Hirdetés
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- One mobilszolgáltatások
- A CNET, IGN és PCMag kiadója is beperelte az OpenAI-t
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- A szögletes Huawei órák is lebuktak
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
senior tag
-
blakey
titán
válasz
OPiiPO #55311 üzenetére
Vagy ha az autósok jobban odafigyelnének a saját autójukra és ebben az esetben a gumik állapotára, kétélű dolog, mert pl. ha én jó gumikkal és megfelelő állapotú autóval közlekedek, akkor bárki ellenőrizhet, minden rendben lesz, de aki alapból belesz@rik, annak semmit sem fog jelenteni, ha most megbüntetik, vagy elveszik a jogosítványát, 2 hét múlva másik autóval, még sz@rabb gumikkal és jogosítvány nélkül útra kel. Szóval ha mindenki tudatosabb és "igényesebb" lenne, akkor tizedannyi baleset és probléma lenne.
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
OPiiPO #55120 üzenetére
Nekem az 5 ajtós J astrán konkrétan elviselhetetlen hangja van főleg nedves aszfalton. Aztán átmegyek másik keverékűre és teljes csend. Az elején azt hittem a turbó akar kiugrani.
Ezt az évet még kihúzom vele őszig. Aztán biztosan váltok, már csak az a kérdés mire. Lehet Michelin CC2 lesz belőle. -
válasz
OPiiPO #49402 üzenetére
Hát most jött elé az ideje a Kleber Quadraxer 2 XL cserének, továbbra is jó teljesítményt nyújt, de már vannak jelek hogy csere érett lesz tavaszra.
4évszakosban most mi a középkategória ajánlottja? Továbbra is Astra 1.4T kombi, sima családias poroszkálás, semmi téli sportrbalint88: ok köszi, elkezdek körbenézni
-
Dorien
veterán
válasz
OPiiPO #49948 üzenetére
Korcsolya... na persze.
Ugyan valamivel nagyobb a féktávja a télinek nyáron, de a fő érv ellene az, hogy nagyobb a gördülési ellenállás (+ üa fogyasztás, nyikorgás) és jobban kopik. Ennek ellenére én már mentem folyamatban 70+80e km-t Barum Polaris 3 téligumival (csak elöl-hátul cserélgettem), ami nem rossz eredmény tőle. Ha már tavasszal olyan a profil, hogy nem tennéd fel köv. télre, akkor még nyáron le lehet koptatni az új téli / 4 évszakos váltásig. Idegbeteg vezetési stílusban meg a legjobb prémium gumi sem véd meg a balesettől.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
OPiiPO #49053 üzenetére
Na ez egy szürke zóna lehet, mivel lomtalanítás óta tudjuk hogy a használt gumiabroncs veszélyes hulladék, tehát éppen úgy mint a régi hűtőt/mosógépet kutya kötelessége lenne visszavenni és szakszerűen megsemmisíteni...
(hogy plusz díj ellenében vagy ingyen azt most nem tudom fejből) Ha a gumisnal veszek 4 újat akkor a régit köteles atvenni. Hogy a futár köteles e atvenni a régit és visszavinni az abroncs kereskedőnek már érdekes kérdés...
-
-
do3om
addikt
válasz
OPiiPO #48894 üzenetére
Olvastam, emlékszem rá.
Rám nem érvényes.
Nem autópályázok, hegyi utak vannak. Nincs olyan hogy télen lassabban mész ha szar a gumid vagy az 3km-es 10%os lejtőn a lelassulsz nem biztos hogy elindulsz.
Olyan teszt kéne hogy télre már nem használható téli (4mm) mit mutat egy pl téliesebb itt nagyon nyomott négyévszakossal szemben. Nem tudom én sem de biztos nem azt amit az új gumiknál mérnek, valamennyit biztosan keményedik mert lest benne 6 év is akár, amit télen kint töltött el. A minta mélység kevesebb mint fele lesz a gyárinak szóval kizárt hogy ugyan az a nyúllóssága legyen fékezéskor.Nem azt mondom hogy tökéletesen jó. De ahhoz képest ami itt megy biztosan negálja a helyét.Ki mennyire járja le a gumiját? Négy évszakossal szabad télen menni ha már lement vagy 4mm-re? Mert szerintem azt még nyomják simán tovább hiszen nyárra tökéletesen jó még, nem is egyre akár. Szóval ha kevés a futás több télnek is nekimegy a szar gumival.
Valószínűleg sokkal drasztikusabb lenne a különbség így a téli használt négyévszakos és egy jó téli között. Míg egy öregebb de lefutott téli és egy jó nyári között sokkal kevesebb.
De ezt csak észszerűség miatt mondom, hogy így gondolom, tesztelni kéne.Aki megteheti persze górja le a használt gumit, télit 4 körül, nyárit 2 felé közeledve, de akkor a négyévszakost is 4 felé kukázza.
-
do3om
addikt
válasz
OPiiPO #48887 üzenetére
Aha és úgy érzitek hogy téli gumit nem használunk nyáron értem.
De ha ajánlani kell akor vegyél négyévszakost télre nyárra. Hmmm.
Biztos biztonságosabb lesz mint az hogy a télit 4 mm közelében már nem használom télen, gondolom a négyévszakost is kidobjátok most és nem mentek neki ilyennel a télnek.
2016 os M alpin 4 télik vannak most fent 4mm körül, alatt. Nem hiszem hogy annyira alul maradna nyáron egy nagyon ajnározott négyévszakossal szemben.
Télen is fent volt akkor ugye kicsit még több volt a minta rajta. Csúszott hóban, igaz csak pár napot de ha menni kell menni kell , ugyan itt a négy évszakos ezzel a mélységgel tuti megfekszik.
Szóval akkor a kérdésem meddig járjátok le a négy évszakost?
Most ha van 4-4.5mm minta milyen lesz a tesztben egy hasonló prémium télivel szemben.
Mi a biztonsággosabb? Nekimenni egy még jó mert nincs öregedve nem lefutott négyévszakossal télnek de a minta pl téli határ 4mm en van. De tudod hogy nyáron még simán fut majd tovább.
Vagy egy hasonló kopott prémium télit használni nyáron, mert le akarod futtatni. Ilyen mintával télre már kuka de nyáron a 6-7éves téli hogyan szerepelne egy nyári teszten? Azért ott már erősen nyárias lesz szerintem. Persze elmarad majd de nem úgy mint tesztben ahol ujj gumival vannak mérve. Szerintem egy ujj négyévszakost nyáron a mostani kopott (de nem elkopott!!!) otthagyna.
Így kellene vizsgálni az esetet.
Remélem érthető mit akartam kihozni. -
válasz
OPiiPO #48339 üzenetére
Tényleg csak beszélgetés szintjén, tehát semmi vita, egyebek, milyen nyomot hagy szerinted a második full nyári menet a téligumin?
Mivel tapasztalatod nincs erről, mi alapozza meg ezt az elméletedet? Egyébként semmi nyomot nem hagy, nem romlik a tapadása és a felületén sincs elváltozás (mitől is lenne).
Ha kárt tenne a nyári meleg a téli gumiban, akkor a gyártó gondolom erre felhívná a figyelmet (ahogy például felhívja a figyelmet a tárolás körülményeire).
-
svedmalac
tag
válasz
OPiiPO #48326 üzenetére
Végig olvastam a napot.
Bennem csak egy kérdés merült fel ezzel a télivel nyáron is esettel kapcsolatban.
A téli gumi amikor megkapja nyáron a forró aszfaltot, az utána ugyanolyan fasza téli gumi lesz télen is, amikor állítólag milyen király???
Az első esetben még csak-csak, de hogy a második nyári menet után már lesznek nyomai a tulajdonságok erősebb romlásának, ebben biztos vagyok.
Ami meg ugye épp télen jönne ki, ha mégis lenne egy zordabb időszak vészhelyzettel.
Ekkor meg már a 4S verni fogja a kétnyaras télit.
Szerintem... -
válasz
OPiiPO #48301 üzenetére
Ha így kommunikálod a dolgot, akkor még lehet (bár akkor sem, csak ha valakit arra buzdítasz, hogy ezt tegye), azonban én ilyet nem írtam. Látod megint a ferdítés, hogy igazold a döntésed a négyévszakos mellett. Én elismerem a gumiválasztásom gyenge pontját és erősségeit is. A tényeket pedig mutatják a mérések. A kijelentéseimet igazolják a tények, a magánvéleményt pedig nem kell igazolni a természetéből kifolyólag.
Én ezt zárom, mert látom beragadt a lemez.
-
válasz
OPiiPO #48293 üzenetére
A saját tapasztalatom? Valamit szerintem félreértesz.
A saját érzet, tapasztalat az ilyen, kinek mi. A mérések azonban tökéletesen megmutatják melyik gumi hol jó és hol nem jó. A gyengébb téli tapadást/esetleges megcsúszást sokkal nehezebb kontrollálni, mint egy gyengébb száraz tapadást. Mindenki eldönti neki mi felel meg.
-
-
válasz
OPiiPO #41950 üzenetére
Kleber Quadraxer 2 XL
Pár ezer km ment bele, még szőrös az oldala. Első benyomás hogy halk, mind a nyári (Nexen N'Blue) mind a télinél (Michelin) halkabb. Esett kis hó ma, a Bakonyban volt dolgom, kicsit megtoltam neki. A 6 éves Michelin prémium télinél simán jobb volt, erős fékezés közben irányváltás, kanyarból kigyorsítás (már amennyire egy Astra 1.4T erre képes
). Természetesen csak akkor próbáltam amikor egyedül volt az adott útszakaszon. Egyenlőre azt mondom hogy simán megérte, hozza amit elvártam.
-
-
válasz
OPiiPO #41947 üzenetére
A CrossClimate-ot alapvetően egy "téliesített" nyáriguminak tartják, a négyévszakos megnevezés alatt pedig a Continental AllseasonContact-ot érti. Ami kicsit vicces a számomra, elnézve a Conti mintázatát. Főleg kémiai, és kevésbé fizikai dolgok már ezek.
Qru: hazámat szolgálom.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
OPiiPO #41688 üzenetére
CC+ nagyon jó, sokat bizonyított teszteken is és itt is. Rászánnám azt a kis pluszt, lassan öregszik és nagyon jó a kopásállósága is.
Ha nem sürgős a vétel akkor várhatóan jövő év elején jön a CC2, azt érdemes lehet bevárni (USA-ban már forgalmazzák, azt ígérik itt 2021-ben indul a forgalmazás). Vagy a Conti Allseasoncontact-ra is ránézhetsz vagy a GoodYear Vector 4seasons Gen2 vagy Gen3-ra is.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
OPiiPO #40080 üzenetére
Németben haver vett egy autót(kint dolgozik, azzal akart hazajárni), minta volt rajta bőven, 5-7 éves gumi volt. Megállította a rendőr(német), megnézte, hogy öreg a gumi, bekísérték a legközelebbi szalonba és addig nem mehetett el, amíg nem vett rá 4 új gumit.
Itt meg konkrétan 17 éves gumikkal rohangálnak az emberek. Agyrém. Ha meg vesz is, akkor valami legolcsóbb kingjuang márkát, csak, hogy legyen valami..
Ismerek olyat, akinek az Astráján gyári gumi van. 17 éves. Minta van, de hát olyan öreg, repedezett már a gumi. És nem érdekli.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
OPiiPO #40021 üzenetére
Ha ezt az ökölszabályt követem, akkor vegyek egy A6-ost 3gurigaért h infarktust kapják ha gumizni kell?
Ezt amúgy a Kroneraff Pista kezdte mondogatni, de nem értek vele egyet, ha problémamenteset akarsz akkor szalonbol újat, azzal az első 5-6 évben nagy baj nem lesz, ennek persze minden hozadekaval.@iceQ!: ezért írtam h nézzetek magatokba mielőtt megkoveztek..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
OPiiPO #35552 üzenetére
Bizony, 2T, jó kis futózott terepgumikkal. Utóbbi időben pihen szegény, nem szaladtunk neki a műszakinak, és egy hengerfejtömítés-csere tovább hátráltatja az ügyet...
Szegény kapott is egy kis nedvességet, pici korrózió felbukkant a hengerfalon sajnos, de majd remélem valamelyik környékbeli mester tud rá okosat mondani. Vagy motorkód, aztán blokk csere, picit kotyogós hangja volt már úgyis, meg egy gyűrűzésen is túl van.
-
válasz
OPiiPO #34713 üzenetére
De, lehet, az előttem szólók már jól összefoglalták ezt. A tesztekben alkalmazott referencia téli gumikkal szemben sok négyévszakos megközelíti, sőt eléri az adott, általában prémium téligumi havas tulajdonságait. Akit megnyugtat és szükségét érzi, használjon két garnitúrát. A négyévszakos gumikról ítélkező, közhelyszerű véleményeket igyekszem árnyalni.
-
dj79
senior tag
válasz
OPiiPO #34639 üzenetére
Ez lesz az konkrétan, amit én is rendeltem.
-
válasz
OPiiPO #33709 üzenetére
Michelin Energy Saver-t cseréltem le, nem teljesen fair az összehasonlítás mert Michelinek már 6 nyarat végigtoltak, ennek ellenére a Nexen N'blue akkorát fog rendes asztfalton hogy a szeme kigúvad. Végülis elgyíkultam, nem mertem bevállalni a négyévszakot, de nagyon meg vagyok elégedve a választással, kösznöm az ajánlást!
-
válasz
OPiiPO #32908 üzenetére
Hali,
Változott a helyzet, Asszonynak lett saját, így a futásteljesítmény lement 10-12eKm-re évente, továbbra is 205/60 R16 nyári gumit keresek, Astra J 1.4T-re, fele város fele pálya. Eddig ez volt kinézve, de kérdés, hogy egy négyévszakos választással nem hozok-e túl nagy kompromisszumot? Ha a négyévszakos a helyes válasz és indokolt, akkor tudok feljebb menni árban, mondjuk 25-30eFt körülre. Nyárit és télit is kell cserélnem ezévben sajnos.
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- IPad Pro 11" (3rd gen) 128GB Wifi+Cellular Akku: 93% Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- Xbox Ultimate előfizetések
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest