- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
darvinya #66741 üzenetére
Jó és szabatos műszaki fogalmazású, bizonyára igen magas szakmai színten álló helyekről idéztél...
Aszongya, mármint piezo vonalon:
" a széles átviteli frekvenciatartományt nem igényli az alkalmazás"
Aha.. pl. profi hangosításnál a szélessávú piezo közép-magassugárzók. Valóban nem tudnak csak esetleg torzan recsegni, pl. Omega koncerten."Jól megtervezett dobozolással nem ritka a 2 méteren mért 110 dB hangnyomásszint sem"
Micsoda műszeki gyöngyszem ismét, az illesztett tölcsérsugárzó új szakneve: dobozolás. Nagyszerű.A cikk írója kissé keveri a szezont a fazonnal,mert ugyanekkor a fémmembrános hangkeltőt (na EZ a duda, kürt) csodás képességekkel ruházza fel:
"ideálisak az olyan alkalmazásokban, ahol többféle frekvencia megszólaltatására, egyszerű dallam lejátszására van szükség"
Ismét telitalálat...Tehát egy kürt simán lejátszik dallamokat is, talán Chopin is szebben szól rajta mint egy 1millás Aurum vagy B&W hangrendszeren. Holnap veszek 2 dudát az autósboltba a Tecnics-eim helyett, komolyan mondom.
Honnan a fenéből ollóztad ezt a cikket..?
Makacsul ragaszkodsz hogy a kolléga altal bevágott képen kürt látható, nézd már meg itt, világosan leírja az oldal közepén hogy nagyteljesítményű PIEZO sziréna (powerful 125db piezo siren).
-
válasz
darvinya #66731 üzenetére
Kurt a lonak a fa...szat, az egy tolcseres nyomokamras piezo hangsugarzo.
Mar elnezest.
Es nem.riasztot akar beuzemelni hanem egy kurtot, dudat, a kresz szerint
Balesetveszely megelozese erdekeben hasznalhato hangjelzo keszuleket szeretne a motorra.
Szo sem volt riasztorol.
Meg ne haragudj de a multkori ev-reles tema utan ma ismet sziporkazol. -
#81556480
törölt tag
válasz
darvinya #66726 üzenetére
Egy zseni vagy, de teljesen elbeszélünk egymás mellett. Érdekes a kolléga előtted megértette mit akarok.
A riasztós változatot csak példának hoztam fel. Ezen kívül vettem egy különálló hangszórót egy másik projecthez. azt akarom megszólaltatni. Kérlek többet ne segíts.
-
#81556480
törölt tag
válasz
darvinya #66722 üzenetére
Riasztónál erre gondolok:
Ebben van valami olyan elektronika ami vezérli ezt a hanggenerátort.
Ekkora méretben egy hangszóró nem tudna akkor hangerőt biztosítani, hogy kültéren 5m után is lehessen hallani.
Nem is értem ez hogy jön most ide? Ez olyan hangos hogy mefgájdul a füled. Ez nem autó kürt.
Konkrétan erről van szó. 12v-nak írja de meg se mukkan. Van egy másik is, ami a riasztóval együtt van. Az a riasztóról működik, de simán 12v-ról nem.
-
-
kisi
aktív tag
válasz
darvinya #66671 üzenetére
Tavaj boszoltam egy pár menetet egy pici kínaival, pont ebben a témában, egy kiállításos ledes projekthez lett rendelve 10 darab.
A kínai pechjére az egyik nem ment, és szétszedtem, megnézni mi lehet a gond..(Fagyasztóba be, és kalapács. Tudod, olyan ha nem megy erővel, akkor nem használsz belőle eleget alapon..)
A lényeg az, hogy nem volt összeforrasztva a dugasz egyik érintkezője a panel vezetékével.
Viszont, mivel szétszedtem, ránéztem a panelra is, kódszám alapján rákerestem, és egy PDF adatlapot találtam a neten, ami az adott szériára vonatkozó adatokat tartalmazta. A panel kódszáma alapján lazán kaptam egy vagon 1 amperes panellal szereltet, de a nagyobb burkolatában.
A kínai 9 dugasztápot refundolt, vissza sem kellett küldenem, a szétszedettet nem volt hajlandó..
Ha lesz időm megpróbálhatom előkotorni a képeket, és a pdf-et valagol még biztos megvan a gépemen... -
-
válasz
darvinya #66694 üzenetére
De akkor a külső lítiumakku-töltő? Ugye ez egy külön modul, 1A tud, stb. Ezzel is lassan merül, de nem olyan gyorsan, mintha nem töltöm semmiről.
-
válasz
darvinya #66688 üzenetére
Egy meglévő kétkörösből kipattintottam a cuccot, hogy belenézzek. A billenőben két tű van, benne egy ellenállás és a világító. Az egykörösben nyilván csak egy tű lesz, de sztem a világítós dolgok helyigénye miatt a többi dolog így a zöld-sárga-piros-kék búra is azonos lesz.
-
válasz
darvinya #66682 üzenetére
Minden bizonnyal ez történik majd, remélhetőleg bent maga a LED fehér mert akkor macerásabb lesz.
Nem értem egyébként hogy ezt a kétköröset miért nem tudták jobban "beszínezni". Az egykörösben van többféle szín, ugyanúgy a vízhatlanba, téglalap alakúba, mindenbe csak ebbe nem. Na mind1 barkácsolok ezzel is oszt' jó napot.
Örülök hogy megoldottuk
-
válasz
darvinya #66676 üzenetére
Köszi, de ezek mind megvannak a TME oldalon is és jellemzően ugyanúgy egy szálat szakítanak. Két szálban meg csak az az egy zöld létezik, aminek most az érintkezők felőli oldalát mutatom.
-
moha21
veterán
válasz
darvinya #66611 üzenetére
Oké megpróbálom negyedjére is. Ha láttál már FI relét szétszedve. Ott látszik, hogy a tesztáramkör a behúzótekercs ( ami jelen esetben behúzáskor egy nyitó érintkezőt mozgat ) egy ellenálláson keresztül kapcsolódik az áramkörhöz.
Amennyiben a képen látható FI relét alulról tápláljuk meg a Teszt elvégzése után is feszültség alatt maradna a Teszt áramkör. Ez nem elfogadható.
"1 esen kapja fázist, és 2-esen kapja Nullát."
És akkor az N-betűs az üres marad? :-)
-
-
moha21
veterán
válasz
darvinya #66605 üzenetére
"Nem hálózat felöl jelentkezik túláram, hanem fogyasztó felől, emiatt a Fi relét tönkre teszik."
A zárlatot a fogyasztó táplálja? :-)
"Alkatrészen egyértelműen ott bekötési rajz, hova meg hálózat, hova az elmenő."
Igen kristálytisztán látszik, hogy az 1.-es pont a bejövő fázis, a kettes pont az elmenő.
"Hibas az ev rele bekotese, folulrol kell a betap, ez a rajta levo rajzrol is lekovetheto, a tesztaramkornek is feszultsegmetesnek kelll lenni leoldas utan, valamint ott van bilagosan a kapocsnal hogy 1 azaz egyes, bemenet."
Ezt le is írták itt előttem.
"És még egyszer írom, amit már többször is írtam: A lényeg, hogy Fi relébe megfelelő fázis-nulla bekötés legyen, hálózat felől."
És akkor a kalapsínre pattintható dugaljon, miert van odaírva az L-betű meg az N betű? Miért hassználasz színeket ha úgyis mindegy? :-)
-
válasz
darvinya #66603 üzenetére
Ertsd mar meg, nem a rajz kivitelezesevel van a baj.
Bejon fazis, nulla ... Es jon fold is vagy nem jon? Mert ennek fuggvenye a t;vabbi kotes.
Valamint a fazis bejon a kismegszakitoba, ez alap. Onnan az ev rele TETEJERE, nem alulra ahogyan rajzoltad. Ugyanide a nulla. Alulrol megy el a dugaljba.
A vedofold, ha bejon a dobozba akkor nincs teendo, bekotendo a dugalj tetejere, ha csak fazis-nulla jon be akkor a bejovo, az ev rele ELOTTI nullarol kell vedofoldet kotni. Igy biztositott a tularamvedelem es mukodik az ev rele is.
Az ev relet nem mindegy hogy hogyan kotod, ha nem a leirtak szerint akkor a tesztgomb beragadasakor bar leold, a szimmetriat felborito ellenallas allandoan feszultseg alatt marad. -
moha21
veterán
válasz
darvinya #66595 üzenetére
"Emlékezetből rajzolgattam, s így emlékeztem rá, hogy Fi reléhez közeli a L-fázis, mellette van a N-nulla.
Amúgy mindegy, mert dugaljba fordítva is betudod dugni a dugót."Abszolút nem mindegy a FI relé bekötése.
"Szigetelt dobozba 1 dugalj miatt kiépíteni földet, mint újabb hibaforrás, mert védelmet nem ad, szigetelődoboz miatt"
Földelés nélkül, hogy működne az ÁVK?
Amúgy te tudod, hogy milyen rendszerben létesül ez az elosztó? TN-C, TN-C-S, TN-S, TT, IT. ?
Kismegszakító kell a túláramvédelem miatt mindenképpen. Kombinált védelemmel kiváltható, de drága. ( schneider VIGI pl )
-
válasz
darvinya #66595 üzenetére
Legyen igazad, es en vagyok a baromsagos.
Meghajtom fejem tudasod elott, de masnak nem osztogasd, esetleg egy vizes betonkevero melle.
Mit rajzoltal "emlekezetbol", ott a kepen az ev rele rajza."Szigetelt dobozba 1 dugalj miatt kiépíteni földet, mint újabb hibaforrás, mert védelmet nem ad, szigetelődoboz miatt"
Ja, nem viheti tovabb hosszabitova a muanyag dobozbol..? Neharagudj, eszednel vagy? -
válasz
darvinya #66580 üzenetére
Abszolut nem jo, elvileg helyes is lehetne de:
1. Semmit nem tudunk a fogyasztasi hely kialakitasarol, a dobozba be lehet allni kulon foldelessel (ami nem art ha valoban az es nem 100ohmos nagysagrendu) vagy csak a fazis-nulla vezeto all rendelkezesre
2. Hibas az ev rele bekotese, folulrol kell a betap, ez a rajta levo rajzrol is lekovetheto, a tesztaramkornek is feszultsegmetesnek kelll lenni leoldas utan, valamint ott van bilagosan a kapocsnal hogy 1 azaz egyes, bemenet.
3. Az alapkoncepcio hibas, legelso amibe bekotunk az a kismegszakito.
Kb. ennyi. -
Tikakukac
titán
válasz
darvinya #66556 üzenetére
Kicsit másabb ligában versenyez a 2 téma
Az alapok megegyeznek. Csak a mérték a nem mindegy. Apám erősáramon van, én jellemzően 230V körül mozogtam és később lentebb, most meg jött a kocsikázás, mert nincs szerelő erre sem.
Mikor rájössz, hogy olyan apró ellenállásbeli diffi miatt kaphatsz airbag light-ot, amit eszedbe sem jutott eddig, na ott azért agyalsz, hogy ahham, akkor itt nem az van, hogy random mindegy milyen módszerrel toldok és rakok be dugókat, hanem kőkeményen méricske van 3 tizedesjegyig aztán reménykedsz, hogy most már megüti a szintet a csati. Nomeg nem is nyírja el az ülésmozgatás. Teljesen más világ és problémahalmaz
-
Tikakukac
titán
válasz
darvinya #66554 üzenetére
Nope, villanyos a család, csak az autóvillamossági kérdéseket óvatosan kezelem, elég sok olyan okosság van itt, amit 230V-on nem látsz. Bekötni és kábelezni az új üléseket sokkal viccesebb volt
ECU-ba nincs kötve a rendszer, egyébként programozható lenne maga a kapcsolás is. Most így szerintem 12V elvételre a kapcsoló nyitottba áll vissza mindig, bár fene tudja. Nagyon hibrid hadművelet volt ez így, a gyári megoldás 5 fokozatos, még az ellenállások is megvannak a fokozatokhoz, de itt egy sima kapcsolt ülésfűtés jött Vectraból, ami 1 fokozatos és elvben a burkolaton kívül a switch belseje is olyan, mint ez, amit egy Omega bontás adott, mert kisebb a feje és elfér a gyári helyen is üvegszálazva
-
Tikakukac
titán
válasz
darvinya #66552 üzenetére
Ezért hívják gyújtáskapcsoltnak, pontosan
Remek, lövök akkor egy legalább 20A-est holnap, aztán hétvégén talán már letudhatom az okosításokat.
Kövi tétel pedig állófűtés és belső kiegészítő fűtés hőkapcsolókkal oda-vissza vízen, levegőben és olajon
Imádnivaló egy szórakozás.
Na, de köszöntem, akkor első körben ennyi elég is
-
Tikakukac
titán
válasz
darvinya #66549 üzenetére
Ejhaj, akkor valami csak félremegy, te valamiért 2-t akarsz kapcsolni, de nekünk nem kell csak 1, magának az ülésfűtésnek reléje nincs, csak nyomókapcsolója, ami a gyári működése is egyébként. Ha túl meleg lenne akkor maga az üléslap kapcsol le.
Alapból a gyújtáskapcsolt 12V-on nincs semmi, amint ACC állásba visszateszed a kulcsot. Ez nekünk deal. Amint beforgatod, lesz rajta ismét, ez behúzza a relét, ami zárja a másik kört, amin a pozitív van szakítva esetünkben. Ezzel a kör done, a kapcsolóknál ott a 12V és kész. Ha bekapcsolva is marad bármelyik oldal, de leállítod a motort, a relé elenged, a kör szakad, a kapcsoló lekapcsol mindkét oldalon
Nekem így szimpatikusnak tűnik
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
válasz
darvinya #66545 üzenetére
Nyilván baromi egyszerű lenne nekem is.
Csak az a gond, hogy ez 20A-t kér. Gyújtáskapcsolt ekkora delej nincs több a kocsiban bent, nyilván ha kiveszem a műszerfalat, akkor lesz. Nem, nem vesszük ki a műszerfalat
Majd nyáron, mikor szépen mindent bekötök a biztitáblába hátulról is.
Vagy lehet ugye csapolni egy olyan biztit, amiben alapból van 20-30-40A. Ez meg azért nem jó ötlet, mert a kocsiban olyan vezetékek vannak, hogy csuhaj. 1-2A-t lekaptam innen-onnan már, az még nem gond. Ez már gond.
Van egy bekötött 20A-es biztihely, az a benzinkályha vízpumpáját hajtaná. Nekünk nem hajtja, mert nincs, ergo tökéletes lesz. Csak annyit kell megoldani, hogy az onnan csapolt delej csak akkor jusson el a kapcsolókba, ha bármelyik gyújtáskapcsolt 12V-os helyen megjelenik a feszültség.
Ennél jobban nem tudom körülírni
-
gyenesmartin
őstag
-
Upo
addikt
válasz
darvinya #66417 üzenetére
Most itt van előttem egy alcor tablet. Sehol nincs kihúzó fül, és nem babrált, eredeti érintetlenek a kapton ragasztások az akku körül.
De a vackos fiókomban is a dps, concorde, wayteq, maxell, beex, navon tabok, alpha navigo wayteq stb. gps-ek telefonok. Egyikben sincs fül. És ezek nekem igenis teszkós vackok. -
Upo
addikt
válasz
darvinya #66415 üzenetére
Én még nem találkoztam olyannal ahol fülek lettek volna, pedig azért javítgatok főleg tableteket, de telefonokat is. Hol kéne lenni azoknak a füleknek? Kis melegítéssel kiveszem az akkut, és a ragasztó csíkok alatta az akku szélétől bő 1-2 centivel beljebb kezdődnek, de van amikor még annál is beljebb. Most így körülnézve magam körül van egy akku amin a szélétől csak 5-6 millire van az egyik ragasztó, de az a másik végén vagy 3 centi, simán csak nem sikerült középre mint a párja. GPS-ben meg jó ha van egy 2x4 centis kétoldalas alatta ahogy sikerül.
Mondjuk nem a csúcs készülékek kerülnek ide, hanem kb. teszkómetrós hungaroflottás hulladékok, amik már tettek pár kört és senki se tudta megcsinálni. Az S7-ben még elhiszem hogy lehetnek fülek, de a "minden" az erős kifejezés, abszolút nem általános a húzófüles megoldás. -
moha21
veterán
válasz
darvinya #66347 üzenetére
Meg hát egy betonkeverőnél kit is érdekel az indítónyomaték meg a teljesítmény? :-
"Még ekkor is összekeveri, csak kicsit lassabban"
(#66348) Hujikolp: Igen, nagyjából oknak néz ki a rajz. Viszont mint írtam 1 fázisú frekvenciaváltónál használják ezt típust.
Mellesleg annyira gyakori, hogy sokszor egybeépítik a frekvenciaváltót a motorral. ( keringetőszivattyúk ).
A földhöz képest valószínűleg így is 132 V-ot mérnél 0 vezető nélkül is.
-
ekkold
Topikgazda
válasz
darvinya #66344 üzenetére
A háromfázisú motort, egy fázisra bekötni valóban deltában szokták, kondenzátorral kiegészítve, de így jóval kisebb teljesítményre képes a háromfázisú üzemhez képest. Gyakorlatilag a motorból kivehető teljesítmény ilyenkor a névleges teljesítmény harmadánál alig nagyobb. Ezért mondják, hogy működik ugyan, de inkább egyfajta szükségmegoldásnak tekinthető.
-
moha21
veterán
válasz
darvinya #66327 üzenetére
Az adattáblán az áll, hogy Mot 3~ ebből kiderül ( nameg a kapocsdekniből ), hogy ez egy háromfázisú motor.
Az, hogy te tévesen a 220V-ról az 1 fázisra asszociálsz egy másik kérdés, de a fenti hsz-emben kaptál rá választ.Könyörgöm: Egy gyártó nem is adhat meg olyan üzemre adatot amire nem tervezik a motort.
Mennyire életképes felfogás az, hogy 3 fázisú motort 1 fázisról akarunk üzemeltetni??
Leírtam 3x230 V deltába vagy 3x400V csillagba. Ennyi a történet.
-
GZoli7
senior tag
válasz
darvinya #66324 üzenetére
Most elvesztettem a fonalat...
Ki írja, hogy delta 1~? A kérdező?
Nem Y3~, hanem csak ott lehet rákapcsolni 400V vonali feszültséget.
Mehet az delta 3~ ban is, csak ott 230V vonali feszültség kell. Pl.: trafó.
Azért van 6 kivezetése a motornak, hogy lehessen választani.Akinek van villamos végzettsége, az pontosan tudja, hogy milyen kondi kell hozzá és hogyan kell bekötni.
Nem szokták ráírni.Egy 3 fázisú aszinkron motorban 2 fázissal, vagy fázis-nullával sosem fog kialakulni a forgó mágneses mező, ami kell, ahhoz, hogy forogni kezdjen. Emiatt kell egy állandó üzemű kondi, ami eltolja annyira a 3. fázis helyére kapcsolt feszültséget, hogy azért lehessen használni, erős kompromisszummal.
(#66325) moha21 Ja igen, ezt kifelejtettem. Köszi.
-
moha21
veterán
válasz
darvinya #66324 üzenetére
Ne akarjunk már 1 fázisról üzemeltetni 3 fázisú motort, ha nem muszáj. Ezeket nem erre gyártják, pont.
A motort az adattáblája szerint 400V-os 3 fázisú rendszer használata mellett deltába kell kötni. pont.
3 x 230V delta valószínűleg frekvenciaváltó használata mellé lett tervezve.És ez nem gyártó hiba. Rosszul lett bekötve. A gyártó meg barkácsmegoldásokat nem tüntet fel. 3 fázisú motor 1 fázisról való üzemeltetése nagyon kompromisszumos megoldás.
(#66323) GZoli7 : 1 fázisú betáplálású frekvenciaváltó is létezik mely 3 fázist elő tud állítani. / persze nem olcsó /
Szerény véleményem, hogy 3 fázisú motort 3 fázisról. 1 fázisú motort meg 1 fázisról üzemeltessünk. :-)
-
GZoli7
senior tag
válasz
darvinya #66322 üzenetére
Nem igen értem, hogy te mit látsz.
Az egy sima 3 fázisú, rövidrezárt forgórészű aszinkron motor.
Ahhoz nem kell segédfázis és kondi. 3 fázis kell neki. Ez nem normál adat.
Csak akkor kell, ha valamiért a korlátaival együtt is így akarod használni, mert csak 1 fázis áll rendelkezésre. -
PHM
addikt
válasz
darvinya #66225 üzenetére
Mintha írtam volna, hogy ez valószínűleg egy javított táp.
Tehát nem a szokásos, beöntött/préselt dugó van rajta, hanem egy
sima bolti dugó. Amire, ha úgy akarja, simán rámondhatja a
szolgáltató, hogy az előfizető barkácsolta. Kapísi?
Egyébiránt a szolgáltató elsősorban a set top box, és az alján lévő
matrica sértetlenségét nézi.
Személy szerint cserélném a dugót, ezért kár a szolgáltatót zaklatni.jozsi252:
Nyugodtan használhatod így is, ha nincs mozgatva/kihúzgálva a dugó.Szerk: Áramütést nem okoz, és szemre a zárlat veszélye sem áll fenn.
-
moha21
veterán
válasz
darvinya #66150 üzenetére
Ráadásul ez kisfeszültségű olvadóbiztosító, amivel terhelés alatt tilos bontani az áramkört. Arra vannak terheléskapcsolók meg megszakítók, igaz többe kerül, mint egy profi hegesztőgép pajzsal mindennel. ( és ez még csak a kisfeszültség. ) középfeszültségű megszakítók ( a legkisebb amivel én dolgoztam 10kV melett 630 A áramot volt , motoros felhúzás stb.. ) ára már milliós tétel. És tegyük hozzá, hogy ezek érintkezőjenek sem hassznál a nagy áramm kapcsolgatása. Bár elvileg ugye zárlati áramot is tud megszakítani. Az más kérdés, hogy hányszor.
-
Reggie0
félisten
válasz
darvinya #66139 üzenetére
Csakhogy ez meg mindig a 230V---400V halozati feszultsegek kategoria, parezer volt DC kicsit mas teszta. Oda mar sokkal bonyolultabb kapcsolo kell, durvabbak az oregito hatasok, komolyabb szigetelesek kellenek, emiatt dragabb es kevesebbet bir, mint valami emesztheto kisfeszultseg. Szoval mi ertelme szenvedni a par ezer voltos kondival, amikor ugyan abban a terfogatban kisebb feszultsegen lehet ugyan akkora energiat tarolni, ami a hegesztes szempontjabol a lenyeges szempont. Kar feleslegesen bonyolitani az eletet, ha nem szukseges.
Ivolto kamras kapcsolot barki lathat egy kismegszakitoban, ebben semmi extra sincs, viszont 2000V DC-t nem azzal fogsz kapcsolni, mert total alkalmatlan ra.Kozepfeszultsegen mar nemigen van kapcsolo, csak kontaktor, megszakito, szakaszolo, stb....
-
terapeuta007
aktív tag
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #65913 üzenetére
Tudod nap mint nap kergeted a uA-eket csak nem fogod fel/nem veszed eszre, tudod hogy a pocidban is rengeteg helyen ekkora nagyságrendű áram folyik? Ez neked miért fáj?
A szivárgási áram pedig nagyon fontos dolog főleg érintésvédelemben, és hibakéréséhez is ideális. Szabványok hada foglalkozik ezzel, de hogy vegyünk egy másik példát a fold fele folyó áramokat pl egy akkumulátor töltőnél is figyelembe kell venni annak ellenére hogy földfüggetlennek van tervezve(most nem akarok direkt a NAF on elszenvedett problémákat ide keverni mert az mar sok lenne). Miért?Ha az akkumulátor belső kapacitására vagy kíváncsi akkor impedancia(Bar Vezetésnek hívják de AC val merik) mérést kell végrehajtani rajta(Konduktancia mérő berendezés leánykori neven), na most az akkumulátornak van kapacitása a fold fele, amerre képes az a nyamvadt mikroamper elfolydogálni(ezzel küzdök mostanában sokat, mert a felharmonikusok a töltőfeszültségben megzavarjak a merőberendezést, és ahogy közeledek a a közepe fele az akkumulátor pakknak, úgy javul a helyzet, hiszen a kapacitások összeadódnak és egy szűrőként funkcionálnak). Ez a pár mikroamper pedig igen sok galibát okoz a mérés közben.
Ezert van mérőműszer, mert szükség van rá, a féket is azért rakjak az autóba meg az irányjelzőt mer szükség van rá meg akkor is ha sokan nem tudjak/akarjak használni.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
darvinya #65913 üzenetére
És hogyan számoltad ki, ha 1db elektront nem látod/fogod/stb.
Az elméleti képlet bizonyítása sokszor mérésen alapul, de ha már mérő fals értéket ad, akkor kapot képlet is fals.Tegnap már említettem: mi is az áram és elektromos töltés. Meg az elektron töltését is. Innen már egyszerű fizika és kis számtan. Ennyi.
Tudom vannak alap törvények totál ideális helyzetben.
A fizika remélem megmarad annak, ami. Még sokáig. Törvényei is. Sokak bánatára.
-
fero02
nagyúr
válasz
darvinya #65905 üzenetére
Még így is nagyságrendekkel többet ért a dolgokhoz, mint te (neki szakirányú végzettsége is van) és nem ír ekkora hülyeségeket. Rendre olyan emberekbe akaszkodsz, akiknek a kisujjában több szakmai tudás van, mint neked összesen + az internetről összehordott idézeteiddel, másolásaiddal együtt. Jobban járnál, ha kicsit csönben maradnál és nem osztogatnád a tanácsaidat. Inkább tanulj még. Szerintem.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
darvinya #65898 üzenetére
Kérdés, hogy pA mérésnél maga a műszer mennyire szól bele a mért értékben, és ebből mennyi belső elektronikai anyag eltérésből adodó eleltron hordozó.?
Ez a mondat remekre sikerült!
Köztudott (?) hogy minden mérés, észlelés megváltoztatja a megfigyelt folyamatot. De nem a mért értéket. A "gond", hogy a mért érték valamicskét más, mint az, amit nem figyelek, mérek, mert beleavatkoztam.
Csak szemléltetésnek: valamikor kiszámoltam, hogy mekkorák is ezek a pici áramok (aA, fA, pA...). Azóta tudom, hogy 1pA kb. 500000 elektron áramlását jelenti másodpercenként.
A korábban linkelt Keithley pikoampermérő alsó méréshatára pedig 10fA, azaz 5000 elektronnyi.
Ha ilyet lehet mérni, gondolom nem túl jelentős a hiba pA-ek mérésében, ami még 500x nagyobb. -
moha21
veterán
válasz
darvinya #65898 üzenetére
Ha egy minimálisan is értenél hozzá, nem írnál mindig ilyen hülyeségeket. Ha valamit te 230V-os névleges feszültségen használsz ( ami +-325V Ucs ), azt nagyobb feszültségen szokták próbálni. Mivel nekem nicns EBF jogosítványom így pontos értéket és szabványszámot nem tudok neked mondani, de aki ezzel foglalkozik az pontosan tudja.
(#65898) darvinya: Az ilyen műszerek ( és a vizsgált mintaanyag is ) több napig a laborban "áll" és képes akár a kozmikus sugarak "kiszűrésére " is.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
darvinya #65890 üzenetére
"Elektrongyorsítóban vákuum van, s két végéről.indított atom ütköztessél szakítanak le elektronoknak."
Erről még olvasgass!
Nyelvtanilag: Ha elektrongyorsító, akkor elektronokat gyorsít. Fizikailag: akkor a gyorsított részecskékből mit is szakítunk le?
Ha atomokat ütköztetünk, az akkor nem elektrongyorsító.
Atomokat nincs hogy gyorsítani, mert - ugye - azok nem rendelkeznek elektromos töltéssel. Akkor meg hogy?
Tehát gyorsítani csak töltéssel rendelkező részecskéket lehet.
Igaz, a téma meghaladja a hobby-elektronika területét, de ha már szóba került belementem a vitába, mert 20 évig nagyjából ezzel (is) foglalkoztam. Mer' ez a mesterségem. És lehet érdekel kollégákat.
Innen feledom a fallabdázást. Ha van, akit foglalkoztat a mikroamper vagy kisebb áram, az majd úgyis jelzi, Aki nem, az nem.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
darvinya #65888 üzenetére
Elektrongyorsítóban elektronokat gyorsítanak és nem atomokat ütköztetnek. Az elektronok áramlása pedig egyszerűen elektromos áram. Azt tudjuk mérni. Már rég. Ha leszakadó elektronokról beszélünk, azokat egy eletróda befogja (mint egy triódában a rács) és elvezeti valamerre, onnan lásd az előző mondatot.
A számolásuk pedig még egyszerűbb: az áram egységnyi idő alatt áramló töltésmennyiség, azt már csak el kell osztani az elektron töltésével.Ha pedig ismét előkaptad a háztartási kellékeket. légkondiban, bojlerben, mosógépben stb van (és nem csak egy) olyan alkatrész, ami ha nem felel meg bizonyos nanoamper nagyságrendő követelménynek, akkor rossz. Ilyenek a műveleti erősítők, amiket a hőmérséklet mérésben (is) használnak.
-
moha21
veterán
válasz
darvinya #65881 üzenetére
A többszáz MVA teljesítményű villamos gépek szigetelését is uA-nél nagyságrendekkel kisebb áramokkal mérik..
DE ha van egy kettős szigetelésű kávédarálóm amn egy 50k-s szigetelés ellenállásmérővel 1000V feszültségen mérek mondjuk 50 MOhm értéket. Akkor az szerinted milyen áramtartományba esik?
De egy kábelen belül az érszigetelésre is MOhm tartomyánú értéket kapsz ( ha nem serült ) -
Lompos48
nagyúr
válasz
darvinya #65881 üzenetére
Furcsa, de nem csak háztartási gépekből áll az elektronika világa. Sőt az itt felvetett problémák zöme sem. Vannak/vagyunk többen, akiknek okoztak álmatlan éjszakákat a mikro-, nano-, esetleg még a fránya pikoamperek is. De lehet velük élni vagy nem. Mindenki döntse el magával.
Atomszámoláshoz semmi közük. Pedig egy rezsó akár 10 000 000 000 000 pA áramot is fogyaszthat.
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #65869 üzenetére
Akkor valószínű a probléma a kábel impedanciájában rejlik. Hogy mi okozza, a kapacitása, vagy az induktivitása, az mar igen jó kérdés, nem tudom a választ. Néztem a véleményeket az enyémről, eddig nem találkoztam ezzel a problémával sehol, max a kijelző kezd lassan kifehéredni, de ugye az meg idővel normális, csak azt nem tudom mennyi az annyi idő, jelenleg. Igaz beltérben használom, úgyhogy lehet 30 ev is
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #65867 üzenetére
Ne haragudj, nem szaroztam le, hoztam egy linket ahol leírják mik a hiányosságai, illetve hibái.
Engem nem zavar mit használsz te kérdezted miért van ez, én leírtam azt kaptad amiért fizettél, nincs ezzel semmi baj.
Ha Neked nem tetszik az mar más téma, de hidd el én nem kényszerítettelek, hogy megvegyed, becsület szavam.
Én nem találkoztam ezzel a problémával, igaz ez egy eredeti példány nem másolat. Ha jelentkezik megírom neked, ígérem, ha ez megnyugtat
Nem javasoltam Neked a 87V-t, csak felhoztam példának, az összehasonlítás kedvéért. Természetesen, én is azt kaptam amiért fizettem, és Te nem kényszerítettél ezen eszköz megvásárlására, hanem magam döntöttem melletteuA nagyon hasznos funkció, elektronikai körökben pl tranzisztorok munkaponti áramát meg lehet figyelni a bázis oldalról is, ha szükséges, de sokszor ahogy Bkercso írta, a GND folyó áramok is képesek galibát okozni az erősítő működése közben és ez sokszor uA nagyságrend, de az OA oldaláról mar nem mindegy milyen driftek rohangálnak
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #65865 üzenetére
Sajnos annyit is ér amennyibe került.
Egy több neven árult olcsó hobbi célra tervezett berendezés, uA merési lehetőség hiányzik, a 10A meréshatárban igen pontatlan, a Feltuntetett CAT besorolásnak nem megfelelő eszköz. Hálózati merésekre nem ajánlott saját érdekedben
Vagyis igen, a Multimétered hibás sajnos.Most vettem egyet, mert a cég ahol dolgozom kb 3 hónap kunyerálás után sem volt hajlandó venni egyet nekem.
Igaz nekem nem otthoni bohóckodásra kell, hanem a munkámhoz, így megérte befektetnem
Ha sokat ügyködsz gondolkozz el egy jobb példányon, ha nem is 100E nagyságrendben, de valami komolyabban -
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #65861 üzenetére
Volt egy matektanárom általánosban aki egy egyszerű példával szemléltette a válaszod hasztalanságát:
Egy párbeszédet szimulált:
- Hol laksz?
- Mernyén.
- Hol van az a Mernye?
- MernyénVagyis új információhoz nem jutottam, így közelebb nem kerültél TE sem a problémád megoldásához.
Típus, színe szaga valami ? Esetleg ha nagyon szépen megkérlek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Kuponkunyeráló
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Linux kezdőknek
- Az AI-ügynökök közel fele hamarosan a kukában végzi
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- További aktív témák...
- Honor 400 Lite Fekete + fülhallgató
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Újszerű-
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Új MSI KATANA 15 Gamer Tervező Laptop 15,6" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 500m2 nyomat
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest