Hirdetés
-
Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
ph Az amerikai cég legfrissebb szériája kétféle méretben választható, és fél évtizedes jótállással kecsegteti leendő gazdáit.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
N.GÁBOR
aktív tag
válasz Stauffenberg #24644 üzenetére
Nem vagyok túl nagy szakértő, de szerintem a Te kategóriád a cross.
Viszont azt hiszem azt bátran mondhatom, hogy 35-40 ezerért semmilyen kategóriában nem lehet új biciklit venni. A múltkor láttam a Tescoban, hogy a legolcsóbb "bicaj" 22 ezer, amire ha megveszed a kellékeket már 30-nál jársz. Ilyennel pedig nem élmény a bringázás. Egyszer volt szerencsém egy ilyenhez, akkor kb 6 km után eltörött a pedál és majdnem leestem.
Ennyiért sajnos csak használt bringa jöhet szóba. Vagy ha van valamilyen donorod, akkor azt is lehet csinálgatni. Nekem pl volt egy régi Atala versenykerékpárom, és most csináltattam meg egy ütős városi cirkálónak. Nagyon pöpec lett, majd teszek fel képeket és simán benne volt a keretben. Persze ehhez kell egy meglévő bicó.
Ha ez nem járható út, akkor tényleg vagy használt, vagy a keret bővítése.
Üdv
May the force be with you!
-
dqdb
nagyúr
válasz Stauffenberg #24644 üzenetére
Ennyiért új bringát nem fogsz kapni, ahogyan N.GÁBOR is írta, csak bringának tűnő tárgyat, ami rengeteg bosszúság mellett még veszélyes is lehet.
Az olcsóbb crossok és a régi országútiak között nézelődjél a megfelelő helyeken. Acélvázas országúti bringákat még Maxi-Bike-nál is érdemes megnézni.
rétisün: 36 küllővel van fűzve a kerék
Legyünk ennél precízebbek: legfeljebb 36 küllővel lehet fűzve a kerék, és egyben ajánlott az, hogy legalább ennyivel legyen fűzveBici: szerintem hanyagság a részükről és sajnos IJ
van valami halál biztos módja a kisebb nyolcasok kiegyenesítésének? Ilyen pontosan még sosem centíroztam, pláne nem olyan kereket, ami vadi új volt és még sokáig akarnék használni.
Vidd el szervizbe, ahol jól tudnak centrírozni (az, hogy szerviz és az, hogy jól tudnak centrírozni, két külön dolog sajnos).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #24644 üzenetére
Ebben a kategóriában mindenképp használt. Keress régi acélvázas országutikat. Ha 35-40-ezred van rá, akkor keress a max. 25-30k-s kategóriában. Így esetleges gumicsere, fogaskerékcsere, újrabowdenezés bele fog férni, és így sokkal szélesebb kategóriában nézegethetsz, mint ha max 40k-ig próbálnál "tökéletes" szerezni. A lényeg az, hogy a váz és a felnik jó állapotban legyenek, a többi (főleg használtban) relatív olcsón cserélhető.
-
#43960832
törölt tag
válasz Stauffenberg #24664 üzenetére
Ne viccelj, ennyi pénzért már kapsz frankó biciklit amivel semmi munka nincs.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #24664 üzenetére
Nagymama bicikli helyett jobban jársz szerintem országutival. Egy nagymama biciklin a vázon kívül mindent le kell cserélned, ha bármit is javítani akarsz, több pénzt bele kell raknod majd, mint ha vennél egy újabbat (ha egyáltalán találsz bele való alkatrészt...).
Ha ilyen fajta folyamatos javítgatás lenne a cél, akkor minél inkább új biciklit vegyél. Szóval inkább legyen egy jó váz meg villa, míg a többi "épp hogy gurul" állapotban, viszont ne legyen több 3-4-5 évesnél, mint egy 20 éves bicikli, ami jelenleg jobb állapotban van, mint az előző. Mert az első verziót könnyen fogod bővíteni, javítani, utóbbi kis túlzással esélytelen. -
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #24934 üzenetére
Egyikre sem,mindkettőt kerüld el.
kb. 2x ennyi pénzért már lehet venni bringát. -
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #24938 üzenetére
Ez pl. egy jó vétel.
Kérsz egy kis engedményt az árból és mindjárt van egy használható bringád. -
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #24940 üzenetére
Okos döntés
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #24993 üzenetére
"Ebben a kategóriában van amúgy értelme a csillapított villáknak? Egy másik fórumon azt írta valaki, hogy amúgy sem elég jók ahhoz ennyi pénzért, hogy legyen értelme, csak felesleges súlytöbblet."
Nincs. Viszont gyakorlatilag nem kapsz merev villát se beépítve, se külön ebben az árkategóriában. Drágábbra meg nincs értelme cserélni, mert akkor már padkáknál vagy nagyobb gödröknél jól jön (olyankor megmozdul, de csak olyankor). Előnyük, hogy legalább a tekerést nem nehezítik azzal, hogy bemozognak (mondhatni "auto lock"-osak ) -
rii
nagyúr
válasz Stauffenberg #24995 üzenetére
esetleg használtak közt ... itt profin szervizelt minden second hand keró
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #24995 üzenetére
"Szóval akkor a lényeg, hogy nincs igazán nagy előnyük, de azért jó ha van?"
Igazából nincs alternatíva Ezekbe ilyen 10k körüli telókat szerelnek, merev villa meg 15k-nál kezdődik (ha kapsz egyáltalán). Meg mondom nagyon gödrök, akadályok ellen jól jön. Ilyesmi felhasználási szintnél az a plusz súly nem oszt-szoroz.Biciklik
Én a Kellyst kizárnám, olyan hajtőművet cseréltem most le, elég szörnyű volt. Másik kettő közül nekem a Gepida szimpatikusabb amúgy, de ebben a kategóriában szerintem a "melyik tetszik jobban" is elég komoly érv (értsd: annyi különbség úgy sincs köztük) -
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #25349 üzenetére
Ha vállalnak rá egy kevés garanciát, én megvenném. Ilyen bérletárak mellett hamar visszahozza a bringa a pénzt.
-
SOAD19
addikt
válasz Stauffenberg #25352 üzenetére
Meg gyorsabb közlekedési alternatíva, még itt Debrecenben is, nemhogy Pesten.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #25454 üzenetére
Egyik kutya másik eb,pénzt kiadni egyikért sem érdemes.
Ez már arra érdemesebb -
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #25605 üzenetére
Mindig az olcsó a drága, nem ismered a mondást ?
Van egy határ ami alatt inkább nem kell országúti bringát venni.
35 40 -ezer ft szerintem nem számít nagy értéknek , kint lehet hagyni nyugodtan,bár relatíve kinek mi a nagy.:MTC:kandur: elviszi azt a posta
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #25616 üzenetére
Szerintem nem számottevő a különbség árban a peugeot javára az atala géppel szemben. Azért, mert le van egy gép szinterezve pár ezer ft ért az számomra nem dob semmi a bringa értékén.(most arról a pirosról beszélek amit mutattál tegnap)
Sőt ezek a bringák gyakorlatilag akkor értékállóak ha eredeti a fényezése.
De persze mindenki saját maga dönt nem akarok én semmit erőszakolni, sem lebeszélni, véleményem mondom el.[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #25619 üzenetére
-
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #25621 üzenetére
Jobb vétel igen! Pesti forgalomban ezek a canti fékek hatékonyabbak.
A kormány pénzbe kerül nem ? ,te meg nem akarsz költeni rá többet.
Trekking jobban bírja a "frankó" utakat![ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #25623 üzenetére
Semmit nem érsz vele ha más a kormánybefogó
Én igyekszem olyan helyen hagyni a gépet ,ahol van kamera, nem volt még soha semmi gond szerencsére.kopp kopp -
inkubator
tag
válasz Stauffenberg #25619 üzenetére
Hasonló gépem van nekem is jelenleg, a nyáron ha összejön egy kis pénz veszek 40 körül egy kicsit komolyabb országútit komolyabb hajtással hogy mehessek városon kívülre edzés céljából, vagy ha elborul az agyam akkor kigyűjtök egy Csepel torpedóra. De addig informálódok erről a torpedóról, mert nem sokat hallottam még róla. De nagyon tetszik.
Országútin milyen felni bírja a gödrös városi utakat?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
rii
nagyúr
válasz Stauffenberg #25708 üzenetére
a napi 20-22 km nem gond, ha időben végzel
irigyellek
én sajna gyalog 6 percre lakok melóhelytőlha én laknék 20 km-re egyedüli necces tényező az az lenne, ha este 9 után végeznénk, és még akkor hazatekerni ...
nagyon szép a gép, számora külön plusz pont, hogy semmi csicsa, semmi színkavalkád
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
jazzkifli
tag
válasz Stauffenberg #25708 üzenetére
Nagyon szép, nekem is ilyesmi lebeg a szemeim előtt!
Még soha nem volt ilyen vasam, de nagyon szeretnékAzon agyaltam, hogy a férfi vázas falubikeból lehetne-e egy ilyesmi gépet összekukázni apránként?
Aláírás
-
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #26611 üzenetére
A lényeg, hogy kényelmes legyen, és jól rögzüljön a fejedre. Kb. ennyi, nincs minimális ár.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Stauffenberg #26611 üzenetére
Ne legyen túl nehéz. Ha hosszabb túrákra mész, eléggé érezni a nyakizmokban, hogy van valami a fejeden, ezért érdemes minél könnyebbet venni.
-
sanzi89
addikt
válasz Stauffenberg #26620 üzenetére
Illetve figyelj arra, hogy legyen benne bogárháló, és az se árt, ha nem korom fekete. Használtam régen egy sötétkék sisakot, most egy fehér sisakom van, tűző napon ég és föld...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rétisün
veterán
válasz Stauffenberg #26620 üzenetére
igen, a szellőzésre is figyelj, legyen rajta minél több lyuk
a 3-4 ezer forintos bukó is jobban véd, mintha nem lenne a fejeden semmi.
mod: meg persze érdemes felpróbálni, nem is amiatt, hogy hogy áll de a méret miatt mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Stauffenberg #26628 üzenetére
Az sem utolsó szempont, hogy milyen a színe a bukónak.
Én a világos színű bukókat preferálom, mivel abban feltűnőbb az ember és előbb észre vesznek az autósok."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz Stauffenberg #28377 üzenetére
Van erre illem? Szerintem ahogy kényelmes...
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
dqdb
nagyúr
válasz Stauffenberg #28377 üzenetére
Kimondottan országúti felhasználásra szánt sisakokon általában nem szokott lenni napellenző, azt hiszem, ez megfelelő válasz a kérdésedre
Szerintem a bringások egy része nem is tudja, hogy levehető, másik részének nincsen útban. Az is igaz, ha valaki rosszul veszi fel a sisakot (rengeteg ember), akkor az a napellenző semmit sem ér.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
TripleB
senior tag
válasz Stauffenberg #28377 üzenetére
Szemüveges vagyok és nem tudok napszemüveget használni, szerintem egyértelmű, hogy használom a sildet.:-)
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
sanzi89
addikt
válasz Stauffenberg #28377 üzenetére
Mindig fent van, nehezebben ég le az ember arca, ad egy kis árnyékot.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Xantomas
őstag
válasz Stauffenberg #28377 üzenetére
Ezt látják az eurosporton, a tour közvetítésen, ez a menő.
A másik véglet meg tojik rá, vagy kell neki a shield."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Stauffenberg #28379 üzenetére
Én mikor legelőször felvettem, konkrétan nem láttam a napellenzőtől,pont a látóterembe esett.
Dobtam is le róla gyorsan,mielőtt összetöröm magam miatta.
Szerk:
Más: No fene.
Nem lesz olcsó móka...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
superecneB
őstag
válasz Stauffenberg #28699 üzenetére
A váz felső csöve alatt futnak a bowdenek.
-
hoffman_
nagyúr
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
29"-esnek csak akkor van értelme, ha indokolja a magasságod, amúgy nem opció. 180 fölött már jöhet, 185-190 fölött, meg ha nem is kötelező, de mindenképp jó.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
Xantomas a te embered.
-
Xantomas
őstag
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
Ha nincs bringaépítési tapasztalatod, és komolyabb alkatrész ismereted, akkor ne, mert nagyon drága mulatság lesz.
Jó dolog, egész más, de mivel minden méretesebb, a súlya is nagyobb, ezáltal, ha nem egy dög nehéz, 15 kilós szörnyet akarsz, akkor nagyon bele kell nyúlni a pénztárcába, mert tényleg elveszi a kerékpározás élményét.
Ha csak néha mész erdőbe, kitaposott ösvényeken, arra bőven elég egy offroad trekking is, ballonosabb, offrad trekking gumikkal, mondjuk egy pár Schwalbe Smart Sammel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
fpeter07
veterán
válasz Stauffenberg #29073 üzenetére
Ezt akartam ajánlani, mivel csak ezzel van személyes tapasztalatom, de úgy látszik 20k-el megnövelték az árát...
-
fpeter07
veterán
válasz Stauffenberg #29090 üzenetére
Sajnos terepen nem igen mentem vele, de aszfalton igen gyors, még vastag(abb) gumikkal is. Egyébként attól, hogy nem arra ajánlják, lehet rajta menni. Nyilván az én bringám sem vérbeli monti (Caprine Greenway), de szívesebben megyünk földes utakon, mint aszfalton. Versenyen sem volt semmi problémám vele, pedig ott nincs mese menni kell.
Érezhető amúgy, hogy a felni rugalmas, jobban elnyeli a rezgéseket is. Valószínűleg ezért nem ajánlott terepezésre. Túrúra a kényelmes mivolta miatt jobb. Fene tudja, több tapasztalat kellene.
-
ludsimon
veterán
válasz Stauffenberg #29103 üzenetére
Én tuti biciklivel mennék végig.
Az lesz nálam, hogy full biciklis cuccba megyek, viszek hátizsákot váltóruha aztán ott átvedlek estére megszárad, visszaveszem és go home.
Csak akkor lehet inkább reggel vállalnám el, ha már megvan az edzés akkor délelőtti műszak jobb lenne. kellemest a hasznossal.
Na meglátom, holnap szerintem úgy is megadják a címet aztán felhívom, hogy lehet e mellettem a bicikli.Én meg úgy vagyok vele, hogy ez egy kihívás számomra.
Meg amúgy is, miért költsek olyanra amit a biciklire is elkölthetek?[ Szerkesztve ]
undefined
-
04ahgy
nagyúr
válasz Stauffenberg #29103 üzenetére
Nekem 10000 a bringabérlet 60km-re. (Albertirsa - Nyugati), és rendesen rögzíteni sem lehet sokszor a bringát, mert a vezérlőkocsi bringás részéből ellopják a rögzítő kerékvezetőket.
A másik kedvencem, mikor indulás előtt pár perccel, patakzóan izzadtan felszállok a vonatra, de tele a bringás rész munkásokkal. Arrébb nem húzódna, hogy egyáltalán be tudjak menni, stb. Ha nincs túl kuka nap (magyarul szerencsém van), akkor legalább nem dohányoznak a tilalom ellenére.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #29197 üzenetére
Amúgy ezt sose értettem teljesen, miért a futárok között lett népszerű a fixi? Logika nekem azt diktálná, hogy mivel nekik ez munkaeszköz, nekik érné meg a legjobban a normális váltó, jó fékek, stb...
-
sanzi89
addikt
válasz Stauffenberg #29269 üzenetére
Ekkora távval még nincs gond, főleg ha ilyen nagypapa tempóban teker az ember, 20km/h átlag nem mondható valami kiemelkedőnek. Bár a ládák miatt elég sok gazos, földes helyre kell bemenni, ami rontja az átlagot, plusz mindig kell gyalogolni is.
u.i.: Én egy Caprine Epik 50-es montival megyek, batás Maxxis Ignitor külsőkkel, szóval nem nagyon nevezhető országút kompatibilisnek a gép.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Bandi18
tag
válasz Stauffenberg #29269 üzenetére
Ezzel én is így voltam Szintén 6 évet hagytam ki kb (lehet volt több is ). Most már a 30-at meg sem érzem, ezért elkezdtem kicsit kitolni a távokat 40-45 környékére és lecseréltem a 2.35-ös terepgumit 1.9 városira. Miután felraktam sokkal könnyebb lett a tekerés. Ha cserések lesznek 1 év múlva akkor bepróbálom az 1.75-öt.
-
szki
őstag
válasz Stauffenberg #29269 üzenetére
A táv önmagában nem feltételen fárasztó országúton, hanem a tempó meghatározó. Illetve a körülmények sokat tudnak fárasztani: hőség/hideg, szél, emelkedők, rázós aszfalt. A 4 órán túli folyamatos tekeréseknél kell alaposan odafigyelni a táplálkozásra, folyadék, és ásványi só pótlásra.
60-80 km-en is ki lehet purcanni, ha az úgy meg van tekerve, és netalántán nem elég jó a frissítés. És lehet bírni 2x190 km-t, ha okosan van felépítve... Friss tapasztalatból beszélek#29280) ludsimon: ezt ki kell próbálnod. Én előre nem mertem eddig slick gumit tenni. Meg is úsztam már pár elfekvést, mert nem csúszott meg. De elég óvatos vagyok még így is a döntéseknél, mert semmi sérülést nem szeretnék összeszedni.
(#29282) Toomy : Kemény vagy
(#29286) ludsimon : A fenébe. Nagyon kell vigyázni! Bár pont én beszélek, amikor körforgalomban 30-40-nel szoktam átszáguldani. Sokkal gyorsabban, mint mikor autóval közlekedek..
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Stauffenberg #30977 üzenetére
Egyet értek!
Nem sznobság abszolút,legalább olyan fontos a jó szemcsi, mint a sisak viselése. -
sanzi89
addikt
válasz Stauffenberg #30977 üzenetére
Igaz nem a mostani Decas szemüvegem, hanem az előtte használtat bevittem optikushoz vizsgálatra. Volt ilyen akció, hogy országosan, ingyenesen bevizsgálták a szemüvegeket. Bevittem UV és az említett torzításos vizsgálatra, és mindkettő vizsgálaton jól vizsgázott. Ezt egy optikus mondta, pedig a boltban hegyekben álltak a drága szemüvegek, nem akart rátukmálni azokra, hogy mennyivel jobbak, mert nem voltak.
Plusz azt a szemüveget nagyon szerettem, évekig hordtam mindenféle szabadidős tevékenységhez, és sose volt vele semmi gond, nem fájt a fejem, semmi. De egyszer egy Erdélyben történő túra során ahol a hirtelen megáradó víz elvitte minden cuccunkat elúszott. Ha egy 20-30k-s szemüveget vitt volna el a víz...Lényeg, hogy azoknak az átlag bringásoknak, akiknek a bringájuk 2 márkás szemüveg ára tökéletesen megfelelnek a pár ezres gazdaságos szemüvegek. A cserélhető lencse pedig nagyon hasznos, éjszaka a bogarak ellen is kell szemüveg.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
norbee2244
senior tag
válasz Stauffenberg #30996 üzenetére
A szemüveg esetén nem a bringádról van szó, hanem a saját szemedről, egy szervedről, az egészségedről. Tök mindegy mennyibe került a bringád, nem ez alapján kell meghatározni azt, hogy mennyit szánsz szemüvegre. És ott a pont a fő igazság
Sokan elmennek bukó nélkül,mert fudekirály vagyok meg fudeciki és ugyan ez igaz a szemüvegre is..koppant már akkora bogár a szemüvegemen,hogy meglökte(!) a fejem és ha az a szememen koppan akkor most lehet,hogy ott csak egy homály van..nem mindegy bár egy olcsó szemüveget használok
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Stauffenberg #30996 üzenetére
Van rá valami bizonyíték arra, hogy az olcsóbb szemüvegek nem olyan hatékonyak az UV szűrésben vagy ezt csak úgy mondjátok?
Mert ha ez bizonyított, akkor lehet elgondolkozok valami komolyabban.
Nyugdíjas:
Az aláírásodra reagálva ebben a topikban az ülés is odakerülhetne
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Stauffenberg #31055 üzenetére
És véleményed szerint kis országunkban mióta lehet olcsó szemüvegeket kapni, 1-2 éve?!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!