás előtt is. -
Kashim
őstag
Van olyan versenyző aki például a kis sebességeket kigyomlálja lánctányérból, mert ahol közepesben nem tud felmenni, ott inkább leszáll és tolja, néha kevesebb energiaveszteséggel jár, mintha felfelé pörgetne. Némi logika lehet ebben is. Hosszabb távon ilyen dolgokon is múlhat az eredmény. Persze vannak akik eltaktikázzák magukat.
Nekem is az állóképességemen kéne javítani, mert ugyan fel-fel megyek nagyon durva emelkedőkön is "csakazértis effektussal" de a végén kb. meghalok és a sok kisebb is ki tud fektetni.
Azon filóztam, bevállalom reggelente a hegyoldal sekélyebb részét, pont le lehet vágni a meló felé egy kis szakaszt terepen, de nagyobb részben szellemi irodai munkát végezve nem előnyös mosott szarként izzadtan kezdeni a napot.
Mai széllel is az volt a mákom, hogy nem öltöztem túl, így kb. nem is folyt rólam a víz, úgy átszellőztetett. -
zack
nagyúr
válasz
Stauffenberg #49562 üzenetére
"A hajtás felől néha hallok egy-egy kattanást, de a fogaskerekek nem kopottak ahogy a lánc sem (az új), pedig arra gondoltam, hogy a lánc ugrik egyet. Ha könnyű fokozatban tekerek, akkor ritkább, nehezebb fokozatban viszont gyakrabban kattan, meg van egy folyamatos kotyogó hangja, de csak tekerés közben."
Pedál csere.
A köztes rész pedig a monoblokk.Persze lehet más is, de nálam ez volt. SPD-vel megszűnt a hiba.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Stauffenberg #49576 üzenetére
Ha négyszöges és nem ékes, akkor mindenképp egy monoblokkra. Pl ilyenre: [link] ilyen 2000 ft körül van az áruk, ha évi pár ezernél nem mész többet, és csak túrázásra van használva, és nem mosod meg nagynyomásúval a bringa közepét, akkor ezzel évekig elmegy majd, és simább lesz a futása, nem fog kikotyogósodni.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #49582 üzenetére
Történetesen a hegymenet nem tartozik a gyengéim közé.
Bocsi, a labda túl magasan pattogottPersze az hozzátartozik, hogy korábbi tapasztalatok alapján nekem azon a távon és azzal a szinttel az angol srác idejénél valamivel gyengébb lett volna a realitás.
Tavaly volt olyan rendezvény, ahol ketten 4-5 alkalommal előzgettük vissza egymást, minden emelkedőn megelőztem, minden lejtőn visszaelőzött, aztán végén síkon otthagytam.
Erre azért had meséljem el, hogy volt egy angol srác, aki az elején küldte mint a gép, a következő hegyre meg úgy tolta fel a bringát... (szegény nem tudta mire vállalkozik) Az első hegyre valóban előbb felért -többek között nálam is- aztán a végére adtam neki 25 percet.
Na igen, a bringázás is, mint a legtöbb sport, nem a puszta erőről szól, hideg fej is kell hozzá. Hasonlóval találkoztam már én is: az Erzsébet-kilátóhoz vezető meredeken pörgetek felfelé kényelmesen ülve, nagy surrogást hallok magam mögül, egy bringás a nyeregből kiállva, a bringát látványosan döntögetve nagy tempóval elmegy mellettem, majd 10 méterrel arrébb leszáll, és nekiáll tolni. Én már lefelé gurultam, amikor még nem ért el a szakasz feléig ...Az általad vázolt szituációban igen, de a tolás amúgy nem biztos, hogy rossz dolog: előztem már tekerő embereket meredek emelkedőn a bringát tolva (pozícióban mezőny kétharmada környékéről van szó, tehát nem az élmenőkről, attól messze vagyok nagyon).
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
venember83 #49577 üzenetére
A "hülyegyerekek" nem kerültek szóba...
(#49581) dqdb: Történetesen a hegymenet nem tartozik a gyengéim közé.
Erre azért had meséljem el, hogy volt egy angol srác, aki az elején küldte mint a gép, a következő hegyre meg úgy tolta fel a bringát...(szegény nem tudta mire vállalkozik)
Az első hegyre valóban előbb felért -többek között nálam is- aztán a végére adtam neki 25 percet.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #49572 üzenetére
Én is a "gyerek" kört nyomtam tegnap, mégsem érzem degradálónak vagy sértőnek a kijelentést. Inkább viccesnek találtam és nevettem rajta egyet.
Én is rövidtávot szoktam menni, önmagában a kifejezés bejön, de a beszélgetésfolyamban a körítés és előzmények miatt nem tudtam nem beszólásnak felfogni. MTB-nél amúgy sokan vannak (bár ezt te is tudod), akik nem az erő hiánya miatt mennek rövidtávra, hanem azért, mert szó szerint sprintfutamnak tekintik, ahol lehet menni tartalékolás és frissítés nélkül, mint egy rakéta.A gyengébb downhill-eseket meg nem fikázom, pedig tegnap majdnem ráugrattam az egyikre a lefelé menetkor. (szegény meglepődött biztos...)
Cserébe gyengébb downhilles sem szól be neked azért, mertgyenge vagylassan mászol, hiszen ő előbb került fel valamiért a hegycsúcsraA szokásos jobbról vagy balról kiáltás helyett egy felülről azért elhangzott?
-
venember83
nagyúr
válasz
lsebestyen #49579 üzenetére
Kösz az infót, nem mondom el, mit csináltam három napja, de elárulhatom, hogy lényegesen volt, mint fórumozni.
A hivatalos válaszhozzászólás pedig: elnézést a duplázásért.
-
lsebestyen
addikt
válasz
venember83 #49577 üzenetére
kb 3 napja
-
venember83
nagyúr
Volt már? Ha már szóba került a technikai tudás és a hülyegyerekek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
---Lasali--- #49571 üzenetére
Akkor ez lenne csereérett? Én el tudom képzelni, hogy az eredeti 20 éves alkatrészek vannak benne. Ezt a részét még nem szedtem szét, tavaly szezon végén vettem a bringát (30k volt tokkal vonóval, szervizből kigurítva) és csak három hete kezdtem el igazán használni, azóta maximum 250-300 km került bele (tudom puding vagyok, de még nem tudok többet tekerni 20 km-nél nagyobb karikákat, 10 éve nem tekertem).
Milyenre érdemes cserélni ha ez haldoklik és nagyságrendileg mennyire nyomorítja meg a pénztárcám?
-
válasz
Mr.Csizmás #49557 üzenetére
Na ja, volt egy sejtésem, hogy feleslegesen mentem el most a CAMPONA-hoz is.
Máskor majd figyelmesebben olvasok.(#49560) tamas3211 - Köszi Tomi! Írtam a FB-on.
-
deicide
veterán
válasz
Doki-HUN1978 #49572 üzenetére
Nagyobb sárra számítottam egyébként, de nem volt vészes, bár én gyalog voltam fent tegnap délután.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
A régi outimon 26x1 3/8-as kerékhez melyik a legkeskenyebb külső amit feltehetek? Jelenleg 37-590-es van fent, ennél van vékonyabb is?
-
Doki-HUN1978
senior tag
Én is a "gyerek" kört nyomtam tegnap, mégsem érzem degradálónak vagy sértőnek a kijelentést. Inkább viccesnek találtam és nevettem rajta egyet.
A gyengébb downhill-eseket meg nem fikázom, pedig tegnap majdnem ráugrattam az egyikre a lefelé menetkor. (szegény meglepődött biztos...)
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Stauffenberg #49570 üzenetére
Így néz ki a csészés hagyományos rendszer, ugyan ez az elve az ékes hajtómű csapágyaknak is, csak ez itt a képen egy dura ace csapágy, ez egy csoda azokhoz képest amiket a csepelekbe raktak, amiket most a kínai bringákba raknak, azokhoz képest meg egy fémipari remekmű.
Annyi a különbség hogy az ékesnél nem négyszög a vége a tengelynek hanem henger egy vágattal.
Meg van olyan aminek menet van a végén anyával, nem csavar mint itt.
Ami még el szokott térni hogy bal oldali csésze ahol állítod a hézagot, ott a csészén is van 6 lapfej.
Réges régi csepelekbe még minőségibb darabokat raktak, azok viszonylag sokáig kibírták, de később egyre romlott a minőség, egy ideje meg csak kínaiak gyártanak ilyen csapágyat, azok meg a boltba meg kocsmába járásnál komolyabb kerékpározásra alkalmatlanok. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
---Lasali--- #49569 üzenetére
Az első kerékkel volt már korábban problémám, írtam is ide, de nem tudott senki tippelni mi lehet a baj. Alapvetően nehezebb a szabadon futása, mint a hátsónak, olyan mintha lenne egy kis ellenállása. Sokkal hamarabb lelassul ha megpörgetem, mint a hátsó.
"Csészés hagyományos középrésze van a biciklinek?"
Teljesen laikus vagyok, nem tudom. Miről ismerem fel? Még csak most tartok ott, hogy tanulom ezeket a fogalmakat.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Stauffenberg #49562 üzenetére
Persze hogy normális hogy rugalmas az acél villa, a jobbakat direkt úgy csinálták meg, columbus stb a komoly országútinál is, hogy rugalmas legyen, ne rázzon annyira a gép.
Csészés hagyományos középrésze van a biciklinek? Szerintem haldoklóban van a csapágy, vagy épp most akarja begyűrni a golyókosarat.
Kotyogó hang meg szerintem a kormánycsapágy felől jöhet. Esetleg ha az első kerék nagyon szar állapotban van, lötyögő küllő, első agy kotyogása, csésze megmozdult az agyban stb, de ezt könnyű kideríteni ha kiveszed a kereket és megmozgatod a tengelyt.
tjokai
95 az új ára, akkor mondjuk egy 70 et ha megvannak a papírjai. -
tjokai
senior tag
Helló mindenki!
Kérdésem a következő:
Mennyit kérhetnék egy 8 hónapos, keveset használt Kross Hexagon X3 mtb kerékpárért? Tényleg nagyon szép, megkímélt állapotban van, sok extra van rajta, valamint néhány gyári alkatrészt is lecseréltem rajta. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #49564 üzenetére
Nem, álló helyzetben nem tudom reprodukálni, akkor sem ha rázom, mint a diófát. Első körben én is arra gondoltam, hogy lötyög valami, de rángatásra semmi sem történik. Csak nagyobb tempónál (30km/h felett) jön elő. Olyan mintha az első kerékagy vagy a kormány felől jönne.
A másik meg a hajtókar felől (mi annak a "tengelynek" a neve ami a két hajtókart köti össze?), szóval valahonnan onnan. Ezt lehet szét kellene szednem, mert laikusként azt mondanám, hogy valami elkopott, mert ez csak terhelésre (nehezebb fokozaton) kezd kotyogni meg durvábban kattogni. Könnyű fokozatban zajtalan az óránként egyszer eleresztett kattanást leszámítva.
Oké, ez csak az olcsó munkába járós bringám, de jobb hiányában "edzésre" is ezt használom, nem akarok valahol az isten háta mögött lerohadni. Az irodából még haza tolom (3 km), de azért széjjel gyilkolni nem akarom.
Szerk: Többieknek is köszi a tippeket. Lehet szerviz lesz belőle. Összegányolni nem akarom. Mondjuk kétlem, hogy találok olyan szerelőt aki hagyná, hogy végignézzem az operációt, hogy később esetleg magam is karban tudjam tartani.
-
válasz
Stauffenberg #49562 üzenetére
- a tömegedtől függ nagyrészt és a fékerőtől, valamint a villa kialakításától, anyagától; a jelenség egyébként természetes, én kisebb FR villákat is simán magam alá gyűrök, a CC telóktról nem is beszélve
Ha acél a villa, ahogy gondolom, akkor lassabban fárad el, nem szükséges miatta aggódnod alapvetően, de egy régi acélvázzal azért csak óvatosan, csekkold le a villa vállának kapcsolódását
- a lánc ugrását nehéz eltéveszteni, mert a pedálon is érezhető, hogy ugrik egyet, nálad szentem inkább a hajtómű/sor/kazetta/agy környékén keresendő a probléma; nem tudom, milyen típus, de lehet a reteszeléssel már gondjai vannak
- elöl sok minden nem kotyoghat, max a kormánycsapágy, vagy a villa, ezeket célszerű átnézned. -
lsebestyen
addikt
válasz
Stauffenberg #49562 üzenetére
- Ez nem probléma, vagy nem tudom, hogy az-e. Az outim egy Condor vázas acél Cro-mo darab, nem mai már, kb 15-20 éves. Amikor satufékezek, akkor az egészen olyan érzés, mintha lenne egy első teleszkópom (érzetre), szépen alám hajlik az első villa. Ez normális? Ilyen acél vázas bringám sosem volt, de azt tudom, hogy ezek nem olyan merevek, hajlanak erőhatásokra.
+
- A másik nagyon hasonló kotyogó hang nagyobb sebességnél jön elő, meg például kisebb bukkanókon, ez meg olyan mintha elölről jönne.
ez a kettő a kormánycsapágy hibája lesz, ezt gyorsan orvosolni kéne, mert a villád bánhatja...én is vihetem holnap a szervizbe, nekem is ez a bajom vele...
szerk. Fricc megelőzött
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Stauffenberg #49562 üzenetére
a kormany csapagya, meg ugy az egesz elso villa bekotes rendben van? nem lotyog, stb?
-
Stauffenberg
nagyúr
Érdiként mondom, hogy ebben nincs semmi meglepő. Én is jártam már így párszor. Ide jó ha 1-2 példány jut az akciós dolgokból. De ez máshol sincs így. Múltkor egy másik (elektronikai) boltban volt jó áron egy nagyon jó HDTV igen tekintélyes akcióval. Budapesten az összeset (5 helyen vannak) megjártam és mindenhol azt mondták elfogyott. Mindezt nyitás után 1,5 órával. Gondoltam, hogy csak pár darab lesz üzletenként, de az ötödik helyen kimondták a lényeget: Csak egy-két példányt kapott minden üzlet és az a feladatuk, hogy a csalódott vevőknek egy másik készüléket ajánljanak. Volt is hasonló árban alternatíva, de fele annyira sem volt jó. A laikust meg jól átvágják, hogy az is fasza lesz.
Más:
Lenne pár amatőr kérdésem. Még tapasztalatlan vagyok a bringa szerelésben. Apámtól ellestem azért egy-két dolgot (például defektet gyorsan javítok), de nem rohanhatok haza hozzá mindig.
Szervizbe meg akkor vinném ha nekem ez már magas. Alapvetően három kérdésem van:
- Ez nem probléma, vagy nem tudom, hogy az-e. Az outim egy Condor vázas acél Cro-mo darab, nem mai már, kb 15-20 éves. Amikor satufékezek, akkor az egészen olyan érzés, mintha lenne egy első teleszkópom (érzetre), szépen alám hajlik az első villa. Ez normális? Ilyen acél vázas bringám sosem volt, de azt tudom, hogy ezek nem olyan merevek, hajlanak erőhatásokra.
- A hajtás felől néha hallok egy-egy kattanást, de a fogaskerekek nem kopottak ahogy a lánc sem (az új), pedig arra gondoltam, hogy a lánc ugrik egyet. Ha könnyű fokozatban tekerek, akkor ritkább, nehezebb fokozatban viszont gyakrabban kattan, meg van egy folyamatos kotyogó hangja, de csak tekerés közben.
- A másik nagyon hasonló kotyogó hang nagyobb sebességnél jön elő, meg például kisebb bukkanókon, ez meg olyan mintha elölről jönne.
Nem nagy értékű a bringa, sok alkatrész gyári (azaz öreg és elavult). Tippek, hogy ezek mitől vannak? Illetve, hogy normális-e, hogy fékezésnél hajlik/rugózik az első villa?
-
Tud vki megbízható szerelőt Kőbánya, Kispest tájékán? Tegnap a faja időben toltam 3 kört a hegyen, de az ucsóban a felső tömítésnél szétment az első fékem, és ráf*sta az olajat a tárcsára. A hegyről még lejöttem gond nélkül egy fékkel, de a városban hazáig kifejezetten rossz érzés volt jönni, rég éreztem magam ennyire védtelennek a forgalomban.
Szal kéne vmi jóféle szerviz, ahol van Hayes Mag-hoz felső tömítőgyűrű, meg olaj, meg légtelenítőszett, meg a dugattyút is meg kéne nézni. A tárcsát még este megpucoltam, az rendben lesz. Ha nincs ilyen szerelő, akkor rendelek alkatrészeket, és megcsinálom magam, csak mégis úriasabb lenne begurulni egy bótba, és kisvártatva elégedetten távozni.
-
Vasárnap elmentem délelőtt 10 körül az Érdi Lidl-be és amik be lettek linkelve semmi nem volt. Ez milyen dolog már
Nem hinném hogy mindent elkapkodtak 2 óra alatt.
-
cekkk
veterán
válasz
Mr.Csizmás #49554 üzenetére
Lekellet volna fényképezni
Na de mindegy is végül is
-
Mr.Csizmás
titán
-
rii
nagyúr
az mitől van ha egy műhelympumpa a tök lapos kereket már 4bar-nak mondja, mire keményre fújom, akkor meg már 9-10-nek. ... (4 bar körül van a jelzett max. a külső guminak)
-
cekkk
veterán
válasz
Mr.Csizmás #49551 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy ez WD40 volt, csak különböző dolgokhoz ajánlották őket.
A Metróban láttam tegnap. Meg is lepődtem rajta. -
dqdb
nagyúr
válasz
csabi94 #49538 üzenetére
Oké, ismerjük az előéletet, nem tisztem megvédeni, de a rövidebbik táv ilyetén elnevezésével nemcsak Simonnak szóltatok be, hanem az összes ezen a távon indulónak.
Sokan nem tudnak mezőnyben menni, én sem, nem is megyek bolyozni országútra. Húztam már embert szélárnyékban, azzal nem volt semmi problémám, azonban fordított esetben nekem a kerék a keréken távolság a komfortzónámon túl van, így én nem tapadok másra (vagy a ti szóhasználatotokkal férfias vagyok ezzel, mert csak saját erőt használok fel a tempómhoz). MTB rendezvényen a rajttól 3 km-re rántott már be valaki az árokba azért, mert hiába haladtam egyenesen a környezetemre koncentrálva, ő úgy kacsázott be mellém, hogy az egyik mozdulatával majdnem feldöntött, és a kormányszarvát beakasztotta a fékkar mögé, majd az ellenkormányzásával magával együtt berántott az árokba, ahol mindkét alkarral csalánban landoltam. Mindezt még aszfalton, nem rossz útburkolaton, síkon és nyílegyenes úton. Szóval ahogyan jogos, hogy MTB maraton után a technikai tudással rendelkezők panaszkodnak arra, hogy egyesek milyen bénák lejtőn lefelé (köztük én is, cserébe az ilyen helyeken gyorsan hátranézve helyezkedek), úgy egy országúti esemény kapcsán is egy bolyozni tudónak jogos arra panaszkodni, hogy sokan kacsáztak, és emiatt okoztak problémás szituációkat.
Mr.Csizmás: valaki korabban irta a wd40-et, lanckenesre. innen uzennem neki, hogy az petroleumszoda gyakorlatilag
"Jó" az kenésre is, ha hajlandó vagy 15 km-enként megállni, és újrafújni, mert tovább nem tart -
cekkk
veterán
válasz
Mr.Csizmás #49544 üzenetére
Én láttam most olyan WD40et amit lánckésre is ajánlotta, ilyen zöld volt a közebe a doboznak. Volt ott vagy 3 féle az eredeti WD40en kívül.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
gooool #49534 üzenetére
Mo-n nem igazán van lehetőséged, ha fixit vagy egysebit szeretnél. Van a tömegtucat Csepel Royal, abból is a 3* olcsóbb verzió, idén meg tavaly már nem is gyártottak 4* verziót, mert kb. kétszer annyiba került, és nem vette senki(kár érte, mert tényleg jó volt). Erre lehet építtetni bringát 90-100 körül, ami jobb lesz, mint a gyári felszereltségű Csepel gépek. Ezzel őt keresd, garanciával épít, millió lehetőséggel.
Másik opció a régi országúti vázak átalakítása fixi/ss vonalra. Sokan élnek vele, de nem ajánlom. Egysebire még elmegy, fixire semmiképp. Olcsóbb verzió, de nem vagyok a híve.
Maradéknak ott van a Mali, tavaly csinált két fixi/ss gépet, asszem olyan 80k körül van. Nem rossz gép, de akkor már inkább 90-100-ért rakass össze egy egyedi Royalt a retróban. Esetleg a Mongoose Maurice, az idén sajna jó drága lett, emlékeim szerint 120k körül mozog, de az egy gyárilag is elég jól sikerült gép. A Mali is egyben van, csak gyengébb a felszereltsége, és a váza sem olyan jó, mint a Mongoose.
Hát, kb ennyi.
ui.:
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz
Mr.Csizmás #49544 üzenetére
WD-40 főként mosásra, ha a "kiöntős" verziót nézzük.
Kicsit ugyan ken is, de hamar megszűnik a hatása.
Utána én TF2 spray-t használok (mosás után és ismétlő kenésre). -
Mr.Csizmás
titán
petroleum, benzin nem jo lancpucolasra?
btw. valaki korabban irta a wd40-et, lanckenesre. innen uzennem neki, hogy az petroleumszoda gyakorlatilag
-
cekkk
veterán
válasz
313313 #49542 üzenetére
Mivel társasházban lakom és nem kertesben így lehet igen nagyok. De egyszer már a brigéciollal a lakást elárasztottam és nem győztem szellőztetni így hidd el, nem akarom még egyszer ezt eljátszani.
Néztem, de láthatod itt nincs folyadék, most közben találtam ilyet, igaz nem olcsó, de ezzel nem is üldözöm ki az embereket a házból, és lehet nem lesz napokig büdös.
Persze ha lenne a kertben egy garázs nem érdekelne a szaga -
313313
addikt
-
cekkk
veterán
válasz
313313 #49540 üzenetére
Akkor mondom úgy, hogy valami olyan anyag amit lehet használni pincében is kiönthetem, és nem fulladok meg tőle közbe
Vagy ezek a citrus alapú dolgok nem sok mindenre valók?
A brigéciolt próbáltam már hatásos is, csak büdös mint a... Vagy a 2000-s is használható? Én csak a D3mat próbáltam eddig
-
cekkk
veterán
Én is megvettem ezt a LIDL-s lánc tisztítót
Most nézem máshol dupla ennyibe kerül mint most itt.
Milyen folyadékot érdemes még ebbe tölteni ha elfogy és nem brigéciol?
Neten nem nagyon találok ilyen lánctisztító folyadékokat.
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy fixit, de jó lenne flip-flop agyas, elvégre az SS kényelmesebb a szabadonfutó miatt.
100K alatt van valami érdemleges gép? Csepel Royal 3*-on kívül van valami?
176 centi vagyok, outin 54-es vázmérettel megyek.Köszi a segítséget!
-
-
zoli03
őstag
Elromlott a Ciclosport km órám. Akarok venni helyette egy másikat, a VDO X2-t néztem ki.
Szempontok: nagyjából hasonló árkategória (max 10e Ft), 3 adatot egyszerre lássak (az órát fontos, hogy mindig lássam), pulzusmérő nem kell (van külön).
Ezen szempontok alapján milyen alternatívákat ismertek? Nem lenne rossz a pedálfordulat mérés se, de ilyen áron ahogy nézem, nemigen van erre képes km óra. -
Gratula a mountisoknak is! Kemény időt kaptak mára.
Én ma pihenésképpen 4-5 órát segítettem Timivel a haverék házánál téglát hordani és pucolni a tegnapi verseny levezetése képen.18 órakor mint akit agyonvertek úgy elaludtam. Most meg itt fogok kukorékolni hajnalig
(#49511) csabi94 - gyerekkarika
A célegyenesben az előreállásomnál borítékolva is volt, hogy a főmezőnyből megnyerem az utolsó helyet.Ez a tapasztalatlanság.
Bár ilyen fiatal bandával nem igazán tudom már felvenni a versenyt. Az is csoda számomra, hogy Veled tudtam maradni a végéig
Talán tényleg jót tett, hogy a héten magamhoz képest kevesebbet mentem.
-
hoffman_
nagyúr
várj még egy bő évet, egy cimborámmal szíjhajtás projekten dolgozunk(illetve ő, én csak segítek ahol tudok), egyedi vázfejlesztéssel, nagyot fog szólni, ha kész lesz
ennek a kütyünek meg ja, annyi előnye van ugye, hogy nem kék leszedni a láncot. mondjuk ha ebbe teszel etanolt, akkor kb az lehet a hatás, mint amit én értem el sikálással, csak többször kell áthúzni és keményen.
rétisün:
csak nem találom a bikemag cikket...
-
válasz
hoffman_ #49517 üzenetére
jam, csak a tököm tele van már a láncleszereléssel, pucolással.
amikor végre tiszta, lefújom kenőanyaggal, 100km és megint nyekereg, megint befújom, megint nyekereg 100 után, majd így elmegyünk 4-500ig, és ugyanolyan dzsuva az egész mint volt... -.-
és muszáj lepucolni, mert érzem, hogy szarabbul vált mint tisztán...
komolyan, veszek egy szíjas bicajt... -
rétisün
veterán
válasz
vicces #49518 üzenetére
nem speedster, speeder, nem?
végülis mindegy, nekem volt speeder vázra épített bringám, aztán elkanyarodtam az outik felé, és eladtam a vázat, de jó kis gép volt, szerettem.
aszfaltra nagyon jók, előnye az outival szemben, hogy kényelmesebb, nem olyan 'görnyedős'.(#49521) hoffman_: sztem ez az.
-
SOAD19
addikt
Egyedi cross gép: [link]
A háttért okosan kitalálták, kartondobozokból.
Amúgy, mit lehet tudni erről a hajtásról, mennyire strapabíró, hatékony...?
-
hoffman_
nagyúr
többi itteni vélemény szerint kukás egy találmány. ami nekem bejött, az a cimbi által javasolt etanol(vagy opció a gázolaj). vettem egy tálat 300 forintért egy körömkefét 200 forintért, másfél liter etanolt 500 forintért, egy régi, nem használt pólót, és köszöntem. 1x15 perc öblítés, majd sikálás és rongy. ezt eljátszottam 3x, és egy 10 éves, soha nem takarított láncot, ami úgy ragadt a dzsuvától, hogy konkrétan beállt tőle a hajtás, visszahozott az életbe. a kezem mondjuk 3 napig rektes volt, szóval kesztyűt használj
-
leikomessi
aktív tag
válasz
Daniel Alves #49504 üzenetére
Nekem bejön, szép bringa. Hasonló kategória az enyém is. Csomagtartó van az enyémen, amit túrák szempontjából célszerűnek találok. Hétvégén dobok fel képet, remélhetőleg már bandázzsal.
@andyTM Gyanús volt nekem is a háttérvilágítás, el tudom képzelni mennyivel hamarabb lemerül. Lehet benézek az Aldiba.
@rétisün Igen, a fekete mellett szavaztam én is. Olyan szivacsos markolat van rajt, mint Daniel Alves bringáján, csak fehérben. Elég csúnyán néz ki, meg van már sárgulva a kosztól. Azt már a próba utak alatt is ódzkodva fogtam.
@salieri. Még nem csináltam ilyet. Talán youtube videók segíthetnek, csak nem lesz olyan rossz.
Gondolkozom egy komolyabbon is, amit linkeltél feketében eltudnám képzelni a kormányomon
Egy darabig nem tervezem másik bringa vásárlását. 3-4 évben gondolkodom minimum. -
ludsimon
veterán
Ha valakinek fontos a helyezés az nyilván mindent megtesz, de nem komplikálnám túl ennyire a dolgot és nem vádolnék meg/járatnék le mást a háta mögött.
Ennél tovább nem mennék, elfogadom, hogy ennyire jó. Egy egyszerű amatőrversenyről volt szó, ha meg doppingol tökre nem érdekel.Úristen Tamás! Már megint milyen LA meg miről beszélünk?
Szerinted majd 10-15 év múlva miről fogunk hallani? A Sky Pro Cycling team botrányról, hogy milyen megszervezetten ment a dopping... Ez ezzel jár aki élsportoló akar lenni. -
salieri.
őstag
válasz
leikomessi #49503 üzenetére
Ha sokáig fogod használni a bringát érdemes egy tartósabb bandázsra pénzt kiadni!
Egy minőségi nem egy szezont bír az fix..
Nem kell semmit venni hozzá.
Viszont ha nem csináltál még ilyet érdemes gyakorlott emberre bízni,rossz felrakás miatt is szokott hamar tönkremenni.
Itt egy kép a jobb fajtákból -
rétisün
veterán
válasz
leikomessi #49503 üzenetére
"Amúgy ezekhez a bandázsokhoz nem kell semmit külön venni, hogy rögzíteni lehessen?"
nem kell más, mindent adnak hozzá, maga a bandázs öntapadós egy vékony csíkban, jár hozzá végdugó, rögzítőszalag a végére.
annyit azért hozzátennék, hogy fehér bandázst jól meg kell gondolni, mert nagyon hamar piszkolódik, és csúnya lesz. volt két fehér bandázsom is, de sose bírtam olyan szép fehérre megpucolni, hogy tetszen is. azóta csak fekete, és ez nyeregre is igaz, bár azért egy nyereg nincs annyira szem előtt, mint a bandázs.
-
Cathfaern
nagyúr
Lepucoltam ma a biciklit, mert múltkor kapott egy kis esőt, plusz láncot is már ideje volt megpucolni és megolajozni. Aztán gondoltam ha már úgyis közel vagyok hozzá, kicsit átnézem féket meg váltót, főleg előbbit mert a hátsó időnként fura hangot adott fékezéskor, csak mindig mire hazaértem, lezuhanyoztam, stb, elfelejtettem, hogy meg is nézzem
Nos nagyon mérges lettem... hátsó fékkicsit rosszul volt beállítva, nem volt középen, illetve mivel került a hátsó kerékbe egy kis 8-as (2-3mm csak), összeségében beleért kicsit a kerékbe fékezés nélkül is... nem nagyon, menetszél mellett nem is lehet hallani, de azért beleért... hogy miért vagyok emiatt mérges? Azért mert 2 hete volt a kormány miatt szervízbe a bicikli, és direkt mondtam a srácnak, hogy ha már úgyis itt van, meg szezon eleje van, akkor nézze már át...
Értem, hogy szerelje maga az ember a biciklit, de mivel nem csak a biciklizés a hobbim, hétköznap kb. az a 1,5-2 órám van biciklizésre amit tekerésre fordítok, hétvégente meg mindig van valami program, és ráadásul amit egy szerelő megcsinál fél óra alatt, az nekem 2-3 óra...
Szóval van egy olyan (a jelek szerint irreális) elképzelésem, hogy a szervízes ebből él, nekem meg kevés az időm, ezért elviszem oda, megfizetem, és akkor megcsinálja lelkiismeretesen, és ő is jól jár, meg én is. Nem kérnek sokat, nem arról van szó, de én inkább kifizetném a 2x-esét is, de akkor ne legyen gondom a biciklivel...
És oké, az országban van 2-3-4 normális szervíz, csak azzal az ország széléről nem vagyok kisegítve, mert egyszer-egyszer el tudom vinni oda ha kell nagy szervíz, de mondjuk 1-1 alkatrész csere miatt nem autózhatok a fél országon át...
Esetleg Szombathely környékén (vagy Vas megyében) nem tud valaki megbízható szervízest? Olyat aki nem csak megcsinálja amit mond az ember, hanem jól csinálja meg... -
andyTM
őstag
válasz
leikomessi #49503 üzenetére
- ilyen Lidlis volt előtte nekem, de nagyon hamar megette az elemet, most az aldis van, igaz abban nincs világítás, de legalább fehér
-
Daniel Alves
őstag
válasz
leikomessi #49503 üzenetére
Én a városi bicikli mellé vettem ezt BCamerica Comet.
Szeretnék majd pár apróbb átalakítást eszközölni rajta. -
leikomessi
aktív tag
válasz
salieri. #49499 üzenetére
Köszönöm szépen a gyors választ!
Lidlbe van egy ilyen vezetéknélküli, 2500 forintért. Ahogy nézegetem ötezer alatt sehol nincs vezetéknélküli, de a legolcsóbb vezetékes is kétezer körül kezdődik. Sokat nem várok tőle de ha 2-3 évet kibír már megéri szerintem. Egyébként 3 év garanciát írnak, ami nem rossz.
Amúgy ezekhez a bandázsokhoz nem kell semmit külön venni, hogy rögzíteni lehessen? Szigszalagot olvasgattam leragasztani a végét az oké, de gondolom valami ragasztócsík jár hozzájuk.
@Daniel Alves Semmi komolyra nem kell gondolni, egy teljesen alap régebbi bringát vettem csak. 5 számjegyű árral szigorúan, prímszámmal kezdődik. Ahhoz, hogy ellopják másodpercek alatt ha netán felhozom Pestre felesleges többet kiadni érte. A Tolvajkergetők adásai eléggé ledöbbentettek. Körbe kerülnénk apával a Balatont nyáron, itt volt az ideje, hogy én is beújítsak egy gépet
-
andyTM
őstag
válasz
Daniel Alves #49501 üzenetére
- az aldiban most "csak" 3000 a vezeték nélküli/3 év garral.
-
Daniel Alves
őstag
válasz
leikomessi #49497 üzenetére
Ennyit nyertél?
Ezek a válaszok engem is érdekelnek ,szóval hátha lesz itt valami guru.
Ami biztos ,hogy kompjuterből csak vezeték nélkülit fogok venni. Nem szeretek "szopni" a sok vezetékkel.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- BMW topik
- Négy P-maggal jön a Panther Lake generáció
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tényleg megbüntette az Apple-t és a Metát az EU, jön a megtorlás?
- Hobby rádiós topik
- Windows 10
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Okos Otthon / Smart Home
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI PRO Z690 i7 14700K 64GB DDR4 2TB SSD RTX 3070Ti 8GB Fractal Design Meshify C CM 750W
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest