Hirdetés
- Yettel topik
- Ez nem futótűz, inkább csak égés
- Megvan, mekkora akksi kerül a vékonyított S25-be
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
2 év alatt többet megyek, és mindenféle autón mindenféle gumival mentem, beleértve nyáron télit és télen nyárit is. Ezekre, és a tesztekre alapozva írtam; amit, hogy én mást szűrtem le, és mások a tapasztalataim.
Amúgy már 3× törték meg hátulról különböző az autóimat (meg egyszer Moszkvában hátsó sarkon nyomott minket egy kamion a taxiban, pont ahol ültem), így lehet hogy az átlagnál jobban ki vagyok élezve az ilyenekre.
[Meg a bringás vonal miatt is, mert ott néha sokkal durvábban jönnek ki a különbségek gumi és gumi között.]
De, vótmá' (én nem voltam rajta), és én szívesen mennék ph-s veztech tréningre. Ott szívesen megértekezném ezt a szünetben egy cappucino meg egy pogi mellett.
És még biztonságos körülmények között a cica-egér játékot is tolhatnánk (2 kanyargó sávban megyünk, az első véletlenszerűen fékez, a másik a másik sávban követi hogy közúton menne mögötte - szoktak meglepetések lenni, pedig feszülve várják a hátsók hogy mikor fékez az első). Egy csoki lenne a tét
Egyébként második szett GY 4S gen2-őt használom telente (nyáriként épp PC6), és 4S2 van a másikon egész évre, hogy 4S vonalról is legyen több tapasztalat (családban Quatrac 5 és Nexen N Blue 4 Season is volt/van).
Megjegyzem 4S és 4S tesz között is van sok különbség, jobb helyeken van ahol több eredményt is hirdetnek, pl : [TR 2020 4S].
Nagyon nem mindenható a 4S, csak ha már egy szett, akkor inkább ilyen. -
blakey
titán
Tegnap is "zártad".
Amikor írtad, hogy te a téli/nyári szett híve vagy akkor még úgy tűnt, hogy oké a dolog, de miután kiderült, hogy téli gumival nyomod nyáron is akkor megváltozott a kép. Nekem van tapasztalatom, voltam tesztpályán kipróbálni, hogy miként viselkedik nyári körülmények között a téli és téli körülmények között a nyári, annyit írok, hogy inkább maradj a téli/nyári verziónál ha már a 4 évszakost nem preferálod. Egyébként neked van tapasztalatod a prémium 4 évszakosokkal?
Azért eléggé komolyan veszélyezteted önmagad és mások életét ezzel a "nyáron is téli gumival járok" dolgot. Ahogy mások is télen a nyári gumival. -
OPiiPO
veterán
-
Asbee
veterán
Ha szerinted csak a minta épsége számít egy guminál, akkor tényleg engedd el ezt a témát. Kifejezetten télinél. Ennél nagyobb ostobasággal ritkán találkozni, mint hogy valaki azt bizonygatja normális dolog egy egész évben használt 6 éves téligumit használni, és nincs azzal baj. Konkrétan törölni kellene a topikból, hátha valaki még megfogadja. Szerinted miért nem szabad egy sok éves, akár éritetlen gumit használni? Nem kell megválaszolni….. Az ember csak rimánkodik a te féléddel nem találkozik az utakon, főleg egy gázos szituban. Mert annyit nem ad magára, vagy a környezetére legalább egy olcsóbb 4 évszakost feldobjon.
-
-
sfefe
addikt
En nem irok semmilyen mediumoknak leirtam mi tortent, ennyi...
errol amugy nem is olyan regen az egyik autos musorban ( vagy a retek klub vagy a teve2 ) pont volt szo es ugyanezt mondta vmi jogi akarki mint ahogy haver jart... Akkor vagy a cikk kamu vagy amit a teveben beszelt a faszi.. vagy fingjuk sincs.. -
blakey
titán
Alapvetően 2 féle jó megoldás létezik az autózást illetően, téli/nyári vagy 4 évszakos, ami minden kritériumnak megfelel, minden más a másik és önmagam veszélyeztetése kategória, tehát te nyáron a téli gumival felszerelt autóval ugyanúgy veszélyezteted önmagad és mások életét, mint télen a nyári gumival, nem csak a jég veszélyes.
-
sfefe
addikt
Na ez igy nem teljesen igaz...
Haver belecsuszott nyaron telivel egy autoba es a biztosito megtagadta a masik felnek valo fizetest mert haver nem az evszaknak megfelelo gumival ment.. Mondta haver nincs erre kresz szabaly. erre a biztosito annyit mondott neki olvassa el az apro betos reszt is.. Es hat abban ott volt....
Nem tudom melyik biztosito volt azt sem tudom mashol van e igy de O igy jart...
( en is azon a velemenyen vagyok mindenki vegyen az evszaknak megfelelo gumit de ha spur akkor legalabb 4 evszakost )Meg azert nagyon nem mindegy milyennel autozol mert lehet vki meghal mert eppen hosszab a fekutad...
-
OPiiPO
veterán
"A gyengébb téli tapadást/esetleges megcsúszást sokkal nehezebb kontrollálni, mint egy gyengébb száraz tapadást." - ezen nincs is vita, így van. Csak azért írtam, mert még a végén valaki ebben nyer igazolást hogy fennhagyja a télit is, oszt majd jól csodálkozik a megnövekedett fékúton.
-
DEJVID
őstag
De évente egy hetet sem ramatyak az utak általában. Ezt írta Pite is, hogy pár nap van az évben, amikor jó a gumid, a többi kb 350-ben a lehető legrosszabb.
"Mindenki eldönti neki mi felel meg."
Akik így gondolkoznak a vezetésről és autótartásról, azt kívánom, a remekül megindokolt döntésük miatt csússzanak bele egyszer egy hatalmas kopasz gorilla Q7/X5/X6 tulajba, aztán magyarázza el neki, min és miért spórol. -
MC Pite
veterán
Mi a ferdítés?
Nézd meg a Dynaxer 3 HP-t és nézd meg a 4S2 eredményeit. Ha megvan, illeszd be. Mindkettővel vezettem, ezért írtam amit, és rengeteg tesztet néztem, van referencia amihez képest indirekt összemérhetőek. És írtam, fékezésnél nem olyan jó mint a Dynaxer, de oldalirányban meg igen. Összességében (alsó)közepes nyári szintjét jozza, és egy olcsó téli szintjét hozza havas, jeges körülmények között. De ilyen felénk 0-3 nap van egy évben, a linglongos kollégák szintjét így is hozom, sőt.", felesleges ezt túlgondolni és főként olyan példákkal rontani a helyzetet, hogy előtted egy jó gumis, jó reflexű ember csinál valamit akkor mi lesz. "
1, Volt baleseted? (nekem igen)
2, Voltál már vezetéstechnikai tréningen (utóbbi tíz évben minden évben voltam).
Ha igen+igen lenne a választ, árnyaltabban fogalmaznál.
Blődség olyat állítani, hogy "semmi problémát nem okoz, ha előrelátó vagy és nem vezetsz sportosan". Jó, majd baj esetén nem fogok sportosan fékezni vagy kikerülniPélda: Megye előtted a Megannal, PremiumContact6-al, te jössz mögöttem a Corsával, téligumival. 90el megyünk, gebasz van, satu. Utolérsz, a kérdés az az, hogy mennyivel. De egy sima céges oktáv is olyat fékez előtted, hogy reccsensz rajta. Minél melegebb van, annál jobban nyílik az olló.
Négyévszakossal mire megyünk ha esik a hó? Attól függ milyennel. 4S2-vel leírtam részletesen, keresd vissza. A téliesekkel simán jó vagy - azokkal kánikulában nem túl jó az eredmény.
Télivel járni egész évben a létező legeslegrosszabb kombináció. Nem tudom hol laksz, és felétek meg tudod-e mondani, hogy az elmúlt 3 évben évente hány napot voltak az utak havasak.
Magyarországon aki egész évben télivel jár, általában évi 362 napra választott rosszabb kompromisszumot, mint ha egy minőségi 4S abronccsal menne!
"A nyári gumikkal szerelt autó megállásának pillanatában a téli gumis jármű sebessége még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, ami különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes.
Nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h-s sebességű kikerülési manőver, téli abroncsokon már 70 km/h-s sebesség alatt is kritikus lehet ugyanez nyári körülmények között. "
Konkrét teszt is akad pár, akit érdekel, keres. Már ha hisz abban, hogy a számok nem hazudnak...Ha cserél, ha nem cserél az ember gumit, mind kompromiszummal jár. De tudni kell _pontosan_ mivel, mi vállalható be.
-
kenguru99
senior tag
A teljes képhez azt is tedd hozzá legközelebb, hogy tavasszal és ősszel amikor at egyik nap 20-25 fok van, másik nap meg fagypont közeli hőmérséklet, akkor a négyévszakos a legjobb gumi és nem a szezonális. Olyankor meg te kötsz kompromisszumot. Nincs olyan megoldás ami minden körülmények között a optimális. Mindenki maga mérlegelje , hogy az autózási szokásai mellett neki melyik a legjobb.
-
Puma K
nagyúr
"... egy nagy kátyúba és az ütéstől károsodik a szerkezete."
Akkor lehet meg is van...
idén tavasszal Budaörs oldalában lévő Rupphegyi úton mentem 50-60 között amikor fékezés nélkül átmentem egy szintkülönbségen... az alacsonyabb részről mentem át a magasabbra...
Új építésű lakóparkok vannak arrafelé és volt egy régi út meg lett egy új vagy a régire húztak rá még egy új réteget. Egy a lényeg, hogy nincs szintben az egész út egy adott ponton... "elegánsan" kb 45°-ban lerakott kőlap szerűséggel van végig rakva széltében... táblázás, felfestés vagy bármi jelzés nélkül.
Még csak nem is észrevehető adott körülmények között... tudom mert amint megtörtént a dolog meg is álltam, kiszálltam az autóból körbenéztem megnéztem a kerekeket és visszasétáltam hogy mi a jófene volt ez és mi volt-van az úton... hát az a miniugrató...
Mivel leginkább városban használom az autót így nem éreztem a rázást. Csak később mentem olyan utakra ahol lehet menni 50-70-nél gyorsabban. Jellemzően 80-90 között érződik a remegés.... ettől gyorsabb tempónál meg még jobban. De az útburkolat minősége is nagyban befolyásolja a remegés érzését. Csak én érzem enyhén, csak én érzem jobban, vagy úgy megy a remegés hogy az utasok is érzik egy kicsit...
Köszi Lauda a segítséget.
-
Puma K
nagyúr
Idén tavasszal mikor felkerültek a nyári papucsok akkor nem volt gond.
Visszagondolva onnantól kezdett a jelenség érződni ahogy bejöttek ezek a brutál melegek és több napos kánikulák...
Még külön a futóművekre szakosodott cégnél ők maguk említették az első kör elejénél hogy lehet a gumik vannak eldeformálódva vagy elfékezve és emiatt lehet a rázási jelenség.
A futóműszerelés-állítás után ezt már nem említették hogy gond lenne a gumik formájával.
A második alkalommal mikor visszamentem akkor külön ők mondták hogy a gumik nincsenek deformálódva...
A második szerelésnél mikor lekapták a súlyokat én is ott voltam (az elsőnél reggel 8 kor leadtam az autót és délutánra lett kész) és akkor nézegették-méregették ketten is. Azt láttam, hogy a centírozó gépben alapból piros értéket mutatott 10-15%-al kb minden kerék aztán ezek a súlyozások után zöldek lettek...
-
sepsi0
őstag
Olvastam egy jó példát az áruketesőn...
Ugye nem mindenki tud fentartani 8db kereket, nincs garázs, hely,...
Szezononként kb 8k egy 16" szett átszerelése, évente 16k.
6 év alatt 96k... Tehát ha 4 évszakost használsz, 6 év alatt kb ingyen volt az abroncs pl az én esetemben 205/60 R16.
Minusz a centírozás, ha elviszed.
Mondjuk az én esetemben ez nem igaz, mert nekem előtte felnin volt a téli/nyári szett és magamnak cseréltem otthon.
2 garnitúra gumi=nagyobb környezet terhelés.
Fogyasztás.... Hát érdekel, de letojom.
Szóval megérheti az allseason(#48173) blakey
2,5 bar van mindig az abroncsokban, 2,4-2,5 kellene esetemben.
Erre is mindig figyelek, ez sem lehet ok nálam. Sőt én nem taposom a pedált, feleségem inkább. Majd most kiderül mennyi lesz az SX4 fogyasztása, mert többet fogom vezetni.
Ami lemaradt, 13 éves az SX4, szóval nem rossz az a fogyasztás, igaz műszakilag teljesen rendben van, karbantartjuk.
Ha jók az értesüléseim, a 4 évszakose a jövő, minden nevesebb gyártó rengeteg pénzt ől a fejlesztésekbe. Sok ember az ismeretségemben már "megtért". -
rbalint88
addikt
Az elmeletet ertem, de pont ezek miatt a preferenciak miatt van tobbfele hangolasu negyevszakos. A negyevszakosnal viszont tervezesi szempont a nyari hasznalhatosag es ennek megfelelo a keverek, a telinel meg nem arra van meretezve, hogy 50fokos aszfalton hasznaljak es ettol tud megridegedni es onnantol a teli tulajdonsagaiban is jelentos romlas varhato. Plusz az utobbi par evben a gyartok is mar komolyan veszik a negyevszakos gumijaikat, ugyhogy a kovetkezo gumicserenel majd azert fontold meg a negyevszakost
-
Nekem is ezért fontosabb a téli teljesítmény, nyáron azért több a tartalék ahogy én járkálok. Ezért dobtam második télen a CC+-t. Nexen 4 évszakossal meg elvagyok, pedig ideálisnál nagyobb méret (Scross 17-es). Igen, CC+ jobb volt nyáron ez "nyúlik" érzés néha nyáron de belefér nekem. Következő GY vector 3 lesz. Amikor a nexent vettem még nem tudtam mennyire zavar majd a télies irány azért nem lett vector 2 (és a 3 kicsit kiegyensúlyozottabb ha jól tudom). Bár a GY-nek még keresztbe tehet toyota és lehetetlen kerékmérete (Rav4 19-esére csak Continental 4 évszakost látok éppen...)
-
-
GumisPeter
senior tag
Az acélfelni az adott tipusra kell, ami olyan középmérettel rendelkezik, ami az autóra kell.
Alufelnik gyártonként fix középfurattal készülnek és a megfelelő gyürüvel ellátva lesz jó az adott autóra.
De ha pl reno acélfelnit teszel a golf3ra, akkor ott lesz 3mm difi.
Az acélfelni kialakitása miatt nemigen lehet/szokás ezzel bénázni, meg ugye egy szett acélfelni, ami az adott tipusra 20k mig az alu 60-80k.Egyszerübb venni olyan acélfelnit ami jó, mint bénázni esztergálással, de ugye az alufelni 3-4-szer annyi, ott belefér a központositó 4-5k-s költsége.A műanyag gyürü meg pont elég kemény ahhoz, hogy központban tartsa a felnit, nem tud az ott deformálódni.
-
GumisPeter
senior tag
Ha tőlük rendeled, akkor kérdezz rá a Michelin benzinutalványra.
Ők szerintem tuti szerződésben vannak a Michelin hungariaval, tehát elvileg kellene kapnod utalványt 4 gumi vásárlása esetén.
Bár az áraikat nézve szerintem ők felveszik és a gumi árát engedik le, mivel ez már bőven nagyker ár alatt van.Máshogy nem tudják ennyiért adni... -
-
ABE
őstag
Nézd, nem egyszer volt kipróbálva a cucc, hanem többször, amíg a flakon kitartott. Olyankor lett bevetve, amikor nélküle reménytelen volt kijutni abból a "gödörből", ahol lakunk. Nem csodaszer, nem helyettesít semmit, de nálunk tényleg hatott. Ezzel felőlem vitázhatsz és mondhatod, hogy az egész átverés, de a nagy helyzet az, hogy te feltételezésekre hagyatkozol, míg én tapasztalatokra.
-
ABE
őstag
Nem valószínű, hogy placebo hatás lenne. Elvileg ez az anyag ideiglenesen meg tudja növelni a tapadó súrlódási együtthatót, így érthető a hatása. Ettől függetlenül én a normális minőségű gumi használatát javaslom, csupán a kérdésre válaszolva osztottam meg a tapasztalatokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ukrajnai háború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Yettel topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- 2025 - Íme a 11. héten megjelenő játékok listája
- Melyik tápegységet vegyem?
- PlayStation 5
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest