Hirdetés
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Veszprém - Tihany távval van valakinek tapasztalata? Végig lehet menni gond nélkül a 73-as, illetve 71-es utakon, vagy célszerűbb valamerre kerülni? És ha igen, merre?
-
Cathfaern
nagyúr
Lepucoltam ma a biciklit, mert múltkor kapott egy kis esőt, plusz láncot is már ideje volt megpucolni és megolajozni. Aztán gondoltam ha már úgyis közel vagyok hozzá, kicsit átnézem féket meg váltót, főleg előbbit mert a hátsó időnként fura hangot adott fékezéskor, csak mindig mire hazaértem, lezuhanyoztam, stb, elfelejtettem, hogy meg is nézzem
Nos nagyon mérges lettem... hátsó fékkicsit rosszul volt beállítva, nem volt középen, illetve mivel került a hátsó kerékbe egy kis 8-as (2-3mm csak), összeségében beleért kicsit a kerékbe fékezés nélkül is... nem nagyon, menetszél mellett nem is lehet hallani, de azért beleért... hogy miért vagyok emiatt mérges? Azért mert 2 hete volt a kormány miatt szervízbe a bicikli, és direkt mondtam a srácnak, hogy ha már úgyis itt van, meg szezon eleje van, akkor nézze már át...
Értem, hogy szerelje maga az ember a biciklit, de mivel nem csak a biciklizés a hobbim, hétköznap kb. az a 1,5-2 órám van biciklizésre amit tekerésre fordítok, hétvégente meg mindig van valami program, és ráadásul amit egy szerelő megcsinál fél óra alatt, az nekem 2-3 óra...
Szóval van egy olyan (a jelek szerint irreális) elképzelésem, hogy a szervízes ebből él, nekem meg kevés az időm, ezért elviszem oda, megfizetem, és akkor megcsinálja lelkiismeretesen, és ő is jól jár, meg én is. Nem kérnek sokat, nem arról van szó, de én inkább kifizetném a 2x-esét is, de akkor ne legyen gondom a biciklivel...
És oké, az országban van 2-3-4 normális szervíz, csak azzal az ország széléről nem vagyok kisegítve, mert egyszer-egyszer el tudom vinni oda ha kell nagy szervíz, de mondjuk 1-1 alkatrész csere miatt nem autózhatok a fél országon át...
Esetleg Szombathely környékén (vagy Vas megyében) nem tud valaki megbízható szervízest? Olyat aki nem csak megcsinálja amit mond az ember, hanem jól csinálja meg... -
Cathfaern
nagyúr
Grat minden Velenceizőnek, szép időket mentetek
-
Cathfaern
nagyúr
Sisaknál igazából két dolog számít: kényelmes legyen és legyen benne bogárháló. Védelem szempontjából nincs igazán különbség közöttük.
Sajnos mindkét szempont olyan, hogy nem lehet azt mondani, hogy "15k felett vegyél, és jó lesz", van akinek a 4k-s sisak kényelmesebb volt, mint a 30k-s, és van amikor a 4k-sba raknak bogárhálót, a 30k-sba meg nem... (mondjuk utóbbit egyszerűen nem tudom megérteni). Szóval próbálkozni kell
Bogárháló elsőre nem tűnhet létfontosságúnak, de elég ha egyszer berepül egy darázs a sisak alá, vagy pár alkalom amikor meg kell állni és levenni a sisakot, mert csiklandozza az ember fejét néhány bogár, és máris másként értékeli az ember a dolgot -
Cathfaern
nagyúr
válasz
hoffman_ #49297 üzenetére
"de igenis rájuk kell durrantani, hogy vegyék észre magukat"
Azt gondolni, hogy az anyázástól megváltoznak az emberek, pont ugyanolyan irreális, mint azt gondolni, hogy ha nem csinálunk semmit, attól megváltoznak. Egy gyereknél még talán sikert érsz el azzal, ha leszidod, de egy felnőtt emberen ezzel semmit nem tudsz változtatni (max a vérnyomását). Szóval legfeljebb magadnak nyugtatásnak jó ha beszólsz, de ahogy a lentebbi példák mutatják, beszólással inkább csak további problémákat generálsz magadnak. Egyszerűen nem éri meg. Oké, oda lehet szólni, hogy "figyelj már oda", vagy ilyesmi, de elküldeni a francba... csak rontasz a helyzeten (akár nála is, mert azt fogja gondolni, hogy "na ha ilyen köcsögök, akkor legközelebb már csak azért se állok meg", stb.)pengemetal
"Ha nem szólok neki/rá, akkor talán fel sem tűnik neki, hogy valamit szarul csinált. Így talán elgondolkodik"
Normális hangnemben jogos a figyelmeztetés. De csak normális hangnemben.benedekco:
Szerintem a megállás jelzését kb. senki se ismeri... pedig tényleg hasznos lenne. Igazából minél több ember elkezdi használni, annál több ember fogja megérteni isDe a magyar biciklis kultúra még nem tart ott, hogy alapból tudjon ilyeneket.
-
Cathfaern
nagyúr
Hozzám hasonló magassággal rendelkezőktől kérdezem (178cm), hogy van esetleg akinek van bejáratott rendelős helye? Helyi beszerzési forrásokat kilőttem, intersportos és decathlonos nadrág is ~40 perc után kényelmetlen, míg az aldissal 2 óra után se érzek semmit... csak sajnos abból rövidet nem sikerült szereznem, csak vastagabb hosszú van, az meg már sok
Bicikli üzletekben meg csak méregdrága márkás cuccok vannak, amik bármennyire is kényelmesek, nem érik meg az árukat, mert 1 év alatt úgyis széthajtja az ember...
Szóval maradt a rendeljük valahonnan, viszont ötletem sincs honnan. Szivesen veszek ötletet olyanoktól is, akik más méretűek (de találtak bevált kényelmes nadrágot), de legjobb lenne ha hozzám hasonló mérettel rendelkező tudna tapasztalatot mondani, mert akkor nem kell találgatni, hogy mekkora méret lehet jóMás: mivel több helyen is dícsérték, gondoltam kipróbálom a runtastic biciklis programját, ez lett az eredmény:
[link]
Nem tűnik rossznak, mondjuk mind a kezelőfelület, mind a weboldal nagyon zsúfolt szerintem. Mindemellett nem nyújt annyival többet, mint az endo. Ami viszont tetszett benne, hogy rögtön eddzés után feldob egy ablakot, ahol kitölthető az átlag/max pulzus, átlag/max pedálfordulat, plusz egy 5 fokozatú skálán lehet jelezni mennyire érezte jól magát az ember, illetve rögtön lehet kommentet írni. Nekem ez tök hasznos lenne, mivel pulzusmérőm nincs a telefonnal összekötve, és endo-n utólag webről kell szerkesztgetni a dolgokat. De annyit mondjuk azért nem ér, hogy váltsak. Premium verziója tartalmaz jó dolgokat (eddzések összehasonlítása pl.), de az havi előfizetéses modellel működik.
Ami nem tetszett, hogy ingyenes verzióban reklámok is megjelennek a telefonon, ezzel csak még zsúfoltabbá téve a felületet (endo szerintem nagyon jó ilyen téren, legalábbis iOS-en biztosan, androidot nem láttam. Szép letisztult felület, nagy indítás/szünet gombbal, plusz lényegi információk rögtön leolvashatóak róla)
De akinek valamiért nem jött be az endo, annak megérhet egy próbát -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Tomi_Sci #48684 üzenetére
Vázcsöves váltóval nincs semmi gond, viszont amitől mindenkit óva intenék, az a "kormányszáras váltó" (hasonló mint az alsócsöves, csak a kormányszárra van szerelve). El nem tudom képzelni mit gondolt az aki kitalálta, lényegében az összes fogásból nehézkes elérni. Szerencsére elég kevés biciklin található ilyen, nem is sikerült képet találnom róla (persze nekem sikerült belefutnom
)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
lsebestyen #48555 üzenetére
Hol olvastál ilyet?
Biciklis cipőnek pontosan az a lényege, hogy minél keményebb legyen a talpa, hogy minél nagyobb felületen tudd átadni a pedálnak az erőt (hatékonyabb legyél), illetve hogy a pedál ne vágjon bele a lábadba. Szóval el nem tudom képzelni a merev talptól miért válna egy biciklis cipő kényelmetlenné (leszámítva ha 100km-es gyalogtúráról van szó... akkor tényleg kényelmetlen lehet
).
Konkrét cipőt nem ismerem, nekem speci van, annak is elég merev a talpa, de sose éreztem még kényelmetlennek (igaz csak ~3 hónapja használom, téli holtidőt levonva) -
Cathfaern
nagyúr
válasz
maross #48531 üzenetére
Keresztbeváltást semelyik váltó nem szereti, ezen beállítással se lehet segíteni. Nagyjából 2-3 fokozat az alul-felül ami nem használható (szóval pl. egy 3 első, 8 hátsó tányéros biciklin nézve: legkisebb első mellett a hátsó 1-5 használható, középsőn 2-7, legnagyobbon meg 3-8. De ez csak nagyjábóli érték, bicikli válogatja a dolgot). Szóval ez teljesen normális, nem igazán lehet javítani rajta.
-
Cathfaern
nagyúr
Félig OFF:
Veszprémi ismerősöm szeretne autóról biciklire váltani munkába járás terén. Jelenleg nincs biciklije, viszont mivel elég régen biciklizett rendszeresen, ezért először szeretne ~2 hétig próbát tenni, hogy milyen a kerékpárral munkábajárás, mielőtt beszerezne egyet. Szóval nincs esetleg valakinek veszprém környékén egy biciklije kölcsönbe? Kb. 170cm magas az illető, illetve nőnemű, de nem probléma a férfiváz sem (sőt). Bicikli az kb. mindegy lenne milyen, csak ne outi legyen. Napi kb. 6km-t menne vele. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Criton #48089 üzenetére
Mindegyik pulzusmérőnek a jeladója mellkasra rögzíthető
(nem a mechanikai dobogást érzékelik, hanem a szív elektromos jeleit. Egyrészt pontosabb, másrészt mechanikai méréshez el kéne szorítani valamit, ami sportolás közben nem poén.
Szóval csak egy gumipánt van a mellkasodon, semmit nem venni észre belőle (volt is már példa, hogy fel se tünt, hogy nincs rajtam és otthon maradt... ) -
Cathfaern
nagyúr
válasz
D.Orion #47915 üzenetére
"Pl. nem tűnik fel senkinek, hogy a Youtube-on pont azok a hirdetések köszönnek vissza a videók előtt, az oldalsávon amivel kapcsolatban"
Ez azért "nem tűnik fel senkinek", mert a Google ezt teljesen bevallottan, és nyíltan csináljaAz egész Google Ads pontosan erről szól, hogy cookie-kal, illetve ha be vagy google acc-ba logolva, akkor azon keresztül eltárolja a böngészőelőzményed, gmailes e-mailekben kulcsszavakra keres, stb., és ezzel célzott hirdetést tud adni neked. El lehet gondolkozni azon, hogy ez jó-e vagy sem (jó oldala: férfi létedre nem kell intimbetét reklámokat nézegetned, találkozhatsz olyan reklámmal ami tényleg érdekel), de ez sose volt titok, maximum te nem tudtál róla.
Szóval nem kell oda is összeesküvést látni, ahol nincs -
Cathfaern
nagyúr
Nekem BBB BSG-33 Optiview PH van, ez tavaly 23k volt, bele a lencse az egy sima lencsekészítés ára (8k volt). Ez ugyebár photokromatikus, a "sima" sötét lencsés verziója olcsóbb (de én ragaszkodtam ehhez, nem akarok még pótszemüveget is hurcolászni). A közelebbi lencse engem nem zavar egyáltalán (első tekerésnél volt kicsit furcsa, utána már nem volt vele gondom), illetve a látszólag vastag betétkeretből sem látszik semmi belülről (max kívülről furcsa, de ha elég gyorsan teker az ember, akkor nincs ideje a szembejövőnek megnézni
).
Kontaklencse nekem ott kiesett, hogy 1 órát próbálkoztunk az optikussal, hogy berakjuk, de nem sikerült... utána adott próbalencsét, és próbálkoztam vele otthon is, de az is reménytelen volt, szóval én itt feladtam
De amúgy jó alternatíva lehet, ugyabár sokan egész nap hordják, szóval ha csak pár órára van bent, akkor jóval kisebb terhelés a szemnek mindenképp... Mondjuk cserébe drágább, mert amíg én elhordom ezt a szemüveget éveken át, addig lencséből mindig kell új (igaz akkor olcsóbb napszemüveget lehet nézni)venember83:
Nem igazán kapni rendes keretben olyat ami védene a szél ellenFutottam én is egy kört ezzel, onnan tudom... Illetve nyilván Bp-n lehet más a helyzet, "vidéken" (értsd: megyeszékhely) esélytelen volt.
-
Cathfaern
nagyúr
"De két ZEFAL -os thermo kulacsot lehet hogy beújítok idén nyárra. Valahol olvastam, hogy 2-3 órát tudja hidegen tartani a cuccot."
Bár nem Zefal, de thermonak nevezett kulacsom nekem is van, már 1,5 órás körre sincs értelme vinni, mert semmivel se vagy vele előrébb... Mondjuk ez annyi, hogy vastag műanyag - szivacsréteg - vastag műanyag, szóval ha a zefalos ennél extrább felépítésű, akkor akár még jó is lehet. Mondjuk akkor engem is érdekelne, szóval ha kipróbáltad, infót plsludsimon:
Toomy arra próbált utalni, hogy a fixin nincs fék. Szóval ha "60-al" későn vette észre a vonatot, akkor egyetlen esélye volt: megpróbálni átérni előtte. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
amargo #47285 üzenetére
Csatlakozom, bár én még csak ~3 hónapja használok SPD-t (nyár vége, meg most tavasz), de nem estem vele még egyszer sem (remélem így is marad
). Igaz mikor megvettem, akkor rászántam egy negyedórát arra, hogy állóhelyzetben becsatol kinyit, becsatol kinyit, becsatol kinyit...
Illetve kezdésnek szerintem érdemes minél gyengébbre állítani, nagyon meg kell tépni ahhoz így is ahhoz, hogy normál tekerésnél kijöjjön (nekem még nem is sikerült elérnem), ellenben egy picit kinyomja ember oldalra a sarkát, és már szabad is.
Mondjuk had tegyem hozzá, hogy én csak aszfalton megyek, szóval terepen nincs tapasztalatom SPD-vel. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
fireproof #47241 üzenetére
Igazából az outi elbír (főleg ha nem agyonkönnyített karbont veszel), ami inkább probléma lehet, hogy kényelmetlen lesz. Ugyebár outin eléggé előrehajolsz, és emiatt nagyon feljön a lábad. Így ha az embernek kicsit nagyobb hasa van, akkor folyamatosan azt fogja "rudgosni", ami elég rossz érzés (saját tapasztalat
). Én akkor vettem outit, mikor 85kg lettem (178cm-hez), akkor már ok volt, de miután fogytam még 2-3kilót, utána lett (ilyen téren) igazán kényelmes.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
rétisün #47222 üzenetére
Először én is nézegettem nagyokat, aztán rájöttem, hogy én 20km alatt 2-3x annyi szintet szedek össze, mint ők 100km alatt
Persze ettől még nagyon szép teljesítmény, nem vagyok benne biztos, hogy 100km-en át tudnám ennyire egyfolytában egyenletes tempóval hajtani a biciklit
(ugyebár az emelkedőnek az az előnye megvan, hogy utána lejtő jön... )
(#47232) Criton:
Nekem váztáskám van (ilyesmi: [link]), az egyik felében csak a telefon van, az enyém olyan, hogy mindkét felén van cipzár, az egyik oldalt több hely van, a másikon kevesebb. Ez utóbbiba szoktam a telefont magába beletenni, annyi hely van benne hogy relatív szorosan tartja, tehát annyira nem is zötykölődik, illetve mivel külön van a többi cucctól, nincs is ami megkarcolja. ~3 éve így használom, nem volt sose gond ezzel a felállással. Igaz, én esőben nem tekerek, mindennapi melóban járáshoz valószínűleg célszerű valami kifejezetten vízálló táskát beszerezni. -
-
Cathfaern
nagyúr
De sok hozzászólás születik itt mostanában...
Utóbbi időben kicsit sok volt a meló, nem is nagyon tudtam követni, de mostantól talán már aktívabb leszek. Főleg, hogy újra nyeregbe pattantam én is, mai szép napsütésben tekertem egyet
Télen ugyebár szinttentartás végett eljártam spinningelni (eleinte heti átlag 2 megvolt, de aztán megbetegedés meg meló ezt megakadályozta... ), tapasztalataim a következőek ezzel kapcsolatban:
- erőt nehezen tudom megmondani, de érzésre relatív keveset, vagy nem fejlesztett. Igaz nem is jártam annyira rendszeresen, mint kellett volna
- pulzus / levegő (kettő ugyebár valamennyire összefügg) viszont érezhetően fejlődött, olyan tempónál ahol régen kiköptem a tüdőm, ott most "beszélgetős" szinten volt a levegővételem meg a pulzusom is (utóbbi csak tippre, mert annak ellenére, hogy szépen kicseréltem mindenben az elemet, meg beállítottam a pulzustartományt stb. az övet sikerült otthon hagynom...). Megjegyzem nem kis élmény volt a spinning terem fülledt és pillanatok alatt 100% közeli páratartalmát elérő levegője helyett a szabad levegőt szívni
- amiben legtöbbet segített az a kiállva tekerés megtanulása. Régen nem nagyon használtam, részben mert nem is nagyon ment, viszont most már gond nélkül tudok váltani hegynek felfele, plusz meg is tudom tartani hosszabb ideig is (régen főleg ezzel volt a gondom). Kicsit mondjuk adaptálni kellett, mivel spinning biciklin nagyrészt egyenesen állva teker az ember, arra hamar rájöttem, hogy outin felejtős leszPlusz ahhoz is hozzá kellett szoknom, hogy rendes biciklin bizony kézzel jelentősen rá kell dolgozni, hogy egyensúly megmaradjon... de ez max. 1-2 kiállást vett igénybe, utána ment már minden mint az álom
- ami egyedül furcsa volt, hogy spinning során egyszer se éreztem a térdem, pedig sokszor jóval nagyobb erővel tekertem a biciklit... viszont most volt hogy éreztem, igaz fájni azért nem fájt. Lehet valami beállítás nincs rendbenHa már beállítás, akkor elérkeztünk egy újabb ponthoz amiért tollat / billentyűzetet ragadtam
Ugyebár tavaly nyár végén vettem egy outit, akkor is panaszkodtam a vállaimra. Télen ráeddzettem felsőtestre, viszont a probléma nem szűnt meg (bár valamennyit talán javult), szóval egyre inkább úgy érzem valamit variálni kéne. Igazából úgy kényelmes, ha a kormányt nem a fékváltókarnál fogom, hanem onnan egy 3-5 cm-el hátrébb. Ez alapján gondolnám azt is, hogy túl nagy a bicikli, viszont ha meg azt nézem, hogy a nyerget szivem szerint emelném még 1-2 cm-el, csak azért nem akarom, mert így is már 5-6 cm különbség van a nyereg és a kormány között... szóval ha tovább emelem, a vállaim még kevésbé fogják bírni. Ez alapján meg mint ha kicsi lenne a bicikli.
Alapproblémám az egyébként, hogy arányaiban hosszúak a lábaim. Ismerősöm 10-15cm-el alacsonyabb nálam, viszont ha leülünk, akkor egy magasságban van a fejünk... ez alapján első körben gondolom egy rövidebb esetleg magasabb stucnival kéne megpróbálkozni ha jól sejtem. Ebben kérnék megerősítéstIlletve ha tényleg azt érdemes, akkor kb. milyet nézzek? Jelenlegi 11 cm hosszú, és kb. vízszintben van (picit talán lefele is hajlik).
Esetleg előfordul, hogy még mindig csak szoknom kéne az outit (megvétel után 1-1,5 hónapot tekertem vele)? Igazából azért nem gondolom, hogy ez a helyzet, mert nem csak kicsit kényelmetlen a vállaimnak, hanem egy 1-1,5 óra után mindenképp pihentetnem kell őket egy 5-10 percig legalább, mert szabályosan fájnak. -
Cathfaern
nagyúr
Koffein megemeli a pulzust. Tegyük fel, koffein fogyasztása nélkül max terheléssel (amikor már úgy érzed mindjárt végig) fel tudod vinni 190-re a pulzusod. Ha emellé iszol annyi koffeint, hogy a nyugalmi pulzusod fel fog emelkedni 10-el, akkor a max pulzusod is fel fog, viszont azt lehet a szíved már nem bírja, és begörcsöl/infarktus/stb.
Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de ezért mondjuk azt, hogy sportolás mellé nem célszerű koffeint fogyasztani (főleg nem előtte és közben). Mondjuk ha reggel iszol egy kávét, délután/este sportolsz, és nem hajtod szét magad, akkor nyilván nem fogsz lefordulni a bicikliről. De persze jót akkor se tesz -
Cathfaern
nagyúr
Amennyire tudom, kerekenként adják meg a korlátot, szóval összsúly számításnál ezt növeld meg 30-40%-al (attól függően, hogy mennyire egyenletesen oszlik el a súlyod. Nyilván ha csomaggal megpakolt trekkingről van szó, akkor megint máshogy kell számolni).
És ebben az értelemben maximum súlyt írnak, tehát csomaggal, ruhával, elfogyasztott kajával együtt (de mégegyszer mondom, 85kg így tipikus esetben ~110-120kg-ot jelent). -
Cathfaern
nagyúr
válasz
dany27 #43056 üzenetére
"Más különben ez hogy szokott működni? Csak azért kérdem mert tesóm is tervezi, hogy járjon spinningre de ő nem ilyen módon hanem mint normál ember elmegy egy fitness terembe és vesz magának bérletet. Ezért érdekelne, hogy ott hogy kezelik az erőnlétek közti különbséget?"
Ugyebár alapból adott az, hogy az ellenállást te magad állítod be. Szóval aki kevesebbet bír, az kisebb ellenállásra rakja (nyilván testsúly valahol korlátozó tényező, egy bizonyos szint alá nem lehet levenni, mert akkor csak elpörög kiálláskor). Plusz mindig ott a lehetőség, hogy visszaülj a nyeregbe pár perce ha már sokIlletve nagyobb helyeken (ahol sok óra / eddző van), szoktak külön hirdetni, hogy spinning kezdőknek / haladóknak, stb.
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #42850 üzenetére
Lényegében amikor fixin ellentartasz a pedálnak, akkor a térdizületedet nyomod össze. Szóval a fixin fékezgetés az olyan, mint ha időnként leesnél valahonnan, és kinyújtott térddel érnél földet (kinyújtott lábakkal, mert hiába van behajlítva az ember lába, izomból megfeszíti, hiszen ha nem tenné, akkor elpörögne). Amitől nyilván nem megy szét azonnal az ember térde, de minden csak idő kérdése...
Visszafele meg nem tudsz lényegében egy fixit tekerni, ha az előrefele halad, kivéve ha akkora erővel megtekered, hogy "hátrafele kipörögjön" a kerék. Ami nyilván még térdgyilkosabb, mint ha csak fékeznéd (hiszen először ahhoz állóra kell fékezned a kereket). Illetve megjegyzem épp emiatt fékezés szempontjából nem sokat ér(ellenben a gumi hamar elfogy)
Szerk: Félreértések elkerülése végett, nyilvánvaló okokból amikor előrefele tekered a pedált, akkor is összenyomódik a térdizület. Csak tipikusan fékezni gyorsabban szeretne az ember, mint gyorsítani, illetve egy esetleges vészfékezésnél nem a térdedre fogsz figyelni, hanem hogy izomból rálépj a pedálra. És az bizony nem tesz neki jót.
rii:
Fixivel szemben csak ellenérv vanElvileg érv lehetne mellette az ára, de mivel divatcikk, illetve a szabadonfutó annyira filléres (és nehezen romló) alkatrész, hogy lényegében egy fixi drágább, mint egy egysebességes (sőt lényegében, az egysebességes is drágább, mint egy alap váltós bicikli... tömeggyártás miatt). További érv lehetne a jobb hatékonyság, de amennyit nyersz azon, az kb. elhanyagolható. Illetve nyilván mindenféle trükközéshez jó ha nincs szabadonfutó, de az már teljesen más műfaj.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
---Lasali--- #42637 üzenetére
Egyrészt egyetemi diplomamunka témának kiváló, mert könnyen össze lehet rakni, könnyű tesztelni, alapvető mechanizmusokat ki lehet éles helyzetben próbálni (lehet alkalmazni a megszerzett tudást), plusz mégis valami olyat lehet csinálni, amit más nem hozott még össze (ugyebár egyetemi diplomamunkánál elvárás, hogy legalább valami új legyen a dologban, ne létező dolgot fejlesszünk le újra. Na most nyilván a diplomások számát megnézve képtelenség, hogy ebből mind piacképes fejlesztés legyen).
Másrészt "rendes" biciklin szerintem sincs sok értelme, ellenben elektromos bicikliknél, amik "szakavatatlan" kezekben, és városi forgalomban is el tudnak érni elég nagy sebességet, lehet jó haszna lenne (neked nyilván nem okoz gondot megállni satuzás nélkül, de az elektromos biciklivel a mari néni lehet csak simán rátapad a fékre amikor lelépnek elé). És ott a plusz súly, meg kábel, meg elektronika sem jelent problémát.
De ez csak az én ötletelésemAhogy a cikk is írja, egyáltalán nem biztos, hogy piacképes a termék, de egy diplomamunkának nem is ez a célja.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
D.Orion #42652 üzenetére
Én bementem biciklis boltba, felpróbáltam az összes ott található sisakot, 5k volt az alja, 25k volt a teteje. Végül a 25k-s Rudy Projectet hoztam el, de csak azért, mert azt ha a fejemre vettem úgy éreztem, hogy nincs is rajtam semmi, a többinél meg éreztem, hogy van rajtam valami...
De topicban volt aki meg több boltot végigjárt, ugyancsak végigpróbálva mindent, és ő egy 6-8k-sal jött ki végül, mert neki az volt kényelmesebb, mint a 20k+-osok.Szóval szerintem sisaknál alapvetően négy szempont van:
1. Rovarháló
2. Rovarháló
3. Rovarháló ()
4. Kényelmes legyenA többi annyira tényleg nem oszt-szoroz
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Norbika88 #41881 üzenetére
Korábban volt erről már sokszor szó, de a lényeg:
Aszfalton bicikli esetén kizárólag az számít (esőben is), hogy a gumi mekkora felületen érintkezik a talajjal. Minél bordázottabb a gumi, ez a felület annál kisebb lesz, tehát aszfalton a teljesen sima felület jobban tapad, mint a bármilyen rücskös. Autóknál számolni kell a vízenfelúszás lehetőségével, azonban bicikli esetén a keskeny kerekek miatt (igen, ilyen téren a 2,5-ös is keskenynek számít) ehhez 200km/h-val kéne menni.tl;dr:
aszfalton a rücskös/bordázott gumi hamarabb megcsúszik, mint a sima -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Teasüti #41410 üzenetére
Hülyén fog hangzani, de azért mert felesleges plusz súly. Felsőtest izomzata relatív keveset számít biciklizéskor (egészen amíg rendesen tudod tartani magad, de ahhoz messze nem kell enny izom), lényegében csak a lábizomzat a lényeg (mégegyszer mondom, a hajtás tekintetében... ha egészséget és hasonlót is figyelembe veszünk, akkor természetesen nem csak a lábizomzat kell). Továbbá hosszútávú biciklizés esetén a súly bizonyos szempontból előrébb is kerül, mint az izomerő, szóval sokkal fontosabb a hatékonyan működő izom, mint a sok izom. Innentől kezdve a túl sok lábizom is már hátránnyá válik (mind futóknál, mind biciklistáknál csak a sprintereknek van nagy izomzata, hosszabb távosok mint "vékonyak").
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
tomyka74 #41367 üzenetére
+1 a spinning biciklinek.
Szép és jó a görgő, viszont:
1. Mivel nincs menetszél, izzadni fogsz. Nagyon. A sós vizet meg a bicikli semelyik része nem szereti túlzottan, szóval lehet nem célszerű a több száz ezres biciklit beáldozni erre a célra
2. szabadgörgő kevésbé jól állítható, illetve annyira nem is biztonságos, főleg ha kevés helyed van. Fix görgő meg eléggé tudja csavarni a biciklit, abból adódóan, hogy oldalirányba rögzítve van, viszont elég jelentős erők érik ilyen téren is. Szóval alu vázzal nem biztos jó ötlet.
3. Amennyiért kapsz egy jó görgőt, annyiért kapsz egy spinning szobabiciklit is -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Auratech #41298 üzenetére
Ha hátul kevés a tapadás, akkor max kipörög a kerék, legrosszabb esetben elkezd csúszni a hátulja, amit annyira nem lehetetlen korrigálni. Ha az első keréknél kevesebb a tapadás, mint kéne, akkor kb. fixen elesel (de legalábbis teljesen irányíthatatlanná válik a bicikli, tehát jó eséllyel csak jobban jársz ha elesel, és nem mondjuk egyenesen belecsúszol egy kereszteződésbe). Szóval előre a jobbat, mindenképp.
De ahogy Teasüti is írja, igazából biciklinél a mintázat csak "terepen" segít, hó persze terepnek számítEllenben száraz úton, sőt akár esőben csak ront a helyzeten (vizen felúszás bicikli esetében csak akkor fordul elő, ha kb. 150 km/h-s sebességnél többel mész
)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Szakbarbár #41191 üzenetére
Nálam "normál" időben (20-25 fokig) 0,5l/óra, melegebb időben 1l/óra. De egy órát általában időjárástól függetlenül is kihúzok víz nélkül. Enni 1,5-2 óra felett szoktam, de általában müzliszelet mindig van nálam, biztos ami biztos alapon.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
venember83 #40959 üzenetére
Szerintem egyébként nagy piaca lenne a "felújított bicikli" kategóriának. Arra gondolok, amit itt a topicban nagyon sokan csinálnak egyedileg: aprók böngészése, jó ajánlatokra lecsapás, azon 1-2 alkatrész cserélése, kicsit helyrepofozás, és van egy tök jó biciklid, töredék áron. Viszont nagyon sokaknak ehhez vagy tapasztalata, vagy ideje nincs, és ezért vagy megvesznek használtan valami szart (ha pechjük van még drágán is) és szívnak vele, vagy hagyják a használt piacot... Látva még az akciós újonnani árakat is, szerintem bőven lehetne van árrésnek is helye ebben a kategóriában.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
lsebestyen #40844 üzenetére
Csomagos túra + outi szerintem felejtős. Ha rá is tudsz valahogy applikálni csomagtartót, az biztonságosan csak pár kilót fog elbírni. Nagyon hátizsákban sem fogsz tudni cuccot vinni, mert a vékony kerekek annyira nem örülnek a nagy súlynak => gyakoribb defekt. Plusz hosszútávon az outis testtartás se igazán kifizetődő (hosszú táv = napokon keresztül 5-6-7 óra, hátizsákkal). Persze ez utóbbi csak eddzettség kérdése
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Szakbarbár #40578 üzenetére
Többé kevésbé saccra mérnek ezek, viszont a te mérési eredményed reálisnak tűnik. Itt pontosan arról van szó, hogy mivel abbahagytad a mozgást, ezért az izom elkezdett leépülni, illetve mivel kalóriatöbbleted volt, ezért helyette feljött némi zsír. Kilóban ugyanott vagy, testzsírszázalék viszont nőtt.
Ami pontos mérést ad, az ez a típus: [link]. Szóval ami nem csak lábon keresztül mér, hanem kézen keresztül is, ezek már meglehetősen pontos eredményt adnak (jó drágák is)."Egy rokonom kapott kölcsön szobabiciklit, mert szeretne lefogyni pár kilót. Javasoltam neki, hogy ha hozzászokott a rendszeres mozgáshoz, akkor heti 2-3 alkalommal legalább 1 órát folyamatosan tekerjen alacsony fokozaton. Eddig nem sportolt semmit. Esetleg több vagy kevesebb mozgás is elég lehet?"
Én heti 3x1,5 órát javaslok. Tudományosan megindokolni nem tudom, saját tapasztalat, hogy drasztikusan jobb eredményre vezet, mint a 3x1 óra.-HajTömeg-:
"Öltözzön be, izzadjon keményen,főleg comb tájékon,az a legnagyobb izmunk,ha fogyni akar azt kell edzeni!"
Na ezt gyorsan elfelejteni! Több izzadással két dolgot ér el:
1. Hamarabb elfárad, és drasztikusan rosszabb élmény lesz a sportolás
2. Több vizet veszt az eddzés alatt
Fogyást egész pontosan nulla mértékbe befolyásolja az izzadás mértéke (illetve az 1. pont miatt inkább csak akadályozza... ). Amit befolyásol, hogy ha eddzés után rááll a mérlegre, akkor kevesebbet fog mutatni, mint ha nem izzadt volna eddzés alatt... de ez 100%-ban a vízveszteségnek köszönhető, ami legrosszabb esetben is 1-2 napon belül megszűnik. Súlyt amúgy sem szabad eddzés után mérni, legjobb mindig reggel, szükségletek elvégzése után (de még evés előtt).
Továbbá a fogyást ugyancsak nem befolyásolja, hogy konkrétan milyen izmot mozgat meg (bár annyiból jogos a combizom, hogy mivel nagy izom, ezért könnyebb erősebb terhelésre bírni, és ezáltal nagyobb kalóriaveszteséget elérni, mint mondjuk egy karizmot).gooool:
"A lényeg a hosszú ideig alacsony pulzuson való tekerés (120 körüli pulzus ez az érték)"
A mondat első része igaz, a második része igaz, ha egy sportos egyénről van szó, súlyfelesleg nélkül. Esetünkben ugyebár ez pont nem áll fent, szóval jó esély van rá, hogy mire felül a biciklire, már 120 lesz a pulzusa(kis túlzással saját tapasztalat kezdeti időkből)
Nekem ez a kalkulátor vált be: [link]. Nyugalmi pulzust mérni lehet, legjobb ébredés után közvetlenül (ideális esetben pulzusmérővel, kevésbé ideális esetben 20 secig számolni a pulzust tapintással, majd felszorozni 3-al), maximális pulzust pedig ezzel érdemes kiszámolni: "210 mínusz az életkor fele; mínusz a testsúly 10%-a kg-ban; plusz 4 ha férfi." (ideális esetben ezt is ki kéne mérni, de szvsz eddzettség nélkül azt orvosi felügyelet mellett ajánlatos csak)
Kalkulátorba ezeket beütve, kidob egy táblázatot, és ott a 65-75% közötti tartományt kéne tartania.
Ugyebár itt a nyugalmi pulzus figyelembevétele a fontos, teljesen mást jelent a laza eddzés ha valakinek 60, meg ha valakinek 80-90...Illetve a végére jó tanács:
Valahogy találja meg azt a módszert, amivel nem szenvedve ül fel a biciklireZenehallgatás, TV nézés, akármi, csak ne az legyen, hogy "na éljük túl ezt a 1,5 órát". Mivel akkor csinálja 1 hétig, 2 hétig, x hétig, de nem fogja tudni végigcsinálni rendesen.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Teasüti #40473 üzenetére
Igazából az outi és a terep találkozásánál a kerék a fő probléma. Mind tapadás terén (kerékvastagség és futófelület), mind defektállóság terén (nagy nyomás esetén nagyon könnyen beleáll bármi a kerékbe, kisebb nyomás esetén meg a felütés veszélye nő meg), mind fékerő terén (outis fék fékereje ugyebár nem az igazi). Szóval ha a biciklire rá tudsz rakni egy vastagabb, mintázottabb külsőt, illetve fékeket le tudod cserélni, vagy vannak elég jók ahhoz, hogy ne legyen velük gond a terepen, akkor minden további nélkül tudsz terepezni outival is (meg nyilván az áttétel lehet a problémás, de ha jól értelek ez nálad nem lesz gond). CX bringákat azért mondtam, hogy inkább versenyre vannak, mert nem nagyon van belőlük "olcsó" kategória, akkor már tényleg jobb egy outit átépíteni (elvileg a cx váz amúgy kicsit különbözik, pl. villáknál több helyet hagynak a sárnak, meg V fékkel vannak, stb. de ha nem a terep a fő cél, akkor szerintem ez annyit nem számít).
-
Cathfaern
nagyúr
Boldog Karácsonyt mindenkinek
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
rétisün #40375 üzenetére
Jogos, csak az a gond, hogy nekem a tekerés után a liftben ölelkeznem kell egy sort a biciklimmel, plusz utána a lakásban fog állni (és csöpögni). Szóval inkább a nedves időkre félrerakom a biciklit, és más sportokkal próbálom helyettesíteni. De attól még várok a jó időre amikor tudok tekerni egyet
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40134 üzenetére
Azzal nem, főleg mivel a láb nagy részt lefogja a menetszelet
Ellenben maga a váltó rendszer (már csak a plusz görgők miatt is) jelentősen rontja a bicikli hatásfokát
Viszont minél feszesebb a lánc, annál jobb a hatásfok (már csak ezért sem célszerű nagyon hagyni megnyúlni a láncot).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #40121 üzenetére
Itt a cikk (mondjuk nekem rémlik egy részletesebb verzió, amiben több volt a konkrét szám, de azt most nem találom).
Egyébként szerintem az lehet az oka, hogy a "fog-alapú" erőátadás miatt a lánc valójában nem súrlódik, illetve egész pontosan a lánc - hajtás közti súrlódás az erőátadás szempontjából elhanyagolható (nem csökkenti az átadott erőt, főleg ha elég feszes a lánc). Egyedül a lánc belső súrlódása számít, de azon meg túl sokat nem oszt-szoroz a külső kenés.
Ezzel szemben a külső kenés viszkozitása miatt a lánc nehezebben mozog, és emiatt nehezebb tekerni.
Persze mégegyszer mondom ez totálisan elméleti fejtegetés, valós használat közben nem kérdés, hogy kell kenés -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #40118 üzenetére
Persze ez igaz, de alapvetően hatásfokról volt szó. Persze hosszabb távú használat esetén ugyancsak a kenéssel lesz jobb a hatásfok.
De labortiszta környezetben, teljesen új lánc és új hajtás esetén kenés nélkül jobb a hatásfok. Persze nyilván ki az aki így használja, senki, valóságtól teljesen elrugaszkodott dolog. De amikor az ember képébe tolnak egy 98%-ot, akkor az általában ilyen körülmények között kerül kimérésre. Épp ezt akartam demonstrálni, hogy az ilyen adatokkal nagyon vigyázni kell, mert sokszor a valós környezet miatt teljesen más arányok jönnek ki. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Narancs #40109 üzenetére
Ugyebár itt az a baj, hogy szakirodalom az esetek jó részében "labortisztaságot" feltételez. Szóval ha fogsz egy agyváltós meg egy láncváltós új biciklit (rendesen beolajozva, stb), mész vele mondjuk 10km-t száraz időben, tiszta betonúton, akkor igaz lesz, hogy az agyváltós hatákonysága rosszabb.
De nézzünk meg egy biciklit, ami melóbajárós lévén nincsen mondjuk minden használat után végigtörölve, meg pár használat után olajozva, és kapja az esőt/sarat/havat (sót), plusz már fut fél éve. Szerintem így már más eredmény jönne ki...Laborszintű mérésekből egy érdekesség: valójában a jelenleg használt hajtásrendszer akkor a leghatékonyabb, ha nincsen olajozva, bármilyen kenőanyag a láncon csak ront a hatékonyságon. Persze mindez csak addig igaz, amíg bármilyen szennyeződés (értsd: akár por) rá nem kerül a láncra.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
dany27 #39969 üzenetére
Nos ezen oldal alapján amit ő ír, az spinracing, de én garantálom neked, hogy Mo-n spinning néven futó eddzések 90%-a spinracing.
Egyébként nagy előnye az egésznek, hogy te magad tudod állítani, hogy mennyire legyen nehéz tekerni, szóval lényegében eddzettségi szinttől függetlenül lehet menni és csinálni.Szakbarbár:
Spinning sokkal érdekesebb mint ha simán felülsz a szobabiciklire és tekerszOtt nem fogsz unatkozni
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
bubi92 #39928 üzenetére
Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy naív vagy. Kisebb városban, faluban odamennek, de nagyobb városban az emberek nem fognak foglalkozni vele, jó eséllyel még el is fordítják a fejüket.
Igazából az egész bicikli lopás elleni védekezés arról szól, hogy minél jobban nehezítsd meg a tolvaj dolgát. Olyan zárral, olyan módon és olyan helyen zárd le, hogy inkább a más célpont után nézzen (kicsit olyan ez, mint a medvés vicc). De ha valamiért mindenképp pont azt a biciklit akarja elvinni, akkor elviszi, mindegy mit csinálsz (pont ezért nem szabad nagy értékű kerékpárt bármilyen zárral is nyilvános helyen otthagyni). -
Cathfaern
nagyúr
Annó mielőtt vettem az outit nézegettem a hajtást meg az első váltókat, mert én is szerettem volna 34-et, viszont 50-nél nagyobbat... Azonban én nem találtam olyan outi első váltót, ami 16 fogszámnál nagyobb ugrást tudna váltani, és innentől meg eléggé bukott a mutatvány, még ha utólagosan is cseréled a tányérokat.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #39562 üzenetére
Ha tényleg túrakerékpár, és jól meg van pakolva, akkor bizony nagyon is hatékony a hátsó fék. Ugyebár a hátsó fék hatékonysága azért rosszabb, mint az elsőé, mert lassító hatástól (mindegy melyik féket húzod) a kerékpár tömegközéppontja előremozdul, ezért elől nagyobb erővel fog a "földhöz tapadni" a kerék, így hatékonyabban lehet fékezni az első kereket. Ugyebár végső esetben (ha akkora a fékhatás és olyan a kerékpár súlyeloszlása), akkor a hátsó kerék nem is ér le a földre. Na most ha hátul meg vagy pakolva 10-20-30kg-al (és túra bicikli miatt te is inkább egyenesen ülsz, szóval még inkább hátul van a tömegközéppont), akkor nincs az a fék amivel meg tudod emelni a hátsó kereket (max. valami brutál tárcsa), emiatt adott esetben a hátsó fék még hatékonyabb is lehet, mint az első, de nyilván ebben az esetben a leghatékonyabb mindkettő.
És azt is vedd hozzá, hogy nagyon nem mindegy, hogy ~90kg-ot (10kg bicikli, 80kg ember), vagy 120kg-ot 10kg bicikli, 80kg ember, 30kg csomag) kell megállítani a lejtőn. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
csabi94 #39459 üzenetére
Én iPhone-on használom, de itt kifejezetten előnyére vált a változás. Fizetős rész nem érint, egyszer volt akciósan ilyen 1-2 Eu-ért, akkor lecsaptam rá, Androidra is szokott akciós lenni. De amúgy a tracklog készítés + feltöltés szerintem garantált hogy ingyenes marad örökre, mert ez az érdekük
Mást meg igazából úgyse nagyon használ az átlagember... aki meg igen (mert pl. versenyre készül és fontos az interval eddzés hogy pontosan meglegyen), annak meg bőven megéri az a 800Ft, amibe kerül.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
---Lasali--- #39446 üzenetére
Nos igen, meg azt se szabad elfelejteni, hogy amíg alumíniumot és főleg acélt tömeges szinten gyártanak jónéhány évtizede, addig karbon tömeggyártásban max. 10 éve van talán.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
---Lasali--- #39443 üzenetére
Szerintem alapvetően 3 oka van az ilyen tervezési / szériahibás termékeknek
1. Amit írsz, marketingesek illetve gazdaságisok akarata erősebben érvényesül, mint a mérnököké. Normális esetben ettől még nem lesz feltünően hibás egy sorozat, de ha mondjuk kinézetbeli okokból a hibahatár felső részére lőnek be valamit, plusz becsúszik még egyéb hiba, akkor már gondok vannak
2. Tesztelés az esetek jó részében szintetikus módon történik. Befogatják valami gépbe, ami elkezd nyomást gyakorolni rá, és ha kibír X nyomást, akkor azt mondják rendben van. Persze ezt több irányból is. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy a szintetikus teszt nem fedi teljesen a valós életet (akár mérnöki hibából, akár mert az adott hiba pont nem jön elő a szintetikus tesztnél, vagy több hatás egyszerre szükséges hozzá, ami szintetikus tesztnél nehezen előállítható, való életben meg gyakori, stb.), tehát hiába megy át a teszten, valós használatban "hamar" törik.
Persze ennek a kivédésére tök jó lenne az amit írsz (odaadni DH-snak, sprinternek, stb. és had tolja), csak egyrészt nagyon drága az élő munkaerő, másrészt sokáig tart, harmadrészt ha valami probléma van (értsd: a teszter komolyan megsérül a hibás termék miatt), akkor az iszonyat költség a gyártónak. Szóval ezeket kerülik amennyire lehet.
3. Rossz alapanyag, esetleg hibás gyártósor... nem arról van szó, hogy látványos hibák vannak, hanem olyanok amik miatt az ellenőrzéseken még átfut, viszont a valós helyzetben azt fogja eredményezni, hogy gyakrabban törik, mint mások (nyilván ez inkább szériahibánál fordul elő)Illetve persze lehet ezeknek a kombinációja is. Megjegyzem nem vagyok gyártómérnök, szóval ezek nem tények, de szerintem ilyen okok befolyásolják a látványosan könnyen elromló alkatrészeket. Illetve elektronikában előfordul, hogy szándékosan csak X évre tervezik az adott terméket... azért kerékpár iparban hajtókar, váz, stb.-nél ilyen szerintem nem fordulhat elő, mert ha törik, abból nagyon komoly balesetek lehetnek. De pl. egy km óra esetén már simán előfordulhat ez is, vagy amit írsz, telefonoknál. Aztán néha kicsit alultervezik a dolgot, és olyankor jön az, hogy túl sok a hibás.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #39419 üzenetére
Van itt némi félreértés. Nyilván kerékpározás közben, mivel fizikai munkát végzel, ezért le fogsz izzadni. Akkor nem fogsz, ha alulöltöztél, ellenben akkor meg fogsz fázni jó eséllyel. Nyilván a lélegző ruha nem fog tudni annál jobban "lélegezni", mint ha nem is lenne rajtad semmi, márpedig akkor is leizzadnál
A lélegző ruha két dologban segít:
1. Átengedi magán a levegőt, így szinte olyan érzés, mint ha nem is lenne rajtad semmi (nyilván ennek nincs túl nagy jelentősége, ha van felette más, pl. szélálló réteg)
2. Átengedi magán a nedvességet is, nem issza be, így nem fog a nedves ruha rádtapadni (ez viszont akkor is nagyon hasznos, ha több réteg ruha is van rajtad)
Ennél többet várni tőle kb. olyan, mint ha azt várnád, hogy egy jobb kerékszettől már tekerés nélkül felmenjen a bicikli a dombraSzóval nyilván a "lélegző" szóhasználat marketingfogás, mert nem fog a ruha levegőt venni. De sokkal jobban hangzik, mint ha "levegő- és izzadságátengedő ruha"-nak hívnák
-
Cathfaern
nagyúr
Egyszer (és eddigi egyetlen) defektnél én is hasonlóan jártam, (kocsival ismert, de biciklivel) új úton mentem, ahol azt hittem lehet tekerni... egyik kereszteződés után látom, hogy kerékpározni innentől tilos az úton, illetve ahogy visszanéztem, láttam hogy jobbra az úttól kicsit távolabb vezet bicikliút... gondoltam vissza már nem fordulok, úgyse kell már sokat menni és elkanyarodok másfele... rá 500m-re defekt
(máig nem tudom mi lehetett mondjuk, belsőn tűszúrás szerű sérülés, külsön semmi se látszott.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Thulcandra #39230 üzenetére
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy amit érdemes végiggondolni, hogy lelkiekben bírja-e az ember. Mondjuk aki alapból is egyedül szeret tekerni, annak biztos nem lesz gond, de azért megterhelő lehet ha 1,5 - 2 hétig tudod hogy biztosan nem lesz senki melletted. Persze ha va nyelvtudás az adott helyen, akkor lehet beszélgetni helyiekkel meg ilyesmi, de azért az akkor is más. És a hosszú távú tekerések amúgyis leginkább azon múlik, hogy az ember fejben bírja és ne adja fel, ha van társ akkor ez sokkal egyszerűbb
De ha van motiváció, illetve ez nem jelent problémát, akkor szerintem nyugodtan neki lehet vágni, persze alaposan felkészülve (vészhelyzetekre is, szóval hogy ha nagyon gáz van hogy tudsz hazajönni, stb... ez is plusz biztonságérzetet és nyugalmat ad) -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Melorin #38909 üzenetére
Nem is annyira a bicikli típusa számít, hanem hogy hol tekersz, illetve milyen gumival. Amit írtam az aszfaltra vonatkozik (nekem abban van tapasztalatom), illetve nem traktor kerekekkel
Visszanéztem a tavalyi tekeréseimet, akkor még trekkinggel mentem, vastag gumival, amikor kb. 1 hónapja bicikliztem (előtte hosszú évekig 0 sport), akkor mentem 2 órát 20 km/h-s átlaggal. Szóval azért MTB-n a 20 reális szerintem(25 az vastagabb gumival valószínűleg azért necces). Amúgy akkor én 1370 kalóriát égettem, igaz akkor 95 kg voltam, szóval kisebb súllyal (80kg környékén) ennel azért 100-150-el kevesebb a reális.
Én 1,5 órára olyan 1000 - 1200 kalóriát lőnék be (de itt mindenképp hozzá kell hogy tegyem, hogy csak lelkes biciklista vagyok, sem eddző, sem orvos, szóval ezt semmiképp se vedd Szentírásnak, mindenképp magadhoz kell igazítani).Peet210:
"A zsír és kalória égetés valahogy úgy működik, hogy a kettőt egyszerre égeti"
Inkább úgy fogalmaznék, hogy a kalória fogyasztás és a zsír fogyasztás összefüggRövidtávú eddzésnél (kevesebb, mint 3-4 óra) gyakorlatilag 0 zsír ég el, mert a zsírből való energianyerés lassú folyamat. Viszont. Az itt elhasznált energiát a szervezet a zsírraktárából pótolja (feltéve hogy nem kap a megszokottnál, illetve szükségesnél nagyobb plusz táplálékot a nap folyamán... mivel akkor egyszerűen pótolja abból és nem nyúl a zsírszövetekhez), tehát végeredményben az eddzés alatt elégetett kalória végülis átmegy zsírégetésbe (ennél az egész sokkal összetettebb persze, de nagyon leegyszerűsítve erről van szó). Emellett azért kell figyelni mégis arra, hogy ne tekerjünk túl nagy tempóban, mert akkor a szervezet érzi a nagy terhelést, és elkezd izmot növeszteni (illetve ilyenkor nagyobb az esélye, hogy eddzés utáni időben, utáni napon túlegyük magunkat). Ami persze ugyancsak lehet cél, illetve a zsírszövet ekkor is fogyni fog a szervezetben. De tartósan fogyni sokkal hatékonyabban lehet a gyakori, de nem túl megerőltető eddzésekkel (jobb naponta tekerni normális pulzuszónában, mint heti 1x széthajtani magunkat).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Melorin #38905 üzenetére
Első körben ami fontos az az eddzés idő, ez legalább 1 óra legyen, de 2 óránál kevesebb (nekem kb. a 1,5 óra jött be legjobban)
1. Legjobb ha be tudsz szerezni pulzusmérőt, akkor nyugalmi pulzus, életkor, testsúly kombináció alapján be lehet lőni a megfelelő eddzési pulzustartományt.
2. Ha ez nem járható út, de van a bicikliden km óra, akkor ha olyan 20-25km/h felett tekersz átlagban, akkor nagyon nem lőttél melléPersze ez nagyon függ eddzettségtől, testsúlytól, életkortól, szóval lehet valakinek kezdésnek a 20 is sok, másnak meg a 25 is pihenés. (persze ha előre eltervezett útvonalon mész, akkor ehhez km óra se szükséges, google mapson meg tudod nézni, hogy az adott táv hány km, és azt mennyi idő alatt kéne teljesíteni ahhoz, hogy meglegyen a megfelelő átlag)
3. Ha ez sem járható, akkor meg úgy tekerj, hogy az eddzés végére (ami legalább legyen 60 perc szerintem) érezz fáradtságot (szóval ne olyan legyen, mint ha csak egy jót sétáltál volna), de ne is érezd úgy, hogy most meg se tudsz mozdulni (akkor túleddzed magad, és vagy sérülés lesz a vége, vagy csak nem fogod bírni az eddzést és abbahagyod).
4. Illetve még egy módszer is eszembe jutott: ha van GPS képes telefonod (oprendszer kb. mindegy), akkor vannak programok, amik képesek trackelni a megtett eddzést. Ezek általában adnak egy hozzávetőleges elfogyasztott kalóriát, az alapján is be lehet lőni nagyjából, hogy tekertél-e rendesen.Amúgy szerintem ha nem nagyon tekertél mostanában, akkor első pár tekerésnél mindenképp a 3. pontot válaszd, aztán majd utána lehet kicsit jobban odafigyelni a tempóra
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Melorin #38903 üzenetére
Így hogy hasból fogyni nem lehet
Olyat lehet, hogy súlyt vesztesz, ha szerencséd van akkor a hasadról megy le, ha nincs (mint pl. nekem), akkor onnan megy le utoljára. Hiába végzel pl. hasizom gyakorlatokat, nem fog a hasadról lemenni a zsír.
Fogyni pedig (hagyományos értelemben vett) konditermezéssel nem lehet, ahhoz kardiogyakorlatok kellenek (illetve azzal lehet a leghatékonyabban). Kardiogyakorlatra pedig az egyik legjobb a bicikli
De egyébként fogyni csak attól fogsz, ha több kalóriát elégetsz naponta, mint amennyit megeszel (iszol), szóval erre is mindenképp oda kell majd figyelni (legalább olyan szinten, hogy ne egyél többet, mint jelenleg). -
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
Biciklin télen azért fázik az ember, mert a menetszél hűti. Ha a menetszelet ki tudod zárnó egy tényleg szélálló felső réteggel (pl. polár kabátok), onnantól kezdve hirtelen nagyon melege lesz az embernek, mivel a tekerés miatt termelődik a hő rendesen
Szóval biciklire szélálló kabát >> 3 réteg pulcsi (síkabátban jó eséllyel emiatt egyszerűen túl meleg lenne. Persze ez függ távtól is, mert egyéntől függően 20-40 perc kell a bemelegedéshez, ha ennél rövidebb távot tekersz, akkor egyénileg ki kell próbálni mi az ami pont ok).
-
Cathfaern
nagyúr
Az egész férfi és női váz eredetileg onnan indult, hogy (hosszabb) szoknyában is kényelmesen fel lehessen szállni biciklire, ami férfi vázzal (ahol a nyereg felett át kell emelni a lábat) elég macerás.
Ebből következik, hogy ha nem szoknyában biciklizés a fő cél, akkor drasztikus különbségek nincsenekAnnyi igen, hogy azért a férfiak illetve a nők testaránya kicsit különbözik (pl. arányaiban rövidebb karok), jobb váz gyártók ezeket figyelembe veszik (illetve van aki egyenes felsőcsöves, de mégis női vázat is gyárt, amiknél pont ezek a lényegek). De szerintem ezek annyira sokat nem osztanak - szoroznak (lévén nemtől függetlenül, egyénileg is lehetnek eltérések, szóval sose lesz tökéletes a váz, kivéve ha direkt rád szabják), illetve más stucnival, nyeregcsővel bőven lehet orvosolni ezeket, ha mégis problémát jelentene (de ugyebár itt leginkább mm-ekről beszélünk). Szóval ha felül a biciklire és kényelmes neki, akkor teljesen jó lesz a férfivázas is
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
mickemoto #38173 üzenetére
1. verzió: Rosszul van beállítva
2. verzió: Csak akkor mér, amikor mozogsz. Tehát ha tartasz 10 perc szünetet, akkor azt a kmóra nem fogja számolni.Szerk: bár megjegyzem, amit írtál példát, az pont jó eredmény ad. 1ó13p az ugyebár ~1,22 óra, 25,84 leosztva 1,2-vel meg 21,1
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Packersbay #38008 üzenetére
Tippre ez szél ellen semmit sem véd, szóval eléggé kétes értékű biciklizéshez. Ugyebár biciklin alapvetően a menetszél miatt fázol, nem a hideg miatt.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
rétisün #37541 üzenetére
Jah, mondjuk akkor neked kevésbé ideális hely... én szerencsére város szélén lakok, 10 emeletesben, környéken nagyrészt csak 4 emeletesek vannak, szóval innen elég jól látni milyen idő van / lesz
(főleg, hogy pont észak-nyugat fele is ellátok, ahonnan a viharok szoktak jönni errefele)
Amúgy jah, radarkép az egyedüli amivel tényleg lehet kezdeni valamit (de az se mindenható, hirtelen kialakuló nyári zivatart azon se látni előre)rii:
Itt simán esett ma... -
Cathfaern
nagyúr
válasz
jediweb #37509 üzenetére
Csak némi elméleti fejtegetés
Ha vagy monduk 80kg, azt mondod csomagtartó min 30kg-ot bírjon ki, akkor számoljunk 40kg-os csomaggal, az 120kg összesen.
Ha van egy 10kg-os biciklid, akkor az össz. súly 130kg
Ha van egy 15kg-os biciklid, akkor az össz. súly 135kgTehát hiába 1,5x olyan nehéz az egyik bicikli, mint a másik, a ténylegesen mozgatandó súlyok közt az eltérés kevesebb, mint 4%... szóval ha túrázásról meg csomagokról van szó, akkor nem nagyon van értelme kerékpár súlyt nézni, amit manapság gyártanak biciklit, az mind tökéletesen meg fog felelni ilyen téren.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
rétisün #37354 üzenetére
Szerintem gondold át azt az indulást, jelenleg Zalaegerszegre 70km/h-s széllökéseket írnak
Én így biztos nem fogok elindulni. Ha ilyen 20 körül lenne, akkor simán, de legutóbb ilyen szélben én nem éreztem biztonságban magam amikor elkapott oldalról(és nem tudok úgy menni, hogy ne kapjak pont derékszögben belőle az út valamelyik szakaszán)
-
Cathfaern
nagyúr
Ej szabadságon vagyok, megörültem a jó időnek is, erre 30-40 km/h-s szél
-
Cathfaern
nagyúr
Aminek igazán értelme lenne, ha ezt a kissé "hackelés-szagú" láncdobálós váltót lecserélnék valami szofisztikáltabb megoldásra (mert lássuk be, onnan indult a dolog, hogy kézzel át lett rakva az egyik sorról a másikra a lánc... és innen toldozták tovább, hogy könnyebb legyen a váltás. De az alapmechanizmus semmit se változott). Csak sajnos jelenleg semmi ésszerű alternatíva nincs rá (sem súlyban, sem fokozatszámban).
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Exkluzív órák
- Háztartási gépek
- OLED monitor topic
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független 2026.11.09. Apple jótállás
- FÓLIÁS! LG UltraFine 32UN88A-W Ergo IPS Monitor! 3840x2160
- FÓLIÁS! LG UltraGear 27GS85Q-B Gamer IPS Monitor! 2560x1440 / 200Hz / 1ms / FreeSync
- Thinkpad T14 Gen4 14" FHD+ IPS i7-1355U 16GB DDR5 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Spirit of Gamer ELITE K70 Gaming Billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2400MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 12991Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest